PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140

bursalıali
09 Şubat 2019, 03:02
Sevgili Reddpav Antalya'da Evocu arkadaşlarımızdan Metehan 07-70 yada Efemontana'dan yardım alabilirsin.

Metehan07-70
09 Şubat 2019, 10:29
Sevgili Reddpav Antalya'da Evocu arkadaşlarımızdan Metehan 07-70 yada Efemontana'dan yardım alabilirsin.

Abi, ben kendim yapıyorum ve emin ol onlardan daha iyisini yapıyorum.

bursalıali
09 Şubat 2019, 11:36
Çınar Uma servislerinden daha iyisini yaptığına bütün kalbimle inanıyorum.

Reddpaw
10 Şubat 2019, 22:38
Abi, ben kendim yapıyorum ve emin ol onlardan daha iyisini yapıyorum.

Üstad ben hiç anlamıyorum motordan bilen bi kişi lazım zincir ve debriyaj ayarı için

Metehan07-70
11 Şubat 2019, 10:16
Çınar Uma servislerinden daha iyisini yaptığına bütün kalbimle inanıyorum.

Abi şimdi işinin hakkını veren ustaları tenzih ederim hani benimkine daha iyi yapmak yerine daha iyi incelerim diyelim.

Bu arada, Kazım'ın kaçak var dediği aynı noktada sanırım benim de var. Motoru bayadır yıkamıyordum, Cumartesi Tüv e gittim muayene için, orada beklerken motorun orasına burasına bakayım dedim, yağı gördüm. Dün motoru güzelce yıkadım, sabah işe geldim, egsoz manifoldunun hemen üstünde sızma vardı. Hani böyle aşağıya damlayacak derecede değil ama bariz belliydi. Az önce bir resim çekeyim diye motorun yanına indim, yağ kaybolmuştu.
Şimdiye dek Evo lardaki kronik denebilecek hiç bir sıkıntı ile karşılaşmamıştım. Açıkçası canımı sıktı. Tamam bu her motorda olabilecek bir şey lakin 8.700 km de bir motorda değil. 87 bin de belki.
İşin benim için daha da can sıkan tarafı ise, bu işi yaptırabilecek bir usta. Şimdi herkese de yaptırılmaz, çünkü açmışken bir de sübap ayarı yapılsa fena olmaz.

Kazım TOKMAK
11 Şubat 2019, 10:32
Cümleten günaydın abilerim.
Size bir sorum olacak

Biliyorsunuz benim motorun aşırı trafikte kaldığında hemen ısı göstergesinin 3 dişe çıkma sorunu vardı.

1 - Fan müşürünün arızalı olduğunu sanmıyorum (Hararet 3 dişe çıktığında fan açıyor. Sürekli kontrol ediyorum sorun yok)
2- Termostatın arızalı olduğunu sanmıyorum (Motor hızlandığında kendini soğutabiliyor)
3- Radyatörün veya devirdaim pompasının arızalı olduğunu sanmıyorum (Kapağı açıp gaz verdiğimde soğutma suyunu radyatörün içine çekebiliyor)
4- Suyunda hava veya eksik olduğunu sanmıyorum (Kapağı açıp gaz vererek su içeri çekilmeyene kadar suyunu tamamladım -Yaklaşık 1,5 litre antifrizli su)

Şimdi bu veriler ışığında, sorun tam olarak şu (aslında belki normal de olabilir) Motor çok aşırı trafiğe girdiğimde (Aralardan bile geçemeyecek kadar) Yaklaşık 10 dakika böyle bir tarfikte seyrettiğimde hararet 3 dişe kadar çıkıyor. Sonra yol açılıp da 10 saniye gazlasam geri düşüyor.

Bu soğuk havada bile böyle yapması bir sorun mudur? eğer sorunsa kaynağı ne olabilir? Yoksa normal midir?

Şimdiden teşekkür ederim

Tekeriniz düz bassın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------


Abi şimdi işinin hakkını veren ustaları tenzih ederim hani benimkine daha iyi yapmak yerine daha iyi incelerim diyelim.

Bu arada, Kazım'ın kaçak var dediği aynı noktada sanırım benim de var. Motoru bayadır yıkamıyordum, Cumartesi Tüv e gittim muayene için, orada beklerken motorun orasına burasına bakayım dedim, yağı gördüm. Dün motoru güzelce yıkadım, sabah işe geldim, egsoz manifoldunun hemen üstünde sızma vardı. Hani böyle aşağıya damlayacak derecede değil ama bariz belliydi. Az önce bir resim çekeyim diye motorun yanına indim, yağ kaybolmuştu.
Şimdiye dek Evo lardaki kronik denebilecek hiç bir sıkıntı ile karşılaşmamıştım. Açıkçası canımı sıktı. Tamam bu her motorda olabilecek bir şey lakin 8.700 km de bir motorda değil. 87 bin de belki.
İşin benim için daha da can sıkan tarafı ise, bu işi yaptırabilecek bir usta. Şimdi herkese de yaptırılmaz, çünkü açmışken bir de sübap ayarı yapılsa fena olmaz.

Profilimde cep numaram var abicim. İstediğin zaman ekleyip arayabilirsin. Whatsapptan yazabilirsin. Yapman gereken şey İlk önce kapalı bir alan bulmak (Motoru 1 günde toplayamazsan diye ) İkincisi sağlam bir arkadaş. Üçüncüsü sağlam lokma ve anahtar takımı (Mutlaka sağlam bişey olsun izeltaş falan gibi) Dördüncüsü siyah sıvı conta. Würthün var internette kargo dahil 30 lira. Beşincisi sentil çakısı (içinde 0,06 ve 0,08 veya 0,09 olandan) Takılırsan istediğin zaman arayıp mesaj atabilirsin.

Metehan07-70
11 Şubat 2019, 10:42
Cümleten günaydın abilerim.
Size bir sorum olacak

Biliyorsunuz benim motorun aşırı trafikte kaldığında hemen ısı göstergesinin 3 dişe çıkma sorunu vardı.

1 - Fan müşürünün arızalı olduğunu sanmıyorum (Hararet 3 dişe çıktığında fan açıyor. Sürekli kontrol ediyorum sorun yok)
2- Termostatın arızalı olduğunu sanmıyorum (Motor hızlandığında kendini soğutabiliyor)
3- Radyatörün veya devirdaim pompasının arızalı olduğunu sanmıyorum (Kapağı açıp gaz verdiğimde soğutma suyunu radyatörün içine çekebiliyor)
4- Suyunda hava veya eksik olduğunu sanmıyorum (Kapağı açıp gaz vererek su içeri çekilmeyene kadar suyunu tamamladım -Yaklaşık 1,5 litre antifrizli su)

Şimdi bu veriler ışığında, sorun tam olarak şu (aslında belki normal de olabilir) Motor çok aşırı trafiğe girdiğimde (Aralardan bile geçemeyecek kadar) Yaklaşık 10 dakika böyle bir tarfikte seyrettiğimde hararet 3 dişe kadar çıkıyor. Sonra yol açılıp da 10 saniye gazlasam geri düşüyor.

Bu soğuk havada bile böyle yapması bir sorun mudur? eğer sorunsa kaynağı ne olabilir? Yoksa normal midir?

Şimdiden teşekkür ederim

Tekeriniz düz bassın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------



Profilimde cep numaram var abicim. İstediğin zaman ekleyip arayabilirsin. Whatsapptan yazabilirsin. Yapman gereken şey İlk önce kapalı bir alan bulmak (Motoru 1 günde toplayamazsan diye ) İkincisi sağlam bir arkadaş. Üçüncüsü sağlam lokma ve anahtar takımı (Mutlaka sağlam bişey olsun izeltaş falan gibi) Dördüncüsü siyah sıvı conta. Würthün var internette kargo dahil 30 lira. Beşincisi sentil çakısı (içinde 0,06 ve 0,08 veya 0,09 olandan) Takılırsan istediğin zaman arayıp mesaj atabilirsin.

Eyvallah kardeşim, çok sağol, lakin o işe kalkışamam. Tamam bir çok işi kendimiz hallediyoruz, lakin işin içine motorla ilgili bir şey girince pek girişmem o işe. Ha işi benden daha iyi bilen bir arkadaş ben yaparım derse her türlü destek veririm.

Hararet işine gelince, şimdi yaz mevsiminde Antalya da, bırak trafikte durmayı, 1-2 dakika 4. vitesin altına inince 3. çizgiyi hemen görür hararet. Lakin son 3 aydır ben 3. çizgiyi hiç görmedim motorda. Ankara da da zor görmesi. Aklıma eksoz sübap ayarının fazla sıkı olması geliyor (yanılabilirim), veya havasını tam alamamışsındır. Fan açıyor veya motor harekete başlayınca (hızlanınca) hemen iniyorsa çokta dert etme bence.

Kazım TOKMAK
11 Şubat 2019, 11:11
Rölantide trafikte motor sıcaklığı halihazırda 2 diş iken 10 dakika beklediğini düşün. Mesela bizim motorlar rölantide beklerken kaç dakikada fan açıyor? 15 dakikada falan fan açıyorsa normal. Yok yarım saat falan çalışıyorsa fan açmadan, o zaman benim motorda sıkıntı var demektir. Bu benim ilk sulu motorum olduğu için biraz cahiliyim bu durumların.

bektanist
11 Şubat 2019, 12:38
Rölantide trafikte motor sıcaklığı halihazırda 2 diş iken 10 dakika beklediğini düşün. Mesela bizim motorlar rölantide beklerken kaç dakikada fan açıyor? 15 dakikada falan fan açıyorsa normal. Yok yarım saat falan çalışıyorsa fan açmadan, o zaman benim motorda sıkıntı var demektir. Bu benim ilk sulu motorum olduğu için biraz cahiliyim bu durumların.

radyatör hava yapmış sizin. motosikletin solundaki radyatör yani akünün diğer tarafındaki radyatörden alınıyordu hava. ben öyle hatırlıyorum

Kazım TOKMAK
11 Şubat 2019, 12:46
su koyacak yer kalmadı ki devirdaim de yaptırdım hava nerde kaldı ki acep?

bektanist
11 Şubat 2019, 15:31
Şu koyulan yer değil diğer taraftaki radyatör ün ordan havasını almıştı ustam ama ne yalan söyleyeyim tam manasıyla görmemiştim bilen birinden yardım almak iyi olur.

Kazım TOKMAK
11 Şubat 2019, 16:37
hararet müşürü tarafından alıyor olabilir belkim

Kazım TOKMAK
13 Şubat 2019, 16:58
Abilerim cümleten merhaba,
Bu motorun neden bu kadar hızlı ısındığını bilen biri var mı? Subap ayarını gayet özenerek ve düzenli yaptım (Motoru söküp masaya koyup ince ince göre göre yaptım) :) Subap ayarının sıkı olduğunu sanmıyorum. Suyunu da tamamladım toplamda 1,5 litre su aldı. (%50 antifiriz %50su ) Radyatör de tıkalı değil, söküp musluğa dayayıp yıkadım. Ama bu soğukta bile fan açacak kadar ısınıyor motor. Şimdi için korkmuyorum ama yaz mevsimi için korkutuyor beni bu durum. Hala içinde hava olabilir mi acaba? Fikri olan varsa paylaşırsa çok sevinirim.

kdiner
13 Şubat 2019, 17:12
Abilerim cümleten merhaba,
Bu motorun neden bu kadar hızlı ısındığını bilen biri var mı? Subap ayarını gayet özenerek ve düzenli yaptım (Motoru söküp masaya koyup ince ince göre göre yaptım) :) Subap ayarının sıkı olduğunu sanmıyorum. Suyunu da tamamladım toplamda 1,5 litre su aldı. (%50 antifiriz %50su ) Radyatör de tıkalı değil, söküp musluğa dayayıp yıkadım. Ama bu soğukta bile fan açacak kadar ısınıyor motor. Şimdi için korkmuyorum ama yaz mevsimi için korkutuyor beni bu durum. Hala içinde hava olabilir mi acaba? Fikri olan varsa paylaşırsa çok sevinirim.

antifiriz olarak ne kullandınız, organik mi yoksa normal antifiriz mi. hava yapıp yapmadığını tekrar kontrol etmek için radyatör kapağını açık bırakın motoru çalıştırın ara da hafif gaz vererek hava çıkıp çıkmadığını kontrol edin en son hava kalmadığını anladığınız zaman motoru kapatın radyatör kapağını yerine takın.

Ali Çimen
13 Şubat 2019, 19:03
Abilerim cümleten merhaba,
Bu motorun neden bu kadar hızlı ısındığını bilen biri var mı? Subap ayarını gayet özenerek ve düzenli yaptım (Motoru söküp masaya koyup ince ince göre göre yaptım) :) Subap ayarının sıkı olduğunu sanmıyorum. Suyunu da tamamladım toplamda 1,5 litre su aldı. (%50 antifiriz %50su ) Radyatör de tıkalı değil, söküp musluğa dayayıp yıkadım. Ama bu soğukta bile fan açacak kadar ısınıyor motor. Şimdi için korkmuyorum ama yaz mevsimi için korkutuyor beni bu durum. Hala içinde hava olabilir mi acaba? Fikri olan varsa paylaşırsa çok sevinirim.

Havasını alabildiniz mi hocam? Hava vardır muhakkak, suyu da tam olduğuna göre bu havalarda durduğu yerde tam gaz vermediğiniz sürece fan açmaması gerek.

Kazım TOKMAK
14 Şubat 2019, 09:23
antifiriz olarak ne kullandınız, organik mi yoksa normal antifiriz mi. hava yapıp yapmadığını tekrar kontrol etmek için radyatör kapağını açık bırakın motoru çalıştırın ara da hafif gaz vererek hava çıkıp çıkmadığını kontrol edin en son hava kalmadığını anladığınız zaman motoru kapatın radyatör kapağını yerine takın.

Antifrizin modeline bakmamıştım açıkçası bir litre olanını benzinlikten aldım yarım litreyi de bimden almıştım mono etilen glikol bazlıymış. Öyle yazıyor üzerinde organik mi bilmiyorum. En son 3 4 gün önce yarım litre daha antifirizi doldururken dediğin gibi yaptım abi. Radyatör kapağını açtım hafif hafif 4-5 bin devire kadar kesmeden gaz vererek bir yandan antifrizli su karışımını ekledim. Taa ki hava çıkmayıp da tamamen dolana kadar. Bu arada 3-4 gündür sürekli genleşme deposunu da kontrol ediyorum. Suda eksilme yok. Bu sabah yine mesela fan açtı. Nedenini bir türlü anlayamadım. Trafikte ilerlerken 2 diş hararet. Sıkışık trafiğe girdiğimde veya ışıklarda durduğumda uzun bekleme süresinde 3. dişe çıkıyor. Bir iki dakika daha geçince fan açmaya başlıyor. Sonra trafik açılıp da gazlamaya başladığımda yaklaşık 500 metre ilerlemeden 2 dişe geri düşüyor. Şimdi benzinlikten aldığıma da baktım Autokit antifiriz. o da inorganikmiş yani organik değilmiş.

kdiner
14 Şubat 2019, 13:03
Antifrizin modeline bakmamıştım açıkçası bir litre olanını benzinlikten aldım yarım litreyi de bimden almıştım mono etilen glikol bazlıymış. Öyle yazıyor üzerinde organik mi bilmiyorum. En son 3 4 gün önce yarım litre daha antifirizi doldururken dediğin gibi yaptım abi. Radyatör kapağını açtım hafif hafif 4-5 bin devire kadar kesmeden gaz vererek bir yandan antifrizli su karışımını ekledim. Taa ki hava çıkmayıp da tamamen dolana kadar. Bu arada 3-4 gündür sürekli genleşme deposunu da kontrol ediyorum. Suda eksilme yok. Bu sabah yine mesela fan açtı. Nedenini bir türlü anlayamadım. Trafikte ilerlerken 2 diş hararet. Sıkışık trafiğe girdiğimde veya ışıklarda durduğumda uzun bekleme süresinde 3. dişe çıkıyor. Bir iki dakika daha geçince fan açmaya başlıyor. Sonra trafik açılıp da gazlamaya başladığımda yaklaşık 500 metre ilerlemeden 2 dişe geri düşüyor. Şimdi benzinlikten aldığıma da baktım Autokit antifiriz. o da inorganikmiş yani organik değilmiş.

Bende dominar da organik kullandım havasını falan aldım ama çok sık fan açtı o yüzden tekrar normal antifiriz alıp yeniden işlem yaptım, orginik olana nazaran daha az fan açıyor o bakımdan söyledim, eski modelde ısı fazla dizlere geliyor diyorlardı, %50 %50 değilde %60 %40 karışım yapılarak işlem yapılması gerekiyor olabilir mi, fan açması iyi açmaz ise sıkıntı, belki müşür de bozuk olabilir oda erken fanı devreye sokuyor olabilir.

Kazım TOKMAK
14 Şubat 2019, 15:59
Bende dominar da organik kullandım havasını falan aldım ama çok sık fan açtı o yüzden tekrar normal antifiriz alıp yeniden işlem yaptım, orginik olana nazaran daha az fan açıyor o bakımdan söyledim, eski modelde ısı fazla dizlere geliyor diyorlardı, %50 %50 değilde %60 %40 karışım yapılarak işlem yapılması gerekiyor olabilir mi, fan açması iyi açmaz ise sıkıntı, belki müşür de bozuk olabilir oda erken fanı devreye sokuyor olabilir.

ben göz kararı 50-50 dedim de tam olarak bilmiyorum 60-40 da olabilir. Fan müşürünün arızalı olduğunu sanmıyorum çünkü hararet göstergesini kontrol ediyorum 3 çizgiye gelip bir süre 3 çizgide durmadan fan açmıyor zaten. Yani toplamda 4 çizgiyse (bugüne kadar 4 ü hiç görmedim) 3 çizginin son raddesinde fanı açıyor. Demek ki müşür asğlam. Neyse cumartesi ustaya götürüp bi soracam bakalım radyatörde hava varmı yokmu bi kontrol etsin. Bakacaz ona göre sonraki duruma. Bi sorun yok belki de ben kuruntu yapıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------

http://www.milliyet.com.tr/Milliyet-Tv/nevidyo/video-izle/motosikletten-dusen-anne-ve-bebegi--hqnw9LJptS08.html

izlerken yüreğim ağzıma geldi desem yeridir.

mitmuallim
15 Şubat 2019, 21:48
İyi akşamlar arkadaşlar, geçen gün eve gelirken arka tekerden tak tuk diye ara ara ses gelmeye başlayınca ne oluyoruz dedim,
Eve geldim ve motoru incelediğimde arka tekeri sağa sola ittim oynama yok,rulmanlar sağlam duruyor,
arka dişliyi oynattım baktım bayağı yalpa yapıyor, var bir sorun dedim,acaba kaplinler mi bozuldu diye düşündüm,
ertesi gün ustaya götürdüm ,arka tekeri söker sökmez dişli rulmanın bilyeleri ortalığa yayıldı , iyi ki yolda kalmamamışım dedim,
uatada kaliteli bilye yoktu, sanayiye gidip iyi bir rulman alacak vaktimde yoktu çin işi bir rulmanla değişti tekrar,
yola devam olur ya arka taraftan bir ses gelirse dişli rıulmanı ayrı, teker rulmanı ayrı imiş bunların.. vesselam..

Kazım TOKMAK
16 Şubat 2019, 01:36
Geçmiş olsun abicim. Allah bir daha göstermesin

bursalıali
16 Şubat 2019, 03:31
Mithat Hocam aklında olsun Türk malı Art , o yoksa yine yerli Ors rulman kalite olarak her zaman Çin malından daha iyidir. Bu rx3i evo nun arka
teker ve dişli rulmanlarında sorun çıktığını daha önceden de okumuştuk. Çinli kullanıcılar Asya içlerinde uzun deneme turları yaparlarken aynı problemi
onlar da yaşamışlar. Sonra rulmanların yerlerine tam doğru şekilde monte edilmediğinden bahsetmişlerdi. Selamlarla.

mitmuallim
16 Şubat 2019, 22:54
Geçmiş olsun abicim. Allah bir daha göstermesin

TEşekkürler kazım kardeşim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------


Mithat Hocam aklında olsun Türk malı Art , o yoksa yine yerli Ors rulman kalite olarak her zaman Çin malından daha iyidir. Bu rx3i evo nun arka
teker ve dişli rulmanlarında sorun çıktığını daha önceden de okumuştuk. Çinli kullanıcılar Asya içlerinde uzun deneme turları yaparlarken aynı problemi
onlar da yaşamışlar. Sonra rulmanların yerlerine tam doğru şekilde monte edilmediğinden bahsetmişlerdi. Selamlarla.

Ali Hocam, aslında kalite bir rulman takmak istiyordum,ustada yok biliyorum, sanayiye gidip gelecek kadar zamanda yoktu okul sonrası olduğu için akşama yakındaı, yani bile bile kalitesiz rulman takıldı , belli bir km den sonra kalitelisi ile değiştirmek aklımın bir kenarında olacak tabii umduğumdan dah akısa sonra bozulmaz ve bilvesile selamlar..

kdiner
16 Şubat 2019, 23:29
TEşekkürler kazım kardeşim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------



Ali Hocam, aslında kalite bir rulman takmak istiyordum,ustada yok biliyorum, sanayiye gidip gelecek kadar zamanda yoktu okul sonrası olduğu için akşama yakındaı, yani bile bile kalitesiz rulman takıldı , belli bir km den sonra kalitelisi ile değiştirmek aklımın bir kenarında olacak tabii umduğumdan dah akısa sonra bozulmaz ve bilvesile selamlar..

Geçmiş olsun, eski çıkanı alsaydın iyisini alıp kendin de değiştirebilirsin, söküp takması zor değil biraz grese bakıyor takması.

mitmuallim
17 Şubat 2019, 09:41
Geçmiş olsun, eski çıkanı alsaydın iyisini alıp kendin de değiştirebilirsin, söküp takması zor değil biraz grese bakıyor takması.
Aldım , kaliteli bir rulman ile belli bir km yaptıktan sonra değiştireceğim inşaallah..

Ali Çimen
17 Şubat 2019, 14:04
Mithat Hocam aklında olsun Türk malı Art , o yoksa yine yerli Ors rulman kalite olarak her zaman Çin malından daha iyidir. Bu rx3i evo nun arka
teker ve dişli rulmanlarında sorun çıktığını daha önceden de okumuştuk. Çinli kullanıcılar Asya içlerinde uzun deneme turları yaparlarken aynı problemi
onlar da yaşamışlar. Sonra rulmanların yerlerine tam doğru şekilde monte edilmediğinden bahsetmişlerdi. Selamlarla.

Katılıyorum hocam, 38.000 km'lerdeyken arka teker dişli tarafındaki 2 bilyayı dağıldığı için değiştirmiştim. Bilmeniz gereken bu makinenin arka tekerinde toplam 4 adet bilya var. Yani yan yana 2 bilya tutuyor bir tarafı. O yüzden mutlaka çiftini değiştirin değiştirirken.

mitmuallim
17 Şubat 2019, 18:34
Katılıyorum hocam, 38.000 km'lerdeyken arka teker dişli tarafındaki 2 bilyayı dağıldığı için değiştirmiştim. Bilmeniz gereken bu makinenin arka tekerinde toplam 4 adet bilya var. Yani yan yana 2 bilya tutuyor bir tarafı. O yüzden mutlaka çiftini değiştirin değiştirirken.

Bu bilgide faydalı oldu,ben toplan 2 bilye zannediyordum.. teşekkürler..

bursalıali
17 Şubat 2019, 23:03
Mithat hocam, ya da Ali Çimen kardeşim , eğer aklınızda kaldıysa arka teker ve arka dişli rulman nolarını paylaşabilirseniz bütün forum ahalisi olarak
minnettar oluruz. Selam ve hürmetlerle.

kdiner
19 Şubat 2019, 17:00
Ali abi ile kısa ve öz serviste biraz takıldık, kısa mesafe dominara bindi ama sonuçta bindi kısa mesafe de olsa.

https://i.imgyukle.com/2019/02/19/8JH6H.jpg

mitmuallim
19 Şubat 2019, 21:50
Mithat hocam, ya da Ali Çimen kardeşim , eğer aklınızda kaldıysa arka teker ve arka dişli rulman nolarını paylaşabilirseniz bütün forum ahalisi olarak
minnettar oluruz. Selam ve hürmetlerle.

Ali hocam, çıkanda numara veya herhangi bir yazı yoktu, yada silindi çin işi olunca .. artık yenisini ölçü ile alacağım.. Vesselam..

Kazım TOKMAK
20 Şubat 2019, 13:07
Sevgili abilerim,

Bu aralar şöyle bir sorun var (motoru topladığımdan beri)

1 - Motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. (Termostatın sağlam olduğunu düşünüyorum çünkü motor ısındığında radyatörleri de kontrol ediyorum ve sıcak görünüyor, demek ki termostat suyu zamanında bırakıyor)Mesela rölantide beklesin 20 dakikada fan açar. Ya da trafikte hararet 2 dişteyken 3 5 dakika ışıklarda beklediğimde hemen 3 dişe çıkıveriyor. (Normal mi bilmiyorum)
2- Radyatördeki su basıncı çok çok fazla tahminimce. Çünkü aşağıdaki resimde görülen hortumun hem üstünden hem altından sızıntı yapıyor. Ayrıca genleşme kabının kapağında da sanki hafif bir sızıntı gözlemledim. Ayrıca karter havalandırma hortumu da 10-15 günde bir yarısına kadar doluyor (çeyrek çay bardağı kadar) Kelepçeleri sıkıyorum. Akşam 12 km eve kadar gidiyorum sızıntı yok. Sabah binip tekrar işe geliyorum bakıyorum yine sızmış. Radyatördeki bu aşırı basıncın sebebini bulamadım. Acaba hala hava mı var? Alamadım mı?

Fikriniz varsa belirtirseniz çok sevinirim.

https://i.hizliresim.com/9arJL9.jpg (https://hizliresim.com/9arJL9)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

Ha bir de ufak bir ekleme bu aralar kendiliğinden 0563 arıza kodu yakıyor 1 haftada 2 defa başıma geldi ama sonra kendiliğinden söndü. Sonra arıza kodu tarattığımda temiz çıkıyor. Sanırım ara sıra voltaj çok çok küçük oranda fazla gelince yakıyor sonra düzelince sönüyor. Çokta şeyapmadım onu ama su problemini çözemedim.

Metehan07-70
20 Şubat 2019, 13:40
Sevgili abilerim,

Bu aralar şöyle bir sorun var (motoru topladığımdan beri)

1 - Motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. (Termostatın sağlam olduğunu düşünüyorum çünkü motor ısındığında radyatörleri de kontrol ediyorum ve sıcak görünüyor, demek ki termostat suyu zamanında bırakıyor)Mesela rölantide beklesin 20 dakikada fan açar. Ya da trafikte hararet 2 dişteyken 3 5 dakika ışıklarda beklediğimde hemen 3 dişe çıkıveriyor. (Normal mi bilmiyorum)
2- Radyatördeki su basıncı çok çok fazla tahminimce. Çünkü aşağıdaki resimde görülen hortumun hem üstünden hem altından sızıntı yapıyor. Ayrıca genleşme kabının kapağında da sanki hafif bir sızıntı gözlemledim. Ayrıca karter havalandırma hortumu da 10-15 günde bir yarısına kadar doluyor (çeyrek çay bardağı kadar) Kelepçeleri sıkıyorum. Akşam 12 km eve kadar gidiyorum sızıntı yok. Sabah binip tekrar işe geliyorum bakıyorum yine sızmış. Radyatördeki bu aşırı basıncın sebebini bulamadım. Acaba hala hava mı var? Alamadım mı?

Fikriniz varsa belirtirseniz çok sevinirim.

https://i.hizliresim.com/9arJL9.jpg (https://hizliresim.com/9arJL9)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

Ha bir de ufak bir ekleme bu aralar kendiliğinden 0563 arıza kodu yakıyor 1 haftada 2 defa başıma geldi ama sonra kendiliğinden söndü. Sonra arıza kodu tarattığımda temiz çıkıyor. Sanırım ara sıra voltaj çok çok küçük oranda fazla gelince yakıyor sonra düzelince sönüyor. Çokta şeyapmadım onu ama su problemini çözemedim.

Şimdi, çokta hakim değilim teknik olarak ama, genleşme kabının işi zaten bu basıncı ve genleşen suyu düzene sokmak. Kapla ilgili bir sıkıntı olabilir.

Benim de bu aralar gözüm sürekli silindir kapağında. Hani çok damlamıyor, lakin 15-20 km lik bir sürüşten sonra silince bezin rengini değiştirecek kadar bir sızıntı var. Sağ el boksör kemiğimi kırdığım için 1 ay kadar ilgilenemeyeceğim. Aslında havalar tam güzelleşmeden aradan çıksa iyi olurdu.

Kazım TOKMAK
20 Şubat 2019, 14:26
Teşekkürler abicim

Arastan Özkan ustayı arayıp sordum. Genleşme kabının üzerinde çok küçük bir delik varmış. Sistemdeki havayı oradan tahliye ediyormuş. Bazen o delik tıkanabiliyor, orayı aç dedi. Hatta azıcık daha büyütürsen deliği bir daha tıkanmasına da engel olmuş olursun dedi. Radyatörün havasını alma ise şu şekilde oluyormuş. Radyatöre suyu doldururken genleşme kabını kapatıyoruz. Radyatör kapağını açıyoruz. Motoru çalıştırıyoruz. Fan açana kadar bekliyoruz. Fan açtığında (galiba termostat suyu bırakıp radyatörlere veriyor ve tüm sistemde su dolaşmaya başlıyor) bu şekilde radyatör havayı boşaltıyor. Sonra motoru stop ediyoruz Kalan kısımını su ile doldurup radyatör kapağını da kapatıyoruz. İşlem tamamdır. dedi. Baktınki buradanda havayı alamadın, benim şu ana kadar hiç gerek kalmadı ama devirdaim pompasının ordaki bakır pullu vidayı sökersen oradan da havasını alabilirsin dedi. Sağolsun her arayışımda yardımcı oldu. Eğer forumu okuyorsa kendisine buradan da bir kez daha teşekkür ediyorum.

AlperenErol
21 Şubat 2019, 10:03
merhaba arkadaşlar 2019 ocak ayında 2018 model rx3i aldım. Ankarada 1000 bakımı yaptırıcam 250 lira istediler ve her 2000km de bir servis diyolar fiyatlar normalmi ve bu periyodik bakımlarda nelere dikkat etmeliyiz motor konusunda yeniyim şimdiden teşekkür ederim (:

kdiner
21 Şubat 2019, 10:59
Fuardan taze çıktı.

http://www.hizliresimyukle.com/images/2019/02/21/53183034_2080262585424310_6170950964409794560_n.jp g

http://www.hizliresimyukle.com/images/2019/02/21/52598989_619485968509680_7473770748952182784_n.jpg

motohazar
21 Şubat 2019, 16:47
İyice f650 gs oldu desene bize :) zaten o farlar ne idi öyle ya şimdi daha güzel olmuş ön farlar

Fuardan taze çıktı.

http://www.hizliresimyukle.com/images/2019/02/21/53183034_2080262585424310_6170950964409794560_n.jp g

http://www.hizliresimyukle.com/images/2019/02/21/52598989_619485968509680_7473770748952182784_n.jpg

bektanist
21 Şubat 2019, 22:02
Sevgili abilerim,

Bu aralar şöyle bir sorun var (motoru topladığımdan beri)

1 - Motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. (Termostatın sağlam olduğunu düşünüyorum çünkü motor ısındığında radyatörleri de kontrol ediyorum ve sıcak görünüyor, demek ki termostat suyu zamanında bırakıyor)Mesela rölantide beklesin 20 dakikada fan açar. Ya da trafikte hararet 2 dişteyken 3 5 dakika ışıklarda beklediğimde hemen 3 dişe çıkıveriyor. (Normal mi bilmiyorum)
2- Radyatördeki su basıncı çok çok fazla tahminimce. Çünkü aşağıdaki resimde görülen hortumun hem üstünden hem altından sızıntı yapıyor. Ayrıca genleşme kabının kapağında da sanki hafif bir sızıntı gözlemledim. Ayrıca karter havalandırma hortumu da 10-15 günde bir yarısına kadar doluyor (çeyrek çay bardağı kadar) Kelepçeleri sıkıyorum. Akşam 12 km eve kadar gidiyorum sızıntı yok. Sabah binip tekrar işe geliyorum bakıyorum yine sızmış. Radyatördeki bu aşırı basıncın sebebini bulamadım. Acaba hala hava mı var? Alamadım mı?

Fikriniz varsa belirtirseniz çok sevinirim.

https://i.hizliresim.com/9arJL9.jpg (https://hizliresim.com/9arJL9)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

Ha bir de ufak bir ekleme bu aralar kendiliğinden 0563 arıza kodu yakıyor 1 haftada 2 defa başıma geldi ama sonra kendiliğinden söndü. Sonra arıza kodu tarattığımda temiz çıkıyor. Sanırım ara sıra voltaj çok çok küçük oranda fazla gelince yakıyor sonra düzelince sönüyor. Çokta şeyapmadım onu ama su problemini çözemedim.

kelepçeyi iyice sık boşluk varsa kaçırır.

Kazım TOKMAK
22 Şubat 2019, 09:29
Valla sonuna kadar sıktım ama hala bir yerlerden kaçak var. Cumartesi grenaj depo falan söküp komple kontrol edicem. Zaten ön diskle balatalari da sipariş ettim onlar da değişecek. Elektrik kablolarini da kontrol edecem. Bakalım artıkın. Bu arada arabalarda conta yakınca sogutma sisteminde aşırı basınç oluşup hortum falan patlatıyormuş. Motorlarda da öyle mi? Bir an korktum valla. Ama egzozda beyaz duman, yağda köpük, suya yağ veya yağa su karışması falan da yok conta yakmamıştır demi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------

AlperenErol abicim Ankarada mısın? Eğer Ankaradaysan Mondialin enjeksiyonlu motorlara bakan tek servisi var. O da Çankayada. Dersen ki taniyor musun. Hayır hiç gitmedim. Forumda maceralarimı okursan zaten gitmemek icin ne kadar cabaladigimi anlarsin. Ankarada başka servis olmadigindan ve motorun garantili oldugundan dolayi garantiyi yakmamak icin mecbur oraya gideceksin. Özel servislerde bakım 100 lira civarı bu arada haberin olsun. Profilimde numaram var. Ne zaman istersen arayabilir veya whatsapptan yazabilirsin. Bildigim bir şeyse cevaplarim değilse araştırıp ögrenir yine cevaplarım. Aramiza hoşgeldin. Tekerine taş değmesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------

Cümleten günaydın.
Cumanız mübarek, hayırlı, bereketli, sağlıklı olsun inşallah

Bursalıali abinin isteği üzerine fuarda çektikleri fotoğrafları paylaşıyorum.
Fotoğrafları çeken Aras Motor dan Özkan abi


https://i.hizliresim.com/jgrnpn.jpg (https://hizliresim.com/jgrnpn)
https://i.hizliresim.com/BaW2Nv.jpg (https://hizliresim.com/BaW2Nv)
https://i.hizliresim.com/ZXjdpZ.jpg (https://hizliresim.com/ZXjdpZ)
https://i.hizliresim.com/lqP1pb.jpg (https://hizliresim.com/lqP1pb)
https://i.hizliresim.com/nQ9rpl.jpg (https://hizliresim.com/nQ9rpl)
https://i.hizliresim.com/v6A4V6.jpg (https://hizliresim.com/v6A4V6)
https://i.hizliresim.com/16adBp.jpg (https://hizliresim.com/16adBp)


Sağlıcakla kalın :)

kdiner
22 Şubat 2019, 09:35
Valla sonuna kadar sıktım ama hala bir yerlerden kaçak var. Cumartesi grenaj depo falan söküp komple kontrol edicem. Zaten ön diskle balatalari da sipariş ettim onlar da değişecek. Elektrik kablolarini da kontrol edecem. Bakalım artıkın. Bu arada arabalarda conta yakınca sogutma sisteminde aşırı basınç oluşup hortum falan patlatıyormuş. Motorlarda da öyle mi? Bir an korktum valla. Ama egzozda beyaz duman, yağda köpük, suya yağ veya yağa su karışması falan da yok conta yakmamıştır demi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------

AlperenErol abicim Ankarada mısın? Eğer Ankaradaysan Mondialin enjeksiyonlu motorlara bakan tek servisi var. O da Çankayada. Dersen ki taniyor musun. Hayır hiç gitmedim. Forumda maceralarimı okursan zaten gitmemek icin ne kadar cabaladigimi anlarsin. Ankarada başka servis olmadigindan ve motorun garantili oldugundan dolayi garantiyi yakmamak icin mecbur oraya gideceksin. Özel servislerde bakım 100 lira civarı bu arada haberin olsun. Profilimde numaram var. Ne zaman istersen arayabilir veya whatsapptan yazabilirsin. Bildigim bir şeyse cevaplarim değilse araştırıp ögrenir yine cevaplarım. Aramiza hoşgeldin. Tekerine taş değmesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------

Cümleten günaydın.
Cumanız mübarek, hayırlı, bereketli, sağlıklı olsun inşallah

Bursalıali abinin isteği üzerine fuarda çektikleri fotoğrafları paylaşıyorum.
Fotoğrafları çeken Aras Motor dan Özkan abi


https://i.hizliresim.com/jgrnpn.jpg (https://hizliresim.com/jgrnpn)
https://i.hizliresim.com/BaW2Nv.jpg (https://hizliresim.com/BaW2Nv)
https://i.hizliresim.com/ZXjdpZ.jpg (https://hizliresim.com/ZXjdpZ)
https://i.hizliresim.com/lqP1pb.jpg (https://hizliresim.com/lqP1pb)
https://i.hizliresim.com/nQ9rpl.jpg (https://hizliresim.com/nQ9rpl)
https://i.hizliresim.com/v6A4V6.jpg (https://hizliresim.com/v6A4V6)
https://i.hizliresim.com/16adBp.jpg (https://hizliresim.com/16adBp)


Sağlıcakla kalın :)

Yakışır Ali babaya.

bektanist
22 Şubat 2019, 14:26
Bizde çok usta var meraklısından :D belki deneyen olur diye şuracığa bırakayım şunu kolay gele


https://www.youtube.com/watch?v=gxDY2mhXz2g

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------


Bizde çok usta var meraklısından :D belki deneyen olur diye şuracığa bırakayım şunu kolay gele

https://www.youtube.com/watch?v=gxDY2mhXz2g

Mantığım diyor'ki 1 boy küçük iç lastik kökten çözer belkide mesela 19 inç yerine 18 inç mesela

kdiner
22 Şubat 2019, 15:47
Bizde çok usta var meraklısından :D belki deneyen olur diye şuracığa bırakayım şunu kolay gele

https://www.youtube.com/watch?v=gxDY2mhXz2g

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------



Mantığım diyor'ki 1 boy küçük iç lastik kökten çözer belkide mesela 19 inç yerine 18 inç mesela

Adamlar usta nokta.

Kazım TOKMAK
22 Şubat 2019, 17:38
o maket bıçağını nasıl çekti öyle dış lastiğe zarar vermekten korkmadan ?

Mertcan39
24 Şubat 2019, 11:57
Trakyaya kış geri döndü bu aralar ben de biraz motorla ilgineyim dedim :)

2 Adet castrol 15/50 yağını değiştirdim
https://i.hizliresim.com/k97mNv.jpg (https://hizliresim.com/k97mNv)

önceki yağım motul 10/50 idi 3000 km kullandım vitesler iyice kötüşleşmişti

sonrasında ise mercek yuvasını deldim içine led ampul taktım kafesli

https://i.hizliresim.com/ZXjmb0.jpg (https://hizliresim.com/ZXjmb0)

https://i.hizliresim.com/r5XnPB.jpg (https://hizliresim.com/r5XnPB)

https://i.hizliresim.com/qdQV73.jpg (https://hizliresim.com/qdQV73)

mitmuallim
24 Şubat 2019, 18:58
Trakyaya kış geri döndü bu aralar ben de biraz motorla ilgineyim dedim :)

2 Adet castrol 15/50 yağını değiştirdim
https://i.hizliresim.com/k97mNv.jpg (https://hizliresim.com/k97mNv)

önceki yağım motul 10/50 idi 3000 km kullandım vitesler iyice kötüşleşmişti

sonrasında ise mercek yuvasını deldim içine led ampul taktım kafesli

https://i.hizliresim.com/ZXjmb0.jpg (https://hizliresim.com/ZXjmb0)

https://i.hizliresim.com/r5XnPB.jpg (https://hizliresim.com/r5XnPB)

https://i.hizliresim.com/qdQV73.jpg (https://hizliresim.com/qdQV73)

Mercek led ampul aydınlatmada fark oluşturdu mu mert bey?

Mertcan39
24 Şubat 2019, 19:20
Mercek led ampul aydınlatmada fark oluşturdu mu mert bey?

evet oluşturdu fakat yolda kullanılacak bir ampul takmadım ben ışığı çok yayıyor

ufoz
24 Şubat 2019, 20:48
İnternette gezinirken kendimi sürekli Rx3 sayfasında buluyorum.

İkinci ellere bakmaya başladım iyice.

Bu meretin ABS siz modellerinde CBS varmıydı?

Mertcan39
24 Şubat 2019, 22:15
İnternette gezinirken kendimi sürekli Rx3 sayfasında buluyorum.

İkinci ellere bakmaya başladım iyice.

Bu meretin ABS siz modellerinde CBS varmıydı?

abs li kullanıyorum cbs yok

bursalıali
24 Şubat 2019, 23:20
Ufuk Hocam cbs hiç bir modelde yok. Acizane ufacık bir öneri. Eski patronum ((insan aldığı aracı -- 10 yıl kullanırım --diye almalı )) diyordu . Amma ve lakin , şol garip gibi yaşamının son çeyreğindekiler için bu süreyi biraz kısa kesmek , tolore edilebilir . Hocam latife idi. Hürmetlerle.

ufoz
24 Şubat 2019, 23:33
Ufuk Hocam cbs hiç bir modelde yok. Acizane ufacık bir öneri. Eski patronum ((insan aldığı aracı -- 10 yıl kullanırım --diye almalı )) diyordu . Amma ve lakin , şol garip gibi yaşamının son çeyreğindekiler için bu süreyi biraz kısa kesmek , tolore edilebilir . Hocam latife idi. Hürmetlerle.

Araba olayında 10 yıl kullanmak için almak tamamda ben motosiklette galiba tarzımı tam çözemedim.

İyisimi havalar düzelsin biraz. İş yerinin orada bir komşu var. Oğlu RX3 kullanıyor. Onunkini şöyle ıncık bıncık kurcalayıp bir iki gün süreyim. Yoksa bir tur denemekle bu iş olmayacak.

bursalıali
24 Şubat 2019, 23:48
Ufuk Hocam , çok yakın bir tarihte ( henüz günü belli değil ) 7. operasyon için kısa bir müddet demir atımdan ayrı kalacağım. Bu süre içerisinde evomu
size tahsis edebilirim.

ufoz
24 Şubat 2019, 23:58
Ufuk Hocam , çok yakın bir tarihte ( henüz günü belli değil ) 7. operasyon için kısa bir müddet demir atımdan ayrı kalacağım. Bu süre içerisinde evomu
size tahsis edebilirim.

Ali bey,
Öncelikle Allah şifalar versin.
Nazik teklifiniz için çok teşekkür ederim.
Muhtemelen 2 ay içerisinde Bursada bir yarışmaya geleceğim.
O zaman hem sizinle tanışmak hemde hala tecrübe edememiş olursam RX3 ü denemek isterim.
Tekrar teşekkürler...

Not : Bu arada fuar resimlerini gördüm :)

Not 2 : Şu aşağıdaki gibi videoları izleyince RX3 damardan zerkedilmiş gibi bünyeyi sarıveriyor :)


http://youtu.be/iHhJqkI-pZ8