PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbr600rr mı r6 mı?



motorcuyolu
07 Mart 2015, 14:13
uzun süredir arasında kaldığım çelişki. Kullanım amacım hem ulaşım, 2-3 haftada bir yakşalık 200km uzun yol, çoğu zaman şehir içi dolaşım sizce hangisini tercih etmeliyim?

Freye
07 Mart 2015, 14:19
trollsün galiba :)
ama gende soruna cevap vereyim
şehir içi uzun yolda bu motorlar kullanılmaz çünkü
şehir içinde gidon turu az olduğundan aralara girilmez ve hararet yapar hemen
uzun yoldada oturuş pozisyonu yüzünden ağrılar içinde kalırsın ve eziyete dönüşe bilir yolculuğun :)
ama eğer troll değilsen ve bunlardan birini alacaksan R6 al çünkü daha hızlı ve daha şekil :)

motorcuyolu
07 Mart 2015, 14:34
trollsün galiba :)
ama gende soruna cevap vereyim
şehir içi uzun yolda bu motorlar kullanılmaz çünkü
şehir içinde gidon turu az olduğundan aralara girilmez ve hararet yapar hemen
uzun yoldada oturuş pozisyonu yüzünden ağrılar içinde kalırsın ve eziyete dönüşe bilir yolculuğun :)
ama eğer troll değilsen ve bunlardan birini alacaksan R6 al çünkü daha hızlı ve daha şekil :)

teşekkürler. troll değilim.

kinqdai
07 Mart 2015, 14:47
R6 candır.

serkanksk
07 Mart 2015, 15:00
suzuki m 800 al ne yapçaksın racing`i...

hkn34
07 Mart 2015, 15:04
bence bu araclar ne sehır ıcınde nede uzun yolda kullanıslı araclar degıl. yukarda freye zaten acıklamıs bunlar pist için üretilen parası cok olanın ıkıncı hobi motoru olabilir anca her iki markanında gercek hayatta kullanılabılr turevleri var yanı sızın kullanmak ıstedıgınız tur aslında hondada cbr 650 f yamaha da ıse xj6 diversion bence bunları arastırın hem daha rahat ve ekonomıkler hemde daha az ölümcül.. :)

biyeybaraküs
07 Mart 2015, 15:09
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/143183-600-rr-aldim-yeni-sezonda-yeni-motor-3.html

on karakter

motorcuyolu
07 Mart 2015, 15:13
bu arada r6 35.400 tl idi şuan 40.000tl olmuş fiyatı ne ara arttı anlamadım :/

DraQuila
07 Mart 2015, 15:19
r6 daha hard ve hızlı..piste çıkmicaksan 600rr honda al..uzun yol yapılır yapan çok var

Darkcity2000
07 Mart 2015, 15:21
Honda vfr800 ?

Bune
07 Mart 2015, 15:25
http://motorcycles.axlegeeks.com/compare/2119-2129/2015-Honda-CBR600RR-vs-2015-Yamaha-YZF-R6

R6 hayattır Allah bi gün bana da nasip eder inşallah :queen:

http://www.totalmotorcycle.com/photos/2007models/2007-Yamaha-YZF-R6g.jpg

motorcuyolu
07 Mart 2015, 15:29
http://motorcycles.axlegeeks.com/compare/2119-2129/2015-Honda-CBR600RR-vs-2015-Yamaha-YZF-R6

R6 hayattır Allah bi gün bana da nasip eder inşallah :queen:

http://www.totalmotorcycle.com/photos/2007models/2007-Yamaha-YZF-R6g.jpg

inşallah herkeze nasip eder

LynXMaSTeR
07 Mart 2015, 19:13
ben de cbr650f öneririm. hem bu iki motor gibi spor görünümlü, hem de uzun yolda daha konforlu.

Nikuraya
07 Mart 2015, 19:17
R6 :cat:

bilginozi
07 Mart 2015, 20:36
600rr kullanicisiyim. Spor yapan biri oldugum icin mi bilmiyorum ama dendigi gibi spor motosikler olup oturus pozisyonundan dolayi bel,bilek, boyun agrisi veya uzun suruslerde herhangi bir yorgunluk hissettirmiyor. Sehir icindede duran trafikte aralardan kolayca ilerleyebiliyorum. Hararet yaptigina sahit olmadim cok sukur. Ister sehir ici ister otobanda beni cok tatmin ediyor. Hayatimda baska bir motosiklet kullanmadigim icin kiyaslama yapamiyorum ama olumsuz bir tarafini goremiyorum.

Reşit
07 Mart 2015, 20:37
trollsün galiba :)
ama gende soruna cevap vereyim
şehir içi uzun yolda bu motorlar kullanılmaz çünkü
şehir içinde gidon turu az olduğundan aralara girilmez ve hararet yapar hemen
uzun yoldada oturuş pozisyonu yüzünden ağrılar içinde kalırsın ve eziyete dönüşe bilir yolculuğun :)
ama eğer troll değilsen ve bunlardan birini alacaksan R6 al çünkü daha hızlı ve daha şekil :)

Kaç kere uzun yolda yahut şehir içinde bu motorları kullandın? Hararet yapar ne demek? Yapacağınız yorumlar tecrübe dahilinde olsun, kulaktan dolma bilgilerle değil :wiinkk:

oguz1327
07 Mart 2015, 21:09
Çoğunluk şehir içi dolaşım için bu iki motorda uygun degil. Ama illa ikisinden birini alacaksan 600rr almanı tavsiye ederim. 600rr ın kullanım rahatlığı nispeten R6 tan daaha iyidir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------


trollsün galiba :)
ama gende soruna cevap vereyim
şehir içi uzun yolda bu motorlar kullanılmaz çünkü
şehir içinde gidon turu az olduğundan aralara girilmez ve hararet yapar hemen
uzun yoldada oturuş pozisyonu yüzünden ağrılar içinde kalırsın ve eziyete dönüşe bilir yolculuğun :)
ama eğer troll değilsen ve bunlardan birini alacaksan R6 al çünkü daha hızlı ve daha şekil :)

Katılmıyorum;
Bu iki motorda fazla kilolu değilsen gayet rahat uzun yolda kullanılabilir. Tabiki acemiliğe göre ilk zamanlar sıkışık trafikte hararet sıkıntısı olabilir ama buda tecrübe ile çözülebilir. Son olarak 600rr r6 tan nispeten daha rahat bir motordur.

beko12345
07 Mart 2015, 21:18
R6 yı hiç sürmedim ama fuarda oturdum.
Dahada oturmam :)

Ben 1,85 e 110 kilo civarıyım.
Eğer hiç yüksek cc ss ye binmesiyseniz önce bir oturun derim.
İstesemde böyle bir aleti süremem şahsen.
Daha doğrusu maksimum 5 dk sürerim gibi geldi.

Gsxr600 daha rahattı.
Hatta r1 bile daha rahat geldi bana.
R6 yı pistten başka kullanmak istemezdim sanırım.

Sabırsız
07 Mart 2015, 21:30
R6 Candır .

En Azından Markası yeter Yamaha

motorcuyolu
07 Mart 2015, 21:45
R6 yı hiç sürmedim ama fuarda oturdum.
Dahada oturmam :)

Ben 1,85 e 110 kilo civarıyım.
Eğer hiç yüksek cc ss ye binmesiyseniz önce bir oturun derim.
İstesemde böyle bir aleti süremem şahsen.
Daha doğrusu maksimum 5 dk sürerim gibi geldi.

Gsxr600 daha rahattı.
Hatta r1 bile daha rahat geldi bana.
R6 yı pistten başka kullanmak istemezdim sanırım.

biraz kilolusunuz o yüzden olabilir ben rahatlık arasam araba alırdım. ama motor başka ;)

cftc
07 Mart 2015, 23:01
Az daha biriktir ybr al.
Saka bir yana r6 cok karizmatik bir motor hemde cbrden daha kuvvetli.
2015 cbr alacaksan cbr tavsiye ederim goruntusunu degistirmisler fakat son hiz ve torkunda degisiklik yapildi diye biliyorum.
Gsx-r da bir secenek.

LynXMaSTeR
08 Mart 2015, 02:18
R6 yı hiç sürmedim ama fuarda oturdum.
Dahada oturmam :)

Ben 1,85 e 110 kilo civarıyım.
Eğer hiç yüksek cc ss ye binmesiyseniz önce bir oturun derim.
İstesemde böyle bir aleti süremem şahsen.
Daha doğrusu maksimum 5 dk sürerim gibi geldi.

Gsxr600 daha rahattı.
Hatta r1 bile daha rahat geldi bana.
R6 yı pistten başka kullanmak istemezdim sanırım.


bende r6 almayı düşünüyordum cbr ı sattıktan sonra ama gsxr600 gerçekten çok daha rahat r6 ve 600rr a göre.
ancak bi de çok agresif olmasa da torku iyi bi cbr650f var ki, tam bir ss görünümlü uzun yol motoru.

BatuhanK
08 Mart 2015, 02:34
gidonkaç model baktığınızı yazmamışsınız ama, cbr da gidon amortisörü vardı stock olarak,en azından öyle hatırlıyorum. bence önemli bi seçim kriteri

beko12345
08 Mart 2015, 03:04
biraz kilolusunuz o yüzden olabilir ben rahatlık arasam araba alırdım. ama motor başka ;)

Evet kilo var biraz .

O fikrinize katılmıyorum.
Motosiklet süreceğim diye rahat olmayacağım gibi bir kaide yok.
Motosikleti sürüşü zor olduğu için sürmüyoruz sonuçta.

Siz ss seversiniz cruiser seversiniz beni ilgilendirmez .
Ama konfor arasam araba sürerim , motosiklet bu tabiki zor bir pozisyonda süreceksin demek yanlış olur.

ERROR88
08 Mart 2015, 09:21
200 km uzun yol deıldır (1) aralarda hararet nedır ya şehır efsanesı bunlar kullanan arkadaslar yorum yapsa kafa karısmaz (2) vucudu fıt olan racıng de rahat eder ama gobek varsa onu koyacak yer bulamassın tabıkıı ozaman napıcan bınmıcen hangı motor dersen honda parca bakımından uzmez senı daha dayanıklıdır ama r6 da daha serıdır candır o

telike
08 Mart 2015, 11:54
trollsün galiba :)
ama gende soruna cevap vereyim
şehir içi uzun yolda bu motorlar kullanılmaz çünkü
şehir içinde gidon turu az olduğundan aralara girilmez ve hararet yapar hemen
uzun yoldada oturuş pozisyonu yüzünden ağrılar içinde kalırsın ve eziyete dönüşe bilir yolculuğun :)
ama eğer troll değilsen ve bunlardan birini alacaksan R6 al çünkü daha hızlı ve daha şekil :)

hocam şehiriçi konusunda haklısınız pek keyifli gelmez. ama uzun yolda bilekleri ve belde ağrı yapmasının nedeni yanlış oturuş pozisyonudur. doğru pozisyonda kesinlikle ağrı yapmaz. hatta otoban gibi yollarda çok sağlıklı ilerlersin illa limit yapmak zorunda değilsin 120 ile gitmekten sıkıldığında 170 ile gidebilirsin.

ben ikisi arasında kalsam; biraz kullanır satarım diye düşünüyorsam 600rr, ama yok ömürlük olsun bu motor diyorsam(ki aslında hiçbir zaman demem) r6. r6 çok tatlı geliyor bana. ama dediğim gibi apaçi piyasasından dolayı 600rr ın piyasası daha yüksek.

Freye
08 Mart 2015, 16:36
Kaç kere uzun yolda yahut şehir içinde bu motorları kullandın? Hararet yapar ne demek? Yapacağınız yorumlar tecrübe dahilinde olsun, kulaktan dolma bilgilerle değil :wiinkk:

hocam bi kere R1 kullandım şehir içinde hararet yaptı,motor sanki huysuzlaşmaya başladı falan ama o zamanlar acemi olduğumdanda ola bilir :)

motorcuyolu
09 Mart 2015, 00:35
hocam bi kere R1 kullandım şehir içinde hararet yaptı,motor sanki huysuzlaşmaya başladı falan ama o zamanlar acemi olduğumdanda ola bilir :)

ben hiç motosikletle hararet ile karşılaşmadım :) böyle bir durumda motosiklette ne yapmamız gerek?

dyavol-77
09 Mart 2015, 01:11
hocam bi kere R1 kullandım şehir içinde hararet yaptı,motor sanki huysuzlaşmaya başladı falan ama o zamanlar acemi olduğumdanda ola bilir :)

Hararet mi-fan açmış olmasın ''O''...Sallamayın kardeşim..:bestmt:

s.e.c
09 Mart 2015, 12:58
Oturuş pozisyonu olarak 600 rr daha rahat, tasarım olarak r6 daha guzel, güç dağılımı olarak 600rr daha homojen fakat r6 nın üst devirleri daha güçlü.
Yanlız şuna kalıbımı basarım ; gözün kapali motor kullanabildiğini varsay yani altındaki motorun ne marka oldugunu bilmeden iki motoruda kullandığını düşün. Asla r6 nın daha hızlı gittiğini anlayamazsın. Çünkü aralarında çok çok önemsiz bir fark var.
Birinin torku daha alt devirlerde canlı iken diğeride üst devirlerde bir nebze daha iyi.
R6 nın son hızı biraz daha yüksek, hondanın ise belli bir hıza kadar ivmelenmesi belki biraz daha iyi olabilir.
Yani buradanda anlaşılacagı gibi; karşılaştırma kriterlerini hızın dışında tutmalısın. Tasarim, kontrol edilebilirlik, fren hissiyatı, ruhuna hitap etmesi, konfor, viraj içindeki tavrı, süspansiyon vb.
Bence yabancı testleri okumalısın, burada yapılacak yorumlar çok sağlıklı olmaz.

Nikkfurie
09 Mart 2015, 14:22
ben hiç motosikletle hararet ile karşılaşmadım :) böyle bir durumda motosiklette ne yapmamız gerek?

arkadaşların bahsettiği hararet, motorun su kaynatıp arızalanması değildir..

racing motorlar çok yüksek ısı üretirler bu sebeple sürekli ilerlemeniz gerekir ki radyatör soğusun,
ama şehir içi sıkışık trafikte kaldığınızda önden hava sirkülasyonu olmadığı için fan motoru devreye girer ve ayaklarınızı dizlerinizi hatta apış aranızı haşlayacak derecede sıcağa maruz kalırsınız..

motorcuyolu
09 Mart 2015, 18:23
arkadaşların bahsettiği hararet, motorun su kaynatıp arızalanması değildir..

racing motorlar çok yüksek ısı üretirler bu sebeple sürekli ilerlemeniz gerekir ki radyatör soğusun,
ama şehir içi sıkışık trafikte kaldığınızda önden hava sirkülasyonu olmadığı için fan motoru devreye girer ve ayaklarınızı dizlerinizi hatta apış aranızı haşlayacak derecede sıcağa maruz kalırsınız..

teşekkürler.

zheroen
09 Mart 2015, 19:14
600 sınıfında bütün japonları 400-500er km kullandım hissiyat hepsinde farklılık gösteriyor fakat s.e.c'in dediği gibi kullanabilirlik tek krıter olmalı ,eğer aralarındaki milsaniye farklarını top speedteki 3-5 km farklarını kullanabilcek kabiliyetteyseniz orası başka hehe :)
donanımlarıyla ((sürüş moduyla ,debriyaj türü,gidon amortisörü,dashboarda taki zenginlik gibi)) ,servis ve parça ağı,fiyat gibi krıterlere odaklanmanız daha iyi olur.
Türkiye şartlarında honda rakiplerinden bir adım önde gözüküyor

Freye
09 Mart 2015, 19:43
Hararet mi-fan açmış olmasın ''O''...Sallamayın kardeşim..:bestmt:

kardeşim zaten motor hararet yaptığında fan açar bu aletler durduk yere,keyfine göre mi fan açıyor ?
bir de her motorun fan açma ısısı farklıdır.
"Nikkfurie" dediği gibi hararet demek motorun ısınıp arıza çıkarması değildir.

DKN
09 Mart 2015, 20:25
600rr r6 la kıyaslanamaz. r6 32 diye çeker. herşeyden önemlisi bu sorunun cevabını bilmiyosanız 600 cc ye geçiş yapma işini bir süre erteleyin

LynXMaSTeR
09 Mart 2015, 22:39
600rr r6 la kıyaslanamaz. r6 32 diye çeker. herşeyden önemlisi bu sorunun cevabını bilmiyosanız 600 cc ye geçiş yapma işini bir süre erteleyin

bence tüm 600 lük kıyaslanabilir, her birinin diğerinden üstün bi özelliği var.
"r6 32 diye çeker" ne demek?

bilginozi
09 Mart 2015, 23:06
Simdiki aklim olsa 1000rr alirdim. 600luk de bir yere kadar. Alisinca ilk zamanlardaki hazzi vermiyor ama buna da sukur.

egekrgz
10 Mart 2015, 01:57
600rr biraz kaba bir tabir olucak ama yağını suyunu koy devam et hassasiyetin daha geri planda olduğu bir makine iken r6 devir farkıyla olsun şanzıman farkıyla olsun biraz daha hassas davranılması gereken bir makinedir 2007 model 10 tane r6 dan 4 ünün motoruna overhaul yapıldıysa 600rr da bu oran 10 da 1 e düşmektedir. Malesef türk milleti olarak iki manual açıp okumaya erinen bir toplum olduğumuz için Honda nın seni bu topraklarda daha az üzcek olan bir motor olduğunun kanaatindeyim. Fakat bildiğin iyi bakılmış gidon amartisörlü bir r6 da neden olmasın tabi sende ondan sonra güzel bakabilceksen 😄

velizrsln
10 Mart 2015, 16:38
Yok uzun kisa sehir olmazmis ulaN baska sey mi var, dagdami surulcek bu motor, hocam diger mantikli yorumlar sana yarar istedigini al ben sele alti egzos sevdigimden 600rr derim

A.Volkan
10 Mart 2015, 16:55
ben de cbr650f öneririm. hem bu iki motor gibi spor görünümlü, hem de uzun yolda daha konforlu.


Selesi ve sürüş pozisyonu pek konforlu durmuyor sanki!

Freye
10 Mart 2015, 17:12
Yok uzun kisa sehir olmazmis ulaN baska sey mi var, dagdami surulcek bu motor, hocam diger mantikli yorumlar sana yarar istedigini al ben sele alti egzos sevdigimden 600rr derim

Hocam bu motorlar zaten pist için yaratılmıştır.
Normal yolda sürülür ancak eğer çok trafik varsa zorluk çıkara bilir.
Şimdi bunu da yazdığım için herkes bana saldıracak biliyorum ama canınız sağolsun :rendeer:

LynXMaSTeR
11 Mart 2015, 02:58
Selesi ve sürüş pozisyonu pek konforlu durmuyor sanki!

bilmiyorum daha önce kullandınız mı ama ben fuarda üzerine oturup baktım ve 600rr ve r6 ya göre selesi daha yumuşak ve tek parça halinde olduğu için daha rahat geldi, ayrıca gidon da çok aşağıda olmadığı için fazla yatmanıza gerek kalmıyor.