PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bisan Bisan Senatör



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11

gurcan014
05 Ağustos 2008, 12:51
senatorlemi dip gaz gitmeyelim

toi
08 Eylül 2008, 18:55
Ya arkadaşlar bu Senatör modeli benim de aklımı çeldi. Ama sanırım artık üretilmiyormuş ve sıfır satışı da yokmuş, yani 2. el bulmak gerekecek. Bunun gibi şık başka marka maxi-scooter tipi motor önerebilir misiniz bana? Tabii max 2000 YTL olacak :queen:

logaritma
23 Eylül 2008, 08:38
bu yaz marmarisde bir arkadaşda gördüm senatör ama ben bile yılların motorcusu anlayamadım majesty sandım güzel iş çıkartmış arkadaş bar sahibiydi sonra bir yerde tesadüf gene karşılaşınca dedim 2001 mi yok 2006 dedi 2006 majestyler bu kasa değilki dedim güldü yok dostum senatör bisan bu dedi çok iyi yapmışsın dedim 2001 makyajlı kasa yaptırmış tekerlekleri pirelli evo taktırmış zenon far yaptırmış seleyi majesty bellikli seleden değiştirmiş motorunda pek çok parçasını japon parçalarla değiştirmiş 250 cc seviyesine çıkartmış nasıl yapmışsa bana dediği 140 ı çok çok rahat yapıyormuş kymcho grandlik ile kapışmışlar marmaris yolunda kymcho çok çok az bir farkla geçmiş alet mükemmel olmuş gerçekden kordon da giderken bayanların kafasını çevirip bakdığını görüyordum

bu majesty kasaları bakarsan bağ bakmassan dağ olur hesabı bir insanın yapdığından karakterini ruh halini yada motoru nasıl sürdüğünü analiz etmekde zor değil o güzelim motorlara gidip neonlar teypler falan takıyorlar aklım hayalim almıyor yani birisinin bu arkadaşlara bindiği şeyin motorsiklet olduğunu hatırlatması gerekli millet motorunu geliştirir konforunu donanımını artırır teknolojisini geliştirir biride gider pavyoncu gazinosuna çevirir motoru :queen:

ben hep diyorum bu majesty kasalar görüntü olarak eskimez kesinlikle görüntüsü çok evrensel ve daimi yani göze eski gelmiyor bakınız bu kasa çıkalı 98 yani tamı tamına 10 yıl hatta 2009 a girmek üzereyiz 11 yıl olmuş hayla başka adlarla olsada getirtiliyor ve hayla beyeniliyor hayla tutuluyor haylada satılıyor..

bu motorlar fırsattır bence maksi scooter almak isteyenlere çünkü çin malları içinde zaten 3 kasa var maksi scooterda bir t1 kasa 80 tane marka ithal ediyor bir zat 150 orda her yerde var çok krişe oldu birde bu senatör kasası yada majesty bu kasayı gene biraz elit belli bir kesim kullanıyor az olmasıda piyasada motoru değerli yapıyor çok yok yollarda diğer kasalar gibi ekmek su yada servis dağıtımlarından ziyade bu motoru alanlar keyif gezi zevk amaçlı alıyor o yüzden bu fiyatlara bu motor bedava bence marmarisdeki arkadaşı görünce istenilince yapılabiliyormuş dedim..

benimde şimdi kafamda bir senatör almak var adım adım önce kaliteli michellin yada pirelli lastik takıcam sonra 2001 majesty görüntüsü makyajı attırıcam zenon far selesine bellik belki ekstradan bir ısıtmalı sele ısıtmalı elcik falan yaptırırım motoruda vericem ustaya ne kadar motorun adi kalitesi parçası varsa japonla kaliteli parçalarla değiş diyicem sonra elimi içine sokmadan 10 yıl sür motoru banamısın demez yağına suyuna bakdıkdan periyodik bakımlarını yapdıkdan sonra değme japonlara taş çıkartır...

bu arada bu kasa hayla üretilmekde sadece ithal etmiyor bisan nedenide çindeki firmayla anlaşamaması yani motorla bir alakası yok bisan komple scooter ithalini kesdi çinden firma değiştirdiler şimdi eskisi gibi moped getirtiyorlar sadece yani kesinlikle üretilmiyor falan diye düşünmeyin çinde hayla üretiliyor ve eminim ilerde gene bir firma bu kasayı ithal eder bir ara gelly de bu kasayı getirtiyordu 2001 lilerde sonra bisan getirtti ilerdede gene başka bir firma getirtir eminim...

keşke şu ithalatçılar hondanın goldwing modelinin çin kopyaları var onlardan getirtseler ne mükemmel olur :)

bulenttrn
27 Eylül 2008, 01:25
arkadaşlar bende senatorumu alalı 4 ay falan oldu 4200 km yol yaptım. 2700 ytl ye almıştım taksitle, bence bu fiyata alınıcak en iyi maxi scooter. Bir kez kayışı koptu sonra japon malı kayış taktırdım. Bir de lastiklerin değişmesi gerekiyor su görmesin sabun gibi kayıyo orjinal lastikleri. onun dışında hiç bi sorun çıkarmadı. Ben motorumla pek ilgilenmiorum yani bakan birisi değilim elime bi anahtar bile almadım buna ramen bi sorun yok. motora iyi bakarsam baya uzun süre getirir diye düşünüyorum.

kolpa
27 Eylül 2008, 01:44
arkadaşlar bende senatorumu alalı 4 ay falan oldu 4200 km yol yaptım. 2700 ytl ye almıştım taksitle, bence bu fiyata alınıcak en iyi maxi scooter. Bir kez kayışı koptu sonra japon malı kayış taktırdım. Bir de lastiklerin değişmesi gerekiyor su görmesin sabun gibi kayıyo orjinal lastikleri. onun dışında hiç bi sorun çıkarmadı. Ben motorumla pek ilgilenmiorum yani bakan birisi değilim elime bi anahtar bile almadım buna ramen bi sorun yok. motora iyi bakarsam baya uzun süre getirir diye düşünüyorum.

benimde ilk motorum senatördü çok dolandım onunla. ama kesinlikle en kısa zamanda lastiklerini değiştirmeni öneririm. birde varyatör setini değiştirirsen uzun bir süre rahatlıkla kullanabilirsin. benim tek yakındığım noktaları bunlardı.

bulenttrn
27 Eylül 2008, 01:51
benimde ilk motorum senatördü çok dolandım onunla. ama kesinlikle en kısa zamanda lastiklerini değiştirmeni öneririm. birde varyatör setini değiştirirsen uzun bir süre rahatlıkla kullanabilirsin. benim tek yakındığım noktaları bunlardı.

haklısın lastikleri mutlaka değiştirmem gerekiyor lastikler yüzünden bir kez kaza yaptım motor 4-5 metre sürüklendi şimdilik yağmur yağdığı zaman çıkmamaya çalışıyorum acaba ne kadar a mal olur 2 lastik bana ?:silent:

kolpa
27 Eylül 2008, 01:59
en kötü duro marka lastik almanı öneririm. durolar en fazla 30-40ytl arasıdır tanesi ama tanesi 60 ytl civarına pirelli flnda takman mümkün.
sürat olarak da gösterdiğinin 2/3 ü fln yapıyor aslında motor. yani yaptığı en fazla sürat gerçekte 80 i geçmiyor. varyatörü değiştirerek hem ekonomi hemde son sürati arttırabilirsin.

bulenttrn
27 Eylül 2008, 13:36
en kötü duro marka lastik almanı öneririm. durolar en fazla 30-40ytl arasıdır tanesi ama tanesi 60 ytl civarına pirelli flnda takman mümkün.
sürat olarak da gösterdiğinin 2/3 ü fln yapıyor aslında motor. yani yaptığı en fazla sürat gerçekte 80 i geçmiyor. varyatörü değiştirerek hem ekonomi hemde son sürati arttırabilirsin.

Çok teşk ederim tavsiyelerin için. öle yapıcam.

logaritma
16 Ekim 2008, 01:06
arkadaşlar senatörcülere müjde lifan düzcede fabrika açıyor bisanın senatörü getirtmemesinin nedeni lifanın anlaşmayı bozup türkyiede kendi fabrikasını açıp bisan senatörü LF150T-5 adı altında satıcakmış senatörcülere müjde yedek parça sıkıntısı yok çünkü lifan sırf yedek parça için ek bir fabrika daha açmayı planlıyormuş bunun dışında lifan artık türkiyeye farklı adlarla yolladığı bütün motorlarında ithalatını kesip ilk elden tükiyede kendi adıyla satıcakmış

elin çinlisi türkiyede çok büyük piyasa olduğunu gördü onuda bizimkilere yedirtmiycek artık.. senatörcülere müjde bence kimse satmasın lifan yakında senatörü kendi adıyla satmaya başladımı bu kasa zat 150 gibi peynir ekmek gibi satılır raici piyasa değeride artar..


http://www.lifan.com.tr/detay.asp?urun=54


http://www.lifan.com.tr/hakkinda.asp

http://www.lifan.com.tr/haber_dty.asp?id=28

mterayes26
16 Ekim 2008, 02:02
en kötü duro marka lastik almanı öneririm. durolar en fazla 30-40ytl arasıdır tanesi ama tanesi 60 ytl civarına pirelli flnda takman mümkün.
sürat olarak da gösterdiğinin 2/3 ü fln yapıyor aslında motor. yani yaptığı en fazla sürat gerçekte 80 i geçmiyor. varyatörü değiştirerek hem ekonomi hemde son sürati arttırabilirsin.

ben duro aldım çok pişmanım . bnm gibi alanların bir kaçı da pişman . azcık sert dönüş yapıyım hemen kayıyor . bu arada motorlar çok gösterişli ve güzel tadını çıkarın . bir arkadaşımızda suzuki burgman yapmış motoru yazı ile ciks olmuş

motocross
19 Ekim 2008, 02:23
merhaba arkadaşlar uzun zaman oldu foruma girmeyeli şimdi bütün yazılanları okudum sayfa sayfa ve teker teker bazı şeylere açıklık kavuşturmak istiyorum çok büyük hatalı izlenimler yaklaşımlar var

motoru alan bazı arkadaşlarda şu ifadeleri gördüm çok yanlış buldum

1) motoru büyütmek için aldım

Cevap : eyer motoru büyütmek için alıyorsan hiç alma çünkü o mantıkda bir motor değil parana yazık edersin

2) motoru öğrenmek için aldım

cevap : motoru öğrenmek için aldıysan gidip scooter hiç alma çünkü scooter sürmekle tam motor sürmeyi öğrenemessin en azından vitesli düşük hacimli bir ybr tarzı vitesli bir motorla başla önce tam anlamıyla motoru öğren sonra scooter istersen ona geçersin scooterda motor öğrenmeye başlanılmaz arkadaşlar 5 yaşındaki çocuk bile scooter sürer

3) klasik laflar çin malı her yanı dökülür falan filan

cevap : arkadaşım 2 milyara motor alıyorsun ne bekliyorsun ayrıca motorlar kalitesiz değil motorlar çoğu çin malları için geçerli tam orta kalitede yani biraz bakmassanız yolda bırakır ama tam bakarsanız katiyen yolda bırakmaz..


ben 10 yıllık motorcuyum senatör 3. motorum bunların dışında burgmanım ve xt600 üm var en başda neden senatör aldım bunu açıklıyım ve senatör neden alınmalı kimler alırsa tam verimli bir amaca uygun kullanır buda ortaya çıkar

şimdi milletin sandığı şey şudur burgmanın varken senatör alınırmı binilirmi

en başda insanlar sanıyorki burgmanla şehir içinde gidilir arkadaşım bu konudaki kolpa nickli arkadaşda almış burgman oda çok iyi bilir burgmanın manevra alanı çok dardır ayrıca şehir içinde çok fazla yakar ve manevra alanınız yokdur bir araba gibi olduğunuz yerde şeritte beklersiniz yani şehir içinde ha bir araba sürmüşsünüz ha burgman aynı şeydir burgmanla öyle trafikde yılan gibi kıvrılamassınız şehir içinde ızdırap verir burgman uzun yol motorudur ve uzun yolda keyfine demeyin mükemmeldir..

xt600 üm var birde cross dur güzel kaçar iyidir yılan gibi gier trafikde ama oda biraz yaban duruyor şehir içinde dağa çok dağa taşa giderken arkadaşlarla kullanıyorum

şimdi gelelim senatörü alma sebebime ilk zat150 alıcakdım çokda hoşuma gitmişdi ama fazla yakıyormuş bende eskiden orjinalinide majesty olarak kullandığım bu senatörü aldım alma nedenim tamamen şehir içi trafikde rahat etmek ve birazda altımda kalıplı bir motor olmasını istememdiki tam istediğim tarzda bir motor 150 cc olması nedeniyle benzini üflüyor en azından burgmandan sonra bana öyle geliyor ayrıca çok seri trafikde araçların arasından kaçıyorum çok rahat en dar aralıklardan bile motor kıvrılıyor o cüssesine rağmen..

ben 98 de majestynin bu kasasının 400cc liğinide kullanmışdım deli gibi gidiyordu çok güzeldi ama o zaman kullandığım arkadaşada demişdim çok yakıyor bu motor diye zaten majestynin bu kasası ondan satamadı daha çok 250cc liği sattı ama oda bu kasaya yakışmıyordu performans açısından bu çinlilerin 150cc lik motor koybası tamam motoru baymış gitmiyor yani kadranda 120-130 diyor ama eski bir motorcu gittiği hızı sezer anlar 80 den fazla yapmıyor alet ama şu var işde gene kullanım amacına geliyoruz ben şehiriçi semtler arası git gel amaçlı kullandığım için ve o amaçda aldığım için zaten şehir içinde 40-50 den yukarı çıkarmıyorsun istanbulda o yüzden tam benim işime yarayan motor e-5 de bile son gaz gidiyorum arabalarla trafikden dolayı aynı hızda gidiyorum..

ben motoru bundan aldım ve gayette fazlasıyla memnunum aldığımda başımdan geçenleri anlatmak isterim motoru bayiden aldığımda 2006 da daha siteye sokmadan ıslak bir zeminden geçdim arka teker bakdım kaydı ilk listeye dedim ön arka teker alınıcak sonra ikinci günü ustama götürdüm motoru açdık ustam ilk grenajları salladı oynakdı dediki bunlar ilerde düşer risk etmeyelim bütün kasnak noktalarındaki vidaları kaliteli somonlarla değiştirelim ok dedim gittik kaliteli somon vida aldım bir torba nalburdan 10 milyon sadece bir para değil direk motorun yağını değiştirdik castrol ve az biraz bor katkı maddesi koyduk ki bu çok çok faydalı bir madde özellikle çin motorlarında çok fark ettiriyor bunun dışında kayış gaz debriyaj teli ve 10 binde belki değişicek çok parçayı sıfırken değiştirdim hepsini japon aldık kullandık bunun dışında tekerlekler michellin aldım ön arka arka farı ledli yaptırdım stopçuda ön farında ampülünü ledli ampülle değiştirdim geceleri bembeyaz zenon gibi ışık veriyor toplamda bana masrafı 350 ytl civarı bir şeye patladı o zaman ama ondan sonra sadece periyodik bakıma gittim motorum şu anda 9000 km de ve en ufak bir arıza burda insanların başından geçen şeylerin hiç biri başımdan geçmedi beni yolda bırakmadıki ben bu motorla bursa ve izmitte git gel yapdım yani uzun yolda yapdım ilk aldığımda biraz masraf yapdım ama o yapdığım masrafın ekmeğini hayla yiyorum fazlasıyla ne ekerseniz onu biçersiniz arkadaşlar...

ben motoru bu amaç için aldım ve parasının karşılığınıda fazlası fazlasına veren bir motor kesinlikle verdiğim her kuruşa helal olsun diyorum iş bisanda bitmiyor ben eyer aldığım gibi sürseydim belki burdaki arkadaşlar gibi çok sıkıntılarım olurdu ama birazda aldığınız motor zaten sudan ucuz çok komik rakamlara maksi scooter alıyorsunuz bu aslında bulunmaz bir nimettir bu diğer ucuz zat 150 gibi maksi scooter lar içinde geçerli az biraz sizinde adam edip masraf etmeniz gerekli...

inanın şu kasada bir yamaha honda pegeout malaguti kymcho yada piggio almaya kalksanız cebinizden en az 8-9 milyarı ikinci el alsanız gene en kötüsü 5-6 milyarı gözden çıkarmanız gerekirki bu markalardan bir motor alsanız servis soksanız servis ücreti yada kaza yapsanız parça fiyatları bir senatör parası eder..

Bu arada arkadaşlar ben yeni üye değilim üyelik tarihime bakarsanız 2004 den beyi üye olduğumu görürsünüz yüzlerce mesajımda vardı ama sanırım forumda konu falan silinmiş mesajlarım sıfırlanmış.. eskiler beni tanır yani öyle boşa konuşan bir insan değilimdir.

logaritma
09 Kasım 2008, 17:04
doğru demişsin arkadaşım ama işde üretimi yok ikinci eli sürünüyor yoksa güzel kasa sırf kasası için alınır

a. erhan
18 Kasım 2008, 21:38
selam arkadaşlar bende 0 km bir senatör lifan 150 aldım .Motorumun tipinden kapasitesinden kullanımından her şeyinden memnunun ama uzun yolda tam gaz uzun müttet giderken gaz keserek stop ediyor çalıştırınca hemen çalışıyor tam gaz gidince 3-4 km sonra yine stop ediyor dört servismi tamircimi ne derseniz deyin gezdim biri benzin deposunun boğazını ince matkapla deldi ; benzin kokusundan motora binemez oldum .Öteki karbiratörü 75 ytl ye değişti Diyeri depoya hortum falan taktı ayaryaptı . kısacası sorunu gideremediler vesselam ve hepside kabortaları lanettayı topladılar her tamirhane çıkışı mika kabortaları tektek yerlerine oturtarak kendim düzelttim kısası bu tipini hiç bir motora değişmeyeceğim motorumu ağız tadıyla kullanamıyorum

kolpa
18 Kasım 2008, 22:01
matkapla delinme yerine kapak sökülüp kilit mekanizmasının içindeki contanın değişmesi gerekiyor olabilir. benim eski motorumda vardı biraz kullanınca depo hava alamadığından vakum yapıp benzin gidişini engelliyordu ve motor boğularak stop ediyordu. bi süre sonra depoya hava sızınce vakum geçip düzeliyodu

a. erhan
18 Kasım 2008, 23:07
senatör lifan 150 motor kullanıcıları özellikle son gaz gidilmemesini salıkveriyorlar böyle kullanınca başlıca arızaları neler oluyor
bu konu hakkında beni bilgilendirirseniz çok memnun olurum selamlar:salut:

maxx75
19 Kasım 2008, 20:23
arkadaşlar galiba önemli sayılabilecek bi sorunum var...Bisan Senatör arka stop lambası lazım bana...yani aslında sadece fren lambası camı lazım...sadece o kısmı vermeyeceklerine göre bende komple stop lambası arıyorum ama bulamıyorum...sizin bildiğiniz biyerler yokmu hiç Allah aşkına bulamaz mıyım ben bu parçayı...

logaritma
19 Kasım 2008, 20:56
arkadaşım tam aksine çok rahat bulursun ama bisan senatör diye arama lifan ın sitesinden adamlara ulaş iste lifan.com.tr olucakdı siteleri yada git yamaha majesty 98 kasa arka stopu istiyorum de her hangi bir yamaha servisine yada internetten yamaha majesty arka stopu arat ebayde falan bulursun

yamyamaha
19 Kasım 2008, 21:12
merhaba arkadaşlar uzun suredır gırmıyorum forma kusuruma bakmayın. evdeki baglantıyı kabattık ondan dolayı güzel sohbetlerınızden uzak kalıyorum. akluınızda bulunsun ben senetorumu satıyorum croslada takas ederım.
sahibinden. com da 10559641 ilan numarasıyla yayınlanıyor. foto yok şimdilik yakında koymaya çalışacam. servis sorunu yüzünden satıyorum adam gibi usta bulamadım scooter den anlamıyor güzel ilçemin ustadalı. herkese iyi söhbetler

a. erhan
24 Kasım 2008, 00:04
kolpa mesayın için teşekkür ederim önerilerini uygulayacagım bu yaşta tamir işleriyle uğraşmayım diyordum ama doğru dürüst bir tamirci bulamadığım için artık tamir bakımı kendim yapacağım

maxx75
24 Ocak 2009, 23:19
Arkadaşlar Senatörümü satmaya karar verdim...eğer ilgilenen olursa bana ulaşabilirler...abartmaya gerek yok yeterince temizdir...bugün yarın sahibinden.com a da ilan veririm zaten.üzerinde çeşitli extralar vardır...motoru gayet sağlıklıdır...hatta LED stop çalışmamıda paylaşmıştım forumla...ciddi niyeti olanlara fotoğraf gönderebilirim.

asdadas
12 Nisan 2009, 16:35
ya ark bi yardım bende almayı düşünüyorum ama çokkk kararsızım lütfen yardım ede bilirmisinz acabaa param banakda duruyor ve sizin istekleriniz ile hemen almayı düşüünüyorumm msn adresim kral_446@hotmail.com
yardım ederseniz çok sevinirim. Nakit fiyatı 2500tl diyor biraz yüksel mevla ileride bir sorun acarmı açarsa baya pahalı felan olurmuu

logaritma
13 Nisan 2009, 17:47
arkadaşım senatörün artık üretimi yok haliyle ikinci elde satarken çok sıkıntı çekersin parça sıkıntın olmaz yamahadan en kötüsü tedarik edersin biraz pahalı olur ama şu anda en iyi alternatif 150 zat bende bu kasalara hastayım çok hoşuma gidiyor ama parça sıkıntısı benimde gözümü korkutuyor

anıL_go
10 Mayıs 2009, 02:29
kasası görünüşü konforu ve özellikle fiyatı o kadar hoşuma gittki en kısa zamanda kendime bi senatör almalıyım diye düşünüyorum en azından kısa yol için çok eğlenceli ve konforlu makinalar

yamyamaha
30 Mayıs 2009, 01:37
merhaba arkadaşlar nasılsınız senetorume biraz tamirat ve bakım yaptım sizlerle paylaşmak isdedim. ama önce motorumun kısa bir hikayesini sizlerle paylaşacagım.
siteyi takip edenler bilir eksozumla başım dertdeydi. eksozum işi abartıp saplamaları kırdı ( mutlaka orijinal eksoz kullanın ) takip edemeyip aramıza geç katılanlara kısa bir bilgi mahiyetinde başımdan geçenleri anlatayım. yıl 2006 aylaradan kasım.
kasımın ilk günleri vitrinde duran ve bir süredir kesişdiyim senatörümü aldım. ( hastasıyım yamaha majestik kasasına ) bir iki günde ruhsat olayını hallettim ve aracıma binmeye başladım.
ilk 500 km yi izmir salihli arasında bir kac sefer olmak üzere uzun yolda gayet sakin bir kullanımla (40km hız ) yaptım artık. 500 km demek ilk bakım demek. gittik yetkili servise ( yetkili servis diyorum dikat edin ). yağını deyiştirdiler ve sağında solunda gevşeyen vidaları sıkmak için motorumu soymaya başladılar. ( gerçektende bir kaç vida gevşemişti )
oraya baktılar buraya baktılar nerden başlayaçaklarını bilemediler. derken arka lambanın altından başlamaya karar verdiler. ( dogru yer ). iki vida söktü ve başladılar asılmaya ( kapat gelmemek için diretiyor ). derken bir tıkırtı ve koburtu ( koburtu burada kopon parçanın sesi ) geldiki usta uyandı yaws bu tırnaklıymış dedi. neyse geri kalan tırnaklar saglam edebiyatı yaptı. ustam bu garantiye girermi dedim olurmu yaws bu garantiye girmez dediler . neyse ben bir taraftan söyleniyorum ama arayıda fazla açmamak lazım sonuçda ilçede kaçtane yetkili servis var diye düşünüyorum. motorumu kullanmaya devam edıyorum oğle güzel süzülüyor meret adeta aşık oluyorum. oğlum önde hanım arkada üçümüzdede kasklar var. süzülüyoruz alemlere geziyoruz köşe bucak. gel zaman git zaman 1000 km yi yeni geçmiştim ki ilçemizde birden fazla bisan yetkili servisi olduğunu öğrendim. tekrar servise soktum motoru ( kaşıntı bende Yagını falan kendin deyiştirsene )
aynı filim yine oynamaya başladı ve son kalan tırnaklarıda yeni gittiğim servis kırdı ) arkadan arada bir tatur tukur ses gelmeye başladı tırnaklar kırık ondan dolayı arka lambanın altında kalan kaporta sallandıkça ses yapıyordu. neyse onun çaresını buldım içerden fiber glasla polyester çalışması yaptım sağ kaporta sol kaporta ve arka kaportayı tek parça olarak bir birlerine yapıştırdım ( taş gibi oldu ). ama motorumdan bir ses daha gelmeye başladı öncelerı anlayamadım, ama ses eksozun içinden geliyor arka teker yukarı aşagı hareket ettığınde eksozun içinden bir ses geliyordu. bu sefer başka bir servise gittim. usta demezmi eksozun susturucusu kopmuş içeriden garantiden deyiştireli ( garantiden dedi ) sevindim, olur dedim eksoz yoktu ellerınde sipariş verdiler geleçek dediler biz sana ulaşır haber verırız dedıler ve ayrıldım oradan . bir kaç gün sonra bir boru gelmiş adına eksoz diyorlar. aslında benimde hoşuma giden pover eksoz dedıklerınden ki coğu scooter bunu kullanıyor. ( işte esas olaylar bu gunden sonra başlıyor. ) bizde heves ettik daha bir spor duracak bu eksoz diyede sevindik.soktuler üstü nikalajlı orijinal eksozu taktılar aliminyum görünümlü yeni spor eksozu. taktılar derken takmaya çalıştılar. eksoz uymuyor. derken motorumla birlikte sanayiye götürdüler ve bir eksozcunun önünde durup burası takaçak senın eksozu dediler. koca koca kamyonlar arabalar var dükanda bizim küçüçük motorla ilgilenen yok. derken geldi bir tattı ama nasıl taktı orayı ısıttı eydi burayı çekiçledi derken tutturdu . ne yalan söyleyeyım hoşumada gitti. hatta eskı kasa majestiklere neden böyle havalı eksoz koymamışlar şekil olurmuş diyede düşündüm. olayın tek açı tarası eksozcu 50 milyon keklemişti bizi. kavga gürültü derken fiyat indirdim ödedim. atladım motoruma gene başladık devri aleme. gez babam gez tak eksozun kula koptu gene bir eksozcuya git kaynak . derken bir kaç sefer böyle git geller başladı. çünkü eksoz orizinal deyil ısınıncamı uzuyor soguyuncamı kısalıyor bilmiyorum ama bir yerlerde bir terslik var ve sürekli sanayıdeyım. derken o eksozda susturucusu koptu içeriden busefer gittim ve eksozcuda içini açdırdım eksozun. susturucu dedıklerı bir kaç hurda telle ( evet tel bildiyimiz kümes teli ) sarılmış 20 cm civarı boruymuş . oda kırılmış kaynak yerınden yaptırdık ( önce içini sonra dışını ) .bu arada iki kere marş motorunun baskısı bozuldu onları yazmayı unutuyordum deyiştirdik serviste. ( tabiki garantiye girmedi ). ha bi arada krankını deyiştir dedıler onuda deyıştırdım.motorumu surerken keyif alıyordum , ama bir taraftanda sanayide sanaat öğreniyordum. motorumun son arızalı eksozunun resimlerini http://www.sahibinden.com/yamaha_majestik_kasa_scooter-36WQQaXQQ10559641WQQpXQQdisplayitem göre bilirsiniz. son arızayı dagın başında yaptı. benım motorum birden aslan gibi kükremeye başladı yolda giderken bir baktım eksoz yolun kıyısından bana el sallıyor. durdum eksozumu aldım elime :) iş yerıne kadar devam ettim. motoru park ettim iki ay ellemedım acayıp kızmıştım. iki ayın sonunda cebime para koydum dogru motorumun yanında aldım soluğu. sağını soluna baktım ne alazımsa not aldım. dogru izmir merkeze ( fuardan tanışdıgım çinliler vardı ) çinlileri aradaım bulamadım taşımışlar dükanı.bilenlere sordum parça konusunda nerden alalım diye ege motoru tarif ettiler. anasını gözünde , oldukça ters bir yerde kanuni parçaları satan bir dükkan girdim içeriye ne lazımsa aldım.
aldıklarım
1- bir takım conta 5 lira
2- bir takım çektirme aparatı sanırım 15 lira
3- bir silindir kapagı ( geri dönüşüm lü ) nedense bazıları turbo diyor ki turbo görmesek yutturçaklar.) 45 lira eksoz düşerken saplamalarıda yanında alıp götürmüş sılındır kapagında bişiş bırakmamıştı. tornacı iki kırık saplamayı cıkarmak ve yenisini takmaya 15+15 30 lira istemişti
4- marş motoru. 20 yada 25 di
5- marş baskısı ( orijinali 3 bilyeli ben 5 bilyeli aldım daha sağlam oluyormuş ) marş motoru 20 ise bu 25 di yada tersi
6- kırmısı silikon sıvı conta hediye şiketten
7- ikili emiş manifoltu 4 lira galiba
8- orijinal tüp eksoz ( asya t1 lerinkinden )60 lira
ufak tefek lerle birlikte 180 lira kredi kartından geçdim. epey malzeme aldım.
önce memlekete gittim 20 liraya spopcuda sibopları alıştırttım.geldim dağ başındaki iş yerime. gece başladım motoru sökmeye sabahın ilk ışıklarıyla birlikta topladım. şimdi motorum saat gibi şeytan kulagına kurşun.
ya cok uzun oldu ne anlatıyordum unuttum :)
ha bakımı ve her turlu parça deyişimini kendim yaptım ve büyük keyif aldım. keyifin çok daha büyünü sorunsuz bir motor sürereken yaşıyorum.
bu olayın iki önemli ana fikri var birincisi bisan bisiklet teşkilatına motor servisi vermiş
diyeride bisikletciler bisanı sever miş :)
sanırım sayelerinde usta oldum. artık allah beni servise veya başka bir ustaya muhtaç etmesin.
parça fiyatlarına dikat edelim daha ucuza bulursak birbirimize buradan iletelim iyi sürüşler herkese.
bu arada yazmayı unutmuşum düzeltmeyle yazıyorum arka çantasını taka bilen bir ustaya raslamadım sızın arka çantaları nasıl takmışlar tarifle mumkunse burada yazarmısınız . yada içinden ve altından bir kaç kare foto koyarmısınız.

Gürcell
02 Haziran 2009, 16:00
bu arada yazmayı unutmuşum düzeltmeyle yazıyorum arka çantasını taka bilen bir ustaya raslamadım sızın arka çantaları nasıl takmışlar tarifle mumkunse burada yazarmısınız . yada içinden ve altından bir kaç kare foto koyarmısınız.

Hocam işine yararmı bilmem ama ben sana zatın arka çanta resmini vereyim.

http://img520.imageshack.us/img520/9432/grnt051.jpg

barok34
15 Nisan 2010, 22:50
arkadaşlar bu motorların uzun yol performansı nasıldır

yusuf baba
24 Nisan 2010, 23:10
arkadaşlar buraya sormak için biraz geçmi kaldım bilmiyorum ama bende komşumuzdan sudan ucuza bir senatör aldım.motor bayağı yıpranmıştı ama hala gidiyordu ve bu beni etkiledi.motoru ucuza kapattım ama bana sonrası biraz pahalıya patladı.motorumun sağ sol takozlarına hidrolik yağ kaçtığı için iki takozunda içleri çürümüş ve düğmeler tek tek kırılmaya başladı bir süre idareten kullandım ama sonra tamamiyle iptal oldu motoru söktüm dağıttım.2 haftadır motorun ön kafa ve gidon kısmı takozlar parçalara ayrılmış halde dağınık duruyor.sebebi ise bu iki parçayı bulamamam.izmirde bulamadım.bana yardımcı olacak bu parçaların yerini bilen arkadaşlar lütfen yardımcı olsunlar.bisan lifan senatör sağ.sol takozlar sinyal marş ve korna bulunan takozlar motor takozlarıyla karıştırmayın lütfen.bilen varsa parası neyse alalım çok acil lazım.şimdiden teşekkürler

logaritma
10 Mayıs 2010, 22:26
başka markalarınki uymuyormu çinlilerin genelde kasaları farklı olsada parçaları fiksdir..

yamyamaha
17 Mayıs 2010, 23:00
arkadaşlar buraya sormak için biraz geçmi kaldım bilmiyorum ama bende komşumuzdan sudan ucuza bir senatör aldım.motor bayağı yıpranmıştı ama hala gidiyordu ve bu beni etkiledi.motoru ucuza kapattım ama bana sonrası biraz pahalıya patladı.motorumun sağ sol takozlarına hidrolik yağ kaçtığı için iki takozunda içleri çürümüş ve düğmeler tek tek kırılmaya başladı bir süre idareten kullandım ama sonra tamamiyle iptal oldu motoru söktüm dağıttım.2 haftadır motorun ön kafa ve gidon kısmı takozlar parçalara ayrılmış halde dağınık duruyor.sebebi ise bu iki parçayı bulamamam.izmirde bulamadım.bana yardımcı olacak bu parçaların yerini bilen arkadaşlar lütfen yardımcı olsunlar.bisan lifan senatör sağ.sol takozlar sinyal marş ve korna bulunan takozlar motor takozlarıyla karıştırmayın lütfen.bilen varsa parası neyse alalım çok acil lazım.şimdiden teşekkürler

dostum geç fark ettim izmirde gardan cıkınca kocaman bir cadde var denize dogru gidiyor. o bulvarın gara yakın sol tarafında bir ptt var onu karşına aldın mı, sagında bir ara sokak var ( bu sokak nereye gidiyor ya benı burada kesseler kımsenın haberı olmaz diye düşündüren epey dar bir sokak ) bu sokaktan dogruca yukarıya dogru git karşına kanuni tabelası olan bir motor toptancısı cıkacak. orada çinli motorlar konusunda uzmanlar var ustalara aradıgın parçaları goster onlar sana saglam parçayı versınler :)

saltanat_09
22 Temmuz 2010, 12:11
arkadaslar bende bisan-lifan senatö 150cc var. aydında oturuyorum merkez ve cevresinde aramadıgım yer kalmadı bu motorun plastik aksam hiç bir yedek parcasını bulamadım. o kadar ki kilometre dişlisini bile bulamadıgım için motorumun kilometresi calısmıyor. bulabilecegim yer warsa telefon numarası verirseniz sevinirim. mail adresim saltanat_09@hotmail.com lütfen acil yardım edin...

logaritma
22 Temmuz 2010, 15:40
lifan düzcede fabrika açdı..

düzcedeki fabrikayı ararsanız ye direk istediğiniz parçaları size kargolarlar yada alabiliceğiniz bir adres verirler..

berata2005
16 Ağustos 2010, 10:35
merhaba arkadaşlar bende ikinciel bir senatör aldım fakar bunda katrandaki hızı göremiyorum daha dogrusu 80 i geçmiyor vede seri deyil ne yapmam lazım bilginiz varsa paylaşın lütfen pejo 103 ler gibi kalkıyor çok yavaş ve sonradan hızlanıyor hızlansada 80 90 anca yapıyor

teknikhoca
16 Ağustos 2010, 11:31
Günaydın...
Motorunuzun genel bakım problemleri olabilir. en baçında buji ve filtrelerde sıkıntılar olabilir. Çok sıkı supaplar, motorunuzun güç vermesini önleyebilir. Aktarma organlarında sorunlar olabilir. Bu nedenle daha fazla bilgi vermelisiniz.
1- Motorunuz ilk çalıştırmada sorun yaratıyor mu?
2- Rölantide titreme, gaz yeme sürecinde kesiklik yada boğulma var mı?
3- Tüketim değerleri nedir?
4- Motorunuz kalkıştan itibaren 80km hıza çok yüksek devirlerde yada çok düşük devirlerde mi geliyor. Yani motor devr yapmaksızın mı hızlanıyor, yoksa yüksek devirlerde mi hızlanıyor?

yamyamaha
16 Ağustos 2010, 22:15
merhaba arkadaşlar bende ikinciel bir senatör aldım fakar bunda katrandaki hızı göremiyorum daha dogrusu 80 i geçmiyor vede seri deyil ne yapmam lazım bilginiz varsa paylaşın lütfen pejo 103 ler gibi kalkıyor çok yavaş ve sonradan hızlanıyor hızlansada 80 90 anca yapıyor
bu motorlarda pejo lar gibi varyator sistemli ve otamatık deprajlı.
kayış eskimiş ve bol geliyor ola bilir.
depriyaj balataları eskimiş hafiften sıyırıyor ola bilir.
varyatordeki bilyeler deforme olmuş ve yatagında düzgün hareket etmiyor olabilir.
tum bu olasılıklar motorunun sağlıklı ve ayarları tamsa gözden kaçmış küçük ayrıntılardır.
motorunun son süratı düz yolda zaten 90 dan cok fazla deyil.
kilometre saati altatıcıdır.
ama son süretine çabuk gelmiyorsa bu saydıgım kısımları gözden geçir.
umarım kısa sürede ağız tadıyla kullanırsın yeni motorunu.
teknik hocamın yazılarını takip ederim bu konularada bilgilidir.
sorularına cevap yaza bilirsen senın problemi nokta atışı olarak bulur ve sana yardımcı olur.

berata2005
17 Ağustos 2010, 15:25
slm bende 2006 model bir senatör var satılık 1200 tl yakında sahibinden.com a koyacagım
renk mavi yeni aldım fakat motosiklet bana göre deyilmiş bisiklete zor biniyorum ve de ehliyetim yok 05365750499

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:15 ----------

motoru yenı aldım 80 plakalı aldıgım kişi daha iyi olsun diye silindir kapagını deyiştirmiş bişeyler yapmış yani bana satarken fazla hız yapma dedi motor acılsın felan dedi
banada pek inanadırıcı gelmedi acıkçası çok geç hızlanıyor benım arkadaşımda vardı önceden bir kaç kere binmiştim cok seriydi ilk kalkışlarda ama bu öyle deyil 30 40 km hıza 100 metrede anca varıyor en fazla yaptıgıda 90 km hız bakalım bi servisine götürecegim ordan bilgilendirilirsen tekrar yazacaagım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:22 ----------

birde yokuşlarda iki kişiyi cok zorluyor cıkıyor ama normalleri gibi deyil sanki bayılacakmış gibi

yamyamaha
18 Ağustos 2010, 15:52
slm bende 2006 model bir senatör var satılık 1200 tl yakında sahibinden.com a koyacagım
renk mavi yeni aldım fakat motosiklet bana göre deyilmiş bisiklete zor biniyorum ve de ehliyetim yok 05365750499

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:15 ----------

motoru yenı aldım 80 plakalı aldıgım kişi daha iyi olsun diye silindir kapagını deyiştirmiş bişeyler yapmış yani bana satarken fazla hız yapma dedi motor acılsın felan dedi
banada pek inanadırıcı gelmedi acıkçası çok geç hızlanıyor benım arkadaşımda vardı önceden bir kaç kere binmiştim cok seriydi ilk kalkışlarda ama bu öyle deyil 30 40 km hıza 100 metrede anca varıyor en fazla yaptıgıda 90 km hız bakalım bi servisine götürecegim ordan bilgilendirilirsen tekrar yazacaagım



---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:22 ----------

birde yokuşlarda iki kişiyi cok zorluyor cıkıyor ama normalleri gibi deyil sanki bayılacakmış gibi
motor bitmiş bence 150-200 lira para ayarla bir revizyon yaptır. :)

korsanxxx
30 Eylül 2010, 18:40
kısmetse yarın senatörüm olacak 430kmde henüz hiç kullanılmamış bir motor üstü başı toz içindeydi yarın aldıktan sonra bi bıcı bıcı yaptırayım bi pasta cila sonra garaja çekip güzel bir bakım yeni tertemiz yağ koyayım kendine gelsin.
ilk sürüş izlenimimi vereyim 150 zattan 2 kat daha kaliteli parçaları var üzerinde ve ondan daha kalıplı en azından çakmada olsa maxi scooter havası var ve trafikte kendini gösteriyor güven veriyor.
ilk kalkıştaki kavraması beni şaşırtı doğrusu o kadar erken gazda kavrayacağını beklemiyordum çok hoş bir durum oldu. benzin pompası mikino olduğundan arıza yapması neredeyse imkansız arkada bir adet çantası oldukça büyük ve sağlam aynı şekilde koltuk bagajıda çok kullanuışlı ve geniş. göstergeler gayet kendini gösteriyor ve aydınlatması iyi.
gündüz baktığımdan dolayı far performansı konusu şimdilik meçhul

yamyamaha
30 Eylül 2010, 20:08
hayırlı olsun ağız tadığla kulalanırsın inşallah. elin alet tutuyorsa seni fazla üzmez. ama kaportaya dikkat et elin ustası hiç acımıyor kanırta kanırta kaporta söküyor bu arada olan tırnaklara oluyor.

korsanxxx
30 Eylül 2010, 20:53
hayırlı olsun ağız tadığla kulalanırsın inşallah. elin alet tutuyorsa seni fazla üzmez. ama kaportaya dikkat et elin ustası hiç acımıyor kanırta kanırta kaporta söküyor bu arada olan tırnaklara oluyor.

teşekkürler:)
alet ne kelime motoru söker takarım çok şükür özellikle scooterlar konusunda epey bilgim ilk scooterım sayesinde oldu mct sayesinde vitesli bilgimde tamamlandı.
bu senatörüde zaten herhangi bir ustaya götürmem öyle bir usta yok zira:queen:
yarın aldıktan sonra ilk iş hemen bakıma sokucam yağ değişimi filtre bakımı temizliiği gerekirse değişimi(nerden bulurum bilmiyorum orası ayrı:)) rölantisi biraz yüksek zira motor sıfır olduğundan ona bağışlıyorum onun ayarı kaporta temizliği pasta cilası gevşemiş yerlerin sıkılaştırılması.

bence kışı geçirmek için çok ideal bir motor ve heybeti çok güzel kastırmadan adam gibi bindikten sonra çook uzun kmler gider zira eski scooterımı satttığımda 42.000kmdeydi artık siz düşünün gerisini:queen: bi ayar yapmıştım 150-160 yapıyordu yokuş aşşağı düz yolda 120-130 görebiliyordu. ilerleyen zamanlarda senatörüde modifiyeleyeceğim özellikle böyle 100-150km geziler için ideal olacağı için hafif bi modifikasyon kafi olacaktır

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:32 ----------

bu arada motorun aküsü sulu akü çıktı bende bir adet 12v7a jel akü var acaba onun yerine taksammiki yoksa suluyu kullanmaya devam mı etsem ilk defa sulu akü kullanacağım ne gibi problemleri olur kışın donma durumu olurmu suyunu ne zaman nasıl ekleriz motor uzun zaman sonra çalışmasına rağmen akü göstergesi neredeyse 15e yakın duruyordu

yamyamaha
30 Eylül 2010, 23:04
teşekkürler:)
alet ne kelime motoru söker takarım çok şükür özellikle scooterlar konusunda epey bilgim ilk scooterım sayesinde oldu mct sayesinde vitesli bilgimde tamamlandı.
bu senatörüde zaten herhangi bir ustaya götürmem öyle bir usta yok zira:queen:
yarın aldıktan sonra ilk iş hemen bakıma sokucam yağ değişimi filtre bakımı temizliiği gerekirse değişimi(nerden bulurum bilmiyorum orası ayrı:)) rölantisi biraz yüksek zira motor sıfır olduğundan ona bağışlıyorum onun ayarı kaporta temizliği pasta cilası gevşemiş yerlerin sıkılaştırılması.

bence kışı geçirmek için çok ideal bir motor ve heybeti çok güzel kastırmadan adam gibi bindikten sonra çook uzun kmler gider zira eski scooterımı satttığımda 42.000kmdeydi artık siz düşünün gerisini:queen: bi ayar yapmıştım 150-160 yapıyordu yokuş aşşağı düz yolda 120-130 görebiliyordu. ilerleyen zamanlarda senatörüde modifiyeleyeceğim özellikle böyle 100-150km geziler için ideal olacağı için hafif bi modifikasyon kafi olacaktır

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:32 ----------

bu arada motorun aküsü sulu akü çıktı bende bir adet 12v7a jel akü var acaba onun yerine taksammiki yoksa suluyu kullanmaya devam mı etsem ilk defa sulu akü kullanacağım ne gibi problemleri olur kışın donma durumu olurmu suyunu ne zaman nasıl ekleriz motor uzun zaman sonra çalışmasına rağmen akü göstergesi neredeyse 15e yakın duruyordu

akü sulu ama sonuçta içinde asitte var donma yapmaz ağız tadıyla kullan .

korsanxxx
01 Ekim 2010, 09:37
akü sulu ama sonuçta içinde asitte var donma yapmaz ağız tadıyla kullan .

hımm inşallah baktım olmuyor takıveririm kuru aküyü:)

yamyamaha
01 Ekim 2010, 13:17
hımm inşallah baktım olmuyor takıveririm kuru aküyü:)

:) kuru akü ?
kuru akü diye bilinen bir cok akude sulu aslında.
kuru akunun markası nedir.
sen sulu kuru biede jel akünü hepsini bağla bölece kışın problem yaşamazsın:)

korsanxxx
01 Ekim 2010, 23:34
evet bugün motorumu aldım 30 40 km yol yaptım rodajda olduğundan kendilerini çok kastırmadım ve oldukça keyifli bir sürüşü olduğuna kanaat getirdim iç dış temizlik hava rölanti ayarı için karbüratöre ulaşmak epey işkence oldu sağını solunu söktüm komple ancak ulaştım plastik aksamı birazcık daha kalın olsaymış taş gibi olacakmış motor ama yinede zat ve t1 modellerine oranla daha sağlam ve esneyebiliyor olması güzel.

eğer yanıt veren olursa bir kaç sorum olacak

1: yağ kaç lt koyuluyor
2: buji modeli nedir ngk kodu nedir özellikle
3: benzin deposu kaç lt
4: kaliteli kayış ve debriyaj balatası önerilen marka varmıdır hangi japonla uyum gösterir
5: yağ olarak 10/40mı yoksa 15/50mi koymak gerekir

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:01 ----------


:) kuru akü ?
kuru akü diye bilinen bir cok akude sulu aslında.
kuru akunun markası nedir.
sen sulu kuru biede jel akünü hepsini bağla bölece kışın problem yaşamazsın:)

kuru derken jel demek istedim aslında :queen::cat: su koyma işlemi olmadığından haliyle kuru oluyor. valla bugün eski akümü takayım dedim maalesef akü yuvasına oturmadı o bakımdan aküye su aldım koydum ama pek bişey farketmedi gibi motorun tüm tesisatı çalışırken gösterge 12de duruyor çalışmazken 12den sonraki ilk tırtıkta normalmidir bilmediğim için yetersiz gibi geldi sanki.
jel akünün markası abüs sulu akü ise yuasa ikiside 12v7a

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 ----------

işte resimleri

http://img411.imageshack.us/img411/7751/pict0230c.jpg (http://img411.imageshack.us/i/pict0230c.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img338.imageshack.us/img338/8738/pict0231e.jpg (http://img338.imageshack.us/i/pict0231e.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img178.imageshack.us/img178/9671/pict0232d.jpg (http://img178.imageshack.us/i/pict0232d.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img512.imageshack.us/img512/9163/pict0233b.jpg (http://img512.imageshack.us/i/pict0233b.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img822.imageshack.us/img822/3179/pict0235r.jpg (http://img822.imageshack.us/i/pict0235r.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img696.imageshack.us/img696/5846/pict0234d.jpg (http://img696.imageshack.us/i/pict0234d.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

yamyamaha
02 Ekim 2010, 03:15
motor güzelmiş hani.
maşallah diyelim.
ders bir sakın sıcak havada branda falan örtme ısınınca hararet ve barandanın etkisiğle öncam komik bir hal alıyor.
ilk önce benzin depo kapağını saklayan plastık düşüyor. sakın kaybetme içine polyesterle sağlamlaştır.
aslında varsa iyi bir kaportacı yada sadece polyester işi yapan bir tanıdığın tum kaporta parçalarını içeriden bir iki kat polyester ile kaplat anadol gibi olur ama tırnaklardan ve plastık aksamdan olan şikayetlerın azalır.
yağ sanırım 15/40 idi buji kodunu bilmiyorum yani şu an için unuttum.
arka çantayı sok at cok ses yapacak başın ağrıyacak.
kaliteli bişi bulup takarsın sonra.
motor kodu gy6 dır yani 1978 ve sonrası honda teknolojisi. 50 cc den 150 cc ye jadar bir cok parçası ortak. tabiki silindir piston vb. hariç
bende motor kısmının bazı çizimleri var paylaşmak isterim. gerçi en az 12000 km lazım olmayacak.
ilk arızamı eksozun susturucusu yüzünden olmuştu. eksozda bir sesler gelmeye başlarsa bisan diye aradıgında bulamazsın asya t1 dersen daha çabuk bulursun.
kayış olsun başaka bir ihtiyaç olsun bisan diye arama 150cc cincancon scooter de parçacı sana verır.
marş motorun arıza yaparsa honda al ömürlük oluyor. ben benimkini değiştirmiştim.
barş motorunun kavraması 3 bilyelidir. cok sık arıza yapar ( en azından benımki öle idi ) marş motoru ile birlikte 5 bilyeli kavrama almıştım birdaha aynı yerden sorun yapmadı.
cok yüksek devirlerde fazla kullanmak iyi gelmiyor huyu suyu deyişiyor. servise falan gidersen aman dikat et kaportasını sen kendin soy kaportada ilk darbeyi serviste usta diye geçinen insanlar yapıyor. kanırta kanırta sökme eyilimindeler. özellikle bisanın servisleri bisikletçilikten motor culuya terfi ettiklerınden özellikle dikat et.
ha birde kafalı ybr sinyalleri uyuyor ilk fırsatta deyiştir cok daha parlak yanıyorlar.
bilgin olsun tekrar hayırlı olsun.

korsanxxx
02 Ekim 2010, 23:32
motor güzelmiş hani.
maşallah diyelim.
ders bir sakın sıcak havada branda falan örtme ısınınca hararet ve barandanın etkisiğle öncam komik bir hal alıyor.
ilk önce benzin depo kapağını saklayan plastık düşüyor. sakın kaybetme içine polyesterle sağlamlaştır.
aslında varsa iyi bir kaportacı yada sadece polyester işi yapan bir tanıdığın tum kaporta parçalarını içeriden bir iki kat polyester ile kaplat anadol gibi olur ama tırnaklardan ve plastık aksamdan olan şikayetlerın azalır.
yağ sanırım 15/40 idi buji kodunu bilmiyorum yani şu an için unuttum.
arka çantayı sok at cok ses yapacak başın ağrıyacak.
kaliteli bişi bulup takarsın sonra.
motor kodu gy6 dır yani 1978 ve sonrası honda teknolojisi. 50 cc den 150 cc ye jadar bir cok parçası ortak. tabiki silindir piston vb. hariç
bende motor kısmının bazı çizimleri var paylaşmak isterim. gerçi en az 12000 km lazım olmayacak.
ilk arızamı eksozun susturucusu yüzünden olmuştu. eksozda bir sesler gelmeye başlarsa bisan diye aradıgında bulamazsın asya t1 dersen daha çabuk bulursun.
kayış olsun başaka bir ihtiyaç olsun bisan diye arama 150cc cincancon scooter de parçacı sana verır.
marş motorun arıza yaparsa honda al ömürlük oluyor. ben benimkini değiştirmiştim.
barş motorunun kavraması 3 bilyelidir. cok sık arıza yapar ( en azından benımki öle idi ) marş motoru ile birlikte 5 bilyeli kavrama almıştım birdaha aynı yerden sorun yapmadı.
cok yüksek devirlerde fazla kullanmak iyi gelmiyor huyu suyu deyişiyor. servise falan gidersen aman dikat et kaportasını sen kendin soy kaportada ilk darbeyi serviste usta diye geçinen insanlar yapıyor. kanırta kanırta sökme eyilimindeler. özellikle bisanın servisleri bisikletçilikten motor culuya terfi ettiklerınden özellikle dikat et.
ha birde kafalı ybr sinyalleri uyuyor ilk fırsatta deyiştir cok daha parlak yanıyorlar.
bilgin olsun tekrar hayırlı olsun.

bilgiler için teşekkürler kaportayla ilgili bir kaç planım var sağlamlaştırma adına ama tırnaklar için ne yapabilirim bilmiyorum rçlanti hava ayarını yaparken olabildiğince dikkat ettim bişey olmadı ama kullandıkça yıpranan sertleşen kaporta kendi kendine kırılacaktır diye düşnüyorum.

kayış debriyaj ve ön varyatörü çin malı yerine japon taktırmayı planlıyorum ama hangisi uyar bilemiyorum zira bütün japonlar bu kasada 250cc artık bi şekilde bulucaz:)

motorla ilgili kitapçık felan varsa paylaşırsan sevinirim.
halen depo kaç lt benzin alıyor
kaç lt yağ konuyor bulamadım büyük muamma.
gerçi yağ tıpası yerinde 075l diye bişey var tahminimce 75ml olacak ama oda çok az sanki

yamyamaha
03 Ekim 2010, 22:56
gramaj olarak ben 900 gram koyuyorum. 300 gram da arkada difransiyel gibi bir dişli gurubu var oraya dişli yağı nümerosu çok önemli deyil.
buji NGK CR7HGP dene çok iyimiş.
ayrıca NGK C7HSA CR7HSA
yağ deposu sanırım 12 litre

korsanxxx
05 Ekim 2010, 13:31
gramaj olarak ben 900 gram koyuyorum. 300 gram da arkada difransiyel gibi bir dişli gurubu var oraya dişli yağı nümerosu çok önemli deyil.
buji NGK CR7HGP dene çok iyimiş.
ayrıca NGK C7HSA CR7HSA
yağ deposu sanırım 12 litre

değerli bilgiler için teşekkürler:cat:

bir sorum daha olacak bu motorun süspansiyonları iğrenç ötesi yok gibiler bunun ayarı felan varmıdır değiştirsem hidrolik amortisör taksam özellikle arka için nasıl bişey olmalıdır

yamyamaha
06 Ekim 2010, 11:54
aynı konuda benim de şikayetim vardı. ama bir turlu alternatif bişi araştıramadım. cok uzun gelmezse izh rus motorların arka amatosurune bir bak uyarsa onlar hidrolik. yağ miktarı ve derecesıyle sertlıyını ayarlarsın. ayrıca enkonomik.

korsanxxx
06 Ekim 2010, 13:46
aynı konuda benim de şikayetim vardı. ama bir turlu alternatif bişi araştıramadım. cok uzun gelmezse izh rus motorların arka amatosurune bir bak uyarsa onlar hidrolik. yağ miktarı ve derecesıyle sertlıyını ayarlarsın. ayrıca enkonomik.

hımm güzel bir alternatif araştırayım biraz. motor çok konforlu ama sürünce maalesef o konfor gidiyor:) birde böyle tak tuk girdikçe granajlar çok çabuk zarar görecektir.

bende geçen ybr arkasını sordum kullanıcıları süper dedi boylarıda neredeyse aynı ama oda yaylı sadece yumuşak olması birde küba motorunkini buldum tüplü ayarlı hidrolikli senin dediğinide araştırıp fiyat kıyaslamasından sonra hangisi uygunsa onu alayım aksi halde motor 1000kmye girmeden dağılacak.


birde bi sorunum daha var oda km göstergesi sanırım fazla gösteriyor 10km kesin fazla ama genelde kaç km fazla gösteriyor bu sorunu halletme işi nasıl olur halleden olmuşmu acaba

yamyamaha
06 Ekim 2010, 17:27
km göstergesini söküyorsun içinde inçe bir yay var o iprenın devamlı dönmesını önlüyor. hızını yavaşlatıp ipreyi hızda sabit tutuyor. o yayı cok az bişi gerdirirsen km göstergesi az okuyacak . ama 10 hızda 1 mm gerdirmen gerek gibi kesin bir ifade kullanamıyacagım. ama sırf km saatı tarmiri yapan ustalar var onlardan birine gidersen sana milimetrık olarak ayarlar.
kendin yapmaya çalışırsan bir kaç sefer söküp taktıktan sonra kaliprasyonu tutturursun.