Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Kawasaki Z300 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Sokollu
08 Mart 2015, 19:09
Arkadaşlar, kaporamı bıraktım bekliyorum. ( güle güle inazuma :king: pcx'i de xmax'la değiştirdim mi tamam. aslında trafikte pcx in yeride dolmaz ama ??? )
2 gün önceki durum ilk parinin tamamı satılmış, ikinci partide sadece 2 siyah kalmıştı. biri ABS li; biri düz.
Dükkanda siyah olmadığı için canlı canlı göremedim bu yüzden cesaret edip boştaki siyahı alamadım.
ama yeşili çok beğendim canlı canlı görünce muhteşem yaptıklarını düşündüm. boyası harika. sele bana çok az yüksek geldi. topuklarım çok az havada kaldı boy 1.72m., oturuş ninja 300e yakın, ama gidon az yüksek biraz daha dikçe ama dik değil öne eğik oturuluyor. duke'ü andırıyor ama duke kadar agresif değil. İşçiliği çok beğendim.
herkese kazasız belasız sürüşler.
not: ktm ye son bir şans verip duke 390 ı teste gittim. daha önce de randevu ile gitmiştim. ama servisteydi. (randevu -servis nasıl oluyorsa!!) 200 lüğü test etmiş ve çok beğenmiştim. 390 bu sefer arızalanmış servisteydi. dolayısı ile denemek kısmet olmadı. kawasaki kazandı :)
Bence iyi olan kazanmış :mrgreen: Forumdaki yorumlarınıza katılıyorum, fuarda işçiliği özellikle boyası çok hoşuma gitmişti. Düşük cc'de alınacak en iyi makine bence. Kararsızlığınız bitmiş, kazasız belasız sürüşler :)
Merhaba arkadaşlar
Bildiğim kadarıyla TR deki ilk Z300 sahibiyim :) En azından bayi o şekilde söylemişti. 24 Şubatta motorumu teslim aldım. Yukarıdaki mesajların birisinde söylenen ABS li Siyah (aslında siyah değil o konuya ayrıca değimeceğim) model benimdi. Kur 2.64 ken hazır olan para ile siparişini vermiştim. Bana gelişi yakjlaşık 16.400 TL oldu.
İlk motorum. O yüzden şurası iyi burası kötü diyebileceği bir tecrübem olmadı. Ancak sizin sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.
Gelelim renk konusuna. Aslında renk gri arkadaşlar. Grenajlar çamurluklar mat siyah renkte. Ancak depo, far çevresi ve kuyruk bölümü füme ye çalan bir gri renkte.
Bu arada facebook üzerinde Z300 Türkiye grubu olmadığı için kurdum. İsteyenler oraya da üyelik yapabilirler. Burası da orası içinde amaç, Z300 için bilgi alışverişini güçlendirmek.
http://s7.postimg.org/zfc2bgr0r/10988296_10152708121826099_9210748708678639972_n.j pg
http://s12.postimg.org/rbidh53lp/10995343_10152715194861099_1579164593369453740_n.j pg
Ben fotoğrafları göremedim, size de hayırlı olsun :cat:
CengoCenk
08 Mart 2015, 22:37
Merhabalar
Fotoları siteye de yükledim.
http://www.motosiklet.net/forum/members/115338-albums3360-picture12648.jpg
http://www.motosiklet.net/forum/members/115338-albums3360-picture12649.jpg
UNdocab
09 Mart 2015, 01:16
Fuarda en beğendiğim motorlarda ilk 5 içindeydi.
Küçük hacimlilerde ise ilk 2 de.
Parça kalitesi işçiliği cc ye göre heybeti müthiş güzel bir motosiklet olmuş. Ben çok beğendim.
sdirer
13 Mart 2015, 16:46
çok teşekkür ederim. Aleti bayağı gösterişli yapmışlar. Hatta ninjadan bile daha iyi olabilir?
Allah hepimizi korusun.
[QUOTE=Sokollu;3563065]Bence iyi olan kazanmış :mrgreen: Forumdaki yorumlarınıza katılıyorum, fuarda işçiliği özellikle boyası çok hoşuma gitmişti. Düşük cc'de alınacak en iyi makine bence. Kararsızlığınız bitmiş, kazasız belasız sürüşler :)
CengoCenk
13 Mart 2015, 22:56
Arkadaşlar belki biliyorsunuz belki bilmiyorsunuz; bizim makinelerde kaydırmalı debriyaj (Slipper Clutch) denen bir olay var. Ani vites düşürmelerinde arka tekerin anlık kilitlenmesini engelleyen bir sistem. Genelde orta ve üst segment motorlarda olan bir sistem bildiğim kadarıyla.
Z300 ilk motorum. Açıkçası vites küçültmelerinden çekiniyordum almadan önce. Vites küçültmek biraz tecrübe ile ilgili olduğunu biliyordum.
Ancak şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadım. Hatta ilk zamanlarda yumuşak virajlarda ani vites küçültmeleri bile yaptım. Herhangi bir şekilde anlık kilitlenme yaşatmadı.
Z300 ü daha bir sevdim :)
Mirable
13 Mart 2015, 23:08
Arkadaşlar belki biliyorsunuz belki bilmiyorsunuz; bizim makinelerde kaydırmalı debriyaj (Slipper Clutch) denen bir olay var. Ani vites düşürmelerinde arka tekerin anlık kilitlenmesini engelleyen bir sistem. Genelde orta ve üst segment motorlarda olan bir sistem bildiğim kadarıyla.
Z300 ilk motorum. Açıkçası vites küçültmelerinden çekiniyordum almadan önce. Vites küçültmek biraz tecrübe ile ilgili olduğunu biliyordum.
Ancak şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadım. Hatta ilk zamanlarda yumuşak virajlarda ani vites küçültmeleri bile yaptım. Herhangi bir şekilde anlık kilitlenme yaşatmadı.
Z300 ü daha bir sevdim :)
Cenk bey, motorun lastikleri Ninja 300'de olduğu gibi IRC lastiklerle mi geliyor bilgi verebilir misiniz rica etsem ?
CengoCenk
13 Mart 2015, 23:17
Cenk bey, motorun lastikleri Ninja 300'de olduğu gibi IRC lastiklerle mi geliyor bilgi verebilir misiniz rica etsem ?
Maalesef evet IRC ile geliyor :(
Bu yüzden rosso II leri sipariş ettim. Gelecek hafta gelecek. Alacak ve bu motoru ciddi kullanmayı düşünen arkadaşların 600-700 civarı bir lastik masrafını daha düşünmeleri doğru olur sanki.
Motor_Derili
15 Mart 2015, 16:08
Hayırlı ugurlu olsun. Çok güzel secim. Benim inazumadan sonraki düşüncem Z300-800 .
Konuyu takipteyim :)
Hayırlı olsun yalnız yeşili ile siyahı çok başka gösteriyor motoru.Yani yeşili daha çok dikkat çekiyor.Siyah renk motorun kaslarını göstermiyor.
Tekrardan kazasız belasız kullanın inşallah
nemesis-83
15 Mart 2015, 19:32
hayırlı olsun. kazasız belasız kullan inşallah, bence rengi de tipi de on numara :cat:
CengoCenk
16 Mart 2015, 10:10
Arkadaşlar selamlar
Biliyorsunuz bende Z300 abs modeli vardı. Ön fren manetinin iki parmakla tam sıkıştıramamaktan şikayetçiydim. Daha doğrusu balataların tam ısırması için fren manetini tam anlamı ile elciğe yapıştırmam gerekiyordu. İki parmakla sıkıştırmak istediğimde diğer iki parmak yüzünden manet elçiğe yapışamıyordu ve tam sıkıştırmıyordu.
Manet çok kolay iki parmak ile sıkıştırılabilecek sertlikte bu arada.
Cumartesi günü Z motora gittim. Burak usta ile birlikte baktık. Sağolsun baya ilgilendi. Ancak Z300 deki tüm abs li modellerde bu şekilde olduğunu ve yapılabilecek bir şey olmadığını söyledi. Hatta orada teslim bekleyen 2 adet Z300 vardı. Birisi abs li diğeri abs siz. İkisinde de baktık. Gerçekten ABS li modelde benim fren maneti ile aynı durum geçerliydi. ABS siz olanda ise tam tersi standart durum geçerliydi. Bu noktada hollanda ya yazacaklarını söylediler. Ancak kısa vadede pek bir değişiklik olamayacak gibi. Bu yüzden spor kısa manet siparişi verdim yurtdışından. İki parmak sıkılabilecek yumuşaklıkta olduğu için açıkçası kısa manetten pek çekinmiyorum. Bakalım gelince takalım bir değişiklik olacak mı.
Z300 ABS alacak arkadaşlar için freni dört parmak sıkıştırmak zorunda olduklarını lütfen unutmasınlar.
Arkadaşlar selamlar
Biliyorsunuz bende Z300 abs modeli vardı. Ön fren manetinin iki parmakla tam sıkıştıramamaktan şikayetçiydim. Daha doğrusu balataların tam ısırması için fren manetini tam anlamı ile elciğe yapıştırmam gerekiyordu. İki parmakla sıkıştırmak istediğimde diğer iki parmak yüzünden manet elçiğe yapışamıyordu ve tam sıkıştırmıyordu.
Manet çok kolay iki parmak ile sıkıştırılabilecek sertlikte bu arada.
Cumartesi günü Z motora gittim. Burak usta ile birlikte baktık. Sağolsun baya ilgilendi. Ancak Z300 deki tüm abs li modellerde bu şekilde olduğunu ve yapılabilecek bir şey olmadığını söyledi. Hatta orada teslim bekleyen 2 adet Z300 vardı. Birisi abs li diğeri abs siz. İkisinde de baktık. Gerçekten ABS li modelde benim fren maneti ile aynı durum geçerliydi. ABS siz olanda ise tam tersi standart durum geçerliydi. Bu noktada hollanda ya yazacaklarını söylediler. Ancak kısa vadede pek bir değişiklik olamayacak gibi. Bu yüzden spor kısa manet siparişi verdim yurtdışından. İki parmak sıkılabilecek yumuşaklıkta olduğu için açıkçası kısa manetten pek çekinmiyorum. Bakalım gelince takalım bir değişiklik olacak mı.
Z300 ABS alacak arkadaşlar için freni dört parmak sıkıştırmak zorunda olduklarını lütfen unutmasınlar.
Dostum ben gözümde canlandıramadım nedemek istediğini. Ben Abs'li Ninja 300 kullanıyorum. Temelde motorlar aynı sadece keranaj farklı diye biliyorum. Resim çekip durumu gösterirsen sevinrim. Bu durum senin fren yapmanımı güçleştiriyor tam anlayamadım.
CengoCenk
17 Mart 2015, 08:41
Dostum ben gözümde canlandıramadım nedemek istediğini. Ben Abs'li Ninja 300 kullanıyorum. Temelde motorlar aynı sadece keranaj farklı diye biliyorum. Resim çekip durumu gösterirsen sevinrim. Bu durum senin fren yapmanımı güçleştiriyor tam anlayamadım.
Selamlar arkadaşım,
Sabah foto çekemedim otoparka inmediğim için ama olayı şöyle özetlemeye çalışayım.
Şimdiye kadar baktığım motorlarda ön fren manetleri hiçbir zaman elciğe değecek kadar sıkıştırılamıyordu. Kısaca maneti ne kadar sıkarsan sık elcik ile arasında 1-2 cm mesafe kalıyordu. Böylelikle manet i sadece iki parmak ile sıkıştırdığında, elcikte kalan diğer iki parmağa manet değmediği için fren yapmak için sıkıştırmada sorun çıkmıyordu.
Ancak Z300 abs de, maneti sıkıştırdığında direkt elciğe kadar geliyor. Ve en fazla sıkıştırma performansını milimetrik olarak elciğe yakın durumdayken veriyor. Eğer iki parmak ile fren yaptıysan elcik ile manet arasında diğer iki parmak kalıyor ve maneti tam sıkıştıramıyorsun. Tam fren için mecburen her seferinde 4 parmak ile maneti sıkmak zorunda kalıyorsun. 4 parmak frende sorun yok.
Selamlar arkadaşım,
Sabah foto çekemedim otoparka inmediğim için ama olayı şöyle özetlemeye çalışayım.
Şimdiye kadar baktığım motorlarda ön fren manetleri hiçbir zaman elciğe değecek kadar sıkıştırılamıyordu. Kısaca maneti ne kadar sıkarsan sık elcik ile arasında 1-2 cm mesafe kalıyordu. Böylelikle manet i sadece iki parmak ile sıkıştırdığında, elcikte kalan diğer iki parmağa manet değmediği için fren yapmak için sıkıştırmada sorun çıkmıyordu.
Ancak Z300 abs de, maneti sıkıştırdığında direkt elciğe kadar geliyor. Ve en fazla sıkıştırma performansını milimetrik olarak elciğe yakın durumdayken veriyor. Eğer iki parmak ile fren yaptıysan elcik ile manet arasında diğer iki parmak kalıyor ve maneti tam sıkıştıramıyorsun. Tam fren için mecburen her seferinde 4 parmak ile maneti sıkmak zorunda kalıyorsun. 4 parmak frende sorun yok.
Evet şimdi anladım çok enteresan bir durum. Niçin böyle yaptılar acaba. Benim ABS'li Ninja 300'de durum normal.
Bu durum ön frendeki hidrolik sıvı basıncıyla ilgili sanırım. Acaba eksik sıvımı koydular yoksa kastenmi böyle yapıldı. Bence konuyu ciddiye al. İngilizce biliyorsan zmoto'yu aradan çıkart kawasaki'ye mail at yabancı forumlara göz gezdir , sor soruştur. Çünkü durum fren hidroliğine ayar gerektiriyorsa servisler bu sıvı ile uğraşmak istemiyorlar. Burak ustada lafı bu yüzden gevelemiş işten kaçmış olabilir. Genel merkezden belki güdülmeleri gerekir. :cherry:
CengoCenk
18 Mart 2015, 09:07
Evet şimdi anladım çok enteresan bir durum. Niçin böyle yaptılar acaba. Benim ABS'li Ninja 300'de durum normal.
Bu durum ön frendeki hidrolik sıvı basıncıyla ilgili sanırım. Acaba eksik sıvımı koydular yoksa kastenmi böyle yapıldı. Bence konuyu ciddiye al. İngilizce biliyorsan zmoto'yu aradan çıkart kawasaki'ye mail at yabancı forumlara göz gezdir , sor soruştur. Çünkü durum fren hidroliğine ayar gerektiriyorsa servisler bu sıvı ile uğraşmak istemiyorlar. Burak ustada lafı bu yüzden gevelemiş işten kaçmış olabilir. Genel merkezden belki güdülmeleri gerekir. :cherry:
Evet dediğin gibi hidrolik sıvı basıncı ile ilgili olabilir. Ancak diğer Z300 de de aynı durum olmasa dediğin gibi konunun üzerine daha fazla düşecektim. Hayya Ninja 300 de neden böyle değil. Olmadı onun ABS dahil tüm fren sistemini taktıralım şeklinde konuştum. Ancak olmayacağını söyledi Burak Usta. Dediğin gibi Hollanda Kawasaki ye güzel detaylı fotoğraflı bir mail yazacağım. Ayrıca da Onur abiye ara ara bu onların yapacağı yazışmayı sorarım ki konu unutulup gitmesin.
exterminate
18 Mart 2015, 14:50
ARkadaşlar slm iki motor arasında kaldım. r25 mi z300 mü :) şehir içi işe giderken vs kullancam hergün 60 km git gel şimdiden teşekkürler.
CengoCenk
18 Mart 2015, 15:10
ARkadaşlar slm iki motor arasında kaldım. r25 mi z300 mü :) şehir içi işe giderken vs kullancam hergün 60 km git gel şimdiden teşekkürler.
R25 kullanmadım. Sadece dışardan yorumlara ve değerlendirmelere istinaden ikisini karşılaştırabilirim.
R25 SS bir motor. Kısaca oturuş pozisyonu itibariyle biraz daha SS a yakın.
Z300 bir parça daha rahat bir oturuşu var. Ancak bir inazuma kadar değil.
Z300 de ABS opsiyonu var. Ancak R25 de bildiğim kadarıyla yok. İki motorda şu sıralarda hazırda bulunmuyor bildiğim kadarıyla. Kısaca almak istediğinizde hemen hazırda motor bulamayabilirsiniz.
R25 göstergesi çok daha fonksiyonel. (Vites göstergesi vs var) Z300 biraz daha yavan kalıyor o konuda.
İkisininde artçı selesi küçük ve rahatsız.
İki motorda yeni olduğu için yan sanayi parçaları henüz piyasada yok. O yüzden herhangi bir ihtiyaçta orjinallere ister istemez bağlanıyorsunuz. Bu da maliyetlere yansıyor.
İkisi de çift silindir. Bu yüzden daha dengeli motorlar.
R25 250 cc olmasına rağmen yanlış bilmiyorsam 34 veya 36 beygir üretiyor. Ki bu güzel. Z300 de, 300 cc olmasına rağmen 39 beygir. Kısaca güç olarak iki motorda neredeyse kafa kafaya.
Ben olsaydım bu bilgiler ışığında karar vermeni sağlayacak iki önemli fark var.
1- Hangi tip motordan hoşlanıyorsun. Naked ? SS? Direkt oturuş pozisyonu farkı var çünkü
2- Aralarındaki fiyat farkı senin için ne kadar önemli? Z300 ÖTV için vergi diliminde bir üst segmentten değerlendirildiği için ister istemez fiyatı daha fazla.
Ben yaklaşık 800 km dir Z300 kullanıyorum. İlk motorum. Başlangıç için gayet yeterli ve stabil bir motor. Beni tatmin etti. Ancak dediğim gibi ilk motorum olduğu için buradan yapacağım yorumlar tecrübeli arkadaşlar kadar değerli olmayacaktır.
exterminate
18 Mart 2015, 15:15
Amacım küçük bir motorla başlayıp MT 07 almak :) z300 bana daha uygun gibi. belkide mt 07 almaya bile gerek kalmaz şehir içi kullaım için uygun. abs yoksa zaten r25 hiç almam cbr daha iyi :) Z300 lastik ince mi bana mı öyle geliyor.
R25 kullanmadım. Sadece dışardan yorumlara ve değerlendirmelere istinaden ikisini karşılaştırabilirim.
R25 SS bir motor. Kısaca oturuş pozisyonu itibariyle biraz daha SS a yakın.
Z300 bir parça daha rahat bir oturuşu var. Ancak bir inazuma kadar değil.
Z300 de ABS opsiyonu var. Ancak R25 de bildiğim kadarıyla yok. İki motorda şu sıralarda hazırda bulunmuyor bildiğim kadarıyla. Kısaca almak istediğinizde hemen hazırda motor bulamayabilirsiniz.
R25 göstergesi çok daha fonksiyonel. (Vites göstergesi vs var) Z300 biraz daha yavan kalıyor o konuda.
İkisininde artçı selesi küçük ve rahatsız.
İki motorda yeni olduğu için yan sanayi parçaları henüz piyasada yok. O yüzden herhangi bir ihtiyaçta orjinallere ister istemez bağlanıyorsunuz. Bu da maliyetlere yansıyor.
İkisi de çift silindir. Bu yüzden daha dengeli motorlar.
R25 250 cc olmasına rağmen yanlış bilmiyorsam 34 veya 36 beygir üretiyor. Ki bu güzel. Z300 de, 300 cc olmasına rağmen 39 beygir. Kısaca güç olarak iki motorda neredeyse kafa kafaya.
Ben olsaydım bu bilgiler ışığında karar vermeni sağlayacak iki önemli fark var.
1- Hangi tip motordan hoşlanıyorsun. Naked ? SS? Direkt oturuş pozisyonu farkı var çünkü
2- Aralarındaki fiyat farkı senin için ne kadar önemli? Z300 ÖTV için vergi diliminde bir üst segmentten değerlendirildiği için ister istemez fiyatı daha fazla.
Ben yaklaşık 800 km dir Z300 kullanıyorum. İlk motorum. Başlangıç için gayet yeterli ve stabil bir motor. Beni tatmin etti. Ancak dediğim gibi ilk motorum olduğu için buradan yapacağım yorumlar tecrübeli arkadaşlar kadar değerli olmayacaktır.
CengoCenk
18 Mart 2015, 15:38
Amacım küçük bir motorla başlayıp MT 07 almak :) z300 bana daha uygun gibi. belkide mt 07 almaya bile gerek kalmaz şehir içi kullaım için uygun. abs yoksa zaten r25 hiç almam cbr daha iyi :) Z300 lastik ince mi bana mı öyle geliyor.
Lastik ölçüleri R25 ile Z300 ün aynı. Ön: 110-70-17 Arka: 140-70-17
Eğer amaç naked bir makine ile devam etmek ise bence naked ile başlamak daha mantıklı sanki. Tabi bu noktada "ben farklı stildeki makineleri denemek istiyorum" dersen o başka mesele.
Ben Z300 ü başlangıç motoru olarak aldım. Hız meraklısı değilim. Ancak özellikle TEM gibi yollarda da gerektiğinde kullanabileceğim gücün ve aynı zamanda dengenin olmasını istedim. Z300 ile temde 3-4 kere yolculuk ettim. Rodajda olduğu için çok zorlamadım. Ancak hissettiğim gerektiğinde tepkisi güzel ve yeterli. Amacım Z300 ile en az 2 sene km yapmak sonrasında da MT-07 - Er-6F - Z800 gibi bir makinaya geçmekti. Halen bu amacım devam ediyor. Bu süreçte de "ya çok yavaş ve güçsüz kaldı bu makine" diyeceğim bir motor değil Z300.
Bir diğer alternatif; kendinize ve eğitimlerinize güveniyor iseniz direkt MT-07 ile başlayın. Güç düşürme opsiyonu var bildiğim kadarıyla MT-07 de. Beygirini düşürerek başlangıç için alışma sürecini belki rahat geçirebilirsin. Ancak bu konuda sadece teorik bilgim var. O yüzden tecrübeli arkadaşlar daha doğru yönlendireceklerdir.
sdirer
18 Mart 2015, 15:58
Daha önce çıplak ( naked ) motor sürmediyseniz bir şekilde denemenizi tavsiye ederim. Pek çok kullanıcı aldıktan sonra ön tarafa bir rüzgarlık alırlar. sebebi hem hız yükseldiğinde rüzgar sürtünmesini azaltmaya çalışmak hem de yazın, baharda çok hissedilmese de havalar 15-20 derecenin altına düştüğünde ciddi soğuk yemenizdir. O yüzden kışın pek çıplak motorla gezen göremezsiniz daha çok scooter ve ön tarafı korumalı motorları görürsünüz. Kurye aradaşların nasıl çözümler bulduklarına dikkat edin. el korumaları, bacak korumaları, yüksek rüzgarlıklar... Eğer kışın sürmeyi ve TEK MOTOR olarak almayı planlıyorsanız sizi rüzgardan koruyacak başka tip bir motora yönelmenizde fayda olur.
Cenk Bey söylediklerinde haklıdır, doğruları yazmış, tamamen katılıyorum.
Z300 giysileri çıkarılmış ninja300dür. giysilerini çıkarıp sağına soluna süsleme atmışlar. ( bence daha güzel olmuş. ama ben zaten streetfighter çıyım. :) ) sürüşteki tek fark sadece gidonda o da belki 1-2 cm yüksek olması.. ha bizim en azından şimdilik bilemeyecğimiz yay sertliği, amortisör sıkışması gibi ayarları değiştirmiş olabilirler. hatta motorun yazılımı da faklı olabilir.
R25i olan arkadaşlarımız daha iyi bilirler ancak internetteki pek çok R25 videosunda alt devirlerin biraz zayıf kaldığı söyleniyor. hatta AEA videosunda da birşeyler var bu konuda. Bu ayki yerel bir dergide de alt devirlerden bahsedilmiş. Eğer daha çok şehir içi süreceekseniz alt devirleri daha torklu bir makine tercih etmek size kolaylık sağlayabilir.
selamlar
Amacım küçük bir motorla başlayıp MT 07 almak :) z300 bana daha uygun gibi. belkide mt 07 almaya bile gerek kalmaz şehir içi kullaım için uygun. abs yoksa zaten r25 hiç almam cbr daha iyi :) Z300 lastik ince mi bana mı öyle geliyor.
exterminate
18 Mart 2015, 16:00
Eğitim vs yok ama alcam. gis park sonra honda güvenli sürüşe gideceğim. mt 07 de varsa beygir düşürme ozaman süper :)
Lastik ölçüleri R25 ile Z300 ün aynı. Ön: 110-70-17 Arka: 140-70-17
Eğer amaç naked bir makine ile devam etmek ise bence naked ile başlamak daha mantıklı sanki. Tabi bu noktada "ben farklı stildeki makineleri denemek istiyorum" dersen o başka mesele.
Ben Z300 ü başlangıç motoru olarak aldım. Hız meraklısı değilim. Ancak özellikle TEM gibi yollarda da gerektiğinde kullanabileceğim gücün ve aynı zamanda dengenin olmasını istedim. Z300 ile temde 3-4 kere yolculuk ettim. Rodajda olduğu için çok zorlamadım. Ancak hissettiğim gerektiğinde tepkisi güzel ve yeterli. Amacım Z300 ile en az 2 sene km yapmak sonrasında da MT-07 - Er-6F - Z800 gibi bir makinaya geçmekti. Halen bu amacım devam ediyor. Bu süreçte de "ya çok yavaş ve güçsüz kaldı bu makine" diyeceğim bir motor değil Z300.
Bir diğer alternatif; kendinize ve eğitimlerinize güveniyor iseniz direkt MT-07 ile başlayın. Güç düşürme opsiyonu var bildiğim kadarıyla MT-07 de. Beygirini düşürerek başlangıç için alışma sürecini belki rahat geçirebilirsin. Ancak bu konuda sadece teorik bilgim var. O yüzden tecrübeli arkadaşlar daha doğru yönlendireceklerdir.
CengoCenk
18 Mart 2015, 16:32
Eğitim vs yok ama alcam. gis park sonra honda güvenli sürüşe gideceğim. mt 07 de varsa beygir düşürme ozaman süper :)
Güç düşürme ile birlikte Mt-07 47 beygir oluyor. Yaklaşık kilosu 180 kg civarı. KG/Beygir oranına göre neredeyse Z300 ile kafa kafaya geliyor. Aslında dışarıdan teorik olarak bakıldığında MT-07 daha mantıklı geliyor kulağa. Ancak tabi ki hayat teoriden ibaret değil :)
CengoCenk
23 Mart 2015, 15:42
Arkadaşlar Z300 ünü teslim alan başka yok mu? Teslim alanlardan görüş ve incelemelerini bekliyoruz.
CengoCenk
25 Mart 2015, 10:06
Selamlar arkadaşım,
Sabah foto çekemedim otoparka inmediğim için ama olayı şöyle özetlemeye çalışayım.
Şimdiye kadar baktığım motorlarda ön fren manetleri hiçbir zaman elciğe değecek kadar sıkıştırılamıyordu. Kısaca maneti ne kadar sıkarsan sık elcik ile arasında 1-2 cm mesafe kalıyordu. Böylelikle manet i sadece iki parmak ile sıkıştırdığında, elcikte kalan diğer iki parmağa manet değmediği için fren yapmak için sıkıştırmada sorun çıkmıyordu.
Ancak Z300 abs de, maneti sıkıştırdığında direkt elciğe kadar geliyor. Ve en fazla sıkıştırma performansını milimetrik olarak elciğe yakın durumdayken veriyor. Eğer iki parmak ile fren yaptıysan elcik ile manet arasında diğer iki parmak kalıyor ve maneti tam sıkıştıramıyorsun. Tam fren için mecburen her seferinde 4 parmak ile maneti sıkmak zorunda kalıyorsun. 4 parmak frende sorun yok.
Arkadaşlar konu ile ilgili bir gelişme olduğu için ilgisi olabilecek kişiler için bilgiyi paylaşmak istedim.
Z Moto ya bu hafta hollanda kawasaki den 2 kişiden oluşan bir teknik ekip gelmişti. Bende dün rodaj bakımı sebebiyle zmoto ya motoru bırakmaya gittiğimde oradaydılar. Benim fren maneti konusunda görüşmüşler. Ve 1000 km sonrası normal haline döneceği söylenmiş. Bir fren rodajı olacağı ifade edilmiş. (Bana pek anlamlı gelmedi ama neyse)
Şakayla karışık, "1000 km sonrası sorun devam ederse başınıza ekşirim" dedim Zmoto ya. Bakalım 1000 km ye 200 km falan kaldı. Sonrasında durumu yine buradan paylaşırım.
Arkadaşlar konu ile ilgili bir gelişme olduğu için ilgisi olabilecek kişiler için bilgiyi paylaşmak istedim.
Z Moto ya bu hafta hollanda kawasaki den 2 kişiden oluşan bir teknik ekip gelmişti. Bende dün rodaj bakımı sebebiyle zmoto ya motoru bırakmaya gittiğimde oradaydılar. Benim fren maneti konusunda görüşmüşler. Ve 1000 km sonrası normal haline döneceği söylenmiş. Bir fren rodajı olacağı ifade edilmiş. (Bana pek anlamlı gelmedi ama neyse)
Şakayla karışık, "1000 km sonrası sorun devam ederse başınıza ekşirim" dedim Zmoto ya. Bakalım 1000 km ye 200 km falan kaldı. Sonrasında durumu yine buradan paylaşırım.
Garip kuşku uyandırıcı bir cevap. ::blusssh:
Hocam 1000 km ile hiç alakası yok. Bu insanlar ne kadar uyanık, ne kadar adi ya. Ulan millet olarak tam bir üçkağıtçı olduk yuh ya.
Tamam motoru ilk aldığında balatanın orjinal hamuru tam meydana çıkmadığı için kısa bir süre fren manetini olması gerekenden daha fazla sıkmak gerekebilir. Ama artık o dönem geçmiş sizin.
Fren manetinin elciğe çok yaklaştığında tutması; hidrolik sıvı basıncıyla alakalı. Hani çocukken bisikletin fren papuçları aşındıkça gidona kadar da sıksak az tutardı ve frenlerini gerdirdim derdik ve manet daha yukarıdayken fren tutmaya başlardı. İşte mantık ayni, orda teli gererdik, burdada hidrolik basıncını arttırmalıyız.
Zaten ön balata aşınmaya başladıkça fren daha da gec tutmaya başlıyacak, belkide manet elciğe yapıştığında anca tutacak. Yani 1000 km sonra düzelecek muhabbeti ile tamamen ters orantılı bir durum bu.
Yanlış anlamayında motosiklet tecrübesi az olan insanları baştan savmak için ve ugraşmamak için her sorunu rodaja bağlıyorlar. Bence servisin uydurması bu, eğer o teknik ekip gerçekten öyle birşey dediyse ben hiç birşey bilmiyorum. Gitsin köyde bisiklet tamirciliği yapsınlar.
CengoCenk
26 Mart 2015, 09:25
Hocam 1000 km ile hiç alakası yok. Bu insanlar ne kadar uyanık, ne kadar adi ya. Ulan millet olarak tam bir üçkağıtçı olduk yuh ya.
Tamam motoru ilk aldığında balatanın orjinal hamuru tam meydana çıkmadığı için kısa bir süre fren manetini olması gerekenden daha fazla sıkmak gerekebilir. Ama artık o dönem geçmiş sizin.
Fren manetinin elciğe çok yaklaştığında tutması; hidrolik sıvı basıncıyla alakalı. Hani çocukken bisikletin fren papuçları aşındıkça gidona kadar da sıksak az tutardı ve frenlerini gerdirdim derdik ve manet daha yukarıdayken fren tutmaya başlardı. İşte mantık ayni, orda teli gererdik, burdada hidrolik basıncını arttırmalıyız.
Zaten ön balata aşınmaya başladıkça fren daha da gec tutmaya başlıyacak, belkide manet elciğe yapıştığında anca tutacak. Yani 1000 km sonra düzelecek muhabbeti ile tamamen ters orantılı bir durum bu.
Yanlış anlamayında motosiklet tecrübesi az olan insanları baştan savmak için ve ugraşmamak için her sorunu rodaja bağlıyorlar. Bence servisin uydurması bu, eğer o teknik ekip gerçekten öyle birşey dediyse ben hiç birşey bilmiyorum. Gitsin köyde bisiklet tamirciliği yapsınlar.
Cevap için teşekkürler dostum. Aslında cevap bana da mantıklı gelmedi. Ancak onların söylediği km ye çok kalmadığı için ve söylediklerini yapmadan direkt itiraz modunda görünmemek için tamam dedim. Bunun yanında şerh imi de koydum. 1000 km sonrası devam ederse hollandaya kadar yazı yazacağımı ifade ettim. Bu haftasonu en geç gelecek hafta içi zaen 1000 i devirecek motor. Ondan sonra da muhtemelen sorun devam edecek. O motorla z-moto ya gidip "evet ne yapıyoruz?" diyeceğim.
Bu arada bu sadece bana özel sorun değil. Tüm ABS li Z300 lerde olan bir sorun. Yakında ABS li Z300 satışı arttıkça bu sorun ile uğraşan insan sayısı artacaktır.
Rica ederim hocam ne demek. Demekki fabrika çıkışı hepsi öyle ayarlı. Honda spacy alfa scooterların frenleride aynen bahsettiğiniz gibi geliyor. Rodajla alakası yok.
Haklısınız hocam bencede onların dediği vakte kadar bekleyin.
arslan26
26 Mart 2015, 22:52
Z300 bu aralar iyice beynimi kurcalamaya başladı bazen inazumayi satıp alsammi diye aklimdan gecmiyor degil, guzel motor vesselâm
aksel111
26 Mart 2015, 23:45
duke 200 var bende de . dengesi çok hoşuma gitmişti almıştım. inceleme fırsatı bulamadım ama z300 almayı düşünüyorum. yamaha r25 de güzel ama kawasaki biraz daha ağır basıyo benim kafamda. yoksa diorum yeni bi 300 lük yerine 17 18 bin gibi rakamlara 600 lük mü patlatsam kafam karışık. siz ne diosunuz
Sokollu
27 Mart 2015, 00:25
duke 200 var bende de . dengesi çok hoşuma gitmişti almıştım. inceleme fırsatı bulamadım ama z300 almayı düşünüyorum. yamaha r25 de güzel ama kawasaki biraz daha ağır basıyo benim kafamda. yoksa diorum yeni bi 300 lük yerine 17 18 bin gibi rakamlara 600 lük mü patlatsam kafam karışık. siz ne diosunuz
Çarşı bayağı karışmış :thumright
aksel111
27 Mart 2015, 01:21
ama yine gönlüm 600 lükten yana değil. hem muhtemelen haşatı çıkmış bi makina denk gelecek hemde fazla abi bana 50 beygirden sonrası.
CengoCenk
27 Mart 2015, 09:07
ama yine gönlüm 600 lükten yana değil. hem muhtemelen haşatı çıkmış bi makina denk gelecek hemde fazla abi bana 50 beygirden sonrası.
Anladığım kadarıyla bir geçiş motoru düşünüyorsun dostum. O aralıkta dikkate değer diyebileceğim 3 motor var. (kendi düşüncemdir)
1- Kawasaki Ninja veya Z300
2- Duke 390
3- R25 (beygiri sebebiyle)
Bu 3 motor da seni tatmin edecektir. Sadece Yamaha da ABS opsiyonu bulunmuyor. Ancak fiyat olarak baktığımızda da en uygun fiyatlısı R25 gibi duruyor.
Duke 390 da tek silindirin avantaj ve dezavantajları var. Zaten Duke 200 kullandığın için bunları biliyorsundur diye düşünüyorum. Bunun yanında da en hafifi Duke 390. Kilo beygir oranında açık ara önde gidiyor.
Z300 için; ben son derece memnunum. Dün 1000 km yi devirdim. Herhangi bir belirgin olumsuzluğunu görmedim açıkçası. Oturaklı kullanımı güzel. Her şeyi kıvamında. Estetik olarak da gayet tatmin edici.
Bir diğer alternatif ise; daha önce bir arkadaşa da önermiştim. Güç düşürme kitleri olan modeller arasından seçip bir geçiş yapabilirsin. Örnek Er-6F , MT-07 gibi modellerde güç düşürme kitleri var bildiğim kadarıyla. Gerçekten böyle birşey var ise belli bir süre bu güç düşürme kitleri ile kullanıp kendini hazır hissettiğinde standart beygire çıkartabilirsin.
aksel111
27 Mart 2015, 12:29
Anladığım kadarıyla bir geçiş motoru düşünüyorsun dostum. O aralıkta dikkate değer diyebileceğim 3 motor var. (kendi düşüncemdir)
1- Kawasaki Ninja veya Z300
2- Duke 390
3- R25 (beygiri sebebiyle)
Bu 3 motor da seni tatmin edecektir. Sadece Yamaha da ABS opsiyonu bulunmuyor. Ancak fiyat olarak baktığımızda da en uygun fiyatlısı R25 gibi duruyor.
Duke 390 da tek silindirin avantaj ve dezavantajları var. Zaten Duke 200 kullandığın için bunları biliyorsundur diye düşünüyorum. Bunun yanında da en hafifi Duke 390. Kilo beygir oranında açık ara önde gidiyor.
Z300 için; ben son derece memnunum. Dün 1000 km yi devirdim. Herhangi bir belirgin olumsuzluğunu görmedim açıkçası. Oturaklı kullanımı güzel. Her şeyi kıvamında. Estetik olarak da gayet tatmin edici.
Bir diğer alternatif ise; daha önce bir arkadaşa da önermiştim. Güç düşürme kitleri olan modeller arasından seçip bir geçiş yapabilirsin. Örnek Er-6F , MT-07 gibi modellerde güç düşürme kitleri var bildiğim kadarıyla. Gerçekten böyle birşey var ise belli bir süre bu güç düşürme kitleri ile kullanıp kendini hazır hissettiğinde standart beygire çıkartabilirsin.
duke 390 ı kullandım hatta nerdeyse alıyodum fakat tek silindir oluşu beni vazgeçirdi. aynen dediğin gibi bir geçiş motoruna daha ihtiyacım var. z300 hem çift silindirli hem güç olarak duke 390 la arasında uçurum yok. ne yalan sölim fizik olarakta z 300 daha hoş görününce gözüme tamam budur dedim. abs siz modeller şu an 16 bin lira die biliorum. şimdi sıfırına mı yanaşayım yoksa birazcık bekleyip çok düşük kilometrelerde bir kaç aylık motorların satışa konmasını mı bekleyeyim. duke200 ü sıfır almıştım. daha sonra 10 bin kmde falan olan duke lara bindim baktım arada hiç bir fark yok. hatta daha yumuşamış daha binilebilir gelmişti bana. nasipse bi z300 ile bu yaz yollardayım :)
cvp için tşkler..
mephamd
27 Mart 2015, 13:07
Visordown testi:
http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-kawasaki-z300-review/26450-2.html
kolokolo
30 Mart 2015, 18:37
Merhaba,
Bugün motorumu teslim aldım sonunda.
Kartal'dan eve kadar 50 km kullandım, scooter'dan sonra biraz değişik geldi.
Sürmesi çok keyifli fakat 800 km. 4000 devir ile nasıl geçecek bilemiyorum...
Biraz foto koyayım..
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/03/30/Z300.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/03/30/2015-03-3012.52.27.md.jpg
CengoCenk
30 Mart 2015, 18:47
Aramıza hoşgeldiniz. Tekeriniz düz bassın :) Süper tercih.
Bu arada gördüğüm kadarıyla ABS li tercih etmişsiniz benim gibi. Ön fren maneti konusunu biliyorsunuz belki. Ön fren maneti malesef elciğe çok yakın bir yerde sıkıştırıyor. Bu yüzden gerektiğinde iki parmak kullanmak sizi zorlayabilir. Dikkat ediniz. Bu konuda bir yazı yazıp Hollanda Kawasaki ye göndereceğim. En son Burak usta havasını alıp biraz sertleştirdi ancak halen standart motor ön frenleri gibi değil malesef :(
Tekrar hayırlı olsun. Bu arada facebook ta grubumuza da bekleriz.
https://www.facebook.com/groups/848129405230562/
sdirer
30 Mart 2015, 18:53
sevgili kolokolo hayırlı olsun. :)
motoru nasıl aldınız acaba? ne zaman geldi falan?
kolokolo
30 Mart 2015, 20:13
Aramıza hoşgeldiniz. Tekeriniz düz bassın :) Süper tercih.
Bu arada gördüğüm kadarıyla ABS li tercih etmişsiniz benim gibi. Ön fren maneti konusunu biliyorsunuz belki. Ön fren maneti malesef elciğe çok yakın bir yerde sıkıştırıyor. Bu yüzden gerektiğinde iki parmak kullanmak sizi zorlayabilir. Dikkat ediniz. Bu konuda bir yazı yazıp Hollanda Kawasaki ye göndereceğim. En son Burak usta havasını alıp biraz sertleştirdi ancak halen standart motor ön frenleri gibi değil malesef :(
Tekrar hayırlı olsun. Bu arada facebook ta grubumuza da bekleriz.
https://www.facebook.com/groups/848129405230562/
Teşekkürler, ben manetleri 4 parmak sıkmaya alıştığım için sorun olmayacak diye düşünüyorum. Rodajda zaten uysal kullandığım için sert frenlemeden olduğunca kaçınacağım. Z-Moto'dan teslim alırken fren rodajından da bahsettiler, şu 800 km. bitsin daha sonra değerlendirmek lazım.
sevgili kolokolo hayırlı olsun. :)
motoru nasıl aldınız acaba? ne zaman geldi falan?
Teşekkürler, ben fuarda almıştım teslim almak bugüne kaldı, motorlar sanırım geçen hafta Z-Moto'ya ulaştı, belge vs. işlerimin yoğunluğu sebebiyle bugün gidebildim.
isra...
31 Mart 2015, 15:33
Maşallah. Hayırlı olsun.
Motoru alan yada test sürüşüne çıkan arkadaşlar, süspansiyonlar çok mu sert? Mazgallarda, dalgalı asfaltlarımızda bele vuruyor mu acaba?
X-max kullanıyorum, şu anda satılık. Bu da çok serttir ve daha sertini kaldıramam :)
kolokolo
31 Mart 2015, 15:40
Maşallah. Hayırlı olsun.
Motoru alan yada test sürüşüne çıkan arkadaşlar, süspansiyonlar çok mu sert? Mazgallarda, dalgalı asfaltlarımızda bele vuruyor mu acaba?
X-max kullanıyorum, şu anda satılık. Bu da çok serttir ve daha sertini kaldıramam :)
Teşekkürler,
Bende de hem x-max hem z300 var. Gerçi z300'ü henüz 50 km kadar kullandım ama süspansiyonlar x-max'dan daha yumuşak geldi.
Tabiri caiz ise "pamuk" gibi :-)
CengoCenk
31 Mart 2015, 16:08
Z300 de arka süspansüyon için ayar var. 5 kademe. Fabrika çıkışı en yumuşağın bir üst seviyesinde. Yani 5 in 2 sinde geliyor. Daha yumuşak isterseniz bir kademe daha yumuşatabilirsiniz.
sdirer
31 Mart 2015, 16:08
yahu z moto bana gri satmaya çalışıyor hala. canlı olarak yeşili görmüştüm çok hoşuma gitmişti. ben de görmeden grisini almam diyorum. ama bu hafta İstanbula geçeceğim zmotodaki griler hala duruyorsa benim de içime sinerse grisinden alabilirim. :silent:
inşallah bana da ::gazla::::whip:: nasip olur.
CengoCenk
31 Mart 2015, 16:16
yahu z moto bana gri satmaya çalışıyor hala. canlı olarak yeşili görmüştüm çok hoşuma gitmişti. ben de görmeden grisini almam diyorum. ama bu hafta İstanbula geçeceğim zmotodaki griler hala duruyorsa benim de içime sinerse grisinden alabilirim. :silent:
inşallah bana da ::gazla::::whip:: nasip olur.
Dostum eğer sen gittiğinde grisi yok ise orada, beni arayıp haber versinler. Evim yakın. Getirir gösteririm sana. Z300 Abs li ilk gri alan Cenk dersin. Kendilerinde bilgilerim var.
Kişisel tavsiyem grisini görmeden kesin karar verme sakın.
isra...
31 Mart 2015, 16:27
Teşekkürler,
Bende de hem x-max hem z300 var. Gerçi z300'ü henüz 50 km kadar kullandım ama süspansiyonlar x-max'dan daha yumuşak geldi.
Tabiri caiz ise "pamuk" gibi :-)
Şaşırdım açıkçası. Ninja 300 için söylenenlerden sonra, aynı süspansiyon olduğunu farzetmiştim.
Sevindirici oldu tabii :) Motoru satalım da bi bakalım bakalım :thumright
CengoCenk
31 Mart 2015, 16:33
Şaşırdım açıkçası. Ninja 300 için söylenenlerden sonra, aynı süspansiyon olduğunu farzetmiştim.
Sevindirici oldu tabii :) Motoru satalım da bi bakalım bakalım :thumright
Selamlar
Benimde kisisel gorusum o kadar da yumusak olmadigi yonunde. Karakteristik olarak sert bir surusu var. Cok tas gibi degil tabi ki ancak kesinlikle ben yumusak demezdim.
sdirer
31 Mart 2015, 17:07
Cenk düşünmen yeter çok teşekkür ederim. ben de görmeden kesin karar vermem diyorum. yarın sabaha bilet almıştım ama babam sonra git dedi galiba yanacak bilet malum trafolara kedi girmiş :queen: ne telefon ne internet hepsi yalan durumda. perşembe sabahıma bir bilet daha aldım. kısmet.
ya o değil de aklımda bir de xmax var dı. kawasaki forumunda konuşulan xmaxın bana faydası oluyor. konuşun konuşun. :wiinkk::wiinkk:
ben kısa bir süre xmaxı sürdüm ama satıh çok güzeldi ve sertliği yumuşaklığı için bir şey diyemem ama pcx ten çok daha dengeli geldiydi. :)
Sepetçioğlu
31 Mart 2015, 19:46
yahu z moto bana gri satmaya çalışıyor hala. canlı olarak yeşili görmüştüm çok hoşuma gitmişti. ben de görmeden grisini almam diyorum. ama bu hafta İstanbula geçeceğim zmotodaki griler hala duruyorsa benim de içime sinerse grisinden alabilirim. :silent:
inşallah bana da ::gazla::::whip:: nasip olur.
Gerçekten yeşilin rengi desenleri çok güzel :cat:
turkmath
31 Mart 2015, 20:04
Kolokolo hayırlı olsun. Güle güle kullan. z250sl'le de gördünüz mü? Dün aramıştım gümrükten çekim işlemi yapılacak denildi z-moto'dan.
kolokolo
31 Mart 2015, 20:51
Kolokolo hayırlı olsun. Güle güle kullan. z250sl'le de gördünüz mü? Dün aramıştım gümrükten çekim işlemi yapılacak denildi z-moto'dan.
Teşekkürler,
Ben motoru almaya gittiğimde Z250SL yoktu ortalıkta. Ninja'lar vardı ama :-)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------
Bir de bu motora koruma takozu nereden bulabiliriz? Fikri olan var mı?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO