Orijinalini görmek için tıklayınız : V-strom Dl650 Marş basmama. Soğukta arttı. Videolu.
beko12345
09 Ocak 2015, 17:11
Merhabalar . Kısaca anlatayım.
Yazın da bu sorun vardı fakat bukadar abartı yapmıyordu, ara sıra hafif tekleyip öyle çalışıyordu.
Biraz önce bakalım kışın napacak diye çıktım , videolardakiyle karşılaştım.
3 farklı ustaya gitmiştim yazın.
2 usta Akü dedi.Değiştirmedim , başka ustalarada sormak için.
1 tanesi marş motorunda sorun var dedi.Dedim tamam. Kömürleri değiştirdi. Sanki hafif düzeldi gibi olmuştu ama yine arada yapıyordu.
Ayrıca marş motoru kömürlerini değiştiren usta eğer hala devam ederse getir, 1 şeyin daha değişmesi gerekebilir dedi.
Sorun sizce ne ?
Tekrar aynı ustaya gidiyim mi? o diğer değişmesi gereken dediği şeyide değiştireyim mi?
Yoksa sorun Akü mü?
Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkür ederim.
Not: Marş geveleyip , geveleyip kendi kendine tekrar enjeksiyon sesi duyuluyor, ekran gidip geliyor. Göstergeler tekrar çalışıyor . Sonra yine geveliyor yine aynısını yapıyor.
http://www.youtube.com/watch?v=F_tDkGmcgY4
http://www.youtube.com/watch?v=qRlOegPoLRs
UNdocab
09 Ocak 2015, 17:36
Bariz akü bitik.
Marş motoru dönmüyor ki kömür vs olsun.ilk iki ustaya inanmama sebebini hele 3. ustaya inanma sebebini hiç anlamadım.
Sonuçta akü basit bir şey, Ustalar göstermek için bi akü takıp hemen tek marşta nasıl kuvvetli marş dönüşü ile çalıştığını görebilirdin.
Aküyü değiş iş bitsin. Bozuk akü ile kullanma motoru. Statör ve konjektöre çok iş düşüyor. Sonra ileride sıkıntı olur.
sey_47
09 Ocak 2015, 17:39
Sorun akü abi, akım yetmiyor.
Akünün ömrü dolmuş. Bir şarj ettirin belki kışı çıkartır. Yaza da duruma göre idare edebilir.
Yazın ölü aküler fazla sorun olmuyorda. Kışın soğuktan akü hafif geçmişse, çalıştıramıyor motosiklet.
Değiştirmekte fayda var.
Akü abi şu yüzden sen marşa basınca tesisattaki elektrik hepsini çekiyor, km ekranının parlaklığı bile gidiyor.
beko12345
09 Ocak 2015, 17:44
Bariz akü bitik.
Marş motoru dönmüyor ki kömür vs olsun.ilk iki ustaya inanmama sebebini hele 3. ustaya inanma sebebini hiç anlamadım.
Sonuçta akü basit bir şey, Ustalar göstermek için bi akü takıp hemen tek marşta nasıl kuvvetli marş dönüşü ile çalıştığını görebilirdin.
Aküyü değiş iş bitsin. Bozuk akü ile kullanma motoru. Statör ve konjektöre çok iş düşüyor. Sonra ileride sıkıntı olur.
Açıkçası ilk 2 usta çok gelişi güzel baktı. Güvenemedim. Son usta baya ilgilendi .O yüzden inandım, baya tavsiye edilen bir ustaydı üstelik. Yardımınız için teşekkürler.
Sorun akü abi, akım yetmiyor.
Akünün ömrü dolmuş. Bir şarj ettirin belki kışı çıkartır. Yaza da duruma göre idare edebilir.
Yazın ölü aküler fazla sorun olmuyorda. Kışın soğuktan akü hafif geçmişse, çalıştıramıyor motosiklet.
Değiştirmekte fayda var.
Akü abi şu yüzden sen marşa basınca tesisattaki elektrik hepsini çekiyor, km ekranının parlaklığı bile gidiyor.
Çok teşekkür ederim yardımınız için.
bazen25
09 Ocak 2015, 17:44
akü doluyor mu bakmak lazım, ama daha önce çalıştırmak, (bir de o acil stop düğmesini gerekmedikçe pek kullanmamak lazım derler eskiler)3 ustaya gitmişsiniz birisi en azından bir sürede olsa çalışmasını sağlamış. Ben aynı ustaya tekrar giderdim, ustada enteresanmış "bir şey daha değiştirmek gerekebilir" ney o şey amq.5 liramı 5 milyar mı o şey.
beko12345
09 Ocak 2015, 17:47
akü doluyor mu bakmak lazım, ama daha önce çalıştırmak, (bir de o acil stop düğmesini gerekmedikçe pek kullanmamak lazım derler eskiler)3 ustaya gitmişsiniz birisi en azından bir sürede olsa çalışmasını sağlamış. Ben aynı ustaya tekrar giderdim, ustada enteresanmış "bir şey daha değiştirmek gerekebilir" ney o şey amq.5 liramı 5 milyar mı o şey.
Son ustaya gittiğimde motor zaten çalışıyordu fakat ara ara yapıyordu, hafif tekleyip çalışıyordu. Kömüü değşştirdikten sonrada yaptı aslında ama biraz bekle yeni kömüre tam alışsın vs dedi.
O diğer değişmesi gerekebilir dediği parçaya 100 tl civarıdır dedi.
Yanlız Suzuki nin elinde yoktur 10-15 gün bekleyebiliriz , o yüzden değiştirmedim , aynı sorunu tekrarlarsa mecbur bekleyip değiştiricez dedi.
sey_47
09 Ocak 2015, 17:48
akü doluyor mu bakmak lazım, ama daha önce çalıştırmak, (bir de o acil stop düğmesini gerekmedikçe pek kullanmamak lazım derler eskiler)3 ustaya gitmişsiniz birisi en azından bir sürede olsa çalışmasını sağlamış. Ben aynı ustaya tekrar giderdim, ustada enteresanmış "bir şey daha değiştirmek gerekebilir" ney o şey amq.5 liramı 5 milyar mı o şey.
Usta bilmediğimden soruyorum. Niye acil durum şeysi kullanılmıyor. Ben yıllardır oradan açıp kapatırım. bir sorun yaşamadım. Hatta oradan açılıp kapanması daha iyi olacağı hakkında bir duyum almıştım. Ondan öyle yapıyordumm.
Ancak forumda ki çoğu kişi de sizin dediğiniz gibi diyor. Nedenini biliyor musunuz acaba.
Az araştırayım ben de.
beko12345
09 Ocak 2015, 17:49
Not olarak şunu belirtiyim. Unutmuşum.
1. usta akünün şarjını ölçtü. Ve bana hiç şarjı yok , dedi. Kışın çalışmaz dedi.
2. usta da baktı akü şarj ediyor sorun yok eğer tekrarlarsa değiştirmemiz gerekir aküyü dedi.
Nikkfurie
09 Ocak 2015, 17:49
sol grenajın içinde büyükçe bir soket var içini aç kontak spreyi sık..
gösterge ışıklarında da gariplik varsa kesin burdandır..
shooter1
09 Ocak 2015, 17:55
başımdan geçen bir olayı anlatayım marş sorunu bende de var ustaya götürdüm aküyü ölçtük normal değerler çıktı çalıştırdık yine normal değerler en son akünün suyuna baktı eksilmiş dedi ve tamamlayıp geri taktık hiç bir sıkıntı yok dün(4 gün yatmıştı motor) çalıştırdım tek marşta aldı
beko12345
09 Ocak 2015, 17:56
başımdan geçen bir olayı anlatayım marş sorunu bende de var ustaya götürdüm aküyü ölçtük normal değerler çıktı çalıştırdık yine normal değerler en son akünün suyuna baktı eksilmiş dedi ve tamamlayıp geri taktık hiç bir sıkıntı yok dün(4 gün yatmıştı motor) çalıştırdım tek marşta aldı
Sorun akü deniliyor yani genel olarak.
shooter1
09 Ocak 2015, 18:01
Sorun akü deniliyor yani genel olarak.
belki yenisine gerek kalmaz akü fiyatları da ucuz değil
evet sorun akü de. genelde 3-5 km lik kısa mesafelerde mi kullandınız ?
beko12345
09 Ocak 2015, 18:03
evet sorun akü de. genelde 3-5 km lik kısa mesafelerde mi kullandınız ?
Yok hayır genelde marşa bastığımda 20-30 km altında inmem. Ama tabiki 3-5 km git gel lerde kullandığımda oldu.
necatik35
09 Ocak 2015, 18:10
aynı durum benim DL de de vardı.aküyü değiştirince sorun halloldu.havalar çok soğuk olduğu için eski aküler su koyveriyor.
beko12345
09 Ocak 2015, 18:12
aynı durum benim DL de de vardı.aküyü değiştirince sorun halloldu.havalar çok soğuk olduğu için eski aküler su koyveriyor.
Anladım , çok teşekkür ederim.
Demekki Yetkili Suzuki servisine güvenmek gerekiyormuş :)
aküdendir aküden... meme yapmıştır ;)
UNdocab
09 Ocak 2015, 18:20
Herkes su demiş. Kuru akü kullanan yok mu ya bu ne :)
capozzz
09 Ocak 2015, 18:23
1- Sendeki ilk sorun akü dostum. Kışa girerken (arabaların bile) akülerimizi tam şarj ettirmemiz gerekir. Şarj makinası ile yapılan şarj çalışma anındaki şarjdan daha etkili oluyor. Uzun süre yatacak motorların da akü kablosunu sökmek lazım ki şarj kaçırmasın. Kısa zamanda akünü şarj ettirip tekrar dene bence.
2- Aynı anda hem marşta da sorun olmuş olabilir, belki de marşın zaten sorunluydu ve zor çalıştırıyordu, bu sebeple akünü yordu bitirdi. Akünü değiştirdikten sonra duruma gene bakarak olup gerekirse "bir şey daha değişmeli" diyen ustaya tekrar gösterebilirsin.
3- Acil durum elektrik kesme anahtarına gelince (kırmızı düğme). Ben onu kullanmaktan kaynaklı bir sorun hiç duymadım ve 10 yıldır kendim de yaşamadım. Devamlı motoru ordan kapatırım. Zaten en önce can güvenliğimiz geldiği için mutlaka herkese de motoru ordan kapatmasını öneririm. Bu anahtarın esas amacı düşme anında hemen elektriği keserek motoru kapatmak, böylece olası ekstra yaralanmalardan kendimiz koruyabilmektir. Ama devamlı olarak motoru ordan kapatarak kendimize bir refleks, alışkanlık kazandırmazsak kaza anı heyecanı ile bunu uygulayamayız.
TAYFUNBORA
09 Ocak 2015, 18:24
Akü değilse konjektör olabilir mi?
telike
09 Ocak 2015, 18:25
bu videoda akü bitik onu görüyorum
benim de bi problemim var akü canavar gibi ama dün ilk defa 1-1.5 dk marşa bastım çalışmamakta ısrar ettti. marş motoru dönüyor hava -3 derceydi. zar zor çalıştırdım. jikleyi biraz fazla çekip boğmuş olabilirim diye düşündüm. bu akşam daha dikkatli çalıştıracağım bakalım yine yapacak mı
serkanksk
09 Ocak 2015, 18:36
Aynı sorun ile 3 gündür uğraşıyorum.Gece eve dönerken çalışıyor sabah marşa basıyorum gıyy edip almıyordu.Aküyü değiştirdik sorun kalktı sabah basıp marşa geldım.Kısa mesafe bir yere gittim döndüğümde düğmeye basıyorum kesinlikle çıt yok.Boşa alıp basıyorum tık yok.Kesinlikle çalışmadı.Ustamı aradım adam geldi marşa bastı zınk diye çalıştı makine.Şimdi tamirciye götürdüm bırakıp geldım.Dediği marş motoru akü de hiç problem yok.Debriyaj müşürü sıkıntı olabilir abi onu değiştiricem.Okey dedim en azından değişmiş olur.Bu soğuklar girdiğinden beri makinalar kafayı yedi.Izdırap olmaya başladı.
Geçmiş olsun tekrar..
Bide sis farıda görüyorum avatarında ama küçük olduğu için emin değilim :)
beko12345
09 Ocak 2015, 20:56
1- Sendeki ilk sorun akü dostum. Kışa girerken (arabaların bile) akülerimizi tam şarj ettirmemiz gerekir. Şarj makinası ile yapılan şarj çalışma anındaki şarjdan daha etkili oluyor. Uzun süre yatacak motorların da akü kablosunu sökmek lazım ki şarj kaçırmasın. Kısa zamanda akünü şarj ettirip tekrar dene bence.
2- Aynı anda hem marşta da sorun olmuş olabilir, belki de marşın zaten sorunluydu ve zor çalıştırıyordu, bu sebeple akünü yordu bitirdi. Akünü değiştirdikten sonra duruma gene bakarak olup gerekirse "bir şey daha değişmeli" diyen ustaya tekrar gösterebilirsin.
3- Acil durum elektrik kesme anahtarına gelince (kırmızı düğme). Ben onu kullanmaktan kaynaklı bir sorun hiç duymadım ve 10 yıldır kendim de yaşamadım. Devamlı motoru ordan kapatırım. Zaten en önce can güvenliğimiz geldiği için mutlaka herkese de motoru ordan kapatmasını öneririm. Bu anahtarın esas amacı düşme anında hemen elektriği keserek motoru kapatmak, böylece olası ekstra yaralanmalardan kendimiz koruyabilmektir. Ama devamlı olarak motoru ordan kapatarak kendimize bir refleks, alışkanlık kazandırmazsak kaza anı heyecanı ile bunu uygulayamayız.
bu videoda akü bitik onu görüyorum
benim de bi problemim var akü canavar gibi ama dün ilk defa 1-1.5 dk marşa bastım çalışmamakta ısrar ettti. marş motoru dönüyor hava -3 derceydi. zar zor çalıştırdım. jikleyi biraz fazla çekip boğmuş olabilirim diye düşündüm. bu akşam daha dikkatli çalıştıracağım bakalım yine yapacak mı
İlginç. V-strom türkiye forumuna sordum. Orda bir kullanıcı kesinlikle akü ile alakalı değil senin problemin dedi. Fakat burda bukadar kişi akü diyince daha çok aklıma yattı.
Aynı sorun ile 3 gündür uğraşıyorum.Gece eve dönerken çalışıyor sabah marşa basıyorum gıyy edip almıyordu.Aküyü değiştirdik sorun kalktı sabah basıp marşa geldım.Kısa mesafe bir yere gittim döndüğümde düğmeye basıyorum kesinlikle çıt yok.Boşa alıp basıyorum tık yok.Kesinlikle çalışmadı.Ustamı aradım adam geldi marşa bastı zınk diye çalıştı makine.Şimdi tamirciye götürdüm bırakıp geldım.Dediği marş motoru akü de hiç problem yok.Debriyaj müşürü sıkıntı olabilir abi onu değiştiricem.Okey dedim en azından değişmiş olur.Bu soğuklar girdiğinden beri makinalar kafayı yedi.Izdırap olmaya başladı.
Geçmiş olsun tekrar..
Teşekkür ederim. Şöyle tam olarak ne olduğu belli olmayan problemleri hiç sevmiyorum. Bin tane ihtimal var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
Bide sis farıda görüyorum avatarında ama küçük olduğu için emin değilim :)
Sis farım var.
Çakarlarımda var.
Fakat sisleri özellikle yakmıyorum. Kapalı tutuyorum hep.
Aküyü zorlamasın diye.
telike
09 Ocak 2015, 21:52
acaba hakkaten akü olmayabilir mi ya? diye videoyu tekrar izledim başka bişey olması mümkansızca çünkü tüm belirtiler akü olduğuna dair. defalarca arabada (ses sistemi yüzünden) iki üç kere de motosiklette aküm bitti. olan olay aynısı.
özellikle tekrar izlediğimde sese değil göstergelere dikkat ettim. komple elektriği kesiyor marşa bastığında. akım düştüğü için kesiyor. her araçta başıma gelen olay budur yani.
bu arada çalışır durumda çalıştıracağın sis ve çakarlar akünü bitirmez yemez. çalışmazken açarsan bunları yer tabi
Kesin aküden olup olmadığını anlamak çok basit.Ustalar neden dönemeçli yanıtlar verip kafanızı karıştırmış ki?
Gidin bir oto elektrikçiye
-Kontak kapalıyken akünün gerilimini ölçtürün. 11,9V-12.4V arasında olmalıdır. Akü sağlıklıysa ve tam doluysa 13,15V görürsünüz.
-Motoru çalıştırıp ölçün 13,3-13,9 arası bir gerilim okumanız lazım. O zaman şarj ediyordur.
-Marşa basın eğer gerilim 11V altına düşüyorsa akünüz zayıf. 10V altına düşüyorsa akünüzü geri dönüşüme gönderin. Yenisini alın.
-Kontak kapalı halde akü test cihazını bağlayıp yüksek güç çekerekte gerilim düşmesini izleyip akü hakkında yorum yapılabilir.
Bunlardan değilse marş motorunun kömürlerinden. ki kömürler değişti dediniz. Sizi motosiklette var mı bilmiyorum ama marş motorunda rulman,burç,yatak gibi kısımlar aşınmışsa marş motorunuz dönmesini güçleştirir. Marş motorunu boştayken çalıştırıp bakmak gerekir.
beko12345
09 Ocak 2015, 22:29
İlk gittiğim suzuki servisi , bir cihaza bağladı aküyü.
Çıkan kağıda baktı ve akünde hiç güç yok dedi. Şarj edilecek veya değiştirilecek dedi.Eğer değiştirmezsen şuanlık idare eder ama kışın çalışmaz dedi.Akü sadece kendi sarjıyla çalışıyor şuan dedi.
2. Gittiğim kawasaki servisi yine başka bir alete bağladı baktı çalışır durumdayken kendini şarj ediyor sorun yok dedi. Eğer tekrarlarsa gel aküyü değiştiricez dedi.
3. Gittiğim akü lafını bile geçirmedi.direk marş motoru kömürünü değiştirdi.
Açıkçası kafam allak bullak oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------
acaba hakkaten akü olmayabilir mi ya? diye videoyu tekrar izledim başka bişey olması mümkansızca çünkü tüm belirtiler akü olduğuna dair. defalarca arabada (ses sistemi yüzünden) iki üç kere de motosiklette aküm bitti. olan olay aynısı.
özellikle tekrar izlediğimde sese değil göstergelere dikkat ettim. komple elektriği kesiyor marşa bastığında. akım düştüğü için kesiyor. her araçta başıma gelen olay budur yani.
bu arada çalışır durumda çalıştıracağın sis ve çakarlar akünü bitirmez yemez. çalışmazken açarsan bunları yer tabi
Evet hocam dediğin gibi , marşa basınca 2 geveleyip gücü kesiyor. Göstergeler gidiyor. Bu böyle tekrarlıyor.
Yazın nadir yapardı. Ama bukadar abartı olmazdı yine ilk marşta alıyordu ama hafif geveleyerek. Bugünkü gibi bir manzara ilk defa oldu.
Çıkan kağıdın fotoğrafını çektiniz mi? Burada paylaşırsanız yorum yapabiliriz
beko12345
09 Ocak 2015, 22:36
Kağıdın resmi yok fakat göz ucuyla baktım xxx charge gibi birşey yazıyordu. Yanında %0 yazıyordu.
Altında başka bilgilerde vardı ama gözüme takılan yüzde sıfır charge .
krmzhr
09 Ocak 2015, 22:38
hocam Bursa dasınız gördüğüm kadarıyla.eğer tamirci arıyorsanız 1-2 tane tavsiye edebilirim.
beko12345
09 Ocak 2015, 22:41
hocam Bursa dasınız gördüğüm kadarıyla.eğer tamirci arıyorsanız 1-2 tane tavsiye edebilirim.
Evet Bursadayım , yardımcı olursanız sevinirim.
krmzhr
09 Ocak 2015, 22:49
özel mesajla gönderdim hocam
adonis84
09 Ocak 2015, 23:03
bence sorunun marş taşşağı gibi geliyo.
ogzcngdk
09 Ocak 2015, 23:05
eğer marş motoruna birşey olursa benimle iletişime geç kanka motor bobinaj kömür falan hallederiz ucuza
beko12345
09 Ocak 2015, 23:13
eğer marş motoruna birşey olursa benimle iletişime geç kanka motor bobinaj kömür falan hallederiz ucuza
Tamamdır sağolasın :rendeer:
sdirer
09 Ocak 2015, 23:15
ben farklı yaklaşayım mı?
benim başıma yolda ıslanan marş motrunudaki suyun donması sonucu çalışmama gelmişti.
bence bir iki tıklatın görünür buz var mı bir bakın. varsa buzlarını kırın kurtulur motor. :)
yoksa büyük ihtimal aküdür.
beko12345
09 Ocak 2015, 23:18
ben farklı yaklaşayım mı?
benim başıma yolda ıslanan marş motrunudaki suyun donması sonucu çalışmama gelmişti.
bence bir iki tıklatın görünür buz var mı bir bakın. varsa buzlarını kırın kurtulur motor. :)
yoksa büyük ihtimal aküdür.
Yarın bir bakarım gündüz gözüyle.
Son götürdüğüm ustamda eğer çalışmazsa 1-2 tıklat demişti marş motoruna.
Teşekkür ederim.
bazen25
09 Ocak 2015, 23:52
Sanırım bu sistemin (her yeni sistemdeki gibi) ilk çıktığında bazı sorunlar yaşatmasıydı, ama şu anda bir sorun olacağını bende zannetmiyorum. Ancak adı üstünde acil stop. Bir yanıt bulursanız haberdar edin
beko12345
10 Ocak 2015, 00:13
O kırmızı tuş hakkında yanlış anlaşılmışım sanırım.
Normalde kontaktan açıp kaparım hep motoru.
Sadece park ettiğimde kontağı kapatıp emin olmak için kırmızı tuşuda kaparım.
xenon far falan yok değil mi ? konjektörde sıkıntı yoksa aküyü tam şarja bırakın eğer tekrarlarsa aküyü değiştirirsiniz. her ustayım diyenede sakın teslim etmeyin motorunuzu
beko12345
10 Ocak 2015, 02:27
xenon far falan yok değil mi ? konjektörde sıkıntı yoksa aküyü tam şarja bırakın eğer tekrarlarsa aküyü değiştirirsiniz. her ustayım diyenede sakın teslim etmeyin motorunuzu
Yok hayır zenon yok motorda.
En yakın zamanda aküyü sökeceğim, oto elektrikçide şarj ettireceğim.
Eğer düzelir gibi olursa aküden. Gerekirse değiştiririm. Yeterki akü olduğu belli olsun .
Düzelmezse ustaya gidip 100 tl lik o bahsettiği parçayıda değiştireceğim.
necatik35
10 Ocak 2015, 14:16
Yok hayır zenon yok motorda.
En yakın zamanda aküyü sökeceğim, oto elektrikçide şarj ettireceğim.
Eğer düzelir gibi olursa aküden. Gerekirse değiştiririm. Yeterki akü olduğu belli olsun .
Düzelmezse ustaya gidip 100 tl lik o bahsettiği parçayıda değiştireceğim.
Sonucu yine bu sayfadan bildirirsen,bizler içinde faydalı olur.
UNdocab
11 Ocak 2015, 03:11
Yok hayır zenon yok motorda.
En yakın zamanda aküyü sökeceğim, oto elektrikçide şarj ettireceğim.
Eğer düzelir gibi olursa aküden. Gerekirse değiştiririm. Yeterki akü olduğu belli olsun .
Düzelmezse ustaya gidip 100 tl lik o bahsettiği parçayıda değiştireceğim.
Şarj ettirmek sizin probleminizi anca şu durumlar varsa çözer.
1-) Sürekli çok az yol yapmak. Motoru çalıştırıp 7-8km gidip motoru park etmek. Akşam aynen eve dönmek.
2-) Motorunuzun soğuk havalarda 10gün ve üzerinde yatması.
Eğer bu durumlar yoksa şarj etmek sizin durumu çözmez 3 gün sonra yine aynısı olur.
heia2654
11 Ocak 2015, 03:53
Akü diyenlere katılıyorum. Ömrünü tamamlamaya yaklaşan aküler (3-4 yıllık) hava soğuduğunda kendini belli ederler. Motor çalışırken akü başlarının voltajını ölçerseniz şarj sisteminin sağlamlığı hakkında bilginiz olur. Uzun lafın kısası, kendim yapacağım şey önce kapalı kontakta akü voltajını ölçmek, sonra çalıştırıp ölçmek (12-12,5 civarı olmalı). Eğer voltaj normalse direk gidip akü değiştirmek.
beko12345
11 Ocak 2015, 04:43
Şarj ettirmek sizin probleminizi anca şu durumlar varsa çözer.
1-) Sürekli çok az yol yapmak. Motoru çalıştırıp 7-8km gidip motoru park etmek. Akşam aynen eve dönmek.
2-) Motorunuzun soğuk havalarda 10gün ve üzerinde yatması.
Eğer bu durumlar yoksa şarj etmek sizin durumu çözmez 3 gün sonra yine aynısı olur.
Şarj ettireceğim derken , sorunun aküden olup olmadığını anlamak için. Şarj ettirip takıcam çalışırsa aküyü komple değiştiricem. Yani şarjı denemek için yapıcam.
Akü diyenlere katılıyorum. Ömrünü tamamlamaya yaklaşan aküler (3-4 yıllık) hava soğuduğunda kendini belli ederler. Motor çalışırken akü başlarının voltajını ölçerseniz şarj sisteminin sağlamlığı hakkında bilginiz olur. Uzun lafın kısası, kendim yapacağım şey önce kapalı kontakta akü voltajını ölçmek, sonra çalıştırıp ölçmek (12-12,5 civarı olmalı). Eğer voltaj normalse direk gidip akü değiştirmek.
2. Gittiğim motorcu ölçmüştü. Motor kapalı ve çalışıyorken.
Bana sorun yok kendini şarj ediyor demişti.
Fakat ozamanlar hafif hafif geveliyordu akü.
Ama dediğim gibi usta akün kendini şarj ediyor demişti cihaza bağlayıp. Sorunun devam ederse getir aküyü değiştiririz demişti.
Yani sizin söylediklerinize göre akü nün değişim zamanı gelmiş ?
Oysaki 1 yılını doldurmadı daha.
Motorun elektrik tesisatında kaçak olma ihtimali varmı ?
Aküsü çok kaliteli bir marka değil fakat 1 yıl dolmadanda teklemeye başlar mı akü ?
reason667
11 Ocak 2015, 23:48
Şarj ettirmek sizin probleminizi anca şu durumlar varsa çözer.
1-) Sürekli çok az yol yapmak. Motoru çalıştırıp 7-8km gidip motoru park etmek. Akşam aynen eve dönmek.
2-) Motorunuzun soğuk havalarda 10gün ve üzerinde yatması.
Eğer bu durumlar yoksa şarj etmek sizin durumu çözmez 3 gün sonra yine aynısı olur.
7-8 km yol yapmak tahminimce o bir marşın yediği elektriği(ki ne kadar yiyecek ki) hayli hayli fazlasıyla şarj eder diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
Oğlum ne şarj ettiriyorsun uğraşma.Takviye kablosu çek bir arabadan bas marşa çalışıyorsa bitti gitti değiş akünü.
Hatta aküyü direk değişsene sen,o aküyle için rahat edecek mi bundan sonra?
V strom kolay kolay kömür bilmemne arızası vermez. Yurtdışı forumlarda 20 dolarlık iki dandik parça değişimi hariç normal bakım dışı hiçbir şey yapılmadan 200000 mil yapanlar var.
Hele 1. videoyu gördükten sonra belki 0.1 wattlık led ampulü bile besleyecek hali kalmamış akünün motorunda elektrik namına bir şey yok neden bu kadar tereddüt ettin ki?
Akü diyorum.
Arda_Karaca
12 Ocak 2015, 00:20
Uzun süredir soğukta yatan motosikletimde aynı sorun var. Şu an akü evde motosiklet dışarda :mrgreen:
Motosiklet için akü şarj cihazı aldım kargodan gelince bu sorunum çözülecek umarım :)
M.balibey
12 Ocak 2015, 00:47
kardeşim denemek için şarj edelim istersen sulu aküyse safsuda alırız 2 sene en az götürür eğer yine olmazsa ustanın değiştireceği yer muhtemelen marş rölesdir boschun şarj aleti var bende
necatik35
12 Ocak 2015, 01:22
Ocak ayının 3 ünde aküyü değiştirmiştim.Havalar soğuyunca motosiklet brandanın altında bu güne kadar kaldı.Bu gün hava güzel olunca hem yeni taktırmış olduğum lastikleri deneyeyim hemde akü ne alemde bir bakayım dedim.Akü dediğimde çin malı 120 liralık dandik bir akü.Marşa basar basmaz motosiklet çalıştı ve benim birkaç aydır bozuldu herhalde dediğim otomatik jiklede çalıştı :) garibim jigle meğer akü zayıf olduğu için devreye girmiyormuş. :)
beko12345
12 Ocak 2015, 03:18
7-8 km yol yapmak tahminimce o bir marşın yediği elektriği(ki ne kadar yiyecek ki) hayli hayli fazlasıyla şarj eder diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
Oğlum ne şarj ettiriyorsun uğraşma.Takviye kablosu çek bir arabadan bas marşa çalışıyorsa bitti gitti değiş akünü.
Hatta aküyü direk değişsene sen,o aküyle için rahat edecek mi bundan sonra?
V strom kolay kolay kömür bilmemne arızası vermez. Yurtdışı forumlarda 20 dolarlık iki dandik parça değişimi hariç normal bakım dışı hiçbir şey yapılmadan 200000 mil yapanlar var.
Hele 1. videoyu gördükten sonra belki 0.1 wattlık led ampulü bile besleyecek hali kalmamış akünün motorunda elektrik namına bir şey yok neden bu kadar tereddüt ettin ki?
Akü diyorum.
Yok hayır aküyü şarj edicem derken sorunun aküden olup olmadığını anlamak için. Baktımki çalışıyor gidip değiştireceğim aküyü.. Yardımınız için teşekkürler.
Uzun süredir soğukta yatan motosikletimde aynı sorun var. Şu an akü evde motosiklet dışarda :mrgreen:
Motosiklet için akü şarj cihazı aldım kargodan gelince bu sorunum çözülecek umarım :)
Bende söktüm aküyü bugün :) yarın fırsat bulursam oto elektrikçiye götüreceğim.
kardeşim denemek için şarj edelim istersen sulu aküyse safsuda alırız 2 sene en az götürür eğer yine olmazsa ustanın değiştireceği yer muhtemelen marş rölesdir boschun şarj aleti var bende
Abi sağolasın , biz sanayinin dibinde oturuyoruz. Hemen bir tane oto elektrikçiye götürücem. Zaten alacağı 10-20 tl birşeydir herhalde. Teklifin için teşekkür ederim :)
Ocak ayının 3 ünde aküyü değiştirmiştim.Havalar soğuyunca motosiklet brandanın altında bu güne kadar kaldı.Bu gün hava güzel olunca hem yeni taktırmış olduğum lastikleri deneyeyim hemde akü ne alemde bir bakayım dedim.Akü dediğimde çin malı 120 liralık dandik bir akü.Marşa basar basmaz motosiklet çalıştı ve benim birkaç aydır bozuldu herhalde dediğim otomatik jiklede çalıştı :) garibim jigle meğer akü zayıf olduğu için devreye girmiyormuş. :)
Ufacık kutu koskoca aleti olduğu yerde bırakıyorya ben ona yanıyorum :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:14 ----------
Peki birşey soracağım , benim aküm 5 aylık aşağı yukarı. Ama yazında hafif hafif tekliyordu ve servis şarjının olmadığını söylemişti.
Nasıl olursa yazın akü 1 ayda biter.
Acaba elektrik sisteminde kaçak olma olasılığı varmı ?
Çünkü bolca sonradan eklenen şey var motorun üstünde.
Çakarlar , sisler , çakmaklıklar , ısıtıcılar vs.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO