Orijinalini görmek için tıklayınız : Benelli Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Merhaba,
6000 Bakımını yaptırdım bende sorun yok makinede tıkır, tıkır maşallah havaların ısınması ile başlarız turlara şimdilik iyi havalarda işe gidip gelmek ile yetiniyorum.
Bu arada lastiklerimi değiştirdim. Stok lastikler berbat ötesiydi. Anlas tournee sport 110/70R17 140/70R17 taktırdım.
İlk 150 km izlenimlerim; motorda hissedilir şekilde sürüş konforum arttı.
130-140 km hızlarda eski lastiklerle gidon sallanırdı yeni lastiklerde böyle bir sorunda kalmadı.
Arka tekerin tutuşu arttığı için daha bir atak oldu kalkışlarda şimdilik bu kadar.
Herkese güvenli sürüşler dilerim.
KALDERA
04 Nisan 2019, 21:14
Selamlar
Tnt 25 in gidonu yükseltmeye müsaitmi?
Bu gün biraz kullandım çok alçak gelip belimde ağrı oluştu.
Elimde bu motordan var.daha çok yeni.belki biraz kullanırım.
5 cm lik gidon yükseltme aparatımda var.
Kurtarıyorsa kullanayım diyorum.kablolar debriyaj halatı vs
Sıkıntı çıkarırmı?
KALDERA
06 Nisan 2019, 18:27
Çıkarmıyormuş..
söktüm gidonu..KLR de kullanmadağım yükseltmeleri taktım.
Üzerine yatmak zorunda kalmam artık.daha iyi oldu.
motor 3000 kmlerde..çok sıska bir şey..
Yeni başlayacaklar için bence iyi..gaz tepkimeleri yok..
Hiç gitmesem şöyle bir kenarda park halinde dursam daha rahatım diyor.
Üzerindeki enjeksiyon sistemi,sensörleri birbirine uyumsuz..
Motor tamamen show amaçlı üretilmiş..
Üzerinde orijinal lastikleri var..ısınması,yol tutuşu zaman alıyor.
ıslak zeminde dikkat...
Motorun vites aralıkları çok sık.beğenmedim..bunun hakkı 4 vites..
kalabalık trafikte çok uğraşı..
birde su doldurma kabının kapağı yok..düşürmüşler herhalde..
bir naylon parçasını lastikle dolayıp kapattım.
yerine bir kapak bulucaz artık.
çakmak,usb şarz soketi taktım.
şarzını ölçtüğümde far açık 13,8 Volt değerini veriyor.
düşük gibi geldi bunuda beğenmedim..
diğer tnt 25 lerde böylemidir..ölçüm yapan varmı?
https://downloader.disk.yandex.ru/preview/797a14fddd28252910b3cd0c4d1f7038f75fb700d3f357f915 6f9516796efc06/5ca8fa89/4G3iF9lvWpVrFHxhGTmcadLm4g4k7kG0Z6LInVzKNP8gUKb5cb LtRqdMPgKQK44dLjcogjeyBIQc3_jK4HrA8g%3D%3D?uid=0&filename=IMG_0576.JPG&disposition=inline&hash=&limit=0&content_type=image%2Fjpeg&tknv=v2&size=1366x635
https://downloader.disk.yandex.ru/preview/16a2ba85eea70959b55c5c612ca4f535d0cb6f4eacba848c32 a22c96aacfce4b/5ca8fac3/6RB92QPfvmjf3R_iUzJxJ7l-b3QMja310GwEudjy41Co1TZLtwuWlhzHWdphvRc1DYKIgb0QW-DmEOSPx2EZhA%3D%3D?uid=0&filename=IMG_0578.JPG&disposition=inline&hash=&limit=0&content_type=image%2Fjpeg&tknv=v2&size=2048x2048
kdiner
06 Nisan 2019, 18:30
Çıkarmıyormuş..
söktüm gidonu..KLR de kullanmadağım yükseltmeleri taktım.
Üzerine yatmak zorunda kalmam artık.daha iyi oldu.
Motorun vites aralıkları çok sık.beğenmedim..
kalabalık trafikte çok uğraşı..
birde su doldurma kabının kapağı yok..bir naylon parçasını lastikle dolayıp kapattım.
yerine bir kapak bulucaz artık.
çakmak,usb şarz soketi taktım.
şarzını ölçtüğümde far açık 13,8 Volt değerini veriyor.
düşük gibi geldi bunuda beğenmedim..
diğer tnt 25 lerde böylemidir..ölçüm yapan varmı?
https://downloader.disk.yandex.ru/preview/797a14fddd28252910b3cd0c4d1f7038f75fb700d3f357f915 6f9516796efc06/5ca8fa89/4G3iF9lvWpVrFHxhGTmcadLm4g4k7kG0Z6LInVzKNP8gUKb5cb LtRqdMPgKQK44dLjcogjeyBIQc3_jK4HrA8g%3D%3D?uid=0&filename=IMG_0576.JPG&disposition=inline&hash=&limit=0&content_type=image%2Fjpeg&tknv=v2&size=1366x635
https://downloader.disk.yandex.ru/preview/16a2ba85eea70959b55c5c612ca4f535d0cb6f4eacba848c32 a22c96aacfce4b/5ca8fac3/6RB92QPfvmjf3R_iUzJxJ7l-b3QMja310GwEudjy41Co1TZLtwuWlhzHWdphvRc1DYKIgb0QW-DmEOSPx2EZhA%3D%3D?uid=0&filename=IMG_0578.JPG&disposition=inline&hash=&limit=0&content_type=image%2Fjpeg&tknv=v2&size=2048x2048
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------
................
Motoru sıfır aldı iseniz takmayı unutmuş olabilirler gidip isteyin, garantisi devam ediyorsa yine başvurunuzu yaptırın belki ücretsiz kapak gönderebilirler.
KALDERA
06 Nisan 2019, 18:50
bu motora 6 vites tamamen show amaçlı.
zaten sığdıramadıkları için geniş tutmuşlar.
Oda yağ kapasiteni arttırmış doğal olarak..
3 litre yağla ancak tamamlayabilmişler..
İyi tarafı en az 15000 gider..
Ha evet garantisi var.2020 yılı sonuna kadar.
Dün bir benelli servisine gideyim dedim..Hem bir şeyler sorayım hemde gelmişken yükseltmeleri takalım istedim..
adamcağız değil motosiklet,servis,bakım, benelli,bence ikitekerli herşeye tamamen yabancıydı..ilk kez görmüş gibiydi..
Gidon yükseltmeler buna olmaz dedi..arkada kalan alyan başlı vidaları sıkamayız,maazallah gidon bu dedi..
Halbuki zavallı;
arkayı tatlı sert sıkıp bırakınca asıl kilitlemenin ön civatalardan olacağını bilmiyor akıl edemiyor,düşünemiyordu..
kalsın dedim...
Beyin bir donanımdır,herkeste Bulunur....
Akıl bir yazılımdır herkeste Bulunmaz...
YasinC
06 Nisan 2019, 21:07
250cc motorlarda 6. vites yok hükmünde :) KLE'den sonra eziyet gelir zaten size. Kilonuz da benim gibi 100 civarlarındaysa bitti zaten :) Bu arada hangi servise gittiniz?
mersinLee33
12 Nisan 2019, 16:59
bu motora 6 vites tamamen show amaçlı.
zaten sığdıramadıkları için geniş tutmuşlar.
Oda yağ kapasiteni arttırmış doğal olarak..
3 litre yağla ancak tamamlayabilmişler..
İyi tarafı en az 15000 gider..
Ha evet garantisi var.2020 yılı sonuna kadar.
Dün bir benelli servisine gideyim dedim..Hem bir şeyler sorayım hemde gelmişken yükseltmeleri takalım istedim..
adamcağız değil motosiklet,servis,bakım, benelli,bence ikitekerli herşeye tamamen yabancıydı..ilk kez görmüş gibiydi..
Gidon yükseltmeler buna olmaz dedi..arkada kalan alyan başlı vidaları sıkamayız,maazallah gidon bu dedi..
Halbuki zavallı;
arkayı tatlı sert sıkıp bırakınca asıl kilitlemenin ön civatalardan olacağını bilmiyor akıl edemiyor,düşünemiyordu..
kalsın dedim...
Beyin bir donanımdır,herkeste Bulunur....
Akıl bir yazılımdır herkeste Bulunmaz...
Hocam sen emin misin tnt 25 den bahsettiğinden ???
tn25 1,2 litre yağ alır. tek silindirlidir.
3 litre yağ alan tnt250 dir ve çift silindirlidir.
birde en az 15.000 gider derken ?? yağ değişimini kastediyorsan 5000 km de birdir yağ değişimi ve bakım periyodu.!!
Ataklığına gelince 250 cc 25 hp lik bir motor için gayet iyidir gidişi. ama top speed severlere uymaz 148 km de kesiciye girer.
ama vites aralıkları kısa ona yapacak birşey yok. o 6. vites bu vites aralığında bence can kurtaran gibidir açıkk yolda :)
birde sanki motor size miras kalmış yada bedeva biryerden gelmiş gibi anlatmışsınız doğru mu :)
Bu arada benim makine ile 20 ayı devirdik bugün 5.000 km oldu motor :)
çok şükür sıkıntısız şimdilik. TEk canımı sıkan ön farın oradan bazı devirlerde hafif bir ses geliyor.
Başına gelen oldu mu geldi ise nasıl çözdü acaba :pr: ?
oialdemir
12 Nisan 2019, 17:22
Hocam sen emin misin tnt 25 den bahsettiğinden ???
tn25 1,2 litre yağ alır. tek silindirlidir.
3 litre yağ alan tnt250 dir ve çift silindirlidir.
birde en az 15.000 gider derken ?? yağ değişimini kastediyorsan 5000 km de birdir yağ değişimi ve bakım periyodu.!!
Ataklığına gelince 250 cc 25 hp lik bir motor için gayet iyidir gidişi. ama top speed severlere uymaz 148 km de kesiciye girer.
ama vites aralıkları kısa ona yapacak birşey yok. o 6. vites bu vites aralığında bence can kurtaran gibidir açıkk yolda :)
birde sanki motor size miras kalmış yada bedeva biryerden gelmiş gibi anlatmışsınız doğru mu :)
Bu arada benim makine ile 20 ayı devirdik bugün 5.000 km oldu motor :)
çok şükür sıkıntısız şimdilik. TEk canımı sıkan ön farın oradan bazı devirlerde hafif bir ses geliyor.
Başına gelen oldu mu geldi ise nasıl çözdü acaba :pr: ?
Ben TNT25 ile 17 ayda 30.000 yapmıştım. Binin biraz motara yav :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------
Farın yanında ki vidaları söküp çıparınca bütün farın bağlandığı noktaların arkasına çift taraflı bant ile o zırıltı kesiliyor :)
kurt77
14 Nisan 2019, 22:39
Merhaba arkadaşlar ben de bu motorun ilk kullanıcılarındanım motorum 2016 yılında aldım şu ana itibariyle 8.500 km de çok şükür bir sorun yok bakımlarını yaptırıp kullanmaya devam ediyorum kış mevsimi olduğu için motora fazla binemedim bu sebeple foruma da girmedim birçok arkadaş benim durumumda sanırım ama önümüz yaz kısmetse haziran ayında bir Akdeniz turu planlıyorum.Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------
Motosikletin far kısmından zırıltı geldiğini yazmış bir arkadaş 2017 yılında bir uygulama yapmıştım fotoğraflarını da foruma koymuştum.Zırıltı için kilometre göstergesini söktüm ve sayaç ile bağlandığı plastik parça arasına çift taraflı bant yapıştırdım ses kesildi.Bilginiz olsun
huduni
14 Nisan 2019, 23:33
Bende de 2016 modeli var. Muhtemelen Türkiye'ye gelen bir kaç sorunlu makinadan biriydi.
Alır almaz lastikleri değiştirdim. Pirelli Rosso 2 taktım. 110-70/17 ve 150-60/17.
İlk hafta motor arıza ışığını yaktı. Hava sensör soketi hatalı imalat imiş, çözüldü. 7000 kmde standart sargı yaktı, yolda kaldım. O arada sargı yüzünden aküyü yedim, yenisini aldım. Pek çok kişi 3-3,5 ortalama yakarken ben 4-4,5 litre yakıyordum. Motor (engine) sürekli dalgalı çalışıyordu. Buji değişti, hava filtresi temizlendi, yazılım atıldı, hafifledi ama geçmedi.
10bin civarında fren balatalarını değiştirdim. Usta çok fren kulkandığımı söyledi. Ön teker bilyası da değişti. Malum Ankara Çankaya yolları köy yolundan kötü. Bi de rüzgar koruması için ön cam taktırdım, cillop oldu.
Bir kaç defa fan açmadı, servis sebebi bulamadı. En sonunda 13bin civarında fan hiç açmaz oldu. Fan değişti (herhalde bir kaç da ayar yapıldı). Motorun dalgalı çalışması bitti. Yakıt tüketimi normale döndü. Şimdi 3-3,5 ortalama yakıyor, çok agresif kullanımda 4,5 litre tüketiyor. Bu arada arkadaş motosikletinin arka çantasını takıp aynamı kırdı. Fırsat bu fırsat deyip RKS aynaları taktırdım.
16bin bakımda zincir ve dişli seti değiştirdim. Bu tamamen benim hatam, yeterince temizleyip yağlamadığım için. Yoksa 7-8 bin km daha giderdi.
Şu an 17500 kilometredeyim. Lastikler yazı atlatır. Yani bi 7bin km daha yaparım.
2016 Aralık'tan beri sürekli kullanıyorum. Arada toplam iki hafta kar yüzünden, bir haftahasta olduğum için, bşr hafta da serviste yattığı için kullanmadım. Yaz kış sürekli bindim.
Bence motorun kötü tek şeyi aynaları. RKS aynalar ile görüş çok daha iyi. 7bin devirden sonra dehşet titriyor, ama zaten bunu bilip almıştım.
Şimdi muayenesi geldi. Muayeneden sonra arkaya demir ve çanta alıcam.
buteo
14 Nisan 2019, 23:44
Bende de 2016 modeli var. Muhtemelen Türkiye'ye gelen bir kaç sorunlu makinadan biriydi.
Alır almaz lastikleri değiştirdim. Pirelli Rosso 2 taktım. 110-70/17 ve 150-60/17.
İlk hafta motor arıza ışığını yaktı. Hava sensör soketi hatalı imalat imiş, çözüldü. 7000 kmde standart sargı yaktı, yolda kaldım. O arada sargı yüzünden aküyü yedim, yenisini aldım. Pek çok kişi 3-3,5 ortalama yakarken ben 4-4,5 litre yakıyordum. Motor (engine) sürekli dalgalı çalışıyordu. Buji değişti, hava filtresi temizlendi, yazılım atıldı, hafifledi ama geçmedi.
10bin civarında fren balatalarını değiştirdim. Usta çok fren kulkandığımı söyledi. Ön teker bilyası da değişti. Malum Ankara Çankaya yolları köy yolundan kötü. Bi de rüzgar koruması için ön cam taktırdım, cillop oldu.
Bir kaç defa fan açmadı, servis sebebi bulamadı. En sonunda 13bin civarında fan hiç açmaz oldu. Fan değişti (herhalde bir kaç da ayar yapıldı). Motorun dalgalı çalışması bitti. Yakıt tüketimi normale döndü. Şimdi 3-3,5 ortalama yakıyor, çok agresif kullanımda 4,5 litre tüketiyor. Bu arada arkadaş motosikletinin arka çantasını takıp aynamı kırdı. Fırsat bu fırsat deyip RKS aynaları taktırdım.
16bin bakımda zincir ve dişli seti değiştirdim. Bu tamamen benim hatam, yeterince temizleyip yağlamadığım için. Yoksa 7-8 bin km daha giderdi.
Şu an 17500 kilometredeyim. Lastikler yazı atlatır. Yani bi 7bin km daha yaparım.
2016 Aralık'tan beri sürekli kullanıyorum. Arada toplam iki hafta kar yüzünden, bir haftahasta olduğum için, bşr hafta da serviste yattığı için kullanmadım. Yaz kış sürekli bindim.
Bence motorun kötü tek şeyi aynaları. RKS aynalar ile görüş çok daha iyi. 7bin devirden sonra dehşet titriyor, ama zaten bunu bilip almıştım.
Şimdi muayenesi geldi. Muayeneden sonra arkaya demir ve çanta alıcam.
Vay be amma şey yaşamışsınız ama sanırım şuan sorunlarınız çözülmüş ve daha da binmeye kararlı gibisiniz gerçekten takdir ettim, şuan memnunsunuz sanırım
huduni
14 Nisan 2019, 23:51
Aslında iki şikayetim var. 30 yıllık araba kullanımı sonrası, daha konforlu uzun yol yapabileceğim ve rüzgar koruması iyi bir motosiklete geçiş yapmak istiyorum. Ekonomik sebepler yüzünden sanırım iki yıl daha kullanırım. Şehir içinde ise bisiklet gibi, kullanması kolay ve kıvrak. Zaten en başta tek silindir seçmemin sebebi şehir içi kıvraklığıydı.
mersinLee33
16 Nisan 2019, 17:24
Arkadaşlar bizim motorun ön dişlisi 13t, 14t dişli alıp takmak istiyorum bir ara internetten bulup aldım ama olmadı.Bende vazgeçmiştim. Şimdi tekrar dişli değiştirmek istiyorum. Motora binen herkes 1 diş büyüt diyor.
Varmı ön dişliyi değiştiren eden ?
Nereden aldı bir yardımcı olsa süper ötesi olacak gerçekten :)
tommygun
16 Nisan 2019, 19:05
Arkadaşlar bizim motorun ön dişlisi 13t, 14t dişli alıp takmak istiyorum bir ara internetten bulup aldım ama olmadı.Bende vazgeçmiştim. Şimdi tekrar dişli değiştirmek istiyorum. Motora binen herkes 1 diş büyüt diyor.
Varmı ön dişliyi değiştiren eden ?
Nereden aldı bir yardımcı olsa süper ötesi olacak gerçekten :)
Torkun %7 gibi azalıp son hızın %7 gibi artar. Forumda biryerlerde okumuştum ön dişlinin ebatıyla oynanmaması gerektiği ve değişiklik isteniyorsa bunu arka dişli ebatı değiştirerek yapılması gerektiğini yazmışlardı. %7 lik bir tork azalışı ve son hız artışı için ön dişline dokunmadan arka dişlini 40'a düşürüp 106 bakla zincir kullanmalısın. Bu yapılan hesap senin orijinal 13 T ön dişli, 43 T arka dişli ve 108 bakla zincir kullandığını farzederek yaptım.
mersinLee33
17 Nisan 2019, 09:53
Torkun %7 gibi azalıp son hızın %7 gibi artar. Forumda biryerlerde okumuştum ön dişlinin ebatıyla oynanmaması gerektiği ve değişiklik isteniyorsa bunu arka dişli ebatı değiştirerek yapılması gerektiğini yazmışlardı. %7 lik bir tork azalışı ve son hız artışı için ön dişline dokunmadan arka dişlini 40'a düşürüp 106 bakla zincir kullanmalısın. Bu yapılan hesap senin orijinal 13 T ön dişli, 43 T arka dişli ve 108 bakla zincir kullandığını farzederek yaptım.
Evet bu hesapları da yapıp almıştım ön dişliyi. (TEeorik olarak 7,69 artış olması gerekiyor son hızda) aslında ama uymayınca vazgeçmiştim. Aslında amacım hız artışı değil. Şehir içinde vites aralarını uzatıp (diliden dolayı dah düşük devirde daha yüksek hız) çok fazla vites değiştimek zorunda kalmak istemiyorum. yoksa uzun yolda zaten devir artmadığı ve tork azaldığı için aşağı meyil olmadığı sürece hız artmayacak :)
tommygun
17 Nisan 2019, 18:00
Evet bu hesapları da yapıp almıştım ön dişliyi. (TEeorik olarak 7,69 artış olması gerekiyor son hızda) aslında ama uymayınca vazgeçmiştim. Aslında amacım hız artışı değil. Şehir içinde vites aralarını uzatıp (diliden dolayı dah düşük devirde daha yüksek hız) çok fazla vites değiştimek zorunda kalmak istemiyorum. yoksa uzun yolda zaten devir artmadığı ve tork azaldığı için aşağı meyil olmadığı sürece hız artmayacak :)
Biz Sym Wolf.lerde 13-35 kullanıyoruz. Torku şehiriçi için memnun edici. Bir arkadaşımız 14-35 yapmıştı zamanında ve motorun tüm atikliğinin kaybolduğunu söylüyordu.
kdiner
17 Nisan 2019, 18:28
bu linkten daha iyi hesap yapabilirsiniz, öne veya arkaya ne takarsam ne artı ve eksi yönde etkiler görmüş olursunuz.
https://sprocketcalculator.com/
mersinLee33
18 Nisan 2019, 17:16
Biz Sym Wolf.lerde 13-35 kullanıyoruz. Torku şehiriçi için memnun edici. Bir arkadaşımız 14-35 yapmıştı zamanında ve motorun tüm atikliğinin kaybolduğunu söylüyordu.
bakalım uygun dişli bulabilirisem sonuçları paylaşırım. Ama atikliğin çok düşeceğini sanmıyorum çünkü arkada dişli zaten gereksiz büyük :)
roadpeople
18 Nisan 2019, 20:57
bizim motorun orjinal ön arka dişli boyutu ve zincir boyutu nedir acaba
mersinLee33
19 Nisan 2019, 09:45
bizim motorun orjinal ön arka dişli boyutu ve zincir boyutu nedir acaba
ön 13t arka 43t
seagroover
22 Nisan 2019, 12:44
Merhaba benelli ailesine yeni katildim 15bin de tnt 25 aldim izmirdeyim. Motoruma replika hani su 300 lira olan susturuculu egzozlardan almak istiyorum sc project. Girisi icin 51mm yaziyor universal yani cogu motorda standart anladigim kadariyla?
Ayrica gidon aynasi dusunuyorum, uzerindeki aynalar neyazikki cok guzel durmuyor. Bunun icinde belli bir standarti var mi bilen varsa ve paylasirsa cok sevinirim.
Motorumla ilgili tek sikintim zincir sesi, Aslan motorda gerdirdik ama 20 bin de degismesi gerek anladigim kadariyla dislilerle beraber. Onerebileceginiz bir zincir markasi ve fiyat araligi varsa cok sevinirim, ya da zincir sesinin giderilmesi icin baska bir alternatifi olan varsa cok sevinirim. Herkese iyi gunler
huduni
22 Nisan 2019, 14:16
Uzun süre zincir sesini kesemedim. Kullandığım zincir yağından memnun değildim. Çünkü sıçrıyor, her yeri batırıyordu. Ipone x treme road diye bi zincir yağı aldım. Asıl alma sebebim, yağladığım kısmın beyazlayıp yağlandığını belli etmesiydi. Zincir sesi KESİLDİ. Anladığım kadarıyla iyi zincir yağı sesi kesiyor.
mersinLee33
22 Nisan 2019, 17:09
Uzun süre zincir sesini kesemedim. Kullandığım zincir yağından memnun değildim. Çünkü sıçrıyor, her yeri batırıyordu. Ipone x treme road diye bi zincir yağı aldım. Asıl alma sebebim, yağladığım kısmın beyazlayıp yağlandığını belli etmesiydi. Zincir sesi KESİLDİ. Anladığım kadarıyla iyi zincir yağı sesi kesiyor.
iyi zincir yağı ile ses azalsada her halükarda yine de sesli çlaışıyor çok yapacak birşey yok alışıyorsun bir süre sonra :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------
Merhaba benelli ailesine yeni katildim 15bin de tnt 25 aldim izmirdeyim. Motoruma replika hani su 300 lira olan susturuculu egzozlardan almak istiyorum sc project. Girisi icin 51mm yaziyor universal yani cogu motorda standart anladigim kadariyla?
Ayrica gidon aynasi dusunuyorum, uzerindeki aynalar neyazikki cok guzel durmuyor. Bunun icinde belli bir standarti var mi bilen varsa ve paylasirsa cok sevinirim.
Motorumla ilgili tek sikintim zincir sesi, Aslan motorda gerdirdik ama 20 bin de degismesi gerek anladigim kadariyla dislilerle beraber. Onerebileceginiz bir zincir markasi ve fiyat araligi varsa cok sevinirim, ya da zincir sesinin giderilmesi icin baska bir alternatifi olan varsa cok sevinirim. Herkese iyi gunler
egzozu değiştirmeyi ben de düşünüyorum sadece ceza korkum var :( bizim egzoz gerçekten tipsiz duruyor. sesi mühim değil tipi güzel olsun yeter benim için :))
seagroover
23 Nisan 2019, 10:07
İpone x treme road zincir yagi, bunu yazdim bir kenara 🙂 deneyip bilgi verecegim. Eger susturuculu egzoz takarsak ceza almamizi gerektirecek bir durum yok. Sesi toklaştiran sc project egzozlardan takicam kafaya koydum.
Motoru yeni aldigim icin ekipman vs epey masraf yaptim ama aklimdaki degisiklikleri yapacagim yavas yavas. İzmir de olan varsa yazarsa cok sevinirim beraber gazlariz.
Daha once gv650 kullandim cok guzel bir klubumuz vardi acaba tnt kullanicilari icin de oyle bir klub varmi
mersinLee33
09 Mayıs 2019, 10:40
Arkadaşar motorlarınızın rölanti devri nedir(sıcakken) yazabilir misiniz ?
aorer
09 Mayıs 2019, 15:56
1500 dev/dak ilk çalıştırmada bir süre 2000 devirde çalışıyor sonra düşüyor malum.
mersinLee33
10 Mayıs 2019, 11:35
Dün 3000 civarı geziniyordu gaz telini biraz kurcaladım şimdi 2000 in altına iniyor ısınınca düzeldi sanırım :)
seagroover
11 Mayıs 2019, 10:16
1500 hocam devir. Buarada replika akrapovic egzoz taktirdim. Merak eden forumlarda benim gibi arastirma yapan arkadaslara anlatayim
Replika egzoz 300 350 lira civarinda ve size tavsiyem siyah almaniz cunku bir sure sonra egzoz yanacak. Ozellikle karbon diye satilan egzozlar yanip siyahlasiyor tavsiye etmiyorum.
Bulundugunuz ilde ki ben izmirdeyim motor egzozcularini eleyin. Sizden 300 lira montaj parasi isteyecekler, katalitigi iptal edelim diyecekler vs vs.
İsminde motor gecen cogu usta uzgunum ama dolandirici, soz meclisten disari ama 50 liralik isi el emegi var diye size 300 liraya yapmaya calisiyorlar.
Gidin tanidik duzgun bir oto egzozcusu bulun ayni islemi 80 liraya yapar maksimum. Yapacagi sey stock egzozu kesip aldiginizi kaynattitmak. Egzozu taktirirken susturuculu ve susturucusuz denettirin, sesi abarti degilse duzgun egzoz aldiysaniz susturucusuz da kullanabilirsiniz. Hatta dusuk cc lerde susturuculu kullanmanin zararlari diye videolar var, ne kdr dogru bilemiyorum ama susturucusuz daha iyi deniyor.
Motorun genel cekisi eskisinden daha iyi olur diyene inanmayin, aldiginiz egzoz replika stock egzoz fabrikada ayarlaniyor en iyi yakit ve performansa gore. Ama sesi cok doyurucu, cbr 600 kulllanan arkadasim 600cc gibi oldu sesi dedi. Ve ilgi cekiyorsunuz, yeterki sesi abarti rahatsiz edici olmasin.
Benelli25
13 Mayıs 2019, 02:36
Selamunaleykum arkadaşlar benim sağ depo kapağından bi titreşim sesi geliyor bi türlü çözemedim napabilirim bunun için bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?
Benelli25
15 Mayıs 2019, 02:13
Arkadaşlar birde motorda 5 ile 6 bin devir arası gidondan ugultuya benzer bi ses geliyor sizde dr varmı aynı durum
seagroover
16 Mayıs 2019, 18:09
O zirilti benim motordanda geliyor. Tam olarak nereden bilemiyorum ama bir arkadaş sanki km gostergesine ya da far baglantilarina mudahele edilerek sorunun cozuldugunu soylemisti sanki. Tekrar bu yazilanlari gorunce yazar belki
seagroover
02 Haziran 2019, 08:10
Belki birilerine yardimi dokunur. Grenajlari sokup depo uzerine sunger koyuyorlar. Ayrica zirilti sag grenajin motorla baglantilarindan geliormus, kirikmis. Umarim benzer ses gelen arkadaslara bir faydasi olur
kurt77
13 Haziran 2019, 17:58
far ile km sayacı parçaları birbirine değdiği için uğultu yapıyor.Farı sökün ve araya çift taraflı bant çekin ve tekrar montaj yapın, ses kesilecektir.Kesilmezse depo üstünde bulunan plastik parçaları sökün toplam 4 parçadan oluşuyor depo ile plastik arasına sünger serin fazlalıkları kesin ve plastikleri tekrar yerine montajlayın. Uygulaması oldukça basittir. Kolay gelsin.
pacaveli
24 Haziran 2019, 04:54
Arkadaşlar cok konuşulmuş olsa gerek ama alınır mı motor titreşim nasıl? Uzun yolda yorar mi? Ve temiz ikinci eli için ne kasar piyasası şu an?
mersinLee33
25 Haziran 2019, 10:57
far ile km sayacı parçaları birbirine değdiği için uğultu yapıyor.Farı sökün ve araya çift taraflı bant çekin ve tekrar montaj yapın, ses kesilecektir.Kesilmezse depo üstünde bulunan plastik parçaları sökün toplam 4 parçadan oluşuyor depo ile plastik arasına sünger serin fazlalıkları kesin ve plastikleri tekrar yerine montajlayın. Uygulaması oldukça basittir. Kolay gelsin.
ben söktüm farı ve öyle çift taraflı bant çelkilecek bir yer göremdim dolayısı ile sökmem pek işe yaramadı. :(
aldırmıyorum artık :)
seagroover
28 Haziran 2019, 12:49
Motor 250cc naked fiyat performans olarak alabileceginin en iyisi. Ustelik rakiplerine gore daha tok duruyor, tork ve seriligi gayet yerinde. Ayarinda gidersen cok az yakiyor, ben haftasonu full cesmeye gidip geliyorum. Paran varsa abs li yamaha mt25 al, paran yoksa benelli tnt25 al bu kadar basit. Yakisikli makine
mersinLee33
03 Temmuz 2019, 15:21
Selamunaleykum arkadaşlar benim sağ depo kapağından bi titreşim sesi geliyor bi türlü çözemedim napabilirim bunun için bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?
hocam deponun üsütüdneki plastik kısmı çıkarıp altına şilte gibi birşey serip geri takıyorsun ses filan kalmıyor.
Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandır konuya yazan olmamış. Nerdeyse bütün konuyu okudum. 2. El bir tnt25 almayı düşünüyorum. 8bin küsür km'de. Şuanda rks winner 200 kullanıyorum. Sizce almaya değer mi? Hatay'da yaşıyorum. Servis konusunda sıkıntı çekebilirim ama sağlam ustam var. Yedek parça durumu nasıl? Bilgi verirseniz sevinirim
mersinLee33
22 Temmuz 2019, 14:26
Yedek parçası bulunuyor ki zaten 2019 bn251 ile aynı motor olduğu için yedek parça konusunda sıkıntı çekeceğinizi sanmam. Güzel sağlam motosiklet. Fiyat performans motoru denebilir. Neredeyse cbf150 parasına ikinci ellerini bulmak mümkün.
Ben 6500 km kullandım herhangi bir sıkıntı yaşamadım. sadece fabrika çıkışı lastikleri kötü onu değiştimenizi öneririm.
Ama şöyle de bir durum da var Türkiye'ye ilk gelen partide sıkıntı yaşayanlar olmuştu ama ikinci partide çok nadir sorun yaşayan.
bonder
13 Ağustos 2019, 20:12
Herkese selam. 50'lik motorla başladım 1400 km civarı tecrübem var fakat trafik tecrübem 94 ten beri aktif araç kullandığım için mevcut. Bir aracım da var fakat motor ehliyeti de almak istiyorum. 50 cc lik makineyi sattım tabi aslında 50 cclik değil 110 civarı birşeydi ruhsatta 50 geçiyordu yani. Şimdi bu TNT 25 'i kafaya taktım gibi 2. el temiz ve uygun fiyatlı bulursam alacağım. Tavsiye eder misiniz veya dikkat etmem gereken şeyler nelerdir. Mesela vergi kaç tl çıkıyor. Yakıtı nasıl vb
roadpeople
18 Ağustos 2019, 03:14
2. nesil alabilirsin uzun yolda 3.5 lt yi gördüm tork falan güzel makinada tavsiye ederim
KayaEmre
01 Eylül 2019, 22:16
Hayırlısıyla bugün cafe 152yi takasla tnt25 e çevirdim. Motor bana 9000 tl gibi bir rakama geldi. 30 bin km de . Yalovadan aldım. İstanbula dönerken yolda bi kaç kez stop etti gerek yüksek süratte gerek düşük. Marş vermediği zamanlarda oldu. 100 km içinde 4 5 kez stop ettim. Grenaj da ve kafada titreme çok fazla hissediliyor 5 6 bin devirden itibaren. Ben her türlü tavsiye ye açıgım. 2 hafta sonra kocaeli dönücem. Kocaelinde sıkıntı yaşamak istemiyorum pek. Hayırlı sürüşler
fb__ömer
10 Ekim 2019, 12:14
Arkadaşlar tnt 25 mi alınır yoksa ns200 mü? 11000 tlye kadar sadece bu ikisi var aklımda.
kurt77
27 Ekim 2019, 22:22
https://imgyukle.com/i/20190702-102437.E1rjff
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
https://i.imgyukle.com/2019/10/27/E1rjff.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
2016 model Benelli tnt 25'imle birlikte bu yaz Akdenız, Toroslar turu yaptım 2000 km yol gittim, 1 hafta sürdü,yukarıdaki resim motor turu yapmak isteyenlere gelsin.Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
https://i.imgyukle.com/2019/10/27/E1SoMS.jpg
levend84
28 Ekim 2019, 00:40
https://imgyukle.com/i/20190702-102437.E1rjff
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
https://i.imgyukle.com/2019/10/27/E1rjff.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
2016 model Benelli tnt 25'imle birlikte bu yaz Akdenız, Toroslar turu yaptım 2000 km yol gittim, 1 hafta sürdü,yukarıdaki resim motor turu yapmak isteyenlere gelsin.Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
https://i.imgyukle.com/2019/10/27/E1SoMS.jpg
Tekerine daş değmeye..
Kazasiz surusler..keyfini cikar.
kurt77
28 Ekim 2019, 20:57
Eyvallah kardeşim teşekkür ederim.Allah cümlemizi kazalardan korusun.
Tnt 25 alacaklara şunu söyleye bilirim, 2018 de sıfır olarak aldığım motosikletimi mekanik ve motor arızası gibi bir arıza ile karşılaşmadım. İlk başlarda stop etme sorunu bende yaşadım. Servise ikinci gidişimde sorun çözüldü. Sorunun elektriksel ve montajla alakalı olduğu söylendi. Bulunduğunuz ilde motosikleti tanıyan, anlayan iyi bir ustaya temas etmeniz çok önemli buna dikkat edin. Araştırın. Bu sadece Benelli markası için değil tüm model ve markalar için geçerli..[COLOR="Silver"]
https://imgyukle.com/i/E2iuE0
https://imgyukle.com/i/E2iryP
https://imgyukle.com/i/E2iyhq
serdare
07 Kasım 2019, 20:25
Benelli TNT25 marka ve model motosikletimde ciddi derecede rölanti problemi vardı. Ne zaman kırmızı ışıkta dursam stop ediyordu. Servise gittiğimde elektronik parçaların arızalı olduğunu ve elektronik aksamlar için garantinin 1 yıl olduğunu söylediler. Oysa garanti belgesi yönetmeliğinde motorsiklet için 2 yıl garantili olduğu geçer. Elektronik ve mekanik diye bir ayrım yoktur. Bana arızalı olduğunu düşündükleri parçalar için 1000 TL'nin üzerinde bir masraf çıkardılar. Öyle olunca ücret ödemek istemediğimden yaşadığım şehirde bulunan bir diğer yetkili benelli servisine motorumu bıraktım. Tam 3 hafta boyunca öyle oldu böyle oldu diyerek bekletildim ve en son sorunun tam düzelmediğini ancak stop etmenin ortadan kalktığını sadece devir dalgalanması olduğunu söylediler. Herhangi bir parça değişimi yapılmamıştı bu aşamada. Motoru çalıştırınca benzin kokusu aldım. Ustaya da bunu söylediğimde yeni çalıştığında yapar dedi. Sanki motor benim değil ve hiç tanımıyorum. Neyse motor başında ustaya ne yaptığını sorarken birkaç dakika geçti ve motora tekrar baktığımda gördüm ki motor bloğundan benzin damlıyor. Gelip alabilirsiniz dedikleri motordan benzin damlıyordu. Usta tamam şimdi bulduk senin motorun enjektörünün değişmesi lazım dedi ve merkeze enjektör için talep açtılar. Parça geldi gelmesine de bu sefer de servisin yerini taşıyoruz diyerek benim motoru ve garantiden gelen parçayı tekrar ilk gittiğim servise bıraktılar. Servise telefonumu da vermişler işte değiştik parçayı deyip aradılar ve gittim motoru almaya. Bir baktım ki motorda hiçbir değişiklik yok sadece benzin kaçırma durumu çözülmüş ki o da servise gittiğimde zaten olmayan ustanın müdahalesi sonucu ortaya çıkan bir sorundu.Servisin yaklaşımı yine aynıydı 1 yılı geçtiği için garanti kapsamında elektronik parça değişmezmiş. Bir de başta bu servisin arızalı olduğunu düşündüğü parçalar enjektör değildi ve motoru alırken bu parça ile ilgisi yoktu boşuna değişti dediler. Tutup benelli müşteri hizmetlerini arayıp durumu anlattığımda 2 yıllık garanti süremi doldurduğum için bir şey yapılamayacağı söylendi. Oysa yine garanti belgesi yönetmeliği der ki serviste geçen süre garanti süresine eklenir. Garanti sürem dolmadan servise gitmiş olmama rağmen ustanın yanlış tespitinden ve beni uzun süre bekletmesinden dolayı şimdi garanti süren doldu deniyor. Servise girişte herhangi bir evrak vermedikleri için onu da kanıtlayamıyorum. Bu arada yaşadığım şehir Ankara. Koca başkentte bu şekilde hizmet veren markanın küçük şehirlerde nasıl hizmet verdiği de merak konusu. Bir markanın müşteri deneyimi bu şekilde olmamalı diye düşünüyorum.
impetum
01 Aralık 2019, 21:03
Sinterli ön fren balatası bulabilen var mı arkadaşlar?
kurt77
26 Mart 2020, 17:21
4 aydır kimse foruma girmemiş ,mevsimsel olarak mı yoksa virüsten dolayı kimse dışarı çıkamadığından dolayı mı bilinmez..Herkese sağlıklı ve kazasız günler dilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------
Arkadaşlar merhaba forumda bununla ilgili konu mutlaka açılmıştır ama ben bulamadım o sebeple konu başlığı açıyorum. 2016 model Benelli tnt (250 cc) kullanıcısıyım.Motosiklette şarj sorunu başladı.Elektirik sisteminde yapılan ölçüm neticesinde konjektörün arızalı olduğu ve değişmesi gereği ortaya çıktı .Motorun orjinal parçası çok pahalı olduğu için alamadım.Yaptığım araştırmada mondial rx3i Evo(250cc) motosikletinin konjektörünün gerek şekil ve gerek de bağlantı soketlerinin benim motorunkiyle aynı olduğunu gördüm.Fiyat üçte bir daha ucuz.Acaba motorun kendi konjektöründen farklı bir konjektör kullanılabilir mi bunu yapan oldu mu ? Görüş ve yardımlarınızı bekliyorum.Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------
Bu sayfaya birileri Allah bilir ne zaman girer de benim yazıyı görür cevaplandırır.:pr:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO