PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorsiklette fren mesafesi



artniyet
20 Mayıs 2006, 21:06
merhaba, ortalama bir motorsiklette fren mesafesi nedir acaba?
ABS ve başka sistemler yada motorsikletin türü nekadar değiştiriyor bu mesafeyi?
bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan rica ediyorum...

PcKopatGhostRider
20 Mayıs 2006, 22:23
abi biraz karmaşık bir soru olmuş.. çünkü her motorun ağırlığı + lastik kalitesi + lastik genişliği vs vs farklıdır.. ama genelde scooterlarda 30 km/h ile gidrkn 5mt diye biliyorum ama diğer motorları denemek lazım..

rider89
20 Mayıs 2006, 22:56
Hızına göre değişir :)

memin1857
20 Mayıs 2006, 22:58
gerçekçi koşullarda motosiklette fren mesafesini belirleyen motosiklet değil sürücü oluyor. çünkü tekerlek kitlemekten korkulduğu için maksimum frenaj gelende yapılmaz. (abs olmayan motosiketler için tabiki) en iyi duruş mesafesini elde etmek için tam kitlenmeden hemen öncesine kadar sıkmak gerekirki buda yol koşullarına göre değişeceği için zor bir işlemdir. ama tecrübeli ve becerikli bir sürücü iseniz yine pek tabiki motora göre değişmekle birlikte otomobillerden daha çabuk durabilirsiniz. 100le giderken 35-40 metrede durmak normal sayılır. ama en iyi koşullarda böyle. 10la giderken hafif kum dökülmüş yolda ön tekerleği kitleyip yere yapışırsanızda çok çabuk durursunuz ama kıymeti olmaz tabiki.
absli motosikletlerde ise korkmadan sonuna kadar sıkmak mümkündür. bu motosikletlerdeki abs otomobillere göre biraz daha kuvvetsiz çalışır. (otomobillerde abs sistemi ÇOK kısa süre kitlenmelere izin verir, motosiklette bu tehlikelidir) bu sebeple fren mesafesi profesyonel bir sürücünün abssiz ve mükemmel duruşuna göre uzar AMA bu sırada manevra yapıp tehlikeden kaçabilirsiniz. Tabi abssiz motorda her seferinde mükemmel durmak tecrübeliler için bile pek gerçekçi sayılmaz.

Erfer
20 Mayıs 2006, 23:10
pckopatghostrıder sana katılmıyorum
cunku scooter motorlarda 30 ıle gıderken tas catlasa sana garantı veriyorum 1,5 m ye durabılırsın...

boy
20 Mayıs 2006, 23:15
@artniyet

merhaba, ortalama bir motorsiklette fren mesafesi nedir acaba?
Ortalama bir motosiklet ne demek pek anlamadım? Her motosikletin duruş mesafesi farklıdır. Duruş mesafesi çok şeye göre değişir. Fren sistemi, gidilen sürat, motorun ağırlığı, lastik çeşidi ve lastiğin durumu, yol durumu, v.s... ABS konusu çok defa tartışıldı ancak kısaca şunu söyleyebilirim, ABS nin amacı duruş mesafesini kısaltmak değil, tekerleğin kaymasını önleyerek güvenli bir sürüş sağlamaktır. Kayan lastikle aracın direksiyonunu nereye çevirirseniz çevirin araca yön verme hakimiyetiniz kaybolur. ABS bunu engeller. Ama ABS duruş mesafesini kısaltmaz, aksine uzatır. Size tavsiyem kullandığınız aracın frenlerini ihtiyacınız olduğu anda değil, boş bir yolda deneyin ve öğrenin. Çoğu insan lastik kayacak diye frenin sınırını hiçbir zaman kullanmaz ancak bu araçlar sağlam fren yapıldığında oldukça iyi duruyorlar.

crxforever
21 Mayıs 2006, 01:40
motorlarda arabalardaki gibi tam güç fren yapılmaması bir dezavantaj
ama motorlarda da sürüçü daha dikkatli olduğu için reaksiyon süresi daha kısadır.demek istediğim motorla frene sonuna kadar basamasak da bu
dezavantajı tehlikeyi önceden sezerek telafi edebiliriz.

setr74
21 Mayıs 2006, 01:59
frenlerin kombine kullanımı ile ilgili yol durumuna göre genel olarak dikkat edilmesi gereken şeyler neler?

artniyet
21 Mayıs 2006, 02:09
@artniyet

Ortalama bir motosiklet ne demek pek anlamadım? Her motosikletin duruş mesafesi farklıdır. Duruş mesafesi çok şeye göre değişir. Fren sistemi, gidilen sürat, motorun ağırlığı, lastik çeşidi ve lastiğin durumu, yol durumu, v.s... ABS konusu çok defa tartışıldı ancak kısaca şunu söyleyebilirim, ABS nin amacı duruş mesafesini kısaltmak değil, tekerleğin kaymasını önleyerek güvenli bir sürüş sağlamaktır. Kayan lastikle aracın direksiyonunu nereye çevirirseniz çevirin araca yön verme hakimiyetiniz kaybolur. ABS bunu engeller. Ama ABS duruş mesafesini kısaltmaz, aksine uzatır. Size tavsiyem kullandığınız aracın frenlerini ihtiyacınız olduğu anda değil, boş bir yolda deneyin ve öğrenin. Çoğu insan lastik kayacak diye frenin sınırını hiçbir zaman kullanmaz ancak bu araçlar sağlam fren yapıldığında oldukça iyi duruyorlar.


ortalama bir motorsiklet demek; bir VN2000 yada goldwing benzerlerine göre değil bununla beraber 50cc lik bir scooter yada mobylete a görede düşünme demektir.yani uçnoktalardan bahsetmiyorum genel olarak cevap verilebilecek makul bir cevap istedim.ayrıca tabiki usta bir sürücü yada yni başlayan birisi değil motoru kullanan.bu kadar açıklama yapmam gerekceğini tahmin etmemiştim.

cceksi
21 Mayıs 2006, 02:11
35-40 metre normal demiş birisi, sanmıyorumki o kadar kısa mesafede durulabilsin. Bi test vidyosu seyretmiştim yeni astra ile bi SS'e pistte fren testi yapıyolar, yanyana, ss 2-3 metre ilerde durabildi. ki o makinanın dolu ve sürücüsünün çok tecrübeli olduğunu varsayıyorum. O alet 40-45 metrede durduğuna göre misal bir cbf veya ortalama bir touring ancak 50 metrede durur.

memin1857
21 Mayıs 2006, 22:07
35-40 metre iddiası düşünme ve gecikme payı hariç yazılmıştır. gerçekçi koşullarda evet 45-50 metreyi bulur. ama siz denemek için eliniz frende tam bir çizginin üzerinden geçerken sıkıp ölçerseniz 35-40 metrede durur.

Khutuck
21 Mayıs 2006, 23:07
SS'lerde 100km/s hızla giderken 40-45m arası. Chopperlarda daha da fazladır. Karşılaştırmak için küçük sınıf otomobillerde 37-40 arası, Porsche 911GT3'de (pist için tasarlanmış) 34m, Formula 1 araçlarında 28-30m, Renault Megané gibi sıradan bir aile otomobilinde 40m civarı.

Kaynak Autocar dergisinden aklımda kalanlar.

MrCool
21 Mayıs 2006, 23:43
İngilizce bilenler için çok güzel bir araştırma sayfası var:
http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html
ve
http://bmwdean.home.att.net/abs.htm

PcKopatGhostRider
22 Mayıs 2006, 16:09
SS'lerde 100km/s hızla giderken 40-45m arası. Chopperlarda daha da fazladır. Karşılaştırmak için küçük sınıf otomobillerde 37-40 arası, Porsche 911GT3'de (pist için tasarlanmış) 34m, Formula 1 araçlarında 28-30m, Renault Megané gibi sıradan bir aile otomobilinde 40m civarı.

Kaynak Autocar dergisinden aklımda kalanlar.


an aydınlatıcı yazı bu olmush. bence.. :cat:

zeda3000
22 Mayıs 2006, 16:21
100 km/h ile giderken basarsan frenlere 150 mt durma mesafasi olur 50 mt fren mesafesi bir 50 mt de senin motorun uzerinden uctuktan sonra havada kat edecegin mesafe.:queen:

locco
22 Mayıs 2006, 16:22
merhaba, ortalama bir motorsiklette fren mesafesi nedir acaba?
ABS ve başka sistemler yada motorsikletin türü nekadar değiştiriyor bu mesafeyi?
bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan rica ediyorum...
abs sistemi durus mesafesini kısaltmaz.akat kitlenmeyi engellyerek ozellikle de kaygan zeminlerde guvneli vbe kontrollu durusu sağlar.fren mesafesi ise arabalarda 2 saniede katedilen yoldur.yani onundeki araç orneğin bir direğin yanından gecti 1001 1002 diye saydıgın zaman minimum olark o direğinden yanundan sen de geciyor olman gerekir.eger daha ondeysen risk başlar.bu takip mesafesdir.motorlarda farklı oldugunu sanmıyorum.eger bir fark varsa daha az deil daha uzun olmalıdır bence guvenli takip mesafesi

boy
23 Mayıs 2006, 10:40
@artniyet

ortalama bir motorsiklet demek; bir VN2000 yada goldwing benzerlerine göre değil bununla beraber 50cc lik bir scooter yada mobylete a görede düşünme demektir.yani uçnoktalardan bahsetmiyorum genel olarak cevap verilebilecek makul bir cevap istedim.ayrıca tabiki usta bir sürücü yada yni başlayan birisi değil motoru kullanan.bu kadar açıklama yapmam gerekceğini tahmin etmemiştim.
Arkadaşım, demek istediğim fren mesafesi her araca göre değişir. Bunun ortalaması olmaz. Aynı kategorideki iki motor arasında bile dünya kadar fark olabilir. Bu daha önce dediğim kriterlere göre çok değişiyor. Tamamen fren sistemi ile ilgili. Şöyle bir örnek vereyim, racing motorlarda sadece fren hortumlarını çelik hortumla değiştirdiğinde duruş mesafesinde 30-40% oranında azalma sağlanabiliyor. Bir de fren disklerini değiştirirsen, bu mesafe daha da azalıyor. her motosikletin duruş mesafesi farklıdır, bunu bir genellemeye sokamayız, bunu anlatmak istedim sadece. En güzeli kullandığınız motorun belli süratlerde ne kadar mesafede duracağını boş bir yolda denemeniz.

Mengu16
25 Mayıs 2006, 17:17
Bende Mondial HS 150 var , bisikletimin freni bile daha iyi tutuyor .

Belkide motor çok yeni 12 km de ondan böyledir !

memin1857
29 Mayıs 2006, 02:56
Şöyle bir örnek vereyim, racing motorlarda sadece fren hortumlarını çelik hortumla değiştirdiğinde duruş mesafesinde 30-40% oranında azalma sağlanabiliyor.

Pardon, o racing motoru tasarlayan mühendis GERİZEKALIMI çelik hortumu fabrikadan kendisi takmıyor. %30-40 öyle bir abartı olmuşki insaf yani! Bir fren borusu değişimiyle 50 metrede değil 30 metrede duracak diyorsun yani? 2 metre farkederse kendimi yakıcam burda.....

boy
30 Mayıs 2006, 12:19
@memin1857

Pardon, o racing motoru tasarlayan mühendis GERİZEKALIMI çelik hortumu fabrikadan kendisi takmıyor. %30-40 öyle bir abartı olmuşki insaf yani! Bir fren borusu değişimiyle 50 metrede değil 30 metrede duracak diyorsun yani? 2 metre farkederse kendimi yakıcam burda.....
Çok eskiden konu hakkında bilgim yokken aynı tepkiyi ben de vermiştim. Ancak araştırırsan abartmadığımı anlarsın. Motosikletlerin üzerindeki standart fren hortumu plastiktir ve fren sıktığınızda yağ basıncından dolayı bu plastik hortum esner ve duruş mesafenizi uzatır. Performanslı motorlarda özellikle yarışlara giriliyorsa bu standart fren hortumları çelik fren hortumları ile değiştirilir. En iyi markalardan biri BRAKING ve ön arka komple kit fiyatı 100-150 EUR civarında. Bununla birlikte diskleri ve balataları da değiştirirseniz çok daha efektif bir duruş sağlanır. Fren disklerinin ve balatalarının birçok çeşidi var. Tıpkı lastiklerin hamurunun farklı farklı olması gibi balataların da çeşitli karışımları, daha çabuk tükenen ama çok daha iyi performans gösterenleri var. Piyasada satılan racing motoru tasarlayan mühendis gerizekalı değil, sadece bu motorlar cadde için yapıldığından üzerindeki donanım fazlasıyla yeterli oluyor. Ancak piste girecekseniz, motorun birçok yerinde değişiklik yapmanız gerekir. Bu değişikliklerin ilki de fren hortumunu değiştirmektir.

http://www.braking.com/bk/img/pag/pop/pop_raccordi.jpg

Mengu16
31 Mayıs 2006, 01:28
Plastik hortum nasıl dayanır yağ basıncına anlamış değilim !

İHTİYAR
31 Mayıs 2006, 01:47
Plastik hortum nasıl dayanır yağ basıncına anlamış değilim !
Bütün standart hidrolik fren donanımına sahip karayolu taşıtlarının haraketli noktalarında içi çelik hasır örülü kauçuk hortumlar kullanılır.zorlu şartlarda donanımdaki yağ aşırı ısınıp genleşir molekülleri seyrekleşir,kauçuk hortumlarda deformasyona yol açar otomobillerde 2 yıl veya 40000 km de değiştirilmesi önerilir. Taşıtlarda ayrıca fren beygir gücü ölçülür ve minimum motor gücünün 4 katı olması gerekir spor ve ağır taşıtlarda bu 10 kata kadar çıkar.:cat:

memin1857
05 Haziran 2006, 01:58
Motosikletlerin üzerindeki standart fren hortumu plastiktir ve fren sıktığınızda yağ basıncından dolayı bu plastik hortum esner ve duruş mesafenizi uzatır. Performanslı motorlarda özellikle yarışlara giriliyorsa bu standart fren hortumları çelik fren hortumları ile değiştirilir. Piyasada satılan racing motoru tasarlayan mühendis gerizekalı değil, sadece bu motorlar cadde için yapıldığından üzerindeki donanım fazlasıyla yeterli oluyor. Ancak piste girecekseniz, motorun birçok yerinde değişiklik yapmanız gerekir. Bu değişikliklerin ilki de fren hortumunu değiştirmektir.


%40 gibi ekstrem bir rakam farkedeceğine kesinlikle inanmıyorum. Çünkü böyle ufak bir detay öyle yüksek farketseydi dünyada o kadar fazla kişinin hayatı kurtulurduki kesinlikle fabrikada takarlardı. %1 bile farketmiyor demekkiki takılmıyor.Tekrar söylüyorum %30-%40 demek 50 metrede değil 30 metrede durmak demektir...
Ayrıca kauçuk (plastik değil) fren hortumundaki esneme frenin daha sert sıkılması ile eşdeğerdir. Yani elinizle yaptığınız sıkma gücünün bir kısmı kauçuk esnemede kaybolur ama bu fren gücünün azalması demek değildir. Elinizin gücü yinede maksimum frenleme gücüne erişebilecektir. Ayrıca dışı kauçuk gözüken fren borularının çoğunluğunu içi metal örgüdür.

boy
06 Haziran 2006, 12:29
@memin1857


%40 gibi ekstrem bir rakam farkedeceğine kesinlikle inanmıyorum. Çünkü böyle ufak bir detay öyle yüksek farketseydi dünyada o kadar fazla kişinin hayatı kurtulurduki kesinlikle fabrikada takarlardı. %1 bile farketmiyor demekkiki takılmıyor.
Arkadaşım, bir şeye itiraz etmeden önce araştırmanı tavsiye ederim. %30-40 ekstrem bir rakam değildir. Senin anlamadığın şey şu. Fabrika çıkışlı makinalarla piste girip yarışılmayacağı kabul edilerek, buna uygun donanım takılıyor. Çoğu kişi de makinaları dibine kadar zorlamıyor. Yani fabrikanın taktığı donanımlar normal sürüş için fazlasıyla yeterli. Bu makinaları profesyonel kullanan insanlar direk olarak fren hortumunu, fren disklerini ve fren balatalarını değiştiriyorlar. Eğer hiçbir şey farketmeseydi bu ürünler peynir ekmek gibi satılmazdı. Sen hiç pist yarışına girdin mi? Yarışa giren makinaları incele bakalım ne tür donanım kullanıyorlar, standart donanımla tek kişi bile girmez yarışa. Benim gördüğüm racinglerin çoğunda fren donanımlarını değiştirmişler.


Yani elinizle yaptığınız sıkma gücünün bir kısmı kauçuk esnemede kaybolur ama bu fren gücünün azalması demek değildir. Elinizin gücü yinede maksimum frenleme gücüne erişebilecektir. Ayrıca dışı kauçuk gözüken fren borularının çoğunluğunu içi metal örgüdür.
Fren sıktığında yaptığın basıncın bir kısmı fren borusunun esnemesine gidiyor. Çok ani fren yaptığında bu basınç kaybı çok daha fazla oluyor. Yani senin çok daha fazla sıkman gerekiyor. İşte bu kaybı önlemek için bu donanımlar ekstra satılıyor. Saliselik sürelerde bazı şeyleri hesaplayamazsın. Ani fren kullanman gerektiğinde beynin "Fren borusu esnedi, biraz daha fazla sıkmam lazım" şeklinde çalışmıyor. Lütfen araştırmadan itiraz etmekten vazgeç. Bu donanımı satan firmalardan veya internetten bu konuda detaylı bilgi alabilirsin.

sarıdev
08 Ekim 2011, 23:20
100 km/h ile giderken basarsan frenlere 150 mt durma mesafasi olur 50 mt fren mesafesi bir 50 mt de senin motorun uzerinden uctuktan sonra havada kat edecegin mesafe.:queen:

Yeni konu açıp kirlilik yapmak yerine bu konuyu hortlatayım dedim.Bugün Bahçeşehirde 60 km hızla giderken sağa yanaşmış olan çift katlı otobüs aniden u dönüşüne yapmaya başlayınca aniden arka frene asıldım acı bir fren sesi arka lastik s çizerek 20 mt kadar kaydı baktım duramıycam ön frenede asıldım otobüse 2-3 metre kala motorsikletten uçtum Allahtan hızım baya azalmıştı ne motorda nede bende hiçbirşey yok otobüs şöförü yanıma geldi tek söylediği papağan gibi bişeyin var mı hakkını helal et vs bir sürü gereksiz laf bu arada motorsikletim mondial 150 mc lastikleri orjinal naylon :)Böylelikle ben motorsikletimin fren mesafesini acı bir tecrübeyle anlamış oldum.60 km hızla en az 20 metre,tabi ki bu motorsikletinize lastiğinize yol durumuna vs göre baya değişiklik gösterir.

o da olur
09 Ekim 2011, 00:33
Şurdaki (http://www.motorcycle-usa.com/114/9135/Motorcycle-Article/2011-Honda-CBR250R-Comparison.aspx)Honda CBR 250 R Kawasaki Ninja 250 R kıyaslamasında durma mesafelerini de karşılaştırmışlar. Motorların ikisi de 96 km/saat hızdan durma noktasına 44 metre'de gelmişler. Günümüz kompakt sınıf otomobillerin değerlerinden çok kötü değil.

sessizsakin
09 Ekim 2011, 02:28
Pardon, o racing motoru tasarlayan mühendis GERİZEKALIMI çelik hortumu fabrikadan kendisi takmıyor. %30-40 öyle bir abartı olmuşki insaf yani! Bir fren borusu değişimiyle 50 metrede değil 30 metrede duracak diyorsun yani? 2 metre farkederse kendimi yakıcam burda.....

tek bir motosikleti değerlendirdiğinizde 100 lira ekstra masraf ile daha efektif bir araç yapmak pratiktir.

ancak aynı araçtan yılda 20.000 tane yapıyorsanız, bu rakam 2 milyon lira yapar. bunun gibi araç üzerindeki donanımların genelini hesapladığınızda, standart yol şartlarına uygun materyal de tercih edilebiliyorsa, ürünün satıldığı hedef kitle baz alınarak o fren hortumu için ekstra 100 lira daha masraf yapılıp yapılmayacağına karar verilir....

zira ortalama bir motosikleti fabrikadan 2000 lira ile 15000 lira arasında çıkartabilirler. bu ikisi arasındaki farkı, hedef kitlesi belirler....


mesela eskiden bir çok motosiklete gidon amortisörü koymuyorlardı. çünkü eskiden bunun ciddi bir sıkıntı olmadığı düşünülüyordu. üstelik sürücler de talep etmiyordu. fakat güçlü motorlarda gidon amortisörünün nasıl bir güven sağladığı daha fazla bilinir hale gelince, bunun bir gereklilik olduğuna karar verilip güçlü motorlara fabrika çıkışı koyulmaya başlandı ufak ufak.

şimdi, eğer bir gün standart kauçuk hidrolik hortumlarının güvenlik açısından riskli ve güvensiz olduğu fikri oluşmaya başlarsa, bir çok marka doğrudan çelik hortum kullanmaya başlayacaktır...

çelik hortum candır :) kauçuk hortum çatlar kopar esner gevşer :P

cbr1100 xx
09 Ekim 2011, 03:12
tek bir motosikleti değerlendirdiğinizde 100 lira ekstra masraf ile daha efektif bir araç yapmak pratiktir.

ancak aynı araçtan yılda 20.000 tane yapıyorsanız, bu rakam 2 milyon lira yapar. bunun gibi araç üzerindeki donanımların genelini hesapladığınızda, standart yol şartlarına uygun materyal de tercih edilebiliyorsa, ürünün satıldığı hedef kitle baz alınarak o fren hortumu için ekstra 100 lira daha masraf yapılıp yapılmayacağına karar verilir....

zira ortalama bir motosikleti fabrikadan 2000 lira ile 15000 lira arasında çıkartabilirler. bu ikisi arasındaki farkı, hedef kitlesi belirler....


mesela eskiden bir çok motosiklete gidon amortisörü koymuyorlardı. çünkü eskiden bunun ciddi bir sıkıntı olmadığı düşünülüyordu. üstelik sürücler de talep etmiyordu. fakat güçlü motorlarda gidon amortisörünün nasıl bir güven sağladığı daha fazla bilinir hale gelince, bunun bir gereklilik olduğuna karar verilip güçlü motorlara fabrika çıkışı koyulmaya başlandı ufak ufak.

şimdi, eğer bir gün standart kauçuk hidrolik hortumlarının güvenlik açısından riskli ve güvensiz olduğu fikri oluşmaya başlarsa, bir çok marka doğrudan çelik hortum kullanmaya başlayacaktır...

çelik hortum candır :) kauçuk hortum çatlar kopar esner gevşer :P

Pratik zeka işte budur.....Yıllarca tofaş vardı şimdi ne oldu en dandik arabada bile abs hava yastıkları vs var.....

COQ
09 Ekim 2011, 03:34
Yeni konu açıp kirlilik yapmak yerine bu konuyu hortlatayım dedim.Bugün Bahçeşehirde 60 km hızla giderken sağa yanaşmış olan çift katlı otobüs aniden u dönüşüne yapmaya başlayınca aniden arka frene asıldım acı bir fren sesi arka lastik s çizerek 20 mt kadar kaydı baktım duramıycam ön frenede asıldım otobüse 2-3 metre kala motorsikletten uçtum Allahtan hızım baya azalmıştı ne motorda nede bende hiçbirşey yok otobüs şöförü yanıma geldi tek söylediği papağan gibi bişeyin var mı hakkını helal et vs bir sürü gereksiz laf bu arada motorsikletim mondial 150 mc lastikleri orjinal naylon :)Böylelikle ben motorsikletimin fren mesafesini acı bir tecrübeyle anlamış oldum.60 km hızla en az 20 metre,tabi ki bu motorsikletinize lastiğinize yol durumuna vs göre baya değişiklik gösterir.

Arka firenle durabilecegini düsünmen ilginçmis.!

sessizsakin
09 Ekim 2011, 03:37
Yeni konu açıp kirlilik yapmak yerine bu konuyu hortlatayım dedim.Bugün Bahçeşehirde 60 km hızla giderken sağa yanaşmış olan çift katlı otobüs aniden u dönüşüne yapmaya başlayınca aniden arka frene asıldım acı bir fren sesi arka lastik s çizerek 20 mt kadar kaydı baktım duramıycam ön frenede asıldım otobüse 2-3 metre kala motorsikletten uçtum Allahtan hızım baya azalmıştı ne motorda nede bende hiçbirşey yok otobüs şöförü yanıma geldi tek söylediği papağan gibi bişeyin var mı hakkını helal et vs bir sürü gereksiz laf bu arada motorsikletim mondial 150 mc lastikleri orjinal naylon :)Böylelikle ben motorsikletimin fren mesafesini acı bir tecrübeyle anlamış oldum.60 km hızla en az 20 metre,tabi ki bu motorsikletinize lastiğinize yol durumuna vs göre baya değişiklik gösterir.

internette progresif fren tekniği hakkında bilgi bulmanızı, ve acil durumlarda arka frenden çok ön frene güvenmenizi öneririm. arka fren ağırlık merkezi yere ve arka tekere çok yakın chopper veya cruiser tarzı motosikletlerde daha verimlidir. ( gerçi onlarda frenin en verimli hali bile verimsiz oluyo :P :P o ayrı )

ama ortalama bir motosiketin ön freni daima daha başarılıdır. çünkü fren yaptığınızda motosikletin ağırlığı öne yığılır. bu da ön tekerlekteki basıncı artırarak yol tutuşunu, dolayısı ile durmayı kolaylaştırır.


:( bu en temel konu. lütfen belli temel motosiklet yeteneklerini kazanmadan trafiğe çıkmayın.

sarıdev
09 Ekim 2011, 12:59
Arka firenle durabilecegini düsünmen ilginçmis.!

Ben bu motorsikletimle ön frenide denedim ama sonuç aynı oldu.Birde arka freni sıkınca arka lastik s çizerken ön frene bassaydım daha önce motorsikletten uçardım.Sorun motorsikletin lastiklerinde eski konulara baktım benim acilen en kötü mıchelin pilot sporty taktırmam gerekiyor.

safakk
09 Ekim 2011, 14:42
Ben bu motorsikletimle ön frenide denedim ama sonuç aynı oldu.Birde arka freni sıkınca arka lastik s çizerken ön frene bassaydım daha önce motorsikletten uçardım.Sorun motorsikletin lastiklerinde eski konulara baktım benim acilen en kötü mıchelin pilot sporty taktırmam gerekiyor.

Defalarca bahsettiğiniz durumda kaldım ve arkayı kilitleyip ön freni sıkmam sayesinde dengeli şekilde düşmeden çarpmadan durabildim

Frenleme tekniği konusunda kurs almanız ve lastiklerinizi kauçuk lastikle değiştirmenizi öneririm

BALIMSULTAN
23 Aralık 2012, 13:43
CBF 1000 ABS Honda 2012 model bir motorsiklet kullaniyorum zimba gibi bir fren sistemi var.fren mesafesini hesaplarken yol durumu lastik durumu hava sartlarini göz önünde bulundurmak lazim
hic ani fren denemedim hep mesafeyi korumayi tercih ettim. sollarken solladigim araca azami dikkat gösteririm.dikkatli olmak lazim firen mesafesini hesapliyarak yola kikmamak lazim yol durumu
yaniltabilir.Saygilarimla

Teo23
23 Aralık 2012, 23:55
Ben genellikle temkinli giderim ve araba kullanırken bıraktığımın iki katı mesafe bırakırım. Çok şükür bunca yıldır duramadan çarpma şeklinde bir kazam olmadı. Ön teker mutlaka kaliteli olmalı. Bir de sağ şeridi hiç kullanmıyorum artık, çünkü sağdan çıkan araçlar hiç bakmadan bodoslama çıkıyorlar. Sanki kendi hakkıymış gibi. Bir kaç kez neredeyse kavga edecektim. Baktım herkes yapıyor, ben de orta şeritten kolay kolay ayrılmıyorum. Ayrıca Sağda bekleyen dolmuş, otobüs, kamyon, polis aracı :), taksi gibi potansiyel bombalar varken daha da dikkatli oluyorum. Aslında hareket halindeyken en güzeli kaçış için bir yer gözünüze kestirmek galiba. Torklu makinalar bu açıdan çok avantajlı... Demem o ki; kazadan fren yaparak kurtulma son çare olmalı...

ogzcngdk
24 Aralık 2012, 00:45
valla motoru tanıdıktan sonra ister istemez sonuna yakın bir mesafede tekerleği kitlemeden sıkabiliyoruz ama zaman isteyen birşey ön freni denemek biraz cesaret ister ama arkanın ne zaman kitlendiğini zamanla anlayıp reflex haline getirebiliriyoruz

search16
24 Aralık 2012, 02:12
Formülü şudur. Hız*3/10= duruş mesafesi. Örn :50*3=150/10= 15MT En iyisi 12 mt de durabilir. Konbine fren+oturuş pozisyonu+lastik basınçları+bakış açısı doğru olduğu taktirde.

BALIMSULTAN
25 Aralık 2012, 14:33
Merhabalar arkadaslar ön freni denememenizi tavsiye etmem. arka freni kullanirken ön freni kullanabiliriz ikisini birlikte .sözüm motor ve ehliyeti yeni olan arkadaslar olabilir onlarin
bilgidi olsun kötü bir tercübe yasamasinlar paylasimlari tercübeleri onlara aktaralim bu sitede zamaninda degerli arkadaslarda güzel seyler ögrendik ögreniyoruz

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------

Evet dogru katiliyorum

htmetin
25 Aralık 2012, 14:47
Yol, Lastik, Hız, Tecrübe, Abs, Dikkat... Kısacası motosiklette gitmek durmaktan çok çok kolaydır :)