Orijinalini görmek için tıklayınız : KTM KTM RC 390 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Uğur
03 Aralık 2014, 00:21
http://www.spormoto.com/site/wp-content/uploads/2014/09/a43bbe0c30.jpg
MOTOR
Yapı tipi 1 silindirli 4 zamanlı benzinli motor, sıvı soğutmalı
Hacim 373,2 cm³
Çap 89 mm
Strok 60 mm
güç 32 kW (44 PS)
Marş desteği Elektrik marşı
Vites kutusu 6 vitesli tırnaklı şanzıman
Motor yağlaması Karterli yağlama
Birincil aktarma 30:80
İkincil aktarma 15:45
Soğutma Sıvı soğutma, devirdaim pompası üzerinden soğutma sıvısının sürekli devirdaimi
Debriyaj Islak çok diskli debriyaj / mekanik olarak çalıştırılır
Ateşleme tertibatı dijital ateşleme ayar özelliğine sahip, temassız kontrollü tam elektronik ateşleme tertibatı
ŞASI
Şasi Çelik ana boru şasi, toz kaplama
Çatal WP Suspension Up Side Down
Arka amortisör WP Monoshock
Süspansiyon yolu ön 125 mm
Süspansiyon yolu arka 150 mm
Fren tertibatı önde Dört pistonlu fren kaliperine sahip disk fren
Fren tertibatı Arkada Tek pistonlu fren kaliperine sahip disk fren, yüzer yataklı
Fren diskleri - çap Ön 300 mm
Fren diskleri - çap Arka 230 mm
Zincir 5/8 x 1/4” X‑Ring
Gidon kafası açısı 66,5°
Dingil mesafesi 1.340±15 mm
Yüksüz durumda yerden yükseklik 178,5 mm
Yüksüz oturma yüksekliği 820 mm
Yakıt deposu kapasitesi toplam yakl. 10 l
Kurşunsuz süper (ROZ 95)
kuru ağırlık 147 kg
FİYAT :7.950,00 EURO *
onur1517
19 Aralık 2014, 16:52
kimse yok mu :) duke 200 sahibiyim 390cc ye geçmeyi düşünüyorum. 390 ve rc390 oturuş pozizyonunu merak ediyorum. test eden arkadaş var ise cevap rica edicem.
Seko
19 Aralık 2014, 17:03
Geçen gün RC200'e oturdum, bana Duke 200'den rahat geldi. Hatta yolcu selesine hayret ettim. Bütün o kuyruk kısmının tamamı yumuşak malzemeden yapılmış. Yolcusu yaşadı.
jurisgonzo
17 Nisan 2015, 13:57
Merhabalar. CBR600RR konu başlığı altında bir arkadaşımızın sorduğu soruya istinaden RC390 üzerine izlenimlerimi burada paylaşmak isterim:
Artılar:
- Hafif bir makine. Manevra kabiliyeti yüksek.
- Oldukça modern ve hoş bir tasarımı var.
- Sürüş dinamikleri oldukça oturmuş. Zaten halihazırda yarışlarda kullanılan versiyon ile şasi ve amortisörler dahil (küçük farklarla: mesela egzos sistemi)neredeyse aynı. Hata affeden bir makine.
- Müthiş bir tork var. Şehiriçi kullanım için oldukça tatmin edici. Keza 44 beygir güç de bu hafiflikte ve torkta bir makinede son derece yeterli. Passing power denilen, gerektiğinde/acil durumda sollama yapma yeteneği ve gücü tatminkar.
- ABS standart olarak geliyor. Bu biraz zevk meselesi (Zira bu bir ihtiyaç dahi olsa 600 cc'lik supersportlarda ülkemizde ABS opsiyonel olarak dahi ancak bir kaç modelde satın alınabiliyor). Devreye girdiğini hatırlamıyorum yahut girdi ve farketmedim (Bu olumlu bir özellik. Keza, CBR600RR'ın üzerinde yurtdışında opsiyonel olarak gelen C-ABS donanımı için de aynı doğrultuda methiyeler düzülmekte).
- Stock lastikler Metzeler M5. Nefis...
- Yüksek sele sayesinde "leg room" olarak tabir edilen peg-depo arası bacak mesafesi son derece geniş. Neye göre kime göre derseniz. CBR 250R'da boyunuz uzunsa depoyu kavramak o derece kolay değil. Benzeri sıkıntının Ninja 300'de de olduğu söyleniyor.
- Tek silindir ve müthiş bir yakıt ekonomisi. Uzun yolda veya TEM'de 90-100 km sabit hızda 100 km'de 2.9 ila 3 litre arası bir sarfiyat. Full şehiriçi trafikte ise max 5 litre görebiliyorsunuz. Zincirlikuyu saat 19:00 tarifiğinden bahsediyorum. Etkileyici bir rakam.
- Duke 390 ile aynı motoru paylaşıyor. Dolayısıyla oturmuş bir makine.
- Spormoto. Nazik insanlar.
- Uzun servis aralıkları. 7.500 km'de bir. Eh..diğer markalarla kıyaslanınca oldukça makul..
Eksiler:
- Yüksek satış fiyatı. Malum ÖTV oranı yüksek vergi dilimine girmekte. Elbette motor ve donanımına bakılırsa (mesela üzerine bulunan 41 mm WP aön amortisörler ki 600'lük supersportlarda Honda dahi henüz 2013 yılında big piston forka geçiş yaptı) fiyat/fayda analizi açısından tatminkar. Ancak, biraz daha sübvansiyon yapmak en azından model bilinirliğini ve yaygınlığını arttırmak adına doğru olacaktır.
- Titreşim. Burada adil olmak gerekiyor. Çin malı bir motordan bahsetmiyoruz. Bilinçli bir tercih söz konusu. Sonuçta tek silindirli bir KTM'den bahsediyoruz ve KTM motorlarının karakteristiği de tek silindir ve titreşim. Ancak, 6.500 devir ve üzeri kullanırsanız (ki maksimum torku 7.250 devirde veriyor) titreşimi hissetmiyorsunuz. Kıyas da önemli. YZF R-125 ilk motorumdu. Onunla kıyaslanınca titreşim neredeyse aynı. Ancak uzun yola çıkmak işkence olabilir. Hele de üzerindeki nispeten sert seleyle.
- İstanbul dışında servis ağıyla ilgili sıkıntı olabilir. Bu konuda ince eleyip sık dokumak lazım. Honda (ve yavaş yavaş Yamaha) hariç pek çok hobi motoru satan şirket için bu ortak bir sıkıntı.
- Yanlış bilmiyorsam ilk parti henüz geçtiğimiz Aralık'ta Türkiye'ye geldi. Birinci el satış fiyatı yüksek gelirse ve ikinci el almak isterseniz henüz ikinci ele düşmemiş olabilir. Yeni bir makine.
- Spormoto/KTM. Arkadaş, Honda hariç (ki bu bile tartışılır) Türkiye'de adam gibi aksesuar/parça stoğu tutan bir marka yok mudur?
Sonuç olarak kaliteli bir makine. Test sürüşü yapmanızı ve herhalde AEA ekibinden Ömer Bey'in yüklediği izlenim ve test videolarını izlemenizi öneririm.
İyi sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:42 ----------
Sürüş pozisyonunu merak eden arkadaşlar için de bir kelam edeyim.
"Adanmış" olarak tabir edilen bir sürüş pozisyonu var. Sonuçta supersport. Ancak, yukarıda da anlattığım üzere "leg room/bacak alanı" geniş ve depoyu adam gibi dizinizle alttan kavramaya imkan tanıyan bu sürüş pozisyonu bu motorun altınızda küçük kalmasını engelliyor. RC 390'ın Duke 390 ile temelde ayrıldığı belki de en önemli noktalardan biri bu. Duke 390 hakikaten biraz iri biri için kötü bir görüntü (harbi harbi küçük) ve nispeten sıkıntılı bir sürüş pozisyonu vaad ediyor.
Kaldı ki ne olursa olsun yine de bir 600'lük supersport (mesela Yamaha R6) kadar yatık bir sürüş pozisyonu kesinlikle yok. Depoyu doğru şekilde bacaklarınızla kavradığınız takdirde sıkıntısız.
Aslında sorun daha ziyade sport-touring yahut sport makinelerin tüketicinin gözünü boyamak için supersport olarak adlandırılmasından kaynaklanıyor. Mesela Honda CBR250R yahut Yamaha YZF R25/R3 en iyi ihtimalle bir "spor" makine olarak adlandırılabilir. Zira daha çok şehir içi ve işe gidip gelen adam yahut başlangıç motoru olarak tasarlanmış. Kawasaki'nin kendi websitesinde ne Ninja 250'yi ne de 300 ü supersport olarak adlandırmadığını hatırlamakta fayda var. Doğrusu da bu olsa gerek. Farklı sınıflar. Farklı tercih ve ihtiyaçlar. Farklı zevkler..
Okuyunca biraz defansif bir yazı gibi gelebilir ancak önyargıları yıkmak önemli.
Bu arada önemli bir bilgi: Ehliyet, yaş ve CC sınırlamaları olan İngiltere'de en popüler 125 cc'lik motorun Yamaha YZF R-125 olduğunu (ki yukarıda anlattığım üzere RC 390'dan çok daha yatık/öne eğik bir sürüş pozisyonu var)hatırlamakta fayda var.
Yukarıdakilerden bağımsız olarak... Gidin, görün, üzerine oturun, oturun ve bekleyin ve de test edin :)
jurisgonzo
19 Nisan 2015, 13:37
Merhabalar. CBR600RR konu başlığı altında bir arkadaşımızın sorduğu soruya istinaden RC390 üzerine izlenimlerimi burada paylaşmak isterim:
Artılar:
- Hafif bir makine. Manevra kabiliyeti yüksek.
- Oldukça modern ve hoş bir tasarımı var.
- Sürüş dinamikleri oldukça oturmuş. Zaten halihazırda yarışlarda kullanılan versiyon ile şasi ve amortisörler dahil (küçük farklarla: mesela egzos sistemi)neredeyse aynı. Hata affeden bir makine.
- Müthiş bir tork var. Şehiriçi kullanım için oldukça tatmin edici. Keza 44 beygir güç de bu hafiflikte ve torkta bir makinede son derece yeterli. Passing power denilen, gerektiğinde/acil durumda sollama yapma yeteneği ve gücü tatminkar.
- ABS standart olarak geliyor. Bu biraz zevk meselesi (Zira bu bir ihtiyaç dahi olsa 600 cc'lik supersportlarda ülkemizde ABS opsiyonel olarak dahi ancak bir kaç modelde satın alınabiliyor). Devreye girdiğini hatırlamıyorum yahut girdi ve farketmedim (Bu olumlu bir özellik. Keza, CBR600RR'ın üzerinde yurtdışında opsiyonel olarak gelen C-ABS donanımı için de aynı doğrultuda methiyeler düzülmekte).
- Stock lastikler Metzeler M5. Nefis...
- Yüksek sele sayesinde "leg room" olarak tabir edilen peg-depo arası bacak mesafesi son derece geniş. Neye göre kime göre derseniz. CBR 250R'da boyunuz uzunsa depoyu kavramak o derece kolay değil. Benzeri sıkıntının Ninja 300'de de olduğu söyleniyor.
- Tek silindir ve müthiş bir yakıt ekonomisi. Uzun yolda veya TEM'de 90-100 km sabit hızda 100 km'de 2.9 ila 3 litre arası bir sarfiyat. Full şehiriçi trafikte ise max 5 litre görebiliyorsunuz. Zincirlikuyu saat 19:00 tarifiğinden bahsediyorum. Etkileyici bir rakam.
- Duke 390 ile aynı motoru paylaşıyor. Dolayısıyla oturmuş bir makine.
- Spormoto. Nazik insanlar.
- Uzun servis aralıkları. 7.500 km'de bir. Eh..diğer markalarla kıyaslanınca oldukça makul..
Eksiler:
- Yüksek satış fiyatı. Malum ÖTV oranı yüksek vergi dilimine girmekte. Elbette motor ve donanımına bakılırsa (mesela üzerine bulunan 41 mm WP aön amortisörler ki 600'lük supersportlarda Honda dahi henüz 2013 yılında big piston forka geçiş yaptı) fiyat/fayda analizi açısından tatminkar. Ancak, biraz daha sübvansiyon yapmak en azından model bilinirliğini ve yaygınlığını arttırmak adına doğru olacaktır.
- Titreşim. Burada adil olmak gerekiyor. Çin malı bir motordan bahsetmiyoruz. Bilinçli bir tercih söz konusu. Sonuçta tek silindirli bir KTM'den bahsediyoruz ve KTM motorlarının karakteristiği de tek silindir ve titreşim. Ancak, 6.500 devir ve üzeri kullanırsanız (ki maksimum torku 7.250 devirde veriyor) titreşimi hissetmiyorsunuz. Kıyas da önemli. YZF R-125 ilk motorumdu. Onunla kıyaslanınca titreşim neredeyse aynı. Ancak uzun yola çıkmak işkence olabilir. Hele de üzerindeki nispeten sert seleyle.
- İstanbul dışında servis ağıyla ilgili sıkıntı olabilir. Bu konuda ince eleyip sık dokumak lazım. Honda (ve yavaş yavaş Yamaha) hariç pek çok hobi motoru satan şirket için bu ortak bir sıkıntı.
- Yanlış bilmiyorsam ilk parti henüz geçtiğimiz Aralık'ta Türkiye'ye geldi. Birinci el satış fiyatı yüksek gelirse ve ikinci el almak isterseniz henüz ikinci ele düşmemiş olabilir. Yeni bir makine.
- Spormoto/KTM. Arkadaş, Honda hariç (ki bu bile tartışılır) Türkiye'de adam gibi aksesuar/parça stoğu tutan bir marka yok mudur?
Sonuç olarak kaliteli bir makine. Test sürüşü yapmanızı ve herhalde AEA ekibinden Ömer Bey'in yüklediği izlenim ve test videolarını izlemenizi öneririm.
İyi sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:42 ----------
Sürüş pozisyonunu merak eden arkadaşlar için de bir kelam edeyim.
"Adanmış" olarak tabir edilen bir sürüş pozisyonu var. Sonuçta supersport. Ancak, yukarıda da anlattığım üzere "leg room/bacak alanı" geniş ve depoyu adam gibi dizinizle alttan kavramaya imkan tanıyan bu sürüş pozisyonu bu motorun altınızda küçük kalmasını engelliyor. RC 390'ın Duke 390 ile temelde ayrıldığı belki de en önemli noktalardan biri bu. Duke 390 hakikaten biraz iri biri için kötü bir görüntü (harbi harbi küçük) ve nispeten sıkıntılı bir sürüş pozisyonu vaad ediyor.
Kaldı ki ne olursa olsun yine de bir 600'lük supersport (mesela Yamaha R6) kadar yatık bir sürüş pozisyonu kesinlikle yok. Depoyu doğru şekilde bacaklarınızla kavradığınız takdirde sıkıntısız.
Aslında sorun daha ziyade sport-touring yahut sport makinelerin tüketicinin gözünü boyamak için supersport olarak adlandırılmasından kaynaklanıyor. Mesela Honda CBR250R yahut Yamaha YZF R25/R3 en iyi ihtimalle bir "spor" makine olarak adlandırılabilir. Zira daha çok şehir içi ve işe gidip gelen adam yahut başlangıç motoru olarak tasarlanmış. Kawasaki'nin kendi websitesinde ne Ninja 250'yi ne de 300 ü supersport olarak adlandırmadığını hatırlamakta fayda var. Doğrusu da bu olsa gerek. Farklı sınıflar. Farklı tercih ve ihtiyaçlar. Farklı zevkler..
Okuyunca biraz defansif bir yazı gibi gelebilir ancak önyargıları yıkmak önemli.
Bu arada önemli bir bilgi: Ehliyet, yaş ve CC sınırlamaları olan İngiltere'de en popüler 125 cc'lik motorun Yamaha YZF R-125 olduğunu (ki yukarıda anlattığım üzere RC 390'dan çok daha yatık/öne eğik bir sürüş pozisyonu var)hatırlamakta fayda var.
Yukarıdakilerden bağımsız olarak... Gidin, görün, üzerine oturun, oturun ve bekleyin ve de test edin :)
Bu arada fırsat bulabilirsek eğer sizlere makinenin bir uzun kullanım testi ve izlenimlerini de ilerleyen zamanda sunmaya çalışacağız. Şu an motoru kardeşim kullanmakta. Henüz 2.000 km civarında olduğundan gerek parçaların ömrü, dayanıklılığı, çıkmış-çıkabilecek sorunlar ve çözümleri gerek de servis hizmeti, viraj, tüketim değerleri ve uzun yol performansı gibi konularda da daha detaylı ve doyurucu bilgiler ile birlikte bu makineyi almayı düşünenlere yol gösterici olabileceğine inandığımız daha çok veri elimizde olacak.
RC 390'ın şehir dışı ve viraj performansını görebilmek adına, makineyi İstanbul-Şile güzergahında orta siklet bir supersport olarak CBR600 ile dönüşümlü olarak kullanma şansımız oldu. Şimdiden şaşırtıcı ve ilgi çekici olduğuna inandığımız bir takım sonuçlar aldık.
LynXMaSTeR
20 Nisan 2015, 11:49
ben bunu çift silindir sanıyodum, çok titrer bu yav
vladimir
21 Nisan 2015, 11:18
Bu arada fırsat bulabilirsek eğer sizlere makinenin bir uzun kullanım testi ve izlenimlerini de ilerleyen zamanda sunmaya çalışacağız. Şu an motoru kardeşim kullanmakta. Henüz 2.000 km civarında olduğundan gerek parçaların ömrü, dayanıklılığı, çıkmış-çıkabilecek sorunlar ve çözümleri gerek de servis hizmeti, viraj, tüketim değerleri ve uzun yol performansı gibi konularda da daha detaylı ve doyurucu bilgiler ile birlikte bu makineyi almayı düşünenlere yol gösterici olabileceğine inandığımız daha çok veri elimizde olacak.
RC 390'ın şehir dışı ve viraj performansını görebilmek adına, makineyi İstanbul-Şile güzergahında orta siklet bir supersport olarak CBR600 ile dönüşümlü olarak kullanma şansımız oldu. Şimdiden şaşırtıcı ve ilgi çekici olduğuna inandığımız bir takım sonuçlar aldık.
İncelemeler için çok teşekkürler, objektif sürüş izlenimlerinizi de merakla beklemekteyim.
Cruier, sport touring, supermoto, tarzlarında 50-100 bg güçlerinde çeşitli motorlar kullandım. Şehir içinde işlerimi gördüğüm bir scooter'ım var.Bu motor orta düzey tecrübeye sahip bir kullanıcıyı güç olarak tatmin eder mi ne dersiniz? . Kendim spormotoda da inceleyeceğim ancak, boyum 1.85, buna göre motorun fiziki ebatları hakkında neler söyleyebilirsiniz.Teşekkürler,
jurisgonzo
21 Nisan 2015, 22:47
Sevgili Vladimir, öncelikle ebat ile başlayayım. Motorun boyutu ve diz-depo mesafesi son derece ferah bir alan sağlıyor. 1.86 boyunda bir kullanıcı olarak yurtdışındaki forumlarda ninja 300 ile yapılan kiyaslamalarda aynı boylarda kullanıcıların RCyi ninjaya göre daha ferah bulduklarını okuduktan sonra bu motor aklımıza yatmisti (zira asıl binici kardeşimdir) ancak bir türlü karar verememistik. Spormoto'ya gittik bir drfa yetmedi toplamda iki defa test ettik. Bize çok keyifli ve kalibimiza uygun geldi ve bir dakika daha düşünmeden aldık. Tekrar altını özellikle çizmek isterim ki her ne kadar motorları birebir aynı olsa da şasi boyut ve yapıları, sele boyları, amortisör ayarlari ve ground clearance farklı olduğu için duke 390a göre çok daha büyük ve ferah bir görüntüsü ve hissi var.
Güç kısmına gelince.. 44 beygirlik tek silindirli bir motordan bahsediyoruz. Kendi sınıfında (Avrupa'da halihazırda yürürlükte okan ve bizde de yakında yürürlüğe girecek A2 ehliyet sınırlamaları) Honda Cbr 500'den sonra beygir gücünde ikinci ama kilo-beygir oranında birinci. Test edenler çok eğlenceli ve atik bir motor olduğu konusunda hemfikir gözüküyor. Egzost sesini de mutlaka duymalisiniz. Ancak sizin ne aradığınız çok önemli. 100 beygirlik 600luk bir motordaki rahat ve gücü bulamayacağınız aşikar. Ancak 250 ila 300 CC kategorisi ile kiyaslayinca da elinizde bir gömlek ustun bir makine olacağı da su götürmez bir gerçek. Ayrıca 0-100 hızlanması ve viraj kontrolü sınıfında rakipsiz...
Tüm bunları unutmak belki de en doğrusu. Zira motosiklet herşeyden öte bir zevk işi. İçinize ne siniyor ise onu almanizi elbette tavsiye ederim. Zaten siz de test edeceğinizi söylüyorsunuz. Alırken ninja 300 ile arasında kalmıştık. Ktm yaklaşık 1.500 Euro daha pahali idi. Ancak ninja her ne kadar hoş bir alet olsa da bir defa rc'yi test edince neden bu farka degebilecegini görebilirsiniz. Bu arada ktm fanboyu olmadığımın altını özellikle çizmek isterim.
vladimir
21 Nisan 2015, 23:56
Sevgili Vladimir, öncelikle ebat ile başlayayım. Motorun boyutu ve diz-depo mesafesi son derece ferah bir alan sağlıyor. 1.86 boyunda bir kullanıcı olarak yurtdışındaki forumlarda ninja 300 ile yapılan kiyaslamalarda aynı boylarda kullanıcıların RCyi ninjaya göre daha ferah bulduklarını okuduktan sonra bu motor aklımıza yatmisti (zira asıl binici kardeşimdir) ancak bir türlü karar verememistik. Spormoto'ya gittik bir drfa yetmedi toplamda iki defa test ettik. Bize çok keyifli ve kalibimiza uygun geldi ve bir dakika daha düşünmeden aldık. Tekrar altını özellikle çizmek isterim ki her ne kadar motorları birebir aynı olsa da şasi boyut ve yapıları, sele boyları, amortisör ayarlari ve ground clearance farklı olduğu için duke 390a göre çok daha büyük ve ferah bir görüntüsü ve hissi var.
Güç kısmına gelince.. 44 beygirlik tek silindirli bir motordan bahsediyoruz. Kendi sınıfında (Avrupa'da halihazırda yürürlükte okan ve bizde de yakında yürürlüğe girecek A2 ehliyet sınırlamaları) Honda Cbr 500'den sonra beygir gücünde ikinci ama kilo-beygir oranında birinci. Test edenler çok eğlenceli ve atik bir motor olduğu konusunda hemfikir gözüküyor. Egzost sesini de mutlaka duymalisiniz. Ancak sizin ne aradığınız çok önemli. 100 beygirlik 600luk bir motordaki rahat ve gücü bulamayacağınız aşikar. Ancak 250 ila 300 CC kategorisi ile kiyaslayinca da elinizde bir gömlek ustun bir makine olacağı da su götürmez bir gerçek. Ayrıca 0-100 hızlanması ve viraj kontrolü sınıfında rakipsiz...
Tüm bunları unutmak belki de en doğrusu. Zira motosiklet herşeyden öte bir zevk işi. İçinize ne siniyor ise onu almanizi elbette tavsiye ederim. Zaten siz de test edeceğinizi söylüyorsunuz. Alırken ninja 300 ile arasında kalmıştık. Ktm yaklaşık 1.500 Euro daha pahali idi. Ancak ninja her ne kadar hoş bir alet olsa da bir defa rc'yi test edince neden bu farka degebilecegini görebilirsiniz. Bu arada ktm fanboyu olmadığımın altını özellikle çizmek isterim.
Öncelikle böyle güzel bir Türkçe ile yazılmış detaylı cevabınız için teşekkürler. Hızı sevmesem de yarış motoru kullanırken aldığım zevki diğer motorlarımda bulamadım(aprilia rs 250 ve rs 125 kullandım). Ancak nedense 600'luk yarış motorları ilgimi çekmiyor, daha ziyade şasi ve yürüyen aksam olarak yarış motoru kalitesine sahip ancak daha kontrol edilebilir güçte bir motor arıyorum. Rc25, cbr 250,kawa 250-300'e ikna olamıyorum. Şasi olarak Aprilia rs 125 bile fersah fersah önde bu motorlardan, KTM rc390 şasi,fren ve amortisörleri ile bir nebze farkını belli ediyor. Bir deneyeceğiz, dokunacağız bakalım. Motor bloğu hariç geri kalan kısmı tamamen aynı ise rc200'de düşünebilirim. Rc 200'ün motoru için tuning fırsatları ortaya çıkabilir.
Düzeltme;imla
jurisgonzo
22 Nisan 2015, 11:21
Estağfurullah. Bir nebze de olsa yardımcı olabildiysek ne ala. Şimdi sizin test ve ilk temas sonrasi izlenimlerinizi bekliyor olacaktır herkes :)
vladimir
22 Nisan 2015, 18:19
Rc390 ve rc200 incelemelerini sadece Hindistan sitelerinde bulabiliyorum şükür ki adamların neredeyse anadilleri İngilizce olmuş. Dikkatimi çeken ilginç detaylar var; Hindistan'da Rc200 yaklaşık 166.000 rupi (2634 USD), rc390 ise 213.000 rupi (3.380 USD),Türkiye'ye göre korkunç derecede ucuz tutarlar bunlar.
Ancak iş Kawasaki 300'e geldiğinde işin rengi değişiyor; Kawasaki 300; 350.000 rupi !!(5550 USD) dolayısıyla KTM sanıldığının aksine tamamen Kawasaki yanında budget/bütçe motoru olarak kabul görüyor, incelemelerde bu yönde; paran var ise Kawa alına geliyor hep sonuçlar ve Kawasaki'nin itibarı çok daha yüksek. Bizim ülkemizde ki fiyat politikası ve marka algısı ise bambaşka boyutta 21-22.000 TL'lik rc390'ıçok daha kaliteli algılıyoruz. Çok garip, kafam iyice allak bullak oldu. Kawasaki Türkiye fiyatıyla RC390'a göre çok çok daha mantıklı gözüküyor.
ayhan.s
22 Nisan 2015, 18:23
Rc390 ve rc200 incelemelerini sadece Hindistan sitelerinde bulabiliyorum şükür ki adamların neredeyse anadilleri İngilizce olmuş. Dikkatimi çeken ilginç detaylar var; Hindistan'da Rc200 yaklaşık 166.000 rupi (2634 USD), rc390 ise 213.000 rupi (3.380 USD),Türkiye'ye göre korkunç derecede ucuz tutarlar bunlar.
Ancak iş Kawasaki 300'e geldiğinde işin rengi değişiyor; Kawasaki 300; 350.000 rupi !!(5550 USD) dolayısıyla KTM sanıldığının aksine tamamen Kawasaki yanında budget/bütçe motoru olarak kabul görüyor, incelemelerde bu yönde; paran var ise Kawa alına geliyor hep sonuçlar ve Kawasaki'nin itibarı çok daha yüksek. Bizim ülkemizde ki fiyat politikası ve marka algısı ise bambaşka boyutta 21-22.000 TL'lik rc390'ıçok daha kaliteli algılıyoruz. Çok garip, kafam iyice allak bullak oldu. Kawasaki Türkiye fiyatıyla RC390'a göre çok çok daha mantıklı gözüküyor.
KTM'nin bu modelleri hindistan'da yerli malı olarak satılıyor. Normal yani fiyatlarının çok aşağıda olması. Avrupa fiyatlarına dikkat ederseniz türkiye fiyatlarından çok farklı değil.
jurisgonzo
22 Nisan 2015, 19:18
Amerika fiyatlarına bakmak daha doğru diye düşünüyorum zira eşit muamele söz konusu. Ktm'nin fiyatı Amerika'da (bu arada pazara yeni giriyor) ninja'dan yüksek.
Hindistan'da neden durum tam tersi diye sorarsanız ithalat koruma önlemleri ve yerli üretim subvansiyonu bunun cevabı. Zira Ktm RC ve dukelar yüzde yüz yerli üretim sayılıyor ve ekstra vergi alınmıyor. Kawasaki ise bu avantajdan yararlanamiyor. Bir nebze olsun ucuza satabilmek için onlar da Bajaj ile anlaşmış ve Bajaj aynı zamanda Kawasaki'ye fabrikasinda montaj hizmeti veriyor. Bajaj aynı zamanda Kawasaki'nin oradaku distribütörü. Yani ninja parcalarinin tamamı önce ithal ediliyor (ktm den burada farklı ve yine vergi biniyor) sonra bunlar monte edilerek ninja satılıyor İç pazara.
Bu montaj hikayesi bir nebze vergilendirme avantajı nedeniyle fiyat avantajı sağlıyor ancak parçalarınin ciddi bir kısmı yurtdışından ithal olduğu için burada yine avantajsiz duruma geçiyor. Bunun sonucunda ninja daha pahali bir motor haline geliyor.
Yukarıdaki bilgiler yine Hindistan reviewlarinda verilmiş bilgiler. Dilerim biraz aydınlatıcı olmuştur. Ben de başlarda biraz şaşırmıştım. Mobil cihazdan yazdığım için yazım hatalarını mazur görünüz.
vladimir
22 Nisan 2015, 20:37
Konu netleşiyor katkı için teşekkürler. Ancak Hindistan'da nakliyesi, üretici karı, distribütör karı ,reklam harcamaları ...vs dahil 2600 dolara son tüketiciye satılabilen rc 200 ne kadar pist makinası olabilir, ne kadar güven verebilir büyük tereddütlerim oluştu. Motoru denemeden olmayacak bu iş.
jurisgonzo
22 Nisan 2015, 21:49
Açıkçası bence hiç öyle bakmayın. Meşhur big mac endeksi bu konuda yardımcı olacaktır Türkiye ve Hindistan Hindistanda alim gücü ve paranın gercekbdegerini anlamak iicn.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Big_Mac_Index
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------
Açıkçası bence hiç öyle bakmayın. Meşhur big mac endeksi bu konuda yardımcı olacaktır. Tamamen yerli malzemeyle üretilen ve yabancı sermayeye ait ve ne olursa olsun her zaman alıcısı olan aynı hamburger Türkiye'de Hindistan'dakinin iki katı pahalıdır. Bu da alım gücünün gerçek boyutunu gösterir. Dolayısıyla sağlıklı bir kıyaslama için Hindistan fiyatlarını en az iki ile çarpmanızı yahut Türkiye fiyatlarını en az ikiye bölmenizi tavsiye ederim.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Big_Mac_Index
vladimir
22 Nisan 2015, 22:01
Haklısın jurisgonzo Honda cbr250r'da Hindistan üretimiymiş fiyat uçurumu onda da aynı.
jurisgonzo
22 Nisan 2015, 22:20
Ustad size soyle bir oneri ve yardimda bulunayim.. Hintli abilerin en kallvi forumu asagidaki linkte. Ktm rc 390 ownership topiginde artik motorun nesi var nesi yok sayfalarca tartisip paylasmislar. Yakindan takip ediyorum. Motoru almadan evvel de yalayip yutmustuk. Buyrunuz..
http://www.xbhp.com/talkies/motorcycle-ownership-experiences/30225-ktm-rc-390-ownership-experience.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------
Bir de su garibimin incelemesi bence cok doyurucu. Samimi bir cocuk ve bayagi emek harcamis. Bana bayagi bir fikir vermisti motor nedir ne degildir diye:
http://youtu.be/7HyIxV4XvdE
vladimir
22 Nisan 2015, 22:41
Ustad size soyle bir oneri ve yardimda bulunayim.. Hintli abilerin en kallvi forumu asagidaki linkte. Ktm rc 390 ownership topiginde artik motorun nesi var nesi yok sayfalarca tartisip paylasmislar. Yakindan takip ediyorum. Motoru almadan evvel de yalayip yutmustuk. Buyrunuz..
http://www.xbhp.com/talkies/motorcycle-ownership-experiences/30225-ktm-rc-390-ownership-experience.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------
Bir de su garibimin incelemesi bence cok doyurucu. Samimi bir cocuk ve bayagi emek harcamis. Bana bayagi bir fikir vermisti motor nedir ne degildir diye:
http://youtu.be/7HyIxV4XvdE
Ya bu herifler analarının karnından İngilizce bilerek doğuyorlar herhalde :) Şaka bir yana paylaşım için teşekkürler inceleyeceğim en kısa zamanda.
jurisgonzo
22 Nisan 2015, 22:47
Her zaman :))
İngilizler'in eski kolonilerine çektiği en büyük kıyak diyelim :)
logaritma
22 Nisan 2015, 22:59
megellininde bire bir buna benziyen bir kasası yokmuydu.
vladimir
25 Nisan 2015, 00:34
Rc 200-390 İnceleme fırsatı buldum. Motorun boyutları gerçekten güzel rahatça sığabildim. Showroom'da gözüme ilişen 390 Duke versiyonu ise bana daha güzel gözüktü. Önceki motorumun benzer tarz ve güçte Suzuki DRZ400sm olması bir etken olabilir. 17900 'a vade farksız 9 taksit yapıyorlar iyi bir fırsat.
jurisgonzo
25 Nisan 2015, 11:00
2014 mü yoksa 2015 midir?
Sykkuno
25 Nisan 2015, 16:50
2014 mü yoksa 2015 midir?
Hocam size bişey danışmak istiyorum. 390'dan önce RC 200 almak istiyorum. Çevremde herkes ktm alma servisi adamı yamultur diyor. Kimse rc 200 almamı önermiyor. Ama ben motora özellikle sticker'lı haline aşığım. İlk motorum olucak,tecrübesizim ve eğitim alıcam sonra rc 200 ile başlamak istiyorum ama bakım fiyatları hakkında bilgi bulamıyorum. Sizin bilginiz var mı?
jurisgonzo
26 Nisan 2015, 00:58
Merhaba. Şu ana değin sadece 1.000 bakımını tecrübe ettik. O da 150 tl civarı tuttu. Diğer markalardan farklı bir rakam değil. Bundan sonra artık 7.500 bakımı var. 350 tl civarında olduğunu duymuştum ama emin değilim. Ancak yine diğer rakip modellerle kiyaslanirsa sanırım makul zira bakim aralığı uzun ve diğerleri de zaten 250-300 aralığında (ve 6.000 gibi daha düşük bakim periyot aralıklarında) kapıyı açıyorlar diye hatırlıyorum.
Enduro modelleri (kmden bağımsız saat-kullanim süresi dolunca da servis gerektiriyorlardi) olmadığı sürece yani bizim cadde motorlarında korkulacak birşey yok.. En azindan bana böyle tekefful edilmisti ben motoru alırken. Cbf 150 ile kiyaslayanlardan korkunuz ama :)
Sykkuno
26 Nisan 2015, 01:17
Merhaba. Şu ana değin sadece 1.000 bakımını tecrübe ettik. O da 150 tl civarı tuttu. Diğer markalardan farklı bir rakam değil. Bundan sonra artık 7.500 bakımı var. 350 tl civarında olduğunu duymuştum ama emin değilim. Ancak yine diğer rakip modellerle kiyaslanirsa sanırım makul zira bakim aralığı uzun ve diğerleri de zaten 250-300 aralığında (ve 6.000 gibi daha düşük bakim periyot aralıklarında) kapıyı açıyorlar diye hatırlıyorum.
Enduro modelleri (kmden bağımsız saat-kullanim süresi dolunca da servis gerektiriyorlardi) olmadığı sürece yani bizim cadde motorlarında korkulacak birşey yok.. En azindan bana böyle tekefful edilmisti ben motoru alırken. Cbf 150 ile kiyaslayanlardan korkunuz ama :)
Bilgilendirme için teşekkürler. : )
vladimir
27 Nisan 2015, 16:30
2014 mü yoksa 2015 midir?
2014 modelleri için verilen fiyatlar, mağazada 7-8 tane 2014 model vardı. 2015 ile aralarında küçük değişikliklerin olduğu söylendi.Euro kurundaki son artışlar nedeniyle 2014-2015 fiyat farkı cazip olacaktır diye düşünüyorum.
jurisgonzo
28 Nisan 2015, 08:23
Ben de böyle tahmin etmiştim. Yine de bahsi geçen değişiklikleri aşağıdaki linkte okuyabilirsiniz. Fiyat farkına değer mi? Tartışılır.. Linkte yer almayan ama Avrupa pazarını ilgilendiren 21. Değişiklik lastiklere ilişkin. Metzeler yerine Pirelli DR II lastikler takılı olarak Avrupa pazarına surecekler idi.
smtaytgn
28 Nisan 2015, 15:50
Rc390 nasıl tek silindir akıl işi değil abi .Görünüm müthiş aşık oldum kullanıcı yok mu yav bilgilendirsin bizi.
Bunların 690 modeli de tek silindir. KTM'nin uzmanlık alanı o...
vladimir
30 Nisan 2015, 23:41
Hindistan üretimi Duke-rc serisi ile ( Hint üretimleriyle bir sorunum yok) KTM special cross ve yüksek hacimli motorları arasında kalite ve hedeflenen pazar kitlesi açısından farklılıklar var. Çeşitli branşlarda şampiyonlukları olan repütasyonu çok yüksek bir markadan bahsediyoruz dolayısıyla forumda duke 125,200,390 lafı geçti mi lüks ,üst segment, pahalı havası esiyor hemen. Bence tamamen KTM marka algısı nedeniyle oluşan bir yanılsama. Jurisgonzoda belirtmiş rc390 1000 bakımı 150 TL tutmuş dolayısıyla insanlar biraz araştırma yapsalar bu önyargılar bitecek. Parça fiyatlarının da kesinlikle pahalı olmayacağını düşünüyorum. Diğer taraftan üst segmente çıktığınızda garanti süreci boyunca mecbur kalınan yetkili servis işçilik fiyatları yüksek.
Ragnar
06 Mayıs 2015, 10:13
Son günlerde bu başlık şenlenmiş. Bir RC 390 potansiyel alıcısı olarak çok memnun oldum, hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim.
Bir CBR 125R kullanıcısı olarak ve RC'yi yakından defalarca incelemiş biri olarak parça kalitesi anlamında gözle görülür farklar mevcut. Geçen Cumartesi günü Spormoto'ya gittim. Hem bir showroomda biraz fikir danıştım hem de servise uğrayıp aklımdakileri sordum. Gayet yardımcı oldular, şüpheleri olanlar bir baksınlar derim. Ninja 300 ile arasında gidip geldiğim bir motor fakat fiyatının yüksek olması nedeniyle ikinci el almaya yöneliyorum, onda da ikinci eli şu anda yok.
Motor hakkındaki şahsi fikrim Honda'ya Volkawagen dersek KTM'ye BMW diyebiliriz diye düşünüyorum. Fakat ilanın birinde Ninja 300ün şu büyük karenajının fiyatını (1.450) görünce bayağı bir şaşırmadım değil. Spormoto'ya sordum yaklaşık 450 liraya geliyormuş RC'nin karenajı. Spormoto'ya yaptığım bu ziyaret sonrasında daha da bir sevdim RC'yi.
Tabi aklımda birkaç alternatif de mevcut. Mesela 36 beygirlik güç vaadeden R25. Fuarda gördüğümde gerçekten beğenmedim ne yalan söyleyeyim. R125 tasarımı bekledim ama bambaşka geldi gözüme. Sonra Yamaha servise incelemek için gittim ama yoktu. Sadece bir tane vardı onda da egzos denemesi yapmışlar büyük karenajları sökülmüş vaziyetteydi ve böyle pek sıcak karşılanmadım sanki.
Diğer alternatif ikinci el satış hızında epey hızlı olan benim motorun abisi CBR 250R. E malum hayalimdeki motor R6. Hayalimdeki motora ulaşana kadar da ne aldığım çok önemli değil. Benim için cc yükseltmiş olayım bir de satacağım zaman elimden çabuk çıkarayım gözüyle de bakıyor bir yanım.
Yaptığım yorumlar kendimce karşılaştırmalarım hem belki siz de bir fikir verirsiniz amacıyla yazdım.
İyi forumlar dilerim. Tekeriniz düz bassın.
newmoto76
06 Mayıs 2015, 11:05
Son günlerde bu başlık şenlenmiş. Bir RC 390 potansiyel alıcısı olarak çok memnun oldum, hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim.
Bir CBR 125R kullanıcısı olarak ve RC'yi yakından defalarca incelemiş biri olarak parça kalitesi anlamında gözle görülür farklar mevcut. Geçen Cumartesi günü Spormoto'ya gittim. Hem bir showroomda biraz fikir danıştım hem de servise uğrayıp aklımdakileri sordum. Gayet yardımcı oldular, şüpheleri olanlar bir baksınlar derim. Ninja 300 ile arasında gidip geldiğim bir motor fakat fiyatının yüksek olması nedeniyle ikinci el almaya yöneliyorum, onda da ikinci eli şu anda yok.
Motor hakkındaki şahsi fikrim Honda'ya Volkawagen dersek KTM'ye BMW diyebiliriz diye düşünüyorum. Fakat ilanın birinde Ninja 300ün şu büyük karenajının fiyatını (1.450) görünce bayağı bir şaşırmadım değil. Spormoto'ya sordum yaklaşık 450 liraya geliyormuş RC'nin karenajı. Spormoto'ya yaptığım bu ziyaret sonrasında daha da bir sevdim RC'yi.
Tabi aklımda birkaç alternatif de mevcut. Mesela 36 beygirlik güç vaadeden R25. Fuarda gördüğümde gerçekten beğenmedim ne yalan söyleyeyim. R125 tasarımı bekledim ama bambaşka geldi gözüme. Sonra Yamaha servise incelemek için gittim ama yoktu. Sadece bir tane vardı onda da egzos denemesi yapmışlar büyük karenajları sökülmüş vaziyetteydi ve böyle pek sıcak karşılanmadım sanki.
Diğer alternatif ikinci el satış hızında epey hızlı olan benim motorun abisi CBR 250R. E malum hayalimdeki motor R6. Hayalimdeki motora ulaşana kadar da ne aldığım çok önemli değil. Benim için cc yükseltmiş olayım bir de satacağım zaman elimden çabuk çıkarayım gözüyle de bakıyor bir yanım.
Yaptığım yorumlar kendimce karşılaştırmalarım hem belki siz de bir fikir verirsiniz amacıyla yazdım.
İyi forumlar dilerim. Tekeriniz düz bassın.
Tesadüfen kadıkoyde rc200 u gorup inceleme fırsatım oldu biraz. Malzeme kalitesi olarak kesinlikle 250 cc standardında Japonlardan çok daha iyi. RC 390 ında daha iyi kalibrede olacağını düşünüyorum.
Ancak KTM nin bazı standartlarda ahlen hard enduro yada hard naked yaklaşımını devam ettirmesine de bazen anlam veremiyorum. Bence 390 cc tek silindir race motor olmaz. Olmamalı. Race dediğin motosiklet yüksek devir çevirebilme kabiliyetine sahip olmalı. Bu noktada R25 in daha efektif bir makina olduğu kanaatindeyim. 250 cc ve üzerinde bu tarz makinelerde çift silindir tercih edilmeli bana göre.
KTM ler sert makineler ve bana sorarsanız uzmanlık alanları hard enduro ve hard naked. SS motor konusunda bence pek iyi değiller. Malzeme kalitesi çok çok iyi ancak. Bir RC 1190 Rı ne gsx1000 R nede R1 nede CBR 1000 RR kadar iyi sürüş dinamikleri sergileyemedi. Bu defalarca test sonuçlarında görüldü.
Bu cc seviyesinde bu kadar sert ve bu kadar günlük kullanımdan uzak motosikletlerin özellikle ülkemiz için pek uygun olduğunu düşünmüyorum.
Özellikle bu segment olsun illaki diyorsanız Japon alın rahat edin. Türkiye koşullarında daha rahat seyahat edersiniz.
delibursali
06 Mayıs 2015, 23:50
Herkese merhaba, konuyu 390 duke sanıp girdim, daha sonrasında da yorumları okudum ve ben de birkaç bir şey yazmak istedim. Yaklaşık 20 gün önce 14bin km'de olan 2012 model CBR 125 R motosikletimi cc yükseltmek için sattım. Çok fazla SS meraklısı değilim (herkesin tercih meselesi bir şey diyemem). Bu nedenle 390 Duke alma niyetindeyim. Konuya gelecek olursam,
Bir arkadaşımda KTM Duke 200 var. Hayatımda hiç KTM kullanmamama rağmen git al başlangıç için iyi motordur dedim. O da gitti aldı ve 1 senedir de kullanıyor. Bende bu aralar motor olmadığı için arkadaş dedi ki 'birkaç saatliğine al benim Duke'ü kullan gider 390 Duke alırsın' diye inanmadım. Motoru bir gece bana teslim etti ben de arkadaşların yanına gittim. Millet baktı etti falan 'bu ne ya tip yok falan' dedi. Sonra bir arkadaş arkama bindi, sadece 1 tur gezdirdim çocuğu ve dediği şey şuydu; sen bunun 150'liliğini al bu ne biçim bişey böyle diye :mrgreen:
O gece arkadaşlardan ayrıldıktan sonra bir kaç tur daha attım, gerçekten de üzerinden inmek istemedim. Alet 200 cc olmasına rağmen gazı verdiğin anda önü-arkası her tarafı oynuyor mübarek :queen:
Bir de geçtiğimiz haftasonu bana bıraktı motoru ve git gel yaklaşık 250 km kadar uzun yola gitme fırsatım oldu. Alet tek silindir max. hızı 136 km/h fakat 120 ile giderken bile gazı açtığında ben limite kadar giderim diyor.
Titreşim konusunda ise bir sıkıntı çekmedim. Eğer RC390 alırım satamam, kendime 600'lük bir SS alana kadar kendimi geliştirmek istiyorum diyorsanız RC'nin yanında bir de Duke'e bakın derim. Tabi tercih yine sizin.
Edit: Bildiğim kadarıyla ilk bakım 150 TL, 2. bakım da 5000 km'de 350 TL civarında ama emin değilim.
Citaro
11 Mayıs 2015, 21:29
http://i58.tinypic.com/2wcoh9i.jpg
Bugün biz de dahil herkesin aklındaki uzun dönem kullanım sorularından birine daha cevap bulduk.. Yedek parça fiyatları.. Sakarlıkla sol aynayı çatlattık. Spormoto'ya biraz da çekinerek fiyat ve daha da önemlisi parçanın ellerinde olup olmadığını sormaya gittik. Ayna sadece kendisi değil sinyal kolu dahil tam takım (ön grenaja kadar uzanan ve üzerinde sinyal de bulunan ayna kolu) set olarak değişiyormuş. Ve harbi ellerinde parça da varmış. Avusturya veya Hindistan'dan parça beklemekten korkmaya (en azından ayna için :)) gerek yok demek ki. Fiyatı sorduk ve 73 TL dediler. Tecrübeyle sabittir bundan iyisi Şam'da kayısı.. Eh tabi hemen değiştirdik. Çok da yardımcı oldular. Bu durumda yedek parça fiyatları konusunda korkulanın olmadığını ve hatta Japonlara göre son derece insaflı dahi olduklarını söyleyebilirim...
SercanG
14 Haziran 2015, 13:54
Tek silindirmi bu? Heryere bakmam rağmen beyaz rengini gördüm sadece turuncu rengi yok mu bilen var mı ?
AtilaD
20 Haziran 2015, 02:42
Merhaba arkadaşlar,
Bir konuda sizden yardım istiyorum. Aşağıda linkini verdiğim ön panelden arıyorum Dragstar 650 için. Nereden teymin edebilirim. acaba? Yanıtlarınız için şimdiden çok teşekkürler.
https://www.youtube.com/watch?v=l-RQvsoELa0
kudret87
04 Temmuz 2015, 16:24
Rc390 kullanan diğer arkadaşlardanda yeni yorumlar bekliyoruz. Ybr 125'ten sonra şehirler arası götürecek bir motor arıyorum. İncelediğim kadarıyla yakıt ekonomisi ve hızlanma bakımından diğerlerine göre daha makul olduğu aşikar. Kullanıcı arkdaşlardan gözlemlerini bekliyoruz.
Herkeze iyi günler.
brooklynnn
04 Temmuz 2015, 20:29
Efsane gorunusu var. Bugün gördüm. Ufak diyenler ufak motor gormemis
prozack
04 Ağustos 2015, 03:40
Selamlar.. Koruma takozu kullanan var mı acep? (rc serisinde)
ibooo
07 Eylül 2015, 00:46
Bu hafta sonu Spor Moto'nun test sürüşleri vardı.
Eski bir ninja 300 kullanıcısı olarak RC390'ı merak ettim ve 30-35 dakika kadar kullandım.
KTM RC390:
Düşük viteslerde ivmelenmesi çok güzel, selesi rahat, amörtisörler iyiydi.
Aynaları daha geniş olduğundan ninja'ya göre daha fazla şey gösteriyor.
Şehir içinde minyon tipiyle her deliğe girip gazı açıp uzayabileceğiniz eğlenceli bir motor.
Benim gibi 1.87 boyunda ve enine geniş birine ninja 300 bile ufak gelirken, RC altımda daha da kayboldu. :thumleft:
Test motoru olduğu için frenlere pek asılamadım. Ama 1 kez ışıklara gelirken gayet yumuşak fren yapmama rağmen ABS devreye girdi.
Test motorun da Tiger egzoz takılıydı. Takmayın abi tek silindir motora egzoz falan, ses çok kötüydü. :santa: 100 metreden sesi duyan bişey geldiğini farkediyor o ayrı. :P
Kawasaki Ninja 300
Oturuş pozisyonu rc'ye göre daha rahat.
110 - 120 km/s'ten sonra ninja'nın gidişi daha güçlü / zevkli / güvenli.
Çift silindir nedeniyle hissedilen titreşim çok daha az.
Şekil olarak değerlendirirsek, ninja 600'lük abileri daha fazla andırıyor, rc390 oyuncak gibi. :P
Uzun yolda RC'ye göre daha rahat gidileceğini düşünüyorum.
- - -
Tabi bunlar benim subjektif yorumlarım, buna göre değerlendirmek lazım.
Marka olarak Türkiye'de KTM ve Kawasaki'yi karşılaştıracak olursak KTM açık ara önde. Spor Moto mağazayı motosikletlerle doldurup stoklamış, istediğiniz modeli görüp detaylı inceleyebiliyorsunuz. Personel sizinle ilgileniyor. Bu hafta sonu 200 Duke, 390 Duke, 200 RC, 390 RC, 1050 Adventure, 1190 Adventure modellerini teste açtılar. Alıyorsunuz motoru, 30 dakika kafanıza göre istediğiniz rota da takılıyorsunuz. Gayet kurumsallar. Kawasaki ise fuar da motosikletlerin üzerine oturmaya bile izin vermiyor. :farao:
aprle
17 Eylül 2015, 10:16
Merhaba,
RC390 hakkında merak ettiğim bir konu var cevaplayabilirseniz sevinirim.
Bu motoru almaya niyet etmişken aklıma bir konu takıldı. O da 2015'te bu motorun neden üretilmediği ve sadece RC250 üretildiği?
Yani 2016 ya girmemize bir kaç ay kala 2014 yılında üretilmiş 0 bir motor almak onu satarken bana çok zarar ettirir mi?
Teşekkürler.
Mexico
17 Eylül 2015, 10:56
Merhaba,
RC390 hakkında merak ettiğim bir konu var cevaplayabilirseniz sevinirim.
Bu motoru almaya niyet etmişken aklıma bir konu takıldı. O da 2015'te bu motorun neden üretilmediği ve sadece RC250 üretildiği?
Yani 2016 ya girmemize bir kaç ay kala 2014 yılında üretilmiş 0 bir motor almak onu satarken bana çok zarar ettirir mi?
Teşekkürler.
2015 modeli olmadığını nereden çıkardınız ki? Duke 390 2015 görünmüyor sitede ama rc390 var hemde indirimde :)
Ayrıca KTM aldığınız zaman yamaha ve honda gibi zararsız satmayı beklemeyin. KTM de değer kaybı bu 2 markaya göre fazla. Ancak, verdiği zevk japonlarda yok.
aprle
17 Eylül 2015, 11:57
Cevabın için teşekkürler.
RC390'ler fabrikanın 2014 bandından çıkanlarmış. (Mağzadakilerin yalancısıyım)
RC250'ler de 2015 bandından...
Biraz kafa karışıklığı olmadı değil. Çünkü 2014'ten beri bu motor aküsü takılmadan öylece stoklarda bekliyor mu?
Duke 390'ı bilemiyorum onlar 2015 yılı üretimi olabilir.
Mexico
17 Eylül 2015, 12:05
Cevabın için teşekkürler.
RC390'ler fabrikanın 2014 bandından çıkanlarmış. (Mağzadakilerin yalancısıyım)
RC250'ler de 2015 bandından...
Biraz kafa karışıklığı olmadı değil. Çünkü 2014'ten beri bu motor aküsü takılmadan öylece stoklarda bekliyor mu?
Duke 390'ı bilemiyorum onlar 2015 yılı üretimi olabilir.
Eğer RC390'lar 2014 model olsaydı, 2015 diye satamazlardı. Yasal olarak 2013-2014 de üretilen ürünler 2015 model diye satılamaz. Eğer gönlünüzden geçiyorsa alın gitsin :)
Keremma1543
24 Eylül 2015, 16:23
Scooter ile 5000km tecrübem var daha önce vitesli kullanmadım rc390 ile başlamayı düşünüyorum debriyajı hızlanması gaz kontrolü başlangıç motoru olmayacak kadar zor mu yoksa orta derecede mi ?
Mexico
24 Eylül 2015, 16:25
Scooter ile 5000km tecrübem var daha önce vitesli kullanmadım rc390 ile başlamayı düşünüyorum debriyajı hızlanması gaz kontrolü başlangıç motoru olmayacak kadar zor mu yoksa orta derecede mi ?
5000 km tecrübeye ve size bağlı. Öyle aman aman sert bir motor değil ama dikkat edilmesi gereken bir motor.
Hondolog
24 Eylül 2015, 17:24
Scooter ile 5000km tecrübem var daha önce vitesli kullanmadım rc390 ile başlamayı düşünüyorum debriyajı hızlanması gaz kontrolü başlangıç motoru olmayacak kadar zor mu yoksa orta derecede mi ?
R25 ile aralarında çok büyük fark yok, önce eğitim, sonrada motoru alın :)
Keremma1543
24 Eylül 2015, 18:55
Eğitim fiyatlarının biraz tuzlu olması nedeniyle eğitimi 1 2 ay sonra almayı düşünüyorum dikkatli ve yavaş kullanırım bahara kadar
B-veritas
14 Ekim 2015, 18:40
Merhaba,
KTM RC 390 test etmeye gittim ve motorum olan Cbr 250R ile karşılaştırdım, benim için sürprizli güzel ve eğlenceli bir gün oldu. Bunu da sizlerle dilim döndüğünce eldeki imkanlar dahilinde paylaşmak istedim. Kanalımda hoşunuza gidecek başka videolar olabilir, göz atmayı ve üye olmayı unutmayın, İyi seyirler :)
https://youtu.be/k0dutViO6CY
MazhaRR
10 Şubat 2016, 11:48
Merhabalar,
Bir abimin 5500 kilometredeki 2015 model RC390'ı uygun bir fiyata satılıktır.İlgilenenler bana mesaj atabilirler.
İyi sürüşler.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO