PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2007 Gilera Nexus 500 vs 2012 Sym Gts Evo 250i (?)



mitraz
30 Mart 2015, 20:15
Merhaba arkadaşlar,

Forumda yeniyim, dört yıl önce motor kullanmaya kısa bir ara vermiştim. Son kullandığım motor bir yamaha virago chopper idi. Geçen zaman içerisinde güneye taşındım ve güneye taşınma ritüelinin son ayağı olarak tekrar bir motor almaya karar verdim. 33 yaşındayım, artık hız, gösteriş ve gidişten çok, konfor ve eğlenceye odaklanmış durumdayım. Bu yüzden trafikte iki ışık arası dur kalk vites ile uğraşıp durmak yerine bir maxi scooter almaya karar verdim.

Scooter'ların ikisi de ikinci eldir, kullanılma amaçları ağırlıklı olarak artçı ile Antalya civarındaki beldelere kısa gezintiler ve keyfi sürüş amaçlı olacaktır. Bu iki model arasında kararsız kaldım. Yarın birini almayı planlıyorum.

Yardımcı olursanız çok sevinirim :)

http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20B/Gilera%20Nexus%20500%2006.jpg
Gilera Özellikler

General information
Model: Gilera Nexus 500
Year: 2007
Category: Scooter
Rating: 60.2 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 460.00 ccm (28.07 cubic inches)
Engine type: Single cylinder, four-stroke
Power: 40.12 HP (29.3 kW)) @ 7500 RPM
Torque: 43.00 Nm (4.4 kgf-m or 31.7 ft.lbs) @ 5500 RPM
Compression: 10.5:1
Bore x stroke: 92.0 x 69.0 mm (3.6 x 2.7 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel system: Carburettor
Fuel control: SOHC
Ignition: Electronic inductive discharge, variable spark advance controlled by electronic injection
Lubrication system: Wet sump
Cooling system: Liquid
Gearbox: Automatic
Transmission type,
final drive: Belt
Clutch: Automatic dry centrifuge type
Exhaust system: Two-way catalytic converter
Chassis, suspension, brakes and wheels
Front suspension: Kayaba telehydraulic fork
Front suspension travel: 41 mm (1.6 inches)
Rear suspension: Progressive power drive, Kayaba gas shock absorber with spring preload
Front tyre: 120/70-15
Rear tyre: 160/60-14
Front brakes: Double disc
Front brakes diameter: 260 mm (10.2 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 240 mm (9.4 inches)
Physical measures and capacities
Dry weight: 101.0 kg (222.7 pounds)
Power/weight ratio: 0.3972 HP/kg
Seat height: 780 mm (30.7 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall length: 2,090 mm (82.3 inches)
Overall width: 765 mm (30.1 inches)
Wheelbase: 1,515 mm (59.6 inches)
Fuel capacity: 15.00 litres (3.96 gallons)
Other specifications
Starter: Electric


http://www.motoranyp.com/urun_3763_full.png

Sym Gts 250i Evo özellikler

Model: Sym GTS 250i
Year: 2011
Category: Scooter
Rating: 64.5 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 250.60 ccm (15.29 cubic inches)
Engine type: Single cylinder, four-stroke
Engine details: Ceramic cylinder
Fuel system: Injection. EFI
Cooling system: Liquid
Gearbox: Automatic
Transmission type,
final drive: Belt
Emission details: EURO 2/ EURO 3/ EPA/ DOT
Chassis, suspension, brakes and wheels
Front suspension: Telescopic Fork
Rear suspension: Unit Swing Arm With 5-way Preload
Front tyre: 110/90-13
Rear tyre: 130/70-13
Front brakes: Single disc
Front brakes diameter: 240 mm (9.4 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 220 mm (8.7 inches)
Physical measures and capacities
Dry weight: 173.0 kg (381.4 pounds)
Overall height: 1,380 mm (54.3 inches)
Overall length: 2,165 mm (85.2 inches)
Overall width: 870 mm (34.3 inches)
Wheelbase: 1,495 mm (58.9 inches)
Fuel capacity: 12.00 litres (3.17 gallons)
Other specifications
Starter: Electric & kick
Light: 12V 55W/ 55W headlights
Color options: Black, blue, silver, purple, gray
Comments: Scooter called Joymax 250 in some markets. Taiwanese made.

bazen25
30 Mart 2015, 20:48
çok çok temizini bulursanız nexus u tek geçerim, ancak seçim yaparken kriter olması gereken başka şeylerde var, yedek parça ve fiyatları gibi, aradaki cc farkından dolayı yakıt bununla birlikte ikisinin arasındaki performans gibi.

mitraz
30 Mart 2015, 20:55
Yedek parça fiyatlarını biliyorum. Bulduğum Nexus'da ufak tefek çizikler haricinde pek bir sıkıntı yok. Kolayca halledilebilecek şeyler. Diğer taraftan Nexus'un kilometresi 27.000 civarında (eğer resetlenmediyse, elektronik olduğu için bilemiyorum resetleyebiliyorlar mı?) diğer motor olan GTS 250 Evo'nunki ise 11.000 civarında. Fakat GTS Evo komple boyanmış. Sahibi bunu motoru beyaz aldığı ve mat siyahları görünce hoşuna gittiği için keyfi yaptırdığını not düşmüş. Motorda titreşim, ses, vb. yok.

Nexus'da ise, performans maksatlı baga maga bir şeyler değiştirildiği için (çok anlamam motordan) normalden biraz daha sesli çalıştığını fakat motorda herhangi bir sıkıntı olmadığını iletti satıcı.

Sj's
30 Mart 2015, 21:03
6 sene boyunca 3 kez 2007 ve 2008 gilera nexus kullanmis biri olarak (ne kadar asiktim anlayin), kesinlikle nexus 500. Fakat 2008den beri uretilmediginden ve temizini bulmak neredeyse imkansiz oldugundan ben motor ve sinif degistirmek zorunda kalmistim.

2nci ellerde gordugun ilanlarda kazasiz diyen varsa %95 ihtimalle yalan soyluyordur. Kalan %5i bulabilirsen yapis mutlaka :) (son aldigim nexus 500un kmsiyle de oynanmisti, bir sure kullandiktan sonra farketmistim)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------


Yedek parça fiyatlarını biliyorum. Bulduğum Nexus'da ufak tefek çizikler haricinde pek bir sıkıntı yok. Kolayca halledilebilecek şeyler. Diğer taraftan Nexus'un kilometresi 27.000 civarında (eğer resetlenmediyse, elektronik olduğu için bilemiyorum resetleyebiliyorlar mı?) diğer motor olan GTS 250 Evo'nunki ise 11.000 civarında. Fakat GTS Evo komple boyanmış. Sahibi bunu motoru beyaz aldığı ve mat siyahları görünce hoşuna gittiği için keyfi yaptırdığını not düşmüş. Motorda titreşim, ses, vb. yok.

Nexus'da ise, performans maksatlı baga maga bir şeyler değiştirildiği için (çok anlamam motordan) normalden biraz daha sesli çalıştığını fakat motorda herhangi bir sıkıntı olmadığını iletti satıcı.

50 bine kadar pek sorun yaratmaz Nexus. Sadece yagini balini bakimlarini aksatmaman gerek :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------



Nexus'da ise, performans maksatlı baga maga bir şeyler değiştirildiği için (çok anlamam motordan) normalden biraz daha sesli çalıştığını fakat motorda herhangi bir sıkıntı olmadığını iletti satıcı.

Sesi performans maksatli bagalar degistiginden degil de o performans bagalarinin omru doldugu icin ses yapar :) Onlari da yenilemen gerek dostum yoksa kisa sure sonra kavrama sorunu da yapar. Dur kalklarda cakidi cukudu sesler varsa direk servise o bagalari yenilemeye :)

mitraz
30 Mart 2015, 21:19
Sj's, deneyim üzerinden aydınlattığın için çok teşekkür ederim. Evet, gerek duruşu olsun, gerek gidişi olsun çok acayip bir cihaz nexus 500. Kendine bağlamayı biliyor, Kore ve Tayvan üretimi makinalara göre (kötülemiyorum, gayet güzel şeyler sunmuşlar son dönemde piyasaya) daha tok ve güçlü durduğu da bir gerçek. Ancak seneler sonra motor alıp haftalarca serviste yatırmak istemem açıkçası.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------

Diğer taraftan, Sym Gts Evo 250i Nexus'a göre biraz daha konforlu ve sakin duruyor. 100 - 250km arası yolda artçının bir parça daha rahat edeceği hissi uyandı bende. İçecek koyma gözüdür, far takımıdır vb. güzel düşünmüş adamlar. Motor trafikte (özellikle geceleri) görünürlüğü çok yüksek olan bir motor. Ayrıca önünü iyi aydınlatıyor. Sezon sonu değiştirmeye karar verirsem de, sanırım ikinci eli Nexus'tan daha hızlı gidecektir. Nexus'a sadece meraklısı rağbet ediyor.

essegesse
30 Mart 2015, 21:28
Performans olarak nexus ile sym ile kıyas edilmez.Ama işletim maliyeti sym'de çok daha düşük.

Bir de söylemeden edemeyeceğim.Bu güne kadar bir kaç arkadaşım nexus kullandı.Ama hepsi de çok şikayetçi.Genelde performans için oynandıklarından hepsi sağlıksız.Hepsi sorunlu.Ama orijinal bulursanız bir şey diyemem.İtalyan'ın parçası da bayağı tuzlu,bilginize.

Uğur
30 Mart 2015, 21:30
Sym Gts 250i Evo bence çok güzel bir scooter.
Kalkışı,seriliği çok güzel. 110-115 km'ye kadar çok güzel ivmeleniyor. 130'a kadar çıkarken zorlanmıyor.
90-110 arasında çok rahat,konforlu gidiyor.
Frenajı başarılı.
Şehir içinde manevra kabiliyeti neredeyse ybr kadar kolay ve pratik.
Boy 1.75'e kadarsa neredeyse hiç rüzgara maruz kalmıyorsunuz,sadece kaskta yüksek hızlarda biraz uğultu oluyor.
Artçı ile sürüşte performans olarak kayıp vereceğini düşünmüyorum.
Nexus konusunda birşey diyemiyorum,hiç kullanma imkanım olmadı.
Sym'ye göre biraz daha riskli olabilir,yedek parça,servis,ikinci el vb konularda.

mitraz
30 Mart 2015, 21:47
Performans açısından elbette kıyas kabul etmeyecektir. Burada daha ziyade kullanım amacı açısından kıyaslıyorum.

Ana kullanım hedefimiz, artçı ile kısa (100 - 250km) geziler yapmak. Yazın keyfini çıkarmak. İşe gidip gelmek veya iş amaçlı kullanmak gibi bir durum yok. Dolayısıyla konfor ya da eğlence odaklı bir motor seçmek lazım. Sym'nin konforu bana göre bir iki tık daha ön planda gibi. Diğer taraftan sürüş dinamikleri olsun, stokta duracak bir parça ekstra güç olsun, Nexus daha eğlenceli bir kullanım vaat ediyor.

Bu ikilemden çıkamadım, o yüzden yeni fikirlere açığım. (onu da boşver, bunu da boşver, bence sen şunu al diyecekler lütfen sahibinden.com linkiyle iştirak etsin) :)

Bu arada alternatif önerileri için;

Boy: 1.82 Kilo: 82
Bütçe: 9.000TL'ye kadar (+1.000TL kask, mont, ve güvenlik ekipmanı için ayrıldı)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------

Hatta ilk alternatif önerisini de ben getireyim, belki ileride benzer bir karmaşaya düşecek arkadaşlara yardımcı olur. "Kymco Exciting 500i r" çok dikkat çekici duruyor. Ancak deneme fırsatım olmadı, dolayısıyla sürüş dinamikleri hakkında ne desem boş. Fakat bayide 400'lük versiyonunu inceledim, çok şık, plastik kalitesi vb. gayet tatmin edici, albenisi yüksek bir motor olmuş.

Ne yazık ki Kmyco 500'ün ikinci elini Antalya'da bulamadım. En yakın Muğla'da var. Oradan getirmek de bu iş yoğunluğunda kabusa dönüşebilir benim için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------

Kymco Xciting 500i r'ı tanımayanlar için güzel bir video linki de ekliyorum buraya,(1080p)Keşke bu renk ülkemize de gelseymiş.


http://www.youtube.com/watch?v=CcRx_Mk_LgM

Sj's
30 Mart 2015, 22:35
Abi eger gezi diyorsan nexus hic bir zaman artcini yormasa da seni uzun yolda cok yorar. Cunku bir scooter icin akillara zarar bir alet emin ol. Brembo frenleri, aniden deli gibi hizlanmasi, 180le kusursuz viraj alabilmesi. Bunlar sana zevk cigliklari attirir. Ve o arada yoruldugunu farkedersin.

Ama uzun yolda sen cok yorulursun. Eger gezeyim biraz da gucu olsun dersen alternatifler symye ek olarak da bolca var.

mitraz
30 Mart 2015, 23:28
Şimdi böyle yazınca kafa nexus'a gitti yine :thumleft:

mitraz
01 Mayıs 2015, 14:21
Konuyu hortlatmış olayım, cbr250r aldım. Ne alaka ben de tam kestiremedim onu şimdi.

LifeisBike
01 Mayıs 2015, 14:49
Hayırlı olsun.. Konuyu daha önce görseydim, iki motosikleti yanyana getirmene kizabilirdim, Nexus 500ü Sym ile yanyana anmak bile Bence Gilera'ya haksızlıktır.. :)

Scooter'in Ferrarisidir kendisi, cok uzun süre kullandım, ayarlanabilir tek amortisörlü bir scooter. Biraz dediğim gibi serttir fln ama, CBR 250 fln yanına gelemez Nexus 500'ün.. Biraz iyi bakılmış bir nexusu kimseye değişmem.. 10 saniyede 180 çevirmezse italyaya gönder, yıpranma bedeli olmadan paranı geri ödesinler (Neredeyse öyle..)

mitraz
02 Mayıs 2015, 22:53
Muhteşem bir makine gerçekten. Ancak piyasada temizini bulmak neredeyse imkansız gibi. Nedendir bilinmez, genel olarak hor kullanılmış cihazlar denk geldi hep. Cbr250r'dan şimdilik memnunum. Bir sezon kullanıp sonra bakacağım gerisine.