PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ( Başlangıç-Öneri ) Duke 200 ABS, Z250, GW250 Inazuma, Sym Wolf 250Ni



Sayfa : [1] 2

DanChiSao
10 Mart 2015, 10:10
Arkadaşlar Merhaba,

Başlangıç motoru için tavsiyelerinize ve önerinize ihtiyacım var.
Daha önce istanbul trafiği için scooter ve trafik tecrübem orta derece var.
Fakat vitesli ilk motorum olucak, istediğim tarz naked, street motor.
Yüksek sürat ihtiyacım yok, yakın şehirlere 100km/s gitsem yeterli.( 120 olsun 140 olsun çabuk varalım gibi bi derdim yok. Malum acelemiz yok keyfini çıkartmak yazın doya doya gezebilmek isteriz. )
Aklımdan geçen modelleri ve bildiğim +,- lerini yazıcam, doğru bildiğim yanlışlar varsa lütfen düzeltin :)
Seçimimde yardımcı olursanız çok memnun olurum.
( Günlük 15km yol, hafta sonu keyfi sürüşler, yakın şehirler )

Boy : 175 cm
KG : 70 kg

Herkese teşekkürler, tekeriniz düz bassın.



1- KTM Duke 200 ABS
- Satılan rakamların çok fazla olduğu söyleniyor.
- Parça ve servis pahalı
- Artçı için pek rahat değil ( hatta 2.kişinin binemiyeceğini söylüyorlar )
- Çanta gibi yük ekipmanları için pek uygun değil gibi.
+ ABS olmasından dolayı acemiler için iyi bir etken olacağını düşünüyorum.
+ Çok fazla olmasada bütçe ile zevkin birleşimi ( Görünüm ve Ergonomi olarak )
+ 2. el piyasası canlı gibi ( çok olmasada )
+ Hafif bir motor ( Yeni başlayanlar için önemli bir etken olucağını düşünüyorum. 140 Kg )
+ 2.7lt – 3.57lt / 100 km

2- KAWASAKI Z250SL
- 2.el piyasası şuan hiç yok
- Bildiğim kadarıyla buda parçası ve servisi pahalı olan markalardan
- ABS yok
+ Görünüm olarak biraz çıplak olsada hoş duruyor
+ 3.50lt – 4.20lt / 100 km.

3- Suzuki Inazuma
- Ağır bir motosiklet ( 182 kg )
+ 3.28lt – 3.66lt / 100 km
+ 2 silindir ( fakat buna ihtiyacım var mı ? )

4- SYM Wolf 250
- 2.el satışlarının zor olduğunu biliyorum ( zor satarsın deniyor. )
- ABS yok
+ Kesinlik söylemeliyim ki çok eğlenceli ve yardımlaşmayı seven bir facebook grubu var :)
+ Ergonomi ve kullanımın çok rahat olduğu söyleniyor.
+ 2.74lt – 3.6lt / 100 km





( Yakıt tüketimleri için : yakittuketimi.net'i baz alarak yazdım. )

zapalka
10 Mart 2015, 10:16
yazılacakları en baştan yazıyorum bak simdi

"kardeşim,önce eğitim al,eğitim çok önemli.sonra git bi cbf150 ceya ybr125 al. yazdığın motorlar başlangıç için ideal değil,hayatınla oynama,motor şakaya gelmez,yavaş yavaş yükseltirsin daha sonra"

bana sorarsan;git hepsinin üstüne otur,sağına soluna canlı canlı bak. içine sineni al. çok fazla/aşırı araştırıp,kafaya takma, çok kafan karışır.

bizim oralarda bi laf vardır ; "akıllı, düşününceye kadar; deli, varıp gelirmiş"

BlackGhost
10 Mart 2015, 10:22
Bu motorları ancak ve ancak honda yada gis akademi gibi ciddi eğitim veren kurumlardan alacağın eğitimle kullanabilirsin (tecrübeyle sabit) bunun haricinde iki tekeri dönderir yolda alışırım diyorsan acı sonla karşı karşıya kalırsın.
Bu motorlar seri motorlar,gaz tepkimeleri olsun hızlanmaları olsun yeni başlayanlara göre değil,mutlaka ciddi eğitimden geçtikden sonra başlanması gereken motorlar.Ben bile çin malı ,ivmelenmesi bu motorlara göre daha düşük kalan kuba superlight 200 motorumu gis akademi eğitimleri sonrası (yaklaşık 200 km eğitim yaptıkdan sonra) kullanmaya başladım trafikde.İşin eğirisi doğrusuyla kullandığınız motorun tepkileri trafikde test ederseniz ciddi belalar ile karşı karşıya kalırsınız.Tutunki yazdığınız bu motorlar güzel aletler,kendinizede motorunuzada yazık edersiniz.

cuma_01
10 Mart 2015, 10:25
Bence hepside başlangıç için ideal uygun motorlar. .
inzuma rahatlik konusunda hepsinden bir adım önde. Ama görüntü, son hız, agrasiflik açısından biraz geri kalıyor.
Sym wolf te hemen hemen inzumanin kardeşi gibi.
Sl250 yi kullanmadım ama tarzı diğerlerinden farklı. Aea incelemesinde motorun gayet seri ve atak olduğunu söylüyor. Ama üstüne bindim oturdum bana çok cılız geldi.
Duke agresif hırçın tam bir sokak cadde motoru. Görüntü de hoş.
Şimdi bybu 3 u arasında ben olsam sl250 yi alırdim.
Ama 3 u arasında kalırsam.
Sana tavsiyem birde pulsar 200 u bir araştır.
Nerdeyse yari parası bu motorların. Hemen hemwn aynı işi görüyor.

otobeygir
10 Mart 2015, 10:37
10.000 tl' nin üzerine çıktıysan kafadan SYM'yi ele.

Eğer uzun yol yapacam, çanta vs. takacam diyorsan; İNAZUMA

Eğer şekil olsun ama bastımıda gitsin diyorsan; Z250sl

Eğer çok param var, ortam çocuğu olacam diyorsan; DUKE 200


Sonuç olarak tercih senin, hoşuna en çok hangisi gidiyorsa kötü motorlar değil. Ama ben senin yerinde olsam sırf lastiklerinin güzel olmasından dolayı Kawasaki'yi tercih ederdim. Allah kaza bela vermesin.

4Vaqrant
10 Mart 2015, 10:44
Arkadaşlar Allah askina su motorlarin neyi baslangic motoru degil? Illa egitim lazim vb? Direk al ne eğitimi , duke 200 e binmek iicn egitimemi gerek var . Sadece direk trafige cikma japali alanda 50-100 km turla alistirma yap fren calismasi felan sonra butunlesirsin yavas yavas motorla . Pilot olmuycak adam yahu motosiklet sürüyo altı üstü

DanChiSao
10 Mart 2015, 10:49
Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkürlerimi sunarım. Eklemeyi unuttuğum bir kaç noktayı yazayım.

Gis akademiden : Motosiklet Temel Eğitimi geçen hafta aldım. Bunun dışında akşamları trafiğe kapalı alanda Honda CRF 250 L motorunu beceri geliştirmek için kullanıyorum. Trafiğe kapalı olmasından dolayı manevra ve vites büyütüp küçültmeleri bolca çalışıyorum.Zaten alıcağım motoru hadi aldım caddeye çıkıyım gibi bi derdim yok bunuda yine ilk başlarda akşamları o trafiğe kapalı alanda ( gayet büyük bir alan ) test edip alışma sürecini geçtikten sonra kendimi hazır hissedersem çıkıcam trafiğe. Dediğiniz gibi eğitim şart şuan için değil ama haziran gibi güvenli sürüş eğitimi almaya niyetim var yine gis akademiden.

Edit : Kimse yanlış anlamasın , cbf 150 malessef zevkime uygun olmadığı için almak istemiyorum.2. el alıp satımlarda pek hoşuma gitmiyor.

mephamd
10 Mart 2015, 11:13
Ben olsaydım Kawasaki z250sl

Ertugyigit
10 Mart 2015, 11:16
Ben de bu yaz alacağım ilk motorumu ve kawasaki z250sl düşünüyorum. Duke çok var gerçekten piyasada Kızılay dağıtmış gibi, inazuma çok ağır ve hantal , çok tipsiz (ama çok konforlu gerçekten) , sym wolf da 12 bin tl olmuş diyorlardı en son , o paraya değmez Japon alırım daha iyi.

DanChiSao
10 Mart 2015, 11:19
Fakat yeni olması sebebiyle şuan z250sl 'in aksesuar ve yedek parçasına ben pek ulaşamadım.

Ertugyigit
10 Mart 2015, 11:26
Henüz daha gelmedi bayilere bu ayın sonunda gelicek diyorlardı. Ninja 250 sl ile aynı motor bloğu diye okudum ben . Sadece biri karenajlı diğeri karenajsız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------

Ama eğitim konusunda arkadaşlara katılıyorum , mutlaka almak lazım kaza oranlarını düşme oranlarını düşürüyor çok gerçekten de. Ben de alacağım ya honda ya da gis akademiden

DanChiSao
10 Mart 2015, 11:43
Model kullanıcılarından bi yorum alsak çok güzel olucak :)

Aklımdaki Duke 200 ABS olan model.

Ertugyigit
10 Mart 2015, 11:45
Forumda özel başlıkları var her motorun özellikle duke 200 inazuma sym wolf bunlar bayağı aktif kullanıcısı çok , başlıkları baştan sona okursanız çok bilgi sahibi olabilirsiniz , ya da direk yazabilirsiniz başlıklara.

enescanatar
10 Mart 2015, 11:47
Model kullanıcılarından bi yorum alsak çok güzel olucak :)

Aklımdaki Duke 200 ABS olan model.

kararını verdiysen o zaman duke 200 abs kullancıları sayfasına gideceksin kardeş :)

DanChiSao
10 Mart 2015, 11:54
Forumda özel başlıkları var her motorun özellikle duke 200 inazuma sym wolf bunlar bayağı aktif kullanıcısı çok , başlıkları baştan sona okursanız çok bilgi sahibi olabilirsiniz , ya da direk yazabilirsiniz başlıklara.


kararını verdiysen o zaman duke 200 abs kullancıları sayfasına gideceksin kardeş :)


Henüz karar aşamasındayım, bana yakın olarak gördüğüm duke 200 ABS olan modeli, aslında konu altında ve bir çok başlıkta gördüğüm eğitim, fakat hangi eğitim neden ABS misal neden duke 200 -,+ sını yazdım belki yanlış bildiğim bir doğru vardır diye.

Edit : Şimdi Inazuma sayfasına gidip diğer motorlarla karşılaştırmasını istesem pek doğru olmaz o yüzden bu postu açmak istedim.

enescanatar
10 Mart 2015, 11:59
Henüz karar aşamasındayım, bana yakın olarak gördüğüm duke 200 ABS olan modeli, aslında konu altında ve bir çok başlıkta gördüğüm eğitim, fakat hangi eğitim neden ABS misal neden duke 200 -,+ sını yazdım belki yanlış bildiğim bir doğru vardır diye.

Edit : Şimdi Inazuma sayfasına gidip diğer motorlarla karşılaştırmasını istesem pek doğru olmaz o yüzden bu postu açmak istedim.

karşılaştırmak istemende sorun yok zaten doğrusunu yaptın. artık kararını verdiysen oraya bak demek istedim ben :)

DanChiSao
10 Mart 2015, 12:02
karşılaştırmak istemende sorun yok zaten doğrusunu yaptın. artık kararını verdiysen oraya bak demek istedim ben :)

Anladım, yok henüz hala araştırma içerisindeyiz sadece sıcak gelen duke oldu :)

Bütçe : 13,14.000 civarı.

Baris Yzc
10 Mart 2015, 12:20
İyi günler yaşınızı bilmiyorum ama ben 20 yaşındayım, 17 yaşından beri motosiklet ustundeyim.Komple dainese ekipmanla -eğitim almadan- 100 cc cubla başladım 5500 km surdum. Daha sonra sekli ve hiz sevmem sebebiyle honda cbr 250r aldım ama gerek oturus gerek kasa yapısı bana uygun gelmedi.(185cm 100 kg'yim) bir süre sonra racing sevmedigimi fark ettim. 3800 km kullanıp satıp bajaj pulsar 200 ns aldım. Bajaj da o fiyata alınabilecek en güzel motosiklet belki de ama cbr dan sonra kalitesi beni tatmin etmed,i bajajci arkadaşlar alınmasın. Onunla da 12000 km yaptim hicbir sorun cikarmadi ama ustte dedigim gibi kalite hissinden biraz yoksun bir makine. Daha sonra onu satıp 1 ay once suzuki inazuma aldım.(arada arkadaşlarımın abilerimin 600 luk 800 luk makinelerini de surdum.) ilk başlarda bana çok yakiyormus gibi (4.5 lt/100 km) gelse de kullandıkca inazumanin 250 cc arasında en rahatı, denge olarak en kolayı, artcili olarak cok rahat olduğunu parça kalitesi olarak cbr dan ve sym den bajaj dan cok daha kaliteli olduğunu anladım. Benim size tavsiyem inazumaya bakmaniz yönünde. Egitim denilmis mutlaka ama mutlaka gis ya da kaliteli bir kurumdan eğitim alın. Ben bajaj pulsar ile eğitim aldim, hakikaten çok katkısı oldu. Eger eğitimi çok daha önce almış olsaydım yani sindirseydim, kesinlikle fazer S8 alırdım. Ben de günde 60 km civarı kullanıyorum + hafta sonları (okulum evime 30 km) çabuk motosizler satıyorum lakin inazumaya allah kaza bela vermezse, emek hırsızları çalmaz ise yaklaşık 25000 km kullanmayı planlıyorum.Hiçbir makineye boyle bakmamistim, eger bir gun yeni makine almak istersem inazumayi satmK istemem oyle boyle bir makine. Son olarak eğer antalya da iseniz benim inazumami test edebilirsiniz.

DanChiSao
10 Mart 2015, 12:29
İyi günler yaşınızı bilmiyorum ama ben 20 yaşındayım, 17 yaşından beri motosiklet ustundeyim.Komple dainese ekipmanla -eğitim almadan- 100 cc cubla başladım 5500 km surdum. Daha sonra honda cbr 250r aldım ama gerek oturus gerek kasa yapısı bana uygun gelmedi.(185cm 100 kg'yim 3800 km kullanıp satıp bajaj pulsar 200 ns aldım. Bajaj da o fiyata alınabilecek en güzel motosiklet belki de ama cbr dan sonra kalitesi beni tatmin etmedi bajajci arkadaşlar alınmasın. Daha sonra onu satıp 1 ay once suzuki inazuma aldım.(arada arkadaşlarımın abilerimin 600 luk 800 luk makinelerini de surdum.) ilk başlarda bana çok yakiyormus gibi gelse de kullandıkca inazumanin 250 cc arasında en rahatı, denge olarak en kolayı, artcili olarak cok rahat olduğunu parça kalitesi olarak cbr dan ve sym den bajaj dan cok daha kaliteli olduğunu anladım. Benim size tavsiyem inazumaya bakmaniz yönünde. Mutlaka eğitim alın ama ben bajaj pulsar ile eğitim aldım çok katkısı oldu hakikaten. Eger eğitimi çok daha önce almış olsaydım kesinlikle fazer S8 alırdım. Ben de günde 60 km civarı kullanıyorum + hafta sonları (okulum evime 30 km) çabuk motosizler satıyorum lakin inazumaya allah kaza bela vermezse emek hırsızları çalmaz ise yaklaşık 25000 km kullanmayı planlıyorum.Son olarak eğer antalya da iseniz benim inazumami test edebilirsiniz.


Teşekkürler barış, yaşım 25 benimde mantıklı olarak çokca önerilen bir motor inazuma fakat handal ve kıvrak değil bildiğim kadarıyla bakış açım şöyle oluyor.

İnazuma da handal ama al uzun süre uzun yola artçı ile yük ile git.Ama şehirde yan yana 2 motosiklet olsak sanki duke uzar gider çoktan gibime geliyor.Ama uzun yolda duke tın tın iken inazuma daha da keyif vererek gider gibi düşünüyorum.
Ağırlık olarak duke daha hafif olduğu ve ( bildiğim kadarıyla ) gidonu daha geniş aralıkta olduğu için tam bir şehir içi motosikleti gibime geliyor.Sanırım Inazuma ve duke aynı oturuş pozisyonuna sahipler.

Malessef istanbuldayım ama teklifin için ayrıca teşekkür ederim kardeşim.


Mantık : Inazuma
Kalbim : Duke
Diyor :)

Baris Yzc
10 Mart 2015, 12:57
Rica ederim.Size bir dipnot vereyim.Racing ler hariç 0 100 en iyi makine (naked olaeak) inazuma :D youtubedaki testlere bakabilirsin.Şehiriçi evet önceleri hantal ama daha sonra bütünleşince çok kolaylasiyor.Bir de sizin kalip önemli eğer boy 180 üstü ise kesinlikle duke eleyin hatta inazuma bile küçük gelebilir.Çünkü ben de ktm istedim -yanlış anlasilmasin piyasa mali değil diye -ama gerek duke 200 çok küçük kaldı altimda 390 a da param yetmedi aslinda yetti ama o paraya fazer var :D Bir de eğer yazın uzun yola giderim derseniz inazumanin özelinde değil bütün tek silindirliler çabuk yoruyor. Yani çift silindirli olarak r 25 ve ninja 300 ve inazuma var bu sınıfta yalnızca inazuma naked onun için inazumaya yogunlasin.Sorunuz olursa her zaman özelden de mesaj alabilirsiniz iyi günler dilerim.

Darkin
10 Mart 2015, 13:04
Ben olsam Duke 200 alırdım, ABS bir acemi sistemi değil hem. Bu motorların hepsiyle iyi gidersin, Duke'le daha iyi durursun. :)

Adventure58
10 Mart 2015, 13:10
İnazma derim ama çok agır ya. KTM duke iyidir iyi. Ama artçı lu kullanacaksan İnazuma yolcuda artçıda rahat eder.

Machair
10 Mart 2015, 13:18
250'lik bir motorla başlanabilir ama bu tamamen karaktere göre değişir. İlk motorum (kullandığım değil sahip olduğum) CRF 250L. Trafiğe çıkmadan kapalı alanda motora 50-60 km alıştım. Sonra direk trafiğe dalıp hafifçe uzun yol yaptım. Motora böyle alışabilirsin. CRF görece sakin ve hafif bir motor. Ama kullanımı diğerlerinden çok farklı ve bence başlayanlar için daha kolay. Biraz kullandıktan sonra Honda GS2 eğitim aldım ve arkasından İnazuma'ya geçtim. Neden Duke 200, Duke 390 ya da 250SL değil? Çünkü bana çok küçükler. Ha bu arada 30 yaşındayım, 185 boy ve 87 kiloyum. Minimum kask, mont, eldiven üçlüsü ile çıkarım. Gerekirse bot ve pantolonda var.

CBR 250? Tarzım değil, eşimle CRF'de yeterince zorlandık, bana çanta lazım ve tek silindir bir yere kadar.

SYM ergonomi rahatlık demişsin. Önce bir İnazuma kullanmanı tavsiye ederim. Arada bayağı fark var. SYM son hız yaklaşık 165 civarı, CBR da 160-170 civarı, CRF'de en çok 152 gördüm. İnazumada kesici var. 11500 devirde 151 km/sa hızda yakıtı kesiyor. Ama... Araba bile kullanmadığı halde 250'lik ile başlamayı istemeyen arkadaşım geçen gün "yavaşla tutunamıyorum" diyordu. 70'e düşüp belime sarıl dediğimde "ellerimi bırakmaya korkuyorum" diyordu. 250 lik bir motor hiçte küçümsenecek bir şey değil. Sende farkındasındır. Ve İnazuma'nın diğerlerinden aşağı kalır yanı yok. Çift silindire ihtiyacın var mı? Bence var. CRF'den sonra İnazuma pamuk gibi, yağ gibi.

Bir de 2 hafta önce kardeşime 2. el 2014 YBR 125 ESD aldık. 250-300 km kullandım. Sonra İnazumaya tekrar binince motor buymuş dedim. Yazdığın artı ve eksilere bir yorum daha. İnazuma ilk aldığımda (rodajda) 6000 devir geçmeden sakin kullanımda 3,5 litre/100 km yakıyordu. Ama çift silindir, en az 8000 devir işe gidip gelirken 40 km otoban kullandığım için genelde 130-140 km hız ile son tüketim 4,68 lt/100 km. Kesinlikle az yakmıyor. Ağır olabilir ama saydığın diğer motorlardan çok daha kıvrak emin olabilirsin. Bence boy pos, artçı, çanta ve genel kullanım alanı (arazi, asfalt, şehir içi, şehir dışı, otoban,kısa mesafe uzun mesafe) bunları iyi düşün.

Berkec.
10 Mart 2015, 13:24
Hafif bişeyle başlamanı tavsiye ederim fuarada İnazuma yı bi kaldırayım dedim çok ağır hakkaten söylendiği kadar var

evural
10 Mart 2015, 13:25
Hepsi ile başlayabilirsin. Git hepsine bak hangisi hoşuna gittiyse onu al. Bizim vereceğimiz bilgilerin çok da önemi yok. Önemli olan senin hangi motoru seveceğin.

Ben inazuma kullanıyorum. Daha önce de kısa bir süre wolf kullandım. Wolf iyidir ama şu anki fiyatına alınmaz. İnazumanın artılarını söyleyeyim. Diğerlerine göre cüsseli olması iyi, ağır olması avantaj, konfor iyi, malzeme kalitesi iyi. Yalnız rüzgar ve tip açısından puig öncam öneririm. Motoru çok değiştiriyor. Pek bir eksi yönünü görmedim. Çift silindir olduğundan az miktar fazla yakıyor ama 100 km'de 3.5 litreyi geçmez. Yedek parçası pahalı deniyor ama zaten kaliteli olduğundan kaza maza yapmazsan değiştirmiyorsun. Tip göreceli bir kavram, bence tipi idare eder, puig ön camla daha bir şekil oluyor. Diğer motorlar hakkında daha cılız ve hafif olmaları dışında bir bilgim yok.

Ertugyigit
10 Mart 2015, 13:35
Yalnız bir motorun ağır olması nasıl avantaj oluyor onu anlamadım ben ? Inazuma iyidir hoştur ama markaların her yeni modeli daha hafif yapmaya çalışmalarının bi sebebi var.

DanChiSao
10 Mart 2015, 14:30
Ben olsam Duke 200 alırdım, ABS bir acemi sistemi değil hem. Bu motorların hepsiyle iyi gidersin, Duke'le daha iyi durursun. :)

Yok hayır yalnızca abs bir acemi için düz frenden daha iyi değilmi aslında genellersek öyle, fakat acemiliğide atarken en azından yatırmayı bi nebzede olsa önlemez mi ?





250'lik bir motorla başlanabilir ama bu tamamen karaktere göre değişir. İlk motorum (kullandığım değil sahip olduğum) CRF 250L. Trafiğe çıkmadan kapalı alanda motora 50-60 km alıştım. Sonra direk trafiğe dalıp hafifçe uzun yol yaptım. Motora böyle alışabilirsin. CRF görece sakin ve hafif bir motor. Ama kullanımı diğerlerinden çok farklı ve bence başlayanlar için daha kolay. Biraz kullandıktan sonra Honda GS2 eğitim aldım ve arkasından İnazuma'ya geçtim. Neden Duke 200, Duke 390 ya da 250SL değil? Çünkü bana çok küçükler. Ha bu arada 30 yaşındayım, 185 boy ve 87 kiloyum. Minimum kask, mont, eldiven üçlüsü ile çıkarım. Gerekirse bot ve pantolonda var.

CBR 250? Tarzım değil, eşimle CRF'de yeterince zorlandık, bana çanta lazım ve tek silindir bir yere kadar.

SYM ergonomi rahatlık demişsin. Önce bir İnazuma kullanmanı tavsiye ederim. Arada bayağı fark var. SYM son hız yaklaşık 165 civarı, CBR da 160-170 civarı, CRF'de en çok 152 gördüm. İnazumada kesici var. 11500 devirde 151 km/sa hızda yakıtı kesiyor. Ama... Araba bile kullanmadığı halde 250'lik ile başlamayı istemeyen arkadaşım geçen gün "yavaşla tutunamıyorum" diyordu. 70'e düşüp belime sarıl dediğimde "ellerimi bırakmaya korkuyorum" diyordu. 250 lik bir motor hiçte küçümsenecek bir şey değil. Sende farkındasındır. Ve İnazuma'nın diğerlerinden aşağı kalır yanı yok. Çift silindire ihtiyacın var mı? Bence var. CRF'den sonra İnazuma pamuk gibi, yağ gibi.

Bir de 2 hafta önce kardeşime 2. el 2014 YBR 125 ESD aldık. 250-300 km kullandım. Sonra İnazumaya tekrar binince motor buymuş dedim. Yazdığın artı ve eksilere bir yorum daha. İnazuma ilk aldığımda (rodajda) 6000 devir geçmeden sakin kullanımda 3,5 litre/100 km yakıyordu. Ama çift silindir, en az 8000 devir işe gidip gelirken 40 km otoban kullandığım için genelde 130-140 km hız ile son tüketim 4,68 lt/100 km. Kesinlikle az yakmıyor. Ağır olabilir ama saydığın diğer motorlardan çok daha kıvrak emin olabilirsin. Bence boy pos, artçı, çanta ve genel kullanım alanı (arazi, asfalt, şehir içi, şehir dışı, otoban,kısa mesafe uzun mesafe) bunları iyi düşün.


Benimde boy 175 kilo 70 Duke 200 altımda küçük durmuyor.Crf bende trafiğe kapalı alanda kullanıyorum kullanımı rahat 140 kg civarı yalnızca ayaklar parmak ucuna bastı fakat ağırlığıyla rahatlıkla motoru hareket ettirebildim şimdi inazuma 180 kg ayaklar yere bassada yeri geldiğinde duran haraketlerde biraz efor sarf etmeye çalışıcam.165 km/s ile işim yok pek dediğim gibi max. 100km/s ile yakın illere seyahet etsem kafi.160 ile 2 saatte gidiliyorsa ben 3 saatte gidiyim çok dert değil bi yere yetişmek acele etmek istemiyorum. Kesinlikle artçı daha rahat eder inazumada eminim, çantada daha güzel durur. Fakat bu seferde yine ağır olan motor dahada ağırlaşacak. Kesinlikle uzun mesafe düşünmüyorum en azından şimdilik :) Bu sene için. Birde alışma sürecinde hafif motor mu daha iyidir ağır motor mu ?





Hepsi ile başlayabilirsin. Git hepsine bak hangisi hoşuna gittiyse onu al. Bizim vereceğimiz bilgilerin çok da önemi yok. Önemli olan senin hangi motoru seveceğin.

Ben inazuma kullanıyorum. Daha önce de kısa bir süre wolf kullandım. Wolf iyidir ama şu anki fiyatına alınmaz. İnazumanın artılarını söyleyeyim. Diğerlerine göre cüsseli olması iyi, ağır olması avantaj, konfor iyi, malzeme kalitesi iyi. Yalnız rüzgar ve tip açısından puig öncam öneririm. Motoru çok değiştiriyor. Pek bir eksi yönünü görmedim. Çift silindir olduğundan az miktar fazla yakıyor ama 100 km'de 3.5 litreyi geçmez. Yedek parçası pahalı deniyor ama zaten kaliteli olduğundan kaza maza yapmazsan değiştirmiyorsun. Tip göreceli bir kavram, bence tipi idare eder, puig ön camla daha bir şekil oluyor. Diğer motorlar hakkında daha cılız ve hafif olmaları dışında bir bilgim yok.


Sanırım rüzgarı tüm nakedlarda yemek şart yüksek camlar pek hoş olmuyor.Mantıklı olarak herkes inazuma diyor, fakat hani motora baktığında heycanda duymuyorsa binmekte istemezsin keyifte alamazsın, o zaman altındaki motorun ne olduğunun önemi yok.Inazumanın görüntüsü kötü demiyorum ama şuan sanki ağırlık,yakıt ve görsellik olarak duke daha iyidir ? Birde ABS konusu var tabi Duke'da.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------

Birde duke 200 için arkaya binen artçının kilosu ve boyu önemli sanırım ?
Örn. benim gibi 175cm 70kg birisi hiçmi binemez binerse rahat mı edemez, o rahat edemezse benide mi rahat ettirmez ?
( Sırt çantası kullanıcağım için ekstra çanta düşünmüyorum motora, Inazumada olsa Duke'da olsa yada başka marka bir motorda olsa taktırmayı pek düşünmüyorum açıkcası. )

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------

Inazumanında beyaz'ı elektrik gibi duruyor :)

Motor_Derili
10 Mart 2015, 14:47
Benim gonlum Z300 demisti ama mantigim Inazuma dedi. Iyiki de demis :)

DanChiSao
10 Mart 2015, 14:51
Benim gonlum Z300 demisti ama mantigim Inazuma dedi. Iyiki de demis :)

Şimdi bi z300'e biniyor olsaydın kötümü olurdu be :)

Seko
10 Mart 2015, 14:51
Önce git aynı günde hepsinin üzerine otur, imkan varsa sür, sonra kendi kendine sor: Bedava verseler hangisini alırım ? Ona göre bir karar ver. Benim tercihim Inzauma, hatta F modeli olurdu. Bana göre diğerleriyle kıyaslaması bile olmaz ama yine de hiç görmediğim Z250'ye bir şans vermek isterim.

Baris Yzc
10 Mart 2015, 14:58
Naked bir makine de ağırlık bence kesinlikle avantaj, çünkü kamyon sollarken racing makine hariç hepsi müthiş ruzgar yiyor + yüksek hızlarda yine çok ruzgar yiyoruz. Bunun için makine ne kadar ağırsa o kadar dengeli oluyor. Söyleki bajajla da aynı yolu gidiyorum , suzuki ile de aynı yolu gidiyorum, gittigim yol da antalya li olanlar bilir okulum uluslararası antalya üniversitesi yani antalyanın dışında ve osb yolu müthiş ruzgar alıyor. Demem o ki motora alistiktan sonra avantaj ;)

evural
10 Mart 2015, 15:53
Yalnız bir motorun ağır olması nasıl avantaj oluyor onu anlamadım ben ? Inazuma iyidir hoştur ama markaların her yeni modeli daha hafif yapmaya çalışmalarının bi sebebi var.

İnazuma 187 kilo esasında hafif bir motor. Sadece başlangıç motoru kategorisinde olduğundan rakipleri daha kolay kullanım için ağırlığı düşürüyor. Fakat hafif bir motorun kullanım kolaylığının yanında pek çok dezavantajı da olur. Sollamalarda, kötü havalarda, virajda vs. savrulur güven vermez. İşte bu nedenle emsallerinden 20- 30 kilocuk ağır olması bence artıdır. Sonuçta motor 250 kilo değil.

Darkin
10 Mart 2015, 16:04
Yok hayır yalnızca abs bir acemi için düz frenden daha iyi değilmi aslında genellersek öyle, fakat acemiliğide atarken en azından yatırmayı bi nebzede olsa önlemez mi ?

Benim şahsi kanaatim daha iyi olduğu yönünde. Benim de demek istediğim şey; acemilikten motoru yatıracak seviyede bir hata yapıyorsan onu ABS kendi başına kurtarmaz. :f Hı, ıslak zeminde fren yaparken "ne güzel lan bunun frenleri" dedirtir ama.

Berk@nt
10 Mart 2015, 16:05
Ben de bir DUKE kullanıcısı olarak KTM Duke 200 öneriyorum. Hem hafif olması hem kıvrak olması hem de gaz tepkisi ile kullanması çok zevkli bir motosiklet.

Eğer acemiyseniz Inazuma'nın ağırlığı sizi zorlayacaktır. Z250SL ise oldukça ince bir motosiklet.

İstanbul Avrupa yakasındaysanız Şişli Mototaş'da DUKE ve Inazuma'yı birlikte inceleyebilirsiniz. Ben de yardımcı olurum isterseniz.

Fiyat olarak da eğer ABS'siz düşünürseniz DUKE 200'ün fuardaki fiyatı 11.500 TL idi. Sanırım hepsinden ucuzdur.

Servis ve yedek parça konusunda ben bir sıkıntı yaşamadım. Gerçi bir kere ihtiyaç duydum onu da aynı gün içinde alıp taktırmıştım.

Omerselman
11 Mart 2015, 02:12
açık ara duke 200.
şehiriçi kullanımda oldukça rahat ve performansı çok başarılı. tek kötü yanı hız sınırlaması. 138 km civarı devir kesici devreye giriyor. trafikte özellikle akan trafikte inanılmaz zevkle kullanırsın. hafif makine rahat hükmedersin. hafif olsun diye heryeri plastik yapmışlar. yatsada en fazla fren debriyaj kolları yada ayaklık vites gibi şeyler zarar görüyor onlarda zaten 50-75 tl. korkmadan kullanabilirsin frenlemesi falan çok iyi. muzur makine zevk alarak binebilirsin. kadıköye çay içmeye giderken kendini aynı gün ankara bursa derken bi anda antalyadada bulabilirsin. motoru ne şişer ne rüzgarda kötü savurur. ben severek kullanmıştım. inazuma çirkin ördek yavrusu gibi kara kuru bişi boşver.
ha alabiliyorsan 390 al hızı en azından tatmin eder. seri makine büyük makine, acemiliğini at sonra alırsın falan diyenlere aldanma kaza yapan adam 125liklede yapar. söylediklerinden 3 ay sonra sıkılma abi bu 150 basmıyor falan diye söylenme. parana yazık. akıllı git motoru öğrenmeye bak. gözün korkuyorsa zaten motora hiç binme. risk sonuçta. uzun vadeli kullanacaksan 200 yada özellikle 390 tavsiye ederim.
ktm nin birde kötü yanı spormoto resmen adamı ayar ediyorlar. yinede herşeye rağmen duke

DanChiSao
11 Mart 2015, 08:54
açık ara duke 200.
şehiriçi kullanımda oldukça rahat ve performansı çok başarılı. tek kötü yanı hız sınırlaması. 138 km civarı devir kesici devreye giriyor. trafikte özellikle akan trafikte inanılmaz zevkle kullanırsın. hafif makine rahat hükmedersin. hafif olsun diye heryeri plastik yapmışlar. yatsada en fazla fren debriyaj kolları yada ayaklık vites gibi şeyler zarar görüyor onlarda zaten 50-75 tl. korkmadan kullanabilirsin frenlemesi falan çok iyi. muzur makine zevk alarak binebilirsin. kadıköye çay içmeye giderken kendini aynı gün ankara bursa derken bi anda antalyadada bulabilirsin. motoru ne şişer ne rüzgarda kötü savurur. ben severek kullanmıştım. inazuma çirkin ördek yavrusu gibi kara kuru bişi boşver.
ha alabiliyorsan 390 al hızı en azından tatmin eder. seri makine büyük makine, acemiliğini at sonra alırsın falan diyenlere aldanma kaza yapan adam 125liklede yapar. söylediklerinden 3 ay sonra sıkılma abi bu 150 basmıyor falan diye söylenme. parana yazık. akıllı git motoru öğrenmeye bak. gözün korkuyorsa zaten motora hiç binme. risk sonuçta. uzun vadeli kullanacaksan 200 yada özellikle 390 tavsiye ederim.
ktm nin birde kötü yanı spormoto resmen adamı ayar ediyorlar. yinede herşeye rağmen duke

Şuan ne kullanıyorsun ?

Duke ile baya tecrübe edinmişsin gibi görünüyor.Artçı için düşüncen nedir ?

sbr
11 Mart 2015, 09:37
Sym wolf icin oraya yazdigin yakit tuketim degerini, o eglenceli facebook grubuna yazsan kafana sikarlar.

OnurTr
11 Mart 2015, 09:44
2.Eli o kadar da gözünde büyütme her malın alıcısı çıkar..bu konuda "hiiiç" endişen olmasın nice motorlar satılıyor...İlk yorum yapan arkadaşın dediği çok doğru çok düşünme..git otur bin ergonomisine bak..kullanıcılarına "birebir" ulaş sor...sonra içinden hangisi geçiyorsa.."işte bu" diyorsan onu al..kafana da birşey takma son motorun olmayacak o motor çünkü..hayırlısı temennisiyle...

DanChiSao
11 Mart 2015, 09:57
Sym wolf icin oraya yazdigin yakit tuketim degerini, o eglenceli facebook grubuna yazsan kafana sikarlar.

Hiç sanmıyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:54 ----------


2.Eli o kadar da gözünde büyütme her malın alıcısı çıkar..bu konuda "hiiiç" endişen olmasın nice motorlar satılıyor...İlk yorum yapan arkadaşın dediği çok doğru çok düşünme..git otur bin ergonomisine bak..kullanıcılarına "birebir" ulaş sor...sonra içinden hangisi geçiyorsa.."işte bu" diyorsan onu al..kafana da birşey takma son motorun olmayacak o motor çünkü..hayırlısı temennisiyle...

Aslında postta doğrudan kullanıcısını arıyorum :) Arkadaşlar saolsun kullanıp tecrübe edenler paylaşıyor, kimiside sadece kötülüyor hayırlısı olsun hakkımızda cümlemizin.

berkcigdem
19 Mart 2015, 10:10
Model kullanıcılarından bi yorum alsak çok güzel olucak :)

Aklımdaki Duke 200 ABS olan model.

abs li almana gerek yok. benden sana nacizane duke ustası olarak tavsiye :)))

Omerselman
12 Nisan 2015, 09:39
Duke 390 düşünüyorum bende. Mt 7 ile arasında cok gittim geldim. uzun yolda hızı ile mt belki daha avantajlı ama kullanımımın çoğunu istanbul trafiğinde yapıyorum. Şehir içinde daha kıvrak, aralara daha rahat giren çıkan bir motor lazım bana. 200 beni sadece son hızda tatmin etmiyordu. Trafikde kullanımı ise gerçekden de mükemmeldi. Haftada bir ikide olsa uzun yol yaptığım için 150-170 arası hız yapan bir motor iyi olur. Sollamada güvensiz hissediyorsun daha alt hızlarda otobanda. Özellikle araçların 120-140 arası seyrettiğini göz önünde bulundurursan, 138 de devreye giren hız kesici bazen zor durumda bırakıyordu. Daha fazlası zaten naked da benim için rüzgar açısından pek konforlu değil. ( söylenmiyorum )
Şehir içinde mtyi eminimki iyi kullananlar vardır ama benim kullanımım açısından biraz daha 390 mantıklı.
2015 390 larda sanırım bir değişiklik var oda vites düşürdüğünde hızın uyumsuzsa o zaman arka tekeri artık kitlemiyecekmiş ki ben seviyordum bu özelliğini. 2015 200 lerde aynı şey varmı bilemiyorum.
Dukeün bir kötü yanıda çok geliştirmemesi kendini. 2011 den beri aynı kasa aynı renk. Gözle görülür bir değişiklik yok yani. Bari gösterge panelini geliştirselerdi ne bileyim stickerlarını iyileştirselerdi, boyaya odaklansalardı.
Artçı sorunu anlamadım. Binermi artıçı biner. Uzun mesafede rahat bir koltuk değil ama dayanılmaz da değil. Ağırlık sorun olurmu dersen 95 kiloya kadar artçım oldu. Motorun çekişinde çok değişiklik yoktu. Mono shock süspansiyon sadece arada çukur kasisde koruma plastik takozuna vurur ondada toook sesi gelir biraz böbrek ağrısı olur. Kalkışta bayır yukarıysan belki ön tekerlek biraz dengesizleşir oda hızlanmayla birlikde kesilir. 15-20 km hıza ulaşınca motor kendini dengeler.
Birde duke üstadı değilim ama bence alacağın motor absli olsun. Üstat olduğun zaman yanlamak gibi şeylere başlayana kadar abs popondaki deriyi elindeki kemiği bacağındaki tendonları hatta belki hayatını kurtarır. Daha deneyim kazanınca absiz motora bin bence. Ama karar senin tabikide.

Tayfun44
27 Nisan 2015, 16:41
Ben honda msx125 kullanicisiyim kawasaki 250sl de almayi dusunuyorum hic kafana takma 250 sl al keyfine bak gazlayincada uçuyo makina inazuma falan karistirma yada cbr250 repsol kasa al biraz daha eekonomik o ve dedikleri gibi deneyip al icine sinsin ama dedigim gibi kawa250sl gerisi hikayeee :)

DanChiSao
27 Nisan 2015, 17:05
Merhabalar öncelikle o fazlasıyla istediğim duke 200 'ü satın almadım :)

Satın aldığım motor inazuma oldu, tek korkum inazumanın ağırlığınındı fakat bunun benim için bir avantaj olduğunu kullanmaya başladıktan sonra anladım.
Özellikle ağırlık merkezinin önde olması dalgınlıkla debriyajı sert bırakışlarımda tekere gelmemesi benim için büyük bi avantaj oldu.
Malum ufakta olsa bi tek garajda yan yattı şükür ki koruma demirimiz vardı demirin üzerinde kaldı %1 bile denmiycek hasarla kurtulduk.
Duke 200'ün bu konuda çok dandik bir parça kalitesi olduğunu biliyorum, aynı yatırmayı duke ile yapıyor olsaydım ayaklık ve debriyajı orada bırakmıştım sanırım.
Birde o aşırı torka anladım ki başlangıçta ihtiyaç yokmuş çift silindir oluşu şuan bile gereğinden fazla seriliği sağlıyor bana, yeni başlıycak olanlar için özellikle aklınıza takılan sorular varsa dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışıyım.

Edit : İnazuma fazlasıyla kaslı ve gösterişli duruyor markacılık modelcilik olarak anlamayın sakın ama kawa 250sl ( 300 için değil ! ) bana fazlasıyla cılız geldi, malum duke'da aynı şekilde. Böyle mahallenin sözü dinlenen abisi gibi sanki inazuma :)

Edit 2 : Gerek otobanda gerek şehir içerisindeki trafikte henüz bir sıkıntı yaşamadım. ( Araçların arasından geçerken 2 egzoz olması dışında( Biraz geniş :) ) ) henüz çok zorlamadan yüzeysel olarak gördüğüm son hız 145 civarında hiç kasmadım ..

Serk21
27 Nisan 2015, 17:22
Ne yap et abs li bi motosiklet al. Yeni başlama ile alakalı söylemiyorum, inan bana ABS çok önemli. ayrıca duke parçası pahalı diyen kim? bende duke390 var bir çok parçası sym wolf 250 den daha ucuz.. fren baltasından yağ filtresinden tut debriyaj balatasından komple setine kadar.

DanChiSao
27 Nisan 2015, 17:24
Parça kalitesi olarak diyorum duke yan yattığında, vites ve fren ayaklığı kırılması çok oluyormuş.
Açıkcası düşünce ilk olarak oraları kırıldımı diye bakmıştım ben inazumada ama kırılmamış :)

Serk21
27 Nisan 2015, 17:48
50 liraya koruma takozu alip takinca daha basak fln kirilmaz. Inazumaninda yan grenajlari kiriliyor ve cok pahali

DanChiSao
28 Nisan 2015, 15:05
2 yazıdada fiyat olarak kıyaslamadım malzeme kalitesi olarak kıyasladım 2 sininde parçaları pahalı ama aynı şekilde ktm yatırsaydık ayaklık ve debriyajı kırmıştık.

ozkansedef
04 Mayıs 2015, 00:12
Fiyat performans olarak z250 sl öneririm. Ama kendi motorumu da 125 lik olmasına rağmen öneririm. Çünkü senin ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılar. 110 a kadar sıkıntısız çıkıyor. 100 km hızla rahatlıkla sürersin ve büyük motor kalitesi var motorda. Tabi fiyatı da ona göre oluyor. :)

Look-black
09 Haziran 2015, 12:16
Merhaba Arkadaşlar Z250 Sl kullanıcısıyım uzunyol,şehir içi dahil 3 bin km oldu(3 haftada :)) bende sizler gibi almadan önce çok arştırdım ve bana uygun olanın bu olduğuna karar verdim yeni başlayan biri olarak inazuma ilk seçeneğimdi ama ben biraz görünüşü güzel olsun istiyordum ve bir abimin tavsiyesi üzerine tek silindirin yakıt ve düşük devirlerde seri olması avantajı için vazgeçtim ama 250'lik sınıfında mantıklı bakarsak rakipsiz duke 200 gerçekten pahalı geldi ve 200 cc olması bir nebze güç kaybı sağlayabilirdi wolf düşünmedim kullanışı hakkında fikrim yok ama japon olmasını istedim Z250 sl oturuş pozisyonu olarak başta biraz rahatsız gelebilir ama alışılıyor hafif yatık duke 200 gibi tam dik oturmuyorsunuz artçı düşünmeyin sadece zor durumlarda çanta düşünmeyin çok kötü durur Serilik konusunda 250 sınıfının en seri motoru 120 km ile giderken gaz verdiğinizde hala tork var tork her devirde fazlasıyla hissedersiniz çok hoşuma gitti gaz tepkisi çok güzel motorla birlikte gelen lastikler dunlop gayet güzel yakıtta arkaşın başta yazdığından az inazumadan fazla yakmıyor tabiki :)

Green Arrow
09 Haziran 2015, 12:44
Merhaba Arkadaşlar Z250 Sl kullanıcısıyım uzunyol,şehir içi dahil 3 bin km oldu(3 haftada :)) bende sizler gibi almadan önce çok arştırdım ve bana uygun olanın bu olduğuna karar verdim yeni başlayan biri olarak inazuma ilk seçeneğimdi ama ben biraz görünüşü güzel olsun istiyordum ve bir abimin tavsiyesi üzerine tek silindirin yakıt ve düşük devirlerde seri olması avantajı için vazgeçtim ama 250'lik sınıfında mantıklı bakarsak rakipsiz duke 200 gerçekten pahalı geldi ve 200 cc olması bir nebze güç kaybı sağlayabilirdi wolf düşünmedim kullanışı hakkında fikrim yok ama japon olmasını istedim Z250 sl oturuş pozisyonu olarak başta biraz rahatsız gelebilir ama alışılıyor hafif yatık duke 200 gibi tam dik oturmuyorsunuz artçı düşünmeyin sadece zor durumlarda çanta düşünmeyin çok kötü durur Serilik konusunda 250 sınıfının en seri motoru 120 km ile giderken gaz verdiğinizde hala tork var tork her devirde fazlasıyla hissedersiniz çok hoşuma gitti gaz tepkisi çok güzel motorla birlikte gelen lastikler dunlop gayet güzel yakıtta arkaşın başta yazdığından az inazumadan fazla yakmıyor tabiki :)

Güle güle kullanın motorunuzu kazasız belasız. Ancak en seri olduğunu söylemek pek doğru olmaz. Sadece rakamlar yetmeyebiliyor performansta. Rakamlara baktığımızda da ben sadece kendi motorumla kıyaslar isem benim motorumun kılavuzundaki teknik verileri motorunuzdan 10 kilo hafif ve 2,5nm daha fazla torka sahip üstelik devir ulaşım süreleri daha kısa. Bu değerlendirme çok kapsamlı inceleme gerektirir yani. 120 km'de kaç devirde gidilebiliyor, o esnadaki tüketim değerleri nedir gibi bir çok inceleme yapmak gerekli. Kaldı ki oldukça da fazla rakibi var alanında.