Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir baslangic motoru olarak Duke 390
Merhaba, oncelikle ehliyet sahibi oldugumu, fakat motosiklet konusunda cok az tecrubeli oldugumu belirteyim. Her yerde, motosiklet kullanmaya baslayacak insanlara dusuk hacimli motosikletler oneriliyor, dusuk hacimli motosikletle ogrenmeye baslaminin onemini ve gerekliligini de biliyorum. Fakat beni fiyat/performans bakimindan tatmin edecek bir motosiklet bulamadim Turkiye sartlarinda. Benim sorularim biraz farkli.
-KTM Duke 390 yeni baslayacak bir birey icin cok mu agresif kacar?
-Guvenli surus egitimleri alinsa ve egitimler basari ile tamamlansa dahi, bunun ustunde motosiklet ogrenilemez mi?
Butcem, ekipmanlar haric 20bin tl civari. Gonul istiyor ki, bu paraya bir MT-07 alayim, ama bunun, verip verebilecegim en mantiksiz kararlardan biri oldugunu biliyorum.
Neden beni fiyat/performans bakimindan tatmin edecek bir motosiklet bulamadigima da kisaca deginmek isterim. Oncelikle cok dusundum bir MT-125 falan almayi, ama maalesef icim el vermiyor o motosiklete 10bin kusur lira vermeyi. Ikinci el, al/sat yapmakla da cok ugrasmak istemedigimden ve aldigim motosikleti uzun vadeli kullanmak istedigimden, Duke 390 almayi planliyorum. KTM'lerin isletim masraflarinin, yedek parcalarinin, bakiminin pahali oldugunun bilincindeyim ve bunu umursamiyorum. Sadece istedigim motosiklette motosiklete binmeyi ogrenip, bunu uzun vadeli kullanmak istiyorum. Sizce ne yapmaliyim?
BlackGhost
13 Ocak 2015, 11:28
benim tavsiyemde düşük ccc motorlarla başlamanız.ktm beğeniyor iseniz daha düşük cc olan modellerine bakın derim.Motor kullanmak tecrübe ve bilgi birikimi ister.Hemen pat diye 300 cc üstü yeni başlayanlara önerilmez.Tavsiyem duke 125 alın,en güzeli,1 yıl kullanın sonra elden çıkarıp 390 alabilirsiniz.KTM 125 makineyide hafife almayın,isteklerinize fazlasıyla karşılık verecekdir.en nihayetinde 125 cc bir motorda 15 beygir güç var ve bunu hissediyorsunuz.Yakıt tüketimi ve vergi algıdada rahat olursunuz.
Bir motor aldığınızda şöyle düşünün,cep telefonu aldığınızda kaç yıl kullanırsınız? motorda böyle bir şey artık.Yeni modeller yeni teknolojiler bir motoru 3-4 yıl sonra eskitiyor.Kullanmaya kullanılıyor ama yeni teknolojik unsurlar insanı cezbediyor,böyle düşünün.
Eğitimlere gelince bana göre en iyi eğitim veren kurum Gİs akademidir.motor kullanımında en öncü sürücü kursudur ,fiyat olarak belki cebinizde 300-400 ekstra çıkar ama işi adam gibi öğrenirsiniz.Eğitimden sonrada 390 kullanılabilir,ama eğitim almakla trafikde kullanmak ayrı şeyler dolayısı ile ben yinede düşük cc ile 10-15 bin km tecrübe ettikden sonra trafğe çıkın sonra başka büyük motorları rahatlıkla düşünebilirsiniz.Bence ilk seferlerde risk almaya değmez.
Sevgili BlackGhost, maalesef aldigim motosikleti 1-2 sene icerisinde degistirme imkanim olmayacak. Dolayisi ile kucuk hacimli motosikletlere fiyat/performans orani ne olursa olsun o kadar para verme taraftari degilim. Kaldi ki 125 Duke'un gun itibari ile fiyati 12.100 civari. Ama sirf su an satin alabilecek gucum var diye de, beni zorlayabilecek bir motosiklet alip, olume/sakatliklara veya bir baskasinin zarar gormesine yol acmak istemiyorum.
fullpusat1
13 Ocak 2015, 11:45
işin bilgilisi değilim ama güvenli sürüş dersi alıcağını söylemişsin geçenlerde baktığımda honda güvenli sürüş 3-4 ü 1000 cc ile veriyordu sanırım tam bilgim yok ama konu hakkında
sayın sabac aslında duke 390 baslangıc motoru olabılecek bır motor sanırım bahsettıgınız egıtımlerı alır ısenız bu motorun ustesınden gelırsınız sonucta bu ısler yasla da alakalı eger kanı kaynayan ve gereksız yerde gereksız hızlara cıkıp tehlıkelı ve agresıf kullanıcak genc bır arkadasımız ısen tavsıye etmem ama ben boyle bır adam degılım akıllı uslu kullanırım dıyorsanız bu motor sızın tam ıstedıgınız motor nede olsa gaz kolu elınızde ve o sıze degılde sız ona hukmedersenız bu ıs olur dıye dusunuyorum . hayırlı gunler dılerım.
Kiz kardesini 2010'da trafik kazasinda kaybetmis bir birey olarak, basayim, efsane hizlara ulasayim, motosikletin onunu kaldirayim gibi dertlerim yok. Duke 390 gibi orta sinif bir motosiklet almak istememin sebebi, tavsiye edilen 125-250cc motosikletleri aldigim takdirde, 10,000-20,000KM'lere ulassam dahi ekonomik durumumun, bir ust seviye motosiklet almaya (muhtemelen) elvermeyecek olmasi.
Kiz kardesini 2010'da trafik kazasinda kaybetmis bir birey olarak, basayim, efsane hizlara ulasayim, motosikletin onunu kaldirayim gibi dertlerim yok. Duke 390 gibi orta sinif bir motosiklet almak istememin sebebi, tavsiye edilen 125-250cc motosikletleri aldigim takdirde, 10,000-20,000KM'lere ulassam dahi ekonomik durumumun, bir ust seviye motosiklet almaya (muhtemelen) elvermeyecek olmasi.
ALLAH rahmet eylesın basınız sagolsun . sızın dusuncenıze katılıyorum ara motor olarak kabul edılen bu motorlar bence yeterlı dostum ,cunku sehır ıcınde daha guclusune ınanın ıhtıyac yok zaten daha guclu motorlar hem daha agır oluyor hemde cok benzın tuketıyor kısa mesafe yolculuklardada sızı tatmın eder uzun yolculukyaparsanız belkı bıraz yorar ama olsun sık mola verırsınız oda olur .
free13
13 Ocak 2015, 12:09
Dostum önce ne alırsan al hayırlı olsun ekipmanlarını eğitimini aksatma kısa süre arkadaşımın Duke 390 nını kullandım 2007 den beri motosiklet kullanırım gerçekten çok agresif seri ve zevkli bir makine ben sana al alma demem ama daha ağırbaşlı bir model seçmen bence daha uygun olur.
BlackGhost
13 Ocak 2015, 14:50
yani dediğim gibi,her işin bir usulü vardır,yürümeyi tam anlamıyla öğrenmeden koşmak risklidir.Kullanmaya kullanırsınız,aksini iddia eden olamaz ancak boş arazide,pistte motor kullanmakla trafikde motor kullanmak ayrı şeyler.Yani normal şartlarda ben olsam duke 125 alır 1 yıl paşalar gibi kullanırdım.sonra kazasız kullanırsam o motoru 10bine satarım rahat rahat.SOnra da üstüne koyar daha iyi bir makine alabilirim.
Şunuda unutmayın,şimdi 390 ktm aldınız,tecrübenizde az,kaza yaptığınız zaman maliyetide size ağır gelecekdir,yada satmak istediğinizde ileride sıkıntı yaşayabilirsiniz.Tabiki sizin tercihiniz,eğitimlerinizi tam manası ile alın,birde hocalarınızlada fikir alışverişinde bulunun.
Duke 390 çok sağlam bir orta sınıf makinesi,güçlü ve stabil ama ben şuna eminimki siz 390 aldıkdan belki 2-3 yıl sonra mt07 ye geçiş yapcaksınız :) insan tecrübelendiği zaman ya yeni model cc yada farklı bir marka üst cc motora direkt atlıyor.Yani bu konuda çokda karamsar olmayın,bizlerde öyle hereye gücümüz yetmiyor ama yemiyoruz içmiyoruz bu motor zevkimize zaman ve para ayırıyoruz.Burada sizin için önemli olan konu,ne alırsanız alın ama kazasız belasız bir şekilde kullanın motorunuzu.
SlimShady1
13 Ocak 2015, 15:04
Geçmiş olsun kız kardesiniz için üzüldüm. Biraz eğitim ve 390 hertürlü gider. Sonra mt7 veya daha başka motor alırsın abi acele etme boşver. Ha bu arada ilk defa başlangıç için adam akıllı bir başlık okuyorum. Ha belirteyim 390 2.elde nasıl satılır mı bilgim yok.
Murat.K.
13 Ocak 2015, 15:14
KTM nin kendisi agresif bir motor yapısına sahip kaçlık alırsanız alın. bu arada yaklaşık 10 saat + 4 saat ehliyet sınavı için direksiyon eğitimi dahil GİS akedeminin verdiği bir paket eğitim var 1500 TL ye geliyor. Ehliyetim var demişsiniz o yüzden bu biraz daha uygun fiyata gelecektir size.
Ben olsa idim KTM 390 almadan önce eğitimlerimi alırdım. sonra motoru almaya giderdim. (farklı sebeplerden dolayı tam tersini yaptım, önce motoru aldım eliyet ve eğitim işini biraz erteledim ancak bu arada eğitimsizliğimden dolayı trafiğe çıkmıyorum)
390 başlangıç için iddialı bir makine. olur mu? kimine göre olur kimine göre olmaz. işin ehli olanlar olmaz diyeceklerdir vardır bir bildikleri... ben neden önce eğitim alın diyorum? çok az tecrübem var demişsinizde o yüzden. eğitim sonrası gidersiniz ktm ye mümkünse test sürüşü yaparsınız. bilinçli olarak motorun üzerine çıkar, "bu bana uyar" veya "uymaz" kararınızı verirsiniz...
Alisilin
13 Ocak 2015, 15:31
Motosiklet konusunda işler biraz değişik işliyo, araba gibi olmuyo. Bi motora 'Acaba sürebilir miyim' diye şüpheyle yaklaşıyosanız almayın.
Ben olsam o parayı dokunmamak üzere bankaya koyar, çin malı 1000 liralık 125 cc 2. el bi motor alır, 3-5 ay binerdim. Satınca da zarar etsen ne etceksin ki? Emin ol 3-5 aylık vitesli tecrübenden sonra tereddütsüz kararlı bi şekilde bu motoru kullanırım dersiniz.
ridvando
26 Ocak 2015, 10:58
Oncelikle herkese merhaba arkadaslar. Ben scooter ile baslayip apache, mct250, phantom ve kuba superlight 200 kullandim. Artik uzun vadeli bir motosiklet almak istiyorum.iddaa'dan iyi bir para geçti elime. Duke390 ve mt07 arasida gidip geliyorum. Mt07 benzin konusunda daha fazla tuketiyo ve fiyati biraz daha yuksek. Ayrica 20bine onu alip benzin koyamadiktan sonra bi anlami oldugunu dusunmuyorum.
karacabeg
26 Ocak 2015, 11:33
Hocam öncelikle başın sağolsun.
Düşündüğün makine çok güzel bir makine kötü değil ama düşünecek olursak uzun süre değiştiremem demişsin sanırım maddiyatla ilgili bu. bu açıdan baktığımızda bakımı çok pahalı bir makine alıyorsun motosiklet bakımlarını araştırdınız mı hiç araba gibi değiller alıp 15 bin km kullanmıyorsun hiç servise gitmeden. diğer bir yandan da 150 lik - 250 lik bir makine ile dediğin 390 lik bir makine arasında yakıt olarak ortalama nerdeyse 2 kat fark var bu da yüksek km lerde ciddi bir rakam olacaktır.
Hemde acemilik bakımında sürüsüşünde hatalar olacaktır eğitimden sonra tecrübe de şart bir sinyali kırılsa ne kadardır ktm nin. bence bu açılardan da düşünün ve sıfır değil ikinci el kaliteli temiz ve yeni motorlarada göz atın. hem maddi açıdan pek kaybınız olmamış olur.
Maslak
26 Ocak 2015, 11:43
Önemli olan kafadaki cc dir hocam.. kendine hakim olursan bencce olur
mephamd
26 Ocak 2015, 11:59
Z250 sizin için biçilmiş kaftan
UNdocab
26 Ocak 2015, 12:09
KTM 'nin tüm motosikletleri hacmine göre deli fişek makineler.
Ehliyet: Emin olun araba ehliyetiniz vs nin hiç bir anlamı yok. Mesele motosikleti normal şartlar altında kullanmak değil. Anormal şartlar olduğunda dizginleri elinde tutabilmek. İşte o zaman B ehliyeti hükümsüzdür :)
Ekonomik durum:
Madem ekonomik durum çok iyi değil Duke 200 alın üsüne kalan para ile ekipmanınızı tamamlarsınız.
2-3 sene sonra motosikleti bedavaya vermeyeceksiniz taş çatlasın 2 bin aşağısına satacaksınız.
390 için kendimizi kandırmayalım lütfen ben kül yutmam :D
Performans:
Duke 200 hafif, çok atik deli fişek bir motosiklet.Son hızına çok hızlı ulaşıyor. Madem ki 150-160 üstünü zorlamak istemiyorsunuz.
Bu kadar hafif 25 hp lik bi motosiklet eminim size çook çoook fazlasıyla yeterli olacaktır.
CBR, Hyosung 250, Ninja 250 hepsini 0-100 de çok rahat tokatlar :)
Duke 200 al hacım. Başlayanlar için 33Hp sınırlaması kanla yazılmış rakamdır bunu unutmayın.
Onlarca yıldaki ölümlerden sonra belirlenmiş bir şey.
Şanslısınızdır ve bir kaza yaşamazsınız o ayrı birşey fakat şansa bırakmayın
Kimsenin kötü bir şey yaşamasını istemiyoruz.
Motosiklet sürmek çok güzel bir duygu bunu DAHA UZUN SÜRE YAŞAYIN.
yasdal
26 Ocak 2015, 12:10
390 güzel görünüyor ama ne de olsa 1 sene sonra yavaş yavaş kurtlanmalar başlayacak ve o MT 7'yi alacaksın. O ara 390 ı satmak için zaten biraz uğraşıp en az 3 bin lira kaybedeceksin. Bu arada elini ayarlayamadığın yerde kafaya gelmek istemesi, başını derde sokması da muhtemel. MT 125 i sokakta görene kadar hiç çekici gelmemişti. Bi canlı görmeni tavsiye ederim. Çok güzel bir makine. Bu gün yeni başlayacak olsam emin ol MT 125 ile başlardım. 10 bine alıp 8.5'a sattığını düşün 1 yıl sonra. Yine de zararın 390 kadar olmayacak. Hem belki bu sayede kaskı 300 değil 1000-1500 segmentinden seçersin. Hem ne bu karamsarlık. Dur bakalım 1 yıl sonra maddi açıdan biraz daha rahatlarsın inşallah. Benim tavsiyem, ne alırsan al. Bir an önce al. En iyi motosiklet altındakidir unutma. Vitrinlerde, ilanlarda gezine gezine ömrünü bitirme, hayat yollarda.
MD.Murat
26 Ocak 2015, 12:15
3 liraya 2. El bir ybr alıp 5-10 bin km yapmayi hiç düşünmemenizin sebebi paranızın çok olması sanırım.
Ama ben tavsiye ederim yine de.
Satmakla uğraşmak istemeseniz 2000 e koyarsınız 1 saatte satılır.
1000 tl duke un elcikleri falandir :)
Salih_T
26 Ocak 2015, 14:15
Kendinizi kandırmayın.. Orta segmentin (bana göre üst segment) en hırçın motosikletini seçiyor başlangıç için uyar mı diye soruyorsunuz.. uymadığını sizde biliyorsunuz... Uygun cevabını almak içinde, seneye değiştirmeye gücüm olmayacak.. ilk olacak son olacak diyorsunuz.. Son olmayacak sende bizde biliyoruz..
Açık ve net başlangıç için olmaz.. hatalarını tölare edecek bi 125 lik al önce. biraz gez toz.. sonra 390 ı düşün.. 125 bana az gelir diyosan bu ara herkesin gözdesi 250 lik kavasakiler var...1-2 bin TL zarar et bişeycik olmaz..Arta kalan paranı yuro/dolar yap.. değerde kaybetmesin... bu konuyu ondan sonra tekrar konuşalım...
Utku Onar
29 Ocak 2015, 00:33
abicim bence arkadaşlar haklı 390 cc den ve ktmden bahsediyoruz tork delisi bastin mı giden bir motosiklet tecrübesiz biri için eğitim de alsa çok tehlikeli bence. Allah rahmet eylesin kardeşimizi kaybetmişsiniz onun yanına gitmek istemezsiniz. bence en fazla 250 cc bi makine ile başlayın mesela kawa z250, suzuki inazuma ya da benelli modellerini bekleyebilirsiniz. bunlarla trafiği okumayı öğrenirsiniz ve bence sizi 3-4 sene rahat götürür. size şunu söyleyim ki ehliyetim var ama motoru daha çok köy kasaba gibi yerlerde sürdüm bundan dolayı şehre ilk geldigimde çok zorlandım, şehir trafiği inanın tecrübe istiyor
RAMİREZ
29 Ocak 2015, 01:59
Duke 200 kesinlikle size yeter ve artar. Şehir içi- şehir dışı çok rahat edersiniz. Aslında 200 de kendi klasmanında serttir biraz, ama unutmayın 390 neredeyse bunun iki katı. 44 hp den bahsediyoruz ki alet 140 kilo civarı. İlk zamanlar sizi gerçekten üzebilir. Alın bi 200. En az 2 sene kullanırsınız. Daha sonra ktm tecrübesiyle 390 a geçersiniz. Rahat edersiniz.
Bu arada eğitimi kesinlikle unutmayın; duke lerin virajı, gaz tepkisi biraz farklıdır. Alıştırma yapmadan olmaz...
Kazasız belasız...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO