PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 5. Vitesli Motoru 6. Vites'e Yükseltme / 5.vites iptal 6. vites uygulama



Carbondioxid
19 Ocak 2015, 03:44
Motor'un hali hazırda 5 ve 6 vitesli versiyonları var (megelli/trx3 vs.vs.) bende mevcut olanı 5. vitesli apachi süpermoto/cross ( ZS177MM , merak eden olur ise, nette kodu budur.).

5. vites yüksek devirde böğürmesin, mevcut diğer versiyonların 6. vites dişli ve karşılığı alınıp, motorun 5. vitesi karşılığı ile sökülüp 6. vites uygulanırmı, hasılı kelam 4. vitesten direkt 6. vitese.

Teknik olarak mümkünmüdür?

Olası sorunlar/ileride neler olur?

Arka ön dişli ile yeteri kadar oynandı önermeyiniz.

Konuda uzman/usta kimselerden yorum gelir ise sevinirim.

BatuhanK
19 Ocak 2015, 03:51
Hocam 6. vites dişlisi çok pahalı değilse alın bir tane, sizinkini de söküp bakın. İç çapları uyuyorsa, oturduğu yerler aynıysa neden olmasın.
Bir zararının da olacağını sanmıyorum düzgünce oturursa.
Uzman değilim ama mantıkla gidersek bir problem olmaz. Ön arka dişli oranlarıyla oynamaktan bir farkı yok, uyuyorsa...

Carbondioxid
19 Ocak 2015, 03:58
Hocam 6. vites dişlisi çok pahalı değilse alın bir tane, sizinkini de söküp bakın. İç çapları uyuyorsa, oturduğu yerler aynıysa neden olmasın.
Bir zararının da olacağını sanmıyorum düzgünce oturursa.
Uzman değilim ama mantıkla gidersek bir problem olmaz. Ön arka dişli oranlarıyla oynamaktan bir farkı yok, uyuyorsa...

Mantık yürütüp cevap yazdığınız için teşekkür ederim, sonda'ki paragrafı , malum TROLL mevsimindeyiz , iyi sıhhatte olsunlar gelmesin diye yazdım siz için değil.

Ancak işte oranlar, kullanımda amaç, gibi faktörler, açıkçası hep duyduğum 6. vitesin motoru rahatlattığı idi, bende mantık yürüterek bir nevi sonsuz dişli gibi düşünüyorum bilemiyorum ne derecede doğru.

Yukarda yazdığım gibi, aynı motor, tabii mutlaka az da olsa fark vardır sanırım, biri 5. vitesli diğeri 6. vitesli.

Sorun benim motoun görevini hakkı ile yerine getirmesinde, yani cross/süpermotoda yeterli torku (23nm) sürat içinse 27+hp güç vermekte, dediğim üzere benim hatam belki ancak yol'a daha yatkın ve böğürüp motor ömründen yememek adına çaba içindeyim durum bu, şöyle düşündüğümde büyük dişli ile 4. viteste dahi rampa şubu artçı ile dahi sıkıntı yaşatmıyor ancak yolda birazda düşük devirle böğürmeden 120 süratte 6000 devirde aksın istiyorum (misalen).

BatuhanK
19 Ocak 2015, 06:29
Anladım, zaten o şartlarda ön arka dişliye girilirse çok hantal olur, Vites konusunda yer varsa iyi bir yere gidip kaliteli malzeme ile ( tornacılar mı yapıyor bunu bilemiyorum, cnc mi kullanılacak artık ne olacaksa) aynı 5.vites dişlisi göbeğine sahip daha çok veya az dişe sahip (bu konuda da araştırmak lazım, diş artınca mı son sürate yönelik oluyor yoksa azalınca mı)yeni bir 5. vites dişlisi yaptırmak olabilir.
Bu soruya net cevabı bilmiyorum daha öncede dediğim gibi ama çok iyi bir ustaya gidip danışmak -bilgili ve işi yapabilecek-, uygun bir yerde parçayı yaptırmak lazım.
6bin devirde 120 hikayesine gelirsek de eğer motorun 6 bin devirdeki torkunun, motosikletin o hızdaki enerji ihtiyacını karşılayabileceğine, o hızı koruyabileceğine emin olmak lazım. Kağıt üstünden bakınca zor görünüyor.
Bir de işin maliyet kısmı var, motor açılması başlı başına masraf. Parça parası, ve onun da işçiliği güzel maliyetli olur. (Ne kadar ömürlü olur muamma)
Aslında Ön - arka dişliyle oynayıp arazide 1 vites aşağıda kullanmak bana daha mantıklı geliyor.

mterayes26
19 Ocak 2015, 08:34
Bununla uğraşma, ön dişliyi 2 diş büyüt aynî hesap

Carbondioxid
19 Ocak 2015, 09:16
Bununla uğraşma, ön dişliyi 2 diş büyüt aynî hesap

Usta durdun durdun , turnayı vurdun, yazdıklarım görünmezmidir anlamadımki, 13 ön dişliden büyük sığmıyor , motor eşşek gibi güçlü kuwetli düşük viteslerde sıkıntı yok, varsın bayırda tırmanırken 4 ten yukarı viteslerde bayılsın 4 ile çıkmaya razıyım...... boşverin ağalar yinede sağolun.

Moderatör ağa konuyu kilitler ise sevinirim.

isfa67
19 Ocak 2015, 09:39
birde işin şu boyutu var bana göre.4 den 6 ya geçerken 4 cü viteste çok böğürtmeniz lazım ki 6 ya geçince devir kurtarsın.

mterayes26
19 Ocak 2015, 09:56
Ne yalan söyleyim okumadım o zaman arka dişliyi büyüt. Çünkü bu tarz şeylerle hiç uğraşmadım

cenkito
19 Ocak 2015, 10:54
carbon adamim, cok yanlis sulardasin,
benim limana yanas, gelll bana gel :)

naug_hty
19 Ocak 2015, 12:44
Ne yalan söyleyim okumadım o zaman arka dişliyi büyüt. Çünkü bu tarz şeylerle hiç uğraşmadım

::koop:: :thumleft:

mterayes26
19 Ocak 2015, 13:11
carbon adamim, cok yanlis sulardasin,
benim limana yanas, gelll bana gel :)

Evet cenkito kafayı bozmuş bu işlerle yanaş

Nikkfurie
19 Ocak 2015, 13:32
birinci dişli grubundan 5. veya herhangi bir vites tek değiştirilemez,bütün dişliler tek bir milin üzerinde sabit bulunurlar..

UNdocab
19 Ocak 2015, 13:53
4 den 6 ya zıplayamazsın. Motosikletler sıralı sistem şanzıman kullanır. Sırayla gitmek zorunda.
Bazı modellerde aynı şanzıman ve seninkinden farklı olarak 6. vites varsa. 6. vitesi takabilme imkanın var demektir.

Örnek Hyosung GV 650 5 vites GT 650 ise 6 vites.
Bazı GV kullanıcıları 6. vitesi taktırıyor motoruna uzun yolda daha düşün devirde tırım tırım takılmak için.
Fakat bunun için motor indirtip şanzıman açtırman gerektiğinin farkındasındır umarım.