Orijinalini görmek için tıklayınız : motorda denge çalışması..
Capitao_3
11 Ocak 2015, 22:28
arkadaşlar bugün ehliyet öncesi çalışma için çağırdılar.. diğer insanlar durma kalkmada sıkıntı yaşarken ben 8 çizme ve denge tahtasında problem yaşıyorum..
özellikle 8 çizmede ciddi problemim var düşme korkusu hissettiğimi fark ettim..
önümüzdeki haftaiçi çalışmalar devam edecek..
Denge ile ilgili bu korkumu yenmem adına yapabileceğim çalışmalar ve önerileriniz varsa alabilirim...
harung
11 Ocak 2015, 22:31
Senin yerine olsam ful ekipman giyinip motoru devirene kadar yatiririm ki hangi noktada devrildiğini gorebilesin..
Bu arada korkma öyle kolay kolay devrilmez ;)
motocommuter
11 Ocak 2015, 22:32
Altın elbiseli adam'ı izlemen faydalı olabilir. Belki motosikleti kendinle tam olarak kitleyemiyorsundur. Bu nedenle de dene kuramıyorsundur. Kontra tekniğini izlemeni ve denemeni öneririm. Ve korkunun ecele faydası yoktur. :) bu da ufak bir rahatkatma olsun.
harung
11 Ocak 2015, 22:33
Kontra tekniğini izlemeni ve denemeni öneririm
Yanlış bilgi hocam 25 km altında kontra devirir tavsiye etmem :)
Kısaca: Bakış-bilek. Bilek-Bakış. Peglere ayaklarınızın ucu sayılacak mesafede basın. Kıçınızı geri çekin. Bacaklarınızla depoyu sıkın. Ciddi anlamda sıkın! .Videoyu defalarca izleyin. Sesi açın. Adamın kafasına ve gaz koluna dikkat edin.
http://www.youtube.com/watch?v=fXWVYtsf43Y
http://www.youtube.com/watch?v=fXWVYtsf43Y
SlimShady1
11 Ocak 2015, 22:38
Platformdan geçerken, ön tekere bakma düz karşıya bak yavaşça gaz aç. sekiz çizerken sadece dönmek istediğin yere kafayı çevir dönecektir motor. Aslında farklı bir teknikte var ama; Dönüş yönüne sark ama motoru dik tut. Bu da olabilir kendi motorunla deneye bilirsin.
almpoz
11 Ocak 2015, 22:43
Bence boşuna sitrese giriyorsun ehliyet sınavından kolay birşey yok eğer motoru dengede tutmayı biliyorsan hayli hayli geçersin ben ehliyet sınavına bile kendi motorumla gittim sen düşün gerisini :cat:
MuratÖzbaş17
11 Ocak 2015, 22:45
Bisikletle denemek faydalı olabilir.
motocommuter
11 Ocak 2015, 22:47
Yanlış bilgi hocam 25 km altında kontra devirir tavsiye etmem :)
Haklı olabilirsin. arkadaşın korkusunu yenmesi gerekmiyor mu? Bence biraz dönüşlerini düzelttikten sonra faydalı olabilir.
SlimShady1
11 Ocak 2015, 22:48
Bence boþuna sitrese giriyorsun ehliyet sýnavýndan kolay birþey yok eðer motoru dengede tutmayý biliyorsan hayli hayli geçersin ben ehliyet sýnavýna bile kendi motorumla gittim sen düþün gerisini :cat:
şimdi ki sınavlar zor.
EldekiDebryj
11 Ocak 2015, 22:53
6Bide ben nasil yaptigimi anlatayim 8le basim beladaydi donerken ilk once donuş yapacagim yere bakiyordum onume degil ve icte kalan bacagimi disari aciyordum peglerden ayagimi cekmeden yani dizimi cikariyordum hafif osekilde asiri rahat donmeye baslamistim sizin kursun motorunu bilmiyorum ama bizim kursun motorunda 2. Viteste 8 yapiyordum sonra rolanti ayariyla oynamislar galiba slolomdan cikip 8 e gelirken 1. Vitese atip oyle yapabilmistim buseferde 8i oyle tamamlayip cikista yine 2 atiyordum denge tahtasina geciyordum orda cok yavas cikarsan denge yakalamak zor oluyor gazi azcik fazla aç cik inene kadarda kesme motor kendisi denge sagliyor senin birsey yapmana gerek kalmiyor sadece ortaya bakiyorsun bol sans sormadin ama soyliyim slolom daha rahat yapmak icin ilk kukanin dibinden girer cikarken mesafeli cikarsanve sabit gazla ayrica vucut hareketlerinle yag gibi gecersin
Capitao_3
11 Ocak 2015, 23:03
Bence boşuna sitrese giriyorsun ehliyet sınavından kolay birşey yok eğer motoru dengede tutmayı biliyorsan hayli hayli geçersin ben ehliyet sınavına bile kendi motorumla gittim sen düşün gerisini :cat:
10 km sürüyor hocam sınav toplam 40 dk ama ben 8 ve tahtayı geçersem gerisinde sıkıntı yaşamam diye tahmin ediyorum
Karalı
11 Ocak 2015, 23:06
8 çalışmasını ikinci viteste yap gozlerini geçeceğin yere dik gidonu cevirmekten korkma motoru yatirman gerekmiyor
denge tahtasindan geçerken yere bakma kafanı kaldır tahtanin sonuna bak eğer motorun varsa kendi motorunla çalış
hakikiteker
11 Ocak 2015, 23:07
Düşük hızlarda(durmaya yakın) denge için ben de şunu söyleyebilirim. Kendinizi kastığınız zaman dengede durmak zorlaşıyor, kendimizi kontrol ederek gereksiz kasılıyor muyuz diye bir bakmak durmaya yakın hızlarda işe yarar. Ben bisiklette deneyimleyip motosiklette kullanmıştım, her yiğidin yoğurt yiyişi farklı tabi ama belki bir faydası dokunur.
BlackGhost
11 Ocak 2015, 23:19
burda önemli olan 2 nokta var;
1-bakış açın her zaman ilerie olacak dönüş esnasında,asla önüne,lastiğe vs bakmayacaksın,ileri ve geniş alana konsantre olacaksın.
2-soğuk kanlı olacaksın,hızını belli bir ritimde tutacaksın ve bakış açınla bu yaptıklarını dengeleyeceksin,gerisi kolay olacakdır.
İşler yolunda gitmesse dönmeye çalışma,ileri devam et ve uygun bir yerden tekrar dönüş yaparak sekizli yola tekrar gir.
Aynı şet denge tahtası içinde geçerli,hız ritmini yakala ama unutma vitesi 2 ye alıp devam et böylece dengeni daha iyi koruyacaksın ve hız ritmini daha sağlıklı bulackasın böylece denge tahtasına gireceksin ama yine aynı sekiz çalışmasında olduğu gibi gözler hep ileride,tahtaya gelirken ani bir tahya bakış atıp ileriye bakmaya devam edeceksin ve göreceksinki tahtanın üzerindne geçivermişsin :)
Motorda dengede durmak hep ileriye bakmakla alakalı,insana garip geliyor ama insanın biyolojisinde denge kulak ve gözler ile sağlandığı için motorda ilk kalkış ve dönüş duurmlarını göz teması ile sağlıyoruz dolayısı ile vücudumuzu fiziken motora adapte edip otomatikleştirmeye kadar olan süreçde biraz sıkıntı olacakdır.Şunu unutmamak lazım,motor hareket halindeyken çok kolaydır kullanımı ama ilk kalkış yada yürüme hızı ile motor sürmek zordur dolayısı ile yeni başlayanlara "debriyaj kontrollü kullanma" denilen,gaz vermeden sadece debriyaj kavraması ile motoru sürme anlamına gelen "yürüme hızı" alıştırmalarını yapmalarını tavsiye ediyorum.
Ben toplamda 4-5 saatlik tecrübemle 22 aralıkdaki sınava girdim ve geçtim hepsinden.
Mexico
11 Ocak 2015, 23:23
Toplamda 3 kere girmis biri olarak sabir diliyorum.
Birinci sinavda unutulan sinyalden,
Ikincisinde de denge tahtasinin 3. Turunda 3 karis mesafe kala arka teker dustugu icin kaldim.
Allah dusurmesin bi daha.
Basarilar.
fullpusat1
11 Ocak 2015, 23:26
ben platformdan çok korkuyordum hele 8 den senin gibi çalışmaya gittim platformdan önceleri rahatça geçiyordum sonra kendime güvenim gelince daha yakından dönüp geçmeyi denedim tabi yanından çıkmaya çalıştım paniklede gazı verdim ayaklarım sayesinden düşmekten kurtardım 8de bir sıkıntım yok ama slalomun sonunda u dönüşü yapılıyor ve bende ordan çok genişten alıyorum düşük hızda denedim arka frenle dönmeyi denedim bir türlü dar dönemedim
MrNobody
11 Ocak 2015, 23:30
Benimde buna benzer sorunum var arkadaş git sıkıntısız motor sür denge falan 10 numara iki arabanın arasına girince dengemi kaybediyorum isterse aralarında 5 metre olsun
BlackGhost
11 Ocak 2015, 23:31
Arkadaşlar bence sizin ciddi anlamda debriyaj kavrama alıştırmaları yapmanız lazım.Önceki mesajımda belirttiğim gibi,gaz vermeden ilk kalkış ve sonrasında debriyaj kavramasını kullanarak motoru yürütüp,kafanıza göre dönüşler,ilerlemeler ve dur-kalklar yapmanız lazım.Bu işin temeli bu zaten,yani asgari 1-2 saat buna alıştırma mutlaka yapın zira dengeyi sağlamanız için bu tür alıştırmaları dünya genelindeki tüm profosyonel eğitimciler vermekdedir.
fullpusat1
11 Ocak 2015, 23:39
benim tek sorunum u dönüşü benim yaptığım u o oluyor :) bu arada yokuş öncesi vites küçültmedim yokuşun ortasında ayağım koruma demirine takıldı toprak çakıllı dik yokuş geri geri gelmem izlenme rekorları kırardı belki :)
Capitao_3
12 Ocak 2015, 00:20
arkadaşlar kendi motorum var ama kendi moturumla kursun motoru arasında dünya kadar fark var kursun motoru bissan bana oldukça küçük geliyor her yerim ağırdı motora binerken.. rolanti 2 de duruyor.
yani benim kendi motorumla çalışma yaparsam kurusn saçma motoru ile daha da zorlanacam gibi geliyor bu yüzden sınav bitene kadar kendi motoruma binmeme kararı aldım..
Korumalarini giy, motoruna koruma takozlarini tak, düş? Daha muhtesem bir yontem yok.
berkcigdem
12 Ocak 2015, 03:41
8 çizmek ilk başta zordur çünkü motorda hep gidonla dönmeye çalışırız o hızlarda ve gidonu ne kadar çok hareket ettırırsek o kadarda zorlanmaya başlarız. yukarıda bir arkadasımız video paylaşmış çok yararlı teşekkürler kendisine. denge tahtası ıcın sana sunu söleyebılırım. tahtaya bakma dümdüz önüne bak emin ol motor üzerinden düşmeden gidecektir. en önemli kural motor baktıgın yöne gider krualı burada devreye gırıyor işte. 8 çizerkende motor baktıgın yöne gider ama sen gidonu sıkıp onu o şekilde döndürmeye çalıştıgın ıcın zorlanıyosun buyuk ıhtımalle. ve unutma motoru popoyla kullanıyosun resmen 8 çizerken :)) üzerine bin ve 30 km hıza falan çık poponu sağa sola oynat anlıcaksın ne demek istedigimi =)
Capitao_3
13 Ocak 2015, 12:15
arkadaşlar amatör olarak yazdıklarınızdan anladığım altın kural gözler yani gideceğin yöne bakmak.. ben sürekli öne ve çizgiye bakıyorum... sorunum bu olabilir..
pnongrata
13 Ocak 2015, 12:24
Sabit gaz verebilmek çok önemlidir. Gaz dalgalanırsa motorun stabilitesi bozulur.
telike
13 Ocak 2015, 14:27
gidona abanma. sıkma yumuşakça tut. bi de çok yavaş olursan dengeni rahat sağlayamazsın. arkadaşların söylediklerine eklemek istediklerim bu kadar.
BlackGhost
13 Ocak 2015, 15:04
öncelikle yapılan en büyük hatalardan biri görüş açısında yere ve teker hizasına bakmak.Ne şekilde olursa olsun, 8 çizmek,dönmek yada düz gitmek farketmez,ileriye bakacaksınız..bunu bir kere huy edinmeniz lazım.Teker hizasına yada öne bakmak sadece güvenlik açısından dar yollarda yada trafik sıkışıkllığında sakata gelmemek adına ani bakışlar atmak için kullanırız.Yani anlık bir öne bakış sonra tekrar ileriye bakış..
8 çizerkende bu böyle,hep ileriye bakacaksınız ve konsantre olacaksınız,işin püf noktası bu.Gidonu çok sıkmak,kasılmak hep teker hizasına yada lastiğe bakmakdan kaynaklı zaten :) siz biraz rahat olarak ileri bakara motoru kullanın bakın o kollar nasıl tüy gibi hafifliyor :)
Çok yavaş kullanımda dengede sorunlar yaşanabilir ilk etapda ama onunda egzersini önceki mesajlarımda belirttim.Debriyaj kavrama tekniğini iyice alıştırmanız lazım.Bİrde kurs motoru ile şahsi motor arasındaki farklardan söz edilmiş,doğrudur yani gaz tepkisi vites geçişleri vs şahsi makineniz gibi olamaz ama kötüden başlayıp iyi bir makineye terfi etmekde daha fazla tecrübe kazandırıyor insana ancak zorlanıyorsunuz tabiki kursun eğitim makinelerinin tepkilerine ancak ben buna rağmen 4-5 satlik temel eğitim ile ilk ehliyet sınavından başarı ile geçtim,daha doğrusu sınava girdimmi girmeddimmi anlamadım zira normal motor kullanıyormuşum gibi dikkatli ve özenli bir şekilde kasmadan motor kullandım,eğitmenler sadece beni takip etti :) keyifliydi benim için,denge tahtası 8 çizme vs zaten çok rahattım ama bütün bunları yaparkende gözlerim heğ ilerdeydi.
Aslına bakarsanız birazda hırs yaptım bu işi belki oda ekstra güç vermiştir bana.
OnurTr
13 Ocak 2015, 15:09
Gazı kesme devrilmezsin..İki tekerlekli araçlar hareket ettiği sürece devrilmez.Denge tahtası içinse bakışını düşürme,daima ileriye bak ve motora odaklanma motoru unut...bakışın yukarıda ve ileride olsun,gazla oynama...
iki teker dengesini bozduğumuz zaman (yatar) döner. gidonu çevirdiğimiz zaman değil. gidonu dengesini bozmak için çeviririz (kontra)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO