uzaaklardann
25 Ocak 2015, 16:28
Konuyu açmakta Bana nasip oldu.
Aslında şu ana kadar açılmamış olmasını garipsemedim değil.
Herneyse.
Özellikleri gelsin.
Hava soğutmalı, L twin, 803cc lik hacme sahip çift silindirli bir motor kullanıyor ki bu aynı zamanda Monster 796 modelinde kullanılan motor. Lakin Ducati mühendisleri üzerinde küçük değişiklikler yapıp Monster'da 86 bg olan gücü 75 bg'e düşürmüşler. Bunun sebebi halühazırda zaten yüksek tork veren motorun alt devirlerde dahada yüksek tork değerlerine ulaşmasını sağlamış. (68 nm)
Motor 6 vitesli ve enjeksiyonlu.
Kuru ağırlığının 170kg. Islak Ağırlığının 186 kg. (Yakıt dahil) olduğunu düşünürsek gayet iyi bir performans öngörülebilir.
Önde 18 inç, arkada 17 inç tekerlekleri, kayaba süspansiyonları, standart ABS frenleri (Brembo) ve sadece bu motor için Prelli'nin ürettiği (hem asfalt, hem toprakta sürülebilsin diye) dişli lastikleri var.
4 farklı tarzda satışa sunulacak;
Icon (Baz model)
Urban Enduro (Şehirli Enduro)
Classic (Klasik)
Full Throttle (Tam Gaz)
Bu dört model mekanik ve performans açısından birbirlerinin aynı. Lakin kozmetik olarak bazı farklılıkları bulunuyor ki bu farklar onlara farklı beğenilere hitap etme becerisi kazandırıyor. Anlaşılan Ducati son yıllarda gittikçe moda olan özelleştirme (custom motor) işini müşterilerine "siz uğraşmayın hemşerim, biz sizin yerinize yaptık zaten" diyerek, kendisi yapmış.
Gelelim bu motorların fiyatlarına:
ABD de bu motorlar Icon : 8,450.$ diğer 3 model ise sanırım 10,500.$ civarında satılacak.
Bizde ise durum biraz daha nahoş. Zira Korlas baz model olan Icon: 11,900 €, diğer 3 model ise: 13,900 € satışa çıkaracak...
Şubat 2015 sonundaki motosiklet fuarına getireceler. Söylemlerine göre ilk teslimatlar ise Nisan 15'te.
Altın Elbiseli Adam Barkın Bayoğlu EICMA motosiklet fuarında motora ilk bakışı atmıştı:
https://www.youtube.com/watch?v=-qjMJeNoDEE (9.38sn)
İlk sürüş deneyimini ise elin Amerikalısından izleyelim : https://www.youtube.com/watch?v=LrUnMiAqyaQ
Genel olarak adam frenlerinin oldukça yeterli, hafif, kullanımı ve kontrolü "ilk motorunuz olabilecek kadar" kolay, çok eğlenceli, performansı iyi, asfaltta olduğu kadar toprakta da kullanılabilir olduğundan, sürüşünün pürüzsüz, beklediğnin üzerinde bir motor olduğundan, motosiklet üreticilerinin unuttuğu "motosikletin aslında ilk amacının binicisini eğlendirmek olduğu" kuralını tekrar gündeme getiren bir makina olduğu vs. söylemiş. Ve eklemiş; Bu fiyata bu motor alınır abi. 8450 $ a bende alırım tabii. Tövbe tövbee... Aslanım sen gelde 11.900 € ya al albiliyorsan.
Herneyse.
Tarzı (ne yalan söyleyim)çok ama çok hoşuma gitti vesselam. Hem bu kadar güzel görünüp, hem allroad (her yola gelir) oluşu çok iyi.
- Bu motosikletle uzun yol yaparsın. (Ciğerli bir motoru, dik oturuş pozisyonu, rahat koltuğu var.)
- Bu motosikletle asfaltın bittiği yerde yol bitmez. Toprağa girmekten çekinmezsin (18 inçlik ön, 17 inçlik arka tekeri, dişli lastikleri var ve hafif) Tamam dağ bayır hoplayıp zıplamak cesaret ister lakin yaylaları falan dolaşmak problem olmaz. Endurocuları kıskandırır bence.
- Bu motosikletle şehir içi problem olmaz. Hava soğutmalı ama zaten ince yapısı, gidon açısı ve hafifliği sayesinde aralardan süzülebileceğin için, manevra kabiliyeti ve kolay kullanımıyla çokta trafik çekmezsin.
- Geriye ne kaldı? :pl: Tabiiki pist. Gazlayabilecekmiyiz hocam? O lastikler yolda toprakta kurtarır ama gazlamaya, piste zor gelir kanaatimce. Lakin lastikleri değiştirip, süspansiyonu azcık kurcalayınca o tork ile iş yapar bence. Unutmamak gerekir ki aslında o bir Monster 796'nın motoruna sahip. Racing olamaz belki ama bi naked pekala olabilir gibi.
Ayrıca o retro tarzı yokmu... Tek problemi fiyatı bence.
Sizce?
Aslında şu ana kadar açılmamış olmasını garipsemedim değil.
Herneyse.
Özellikleri gelsin.
Hava soğutmalı, L twin, 803cc lik hacme sahip çift silindirli bir motor kullanıyor ki bu aynı zamanda Monster 796 modelinde kullanılan motor. Lakin Ducati mühendisleri üzerinde küçük değişiklikler yapıp Monster'da 86 bg olan gücü 75 bg'e düşürmüşler. Bunun sebebi halühazırda zaten yüksek tork veren motorun alt devirlerde dahada yüksek tork değerlerine ulaşmasını sağlamış. (68 nm)
Motor 6 vitesli ve enjeksiyonlu.
Kuru ağırlığının 170kg. Islak Ağırlığının 186 kg. (Yakıt dahil) olduğunu düşünürsek gayet iyi bir performans öngörülebilir.
Önde 18 inç, arkada 17 inç tekerlekleri, kayaba süspansiyonları, standart ABS frenleri (Brembo) ve sadece bu motor için Prelli'nin ürettiği (hem asfalt, hem toprakta sürülebilsin diye) dişli lastikleri var.
4 farklı tarzda satışa sunulacak;
Icon (Baz model)
Urban Enduro (Şehirli Enduro)
Classic (Klasik)
Full Throttle (Tam Gaz)
Bu dört model mekanik ve performans açısından birbirlerinin aynı. Lakin kozmetik olarak bazı farklılıkları bulunuyor ki bu farklar onlara farklı beğenilere hitap etme becerisi kazandırıyor. Anlaşılan Ducati son yıllarda gittikçe moda olan özelleştirme (custom motor) işini müşterilerine "siz uğraşmayın hemşerim, biz sizin yerinize yaptık zaten" diyerek, kendisi yapmış.
Gelelim bu motorların fiyatlarına:
ABD de bu motorlar Icon : 8,450.$ diğer 3 model ise sanırım 10,500.$ civarında satılacak.
Bizde ise durum biraz daha nahoş. Zira Korlas baz model olan Icon: 11,900 €, diğer 3 model ise: 13,900 € satışa çıkaracak...
Şubat 2015 sonundaki motosiklet fuarına getireceler. Söylemlerine göre ilk teslimatlar ise Nisan 15'te.
Altın Elbiseli Adam Barkın Bayoğlu EICMA motosiklet fuarında motora ilk bakışı atmıştı:
https://www.youtube.com/watch?v=-qjMJeNoDEE (9.38sn)
İlk sürüş deneyimini ise elin Amerikalısından izleyelim : https://www.youtube.com/watch?v=LrUnMiAqyaQ
Genel olarak adam frenlerinin oldukça yeterli, hafif, kullanımı ve kontrolü "ilk motorunuz olabilecek kadar" kolay, çok eğlenceli, performansı iyi, asfaltta olduğu kadar toprakta da kullanılabilir olduğundan, sürüşünün pürüzsüz, beklediğnin üzerinde bir motor olduğundan, motosiklet üreticilerinin unuttuğu "motosikletin aslında ilk amacının binicisini eğlendirmek olduğu" kuralını tekrar gündeme getiren bir makina olduğu vs. söylemiş. Ve eklemiş; Bu fiyata bu motor alınır abi. 8450 $ a bende alırım tabii. Tövbe tövbee... Aslanım sen gelde 11.900 € ya al albiliyorsan.
Herneyse.
Tarzı (ne yalan söyleyim)çok ama çok hoşuma gitti vesselam. Hem bu kadar güzel görünüp, hem allroad (her yola gelir) oluşu çok iyi.
- Bu motosikletle uzun yol yaparsın. (Ciğerli bir motoru, dik oturuş pozisyonu, rahat koltuğu var.)
- Bu motosikletle asfaltın bittiği yerde yol bitmez. Toprağa girmekten çekinmezsin (18 inçlik ön, 17 inçlik arka tekeri, dişli lastikleri var ve hafif) Tamam dağ bayır hoplayıp zıplamak cesaret ister lakin yaylaları falan dolaşmak problem olmaz. Endurocuları kıskandırır bence.
- Bu motosikletle şehir içi problem olmaz. Hava soğutmalı ama zaten ince yapısı, gidon açısı ve hafifliği sayesinde aralardan süzülebileceğin için, manevra kabiliyeti ve kolay kullanımıyla çokta trafik çekmezsin.
- Geriye ne kaldı? :pl: Tabiiki pist. Gazlayabilecekmiyiz hocam? O lastikler yolda toprakta kurtarır ama gazlamaya, piste zor gelir kanaatimce. Lakin lastikleri değiştirip, süspansiyonu azcık kurcalayınca o tork ile iş yapar bence. Unutmamak gerekir ki aslında o bir Monster 796'nın motoruna sahip. Racing olamaz belki ama bi naked pekala olabilir gibi.
Ayrıca o retro tarzı yokmu... Tek problemi fiyatı bence.
Sizce?