CHaTaN
29 Ocak 2015, 13:37
Daha önce koruma ekipmanlarından kasklar hakkında bilgi vermiştim. Şimdi de mont seçimi hakkında bildiğimce ve dilimin döndüğünce bilgi vermek istiyorum.
Öncelikle forumda pekçok kişi tarafından söylenen bir şey var yazın yazlık kışın kışlık mont giy. Tabi bu tercih meselesidir ama bu tercih bence doğruları bilerek yapılmalıdır. Montlar deri, tekstil ve fileli olmak üzere 3 farklı yapıda imal edilirler.
Deri Mont: deri montlar koruyuculuğu en yüksek seviyede olan montlardır. sürtünmeye en mukavemetli ama rakkamsal olarak daha pahalı olan kanguru derisi daha sonra ve en yaygın olarak kullanılan dana derisi ve diğerleri kadar sürtünmeye dayanıklı olmayan koyun derisinden yapılırlar. Deri mont kalınlığı minimum 1 mm olmalıdır. ve bu kalınlık ne kadar artarsa o kadar iyidir. yazın kullanım için havalandırma fermuarı olan modelleri tercih ederseniz yazın sıcak havada kullanırken daha az problem çekersiniz. Deri montların en büyük dezavantajı kalın yapısından dolayı ağır olmaları ve yazın sıcaklarda fazla hava almadığı için sizi terletebilecek olmasıdır.
Tekstil montlar: tekstil montlardan en çok tercih edileni goratex tir. Malzeme olarak su geçirmez olması ve hava alabilir olması bu kumaş türünü diğerlerinde daha öne çıkartıyor. Goratexler sürtünmelerde deriden çok daha düşük dirence sahiptirler. Kevlar ise son derece dayanıklı bir malzemedir. kurşun geçirmez yeleklerde de kullanılan bu malzeme sürtünmelere ve ısıya karşı son derece dayanıklıdır. Giyeceğiniz montta kevlar olması sizi sürtünmelere karşı son derece yüksek düzeyde koruma sağlayacaktır.
Fileli montlar: fileli montlar koruma olarak en düşük seviyedeki montlardır. tek avantajı fileli yapısından dolayı son derece havadar olması ve yazın sıcağı minimum seviyede hissetmenizi sağlar.
Birde body armour diye bilinen koruma ürünleri mevcut. robocop gibi birçok koruması oan. bu korumalarda tek başına giyilince asfaltta olası bir kazada sizi çok fazla korumayacaktır. çünkü fileli yapısı kaza esnasındaki sürtünmeden parçalanıp korumalar olması gereken yerlerde durmayacaklardır. cildiniz de direk asfalta temas edeceğinden ciddi yaralanmalar söz konusu olabilir. Bu tarz korumalar giriyorsanız üstüne mutlaka motorsiklet için üretilmiş bir mont giymeniz gerekmektedir.
Motosiklet montu yerine normal deri mont giyilirmi?
Hayır giyilmez. Çünkü motosiklet montlarının dikişleri özeldir. herhangi bir darbede ve sürtünmede sökülmeyecek patlamayacak şekilde yapılırlar. normal deri montlar bütün dikiş yerlerinden sökülerek vücudunuzu korumasız bırakırlar.
Mont alırken başka nelere dikkat etmek gerekir?
Ben mont alırken içinde kullanılan omuz ve dirsek korumalarının CE belgeli olup olmadığına bakarım. Montu üzerime giydiğimde bu korumaların yerli yerinde olması, abuk subuk yerlere kaymaması çok önemlidir. Genelde deri mont tercih ettiğim için derinin yapısına ve kalınlığına bakarım.SAtıcıya derinin kalınlığını mutlaka sorarım. Mümkünse giydiğiniz pantolon ile birleştirmek için pantolon bağlantı fermuarı olan bir mont tercih etmektede fayda vardır. Bu şekilde montun üzerinizden sıyrılmamasını sağlayabilirsiniz. Montun üzerinize tam oturduğundan emin olmalısınız. mont sizi kullanırken sizin sürüşünüzü etkilemeyecek şekilde konforlu ama üzerinizden sıyrılıp kolay bir şekilde çıkmayacak kadar dar olmalıdır. Mümkünse sırt koruma ekliyeceğiniz bir bölüm olmalı eğer yoksada sırt korumasız asla motora binmeyin. Hepimiz hayatımızın geri kalan kısmında yürümek isteriz. Bu yüzden sırt koruma çok önemlidir.
Montunuzu giydiğinizde herzaman fermuarını ve buyun bağlantısını kapalı tutunuz. Unutmayın ki koruma ekipmanlarını olası kazalardan minimum hasarı almak için giyiyoruz. bu yüzden montunuz açık olursa sizi koruyamayacaktır.
genel hata olası kazalarda darbe emici varsa tamamdır. fakat asfalt üzerinde yapılan kazalardan pekçğu asfalta sürtünme ile olur. bu sürtünme esnasında üzerinizdeki ekipmanlar hasar görür erirler. Bu forumda ve yurtdışı forumlarında karşılaştığım yorumlardan birtanesi deri mont giyseydim kolum kırılmazdı, derim yanmazdı vb. yorumlardır. Bu yüzden fileli mont asla sizi deri mont kadar korumayacaktır. Tercih yaparken bunu bilerek yapın. çünkü ikisini de aynı korur diye düşünerek yaparsanız hata yapmış olursunuz. Önemli olan bilinçlenmek ve tercihleri bilinçli olarak yapmak.
Herzaman motora binmeden önce şunu düşünürüm bugün kaza yapabilirim ve bugün kaza yapıcakmışım gibi giyinirim. Ama motoru sürerken de hiç kaza yapmayacakmış gibi rahat sürerim. Montla alakalı değil ama benim araba kullanırken de motor kullanırken de hayatımı kolaylaştıran bir düşünce şudur. Etrafınızda yürüyen araç kullanan herkesi gerizekalı, salak, düşüncesiz ve öküz olarak düşünün. bu şekilde çok daha tedbirli sürüş yaparsınız ve kaza oranınız da o kadar çok düşer. Bir araç sağa birden geldiğinde kazadan sonra vay salak nasıl döndü demeyin. önce o adamın salak olduğunu ve aniden önünüze kırabileceğini düşünün.
Yazarken herhangi bir kaynak kulanmadığım için kaynak belirtemiyorum. Umarım sizi sıkmadan bilgilendirebilmişimdir.
İyi günlerde kazasız sürüşleri dilerim
Öncelikle forumda pekçok kişi tarafından söylenen bir şey var yazın yazlık kışın kışlık mont giy. Tabi bu tercih meselesidir ama bu tercih bence doğruları bilerek yapılmalıdır. Montlar deri, tekstil ve fileli olmak üzere 3 farklı yapıda imal edilirler.
Deri Mont: deri montlar koruyuculuğu en yüksek seviyede olan montlardır. sürtünmeye en mukavemetli ama rakkamsal olarak daha pahalı olan kanguru derisi daha sonra ve en yaygın olarak kullanılan dana derisi ve diğerleri kadar sürtünmeye dayanıklı olmayan koyun derisinden yapılırlar. Deri mont kalınlığı minimum 1 mm olmalıdır. ve bu kalınlık ne kadar artarsa o kadar iyidir. yazın kullanım için havalandırma fermuarı olan modelleri tercih ederseniz yazın sıcak havada kullanırken daha az problem çekersiniz. Deri montların en büyük dezavantajı kalın yapısından dolayı ağır olmaları ve yazın sıcaklarda fazla hava almadığı için sizi terletebilecek olmasıdır.
Tekstil montlar: tekstil montlardan en çok tercih edileni goratex tir. Malzeme olarak su geçirmez olması ve hava alabilir olması bu kumaş türünü diğerlerinde daha öne çıkartıyor. Goratexler sürtünmelerde deriden çok daha düşük dirence sahiptirler. Kevlar ise son derece dayanıklı bir malzemedir. kurşun geçirmez yeleklerde de kullanılan bu malzeme sürtünmelere ve ısıya karşı son derece dayanıklıdır. Giyeceğiniz montta kevlar olması sizi sürtünmelere karşı son derece yüksek düzeyde koruma sağlayacaktır.
Fileli montlar: fileli montlar koruma olarak en düşük seviyedeki montlardır. tek avantajı fileli yapısından dolayı son derece havadar olması ve yazın sıcağı minimum seviyede hissetmenizi sağlar.
Birde body armour diye bilinen koruma ürünleri mevcut. robocop gibi birçok koruması oan. bu korumalarda tek başına giyilince asfaltta olası bir kazada sizi çok fazla korumayacaktır. çünkü fileli yapısı kaza esnasındaki sürtünmeden parçalanıp korumalar olması gereken yerlerde durmayacaklardır. cildiniz de direk asfalta temas edeceğinden ciddi yaralanmalar söz konusu olabilir. Bu tarz korumalar giriyorsanız üstüne mutlaka motorsiklet için üretilmiş bir mont giymeniz gerekmektedir.
Motosiklet montu yerine normal deri mont giyilirmi?
Hayır giyilmez. Çünkü motosiklet montlarının dikişleri özeldir. herhangi bir darbede ve sürtünmede sökülmeyecek patlamayacak şekilde yapılırlar. normal deri montlar bütün dikiş yerlerinden sökülerek vücudunuzu korumasız bırakırlar.
Mont alırken başka nelere dikkat etmek gerekir?
Ben mont alırken içinde kullanılan omuz ve dirsek korumalarının CE belgeli olup olmadığına bakarım. Montu üzerime giydiğimde bu korumaların yerli yerinde olması, abuk subuk yerlere kaymaması çok önemlidir. Genelde deri mont tercih ettiğim için derinin yapısına ve kalınlığına bakarım.SAtıcıya derinin kalınlığını mutlaka sorarım. Mümkünse giydiğiniz pantolon ile birleştirmek için pantolon bağlantı fermuarı olan bir mont tercih etmektede fayda vardır. Bu şekilde montun üzerinizden sıyrılmamasını sağlayabilirsiniz. Montun üzerinize tam oturduğundan emin olmalısınız. mont sizi kullanırken sizin sürüşünüzü etkilemeyecek şekilde konforlu ama üzerinizden sıyrılıp kolay bir şekilde çıkmayacak kadar dar olmalıdır. Mümkünse sırt koruma ekliyeceğiniz bir bölüm olmalı eğer yoksada sırt korumasız asla motora binmeyin. Hepimiz hayatımızın geri kalan kısmında yürümek isteriz. Bu yüzden sırt koruma çok önemlidir.
Montunuzu giydiğinizde herzaman fermuarını ve buyun bağlantısını kapalı tutunuz. Unutmayın ki koruma ekipmanlarını olası kazalardan minimum hasarı almak için giyiyoruz. bu yüzden montunuz açık olursa sizi koruyamayacaktır.
genel hata olası kazalarda darbe emici varsa tamamdır. fakat asfalt üzerinde yapılan kazalardan pekçğu asfalta sürtünme ile olur. bu sürtünme esnasında üzerinizdeki ekipmanlar hasar görür erirler. Bu forumda ve yurtdışı forumlarında karşılaştığım yorumlardan birtanesi deri mont giyseydim kolum kırılmazdı, derim yanmazdı vb. yorumlardır. Bu yüzden fileli mont asla sizi deri mont kadar korumayacaktır. Tercih yaparken bunu bilerek yapın. çünkü ikisini de aynı korur diye düşünerek yaparsanız hata yapmış olursunuz. Önemli olan bilinçlenmek ve tercihleri bilinçli olarak yapmak.
Herzaman motora binmeden önce şunu düşünürüm bugün kaza yapabilirim ve bugün kaza yapıcakmışım gibi giyinirim. Ama motoru sürerken de hiç kaza yapmayacakmış gibi rahat sürerim. Montla alakalı değil ama benim araba kullanırken de motor kullanırken de hayatımı kolaylaştıran bir düşünce şudur. Etrafınızda yürüyen araç kullanan herkesi gerizekalı, salak, düşüncesiz ve öküz olarak düşünün. bu şekilde çok daha tedbirli sürüş yaparsınız ve kaza oranınız da o kadar çok düşer. Bir araç sağa birden geldiğinde kazadan sonra vay salak nasıl döndü demeyin. önce o adamın salak olduğunu ve aniden önünüze kırabileceğini düşünün.
Yazarken herhangi bir kaynak kulanmadığım için kaynak belirtemiyorum. Umarım sizi sıkmadan bilgilendirebilmişimdir.
İyi günlerde kazasız sürüşleri dilerim