PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet sürücülerinin en çok yaptığı hata



Sayfa : [1] 2

Murat.K.
04 Mart 2015, 16:50
Bu mesajı bir motosiklet sürücüsü olarak değil ama bir otomobil sürücüsü olarak yazıyorum. Ne zamandır bu konuyu açmaya niyetli idim ancak hep öteledim ta ki son yaşadıkalarımdan sonra.

2 tekerli bir dostumuz beni zorla katil edecek idi. Her zaman trafikte aynalarımı sürekli kontrol ederim. Bunu motosiklet alma kararı vermeden öncede yapardım. Sollamaya makas atmaya çok meyilli bir sürücü olduğumdan huy edinmiş idim. 27 şubat cuma akşamı Avrupa yakasından Anadolu yakasına iş çıkış trafiğinin en hareketli olduğu zamanda geçiş yapmakta idim. Cts günü GİS akedemide tüm gün eğitime katılacak idik eşimle beraber bu sebeple oğlumu babanesine bırakma kararı almıştık. Yanımızda götürme şansımız yoktu küçük beyi.

Köprüye çıkana kadar her şey normal idi. Makas atma veya Sollama vs yapma şansımızın olmadığı gayet sıkışık bir trafikte 1nci köprü üzerine çıktık. Hatırlarsanız geçtiğimiz haftalarda genç bir kardeşimiz tam köprü üzerinde tırın altında kalarak feci şekilde can vermiş idi (Allah amelince rahmet eylesin) ve gariptir ki eşim ile o konuyu konuşmakta idik. Köprü üzerinde en sağ veya sol tarafta emniyet şeridi tadında bir genişlik yok! bizim yorumumuzda (kazaya şahit olmadık, kendimizce ne hata yapmış olabilir diye tahmin yürütüyoruz) dedik ki her halde en sağ taraftan zorladı, Tırında aynalarında yapısı gereği kör noktalar var. Tır bunu fark etmedi bile ve sürüş sırasında hafifçe sağa kaydı! olan oldu genç bir fidan hayata gözlerini yumdu! tam o konuşma sırasında arkamdan bir motorcu arkdaşımız peydah oldu. sağ tarafımdan geçmek için sürekli hamle yapıyor ama geçemiyor. Sağ tarafımda emniyet şeridi vs yok o yüzden yol vermeyi düşünmedim. Açıkcası bunu kendi güvenliğim için yaptım. Rüzgar şiddtini artırsa veya boş bulunsa direk devrilip altıma girecek. Arabaya zarar vermesini geçtim sayesinde "katil" olacağım.

Bu arkadaş inatla korna ve sellektör yaparak yol istedi en sonunda biraz daha sağa kaydım ve camımı açtım. bekliyorum ki yanıma gelip bir şeyler desin, tabi bu arada gişelerede yaklaştık (zaten kağnı arabasından biraz daha hızlı ilerliyor trafik) yanlış hatırlamıyor isem enduro tarzı bir motor kullanıyordu. keşke yanaşsa idi zaten sağ sinyalimi vermiş idim, maksadım gişelerin orada durup oğlumu lavaboya götürmek idi. arkadaş gelse ve tabi birazda ters konuşsa arabadan çelik jopu alıp öyle ineceğim. esas maksadım gelsede yaptığı eşekliği anlatayım aslında.

Yahu arkdaşlar emniyet şeridinin olmadığı yerde neden en sağdan zorluyorluyorsunuz? veya demin bir arkadaşımız konu açmış video paylaşmış "Neden Motosiklet" diye orada da göreceksiniz ki en soldan bariyerler ve arabların arasından gidiyor. Sen hata yapmasan bile ben hata yapabilirim! yolda bir şey görürüm (kedi, köpek, çukur, hayvan ölüsü vs) ondan kaçmak için nasıl olsa en solda isem hafifçe sola en sağda isem hafifçe sağa kırarım. Kırmam ile seni altıma almam bir olur! Çoğu zamanda bu ters yerden hızlı geliyor "akılsız" arkdaşlarımız. eminyet şeridi varken en sağdan gitmeni anlarımda emniyet şeridi yokken niye oradan geliyorsun!

Arkdaşlar en SAĞdaki veya SOLdaki adam o tarafa bakan aynayı kullanmaz! Bariyer ile kendi arasına bir aracın girmesini beklemez! En solda giden adam sadece sağ aynasını ve arkaya bakan aynasını kullanır! Trafikte dur kalk hızında giderkende ardından hızlı bir aracın gelmesini beklemez! o yavaş akan yol şoföründe reflekslerini yavaşlatır.

ÖLÜRSÜNÜZ! tıpkı köprü üzerinde tırın altında kalan genç kardeşimiz gibi GÖÇER GİDERSİNİZ! arkanızdan sadece gözü yaşlı aile fertleri kalır. ve biliyor musunuz En sağ şeridin sağından veya en sol şeridin solundan girip kendinizi öldürttüğünüz için sizden başka kimse SUÇLU olmaz. Genç kardeşimizin ardından insanlar TIR şoförüne kızdılar. çok az kişi ölen gence hata kondurabildi. "vay ben öyle tır şoförünü" dedi herkes. 2 tekerliyiz ya mütemadiyen haklıyız, ezileniz! yok öyle bir şey.

Kısacası En SAĞdaki adam SAĞından, en SOL daki adamda sizi SOLundan beklemiyor. Bunu unutmayın! "Ne var abi geçer giderim" Geçersinde ya adamın yolunda bir şey varsa? ya üstüne kırarsa? bunlarıda düşünün.

Hayatta Kalın!

Alisilin
04 Mart 2015, 17:01
Benden de bir tavsiye, parketmiş ya da duran aracın asla yakınından geçmeyin. Motorcular bunu pek düşünmez ya da önemsemez oysa tam siz geçerken açılan kapı hayatınıza malolabilir.

atillatopal9
04 Mart 2015, 17:03
Düşünceni iyi anlatmışsın hocam. ama biraz bencilce olmuş sanki...
Haklısınız aslında,
Araç sürücülerinin bariyer ile arasında 30cm kadar küçük yer varken aynaya bakma gibi bir lüxü yok. aslında olmadı fakat zorunda değiller.
bizim motosiklet sürücüleri afedersiniz " töt " kadar yerden 100 le geçmeye çalışıyor. yav anlayamıyorum nasıl çılgınsınız siz? ölmek basit şey mi yoksa kaza yapmaya mı alışıksınız*
pazar günü 50-60 kişilik bir grup sürüşü yapacağız fuara gitmek için,
arkadaş grup sürüşü dedik aramızda cbf150'ler var. adamlar en önden 120-130 ile gidiyor. hadi gitmesini anladım,
aralardan'da giriyor.
ben korktum yapmadım yaptıklarını.
en arkalarına bekledim.
hatta önde giden arkadaşım, bana bir tane motorcunun arabanın aynasına çarpıp kırdığını söyledi.
bir daha da tövbe olsun. " o "grup adını vermek istemiyorum. fakat bir facebook grupları ve sayfaları var,
kesinlikle bir daha grup sürüşlerine katılmayacağım.

bizim motorcu arkadaş, 30 cm lik yere giriyor. sonra araç onu fark etmeden az bir şey sağ yaptığında motorcu düşüyor, sonra vay babam katil araç şöförleri.
arkadaş senin yaptığın bu hareket hem araç şoförüne, hem de kendine zarar.
iki aracın arasından geçersin anlarımda, emniyet şeridinin olmadığı yerden geçmen akıl işi değil yahu.
ben bile çok zor kaldığımda araya girmem gerektiğinde, motoru düşük vites yüksek devirde zorluyorum. millet sesi duysun fark etsin diye.
ama millette ki ne cesaret.
Allah yardımcısı olsun trafiktekilerin..


söz konusu araç olursa benim isyanım yaşlı amcalara...
sinyalsiz amcalar

Murat.K.
04 Mart 2015, 17:11
Düşünceni iyi anlatmışsın hocam. ama biraz bencilce olmuş sanki...


emin olun bunun bencillik ile alakası yok. kısa ve net sol şeritteyim yanımda bariyer var. orada motorun ne işi var!
Türkiye de uygulanmasa bile motosiklet ile araba aynı trafik kurallarına tabidir. iki aracın yanından geçen motor bu kurallara göre diğer sürücülerin can ve mal güvenliğini tehlikeye attığı için cezai müeyyideye tabi tutulur. bizim ülkemizde bazen mecburen bazende keyfiyetten motosikletler 2 aracın arasına giriyor. 2 aracın arasını anlarım. nede olsa o iki aracın da şoförü aynasını kullanarak bir birini kontrol ediyor bu arada motoru görür. ama en sol şeritteki adamın ne böyle bir mecburiyeti var nede o motorun oradan geçme hakkı.

evet, zorla da olsa katil olmak istemiyorum ama bu bencillik değil ki. sanırım siz TARAFLI kelimesi yerine yanlışlıkla BENCİLLİK kelimesini kullandınız. kavram kargaşası oradan çıktı.

Taraflı olarak nitelendirirseniz onu bir yere kadar kabul ederim. malum 2 tekerlekli iseniz trafikte bazı kaçınma manevraları yapmak zorundasınız ve bu manevralar sizi iki aracın arasına da sokabilir, önünüzdeki araç ile bariyerin arasına da lakin o durum ile mütemadiyen araç ve bariyer arasında sürmek farklı noktalar...

COQ
04 Mart 2015, 17:15
Burada ağır ilerleyen trafikte bahsettiklerinizin tam aksi olur.
Araçlar sürekli sağ ve sol dikiz aynalarını kontrol ederler ve arkadan gelen bir motosiklet varsa boşluk yaratarak geçmesini sağlarlar.

Enteresan değil mi?:)

Enes Bakır
04 Mart 2015, 17:21
Doğru bir konuya değinmişsiniz gerçekten

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------


Düşünceni iyi anlatmışsın hocam. ama biraz bencilce olmuş sanki...
Haklısınız aslında,
Araç sürücülerinin bariyer ile arasında 30cm kadar küçük yer varken aynaya bakma gibi bir lüxü yok. aslında olmadı fakat zorunda değiller.
bizim motosiklet sürücüleri afedersiniz " töt " kadar yerden 100 le geçmeye çalışıyor. yav anlayamıyorum nasıl çılgınsınız siz? ölmek basit şey mi yoksa kaza yapmaya mı alışıksınız*
pazar günü 50-60 kişilik bir grup sürüşü yapacağız fuara gitmek için,
arkadaş grup sürüşü dedik aramızda cbf150'ler var. adamlar en önden 120-130 ile gidiyor. hadi gitmesini anladım,
aralardan'da giriyor.
ben korktum yapmadım yaptıklarını.
en arkalarına bekledim.
hatta önde giden arkadaşım, bana bir tane motorcunun arabanın aynasına çarpıp kırdığını söyledi.
bir daha da tövbe olsun. " o "grup adını vermek istemiyorum. fakat bir facebook grupları ve sayfaları var,
kesinlikle bir daha grup sürüşlerine katılmayacağım.

bizim motorcu arkadaş, 30 cm lik yere giriyor. sonra araç onu fark etmeden az bir şey sağ yaptığında motorcu düşüyor, sonra vay babam katil araç şöförleri.
arkadaş senin yaptığın bu hareket hem araç şoförüne, hem de kendine zarar.
iki aracın arasından geçersin anlarımda, emniyet şeridinin olmadığı yerden geçmen akıl işi değil yahu.
ben bile çok zor kaldığımda araya girmem gerektiğinde, motoru düşük vites yüksek devirde zorluyorum. millet sesi duysun fark etsin diye.
ama millette ki ne cesaret.
Allah yardımcısı olsun trafiktekilerin..


söz konusu araç olursa benim isyanım yaşlı amcalara...
sinyalsiz amcalar

Gurubun ismini söylermisiniz acaba bizde ona göre tedbirimizi alalım

Murat.K.
04 Mart 2015, 17:22
Burada ağır ilerleyen trafikte bahsettiklerinizin tam aksi olur.
Araçlar sürekli sağ ve sol dikiz aynalarını kontrol ederler ve arkadan gelen bir motosiklet varsa boşluk yaratarak geçmesini sağlarlar.

Enteresan değil mi?:)

inanın bilemiyorum enteresan mı değil mi. ama ben size daha enteresan bir örnek verebilirim. Amerika da bazı eyaletlerde sıkışan trafikte motorlar diğer araçlar gibi kuyrukta beklerler ve üstüne üstlük bekleyen 2 araç aralarına en az bir aracın sığabileceği bir alan bırakırlar.

ama bu iki örnekte kendi buludukları bölge ile ilintilidir. bu örneklerden yola çıkarak İstanbul`da veya Kampala`da veya Toronto`da da aynı şekilde olmasını bekleyemeyiz. Hele de Türkiye de ASLA!

Burada konu olan ve önemli olan tek şey ülkemiz trafiğinde fark edilmeyen veya saygı görmeyen Motosiklet Sürücülerinin Hayatta Kalmaları ve sağlıklı bir şekilde sürmeye devam etmeleri.

Karalı
04 Mart 2015, 17:22
Motorla aralardan gidiyorsak herşeyi hesaplamalıyız başımıza gelecek herşey müstahak olacak
bende aralardan gidiyorum ama şansımı'da zorlamıyorum sonuçta herşey olabilir

nvrmnd
04 Mart 2015, 17:27
istanbul anadolu yakası e-5 i bilenler biler... özellikle bostancı - göztepe arası genelde bütün motosikletler sol taraftaki bariyerle sol serit arasında kalan 40-50 cm lik yeri kullanırlar gitmek icin... bende genelde öle yapıyorum mecburyetten ama zaten yogun trafikte ben orada maksimum 40-50km ile gitmeye calısırken cok motosikletli arkadan gelip korna selektör vs benden yol istemekte...

ben o guzargahı 10 dakikada geciyorsam onlarda taş catlasın 8 dakikada gidiyordur =)

2 dakika icin hayattan kopmaya gerek yok.. dikkatli olmak lazım...

milleti rahatsız ettigimi bilsemde elim sürekli korna da biip biip gidiyorum fark edilmek iyidir =)

YouSuffer
04 Mart 2015, 17:38
Doğru yanlış bilmem, aktif trafik olan ve emniyet şeridi olmayan İstanbul yollarında iş saatinde 30 km motosiklet kullanmanızı öneririm, ben kullanıyorum sabah akşam (davutpaşa-büyükçekmece) arası. 200 metre bıyerde emnıyet şeridi var onun dışında 3 şerit e5 bu yol. Cbr 125r motorum, eğer ben araçlarla bariyerin arasındaki 1 motosiklet geçicek yerden 30-60 arasındaki hızla gitmezsem arabadan bir farkı kalmaz neden o zaman risk alayım arabamda var arabayla işe gidip gelirim? 2 araç arasından geçin diyceksiniz, 2 araç arasından geçilecek yer olmuyor bazen en sağdan geçemediğimde yada sağ şeritte olmadığında onuda yapıyorum ama böyle gitmek Türkiyede imkansız! Kimse şeridinde düzgün durmuyor yamur duranlar vs derken grenajlı bir motorla geçmek acayip zor.

Bu arada yazdıklarımın hepsini maksimum dikkat korna vs. ve trafik okuma bilgim ile yapıyorum, bikaç kere bugun de olmak üzere bariyerle araç arasında sıkışmaktan son anda kurtuldum veya çarpmaktan ani refleks frenle durdum. Ama başka önerisi olan varsa yazsın tabi, ben ve gördüğüm birçok motosikletli bu şekilde gidiyor.

DKN
04 Mart 2015, 17:40
araçlar kendi şeritlerinde ip gibi sıralansa hiç sıkıntı yok ama kimse bir birinin tam arkasında olucak şekilde durmuyolar ve bu şeridin en sağında yada solunda duran arabaların içine ne zaman baksam telefonda instegrama yada facebook'a girmiş milletin ne yaptığını takip eden tipleri görüyorum

COQ
04 Mart 2015, 18:14
inanın bilemiyorum enteresan mı değil mi. ama ben size daha enteresan bir örnek verebilirim. Amerika da bazı eyaletlerde sıkışan trafikte motorlar diğer araçlar gibi kuyrukta beklerler ve üstüne üstlük bekleyen 2 araç aralarına en az bir aracın sığabileceği bir alan bırakırlar.

ama bu iki örnekte kendi buludukları bölge ile ilintilidir. bu örneklerden yola çıkarak İstanbul`da veya Kampala`da veya Toronto`da da aynı şekilde olmasını bekleyemeyiz. Hele de Türkiye de ASLA!

Burada konu olan ve önemli olan tek şey ülkemiz trafiğinde fark edilmeyen veya saygı görmeyen Motosiklet Sürücülerinin Hayatta Kalmaları ve sağlıklı bir şekilde sürmeye devam etmeleri.

Türkiye'de neden böyle oluyor biliyormusunuz?
Çünkü motosiklet az.
Daha çok olsa diğer araçlar daha çok dikkat etmeye başlarlar.

Murat.K.
04 Mart 2015, 18:20
Doğru yanlış bilmem, aktif trafik olan ve emniyet şeridi olmayan İstanbul yollarında iş saatinde 30 km motosiklet kullanmanızı öneririm, ben kullanıyorum sabah akşam (davutpaşa-büyükçekmece) arası. 200 metre bıyerde emnıyet şeridi var onun dışında 3 şerit e5 bu yol. Cbr 125r motorum, eğer ben araçlarla bariyerin arasındaki 1 motosiklet geçicek yerden 30-60 arasındaki hızla gitmezsem arabadan bir farkı kalmaz neden o zaman risk alayım arabamda var arabayla işe gidip gelirim? 2 araç arasından geçin diyceksiniz, 2 araç arasından geçilecek yer olmuyor bazen en sağdan geçemediğimde yada sağ şeritte olmadığında onuda yapıyorum ama böyle gitmek Türkiyede imkansız! Kimse şeridinde düzgün durmuyor yamur duranlar vs derken grenajlı bir motorla geçmek acayip zor.

Bu arada yazdıklarımın hepsini maksimum dikkat korna vs. ve trafik okuma bilgim ile yapıyorum, bikaç kere bugun de olmak üzere bariyerle araç arasında sıkışmaktan son anda kurtuldum veya çarpmaktan ani refleks frenle durdum. Ama başka önerisi olan varsa yazsın tabi, ben ve gördüğüm birçok motosikletli bu şekilde gidiyor.


ne kadar dikkat ettiğinizin hiç bir önemi yok, sizin dikkat etmeniz demek diğer sürücülerinde dikkat edeceği anlamına gelmiyor.


araçlar kendi şeritlerinde ip gibi sıralansa hiç sıkıntı yok ama kimse bir birinin tam arkasında olucak şekilde durmuyolar

farkında değilsiniz ama normal şartlar altında sizlerinde o şeritte durması lazım. motosikletlere özel trafik kuralı yok aralardan gitmek serbesttir diye...

diğer taraftan bazılarının savunduğu şey illa aradan geçeceğiz . can sizin hayat sizin buyrun geçin. lakin anlamadığım bir şey var 10 dakika erken gitmek mi önemli yoksa sağ sağlim gitmek mi önemli.

arkadaş diyor ki arabalar ip gibi şeridinde dizilsin. kural gayet net. araç şerit ihlali yapmadığı sürece şeridinde gidiyor kabul edilir. orttalamak zorunda olduğuna dair bir kurala rastlamadım (varsa lütfen bildirin ki eksik bilggimi tazeleyim)


sayın forum ahalisi:
yazım sadece sizin güvenliğiniz için. kaba tabir ile hiç kimse babamın oğlu değil. o yüzden hiç birinizin nasıl kullanması gerektiğini öğretecek değilim zaten ne benim öyle bir görevim var nede sizin benden öyle bir beklentiniz/talebiniz.

motosiklet sahibi olmak demek kuralların üzerinde istediğiniz gibi sürebileceğiniz anlamına gelmiyor. normal şartlar altında motosikletlerin bile emniyet şeridinden gitmesi yasak. emniyet şeridinin açıklamasına bakarsanız görürsünüz.

ben başıma geleni paylaştım. trafik kuralları da ortada. siz arzu ettiğiniz, doğru bulduğunuz şekilde kullanmaya devam edin ama kurallara uymayıp araç sürücüleri hakkında şikayet etmeyin...

dip not: 1- dikkatinizi çekerim bütün bunları her iki aracıda kullanan biri olarak yazıyorum.
2- alıntı yapmadım ama bu mesajda yazılan bazı hususlar daha önce buna benzer bir konuda tartışılmış olan "ee aradan gitmeyeceksek neden motosiklet aldık" tadında yaklaşımlara yöneliktir.

Evrenalpar
05 Mart 2015, 23:52
Yani siz diyorsunuz ki, en sağ ya da en soldan gitmeyin, duran trafikte şerit aralarına (filtering) da girmeyin, tüm araçlar gibi dur kalk yapın. Doğru mu anlamışım?

okan kartal
06 Mart 2015, 00:19
murat bey ,yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum,ancak bende madalyonun diğer yüzüne dikkat çekmek istiyorum.
motosikletlerde tıpkı araba gibi normal şeridinde seyretmeli,sıraya uymalı,doğrudur lakin şerit çizgisinin bir tarafına biraz kaydığımızı görüp,şeritle motosiklet arasına girmeye çalışan İNSAN sayısıda inanın çok fazla. bunu sizin yazdıklarınıza karşı cvp olarak yazmıyorum, sizin yazdıklarınıza ilave yapıyorum.
diğer tafaftan, '' çelik jopu alıp öyle ineceğim '' cümlenizide biraz yadırgadım açıkcası.üstelik yanınızda bir bayan varken...

mephamd
06 Mart 2015, 00:39
Otomobil kullanmayan ve kullanmayı bilmeyenler kötü motosiklet kullanıyor genelde. Trafik bilgileri çok zayıf. Pamuk ıplıgınde yaşıyorlar.

eraksoy
06 Mart 2015, 00:45
Hem otomobil, hemde motosiklet sürücüsü olarak bu konuyu kınıyorum. kağnı gibi akan trafik diyorsun, rüzgar diyorsun alta alma diyorsun. Kağnı gibi akan trafik de motorluya yol vermek bu kadar mı zoruna gitti, ver sağdan geçsin.

aonal
06 Mart 2015, 12:10
Tabiki kağnı gibi trafikte sağdan soldan motosiklet geçicek ama nasıl geçicek

20km hızla giden arabanın yanından 100le gidiyor bazıları bende rahatsızım motosiklet kullanmama rağmen

celikat
06 Mart 2015, 13:05
sorumuzu soralım başlık sahibine,

sende de motor olduğuna göre sıkışık trafikte arabaların arkasında trafiğin açılmasını mı bekliyorsun yoksa aralardan kendine yol açarak ilerlemeye mi çalışıyorsun?

birde çelik jop filan dedin, bir gün olurda beyaz bir busa görürsen ve dalaşmaya kalkarsan bil ki onda da muşta olma ihtimali var.

baran.altun
06 Mart 2015, 13:33
Köprü üzerinde sağ şeritte yeterli boşluk mevcut. Bilen herkesde motorlar için geçiş payı bırakıyor. Hergün kullandığım yol. Ayrıca herkes aynasına bakmaz radyodaki şarkıya araba içindeki muhabbete dalabilir. Ben korna ve sellektör ile yol istiyorum mutlaka. Çünkü şeritler buna son derece müsaiit. Birde dahada sağa kaydım diyorsunuz ki çok ilginç.Hepsinden garibi ben yol istedim diye biri çelik jopla inecekse oturacak sonuçlarınada katlacak orda. Her yol isteye jopla iniliyorsa bu ülkede işimiz var demek ki. Biraz kendinize gelin.

ruthsims
06 Mart 2015, 13:40
önce "makas" atmayı bırakacaksınız, çelik jopunuzla medeni bir insan olmak arasında seçim yapacaksınız ki insanlar sizi dinlesin hak versin.
Bu arada katil olma ihtimaliniz başka birisini katil yapma ihtimalinizden daha fazla değil.

yasdal
06 Mart 2015, 13:47
Bir iki arkadaş da fark etmiş. Kağnı gibi gidiyorum, arkamdan korna selektör yol isteyen motorcuya yol vermiyorum demişsiniz. Bir çoğumuz İstanbul'dayız. Köprüde özellikle yol istemiş adamın oradan geçecek yeri olmadığını söylüyorsanız ancak gülerim size. Jop hadisesi için de talihsizlik diye düşünüyorum. Siz sağ şeride yanaşmış "idiyken" o da sağ camınıza yanaşsa "idi" :) . Arabada oğlan var demişsiniz. Ona rağmen çelik jopla inecektiniz arkadan yol istediler diye. Sizden geçmiş anlaşılan da ona bu hislerinizi aşılamazsanız bi psiko daha yetişmez.

celikat
06 Mart 2015, 14:10
önce "makas" atmayı bırakacaksınız, çelik jopunuzla medeni bir insan olmak arasında seçim yapacaksınız ki insanlar sizi dinlesin hak versin.
Bu arada katil olma ihtimaliniz başka birisini katil yapma ihtimalinizden daha fazla değil.

hem makaslar ata ata trafiğin anasını belleyecek, sonrada neden sağımdan solumdan geçiyorlar diye saçmalayacak. güzel kafa harbiden.

Karalı
06 Mart 2015, 14:11
Korna sellektör hikaye beyler çoğu araç tınlamiyor egzoz şart

DKN
06 Mart 2015, 14:18
olmucak yerde olmucak şekilde gaz açmalar kaba tabirle apaçi gibi kullanmak, trafiği okuyamamak vs. kısaca tecrübesizlik kötü şey. arkadan bakıyorum ya dut gıbı ortada sallanarak gidiyolar yada son sürat arabalara silme geçerek hızlı gittiklerini sanıyolar. akıcı kullanan çok az kişi görüyorum

Bune
06 Mart 2015, 14:43
Valla bana hikaye okuyormuşsunuz gibi geldi gittiğiniz gis akademinin eiğitiminde aman ha araçların hizasında durmayın patates olursunuz deniyor ve siz diyorsunuz ki (trafiğin yavaş olduğunu belirte belirte) sağımdan geçmeyin, nerden geçsin peki o adam? Bir şeridi göz önüne alırsak bir araç şeridin ancak beşte üçünü dediğiniz köprü gibi yollarda beşte dördünü doldurabiliyor. Yani isteseniz yine şeridinizde kalmak şartıyla sadece 10 santim kayarak o motorcunun güle oynaya geçmesine izin verirdiniz ama burda şu bilinçaltı devreye giriyor "ben bekliyorum oda beklesin".

Yazınızı açıkçası baştan sona ofsayt buldum sanki motorcuları çok düşünüyormuşsunuz gibi yazmışsınız ama şu katil taksicilerden hiçbir farkınız yok. Son olarak yukarda celikat söylemiş bi gün beyaz bi hayabusaya denk gelirsen çıkar o demir jopunu diye aynısını bende söylemek isterdim ama ben öyle hanımının yanında atarlananları direk omzundan tuttuğum gibi geri fırlatıyorum çocuğu travma geçirmesin diye dua edin de bana denk gelin yoksa celikat' tan beterleri de var bu motorlar üstünde aklınızca vereceğiniz ders bu hayatta vereceğiniz son ders olabilir...


Makas atıyorum ama duyarlı sürücüyüm vay be!

aonal
06 Mart 2015, 14:53
Yalnız çelik jop filan olayını geçiniz sen onu çekersen karşıdakide balta çekerse yada benmki ağlayacağına onunki ağlasın deyip çekip vurursa ne

yapacaksınız tamam güzelce meramınızı anlatmışsınız ama jop olayı şık olmamış

Murat.K.
06 Mart 2015, 15:12
arkaaşlar bazılarınız sap ile samanı karıştırmış. yazdıklarımı cımbızlarsanız "çelik jop" "makas" vs ayrı ayrı alır istediğiniz gibi cümlelerimi evirip çevirirsiniz lakin bu yanlı olur....

"çelik jop" geçen cümlenin sonunuda okuyun... o çelik jopun aracımda güvenlik maksadı ile durduğu aşikar olacaktır....

"makasa girmek" ile ilgili kısmı bir kez daha okuyun. ne kendimin nede başkasının güvenliğini tehlikeye girmeyeceğim zamanlar yapıldığını fark edeceksiniz...


her şey bir yana dediğiniz gibi hem makasımı atarım hemde duyarlı sürücü gibi davranırım tadında yaklaşmam kendi ayağıma kurşun sıkmak olur. kusura bakmayın ama bir şey yazarken kendimi çok afedersiniz aptal yerine koyacak gibi de yazmam. ya okuduğunuzu tam anlamadınız yada okuduğunuzu arzu ettiğiniz gibi çevirmeyi tercih etmişsiniz. yazdığım mesaj gayet açık! oturup tekrar açıklama ihtiyacı duymuyorum. en azından siz forum ahalisinin mesajlarımı yazarken neye ne kadar dikkat ettiğimi farkettiğinizi biliyorum. yani az çok tarzım ve kişiliğim hakkında yazılarımdan yola çıkarak bilgi sahibisiniz...

hikaye okuduğumu düşünen arkadaşlara gelince. keyif sizin dostlar ister hikaye diyin ister gerçek. Can sizin canınız! trafik kuralları ortada! takip sırasında araçları ortalamayın demek ile takip sırasında araçların sağından solundan geçin gidin demek arasında fark var. sizlerin bu yaklaşımı bende şu izlenimi uyandırdı: yukarıda yazılan hatayı sıkça yapıyorsunuz ve kendinizi haklı göstermek için araç sürücüsü kimliği ile geldiğimde bana saldırıyorsunuz.

yahu ardaşlar bahse konu köprüyü sürekli kullanmaktayım! sağlam lodos vs olduğunda köprüye motor çıkışına izin verilmediğini hepinizi biliyorsunuz. eee daha kime neyi anlatıyorsunuz. yok efendim en sağ şeridin yanında boşluk varmış oradan motorlara insanlar yol veriyormuş. kusura bakma ama köprü üzerinde ne yol veririm nede yol isterim. köprü üzerinde farkında değilsiniz ama şerit değiştirmek yasak! hız sınırı 50! bu neyin kafası diye sormadan önce siz neyin kafasını yaşadığınızı bir netleştirin önce. sollamanın bile yasak olduğu yerde "sağ"lama yapmaktan bahsediyorsunuz.

arkadaş dünyanın neresine gidersen git "sağ"lamak diye bir şey yok! (ingiltere hariç malum orada direksiyon sağ tarafta). yanlışı savunmak adına saçmalamak apayrı bir lezzet olmuş.

makas atıyorum! bu kısma biraz fazla takıldım... makas atmak: aracın solundan geçerek tekrar kendi şeridinize girmektir. sıralı makas atmak zig-zaglar çizerek yol almaktır. sıralı makas attığımı hiç bir yerde yazmamışım!

güzel kardeşlerim benim yaşım 35i biraz geçti. ne canımı ne malımı sokakta bulmadım ben. her şeyi geçtim benim bu hayatta saçma hatalar ile kaybedecek çok şeyim var. işim, ailem, evladım, kariyerim... yani sizin çizdiğiniz portre benim durumuma pek uymamış. sizler beni geçen gün aranır durumuna düşen ünal turan ile karıştırmışsınız...

neyse yazdıklarınızı tebessüm ile okuduğumu biliniz.

sevgiler....

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------

Bu arada eklemeyi unutmuşum. O Çelik jopu elime almayı düşündü isem mutlaka bir sebebi vardır sırf selllektör yaptı diye değil en önemlisi demek ki yaptığı şey özellikle eşim yanımda iken tahammül edemeyeceğim bir şey olmuş.

Kusuruma bakmayın lakin eşimin yanında kimse bana veya aileme Saygısızlık yapamaz. !!!!!!!

Siz bu tür saygısızlıkları kaldıracak kadar GENIŞ iseniz ona lafım yok

yasdal
06 Mart 2015, 15:25
İlk mesajınızı tekrar okudum. Şükür ki forumda 10 dk. dan sonra edit'leme seçeneği yok. Sizin de okuyup dışarıdan nasıl göründüğünüze bakmanızı öneririm.

Murat.K.
06 Mart 2015, 15:31
Düzeltme:
"sırf sellektör yaptı diye DEĞIL" - yazılması gerekliydi telefondan yazarken kaçırmışım

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------


İlk mesajınızı tekrar okudum. Şükür ki forumda 10 dk. dan sonra edit'leme seçeneği yok. Sizin de okuyup dışarıdan nasıl göründüğünüze bakmanızı öneririm.


Mesajımı tekrar okudum illa yapılan hareketi açıklama gereği duymadan yazmışım.

Dışarıdan nasıl göründüğü kısmı ise dışarıdan okuyanın hangi ruh haliyle Okuduğu önemli bence. Ve gayet net. Trafik kuralları, özellikle köprü üzerinde uygulanan kurallar ortada. Kurallar hakkında eksik bilginiz var ise bir üst mesajımda köprü üzerinde uygulanan kurallar yazılı arzu ederseniz onu okuyup bilgilerinizi tazeleyebilirsiniz

YouSuffer
06 Mart 2015, 15:33
Hocam sen motosiklet kullanma sakın araba devam, garip bir kafan var

VESPERA
06 Mart 2015, 15:38
Hayırdır ya, öyle çelik jop filan? Siz kendinizi ne sanıyorsunuz? Siz makas atarken diğer araç sürücülerine saygısızlık yapmış olmuyor musunuz? Ha tabi araç hacmine güvenerek motosikletliyi zihninizde hemen ezdiniz değil mi? Araçla ezebileceğimine göre durduktan sonra kendim haliyle ezerim diye düşündünüz zaar! Sırf yol istiyor diye çelik jopla dövmeyi düşünüyorsunuz. 35 ini aşmış birisi olarak bu yazdıklarınızı çok yadırgadım. Allah aşkına yapmayın. Belki öfkeyle yazdınız fakat ruh haliniz araç kullanırken burdan göründüğü kadarıyla bozuk, lütfen kusura bakmayın.

Belli ki motosiklette yenisiniz, biraz alıştıktan sonra bu yazdıklarınızı bir kez daha okumanızı tavsiye ediyorum.

Murat.K.
06 Mart 2015, 15:40
Hayırdır ya, öyle çelik jop filan? Siz kendinizi ne sanıyorsunuz? Siz makas atarken diğer araç sürücülerine saygısızlık yapmış olmuyor musunuz? Ha tabi araç hacmine güvenerek motosikletliyi zihninizde hemen ezdiniz değil mi? Araçla ezebileceğimine göre durduktan sonra kendim haliyle ezerim diye düşündünüz zaar! Sırf yol istiyor diye çelik jopla dövmeyi düşünüyorsunuz. 35 ini aşmış birisi olarak bu yazdıklarınızı çok yadırgadım. Allah aşkına yapmayın. Belki öfkeyle yazdınız fakat ruh haliniz araç kullanırken burdan göründüğü kadarıyla bozuk, lütfen kusura bakmayın.

Belli ki motosiklette yenisiniz, biraz alıştıktan sonra bu yazdıklarınızı bir kez daha okumanızı tavsiye ediyorum.


Bir konuya yorum yaparken sadece ilk mesaj okunmaz diğer mesajlarda okunur sonra yorum yapılır

Karalı
06 Mart 2015, 15:47
Arkadaşlar her motosiklet kullananı kendiniz gibi görmeyin ne denyolar var Murat.K'da motorcu zaten yol verecek yeri olsa verirdi heralde demir jopuda içinden gecirmiş bizimde içimizden geçiyor bazen ulan şuna şöyle yapayım yapiyormuyuz hayır bu kadar uzatacak birşey yok

kurubuz
06 Mart 2015, 15:58
Motosiklete yol vermen gerekirdi. Sağda yeterli boşluk olup olmadığına motosiklet sürücüsü karar verir. Ben geçemiyorum o da geçmesin gibisinden tutum hoş değil. Motorcuyu eleştiriyorsun ama demir jopla gezen bir makasçısın. Kim daha tehlikeli acaba ????

ruthsims
06 Mart 2015, 16:04
"güvenli makas" nasıl atılır. Biri izah edebilir mi? Farz edin ki makas attınız ve hop acemi bir araç sürücüsünün arkasına düştünüz. Korktu frene bastı. Guvenli makas diye bir şey olsaydı ambulanslar bu şekilde giderdi.
Yanlışlarınızı vurgulamak cımbızlamak mı oldu şimdi?
Burada ki tek teselli sizin de motor kullanacak olmanız ve sizin gibi vatandaşlardan bolca bulunması.

Murat.K.
06 Mart 2015, 16:19
Motosiklete yol vermen gerekirdi. Sağda yeterli boşluk olup olmadığına motosiklet sürücüsü karar verir. Ben geçemiyorum o da geçmesin gibisinden tutum hoş değil. Motorcuyu eleştiriyorsun ama demir jopla gezen bir makasçısın. Kim daha tehlikeli acaba ????

Boğaz köprüsü üzerinde trafik Kuralları gayet net. Hız sınırı 50 km ve sollama yasak. Keşke diğer mesajlarıda okusa idiniz. En azından daha tutarlı mesaj yazardınız


"güvenli makas" nasıl atılır. Biri izah edebilir mi? Farz edin ki makas attınız ve hop acemi bir araç sürücüsünün arkasına düştünüz. Korktu frene bastı. Guvenli makas diye bir şey olsaydı ambulanslar bu şekilde giderdi.
Yanlışlarınızı vurgulamak cımbızlamak mı oldu şimdi?
Burada ki tek teselli sizin de motor kullanacak olmanız ve sizin gibi vatandaşlardan bolca bulunması.

Makas önünüzdeki aracı sol tarafından geçerek tekrar şeridinize girmektir trafik kurallarına aykırı değildir. Halk arasında makas literatürde sollama olarak bilinir. Malum sol Şerit trafik kurallarına göre sürekli işgal edilemez. Hatta motorların çoğu zaman kullanımına bile açık değildir. Sanırım bunuda bilmiyordunuz

Sıralı veya devamlı makas zig zag çizmektir. Güvenli değildir. Aslında makas tabirinin gerçek anlamıdır. Halk arasında makas sıralı veya değil olarak sınırlandırılır.


Devam edin lütfen bu vesile ile forumda kimler her şeyi okuyor kimler ilk sayfaya göz ucu ile okuyup yorum yapıyor tarafımca anlaşılmaya başladı. Iyi de oldu. Yukarıda farklı mesajlar ile gerekli Açıklamaları yapmışım.

Bu arada daha önce milletin peşine takılıp ayna kıranların eşimin yanında bana hakaret edilmesine katlanamamı eleştirmeleri Şahane oldu.

Halen tebessüm ile okumaya devam ediyorum. Pc başına geçtiğimde bende Ayrıntılı cımbızlama yapacağım mesajlarımdan. Tabi yine bazı okuma engelliler okuyamayacak ama olsun :)

celikat
06 Mart 2015, 16:32
Boğaz köprüsü üzerinde trafik Kuralları gayet net. Hız sınırı 50 km ve sollama yasak. Keşke diğer mesajlarıda okusa idiniz. En azından daha tutarlı mesaj yazardınız


makas serbest mi? sen yapmadan duramıyormuşsun ya o bakımdan sordum?



Makas önünüzdeki aracı sol tarafından geçerek tekrar şeridinize girmektir trafik kurallarına aykırı değildir. Halk arasında makas literatürde sollama olarak bilinir. Malum sol Şerit trafik kurallarına göre sürekli işgal edilemez. Hatta motorların çoğu zaman kullanımına bile açık değildir. Sanırım bunuda bilmiyordunuz


halk arasında sollama bildiğin sollamadır. makas ise sağdan soldan boş bulduğun şeritlere zıplaya zıplaya gitmektir.

DKN
06 Mart 2015, 16:43
trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım

COQ
06 Mart 2015, 16:59
Çelik jopu plastikle değiştirsek barışırmıyız?
:)

Murat.K.
06 Mart 2015, 17:22
makas serbest mi? sen yapmadan duramıyormuşsun ya o bakımdan sordum?



halk arasında sollama bildiğin sollamadır. makas ise sağdan soldan boş bulduğun şeritlere zıplaya zıplaya gitmektir.




makas serbest mi? sen yapmadan duramıyormuşsun ya o bakımdan sordum?



halk arasında sollama bildiğin sollamadır. makas ise sağdan soldan boş bulduğun şeritlere zıplaya zıplaya gitmektir.

sizin dediğiniz gibi ise ben kavramları yanlış biliyorumdur. sizlerin aksine hatalı bilgimi kabul ederim.


sizin iddia ettiğiniz gibi bir durumun olamayacağını gayet net belirtmişim ilk mesajımda. köprü üzerindeki trafiği açıklamışım... sizin aksinize ben trafik kurallarına sizden daha fazla riayet eden bir sürücüyüm! 2006 senesinden bu yana 1 tane bile cezam yok, ilginç olsa gerek! ne hızdan ne hatalı sollamadan ne ışık ihlalinden nede alkollü araç kullanmaktan veya emniyet kemeri takmamak/taktırmamaktan...

siz ise maşallah hatalı sağlamayı savunmak için elinizden geleni mesajın içeriğini anladığınız halde yapıyorsunuz. merak ediyorum hangimiz holigan?

bazı konulara yaptığınız yorumlar :

konu : Israrla Garaj Önü Park yapan arabalar
cevabınız:

Çözümün adı kezzap. Arabanın tavan, kaput ve bagaj kısmına boca et.

konu: Km sayacı camı(polislik olacağız nerdeyse...)
cevabınız:

ağzına kürekle vur kim kırdıysa.

konu: Egzoz sesine ceza dikkat arkadaşlar
cevabınız:

plaka direk kuyruk altına. yok fotoğraf çekecekmiş, yok bilmem ne? kimsenin saçmalıkları ile uğraşamam valla. bu ülkenin bütün dertleri bitti, herkes refaha kavuştu, bir eksoz kaldı kovalanması gereken. hadi ordan be!!

gazı açar uzarım, poposuna güvenen varsa buyursun geldin yakalasın kessin cezayı. peeh!!


bunlar bir iki örnek!

X motorcu geçilmez yerde gelecek, arabada eşim ve oğlum varken arkadan her türlü sıkıştırmayı yapcak birde üstüne hakaret edecek el kol işareti yapacak bende eyvallah diyeceğim????

Sen daha normal şeylerde anormal tepkiler vermeyi savunan bir adamsın, ailemin yanında hakareti sindiremiyor oluşum neden garibine gitti ve bir anda trafik kurallarını kendine göre tekrar şekillendirerek savunma ihtiyacı duydun anlamadım?


Hepsini geçtim son bir kaç mesajım ile durumu gayet özetlediğim halde nedense geri adım atmamak ve haklı olmak adına her türlü yolu deniyorsun. haklı olsan ne olurrrrr olmasan ne olur. olayı yaşayan benim! katil olmak istemeyende benim! adam altıma girmek için uğraşırken aslında herifin canını koruyanda benim! adamın kim olduğunu yazmış olsam diyeceğim ki herife bir garezin var kendisini gebertmesine engel oldum diye bana kızyorsun!





DİĞER ARKADAŞLAR: adam enduro motor ile geliyor, sağı solu önü arkası her yeri ÇANTA nereye sığdırıyorsunuz adamı????????????????? (bu bilgiyi baştan belirtmedim sadece enduro dedim o yüzden anlaşılmamış olabilir)

phradrel
06 Mart 2015, 17:24
her şeyi geçtim burada bir otomobilli apaçinin bana hayatta kalma dersi vermesini kabul edemiyorum. hiç kusura bakma kardeşim madem motorcusun dost acı söyler.

birincisi 1. köprü yolunun en sağ şeridi 1970lerde geniş araçlar için tasarlandığından ancak bugün kullanılamadığından motosikletin geçişi için yeterli alanı var. sen otomobilin ilk icat olduğu dönemlerden kalma yasalarla konuşuyorsun. ancak unutma o yasalar bizi yaşatmıyor, varsa güvenli sürüş eğitimin bununla gel bize; cahil kalmış vatanımın garip tecrübeleriyle değil.

hatalarını düzeltelim önce; birincisi ben yanında jop taşıyan motor sürücüsü tanımıyorum. ikincisi makas atmak katilliğin ilk aşamasıdır, yapmayın zaten varacağınız yere iki dakika önce gitmekten bir işe de yaramıyor. zaten büyük ihtimalle motosikleti de bu yüzden kullanacaksınız.

bundan sonra gelelim görüşlerinize; amerikada bazı eyaletlerde motosikletler şeritlerinde bekler demişsiniz. yanlışınız var; amerikada bazı eyaletlerde filtreleme dediğimiz olay kanunla sabitlenmiş, belli kurallar dahilidne yapıldığında güvenli kabul edilerek yasal mevzuatı oluşturulmuştur. Diğer geri kalan eyaletler ise bizdeki gibi nuh nebiden kalma bir araç ancak solundaki boş şeritten geçilir gibi basit, motosikleti yok sayan, hiç bir şeyi çözmeyen bir anlayışı düzeltme yolundadır. Avustralya ve avrupa ülkelerinde de şerit paylaşma gittikçe yaygınlaşmaktadır.

Öte yandan filtreleme güvenli sürüş kuralları çerçevesinde yapılırsa şeritte gitmek kadar güvenlidir. Bunu ben söylemiyorum; örnek verdiğin amerikadan bir devlet kuruluşunun geçen sene yayınladığı bir araştırma sonucundan aktarıyorum.

Ve işin garip yanı filtrelemeyi güvenli hale getiren de sizin gibi dikkatsiz; dört tekeri dört metrelik şeritte tutamayan, sinyal kolundan bi haber sürücüler sayesindedir.

Daha dün arkamdan sürekli ani frenlerle zorla durup sağımdan geçen bir servis şoförünün söylediğini aktarıyorum: "acelem var"

adamın acelesi benim hayatımdan önemli...

buradaki bir çok motor sürücüsü arkadaşın aklında şu var: bu aptalların hatasıyla öleceğime ipler bende olsun ben yapayım.

bu arada "güvenli sürüş kurallarına uyan eğitim almış motosiklet sürücülerinden bahsediyorum" yoksa apaçisi motorda da arabada da aynı bu milletin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------


X motorcu geçilmez yerde gelecek, arabada eşim ve oğlum varken arkadan her türlü sıkıştırmayı yapcak birde üstüne hakaret edecek el kol işareti yapacak bende eyvallah diyeceğim????

bir motosikelt sürücüsü sizi nasıl sıkıştırıyor??? yahu ne kural biliyorsunuz ne eğitiminiz var gelmişsiniz burada kendinizi rezil ediyorsunuz.

trafikte korunması gereken öğeler vardır. Bunların başında yaya gelir, sonra bisiklet, sonra motosiklet! lütfen başlığınızı da alın gidin :)

Murat.K.
06 Mart 2015, 17:38
her şeyi geçtim burada bir otomobilli apaçinin bana hayatta kalma dersi vermesini kabul edemiyorum. hiç kusura bakma kardeşim madem motorcusun dost acı söyler.

birincisi 1. köprü yolunun en sağ şeridi 1970lerde geniş araçlar için tasarlandığından ancak bugün kullanılamadığından motosikletin geçişi için yeterli alanı var. sen otomobilin ilk icat olduğu dönemlerden kalma yasalarla konuşuyorsun. ancak unutma o yasalar bizi yaşatmıyor, varsa güvenli sürüş eğitimin bununla gel bize; cahil kalmış vatanımın garip tecrübeleriyle değil.

hatalarını düzeltelim önce; birincisi ben yanında jop taşıyan motor sürücüsü tanımıyorum. ikincisi makas atmak katilliğin ilk aşamasıdır, yapmayın zaten varacağınız yere iki dakika önce gitmekten bir işe de yaramıyor. zaten büyük ihtimalle motosikleti de bu yüzden kullanacaksınız.

bundan sonra gelelim görüşlerinize; amerikada bazı eyaletlerde motosikletler şeritlerinde bekler demişsiniz. yanlışınız var; amerikada bazı eyaletlerde filtreleme dediğimiz olay kanunla sabitlenmiş, belli kurallar dahilidne yapıldığında güvenli kabul edilerek yasal mevzuatı oluşturulmuştur. Diğer geri kalan eyaletler ise bizdeki gibi nuh nebiden kalma bir araç ancak solundaki boş şeritten geçilir gibi basit, motosikleti yok sayan, hiç bir şeyi çözmeyen bir anlayışı düzeltme yolundadır. Avustralya ve avrupa ülkelerinde de şerit paylaşma gittikçe yaygınlaşmaktadır.

Öte yandan filtreleme güvenli sürüş kuralları çerçevesinde yapılırsa şeritte gitmek kadar güvenlidir. Bunu ben söylemiyorum; örnek verdiğin amerikadan bir devlet kuruluşunun geçen sene yayınladığı bir araştırma sonucundan aktarıyorum.

Ve işin garip yanı filtrelemeyi güvenli hale getiren de sizin gibi dikkatsiz; dört tekeri dört metrelik şeritte tutamayan, sinyal kolundan bi haber sürücüler sayesindedir.

Daha dün arkamdan sürekli ani frenlerle zorla durup sağımdan geçen bir servis şoförünün söylediğini aktarıyorum: "acelem var"

adamın acelesi benim hayatımdan önemli...

buradaki bir çok motor sürücüsü arkadaşın aklında şu var: bu aptalların hatasıyla öleceğime ipler bende olsun ben yapayım.

bu arada "güvenli sürüş kurallarına uyan eğitim almış motosiklet sürücülerinden bahsediyorum" yoksa apaçisi motorda da arabada da aynı bu milletin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------



bir motosikelt sürücüsü sizi nasıl sıkıştırıyor??? yahu ne kural biliyorsunuz ne eğitiminiz var gelmişsiniz burada kendinizi rezil ediyorsunuz.

trafikte korunması gereken öğeler vardır. Bunların başında yaya gelir, sonra bisiklet, sonra motosiklet! lütfen başlığınızı da alın gidin :)

öncelikle dileğim inşallah aynı durumların araba ile giderseniz sizinde başınıza gelmesi!!!
siz hiç trafik magandası ile karşılaşmadınız sanırım, aracından inip üstünüze yürüyen olmadı her halde? benim başıma geldi. 6 kişi indiler minübüsten o jop hayatımı kurtardı benim! siz bana apaçi yakıştırması yapmayın diye güveniliğimden vaz geçemem!

ben kural bilmiyorum ama siz sağ lamayı kural olarak kabul ediyorsunuz... onada peki!
düz şerit çizgisinin olduğu yerde 50km hız sınırının bulunduğu yerde sırf motorcu diye adama sağlama hakkı tanıyorsunuz !!! onada peki halen ben kurallar konusunda bilgisiz olayım!

koskoca her tarafı dolu enduro nun ahmaklığını haklı buluyorsunuz!! ona da peki...

heeeee arkanızdan gelip el kol hareketi yapıp küfür edeni siğneye çek diyorsunuz... orada dur lütfen ben senin kadar midesiz ve geniş değilim... siz yarın karınıza bacınıza geniş geniş küfür ettirin o sizin tercihiniz benim değil! orada bir zahmet durun ve daha fazla saçmalamayın!

2 tekerli olmak her zaman haklı olmak demek değildir. bakın o dediğiniz yerde 1-2 hafta önce 17 yaşında bir çocuk öldü. gidip ailesine anlatın bunları. oğlunuz öldü ama haklıydı diyin bir zahmet....


başlık hoşunuza gitmedi ise, sizi zorla buraya davet etmedim, mesaj yazın diye zorlamadım, sağdan geçmek trafik kurallarına nasıl uydurulur biraz zorlayın ve hatta kuralları kendinize göre eğip bükün demedim!



yazdığım bütün mesajlarıda tekrar okuyun. anlamakta zorlandığınız bir yer varsa buyrun sorun! ben haklı ve doğru olduğuma inanmasam buraya gelip bu konuyu açıp sizler ile paylaşmam.... artı hata yaptığında da kalkıp "hatalıyım özür dilerim" demeyi bilen biriyim. özür dilemek haklı çıkmaktan daha zordur! medeni cesaret gerektirir.

VESPERA
06 Mart 2015, 17:38
Bir konuya yorum yaparken sadece ilk mesaj okunmaz diğer mesajlarda okunur sonra yorum yapılır

Merak etmeyin, her zaman çok iyi okuyucu ve dinleyici olmuşumdur. Tek tek tüm mesajları okudum hatta yanlış anlamış olabilir miyim, iyi niyetli bir kelime bulabilecek miyim diye 2 defa okudum. Ama sizin bariz ön yargılı olduğunuz bu mesajınızdan belli oluyor. Ne yazık ki sizin gibi insanların ortak noktası, zaman zaman yaptığı hareket hal ve davranışların kati suretle yanlış olmadığını ve asla olamayacağı düşüncesine kendinizi bile inandırmış olmanız.

Boşuna parmakların yorulmasına gerek yok, bence siz motosiklet işine hiç bulaşmayın, size göre değil. 4 tekerinizle, "çelik jopunuz" ile trafikte devam edin.

Murat.K.
06 Mart 2015, 17:43
Merak etmeyin, her zaman çok iyi okuyucu ve dinleyici olmuşumdur. Tek tek tüm mesajları okudum hatta yanlış anlamış olabilir miyim, iyi niyetli bir kelime bulabilecek miyim diye 2 defa okudum. Ama sizin bariz ön yargılı olduğunuz bu mesajınızdan belli oluyor. Ne yazık ki sizin gibi insanların ortak noktası, zaman zaman yaptığı hareket hal ve davranışların kati suretle yanlış olmadığını ve asla olamayacağı düşüncesine kendinizi bile inandırmış olmanız.

Boşuna parmakların yorulmasına gerek yok, bence siz motosiklet işine hiç bulaşmayın, size göre değil. 4 tekerinizle, "çelik jopunuz" ile trafikte devam edin.


tavsiyeniz için teşekkür ederim... aynı durumun sizinde başınıza gelmesini canı gönülden dilerim... o zaman durumu bizzat yaşayarak anlarsınız. sizede hatılatayım, 1-2 hafta önce aynı yerde 17 yaşında bir genç aynı şekilde hatalı sağlama yaparken tırın altında kaldı.... hız sınırının 50km olduğu bir yerde kimse kimseyi geçemez... siz geçiyorsanız bu sizin kural tanımazlığınızdır...

Evrenalpar
06 Mart 2015, 17:46
Arkadaşım her şey kural/kanun demek değil maalesef, 15 senelik bilfiil otomobil kullanan ve 1 senede 15000km motosikletle yol yapmış biri olarak şunu çok açık bir şekilde söylemek isterim ki, köprülerde sağdan giden hemen hemen tüm araçlar oradan motosiklet geçebileceğini bilmekte ve yol vermektedirler. Ama bu kesinlikle demek değildir ki, duran ya da çok ağır akan trafikte son gaz en sağdan gidelim. Şahsım adına konuşursam, ben 50km'yi geçmemeye çalışıyorum, arkadan taciz eden diğer motorcu arkadaşlardan elbette ben de rahatsızım. Kimse bana şeritler arasında filtreleme yapmanın (araçların solundan sollamanın) daha güvenli olduğunu söyleyemez bu ülkede. Kusura bakmayın..

celikat
06 Mart 2015, 17:47
tavsiyeniz için teşekkür ederim... aynı durumun sizinde başınıza gelmesini canı gönülden dilerim... o zaman durumu bizzat yaşayarak anlarsınız. sizede hatılatayım, 1-2 hafta önce aynı yerde 17 yaşında bir genç aynı şekilde hatalı sağlama yaparken tırın altında kaldı.... hız sınırının 50km olduğu bir yerde kimse kimseyi geçemez... siz geçiyorsanız bu sizin kural tanımazlığınızdır...

türkiye'de güvenle motosiklet kullanmanın püf noktası trafik akış hızından %10-15 daha hızlı gitmektir. önce bunu öğrenmen lazım.

yasdal
06 Mart 2015, 17:53
Üslup, hasımların mesajlarını araştırma, yazma stili? Konuyu karşıdakinin hatalarına çekme, durumu kabullenmeme falan. Melih Gökçek bizi trollüyo galiba?

Murat.K.
06 Mart 2015, 17:56
türkiye'de güvenle motosiklet kullanmanın püf noktası trafik akış hızından %10-15 daha hızlı gitmektir. önce bunu öğrenmen lazım.

yani diyorsunuz şerit çigleri DÜZ (sollama yasak) iken ve hız sınırı 50 iken benim 60 ile gitmem lazım... bu mantıkla bakıldığında mecburen araçların sağından ve solundan da YASAK OLMASINA rağmen geçmem lazım. bu tavsiyenize uyduğumda ceza kesildiği takdirde bu maddi cezayı vede ceza puanını bu tavsiyeyi verdiğiniz herkes yerine ödemeyide taahhüt ediyor musunuz? etsenizde kanune geçerliliği oluyor mu? (pek sanmyorum ama)



Ahali Allahın adını veriyorum ! yahu hatayı savunmak adına beni apaçi yaptınız! maganda! kural tanımaz yaptınız da yaptınız!!!
Ailem yanımda iken KÜFÜR EDİP HAREKET ÇEKENE karşı ÖNLEM ALDIM diye yerden yere vurdunuz???

Gerçekten bu kadar mı midesiz ve kural tanıamaz sınız? yoksa fırsat bulmuşken TROLL cülük mü oynuyorsunuz inanın anlamıyorm, anlamda veremiyorum???
ŞAKA yapıyorsunuz herhalde! bunun başka açıklaması yok. 1 Nisanada daha var ama......

Şerit DÜZ çizgi sollama yapılamaz diyor! hız sınırı 50! yani kimse kimseyi geçebilecek durumda değil! daha neyi zorluyorsunuz anlamadım ki?

celikat
06 Mart 2015, 18:31
yani diyorsunuz şerit çigleri DÜZ (sollama yasak) iken ve hız sınırı 50 iken benim 60 ile gitmem lazım... bu mantıkla bakıldığında mecburen araçların sağından ve solundan da YASAK OLMASINA rağmen geçmem lazım. bu tavsiyenize uyduğumda ceza kesildiği takdirde bu maddi cezayı vede ceza puanını bu tavsiyeyi verdiğiniz herkes yerine ödemeyide taahhüt ediyor musunuz? etsenizde kanune geçerliliği oluyor mu? (pek sanmyorum ama)


şerit çizgileri nerede düz? tepe çıkışlarında, virajlarda veya gidiş geliş iki şerit yollarda. buraları da genelde şehirler arası yollar olduğuna göre zaten trafik hızlı akacak ve araç trafiği seyrek olacak demektir. bu durumda araçları arkasından takip etmende sıkıntı olmaz.

verdiğim örnek şehir içi trafiği içindi.

ayrıca köprü üzerindeki düz çizgileri ve 50 km hız sınırını kimse sallamadığı için bizde trafik akış hızından %10-15 hızlı gidin diyoruz. herkes kurallara uysa böyle bir tavsiyeye de gerek zaten olmazdı.

öğreneceğin çok şey var.