telike
19 Nisan 2015, 11:34
Merhaba arkadaşlar yaklaşık 2 aydır kullandığım msx 125 motosikletim ile bir günde 300km lik bir yol deneyimim oldu ve gördüğüm tüm artı eksi yönleri sizlerle paylaşmak istiyorum.
Öncelikle Motosikletin kendisinden bahsetmek istiyorum;
125cc enjeksiyonlu gayet az yakan ufak tefek 12inç jantları ön 120 arka 130 lastiklere sahip 4 ileri şanzıman, 9-10 beygir 10-11nm torklu bir motosiklet;
2 ay süresince sadece şehiriçinde Hergün Bayraklı-Gaziemir arasında kullandığım ve şehiriçinde kullanmanın zevk olduğu bir motosiklet. Şöyle ki eski motosikletim suzuki freewind heybetli büyük iri olmasına rağmen aralara girmek kıvraklık viraj kabiliyeti gibi konularda çok başarılı buluyordum. Diğer akranlarına nazaran. Msx i kullandıktan sonra yahu ben freewind ile acı çekiyor muşum dedim :) kıvraklık ve aralardan geçmeyi o kadar abarttım ki neredeyse öndeki arabanın egzozundan girecek hava filtresinden çıkacaktım :mrgreen:
yakıt tüketimi de üzerinde silencer killer ı bulunmayan sadece gpr egzoz son susturucusuyla 2.1-2.2 lt/100km olarak ölçtüm şehiriçinde. Stok haliyle hiç kullanmadığım için bilemiyorum fakat arkadaşların söylediğine göre 1.9-2.1 arası oluyormuş. Ki ben birazcık agresif kullanan birisiyim :) torku hissetmek için devrinde kullanırım öyle ölü devirlerde gezinmem pek.
Olumsuz gördüğüm noktalara gelince; Aynalar gerçekten dirseklerimi gösteriyordu. rizoma ile değiştirdim şimdi bir touring tadında değil fakat kafamı arkaya çevirmeden arkamda olan biteni görebiliyorum. msx kullanan arkadaşlara tavsiye ederim. selesi ve amortisör sistemi rahat popolu arkadaşları üzer. çünkü zaten amortisör mesafesinin kısa olmasından dolayı sert yapışmış bir süspansiyonu var. avantajı şu; hiç sekmiyor ve viraja girdiğiniz gibi çıkıyorsunuz. başka bir kötü yanını henüz görmedim 2 ayda 2.500km kullandım sanırım yeterli :)
Lastiklere gelmek istiyorum. Motosikleti aldığım Kerem dostum (ona da selam burdan:cat:) michelin winter grip takmış. ben hiç memnun değilim :) yağmurda efsane bir tutuşu var hiç sıkıntı yaşamadım ama kuru ve sıcak havalarda özellikle yağmur olsun kuru olsun virajda çok canımı sıktı lastikler. Grip hiç yok diyebilirim. virajda yatamıyorum korkuyorum. çünkü bi kaç kere önü ve arkayı daldırdım virajda. Yine michelin in powerpure veya city grip ya da işe öyle bişe grip i olan viraj yapabileceğim bir lastik alacaım. keşke diablo rossoların falan 12inçleri olsa :)
Gezi analizime gelmek istiyorum:
Rotam izmir bayraklıdan çıkıp aydın merkeze gitmek. Gidiş yolum eski yol torbalı selçuk germencik incirliova istikametinden olacak dönüşüm otobandan. çünkü hem kötü bozuk hem düzgün asfaltı denemek istiyordum.
Yola çıkış saatim 11.30
şu şekilde sırt çantamı lastikle bağladım, üstüne de yağmur yağabilme ihtimaline karşılık eski motosikletimde kullandığım depoüstü çantamın su geçirmez kılıfını geçirdim. canavar gibi oldu :)
http://i.hizliresim.com/Xv20lR.png
Yolda 3 kere mola vermek zorunda kaldım. Motora bahane bulmamak için kendime bahane bulmam gerekti :) yok lavobo yok manzara güzelmiş fotoğraf çekeyim falan diye durdum 3 noktada. çünkü BOZUK YOLDA SERT AMORTİSÖR MOTORU TOTOMA İTELEDİ RESMEN ooooo motorun üstünde şekilden şekile girdim :D
ilk molam gaziemirden çıktıktan sonra kulaklık takma amacı ile durdum. arkadaşlar uyarayım. müzik dinlemek tehlikelidir evet. dışarıdaki sesleri duymanız motorunuzdaki sesleri duymanız gerekiyor. ama çok sıkılıyorum yapacak bişeyim yok. uyarımı yapayım ben
http://i.hizliresim.com/g5jqbR.jpg
bu fotoğraf niye yan oldu anlamadım düz yüklüyorum halbuki neyse boyun egzersizi olur
ikinci molam belevi tarafında bir benzin istasyonunda lavobo bahanesi ile gittim 5 dk lavoboda oturdum geldim :D
http://i.hizliresim.com/ME90RQ.png
Sonraki istasyonum manzara güzelmiş diyip şurda bi çekeyim dedim :D
http://i.hizliresim.com/94vQb3.jpg
molalarla beraber tam 125km ve 2 saatin sonunda izmire vardım. genelde 85 90 km hız ile 6500 7000 devir civarlarında gittim. 4. vites 7000 e gelince zaten 94 yapıyor :) rampalarda 3. vitese düştüğüm oldu baya dik rampalar ve ters rüzgar çok can sıktı. yüzüme yüzüme vuruyor delirdim.
velhasıl aydına vardım aydının merkeze bağlı baltaköy köyüne gittik arkadaşlarla :)
http://i.hizliresim.com/qY9byD.jpg
Dönüş yolunu 11.30 da otobandan yapacaktım. 15 dklık bir gecikme ile yola çıktım. otobanda rahatlığı hissettim. sele sert tamam. ona lafım yok. ama yol da güzel ya. tek marşta bile gelirdim ama otobandaki shell benzinlikte durup bi ihtiyaç gidermek zorunda kaldım :D bi de motor muhabbetine beni kitlediler orada bi güzel :D yarım saatimi yedim orada :)
http://i.hizliresim.com/VV207v.jpg
otobanda ortalama hızım 7bin devir 90-95 arası rüzgarsız müthiş bir hava vardı. rampalarda zorlanmadı inişlerde rahattı. asfalt bozuk olmadığı için bu sefer totom da rahattı :)
özetleyecek olursak;
-sele sert amortisörler sert oram acıdı buram acıdı derdiniz yoksa sıkıntı olmaz. internette daha yumuşak seleleri de satılıyor ayrıca. hiç dert edilecek bişey değil.
-ufak olduğu için dizlerim sürekli aynı pozisyonda sıkılıyor öne iteliyorum arkaya çekiyorum açıyorum geriyorum bazen arka pegleri açıp onun üstüne koyuyorum :D tam bir dızo yum :D
-hız olarak tatmin ediyor 90, sıkarsanız 100 daha da sıkarsanız düzlükte 110 görüyor ama canını çıkartmanın alemi yok.
hız olarak eklemek istiyorum tünele girdiğimde rüzgar mukavemeti minimuma inmesi ve aydın-izmir istikametinin rampa aşşağı olmasından dolayı gaza geldim dipgaz geldim tünelden, 121km/s hız RAMPA AŞAĞI RÜZGAR MİNİMUM DİPGAZ belirteyim düzlükte 120leri görmeniz imkansız kimse 127 yapıyor falan demesin bana. beni de arkadan sehpaya kaldır ben 200 yaparım. öyle kuvvetleri hiçe sayıp da güç hız bakılmaz arkadaşlar. Bu konuda çok sert düşüncelerim var. yok 220 beygir krankta, yahu zinciri var dişlisi var rüzgarı var ağırlığı var, arka teker yere ne kadar veriyor onu söyleyin bana :) benim motorum düzlükte 110 veriyor. budur hız yani.
velhasıl bi daha motoru güçlendirmediğim sürece böyle bir topspeed denemesi yapmam zaten :)
buu arada ortalama yakıt tüketimim sürekli üst devirlerde olduğum için haliyle arttı. uzun yolda motosikletimiz daha fazla yakıyor. bilginize arkadaşlar
100km de ortalama 2.6lt yaktım.
arkadaşlar herkese kazasız belasız günler diliyorum. sorularınız olursa seve seve cevaplarım. selametle kalın :)
Öncelikle Motosikletin kendisinden bahsetmek istiyorum;
125cc enjeksiyonlu gayet az yakan ufak tefek 12inç jantları ön 120 arka 130 lastiklere sahip 4 ileri şanzıman, 9-10 beygir 10-11nm torklu bir motosiklet;
2 ay süresince sadece şehiriçinde Hergün Bayraklı-Gaziemir arasında kullandığım ve şehiriçinde kullanmanın zevk olduğu bir motosiklet. Şöyle ki eski motosikletim suzuki freewind heybetli büyük iri olmasına rağmen aralara girmek kıvraklık viraj kabiliyeti gibi konularda çok başarılı buluyordum. Diğer akranlarına nazaran. Msx i kullandıktan sonra yahu ben freewind ile acı çekiyor muşum dedim :) kıvraklık ve aralardan geçmeyi o kadar abarttım ki neredeyse öndeki arabanın egzozundan girecek hava filtresinden çıkacaktım :mrgreen:
yakıt tüketimi de üzerinde silencer killer ı bulunmayan sadece gpr egzoz son susturucusuyla 2.1-2.2 lt/100km olarak ölçtüm şehiriçinde. Stok haliyle hiç kullanmadığım için bilemiyorum fakat arkadaşların söylediğine göre 1.9-2.1 arası oluyormuş. Ki ben birazcık agresif kullanan birisiyim :) torku hissetmek için devrinde kullanırım öyle ölü devirlerde gezinmem pek.
Olumsuz gördüğüm noktalara gelince; Aynalar gerçekten dirseklerimi gösteriyordu. rizoma ile değiştirdim şimdi bir touring tadında değil fakat kafamı arkaya çevirmeden arkamda olan biteni görebiliyorum. msx kullanan arkadaşlara tavsiye ederim. selesi ve amortisör sistemi rahat popolu arkadaşları üzer. çünkü zaten amortisör mesafesinin kısa olmasından dolayı sert yapışmış bir süspansiyonu var. avantajı şu; hiç sekmiyor ve viraja girdiğiniz gibi çıkıyorsunuz. başka bir kötü yanını henüz görmedim 2 ayda 2.500km kullandım sanırım yeterli :)
Lastiklere gelmek istiyorum. Motosikleti aldığım Kerem dostum (ona da selam burdan:cat:) michelin winter grip takmış. ben hiç memnun değilim :) yağmurda efsane bir tutuşu var hiç sıkıntı yaşamadım ama kuru ve sıcak havalarda özellikle yağmur olsun kuru olsun virajda çok canımı sıktı lastikler. Grip hiç yok diyebilirim. virajda yatamıyorum korkuyorum. çünkü bi kaç kere önü ve arkayı daldırdım virajda. Yine michelin in powerpure veya city grip ya da işe öyle bişe grip i olan viraj yapabileceğim bir lastik alacaım. keşke diablo rossoların falan 12inçleri olsa :)
Gezi analizime gelmek istiyorum:
Rotam izmir bayraklıdan çıkıp aydın merkeze gitmek. Gidiş yolum eski yol torbalı selçuk germencik incirliova istikametinden olacak dönüşüm otobandan. çünkü hem kötü bozuk hem düzgün asfaltı denemek istiyordum.
Yola çıkış saatim 11.30
şu şekilde sırt çantamı lastikle bağladım, üstüne de yağmur yağabilme ihtimaline karşılık eski motosikletimde kullandığım depoüstü çantamın su geçirmez kılıfını geçirdim. canavar gibi oldu :)
http://i.hizliresim.com/Xv20lR.png
Yolda 3 kere mola vermek zorunda kaldım. Motora bahane bulmamak için kendime bahane bulmam gerekti :) yok lavobo yok manzara güzelmiş fotoğraf çekeyim falan diye durdum 3 noktada. çünkü BOZUK YOLDA SERT AMORTİSÖR MOTORU TOTOMA İTELEDİ RESMEN ooooo motorun üstünde şekilden şekile girdim :D
ilk molam gaziemirden çıktıktan sonra kulaklık takma amacı ile durdum. arkadaşlar uyarayım. müzik dinlemek tehlikelidir evet. dışarıdaki sesleri duymanız motorunuzdaki sesleri duymanız gerekiyor. ama çok sıkılıyorum yapacak bişeyim yok. uyarımı yapayım ben
http://i.hizliresim.com/g5jqbR.jpg
bu fotoğraf niye yan oldu anlamadım düz yüklüyorum halbuki neyse boyun egzersizi olur
ikinci molam belevi tarafında bir benzin istasyonunda lavobo bahanesi ile gittim 5 dk lavoboda oturdum geldim :D
http://i.hizliresim.com/ME90RQ.png
Sonraki istasyonum manzara güzelmiş diyip şurda bi çekeyim dedim :D
http://i.hizliresim.com/94vQb3.jpg
molalarla beraber tam 125km ve 2 saatin sonunda izmire vardım. genelde 85 90 km hız ile 6500 7000 devir civarlarında gittim. 4. vites 7000 e gelince zaten 94 yapıyor :) rampalarda 3. vitese düştüğüm oldu baya dik rampalar ve ters rüzgar çok can sıktı. yüzüme yüzüme vuruyor delirdim.
velhasıl aydına vardım aydının merkeze bağlı baltaköy köyüne gittik arkadaşlarla :)
http://i.hizliresim.com/qY9byD.jpg
Dönüş yolunu 11.30 da otobandan yapacaktım. 15 dklık bir gecikme ile yola çıktım. otobanda rahatlığı hissettim. sele sert tamam. ona lafım yok. ama yol da güzel ya. tek marşta bile gelirdim ama otobandaki shell benzinlikte durup bi ihtiyaç gidermek zorunda kaldım :D bi de motor muhabbetine beni kitlediler orada bi güzel :D yarım saatimi yedim orada :)
http://i.hizliresim.com/VV207v.jpg
otobanda ortalama hızım 7bin devir 90-95 arası rüzgarsız müthiş bir hava vardı. rampalarda zorlanmadı inişlerde rahattı. asfalt bozuk olmadığı için bu sefer totom da rahattı :)
özetleyecek olursak;
-sele sert amortisörler sert oram acıdı buram acıdı derdiniz yoksa sıkıntı olmaz. internette daha yumuşak seleleri de satılıyor ayrıca. hiç dert edilecek bişey değil.
-ufak olduğu için dizlerim sürekli aynı pozisyonda sıkılıyor öne iteliyorum arkaya çekiyorum açıyorum geriyorum bazen arka pegleri açıp onun üstüne koyuyorum :D tam bir dızo yum :D
-hız olarak tatmin ediyor 90, sıkarsanız 100 daha da sıkarsanız düzlükte 110 görüyor ama canını çıkartmanın alemi yok.
hız olarak eklemek istiyorum tünele girdiğimde rüzgar mukavemeti minimuma inmesi ve aydın-izmir istikametinin rampa aşşağı olmasından dolayı gaza geldim dipgaz geldim tünelden, 121km/s hız RAMPA AŞAĞI RÜZGAR MİNİMUM DİPGAZ belirteyim düzlükte 120leri görmeniz imkansız kimse 127 yapıyor falan demesin bana. beni de arkadan sehpaya kaldır ben 200 yaparım. öyle kuvvetleri hiçe sayıp da güç hız bakılmaz arkadaşlar. Bu konuda çok sert düşüncelerim var. yok 220 beygir krankta, yahu zinciri var dişlisi var rüzgarı var ağırlığı var, arka teker yere ne kadar veriyor onu söyleyin bana :) benim motorum düzlükte 110 veriyor. budur hız yani.
velhasıl bi daha motoru güçlendirmediğim sürece böyle bir topspeed denemesi yapmam zaten :)
buu arada ortalama yakıt tüketimim sürekli üst devirlerde olduğum için haliyle arttı. uzun yolda motosikletimiz daha fazla yakıyor. bilginize arkadaşlar
100km de ortalama 2.6lt yaktım.
arkadaşlar herkese kazasız belasız günler diliyorum. sorularınız olursa seve seve cevaplarım. selametle kalın :)