Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda Forza Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
sardokar
17 Şubat 2015, 00:47
http://honda.com.tr/App_Assets/Models/100/f9e631e3-7e3f-480c-9f67-73d218a27aa2.jpg
Teknik Özellikler
Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, OHC, tek silindirli
Motor hacmi (cc) 279
Silindir çapı x strok (mm) 72 x 68.5 mm
Sıkıştırma oranı 10.5 : 1
Yakıt sistemi PGM-FI
Maks. Güç (kW@dev/dak) 19/7.500 (25.8 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 26/5.000
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman V-matik
Güç aktarımı V-kayışı
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2.166 x 753 x 1.189
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1.546
Sele yüksekliği (mm) 716
Yerden açıklık (mm) 140
Yakıt kapasitesi (litre) 11.6
Ağırlık 192 kg
gurcano
17 Ağustos 2015, 14:44
Bu motorun hiç mi kullanıcısı yok ya? Bir yorum, kullanıcı deneyimi falan. Başka topik var da ben mi göremiyorum acaba?
Bthndmrl
17 Ağustos 2015, 14:56
Bu motorun hiç mi kullanıcısı yok ya? Bir yorum, kullanıcı deneyimi falan. Başka topik var da ben mi göremiyorum acaba?
Katılıyorum
basketci_m
28 Ağustos 2015, 16:37
Bende bu scooter hakkında paylaşım bekleyenlerdenim. Kullanıcıları 5-10 dakkalarını ayırır sürüş performansı, konfor, yakıt vs... hakkında bilgi verirlerse çok sevinicem
basketci_m
07 Ekim 2015, 10:58
sıfır abs siz fiyatı 17.700 olmuş. Almadığıma çok pişmanım ...çok!
PSDN915
17 Aralık 2015, 02:49
Arkadaşlar dün 2. El temiz 3bin de bir makina aldım, tüm sorularınıza buradan cevap verecek kahraman geldi artık:queen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------
Bende bu scooter hakkında paylaşım bekleyenlerdenim. Kullanıcıları 5-10 dakkalarını ayırır sürüş performansı, konfor, yakıt vs... hakkında bilgi verirlerse çok sevinicem
Konfor olayı hem yolcu hem sürücü için bambaşka bir deneyim, sırt dayama yeri sürücü için gerçekten işlevsel, açıkçası ben belim değeceğini bile düşünmüyordum ama çok ciddi bir şekilde koltuk etkisi yapıyor.
Konfor olarak sayabileceğimiz bir başka durum da X-Max'trn yaklaşık bi 8 cm aşağıdaki koltuğu sayesinde arabalar arası manevra, aralardan geçme yada ışıklarda durma kalkma olayında çok büyük artılar sağlıyor.
Performans olarak ise 279cc beygir ile değil tork ile desteklenerek çekişi güçlendirdiği için özellikle çift kişiyken çok rahat bir şekilde yokuş yukarı araç sollamaya çıkabiliyorsunuz.
Ağırlık merkezinin aşağıda ve sanırım ortalara daha yakın oluşuyla olsa gerek, neden internetteki resimlerin hep virajda olduğunu anlayabiliyorsunuz :) ciddi anlamda X-Max ile kıyaslanamayacak bir viraj kabiliyeti var.
vitesli motorlara sol ayağımdaki sorunlardan dolayı ara vermek zorunda kaldım, scooter beni Mutlu eder mi diye düşünüyordum, X-Max'e falan binince keyfim kaçıyordu hiç hoşuma gitmiyordu ama Forza'ya bir bindim... Neden X-Max'ten 4 bin lira daha pahalı olduğunu anladım :)
PERSEUS
22 Aralık 2015, 10:52
Ne kadara aldınız motorunuzu? ABS li mi ABS siz mi? Ben de sıfırını ve ikinci elini araştırıyorum. Alırken birine gösterdiniz mi ustası vs? Test sürüşü yapılabilecek bir imkan var mı bilmiyorum. Sizden sık sık yorum bekliyorum. Artçıyla otoyol performansını ve yakışını merak ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
Arkadaşlar dün 2. El temiz 3bin de bir makina aldım, tüm sorularınıza buradan cevap verecek kahraman geldi artık:queen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------
Konfor olayı hem yolcu hem sürücü için bambaşka bir deneyim, sırt dayama yeri sürücü için gerçekten işlevsel, açıkçası ben belim değeceğini bile düşünmüyordum ama çok ciddi bir şekilde koltuk etkisi yapıyor.
Konfor olarak sayabileceğimiz bir başka durum da X-Max'trn yaklaşık bi 8 cm aşağıdaki koltuğu sayesinde arabalar arası manevra, aralardan geçme yada ışıklarda durma kalkma olayında çok büyük artılar sağlıyor.
Performans olarak ise 279cc beygir ile değil tork ile desteklenerek çekişi güçlendirdiği için özellikle çift kişiyken çok rahat bir şekilde yokuş yukarı araç sollamaya çıkabiliyorsunuz.
Ağırlık merkezinin aşağıda ve sanırım ortalara daha yakın oluşuyla olsa gerek, neden internetteki resimlerin hep virajda olduğunu anlayabiliyorsunuz :) ciddi anlamda X-Max ile kıyaslanamayacak bir viraj kabiliyeti var.
vitesli motorlara sol ayağımdaki sorunlardan dolayı ara vermek zorunda kaldım, scooter beni Mutlu eder mi diye düşünüyordum, X-Max'e falan binince keyfim kaçıyordu hiç hoşuma gitmiyordu ama Forza'ya bir bindim... Neden X-Max'ten 4 bin lira daha pahalı olduğunu anladım :)
Müsait olduğunuzda detay bekliyoruz.
hattataycan
09 Mart 2016, 02:21
Merhabalar.forumda yeniyim bende alalı 15 gün falan oldu.bundan öncekı motorum Scarabeo idi.ve bu modele geçince motor kullandığımı anladım.boyum186 ilk başlarda biraz bacak Ağrı'sı çektim fakat şimdilerde alıştım Malum sele alçak bacak boyu büyük canım sıkıldı ilk 4-5 gün ama alıştım.ben ABS li olan modelini aldım.konfor harika Torku yüksek ve bu çok büyük avantaj.xmax 250 li de kullandım fakat arasında ciddi fark var.bu daha seri ve virajlarda inanılmaz iyi yatıyor ve çok keyif veriyor.ben özellikle eşimle biniyorum 180 kg mız toplamda ama çok rahat araba da solluyor yokuşta çıkıyor banamısın demiyor.en çok hoşuma giden kısmı ise fren sistemi oldu.muazzam bir duruş mesafesi var.ben çok sürat seven biri değilim ama geçen gün dedim rüzgar neden çok sert esmeye başladı ibreye baktım 130 olmuş ama yolda yağ gibi kayıyor aman dedim yavaşla :) bagaj hacmi çok iyi iki kapalı kask alıyor.trafikte yanınızda duranlar söyle bir kesiyor sizi motorda olsa arabada olsa :) çünkü heybetli ve şık bir yapıya sahip.yakıt konusuna gelince şuan yeni olduğu için 16 17 krş gibi yakıyor ileride düşer biraz herhalde.artçılı kullanmak isteyenler rahatlıkla alabilir çünkü artçının ayakları sizi rahatsız etmiyor.birazda olsa aklınızdakilere Cevap verebildiysem ne mutlu.
sencerkocer
22 Nisan 2016, 13:14
Herkese selam, bende Honda Forza 300 Abs almak istiyorum. Ancak forumdaki hareketsizlik "acaba kimse kullanmıyormu ve eğer kimse kullanmıyorsa Honda ithalatı keser mi?" korkusunu oluşturdu. Yamaha almak istemiyorum, ama kullanıcısı olmayan bir motoruda ileriyi düşünerek almak istemem doğrusu, acaba 2015 satış rakamları vs var mı? siz ne düşünüyorsunuz Honda ithalatı durdururmu zira vergi dilimi olarak az bir cc (29cc) farkla ciddi fiyat farkı oluşuyor.birileri cevap verir umarım,teşekkür ederim
takinardi
23 Nisan 2016, 21:17
Selamlar,
Bir süredir foruma girip takip ediyordum. Forumun Forza kısmındaki hareketsizlik benimde dikkatimi çektiği için üye olmamıştım. Mesajınızı görünce üye olup derdinize derman olayım istedim. Aynı sıkıntıyı motor alırken ben yaşadığım için biliyorum. Eski PCX 150 yeni Forza ABS kullanıcısı olarak aklınıza takılan herşeyi bana sorabilirsiniz.
Saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------
Selamlar,
Yaklaşık 20 gün önce aldığım Forza deneyimlerimi paylaşmak isterim.
- Forza PCX 150 den sonraki ikinci motorum. Mayıs ayında 1 senelik motorcu olacağız nasipse. Öncelikle PCX 150 den sonra Forza Cruiser kullanıyormuş hissine kaptırıyor insanı.
- PCX 150 de maksimum 100 km de verdiğim molaları FORZA da WC dışında vermeye kesinlikle gerek yok. Bu durum hem sürücü hem de artçı için geçerli. Selesi çok rahat ve uzun yolda hem sürücü hem artçı için konforlu.
- Araç kesinlikle tork canavarı. Gaz tepkisi son derece canlı. Sollamalar, yokuşlar vb. durumlarda sizi utandırmıyor.
- Pcx 150 de yaşadığım türbülansı bu motorda yaşamıyorum. Ağırlık ve lastiğin bunda etkisi var.
- Motor kesinlikle çok dengeli. Ağırlık merkezini çok iyi ayarlamışlar. İlerleken motorun 200 kg olduğunu hissetmiyorsunuz. Işıklarda artçı ile tek ayak biraz yoruyor.
- Motorda çok hız olayını sevmediğim ve rodajı yeni tamamladığım için bir kaç gün önce 140 km/h gördüm. Düz yolda. 39 LT çanta ile ve rüzgarı tam karşıma alarak. Ön Camı henüz almadım. Alayım mı almayayım mı kararsızım.
- Bu motorun en verimli kullanım devir aralığı 4.000-5.000 devir. Artçılı kullanımda 5.000-6.000 devir arası. 40 km lik yolda 2.7 LT lik tüketim değerim var. Fakat sürekli gaz aç kapa şehir içi dur kalk yaparsanız bu rakam 4.5 Lt lere kadar çıkıyor. İhtiyatlı kullanımda şehir içinde 3.5 LT nin altına inmesi zor. Bu rakam PCX de 2.5-2.8 LT aralığında idi. Aradaki fark son derece makul. Bir yılda 20.000 km yol yapsam Forzada PCX e göre 700 TL benzin farkı ödüyorum ki böyle bir durum söz konusu olmadığından Forza hem güvenli hem de konforlu. Aradaki 1 LT fark rahatlıkla gözardı edilebilir.
- Eşimin şikayet arkadaki ayak koyma yerleri. Zaman zaman ayağının kaydığını söylüyor. Ayaklığin eğimli ve dar olması ayağın kaymasına sebep oluyor.
- Plastik malzeme binip inerke çizilmeye müsait. Bunları ya folyo yada plastidip ile kaplatmakta fayda var.
- Motorda Kombine ABS sistemi var. Bu zamana kadar kullanmadım. Fakat frenleri başarılı.
- Dunlop lastikler biraz geç ısınıyor. Ama ısınınca yol tutuşundan da taviz vermiyor. IRC ile kıyaslamıyorum bile.
Aklıma gelen şimdilik bunlar. Sormak istediğiniz farklı bir şey olursa yardımcı olmaya çalışırım.
Saygılar.
sencerkocer
26 Nisan 2016, 10:10
teşekkür ederim takinardi. herhalde kimse cevap vermeyecek diye umudumu kesmiştim doğrusu.şu ana kadar motor ile ilgili olumsuz yorum duymadım, iki gün öncede motoru kullanan bir çift ile görüştüm motoru inceledim.motor 29 cc ile piyasayı xmax e kaptırmış durumda. hondanın 29 cc den gelen ciddi ötv farkını azaltmak için kampanya yapacağını düşünüyorum. başka türlü satış rakamlarının çok düşük kalacağını kestirmek zor değil.meydan tamamen yamaha xmaxe kalır diye düşünüyorum.biraz daha kampanya beklemeyi planlıyorum. tekrar teşekkür ederim.
basketci_m
27 Nisan 2016, 12:01
herkesz aynı durumdan müzdarip. Ama gelen itibari ile kullanıcıları facebook grubunda paylaşımlarını yapmaktaki bende bu durumdayım. Yazışmalarabaşlanılmışken bende şunu sorayım. Konu motorun oturma pozisyonu. Bir iki kullanımdır bel ağrısı yaşadım acaba diyorum benim pozisyonda mı sıkıntı var? Kullanım kitapçığında da nasıl oturulduğuna dair bir bilgi bulamadım. Gerçi gözden de kaçmış olabilir tabi. Herkezse iyi sürüşler :)
takinardi
27 Nisan 2016, 13:16
Xmax kullanmadım ama kullanan bir tanıdığımın şehir içinde motorun hantal oluşundan, yakıt sarfiyatının fazlalığından ve pratik olmayışından bahsedip Xmaxı satıp vespa aldığını hatırlıyorum.
Saygıları
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------
Pcx kullanırken her 90-100 km de ağrıdan durmak zorunda kalıyordum. Forza da iki sefer uzun yol yaptım (300-350 km ) bu ağrıyı hiç yaşamadım. Zorunlu molaları vermeseydik durmadan gelebilirdik diye düşünüyorum.
avicen
22 Mayıs 2016, 22:56
Herkese merhaba, Honda Forza ile 11.000 km yol yaptım. Yaklaşık 8 aydır kullanıyorum. Daha önce xmax250 1 yıl kullandım ve yaklaşık 24.000 km yol yaptım. Belki sizlere faydası olur diye kısaca paylaşıyorum. Performans, yakıt aşağı yukarı aynı. Yamahanın servisi tek kelime ile pahalı. xmax amortisörleri çok sert. 100 km/saat hızla giderken bir kasise girdiğinizde motoru altınızdan kaçırdığınızı zannediyorsunuz. Ama sağlam motor. Yolda bırakmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:08 ----------
Honda Forza ya gelince. Amortisorleri daha yumuşak. Kasisleri daha az hissediyorsunuz. Fren sistemi daha yumuşak ve daha etkili. Servisi daha ucuz. Onun dışında arada ciddi bir farklılık görmedim. Bir de son olarak xmax in selesi geniş. Bacak boyunuz benim gibi kısa ise ayaklarınız tam olarak yere değmeyebilir. Forzada böyle bir problem yok. Uzun yol için harika bir motor. İstanbul-izmir, istanbul-manisa, istanbul-isparta, istanbul-bursa geziyorum. Hız merakınız yoksa, konfor öncelikli tercihiniz ise hiç düşünmeyin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
Arkadaşlar cevap olarak kısaca yazdım. Fakat motor alırken yaptığım hataları düşününce derli toplu yazayım da insanlar hata yapmasın dedim. Şimdi sizlere honda forza, honda NC 750 integra, Suzuki Burgman 400 tecrübelerimi Forza yı baz alarak aktaracağım. Umarım faydalı olur sizlere.
1-İntegra şehir içinde yoruyor. Şehirler arası güzel. Bacaklarınız da biraz uzun olacak tabii.
2-Xmax 250 sağlam. Ama amortisörleri sert, servisi pahalı, sele geniş.
3-Suzuki Burgman 400 bana göre motorların içinde en güzeli. Ama servis pahalı ve problemli. Ayrıca motorun kendisi de pahalı.
4-Honda Forza, yumuşak, güvenli, hem şehir içi hem şehirler arasına uygun. Yakıt az, vergi az. Servis uygun. Bagaj güzel.
Bütün bunları 45 yaşında, eğitimli, hız merakı olmayan, gezmeyi çok seven, iki yılda yaklaşık 45.000 km yol yapmış biri olarak yazdım. Sadece kar yağdığında motorumu bırakırım. Siz burada yazdıklarımı kesin doğrular olarak algılamayın. Benim edindiğim izlenimler bunlar. Herkese kazasız sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------
Merhaba, ben sürekli uzun yol gittiğim için bu problemi ben de yaşadım. Ancak forza nın şöyle bir avantajı var. Sürücü sırt dayama sökülebiliyor. Bir koltuk döşemecisine gidip sırt dayamanızı yükseltebilirsiniz. Ben bunu yaptırdım. Çok rahat ettim. Otomobil koltuğunda oturmaktan hiç bir farkı yok. Sırt ağrısı, omuz ağrısı yok. Sert bir sünger kullanarak sırt dayamanızı yaklaşık 10 cm yükseltirseniz çok rahat edersiniz.
cagiran
22 Mayıs 2016, 23:22
Hocam teşekkür ederim
Güzel bir paylaşım, detaylı bir anlatım, yerinde karşılaştırmalar.
Forzanın yol tutuşu, viraj kabiliyeti nasıl geldi size? Ve karşılaştırırsanız artı ve eksileri nelerdi?
Ben de forza kullanıcısıyım, lastik yenilemeyi önerir misiniz?
avicen
23 Mayıs 2016, 00:07
Acizane olarak şunu belirtmekte fayda görüyorum. Bizim ülkemiz teknoloji üreten bir ülke olmadığı için başka ülkelerde üretilmiş teknolojiyi de doğru ve yerinde kullanamıyor. Örneğin, forza nın viraja girişleri nasıl? Forza bir scooter. Max hızı 140 km/saat Böyle bir motorla zaten viraja 120 ile giremezsiniz. keskin virajlara 80 hızla giriyorsanız neredeyse hiç bir motorda problem yaşamazsınız. Bir örnek daha. Honda 750 integra hız yapmayan tork canavarı bir motor diye söyleniyor. Hız yapmayan bir motorda tork ne işe yarar. Tarla sürecekseniz tork lazım. Anlamsız bir özellik. Şehirler arasında neredeyse 30 km aralıkla radar var. 106 ile radara girdim ve 190 tl ceza yedim. Şimdi bu şartlarda bir motorun 270 km hız yapmasının pratikte ne anlamı kalır? Forzanın yol tutuşunda bir problem görmedim. Burgman 400 çok güzel bir motor ama aks aralığı uzun olduğundan ani frenlemelerde arka lastik hemen kayıyor. Forza da bunu görmedim. Bence forza nın tek eksik yanı şu: Hız merakınızı tatmin etmez. Onun dışında çok güzel bir motor. Ani frenlemede kaymayacak bir lastik olduğuna da inanmıyorum. 4 lastikli araba kayıyor unutmayalım. Motorcu frenleme esnasında düşer. Ani fren lastiğiniz ne olursa olsun tehlikedir. o yüzden ben halen fabrika çıkışı lastikleri kullanıyorum ve değiştirmeye de hiç niyetim yok.
cagiran
23 Mayıs 2016, 00:51
Niyetimiz kızdırmak değildi
Teşekkürler
OğuzÖztürk
09 Haziran 2016, 00:18
...Forzanın yol tutuşunda bir problem görmedim. Burgman 400 çok güzel bir motor ama aks aralığı uzun olduğundan ani frenlemelerde arka lastik hemen kayıyor. Forza da bunu görmedim. Bence forza nın tek eksik yanı şu: Hız merakınızı tatmin etmez. Onun dışında çok güzel bir motor. Ani frenlemede kaymayacak bir lastik olduğuna da inanmıyorum. 4 lastikli araba kayıyor unutmayalım. Motorcu frenleme esnasında düşer. Ani fren lastiğiniz ne olursa olsun tehlikedir. o yüzden ben halen fabrika çıkışı lastikleri kullanıyorum ve değiştirmeye de hiç niyetim yok.
Bu maxi scooterlar çok kolay mı kayıyorlar? Maxi scooter kullanan herkes arkadan kayma konusunda şikayetçiler anladığım kadarıyla. Ve bunun doğal bir şey olduğunu düşünmeye başlamışlar. 4 lastikli araba kaymıyor nerede kayıyor? Kar, mıcır (tehlikeli olmayan kaymalar) dışında çok şükür bu güne kadar arabayla hiç kaymadım.
CBF 150' de bile virajda normal asvaltta 80-90 km/h hızlarda dahi arka freni %40 hatta 50 oranlarında kullandığım halde hiç kaymadım Allah kaydırmasın. Anlamak istediğim maxiler de virajlarda ve frenlemelerde arka tekerlek çok mu kolay kayıyor?
Panik fren haricinde ani frenlemelerde normal yollarda hiç kaymadım. Bir kez yoldaki kum nedeniyle 20 km hızla ani frende kontrollü şekilde kaydım ve durdum.
Scooterlar bu konuda sıkıntılı mı? Honda Forza' nın denge yapısının daha iyi olduğunu okuyorum sürekli. Forza ABS'ye rağmen kayabiliyor mu?
avicen
19 Haziran 2016, 23:50
cağıran kardeş kızmadım. yazının duygusu yok. öyle anlaşıldı ise kusura bakma. Forumdaki hiç kimseyi tanımıyorum. Hiç kimseye kızgınlığım ya da küskünlüğüm söz konusu olamaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
Aslında Burgman ile yağmurlu bir havada bir kez kaydım. Ayrıca kullandığım burgmanda abs yoktu. Forza da yaşamadım. Fakat benim hız yapmadığımı da dikkate alın. Lastik değiştirmeyi de hiç düşünmedim. Yine de ben motorumdan çok memnunum. Konfor, ekonomi, servis açısından iyi. Hız yok. Ama zaten hız benim aradığım bir özellik değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------
Bir de arkadaşlar lütfen burada yazdıklarımızı okurken hemen doğrular olarak kabul etmeyin. Ben 30 yıldır motor kullanan, motorla ilgili teknik bilgileri olan bir insan değilim. 2 yıldır motor kullanıyorum, hepsi bu.
MimTolga
20 Haziran 2016, 00:22
Bu maxi scooterlar çok kolay mı kayıyorlar? Maxi scooter kullanan herkes arkadan kayma konusunda şikayetçiler anladığım kadarıyla. Ve bunun doğal bir şey olduğunu düşünmeye başlamışlar. 4 lastikli araba kaymıyor nerede kayıyor? Kar, mıcır (tehlikeli olmayan kaymalar) dışında çok şükür bu güne kadar arabayla hiç kaymadım.
CBF 150' de bile virajda normal asvaltta 80-90 km/h hızlarda dahi arka freni %40 hatta 50 oranlarında kullandığım halde hiç kaymadım Allah kaydırmasın. Anlamak istediğim maxiler de virajlarda ve frenlemelerde arka tekerlek çok mu kolay kayıyor?
Panik fren haricinde ani frenlemelerde normal yollarda hiç kaymadım. Bir kez yoldaki kum nedeniyle 20 km hızla ani frende kontrollü şekilde kaydım ve durdum.
Scooterlar bu konuda sıkıntılı mı? Honda Forza' nın denge yapısının daha iyi olduğunu okuyorum sürekli. Forza ABS'ye rağmen kayabiliyor mu?
Skuterlerin ağırlık merkezi motor ve aktarmadan dolayı arkadadır. O yüzden biraz kararsızdırlar ve teker kilitlenmelerinde garip davranırlar.
Gökhan_Aygün
08 Ağustos 2016, 11:26
Şuraya imzamı atayım. Artık ben de buradayım eyyy Forza sahipleri.
Gelmişken ilk sorumu da sorayım lastik işini ne yapacağız ? Michelin City Grip arka lastiği 140 yerine 150 yapmak suretiyle oluyor, var mı bu işe girişen ? Ben bu lastikleri hiç beğenmedim.
http://i.hizliresim.com/vZd5B6.png (http://hizliresim.com/vZd5B6)
http://i.hizliresim.com/1NmvAp.png (http://hizliresim.com/1NmvAp)
Gökhan_Aygün
11 Ağustos 2016, 09:04
Anlaşılan buralarda kimseler yok. En iyisi burayı kendi günlüğüm olarak kullanayım evet sevgili günlük .. :)
İleride bir kullanıcı okur düşüncesi ile ilk yakıt ölçümümü paylaşmak istiyorum.
250 km yol yaptıktan sonra 36 TL - 38 TL arasında benzin aldım. ( Pompacı arkadaş son litreleri döktüğü için tam rakam veremiyorum. )
" 37 TL ile 250 km gidiliyor ise 100 km kaç TL ile gidilir " diyelim. ( 100*37 / 250 = 14,8 TL )
Demek ki 100 km yol yapmanın maliyeti 14,8 TL. Benzin fiyatının da 4,5 TL olduğunu düşünürsek. ( 14,8 / 4,5 = 3,28 lt. )
Yolum Tem ve 50 km'lik bir yol. Bu yolun 20 km kadarı 80 - 100 arası hızlarla, 20 km kadarı da 110 - 130 arası hızlarla gidiliyor. Geri kalan 10 km de evden çık, trafikten sıyrıl falan. )
Ben bu şekilde 3.28 lt / 100 km verisine ulaştım.
Bence motosikletin performansına göre gayet güzel. Depo biraz daha büyük olsaymış daha iyi olurmuş tabii.
cagiran
11 Ağustos 2016, 12:25
Gökhan güldürdün valla :)
Kendim çalar oynarım gibi olmuş :)
Bende hazır gelmişken sorayım,
12.000 bakımında neler yapılıyor?
Neler değişiyor?
Maliyet ne çıkıyor?
Gökhan_Aygün
11 Ağustos 2016, 14:01
Gökhan güldürdün valla :)
Kendim çalar oynarım gibi olmuş :)
Bende hazır gelmişken sorayım,
12.000 bakımında neler yapılıyor?
Neler değişiyor?
Maliyet ne çıkıyor?
Valla hocam sen ve ben burayı chat odasına çeviririz kesin :)
Ben henüz 7200 km'deyim zaten motosikleti 6700 km'de falan aldım. Ancak " ne olur ? " dersen bence standart şeyler olur.
Yağ , yağ filtresi değişimi
Hava filtresi değişimi
Ön / Arka fren balatları [ duruma göre ]
Varyatör kayışı, taslar [ duruma göre bakım,kontrol ya da değişim ]
Belki soğutma suyu/sıvısı falan koyarlar
Bakım 6.000 km'de bir zaten. Tahminen 300 TL - 500 TL arası tutar diye tahmin ediyorum :)
basketci_m
11 Ağustos 2016, 14:16
Aslına bakarsanız bu motor un kullanıcıları face de daha çok zaman geçirmeyi seviyor. Gerçi ben forum alışkanlığı bir türlü bırakamıyorum ama neyse. Sizler o gruba üye misiniz? İzmirden 2 kişi vardı benim bildiğim.
Gökhan_Aygün
11 Ağustos 2016, 14:52
Aslına bakarsanız bu motor un kullanıcıları face de daha çok zaman geçirmeyi seviyor. Gerçi ben forum alışkanlığı bir türlü bırakamıyorum ama neyse. Sizler o gruba üye misiniz? İzmirden 2 kişi vardı benim bildiğim.
Linki atma şansın var mı ? Araştırdım da aktif bir grup bulamadım maalesef.
Bu arda " marş rölesi " için servise gitmemiş arkadaşlar varsa en kısa zamanda servislerinden randevu alsınlar. Garanti kapsamında marş röleleriniz değişecek. Honda zamanında güncelleme için Forza modellerini çağırmış.
cagiran
11 Ağustos 2016, 15:48
1000 km yol öncesi değer diye düşünüyorum :)
Ben de gözlerime bakım yaptırdım bu arada :)
Face linkini ben de merak ettim
basketci_m
11 Ağustos 2016, 17:06
bende şu anda iş yerinden yazdığımdan direk link atamıyorum ama face de - honda forza 300 - diye aratırsanız 371 kişili kapalı bir grup var. Dahil olabilirsiniz.
Gökhan_Aygün
11 Ağustos 2016, 23:18
bende şu anda iş yerinden yazdığımdan direk link atamıyorum ama face de - honda forza 300 - diye aratırsanız 371 kişili kapalı bir grup var. Dahil olabilirsiniz.
Buldum teşekkürler. Gidip biraz ortamı karıştıralım :)
Scorpione
12 Ağustos 2016, 07:48
günaydın arkadaşlar,
o grup inaktif bir grup.
bu arada bende fortza üçyüz kullanıcısıyım. 1 hafta kadar oldu sanırım.
güzel mAX skutırt iyi de gidiyor. konfor iyi frenler iyi e dıraglara da katılmayacamıza göre hızda iyi
iyi işte ne diyim. yaw bir toplaşma moplaşma bişi yok bu skutırt kullanıcılarında da yamaha ix meks gurubu habire bişiler bişiler yapiolar.
pisiklet kullanıcıları daha aktif yani... (bu arada bende pisiklet kullanıcısıyım)
hadi bi çay kahve mahve bişi organizayşını yapsında bi arkadaş katılalım...
Gökhan_Aygün
12 Ağustos 2016, 09:13
günaydın arkadaşlar,
o grup inaktif bir grup.
bu arada bende fortza üçyüz kullanıcısıyım. 1 hafta kadar oldu sanırım.
güzel mAX skutırt iyi de gidiyor. konfor iyi frenler iyi e dıraglara da katılmayacamıza göre hızda iyi
iyi işte ne diyim. yaw bir toplaşma moplaşma bişi yok bu skutırt kullanıcılarında da yamaha ix meks gurubu habire bişiler bişiler yapiolar.
pisiklet kullanıcıları daha aktif yani... (bu arada bende pisiklet kullanıcısıyım)
hadi bi çay kahve mahve bişi organizayşını yapsında bi arkadaş katılalım...
Valla hocam benim anladığım kadarıyla Forza kullanıcıları evli,barklı çocuklu [ ben de öyleyim ] falan adamlar, bir çoğu plaza erkeği dediğimiz model [ benim gibi ] Benim de gönlüm ister geziye falan katılmak ancak ne bileyim bahçede barbekü yapmak falan da var ya hafta sonu :D Bir yandan çocuk parka gitmek ister, bir yandan sevgili eşim bir yerlerde dolaşmak ister v.s v.s.
Bu motosikletin alıcıları sanırım stabil adamlar öyle çok macera ile işleri yok :) Amaa ben yerimi belirteyim İstanbul - Büyükçekmece. Hafta içi her gün de Büyükçekmece - Levent arası yol yapıyorum. Yolda bir tane Forza görüyorum aslında hatta bir kere beraber 10 km - 20 km bile gitmişizdir.
Plakam 26 ile başlıyor, muhtemelen bu plaka ile İstanbul'da göreceğiniz tek Forza benim. Emin olamazsanız Cuma harici pantolonuma bakın kumaşsa kesin benimdir :)
Görürseniz bir selamı eksik etmeyin :)
Forza grubu : https://www.facebook.com/groups/808538742576433/
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:35 ----------
Birde ufak bir sticker çalışması yaptım bunu da buraya koyayım.
http://i.hizliresim.com/gXj2a0.jpg (http://hizliresim.com/gXj2a0)
http://i.hizliresim.com/9GvgyZ.jpg (http://hizliresim.com/9GvgyZ)
cagiran
15 Ağustos 2016, 01:00
Grenaja sticker ben de düşünüyorum
Çok yakışmış
Hadi toplanın İzmir e gelin 😀
Gökhan_Aygün
16 Ağustos 2016, 19:55
Grenaja sticker ben de düşünüyorum
Çok yakışmış
Hadi toplanın İzmir e gelin
Teşekkürler :)
Bu arada 1 - 2 güne buraya ve facebook grubumuza " İnceleme Videosu " atacağım.
Bu motosikletin reklam organizasyon işi bende.
Bugün de kısmetse sis farı taktıracağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------
Şuraya imzamı atayım da tarih beni hatırlarsın.
Honda NSS300 Forza İnceleme Videosu
https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc
http://i.hizliresim.com/1N2VAA.jpg (http://hizliresim.com/1N2VAA)
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:16 ----------
Sis farı uygulaması.
http://i.hizliresim.com/Nk9d5N.jpg (http://hizliresim.com/Nk9d5N)
IRau
16 Ağustos 2016, 20:45
selam honda forzacı arkadaşlar
sizin top speed nedir acaba video flan bulamadım internette
cagiran
17 Ağustos 2016, 00:14
selam honda forzacı arkadaşlar
sizin top speed nedir acaba video flan bulamadım internette
Yokuş aşağı 155 düz yolda 145 yokuş yukarı
125
Rüzgar falan etken tabi
Gökhan_Aygün
17 Ağustos 2016, 08:16
selam honda forzacı arkadaşlar
sizin top speed nedir acaba video flan bulamadım internette
Merhabalar,
Öncelikle 2 adet top speed videosu paylaşayım.
https://www.youtube.com/watch?v=6CuUtbkhsc0
https://www.youtube.com/watch?v=q5jDw52ZwFg
Bu videolarda top speed 160 km/h denilmiş ancak ben henüz böyle bir deneyime ulaşamadım ki " ŞAHSİ FİKRİM ", "yokuşa girince , arkama rüzgarı alınca , rampada basınca " v.b. gibi faktörlerle yapılan top speed referans sayılamaz.
Kendi deneyimlerimden yola çıkarsam da Tem'de 142 km/h artçı ile 145 km/h ise artçısız gördüğüm hızlardır. Genel olarak 120 km/h - 130 km/h ile stabil ve ivme bozulmadan ( yokuş çıkmak gibi ) gidilebilmektedir.
İş çıkış saatim olduğu için 145 km/h hızı devam ettiremedim ancak motosikletin de 145 km/h yi geçme niyeti olduğunu söyleyemem. Yine de Honda Forza facebook grubunda bulunan arkadaşlarım 156 km/h de kesici olduğunu iddia ediyorlar.
Ama bu motosiklet daha çok ani hızlanmaların motosikleti. 0 - 50 / 0 - 100 verileri gayet başarılı ve şöyle bir gerçek var. İstanbul trafik dur kalk yapıyorsun, Tem'de bile yer yer dur kalk yapıyorsun ( gişe, yol birleşmeleri v.b).
Durduğun zaman kim en hızlı kalkıyor ? Kim en hızlı 100 km/h hıza 120 km/h hıza ulaşıyor.
Bunu bir düşün !
IRau
17 Ağustos 2016, 09:11
Merhabalar,
Öncelikle 2 adet top speed videosu paylaşayım.
https://www.youtube.com/watch?v=6CuUtbkhsc0
https://www.youtube.com/watch?v=q5jDw52ZwFg
Bu videolarda top speed 160 km/h denilmiş ancak ben henüz böyle bir deneyime ulaşamadım ki " ŞAHSİ FİKRİM ", "yokuşa girince , arkama rüzgarı alınca , rampada basınca " v.b. gibi faktörlerle yapılan top speed referans sayılamaz.
Kendi deneyimlerimden yola çıkarsam da Tem'de 142 km/h artçı ile 145 km/h ise artçısız gördüğüm hızlardır. Genel olarak 120 km/h - 130 km/h ile stabil ve ivme bozulmadan ( yokuş çıkmak gibi ) gidilebilmektedir.
İş çıkış saatim olduğu için 145 km/h hızı devam ettiremedim ancak motosikletin de 145 km/h yi geçme niyeti olduğunu söyleyemem. Yine de Honda Forza facebook grubunda bulunan arkadaşlarım 156 km/h de kesici olduğunu iddia ediyorlar.
Ama bu motosiklet daha çok ani hızlanmaların motosikleti. 0 - 50 / 0 - 100 verileri gayet başarılı ve şöyle bir gerçek var. İstanbul trafik dur kalk yapıyorsun, Tem'de bile yer yer dur kalk yapıyorsun ( gişe, yol birleşmeleri v.b).
Durduğun zaman kim en hızlı kalkıyor ? Kim en hızlı 100 km/h hıza 120 km/h hıza ulaşıyor.
Bunu bir düşün !
ayrıntılı bilgi için teşekkürler bu arada motor orjinal değilmi yani baga egzos filan bulunmuyor
recepolcay
17 Ağustos 2016, 09:22
Selamın Aleyküm Kardeşim
bende aynı senin gibiym benim de 16 plaka :) bende hergün beylikdüzü levent yapıyorum sabah 8 de cıkıyorum yola 35-40 dk :)
sen bu işlerden iyi anlıyosun şu marş rölesi sis farı falan banada yardımcı ol da bende bişeylere yaptırayım bi iki yere sordum bunlar xmax gibi değil delmek lazım falan deediler bende yaptrmadım sis farı.
Gökhan_Aygün
17 Ağustos 2016, 10:14
ayrıntılı bilgi için teşekkürler bu arada motor orjinal değilmi yani baga egzos filan bulunmuyor
Her şeyi ile orijinal. Benden önceki sahibi Dr. Pulley baga ile kullanıp 145 km/h - 155 km/h arası yaptığından bahsetmişti ancak ben yürüyen aksamda modifiye olayına karşıyım.
Selamın Aleyküm Kardeşim
bende aynı senin gibiym benim de 16 plaka :) bende hergün beylikdüzü levent yapıyorum sabah 8 de cıkıyorum yola 35-40 dk :)
sen bu işlerden iyi anlıyosun şu marş rölesi sis farı falan banada yardımcı ol da bende bişeylere yaptırayım bi iki yere sordum bunlar xmax gibi değil delmek lazım falan deediler bende yaptrmadım sis farı.
Benim plaka 26 ( Eskişehir ) ama olsun kardeşimizsin :)
Marş rölesi işi kolay, tek yapman gereken servis ile görüşmen. Honda Esengül'den Nilgün Hanım ile görüşebilirsin, bana o yardımcı olmuştu ve marş rölem garanti kapsamında değiştirildi.
Sis farı için ise Burak ERGÜL : 0552 377 66 66 ile görüşebilirsin. " Telefonunuzu Honda Forza facebook grubundan aldım " dersen yardımcı olacaktır.
Bu arada delme v.s gibi işler yok, elektriği de çakmaklık girişinden alıyor ve tanesi 10 watt olan 2 adet sis farı takılıyor. Bunu yapmak için sadece sol farın üzerinde bulunan karenaj sökülüyor. Burak ERGÜL benden önce 5 - 6 adet Forza'ya sis farı taktığından bahsetti, bu sebeple kendisine motosikleti emanet etmekte problem yok gibi duruyor. Kaldı ki ben gittiğimde R25 ' e aydınlatma yapıyordu ondan önce de Nc 750' nin aydınlatma işini bitirmişti. Acemi ya da işi bilmeyen biri değil yani.
Scorpione
17 Ağustos 2016, 17:28
bende o yazıyı yazdığımdan beri binemiyorum desem yalan olmaz :D
Gökhan_Aygün
18 Ağustos 2016, 10:59
bende o yazıyı yazdığımdan beri binemiyorum desem yalan olmaz :D
Kardeşim sen en iyisi Büyükçekmece ya da Levent'e yolun düşerse gel sana bir kahve ısmarlayayım :cat:. Bizim grubun ismini de " evli , çocuk sahibi olan ya da olmak isteyen , iş bağımlısı , emekli olunca deniz manzaralı bir yerde yaşamak isteyen , Bes ödeyen " gibi değiştirelim.
Şanımız yürüsün :rendeer:
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------
Videoyu sadece link olarak koyduğumu fark ettim.
Düzeltilmiştir.
https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc
cagiran
23 Ağustos 2016, 20:22
İnceleme mükemmel
Hayaller forza
Maalesef ki satmak zorundayım
Linki aşağıdadır
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-forza-300-orjinal-on-cam-ve-topcase-ile-330999704/detay
serhat207
31 Ağustos 2016, 10:58
Arkadaşlar merhaba Honda Forza ile aranızdayım kısaca kendimden bahsedeyim. Daha önce 125 znu, vespa et4, cbf 150, ktm duke 200 gibi aletleri kullandım kıyaslamalarım bu motorlar üzerinden olacaktır.
1. Bagaj hacmi çok güzel ne var ne yok dolduruyorum içine.
2. Boyum 1.75 ayaklarım yere tam basıyor,ayakları öne uzatabiliyorum ama çok ta bir mesafe yok mesela 1.85 boyundaki arkadaş bindi biraz garip durdu altında makine ama sorun çıkmadı açıkçası.
3. Motoru hiçbir şekilde bayırda, yokuşta falan boğamadım, öyle artçı ile falan kafasında soru işaretleri olan varsa rahatlayabilir titremeden kalkıyor.
4. Titreşim yok desek yeridir.
5. %38 lik ötv yi göze almamdaki en büyük etmen rahatlığı ve sessiz oluşuydu, motor gayet sessiz.
6. Yakıt konusunda 110 u geçmez isen gayet ekonomik, 3,1-3,4 gibi bir değer.
7. Amerikan parklar standart geliyor.
8. Abs yi istemeden devreye soktum 80 km ile giderken önüme bir çocuk atladı ve milim sapma olmadı motorda. Abs son anda devreye giriyor yani öyle her şeye açılmıyor. Fren mesafesi 200 kiloluk bir alete göre gayet iyi.
9. Dunlop lastik ile geliyor. Biraz kullanımdan sonra tutuşu fena değil. Soğuk iken lastik yakabilirsiniz dikkatli olmakta fayda var kanımca.
10. Kol girecek kadar büyük bir torpido var kilitli. Çakmak girişi de var.
11. Dörtlüler, selektör, güzel bir ibre, iyi bir ekran sizi bekliyor. Araba gibi göstergeleri var.
12. Sırt dayaması gerçekten efsane, arkama yaslanıp gidiyorum fıtı fıtı.
Eksilerine gelir isek...
1. Depoda şamandıra sistemi biraz garip. Yani şamandıra yarım depo kullandıktan sonra devreye giriyor. 100 km falan hep full gösteriyor ibre.
2. Yokuş yukarı park ediyorsanız bir daha düşünün :D 200 kiloyu geçiyor alet benzindi, kasktı falan filan.
3. Farlar kapanmıyor, gece gündüz açık. Anahtarı üzerinde bırakıp çok uzaklaşmamak gerek boşalıyor akü. İşin bitince çıkar yani.
4. Yan ayaklar gerçekten çok hoş değil açık iken sallanıyor ama 100 kilo bir adam bastığında dayanıyor gayet ilginç.
5. Sukuter gibi her araya dereye giremiyor azıcık büyük.
Yardımcı olabileceğim bir konu varsa, sormak istediğiniz sorular falan yardımcı olmaya çalışacağım. İyi forumlar.
Gökhan_Aygün
31 Ağustos 2016, 11:30
Eksilerine gelir isek...
1. Depoda şamandıra sistemi biraz garip. Yani şamandıra yarım depo kullandıktan sonra devreye giriyor. 100 km falan hep full gösteriyor ibre.
3. Farlar kapanmıyor, gece gündüz açık. Anahtarı üzerinde bırakıp çok uzaklaşmamak gerek boşalıyor akü. İşin bitince çıkar yani.
5. Sukuter gibi her araya dereye giremiyor azıcık büyük.
Hoşgeldin,
Buralar biraz sessiz, yeni bir kullanıcı gelince heyecanlanıyorum :mrgreen:
Bu arada Facebook üzerinde 390 kişilik falan bir grup var. Katılmadı isen oraya da katılmanı öneririm. ( https://www.facebook.com/groups/808538742576433/?fref=ts )
Yukarıdaki eksiklerde bir kaç husus dikkatimi çekti, bu sebeple referans olması için ben de bir şeyler yazayım.
1-) 35 TL'lik yakıt alıp 220 km - 250 km arası gidiyorum ancak bende sürekli full gösterme olayı yok. Buradan anladığım kadarıyla şamandıra farklılık gösterebiliyor. Hatta ben aksine hızlıca ibre iniyor bile diyebilirim. [ Tam full depo almıyorum onunla da ilgisi olabilir ]
3-) Bu sanırım Avrupa standardı. Pcx de böyle ancak on konumunda nasıl bırakabilirsin ? sanırım sadece sağ tarafta bulunan acil stop düğmesi ile bunu yaparsın ve anahtarı unutmuş olsan bile " aaa bu farlar neden açık acaba " şeklinde söylenip anahtarını motosikletin üzerinde bıraktığını fark edebilirsin. Bunun üzerine tartışalım :bounce:
5-) Biraz alışınca halledersin aslında ancak önemli husus kafayı delikten geçirebilmek. Kafa ve ayakları kurtardığın zaman gerisi kolay. Örnek; E-5 de bulunan bariyer ve beyaz çizgi arasında stabil şekilde gidilebiliyor. Oturuş pozisyonu gereği psikolojik olarak olduğundan geniş gibi geliyor bence bize.
Kazasız sürüşler.
serhat207
31 Ağustos 2016, 12:09
Motoru almaya gittiğimde bulunduğu ortam çok güneş alan bir yer olduğundan biri basmış kontağa ve açık unutmuştu farı ve girdiğimde ben bile fark etmedim açık olduğunu, yola çıktığımda tık dedi marş basarken durmuştu :D şarj ettik falan neyse sıkıntı yok şimdi.
Bide 96 kiloluk vespadan geçtim forzaya, jantlar 10 luk düşün aralarda nasıl bir manevra kabiliyeti olduğunu :D yürüyerek geçilmeyecek yerlerden bile geçiyordum bunda yemez be usta anlarsın zaten yan yana gelince nokta ile virgül gibiler, ki vespayı satmadım bu yüzden :D
Gökhan_Aygün
31 Ağustos 2016, 12:28
Motoru almaya gittiğimde bulunduğu ortam çok güneş alan bir yer olduğundan biri basmış kontağa ve açık unutmuştu farı ve girdiğimde ben bile fark etmedim açık olduğunu, yola çıktığımda tık dedi marş basarken durmuştu :D şarj ettik falan neyse sıkıntı yok şimdi.
Bide 96 kiloluk vespadan geçtim forzaya, jantlar 10 luk düşün aralarda nasıl bir manevra kabiliyeti olduğunu :D yürüyerek geçilmeyecek yerlerden bile geçiyordum bunda yemez be usta anlarsın zaten yan yana gelince nokta ile virgül gibiler, ki vespayı satmadım bu yüzden :D
Honda bu motosiklet için sitesinde " Her ne kadar NSS300 Forza'nın otoyoldaki hızlarda performans göstermesi gerekse de, şehir trafiğiyle de şekilde baş edebilmesi de önemli. " tabirine yer veriyor. Onlar bile daha çok otoyol performansına dikkat çekmek istemişler. Çok şehir içine girmedim Forza ile ancak E-5 bile bana dar ve sıkıcı geliyor, direkt 120 km/h gibi hızlara çıkabildiği için önü açık ve akan yol lazım Forza'ya.
Güle güle kullan. Şehir içi Vespa, otoban da Forza.
Güzel hayat :rendeer:
serhat207
31 Ağustos 2016, 14:24
Honda bu motosiklet için sitesinde " Her ne kadar NSS300 Forza'nın otoyoldaki hızlarda performans göstermesi gerekse de, şehir trafiğiyle de şekilde baş edebilmesi de önemli. " tabirine yer veriyor. Onlar bile daha çok otoyol performansına dikkat çekmek istemişler. Çok şehir içine girmedim Forza ile ancak E-5 bile bana dar ve sıkıcı geliyor, direkt 120 km/h gibi hızlara çıkabildiği için önü açık ve akan yol lazım Forza'ya.
Güle güle kullan. Şehir içi Vespa, otoban da Forza.
Güzel hayat :rendeer:
Teşekkürler
cagiran
02 Eylül 2016, 17:24
Gökhan Aygün'ün her dediğine katılmamak için çok uğraşıyorum :)
Ama adam haklı beyler :))
Gökhan_Aygün
08 Eylül 2016, 23:43
Gökhan Aygün'ün her dediğine katılmamak için çok uğraşıyorum :)
Ama adam haklı beyler :))
Teşekkürler bana Forza aldırdıktan sonra kendi Forza'sını satılığa çıkartan değerli insan :)
serhat207
20 Eylül 2016, 17:40
Arkadaşlar forzaya uyacak soğuk havada, yağmurda iyi yol tutacak tekerlek tavsiyesi verebilir misiniz. Dunlop ile viraja hızlı giren şahin gibi geziyorum :mrgreen:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO