PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sharp testleri hakkında!



motorcuyolu
07 Mart 2015, 15:41
Sharp kask testlerine baktığım zaman ARAİ'nin 2.000Tl civarındaki kaskları 3 yıldız alırken, BELL ve SHOEİ'nin 1.500Tl civarındaki kaskları 5 yıldız almış bu testlerin gerçeklik payı nedir? Hangisini tercih etmeliyim?

ryangt
07 Mart 2015, 15:49
forumda geçmiş konuları incelerseniz 50-60 tane konu var bu yazdıklarınızla ilgili .

telike
07 Mart 2015, 15:49
Testler güvenliği test eder konforu etmez dostum. 500 liralık 5 yıldız almış kask da var. Ama işte olay konforda bitiyor

potasyum
07 Mart 2015, 16:09
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/142695-kiyafet-alirken-ekonomi-nasil-yapilir.html

benzer soruyu bende sormuştum daha ucuz 248 tl lik kask ta 5 yıldız almış :S

EldekiDebryj
07 Mart 2015, 16:15
Testler güvenliği test eder konforu etmez dostum. 500 liralık 5 yıldız almış kask da var. Ama işte olay konforda bitiyor

Yani guvenlik 500 tl ediyor da konfor eklenince 2-3 bin oluyor demek m i ?
Agv pro gp ile 500 liralık kask o testte 5 yildiz aliyor
Bu benim kafamı karıstırıyor

akbird
07 Mart 2015, 16:18
bana biraz saçma geliyor bu test shoei xr1000 3 yıldız almış. ls2 5 yıldız.

motorcuyolu
07 Mart 2015, 16:39
çok ilginç bir konu ben anlayamadım

logan07
07 Mart 2015, 16:56
ben bunu biraz araştırmıştım. arai yandan gelen darbeleri iplemiyormuş. sharp kulağın hemen üstünden hesap ediyor yan darbeleri arai ise omuzun engel olur oradan darbe almana kafanın yanını vurma şansın yok mantıgıyla kask yapıyor. sonuç sharptan düşük alıyor. ben sharp testini geçerli bir test olarak görüyorum. sharp detay vermıyor puanlamayla ılgılı seklınde gelen elestrıler de anlamsız. tam darbe hesaplanan yerlerı guclul yapıp gerı kalan kısmı yumurta kabugu gıbı yapmasınlar boylece en guvenlıksız kaskla gırıp bes yıldız almasınlar dıye cok detay verılmıyormus falan fılan.

biyeybaraküs
07 Mart 2015, 17:04
bu konu bir çok kez göndeme geldi ama özet yazayım
sharp ,permasharp ,çok ta kılıma traş ,fifimde değiller sahtekar ingilizler
http://sharp.direct.gov.uk/testhelmetlist?sharp-make=99&sharp-model=RX-7+GP&sharp-type=2&sharp-rating=1&discontinued=1

http://sharp.direct.gov.uk/testhelmetlist?sharp-make=119&sharp-model=&sharp-type=All&sharp-rating=1&sharp-price-from=0&sharp-price-to=9999&discontinued=1

logan07
07 Mart 2015, 17:12
dikkat ettiysen yanal darbedelerden patlamışlar

telike
07 Mart 2015, 17:46
Yani guvenlik 500 tl ediyor da konfor eklenince 2-3 bin oluyor demek m i ?
Agv pro gp ile 500 liralık kask o testte 5 yildiz aliyor
Bu benim kafamı karıstırıyor

ben kaskın fiyatı arttıkça kalitesinin de arttığını gördüm. yani şöyle ki hafiflik, kullanım, görüş açısı, rahatlık, ses alma, aerodinamik, üretici firmaların pazardaki yeri gibi konular fiyatı değiştiriyor. x test yalandır y test gerçektir karşılaştırması bana yanlış geliyor. test aga abidik gubidik bi kask almaktansa testlere sokulmuş bir kask düşünmek daha mantıklı geliyor. benim kafamdaki kask 5 yıldız almış bir kask. bir üst modeli de aynı şekilde. arada 400 lira fiyat oynuyor. bu fiyat farkı neden diye sorguladığımda üst modelinin aerodinamiği, dizaynı, yüksek süratteki konforu ses almasının çok daha iyi olduğunu gördüm.

LynXMaSTeR
07 Mart 2015, 19:00
sadece sticker lı versiyonlarına 300-500 TL fark koydukları için bence fiyatlar pek belirleyici olmaz burda.
yani 3 yıldız alan kask 1000 lira ise 5 yıldız alan kaskın 2000 lira olması gerekli gibi bi teori saçma olur bence.
sharp denilen test bildiğim kadarıyla belirli bir yüksekten kaskın demir topuza çarptığında ne kadar dayanıklı olduğunu ölçüyorlar bir kaç bölgeden. onun haricinde şekline şemaline rengine boyasına bakmıyolar.

braveguy
07 Mart 2015, 19:01
ben bunu biraz araştırmıştım. arai yandan gelen darbeleri iplemiyormuş. sharp kulağın hemen üstünden hesap ediyor yan darbeleri arai ise omuzun engel olur oradan darbe almana kafanın yanını vurma şansın yok mantıgıyla kask yapıyor. sonuç sharptan düşük alıyor. ben sharp testini geçerli bir test olarak görüyorum. sharp detay vermıyor puanlamayla ılgılı seklınde gelen elestrıler de anlamsız. tam darbe hesaplanan yerlerı guclul yapıp gerı kalan kısmı yumurta kabugu gıbı yapmasınlar boylece en guvenlıksız kaskla gırıp bes yıldız almasınlar dıye cok detay verılmıyormus falan fılan.

arainin mantığı genel kaza istatistiğinde kabul edilebilir gelse de bence yanlış.
ülkemizde, kaskın yan darbeye dayanıklı olması sebebiyle 2007de bir kişi hayatta kaldı
konusu http://www.motosiklet.net/forum/diger-haberler/33447-bmw-tasiyan-kask.html
http://i.imgur.com/MD1ykoQ.jpg

motorcuyolu
07 Mart 2015, 19:56
arainin mantığı genel kaza istatistiğinde kabul edilebilir gelse de bence yanlış.
ülkemizde, kaskın yan darbeye dayanıklı olması sebebiyle 2007de bir kişi hayatta kaldı
konusu http://www.motosiklet.net/forum/diger-haberler/33447-bmw-tasiyan-kask.html
http://i.imgur.com/MD1ykoQ.jpg

çok doğru.

Bune
07 Mart 2015, 22:11
Bi kaskın ne kadar pahalı olduğu onun kaliteli olduğunu ispatlamaz, kapitalist dünya düzenindeyiz sadece markalara para ödüyoruz bu test bunu açıkça ortaya koyuyor testi beğenmeyenlere sor genellikle kafalarında eşşek kadar o markanın logosunu taşıyan insanlar çünkü ödedikleri paranın sırf gösterişe gitmiş olması onları üzüyor ama hepsi de kasklarını güvenli olduğu için değil aslında "o" marka olduğu için alan kişiler.


Neden böyle dediğimi soracak olursan bu forumda bu test onlarca kez sorgulandı bizde onlarca kez ispatlarla cevapladık kusura bakma sana tekrar bunu açıklayamayacağım sadece arama yap bulursun diyorum ama arai bir tek ingilizlerden değil italyanlar ve amerikanlar tarafından da bazı modelleri yeterli bulunmayan bir kask markası.


Bunu tüm dünya yarışçıları arai kullanıyor diye cevaplayan bazı fanboylar oluyor sen onları takma o yarışçıların taktığı kasklar başlangıç olarak onbinlerce euro fiyattan başlayıp yapımı günler sürüyor ve sadece 2-3 yarışta kullanılabiliyorlar en fazla. Biz sadece onlara şekil olarak benzeyen replikalarını alabiliyoruz.


Kask alacaksan tüm dünyadaki testleri araştır sen yüzlerce kişi starbucksta oturuyor demek ki bunların kahvesi çok güzel diye düşünme, ahmet efendi iç yada bölgendeki bi cafeye git belki onların tadı daha güzeldir hem de daha hesaplıdır, unutma starbuckstan mukavvada kahve alanların %90' ı bu günlerde statü belirlemek iş yerine elinde kahveyle gidip bakın ben böyleyim demek için alıyorlar. (yoksa neden her kahve bardağı instagramda paylaşılsın değil mi?)

Son olarak bell, caberg markalarına bi bak bunların tüm kask modellerini listelersen gittikleri kaliteli çizgiyi anlayabilirsin.

Dip not: Ls2 4 yıldızdı ama 1 yıldıza düştü olmaz böyle şey diyenler "cbr250rr" 5 yıldızdı şimdi yerini "cbr250r" aldı ama bence 1 yıldız gözümde bir önceki versiyonuna göre demek ki bi model her geliştirildiğinde öncekinden iyi olamayabiliyor.

logan07
07 Mart 2015, 22:37
Bir nolan değil ama :)

mgora
07 Mart 2015, 23:55
Test ve karşılaştırılabilen veriler her zaman önemlidir , hataları olabilir ama hisle kask almaktan iyi olduğu kesin.
Geçenlerde Ls2 FF351'in sharp testinde 4 yıldızdan 1 yıldıza düşmesini araştırıyordum başka bir forumda gördüm.


In 2009 SHARP tested the LS2 FF350 helmet and awarded this model a safety rating of 4 stars. In 2014 SHARP tested the LS2 FF351 and this model of helmet was awarded a safety rating of 1 star.
Kısaca 2009 yılında SHARP LS2 FF350 kaskı test etti ve ona güvenlik açısından 4 yıldız verdi.2014 yılında ise LS2 FF351'i test etti ve kaskın bu modeli güvenlik açısından 1 yıldız aldı

iki model arasında ki yıldız farkının sebebi ne ? FF351 modelinin yan dayanımının en kötü sonucu alması.
Peki bunun hayatta ki sonucu nerede oda aynı konuda bir acı haberle.

http://www.scooturk.net/showpost.php?p=449399&postcount=40


Melekaabi nickli kullanıcı yazmış
Tüm arkadaşlara selam,

Konuyu hortlatmış olacağım ama malesef dün FF 351 NEON modelinin bir kazasına şahit oldum. Kaskı takan arkadaş malesef kafasının sağ yan kısmından refüj demirine çarpmıştı. Arkadaşı ambulansla götürdüler kendinde değildi ama kaskın durumunu tarif etmek gerekirse, (Fotoğrafı paylaşmayacağım çünkü paylaşılacak gibi değil.) Kaskın sağ yan bölgesi orta üst bölgesine kadar tamamen parçalanmıştı. Çene kısmı kırıldığı için arkadaşın yanağına batarak parçalamış ve ciddi kan kaybı oluşturmuştu. Strafor olan kısım kırılmıştı ancak dağılmamıştı sanırım şoku absorbe etmiş çünkü arkadaşın kafasının o bölgesi sağlam gibi duruyordu tabi içerisi ne durumda bilemiyoruz. İnşallah şu an durumu iyidir. Kazanın olduğu bölgede trafik akış hızı 40-50 km/h gibiydi yani yüksek hızlı bir darbe sayılmaz (Bu sürat te yüksek tabi ama +100 km/h gibi bir kaza kesinlikle değil.)

Diyeceğim şu ki sanırım bu kaskların yan darbelerde bir zayıflığı söz konusu. Alacak arkadaşların bu konuyu dikkate almalarını tavsiye ediyorum. Birde genel olarak Termoplastik ve Polykarbonat gövdeli kasklar için bir bilgi paylaşayım. Bu plastik çeşitleri darbe esnasında büyük parçalı olarak kırılabilir. Buda ciddi yaralanmalara sebep olabilir. Kaskların lifli (Fiberglas, Karbon Fiber) gövde yapısına sahip olmasının burada önemi bir kez daha ortaya çıkıyor çünkü lifli yapı kesinlikle parçalanmıyor ve kopmuyor. Kompozit kelimesine kanmayın. Özellikle fiberglas ve karbon fiber olmasına dikkat edin.

Polikarbonat ve Termoplastik gövdeler testlerde iyi sonuçlar alıyor olabilirler ancak yinede darbenin şekline göre parçalanma ihtimali olan kasklardır. Herkese kazasız sürüşler. Nacizane paylaşmak istedim.

Bu forumda akıtıntıya karşı en çok kürek çeken adam benim daha bugün billas marka lastik aldım.Ama bu konuda net , ölçülebilir bir test yoktu o nedenle denemek istedim.Ama kask konusunda var yukarda malesef acı bir olayda var karar sizin , dış mihrakları sahtekarlıkla suçlamak mümkün , ya da yapılan testlere saygı duyabilirsiniz ve usulüne göre bir eleştiriniz var ise daha iyiye gitmesi için iletirsiniz karar sizin.

Berkay*
08 Mart 2015, 00:09
Ben bir şunu eleştirmek istiyorum. Mesela arai kaskı olan bir insan sharp'a güvenmediğini söylüyorsa. Bu arai kaskı olduğu için arai'ye bok atmıyor demek değildir. Adam sharp'a güvenmediği için arai almıştır.
Bir başka örnekle adamın telefonu apple olduğu için apple'ı savunmuyordur. Apple'ı beğendiği ve savunduğu için apple telefon almıştır.

Yani bu testlere güvenip güvenmemek insanın kendisine kalıyor. Testler kendi kaskına kötü diyor diye teste güvenmiyor değil. Adam zaten teste güvense kendi kaskına kötü dediğinde o kaskı takıp hayatıyla oynamaz.

Not: Kaskımda yok motosikletim de ve kasklara bakarken sharp testlerine de bakıyorum.

noob
08 Mart 2015, 00:32
Her şey sadece "kaskı 50cm'den yere attık, kırılmadı" meselesi değil bence. Ekipman edinmeye çalışıyorum 1 haftadır. Mont deniyorum, ekonomik markaların montlarını giyince korumalar yerine oturmuyor, fermuar güzel kapanmıyor vs. Aslında dolaylı yoldan bu da bir güvenlik zaafı olabilir. Kaza anından koruma yerinde olmadığı için zarar görebiliriz örneğin. Revit mont denedim bir tane, cuk oturdu her şey üstüme.

Kasklarda da şöyle bir durum var. 5 yıldızlı Nitro kask hakkında çoğu kişi "hava kanalı kapalı mı açık mı" anlamıyorum diyor. Kask güvenli ama konforda sıkıntı var. Bu da sürüşü etkileyebilir.

Pahalı satan hem mühendisliğini hem de markasını satıyor. Her 5 yıldızlı kaskın fiyatının aynı olmasını beklemek pek mantıklı değil açıkçası.

Asıl konuya gelecek olursak, Testi yapan İngilizler'in LS2'den para yediklerini sanmıyorum. Bari İngiliz firmalarından yesinler. LS2 ile ne işleri var :)

Bune
08 Mart 2015, 00:44
Her şey sadece "kaskı 50cm'den yere attık, kırılmadı" meselesi değil bence. Ekipman edinmeye çalışıyorum 1 haftadır. Mont deniyorum, ekonomik markaların montlarını giyince korumalar yerine oturmuyor, fermuar güzel kapanmıyor vs. Aslında dolaylı yoldan bu da bir güvenlik zaafı olabilir. Kaza anından koruma yerinde olmadığı için zarar görebiliriz örneğin. Revit mont denedim bir tane, cuk oturdu her şey üstüme.

Kasklarda da şöyle bir durum var. 5 yıldızlı Nitro kask hakkında çoğu kişi "hava kanalı kapalı mı açık mı" anlamıyorum diyor. Kask güvenli ama konforda sıkıntı var. Bu da sürüşü etkileyebilir.

Pahalı satan hem mühendisliğini hem de markasını satıyor. Her 5 yıldızlı kaskın fiyatının aynı olmasını beklemek pek mantıklı değil açıkçası.

Asıl konuya gelecek olursak, Testi yapan İngilizler'in LS2'den para yediklerini sanmıyorum. Bari İngiliz firmalarından yesinler. LS2 ile ne işleri var :)

Hava almasını pek dert etme bence bu defa da fazla hava alsa fizik kanunu daha çok ses alacak bu da sürüş konforunu bozacak, bende nitro aikido ve mt revenge var incelemelerini yapmıştım forumda hala ana kaskım mt revenge' dir, kaskın alt bölgesindeki deri paramparça oldu sürtünmekten içinin süngerleri çıktı ama yaptırıp kullanmaya devam edeceğim çünkü kafa şeklime uyan çok güzel bi kask öneririm.

enescanatar
12 Mart 2015, 11:56
İki temel çeşit var. Kaskın, darbenin ne kadarını emebildiğini anlamak için doğrudan çarpma testi ve kaskın ne kadar sürtünmeyle ne kadar döndüğünü anlamak için yandan seken darbe testi. Kask eğer çok fazla dönerse boynunuz kırılarak ya da kafatasınız beyninizin etrafında dönerek korkunç yaralanmalar meydana gelebilir.

Bu döngüsel ivmelenmeleri ölçmek Sharp düzenlemeleri açısından büyük önem taşıyor çünkü büyük kısmı COST 327 isimli Avrupalı araştırma belgelerine dayanıyor. Bu araştırmanın sonuçları, kafa darbeleri sebebiyle ölümle sonuçlanan motosiklet kazalarının %60’ının döngüsel hareketlerden kaynaklandığını ortaya koyuyor. COST 327’ye göre doğrudan alınan darbeler ölümlerin sadece %30’unda etkili olmuş ve Sharp test sonuçlarının puanlamasının dağılımını bu yüzdelere göre yapıyor. Yani döngüsel güçleri iyi durduran bir kask, doğrudan darbeleri çok daha iyi emen bir kasktan daha iyi puanlar alacaktır.