PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 [105] 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140

odo
18 Kasım 2017, 23:26
Bajaj discover 150s in balatası ön frene uygun. Cbf nin ön fren balatası bizimkilerin arkaya uygun. 2015 için yazdım. 2016larda farklı olabilir.

mitmuallim
19 Kasım 2017, 00:31
Abi akünün durumu nedir merak ettim? 6 ayı doldurdu, satıcının dediği mi oldu yoksa senin ümit ettiğin mi?

Hamdolsun tek marşda tıkır tıkır.. ben yıl sonunu bekliyorum bilgi paylaşımı için malum kış şartlarını bir görelim... Vesselam

bursalıali
19 Kasım 2017, 03:59
Fren balataları hem ön ,hem arka 2015 ve 2016 model arasında hiç bir fark yok .

Hedef_Turan
21 Kasım 2017, 20:49
Geçenlerde http://www.kalyoncumotor.com/MONDIAL-RX3I-EVO-LEDLI-ZENON-FAR-AMPULU,PR-8116.html almıştım yaklaşık bir hafta çalıştı ve kısa konumda sürekli yanan led söndü. Işık rölantide çok titriyordu normal ampulde bu sorun yoktu led takınca çok belli bir şekilde titreme vardı. Kalyoncu Motorla görüştüm sağolsunlar değiştirecekler. Fakat tekrar takmayı düşünmüyorum farı açık mercek ve daha kaliteli soğutuculu bir led ampul takmayı düşünüyorum. Almak isteyenlere fikir olsun.

odo
22 Kasım 2017, 20:28
Bu sabah enjektörü söktüm.Elektirik soketi üzerindeyken marşa bastığımda 4 delikten 2si püskürtmeden ziyade hortumdan akar gibi geldi. Tamamen ayırıp sanayiye temizletmeye gittim . İl merkezine göndermek gerekiyormuş. Bende balata spreyi ve opel astra benzin filtresi aldım. Biraz büyük bizim filtreden ama yerini sevdi. Balata spreyini enjektörün hortumuna doldurup kompresörle basınç olusturup marşa bastım 30 saniye sonra iki çizgi şeklinde iseyen enjektörün önünde bir bulut oluştu. Makinayı güzelce topladım . Torkda artış oldu gaztepkilerinde akıcılık olustu.Karter havalandırmada biriken benzin de bugün olmadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------

https://www.motorcular.com/tr/yeni-modeller/zongshen-rx4-450-aciklandi

Rx4 ortaya çıktı

bursalıali
23 Kasım 2017, 04:39
RX4 ü görmüştük de, mühim olan TR ye gelecek mi , Ve ya CF 400 varken UMA RX4 ü getirir mi. Gücüm
Yettiği an almak isterim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:36 ----------

Kalite olarak rx3i den mutlaka daha fazladır. Fiatını bir görelim hele.

TURAL53
23 Kasım 2017, 06:38
Yeniden herkese merhaba değerli insanlar...
Konuyu devamlı takip ediyorum; fakat en son yazdığımda sanıyorum rodaj dönemindeydim. Geçen bahsi geçmişti hatırladığım kadarıyla motorum 120'den sonrasını gitmiyor diye söyleniyordu. Bununla ilgili tecrübelerimi paylaşmak istiyorum. Bunu ben de 3000-4000 km civarı hissetmeye başladım ne yazık ki! Ben de aynı durumdaydım, düz yolda bile hızlanma epey düşmüştü; hatta bazen hacminden utanmazsa motor 100'ü geçemeyecek dediğim de olmadı değil :) Başından beridir devamlı gittiğim aynı servis 6000 bakımında sübap ayarı yapılacağını ve her 6000 de bir bunun ağır bakım mahiyetinde yapılabileceğini söylemişti ve ben de bu olaya şaşırmıştım. Garipsediğim konu her 6000 de bir sübap ayarının bozulabiliyor olması...Neyse büyütmeyelim, olabilir dedim ve 6000 bakımını bekledim ama km dolmak bilmedi ve keyif alamadım motordan. Nihayet bakım geldi çattı heyecanlıyım acaba sonuç ne olacak diye! Naci abi ısrarla söylüyordu yanlış değilsem ayarın muhakkak 7 ye 9 olması gerektiğini bu konuda da bir türlü ortak noktayı bulamadığımız için de ayrıca üzülüyorum :) Ustaya sordum 7 ye 9 mu olacak ayarlar diye; 9 a 11 olacak dedi ve ben de ukalalık olmasın diye işine karışmak istemedim velhasıl bakımdan çıktık. Sonuçları merakla gözlemleyeceğim tabi! Bakım sonucunda motorun çalışması düzene girdi daha stabil çalışmaya başladı, egzoz sesinden fark ediliyordu. Aklımda olan sıkışıklığının gitmiş olmasıydı o da gitti sıkıntı yok! Artık 130-140'ları görebiliyoruz :) haa çok önemli olmasa da yine arada bir lazım oluyor bu hızlar. Merak ettiğim diğer hususlara gelince; yakıt konusu! Şehir içi 4.5-5 lt ve bazen 5 litrenin de üstüne çıktığım da oluyordu ne yazık ki düşer diye umuyordum ama olmadı; tüketim yine aynı seviyelerde. Bir diğeri ise karter havalandırmada biriken gizemli bir karışım :) bakımdan önce çok nadir biriken sıvı ne olduysa sübap ayarlarından sonra çoğalarak birikmeye başladı??? Bunun sonucunu da 100 km de artarak devam eden benzin tüketimiyle anlıyorum. Şimdi merak ediyorum çözüm önerilerinizi; amacım sadece yakıt sarfiyatını biraz olsun düşürmek ve düzene sokmak.
1) Sübap ayarından sonra motorun çalışması düzene girdi de neden yakıtta düşme olmadı aksine biraz daha fazlalaştı?
2) Bazı arkadaşlar opel marka araçlarla uyumlu bosch oksijen sensörüyle durumu düzeltmiş (karter havalandırma-yakıt) bunu denesek ne kadar doğrudur?
3) Eskiye oranla yine artan stop etme (en can sıkıcı) probleminin nedeni? vs. vs.
ÖZETLE : Ben bu sübap ayarlarını sevmedim usta!!!
Neden mi? Benim için motorun sıkışıklığının gitmesinden başka bir artısı olmadı da ondan! 8000 bakımına az kaldı bakalım orada bizi ne sürprizler bekleyecek... Neyse artık bir an önce RX4 gelse de bunu satıp ona terfi etsek. Umarım onda, bu belli belirsiz sıkıntılar en aza indirgenmiştir. Yoksa RX3 de keyifli motor yukarıda ALLAH var. SEVGİYLE KALIN!

mitmuallim
23 Kasım 2017, 23:36
Yeniden herkese merhaba değerli insanlar...

1) Sübap ayarından sonra motorun çalışması düzene girdi de neden yakıtta düşme olmadı aksine biraz daha fazlalaştı?
2) Bazı arkadaşlar opel marka araçlarla uyumlu bosch oksijen sensörüyle durumu düzeltmiş (karter havalandırma-yakıt) bunu denesek ne kadar doğrudur?
3) Eskiye oranla yine artan stop etme (en can sıkıcı) probleminin nedeni? vs. vs.
ÖZETLE : Ben bu sübap ayarlarını sevmedim usta!!!
Neden mi? Benim için motorun sıkışıklığının gitmesinden başka bir artısı olmadı da ondan! 8000 bakımına az kaldı bakalım orada bizi ne sürprizler bekleyecek... Neyse artık bir an önce RX4 gelse de bunu satıp ona terfi etsek. Umarım onda, bu belli belirsiz sıkıntılar en aza indirgenmiştir. Yoksa RX3 de keyifli motor yukarıda ALLAH var. SEVGİYLE KALIN!

stop sorunu 07-09 aralığı ile ilgili olması muhtemel..
ben az çekmedim, aydın/incirli ova da ahmet usta 07-09 ayarından sonra huzurla sürmeye devam ediyorum..

TURAL53
24 Kasım 2017, 03:38
Bir de aklıma gelmişken sorayım; Aydın'dan İstanbul'a gelen İlker ve Ramazan ustalar, İstanbul'da hangi servis ya da servislere gerekli teknik talimatları verdi merak ettim. Bilen arkadaşlar cevaplandırırsa sevinirim...

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------


stop sorunu 07-09 aralığı ile ilgili olması muhtemel..
ben az çekmedim, aydın/incirli ova da ahmet usta 07-09 ayarından sonra huzurla sürmeye devam ediyorum..

Muhtemelen abi bakalım düzeltiriz gerekirse...

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------

Fikir versin/fikir verin :)
Kullandığım yerler genelde aynı ve çoğu şehir içi; fakat yakıt sarfiyatı çok dalgalı ne kadar da sakin kullanmaya çalışsam da düzenli değil nedense,,,
0 km den beridir kayıtları hep tutuyorum, buyrun size 3500 km den sonrası...
http://imageshack.com/a/img923/8563/ienI76.jpg

bursalıali
25 Kasım 2017, 06:10
Değerli arkadaşlar 1994 model kle 500 sahibi Bursa'dan bir arkadaşım üzerine biraz para ekleyip RX3İ
ile değiştirmek istiyor. İlgilenen olursa tlf ile bana ulaşsın. Sevgilerle.

MDDENTAL
29 Kasım 2017, 22:02
hayırlı olsun,kazasız belasın kullanın inşaallah..
güvenlik için sabit kalcaksa kesilmeyen demir diye bir şey görmüştüm,karaköy civarındaki nalburlarda.. bi bakın ..

naci bey merhaba adanalı bir motosilet sever olarak sizinle iletişime geçip tanışmak istiyorum

mitmuallim
29 Kasım 2017, 22:38
naci bey merhaba adanalı bir motosilet sever olarak sizinle iletişime geçip tanışmak istiyorum

sanırım yanlış numara :)
ben mithat ve izmit.. :)

Naci bey e de selamlar bizden..

Naci63
30 Kasım 2017, 16:41
naci bey merhaba adanalı bir motosilet sever olarak sizinle iletişime geçip tanışmak istiyorum

Merhaba. Özelden mesajlarınıza cevap verdim.


sanırım yanlış numara :)
ben mithat ve izmit.. :)

Naci bey e de selamlar bizden..

Aleykümselam Mithat bey. Benden de size selamlar.

Hedef_Turan
02 Aralık 2017, 09:02
Merhaba, iki gündür marş yaparken bir şırıltı sesi duyuyorum sanırım marş aksamında bazı şeyler yolunda gitmiyor. Böyle ufak tefek şeyler mide bulandırıyor.

bursalıali
02 Aralık 2017, 09:33
Volkan, ilk çalıştırma anındaki sesi servise dinlettirdin mi ? Servisin söyleyeceği şey veya şeyler
önemli olabilir. Bir de şu kaç bin km lerdesin? Probleminin en kısa zamanda hallolması dileğiyle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:26 ----------

Gözünü seveyim ayak marşının . Bence her ne kadar elektrik marşı olsa da mekanik ayak marşının bir
motosikletden eksik olmaması gerekir. Kerameti yarım kiloluk aetı yük.

Hedef_Turan
02 Aralık 2017, 12:20
Volkan, ilk çalıştırma anındaki sesi servise dinlettirdin mi ? Servisin söyleyeceği şey veya şeyler
önemli olabilir. Bir de şu kaç bin km lerdesin? Probleminin en kısa zamanda hallolması dileğiyle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:26 ----------

Gözünü seveyim ayak marşının . Bence her ne kadar elektrik marşı olsa da mekanik ayak marşının bir
motosikletden eksik olmaması gerekir. Kerameti yarım kiloluk aetı yük.

Hocam şuan 3400km yaptım ve 4bin bakım için İstanbul'da olacağım. Artık o güne kadar sorun yaşamam umarım. Ayak marşı gerçekten cam simidi geçenlerde akü biranda boşalmıştı ve tekrar ayak marşı aradı gözler ama malesef.

efemontana
02 Aralık 2017, 17:19
Az önce motoru çalıştırdım, rölantide 30 saniye çalışıp çat diye elektriği kesti. Marş basmadı, sinyaller yanmadı. Vurdurarak güç bela çalıştırdım tekrar stop etti. İttirerek en yakın ustaya götürdüm (yetkili servis değil) akü takviyesiyle motoru çalıştırdı ama gazı bırakınca anında stop ediyordu. Deponun altındaki soketleri biraz kurcaladı ve motor düzeldi, 1 dakika sonra tekrar eski vaziyete döndü. Şimdi aküyü şarja bağladık, akü dolduktan sonra soketleri tek tek açıp bakacağız. (Aküm 3 aylık jel akü, orjinal akü değil.)
Başına böyle bir şey gelen var mı? Nerelere bakmam gerekir bilgi verir misiniz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------



Güncelllll

GELİŞME: Motorumda hiçbir arıza yokmuş. Geçen gün yetkili servise bıraktım, statör ve regülatör değişimine kesin gözüyle bakıyordum. Hiçbir parça değişimine gerek kalmadan her şey halloldu.

Arıza vermesinden 1 hafta önce rastgele bir tamirciye bağlattığım led lambalar yanlış bağlanmış. Kısa devre yapmış. Bu yüzden motor kendini korumaya almış.

Servis tarafından soketler ve kablolar tek tek elden geçirilip temizlendi. Şuanda her şey yolunda. Bu vesileyle gördük ki Rx3 gerçekten sağlam motor :)

tan90
06 Aralık 2017, 00:25
dostlar herkese iyi geceler. dün itibariyle 1700km de aldığım ikinciel 2016 model RX3i Evo ile bu aileye katıldım hayırlısıyla. birkaç sorum olacak nacizane tavsiyelerinize ihtiyacım var.

birkaç yerde okuduğum kadarıyla UMA sıfır araç alımında hediye yolluyormuş. bu durum hala devam ediyor mu bilen varmı? aracı aldığım kişinin bu durumdan haberi yoktu çünkü? araç 2016 model 11.10.2017 çıkışlı.

far konusunda sıkıntım var kısa larda uzunlarda çok aşağıyı gösteriyor. bu normal mi yoksa benim araçta mı sıkıntı var merak ettim,

yine far konusunda led far uygulaması yapan oldu mu acaba, bununla ilgili birşeyler yapılması şart araca.

herkese iyi sürüşler, tekeriniz düz bassın...

efemontana
06 Aralık 2017, 01:24
dostlar herkese iyi geceler. dün itibariyle 1700km de aldığım ikinciel 2016 model RX3i Evo ile bu aileye katıldım hayırlısıyla. birkaç sorum olacak nacizane tavsiyelerinize ihtiyacım var.

birkaç yerde okuduğum kadarıyla UMA sıfır araç alımında hediye yolluyormuş. bu durum hala devam ediyor mu bilen varmı? aracı aldığım kişinin bu durumdan haberi yoktu çünkü? araç 2016 model 11.10.2017 çıkışlı.

far konusunda sıkıntım var kısa larda uzunlarda çok aşağıyı gösteriyor. bu normal mi yoksa benim araçta mı sıkıntı var merak ettim,

yine far konusunda led far uygulaması yapan oldu mu acaba, bununla ilgili birşeyler yapılması şart araca.

herkese iyi sürüşler, tekeriniz düz bassın...

Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız binersiniz umarım.
Hediyeler için UMA'ya ruhsatınızın resmini, isim soyisim ve adresinizi mail olarak gönderin. Ücretsiz kargoyla hediyeleri gönderirler.
Far ayarı için far kafasının sağ ve sol taraflarında alyen başlı 2 adet civata var, onları gevşeltip farı yukarıya kaldırın. Elinizle o şekilde tutarken civataları iyice sıkın, yeterince yukarıya kalkacaktır.

pitho
06 Aralık 2017, 16:35
Merhaba arkadaşlar. Bende bu gün 0 km rx3i evo yu (12.500 TL) 0km olarak aldım ve aranıza katıldım. Beyaz rengi dikkatimi çekti ve onu seçtim. Öncelikle sormak istediğim konu; İstanbul anadolu yakasında gidilebilecek en iyi servis hangisi ?

mitmuallim
06 Aralık 2017, 20:14
Hasanpaşa Aras motor Özkan usta

bursalıali
07 Aralık 2017, 02:18
Kıymetli tan90 ve pitho evolarınızı en güzel yollarda ,en mutlu günlerde, yıllarca ağız tadıyla,
kazasız, belasız vede cezasız kullanmanız dileklerimle. İst Anadolu yakada bir no Moto Aras Özkan usta
Bursa'da Moto Limit. Bursa'da iken Limit motora gidiyorum . İst'de iken bir problemim olursa Özkan sağ
olsun motorumun derdini hallediyor. Saygılarla.

pitho
07 Aralık 2017, 11:37
Şöyle bir düşüncem var. Servise götürmesem kendi ustama götürsem malum garanti dışı kalacak. Mondail garantiye pek önem vermeyen, hatta garanti kapsamına sokmak istemeyen bir firma diye okumuştum. Bu konuda ne düşünürsünüz ?

Zuzuuw
07 Aralık 2017, 11:48
Şöyle bir düşüncem var. Servise götürmesem kendi ustama götürsem malum garanti dışı kalacak. Mondail garantiye pek önem vermeyen, hatta garanti kapsamına sokmak istemeyen bir firma diye okumuştum. Bu konuda ne düşünürsünüz ?

Sıfır aldığım motosikletin KM göstergesi arızalıydı. Rodajdan sonra düzelir dediler :D

4000 km kadar kullandım o şekilde. Garantiden değişmesi için 2 ay mücadele verdim. Garantiden parça geldi, madem KM bozuktu senin kaç km'de olduğunu nereden bilelim diyip motoru garanti dışı tuttular :mrgreen:

yırttım attım kağıtları serviste. Yağ değişimine 120 TL vermektense o paraları kenarda biriktirdim, şuan motor bloğu patlasa bile kendim yeniden toplatırım.

Garantiyi direk yok say.

odo
07 Aralık 2017, 18:25
https://m.facebook.com/groups/699730840173148?view=permalink&id=1259909194155307
Karter havalandırmada ki yoğunlaştırıcı filtrenin ters takılmasıyla ilgili....

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------

http://www.chinariders.net/showthread.php?p=201427
İlgili sayfa

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------

Benimki tersmiş:pr:

Hedef_Turan
07 Aralık 2017, 22:30
https://m.facebook.com/groups/699730840173148?view=permalink&id=1259909194155307
Karter havalandırmada ki yoğunlaştırıcı filtrenin ters takılmasıyla ilgili....

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------

http://www.chinariders.net/showthread.php?p=201427
İlgili sayfa

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------

Benimki tersmiş:pr:

Bu konu benimde ilgimi çekti az önce baktım benim motordakide bu yazıda anlatılan gibi yani dediklerine göre ters fakat tam olarak neye göre ters pek anlamadım yani teknik olarak açıklayıcı bir yazı yok yada ben çözemedim.

tan90
07 Aralık 2017, 23:47
peki ya sırf yağ bakımı için kadıköye gitmeye gerek var mı her seferinde?

odo
07 Aralık 2017, 23:47
Benim anladığım yoğunlasma uygun olmayınca karter havalandırmadan giden gaz uygun sekilde hava filtresine geçmiyor. Buda birikintide artış olarak görülüyor. Aynı zamanda bu durum zengin karışıma neden oluyor buna bağlı devir düzensizliği olabiliyor. Konu sahipleri yakıttaki düşüşün farkedilemeyecek kadar az olduğunu ama motorun çalışmasının daha düzenli olduğunu söyluyorlar. Bunuda enjeksiyon haritasının bu senaryoya göre yazılmasından kaynaklı oduğunu söylerler. Bu durumun yağda benzin kokusuna ve yağ miktarında artısa neden olduğunu gözlemlemişler. Hatta çıkan yağı tahlile göndermis biri.

tan90
08 Aralık 2017, 09:20
Dostlar arka lastik için anlaş capra nın 130/80 17 ı kullanan var mı? Herhangi bi sıkıntı oluyor mu?

Hedef_Turan
08 Aralık 2017, 09:34
Benim anladığım yoğunlasma uygun olmayınca karter havalandırmadan giden gaz uygun sekilde hava filtresine geçmiyor. Buda birikintide artış olarak görülüyor. Aynı zamanda bu durum zengin karışıma neden oluyor buna bağlı devir düzensizliği olabiliyor. Konu sahipleri yakıttaki düşüşün farkedilemeyecek kadar az olduğunu ama motorun çalışmasının daha düzenli olduğunu söyluyorlar. Bunuda enjeksiyon haritasının bu senaryoya göre yazılmasından kaynaklı oduğunu söylerler. Bu durumun yağda benzin kokusuna ve yağ miktarında artısa neden olduğunu gözlemlemişler. Hatta çıkan yağı tahlile göndermis biri.

Evet yazıyı okudum fakat firmanın bukadar büyük bir hata yapması olasımı yani bunun hangi firmanın verilerine dayanarak yanlış olduğunu anladı bu adamlar hayret verici birisi sanıyorum parçanın üretici firmasıyla iletişime geçmiş öyle anladım.

bursalıali
08 Aralık 2017, 10:08
Bu sitede Adana'da ögretim görevlisi naci63 nikli Veyis hocamız yaklaşık bir yıldır arkada metzeler
130-80-17 kullanıyor . Kanaati motorun daha da rahatladığı şeklinde. Daha başka bir kaç arkadaş daha
var bu ölçüdeki lastiği kullanan . Hiç birinden en küçük şikayet gelmedi . Selamlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:00 ----------

Değerli tan90 Bence motorunuzun garanti dışı kalmaması için bakımları yetkili servislerde ve zamanında yaptırmak daha mantıklı.

tan90
08 Aralık 2017, 10:28
Bu sitede Adana'da ögretim görevlisi naci63 nikli Veyis hocamız yaklaşık bir yıldır arkada metzeler
130-80-17 kullanıyor . Kanaati motorun daha da rahatladığı şeklinde. Daha başka bir kaç arkadaş daha
var bu ölçüdeki lastiği kullanan . Hiç birinden en küçük şikayet gelmedi . Selamlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:00 ----------

Değerli tan90 Bence motorunuzun garanti dışı kalmaması için bakımları yetkili servislerde ve zamanında yaptırmak daha mantıklı.

Teşekkürler lastik ile ilgili tavsiyeye uyacağım.

Garanti konusunda tabii ki servise götüreceğim ama kadıköy şart mı diye sordum. Bana pendik çok yakın ve orada da varmış servis.

odo
08 Aralık 2017, 11:37
Evet yazıyı okudum fakat firmanın bukadar büyük bir hata yapması olasımı yani bunun hangi firmanın verilerine dayanarak yanlış olduğunu anladı bu adamlar hayret verici birisi sanıyorum parçanın üretici firmasıyla iletişime geçmiş öyle anladım.

Başka ülkelerde satılan enjeksiyonlu rx3 fotolarını taradım. İki türlüde takılan var. Hafta sonu turlayabilirsem yeni pozisyonunu değerlendiririm buraya.

Naci63
08 Aralık 2017, 13:51
Dostlar arka lastik için anlaş capra nın 130/80 17 ı kullanan var mı? Herhangi bi sıkıntı oluyor mu?

130/80-17 lastik motoru 1.5 cm kadar yükseltiyor. Devirde de %4.5lik bir azalma oluyor. Yani ayni devirde yaklaşık 5 kmlik bir hız artısı oluyor (6. viteste)Araziye girecekseniz metzeller tourance iyi, ama asfalt sürücüsüyseniz naçizane tavsiyem daha yumuşak bir lastik bulmanız. Hayırlı olsun motorunuz.


Başka ülkelerde satılan enjeksiyonlu rx3 fotolarını taradım. İki türlüde takılan var. Hafta sonu turlayabilirsem yeni pozisyonunu değerlendiririm buraya.

Benimki de tersmiş.

mitmuallim
08 Aralık 2017, 20:29
peki ya sırf yağ bakımı için kadıköye gitmeye gerek var mı her seferinde?
Ben İzmit'te n bakım için gidiyorum😀

Naci63
08 Aralık 2017, 22:14
Bugün tanıdığım bir ustaya gittim. Otomobil ustası. Kalfası ile önce ters takılmış parçayı düzelttik. Sonra da enjektörü söktürüp kontrol ettirdim. Enjektör 4 noktalı ancak kalfanın gördüğü kadarıyla 2 delikten püskürtme vardı. Balata spreyi ve basınçlı hava ile temizledik enjektörü. 4 noktadan püskürtmeye başladı artık. Bakalım uzun yol ve yüksek hız/devirde sonuç ne olacak. Selamlar.

odo
08 Aralık 2017, 23:14
Bugün tanıdığım bir ustaya gittim. Otomobil ustası. Kalfası ile önce ters takılmış parçayı düzelttik. Sonra da enjektörü söktürüp kontrol ettirdim. Enjektör 4 noktalı ancak kalfanın gördüğü kadarıyla 2 delikten püskürtme vardı. Balata spreyi ve basınçlı hava ile temizledik enjektörü. 4 noktadan püskürtmeye başladı artık. Bakalım uzun yol ve yüksek hız/devirde sonuç ne olacak. Selamlar.

Uğraşacak usta bulamadığımdan bende kendim temizledim. Benim enjektörde iki delikden püskürtmüyor işiyordu. Aynı metodla bende temizledim.

Hedef_Turan
08 Aralık 2017, 23:28
Uğraşacak usta bulamadığımdan bende kendim temizledim. Benim enjektörde iki delikden püskürtmüyor işiyordu. Aynı metodla bende temizledim.

Bununla ilgili hiç resim veya kaynak varmı elinizde yani söküm işlemi ve yanlız iki deliğin çalıştığını anlarız. Veya sökerken nelere dikkat etmek lazım.Hafta sonu bende bakayım.

odo
09 Aralık 2017, 07:22
Enjektör monifoldun üzerinde bildiğiniz gibi. Tek bir alyan marifeti ile sabitlenmiş. Onu gevşetip enjetörü çekince kolaylıkla geliyor. Üzerinde bir oring contası var pul falan yok . Söktükten sonra denemek için soketlerin geri taktım tabi depoyuda.Buji piposunuda ayırdım ne olur ne olmaz diye. Sonuçta dışaŕı doğru çalıştiracağız ama tedbirli olmak lazım. Şimd marşa basmanız lazım ama bir elinizde enjektör birinde depo olacak yardım alırsaniz iyi olur. Marşa basıncarutin senaryo gerçekleşiyor sistemdeki basınçlı benzin ecudan gelen talimatla enjetorden her çevrimdeki emme zamanında püskurtülüyor sekronize bir şekilde. Tıkalı ise bizlerdeki gibi isemeler goreceksuniz. Sonra depoyu sökün. Enjektörün üstüne uygun basınca dayanıklı bir hortum ayarlayın. Ben benzin hortumu bulup taktım oldukca sıkı oturdu. Ayarladığınız hortum gevşekse kelepce kullanmalısınız. Hortumu balata spreyi ile doldurup ardına kompresörün tabancasını yasalyıp tetiğine bastım. Bu şekilde basınç oluşturup yine marsa basmak için yardım aldım. Youtube de izlediğim videolardan esinlenerek yaptım bunları.Eger büýük bir merkezdeyseniz sanayide enjeksiyon revizyoncuları beş dakikada yaparlar. Birde astralarda kullanılan benzin filtresinden alıp taktım. Benzin hortumu ve filtreyle parçacıda uydurduk. Biraz büýük ama yeride geniş sıkıntı olmadı. Benzin ejektörü temizliği diye googleda aratırsanız ordaki videolar nelerle karşılaşacağınız konusunda size ışık olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:16 ----------

Ben pek resim video cekmiyorum ne yazik ki. Gezilerde de yanlızsam foto cekmeden gider gelirim. Birkaç foto cekseymişim çok ise yararmış oysa.

maktama
09 Aralık 2017, 07:56
Evet yazıyı okudum fakat firmanın bukadar büyük bir hata yapması olasımı yani bunun hangi firmanın verilerine dayanarak yanlış olduğunu anladı bu adamlar hayret verici birisi sanıyorum parçanın üretici firmasıyla iletişime geçmiş öyle anladım.



Bugün tanıdığım bir ustaya gittim. Otomobil ustası. Kalfası ile önce ters takılmış parçayı düzelttik.
......

Aslında parça ters takılmış değil. Aşağıdaki açıklamalara göre çıkarımları "Sanırım emisyonlar nedeniyle o şekilde atık benzini en fazla toplamak için yapılmış. Benzini daha az toplamak üzere aleti normalinden tersine çevirdiğinizde daha az atık benzin toplanıyor ama hava filtresine daha fazla atomize benzin gazı gidiyor ve zengin yanmaya enden oluyor, bu da emisyon değerlerinde artışa neden oluyor. Bundan kaçınamak için atık benzin gazını eklenen bir ğparça ile atık yakıt toplama yoluna gidilmiş, atık yakıt konusunda bir limit bulunmuyor."

Sonuç olarak o alet en fazla atık benzini toplayacak şekilde doğru yerleştirilmiş(Yandan hortum takılan yeri aşağıya yakın olan hali doğru yani). Ha, "Emisyon değerleri önemli değil, yakıt da biraz daha zengin yansın, benzin olmuş bilmem kaç tl, damlasını israf etmem, daha fazla yol giderim ...vs" derseniz tersine çevirebilirsiniz.

Aşağıdaki linklerde açıklamalar var.

http://www.chinariders.net/showpost.php?p=214639&postcount=1 (http://www.chinariders.net/showpost.php?p=214639&postcount=1)
http://californiascooterco.com/blog/?p=21183

Naci63
09 Aralık 2017, 08:04
Bununla ilgili hiç resim veya kaynak varmı elinizde yani söküm işlemi ve yanlız iki deliğin çalıştığını anlarız. Veya sökerken nelere dikkat etmek lazım.Hafta sonu bende bakayım.

Bence tek kişi olmuyor. 2 kişi yapmak lazım. İkincisi biz depoyu sökmeden yaptık. Enjektörü hortumdan çıkarında sürekli benzin akıyor hortumdan. Yani kesici yok. Bu nedenle yanınızda mutlaka o hortumun ağzını tıkayacak bir şey olmalı. Bir de basınclı hava unitesi ve bir akü ile uygun kablo. Bir de enjektörü elektrik soketinden ayırırken sokete zarar vermeden dikkatli olmak lazım. Kolay gelsin.

maktama
09 Aralık 2017, 08:51
Aslında parça ters takılmış değil. Aşağıdaki açıklamalara göre çıkarımları "Sanırım emisyonlar nedeniyle o şekilde atık benzini en fazla toplamak için yapılmış. Benzini daha az toplamak üzere aleti normalinden tersine çevirdiğinizde daha az atık benzin toplanıyor ama hava filtresine daha fazla atomize benzin gazı gidiyor ve zengin yanmaya enden oluyor, bu da emisyon değerlerinde artışa neden oluyor. Bundan kaçınamak için atık benzin gazını eklenen bir ğparça ile atık yakıt toplama yoluna gidilmiş, atık yakıt konusunda bir limit bulunmuyor."

Sonuç olarak o alet en fazla atık benzini toplayacak şekilde doğru yerleştirilmiş(Yandan hortum takılan yeri aşağıya yakın olan hali doğru yani). Ha, "Emisyon değerleri önemli değil, yakıt da biraz daha zengin yansın, benzin olmuş bilmem kaç tl, damlasını israf etmem, daha fazla yol giderim ...vs" derseniz tersine çevirebilirsiniz.

Aşağıdaki linklerde açıklamalar var.

http://www.chinariders.net/showpost.php?p=214639&postcount=1 (http://www.chinariders.net/showpost.php?p=214639&postcount=1)
http://californiascooterco.com/blog/?p=21183

Bu arada linkteki forumda "O tüpe atık benzin ile birlikte benzinden çok daha fazla miktarda su toplanıyor, parçayı ters çevirdiğinizde karterden toplanacak su ve benzini tekrar hava filtresine yollamış oluyorsunuz, bu da uzun dönemde motor yağının incelmesine, işlevinin azalmasına neden olabiliyor" diye de bilgi verilmiş.
Her iki türlü de uzun dönem kullananlar var ve sorun yaşamamışlar, ama +larını ve -lerini bilerek işlem yapın derim.
Ayrıca hortumlardan karterden çıkmış olanını arada kontrol edin, sıcaklık değişimlerinden dolayı elastik özelliğini yitirip çatlama/kırılma olabiliyor diye bahsedilmiş(LINK (http://advrider.com/index.php?threads/csc-250cc-rx-3-cyclone.1007040/page-144#post-29374579)).

Not: Bu motora sahip değilim, ama 2 arkadaşımda var ve konu ilgimi çektiği için araştırıp okuduğum bilgileri paylaşıyorum sadece.

bursalıali
09 Aralık 2017, 14:26
Sevgili maktama araştırdığın ve paylaştığın bilgiler için çok çok teşekkürler. Hürmetlerle.

odo
09 Aralık 2017, 14:55
Teşekkürler maktama düzünden bir düzen tutturamadık birazda tersiyle deneyeceğim ben. Yarın bir gezintiye çıkabilirim hava iyi olursa. Benim 50 kmde 2 cm birikintim oluyor. Benzin kadar hızlı yanmasada konserve kapağında tamamı yanıyor kıvılcımı alınca.Yaklaşık 1000 kmdir bu sorunla uğraşıyorum. Akü değiştim yeni oksijen sensörü taktım,tüm soketlere hava tututup vd40ladım. Subap ayarı yaptırdım daha yeni yaptırmama rağmen.Depo içi wurth enjektör temizleyici kullandım. En sonda enjektörü temizledim.100 km 1er 2ser kmlik kısa gidiş gelis şeklinde günlük kullanımda motor ısınmadığından yağda artış ve benzin kokusu had safada olduğundan son iki aydır kısa surüş bile yapmıyorum. En az 20 km gideceğimki karter havalandirmadan geçip dışarı atılsın. Bendeki durumu çözemedim bir türlü. Yakıt pompası basıncını ölctüreceğim son hamleden de bir sonuç alamazsam. Sonra sıra kompresyon ölçümü subaplar silindir seti kontrolü.

TURAL53
10 Aralık 2017, 06:59
Teşekkürler maktama düzünden bir düzen tutturamadık birazda tersiyle deneyeceğim ben. Yarın bir gezintiye çıkabilirim hava iyi olursa. Benim 50 kmde 2 cm birikintim oluyor. Benzin kadar hızlı yanmasada konserve kapağında tamamı yanıyor kıvılcımı alınca.Yaklaşık 1000 kmdir bu sorunla uğraşıyorum. Akü değiştim yeni oksijen sensörü taktım,tüm soketlere hava tututup vd40ladım. Subap ayarı yaptırdım daha yeni yaptırmama rağmen.Depo içi wurth enjektör temizleyici kullandım. En sonda enjektörü temizledim.100 km 1er 2ser kmlik kısa gidiş gelis şeklinde günlük kullanımda motor ısınmadığından yağda artış ve benzin kokusu had safada olduğundan son iki aydır kısa surüş bile yapmıyorum. En az 20 km gideceğimki karter havalandirmadan geçip dışarı atılsın. Bendeki durumu çözemedim bir türlü. Yakıt pompası basıncını ölctüreceğim son hamleden de bir sonuç alamazsam. Sonra sıra kompresyon ölçümü subaplar silindir seti kontrolü.

Abim iyi güzel yapıyorsun da bu kadar emek, ettiğin masraf OCS'de biriken atık yağ buharından, benzinden vs. daha mı önemsiz. Bu durumu ben de son zamanlarda sıkça yaşamaya başladım. Merak ediyorum acaba bu parçanın ters ya da düz takılmasının yakıt ekonomisinde bariz bir değişime neden olup olmayacağını. Bu durum acaba kullanılan yağın ince ya da kalın oluşuna bir de havada ki nem oranının artmasına göre değişebilir mi? Anladığım kadarıyla nem oranının fazla olduğu yerlerde birikimin fazla olacağı yönünde. Çeşitli sebeplerden kaynaklanabilir ama ben yazın hep 15w-50 yağ kullanıyordum, havaların soğumasıyla 6000 bakımında tekrar 10w-40'a geçiş yaptık. Önceki birikmeye oranla daha fazla biriktiğini gözlemledim. Tabi bu enjektörden de kaynaklı olabilir tıkanıklık vs. varsa onu da bilemiyorum... :silent:
Haa bir de eskiden daha şeffaf ve duru olarak biriken sıvı şimdi ise daha bulanık ve yoğun bir hal almış durumda!

odo
10 Aralık 2017, 12:16
Benim makinada birikme sonradan oluşmaya başladı. Önce oksijen sensörü bozuldu peşinede yagda artmayla birlikte uzun süŕüslerde karter tahliyede birikme oluşmaya başladı. Her elim degdiğinde bir sey düzeltiyorum öncekine nazaran azalsada hala birikmeye devam ediyor. Kısa sürü yapsam yağda artacak ama yapmıyorum onu. Bu sıkıntı makinanin gidişine bir problem yapmıyor ama 8000 km yapmadı 2000 kmdir boyle. Amerikada csc bunun çalısması böyle demiş ama ordakilerde kurcalayıp duruyor benim gibi. Sonuç alanda yok zannedersem.Enjektörden yakıt sızıpkartere indiğini düşünüyorlar bazıları. Bende anlamadım ama araştırmaya devam edeceğim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:29 ----------

90 km gezdirdim aleti. Yağ ayırıcı ters olarak birikme miktarında değişim olmadı. Biriken sıvının rengi şeffaftan beyaza hafif değişti sadece.

pitho
12 Aralık 2017, 11:52
Günaydın arkadaşlar. Dün 500km bakımını Kadıköyde Özkan ustada yaptırdım. Gayet ilgili bir usta. Bütün şikayetleirmi dinledi ve tek tek giderdi. Yağını değiştirdi ve çıktım. Motorun gidişi çok rahatladı. Tavsiye ederim.
Ön frenin iyi olmayışıyla ilgili fren hidrolik kutusunun değişimini yapan varmı aranızda ? Veya başka bir önlem alan ?

TURAL53
14 Aralık 2017, 06:21
Bir haftada 500 km bakımı gayet iyiymiş, anlaşılan epey sevdiniz Evo'yu :) Ben ilk bakıma 444 km de tam 1.5 ay üstüne gitmiştim...
Ön fren için pek zannetmiyorum fren hidrolik kutusunu değiştiren; tabi bu konudaki kaygılarınız, kullandığınız japon motosikletlerden sonra da oluşmuş olabilir. Bizim motorlarımıza yapabileceğimiz bazı iyileştirmeler; orjinal balatalara kıyasla daha kaliteli olanları ve gerekiyorsa fren hidrolik yağı değişimi şeklinde olabilir; ama extrem işlere merak ediyorsanız bu iş hidrolik kutusu değişimine kadar da varabilir. Keyifli ve de güvenli sürüşler dilerim.
Bu arada Özkan usta iyidir. Araştırmacıdır ve çözüm üretmeyi sever kendileri. Ta ki tavsiye ettiklerinden beridir kendilerine giderim. Buradan da selam olsun Motoaras'a! Yakında 8000 km bakımına yine gideceğiz kısmetse...

pitho
14 Aralık 2017, 13:48
Bir haftada 500 km bakımı gayet iyiymiş, anlaşılan epey sevdiniz Evo'yu :) Ben ilk bakıma 444 km de tam 1.5 ay üstüne gitmiştim...
Ön fren için pek zannetmiyorum fren hidrolik kutusunu değiştiren; tabi bu konudaki kaygılarınız, kullandığınız japon motosikletlerden sonra da oluşmuş olabilir. Bizim motorlarımıza yapabileceğimiz bazı iyileştirmeler; orjinal balatalara kıyasla daha kaliteli olanları ve gerekiyorsa fren hidrolik yağı değişimi şeklinde olabilir; ama extrem işlere merak ediyorsanız bu iş hidrolik kutusu değişimine kadar da varabilir. Keyifli ve de güvenli sürüşler dilerim.
Bu arada Özkan usta iyidir. Araştırmacıdır ve çözüm üretmeyi sever kendileri. Ta ki tavsiye ettiklerinden beridir kendilerine giderim. Buradan da selam olsun Motoaras'a! Yakında 8000 km bakımına yine gideceğiz kısmetse...

Motorumu cuma günü akşam aldım. pazartesi akşam da bakıma gittim :D

RoDida
17 Aralık 2017, 21:04
Selamın aleyküm abilerim kardeşlerim bayadır telefonsuzluk yüzünden foruma giremedim geçen ayın 10unda başıma talihsiz kaza geldi kasabamda asfalt yolların bazı yerleri çok keskin virajlı ve dik velhasılkelam kuzenimle yola çıktık onda drift var ben rx3le çıktım dik çıkıyoruz ve üç ardışık virajı aldık ve sona doğru geldik derken arka lastiğim her zaman yaptığı gbi çiğ yüzünden kaydı hızımız 50 km var yok motor tam kaydı yatacak derken birden lastik yeri tutunca beni üzerinden attı kaskımın sağ yanı kırılmış köprücük kemiğim ve elim zedelenmiş göğsümüde çarpıp yerde nefes almadan 40 45 sn yatmışım kuzenimde arkamdan kayıp kayarak yol dışına savrulmuş onda çizik bile yok ama benim dediğim gbi o tip sıkıntım okunca kuzenim kaskı maskeyi atıp göğsümü açmış ve nefes almışım zaten ambulansı aradık hastanedede bişey olmadığı çıktı ben motorda bişey var diye korkmuştum ama şaşılırki koruma demirlerindeki çizikler dışında motorda hiç bir hasar yok hatta kuzenim motoru binerek eve getirmiş ve bana amca motor gayet sağlam giderken akma kayma tekleme hiç bişeyi yoktu dedi bende toparlanınca kontrol ettim ve gerçekten şaşırdım koruma demirlerinde çizik vardı motorda hiç bişey yok şükürler olsun allah sizlere yaşatmasın ve herkese tavsiyem kesinlikle ne okursa olsun lastiklere güvenmeyin en küçük ıslak zeminde vay halimize lastikleri çok pahalı ama can kadar değil kazasız belasız sürüşler herkese allaha emanet olun bu çinli cengaverin kıymetini bilin harbi sağlammış makine maaşallah