Orijinalini görmek için tıklayınız : Benelli Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Lifester
22 Haziran 2017, 10:07
Artık ehliyetimi aldım hayal ettiğim tnt25i almak için önümde birtek para engeli kaldı inşallah yakında aranıza katılacağım
hacıyatmaz
22 Haziran 2017, 17:38
Artık ehliyetimi aldım hayal ettiğim tnt25i almak için önümde birtek para engeli kaldı inşallah yakında aranıza katılacağım
Acele etmezsen euro4 modellerini almak zorunda kalacaksın orda da biraz fiyat yüksek olacak :)
Lifester
22 Haziran 2017, 22:49
Acele etmezsen euro4 modellerini almak zorunda kalacaksın orda da biraz fiyat yüksek olacak :)
Para bulmak kolay değil ki be usta
braveman
22 Haziran 2017, 23:10
Euro4 modelleri geliş tarihi hakkında bir açıklama yapıldı mı arkadaşlar.
EpaddaiC
23 Haziran 2017, 15:38
Farkında mısınız bilmiyorum ama Distribütör indirim yaptıktan sonra herkes motoru aldı ve forumdan uzaklaştı ne yazan var ne çizen. Halbuki geçen sene burada bu tarihlerde bayram gezileri konuşulurdu.
Yavuz"
24 Haziran 2017, 19:55
Herkese merhaba. Şimdiden bayramınızı kutlarım. Yaşadığım sorunla alakalı fikrinizi almak istiyorum. Tnt 25 sahibiyim ve yaklaşık 6500 kmdir kullanıyorum. 1 hafta önce yaklaşık 200 kmlik rota içerisinde 2 kere motorun hareket halindeyken stop etmesiyle karşılaştım. Bu durumu 130-140 km hızlarda yaşadım. İlk stopta gösterge dahil herşey gitti. Trafiğin akışından dolayı sağa çekip duramadım, marşa basıp çalıştırarak devam ettim. İkinci stop durumda motor tamamen söndü ve marş almadı. Sonrası sağ çektim ancak kontagı açıncaki ilk benzin püşkürtmesini yapmadı ve marş almadı. Sigortaları degiştirince bu durum düzeldi ancak yine marş almadı. Motoru vurdurdum ama malesef aynı durum. Bir kaç kez motoru vurdurduktan sonra motor çalıştı. Ancak 5 sn. içindi stop edip durdu. Artık sövmeye başlamışken son vurdurmada çalıştı ve yoluma devam ettim. Sonraki gün motoru servise götürürken gaz açmalarımda motorun belli bir hızda selam verdiği/öksürdüğünü fark ettim. Ancak bu durumu her zaman yapmıyor ivmelenmeye geçerken yaşanıyor. Sanki benzin bir an gitmiyor da sonra gidiyor gibi. Servise ulaştım ve teslim ettim. Motorun sargısının değişceniğini belirttiler. 1 hafta geçti bugün teslim aldım. Test ederken stop etme ve marş almama 2 kere gerçekleşti. Usta tekrardan motoru cihaza bağladı ancak beyinde herhangi bir hata vermedi. Açıkcası sorun nedir, nedendir şuan anlaşılamadı. Oksijen sensöründen kaynaklanma ihtimaline karşın siparişi verilecek. Artık bayramdan sonra bu yaşadıklarım sargı ve oksijen sensöründen mi yoksa başka bir nedenden mi anlayacağız. Biraz uzuncana bir yazı oldu. Sonuç olarak bu durumla karşılaşmış kişiler aramızda varsa ise sorunun çözümüne nasıl ulaştıklarını yazarlar ise sevinirim. Selamlarımla.
emremm
24 Haziran 2017, 22:45
Herkese merhaba. Şimdiden bayramınızı kutlarım. Yaşadığım sorunla alakalı fikrinizi almak istiyorum. Tnt 25 sahibiyim ve yaklaşık 6500 kmdir kullanıyorum. 1 hafta önce yaklaşık 200 kmlik rota içerisinde 2 kere motorun hareket halindeyken stop etmesiyle karşılaştım. Bu durumu 130-140 km hızlarda yaşadım. İlk stopta gösterge dahil herşey gitti. Trafiğin akışından dolayı sağa çekip duramadım, marşa basıp çalıştırarak devam ettim. İkinci stop durumda motor tamamen söndü ve marş almadı. Sonrası sağ çektim ancak kontagı açıncaki ilk benzin püşkürtmesini yapmadı ve marş almadı. Sigortaları degiştirince bu durum düzeldi ancak yine marş almadı. Motoru vurdurdum ama malesef aynı durum. Bir kaç kez motoru vurdurduktan sonra motor çalıştı. Ancak 5 sn. içindi stop edip durdu. Artık sövmeye başlamışken son vurdurmada çalıştı ve yoluma devam ettim. Sonraki gün motoru servise götürürken gaz açmalarımda motorun belli bir hızda selam verdiği/öksürdüğünü fark ettim. Ancak bu durumu her zaman yapmıyor ivmelenmeye geçerken yaşanıyor. Sanki benzin bir an gitmiyor da sonra gidiyor gibi. Servise ulaştım ve teslim ettim. Motorun sargısının değişceniğini belirttiler. 1 hafta geçti bugün teslim aldım. Test ederken stop etme ve marş almama 2 kere gerçekleşti. Usta tekrardan motoru cihaza bağladı ancak beyinde herhangi bir hata vermedi. Açıkcası sorun nedir, nedendir şuan anlaşılamadı. Oksijen sensöründen kaynaklanma ihtimaline karşın siparişi verilecek. Artık bayramdan sonra bu yaşadıklarım sargı ve oksijen sensöründen mi yoksa başka bir nedenden mi anlayacağız. Biraz uzuncana bir yazı oldu. Sonuç olarak bu durumla karşılaşmış kişiler aramızda varsa ise sorunun çözümüne nasıl ulaştıklarını yazarlar ise sevinirim. Selamlarımla.
Sizin problem bu olabilir mi? @ubim yazmış.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/139167-benelli-tnt-25-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-143.html
Yavuz"
24 Haziran 2017, 23:29
Merhaba. Aküyü ve sigortaları kontrol ettik. Oksijen sensörünün benzin akışını kontrol ettiğini ve arızalanmış ise ani gaz kesmelerin bundan dolayı olabileceğini varsayım olarak belirtti. Malesef ellerinde olmadığı için bugün değişimi yapılamadı. Haftaya geldiğinde degiştirip sorunun devam edip etmediğine bakacağız. Bu noktada ivmelenmede gaz kesme yapması ilginç. Bozuk olan sensör 80-90 km de arıza çıkarmıyor da neden 105 ve üstü kmlerde neden teklemeye başlıyor? Birbirini tetikleyen sorunlar yığını çıkma olasılığı beni rahatsız ediyor.
pea
24 Haziran 2017, 23:29
@Yavuz"
Öncelikle geçmiş olsun. Biraz moral bozacağım ama olsun.
O diagnostik cihazının zaten hiç işe yaradığını görmedim ben. Ya süs olsun diye konmuş ya da servisler kullanmayı bilmiyor.
İlk önerim; servise her bıraktığınızda kağıdını isteyin. Vermezlerse bağırın çağırın, alın. Çünkü büyük olasılıkla sorunu çözemeyecekleri için birkaç kere daha gideceksiniz. Stop etme sorunu çözülünce başka bir sorun çıkacak. İşte o zaman mahkemeye vermek isteyeceksiniz ve elinizde belge olmuş olacak.
İkinci önerim; satıp kurtulun :)
Sorun büyük olasılıkla oksijen sensöründen değil. Bende de giderken stop etme, öksürme sorunu vardı, hava akış sensörü değişince geçti.
Marş almama, gösterge gitmesi akünün tamamen boşalmasından. O da sargı yandığı için zaten.
Sargı yanınca konjektörü ve enjeksiyonu(ECU) bozmuş olabilir. Deneme yanılma yerine, adam gibi ölçmeleri gerekiyor. "Aaa enjeksiyon olabilir, yenisini sipariş edelim" deyip, yenisi gelince de "aa bundan değilmiş, bir de beyin sipariş edelim" demeyi tercih ediyor servisler, elektronik sistemin eğitimlerini dinlemek yerine.
Ölçmüyorlarsa siz ölçün. Akü kutup başlarında 13.8-14.5V olması gerekiyor.
Kaynak Yuasa'nın sitesi: http://www.yuasabatteries.com/faqs.php?action=1&id=30
Benim şarj sistemi 13.4, 13.5V civarında geziniyordu. Defalarca "Konjektörde sorun olmasın?" dedim, "13.5 normal normal" cevabı aldım. Sonuçta 3 kere sargım yandı. Konjektör hala normal servise/fabrikaya göre.
Tekrar geçmiş olsun. Dediğim gibi biraz moral bozdum, kusura bakmayın :)
Yavuz"
24 Haziran 2017, 23:54
@pea
Cevabınız için teşekkürler. Öneri ve bilgilendirmelerinizi dikkate alacağım. Açıkcası sat kurtul kısmında gelecek sene için motoru değiştirme planım var ancak bu durum yaşadığım sorun dışında. Şuan ki öncelik en pürüzsüz şekilde sorunu çözmeye çalışmak. Servislerin barındırdığı ekipmandan, iş bilgilerine ve bireysel olarak davranışlarına kadar istediğimizi elde etmek malesef ve ne yazık ki zor. Bu şartlar altından sorunu çözmek takdir edersinizki daha da işin içinden çıkılmaz hale sokabiliyor. Bundan dolayı değişmeyecek parçada kalmasa bu motoru ilk günkü çalışır sağlıklı haline uğraşa uğraşa getirteceğim. Umarım bu durum haftalarımı serviste geçirmeden en kısa zamanda gerçeklesir.
sessizsakin
28 Haziran 2017, 23:54
Herkese merhaba. Şimdiden bayramınızı kutlarım. Yaşadığım sorunla alakalı fikrinizi almak istiyorum. Tnt 25 sahibiyim ve yaklaşık 6500 kmdir kullanıyorum. 1 hafta önce yaklaşık 200 kmlik rota içerisinde 2 kere motorun hareket halindeyken stop etmesiyle karşılaştım. Bu durumu 130-140 km hızlarda yaşadım. İlk stopta gösterge dahil herşey gitti. Trafiğin akışından dolayı sağa çekip duramadım, marşa basıp çalıştırarak devam ettim. İkinci stop durumda motor tamamen söndü ve marş almadı. Sonrası sağ çektim ancak kontagı açıncaki ilk benzin püşkürtmesini yapmadı ve marş almadı. Sigortaları degiştirince bu durum düzeldi ancak yine marş almadı. Motoru vurdurdum ama malesef aynı durum. Bir kaç kez motoru vurdurduktan sonra motor çalıştı. Ancak 5 sn. içindi stop edip durdu. Artık sövmeye başlamışken son vurdurmada çalıştı ve yoluma devam ettim. Sonraki gün motoru servise götürürken gaz açmalarımda motorun belli bir hızda selam verdiği/öksürdüğünü fark ettim. Ancak bu durumu her zaman yapmıyor ivmelenmeye geçerken yaşanıyor. Sanki benzin bir an gitmiyor da sonra gidiyor gibi. Servise ulaştım ve teslim ettim. Motorun sargısının değişceniğini belirttiler. 1 hafta geçti bugün teslim aldım. Test ederken stop etme ve marş almama 2 kere gerçekleşti. Usta tekrardan motoru cihaza bağladı ancak beyinde herhangi bir hata vermedi. Açıkcası sorun nedir, nedendir şuan anlaşılamadı. Oksijen sensöründen kaynaklanma ihtimaline karşın siparişi verilecek. Artık bayramdan sonra bu yaşadıklarım sargı ve oksijen sensöründen mi yoksa başka bir nedenden mi anlayacağız. Biraz uzuncana bir yazı oldu. Sonuç olarak bu durumla karşılaşmış kişiler aramızda varsa ise sorunun çözümüne nasıl ulaştıklarını yazarlar ise sevinirim. Selamlarımla.
Benim motorda da rölantide stop etme olayı var. Onun dışında hiç bi sıkıntı yok.( yani sanırım henüz... :D )
Eğer gazı birden kesmeyip nazikçe rölanti devrine getirip bırakırsam stop etmiyor. Ancak gazı bırakınca lönk diye stop ediyor.
Ben bendeki sorunun bi yazılım sıkıntısı olduğunu düşünüyorum. Servis de öyle düşündü. Bi ara gidip güncellicez bakcaz bakalım nolcak :)
ismail.mrt
29 Haziran 2017, 12:20
Merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım yaklaşık 1 ay önce karabük bayiden benelli tnt25 aldım şuanda ankarada ikamet ediyorum motor gayet güzel bi motor tavsiye ederim fiyat performans olarak cok iyi ayrıca ekonomik fakat başıma bi kaç olay geldi onu bahsetmek istedim bi arkadaş daha belirtmiş geçen gün arkadaşlarla turlarken bi anda motorumun elektrik aksamı kesildi calısmadı vurdurmak fln derken yine olmadı biraz bekledim sonra mars bastıgımda calıstı fakat kısa süre sonra yine aynısını yaptı motorun yan panjurunu söküp sigortasını değiştiğimde sorun kesildi suanda bi sıkıntı yaşamadım ama problemin km telinden kaynaklandıgını düşünüyorum yani motorunuzda bi kısa devre olabilir kontrol ettirin servise ben öyle yapıcam benim km telim suan bozuk temassızlık var siparisini verdik gelicek inş. ayrıca cok kısa sürede fan acıyor o cok garibime gitti nedeni nedir anlamadım suyunu kontrol edicem basıma gelenleri bu şekilde özetledim inş sorunuza yanıt olmuşumdur iyi günler
Balc10
01 Temmuz 2017, 09:22
Merhaba. Aküyü ve sigortaları kontrol ettik. Oksijen sensörünün benzin akışını kontrol ettiğini ve arızalanmış ise ani gaz kesmelerin bundan dolayı olabileceğini varsayım olarak belirtti. Malesef ellerinde olmadığı için bugün değişimi yapılamadı. Haftaya geldiğinde degiştirip sorunun devam edip etmediğine bakacağız. Bu noktada ivmelenmede gaz kesme yapması ilginç. Bozuk olan sensör 80-90 km de arıza çıkarmıyor da neden 105 ve üstü kmlerde neden teklemeye başlıyor? Birbirini tetikleyen sorunlar yığını çıkma olasılığı beni rahatsız ediyor.
Servisin dediğin gibi varsayımla hareket etmesi acı bir durum. Servisler yaparız deyip verilen eğitimleri almıyorlar arızalı motor olunca da genel merkezi arayıp nasıl yapacağız diye soruyorlar. Servis kayıtları genel merkezde her zaman açılıyor genel merkezle konuştuğumda kayıt açılmadan parça göndermiyoruz demişlerdi yani servis cebinden ödemiyor her halde bizim parçaları :) Merkez aynı motorun 2 kez aynı arızayla gelmesinde ciddi bir önem gösteriyor bizzat yaşamıştım.
motokeyf
01 Temmuz 2017, 18:07
Benim motorda da rölantide stop etme olayı var. Onun dışında hiç bi sıkıntı yok.( yani sanırım henüz... :D )
Eğer gazı birden kesmeyip nazikçe rölanti devrine getirip bırakırsam stop etmiyor. Ancak gazı bırakınca lönk diye stop ediyor.
Ben bendeki sorunun bi yazılım sıkıntısı olduğunu düşünüyorum. Servis de öyle düşündü. Bi ara gidip güncellicez bakcaz bakalım nolcak :)
%90 yazılım ile düzeldi bu arıza yazılım olmazsa da sensör ile çözülür umarım sensör servisin elinde vardır.
huduni
03 Temmuz 2017, 23:16
Merhaba.
Bugün (3/7/17 Pazartesi) servise 4 bin bakımı için gittim. Bir de bir arıza başlamıştı benim motorda ona baktırayım dedim. Motoru vitese aldığımda debriyajı sıkmış bile olsam motor çalışmıyordu. Sanki yanayak açıkmış gibi. Önce buna baktı usta. Debriyaj manetinin orada bir müşür var, o bozulmuş, garantiden değişecek, sipariş verdi.
Daha önce (ilk bin km bakımında) servisin uygun gördüğü Castrol yağ kullanılmıştı. Deneyeni denemeyeni, bileni bilmeyeni hemen herkes Motul de Motul dediği için, merakımdan gidip 2 lt Motul 7100 10-50 yağ almıştım. Yağ filtresi ve yağı da değiştirip motoru bir güzel yıkadı usta.
Yağ değişiminden sonraki ilk izlenimim:
Meğer beni motorda iki silindir varmış da biri hiç çalışmıyormuş, ne kadar çok titriyor ve zangırdıyormuş meğerse. Şimdi normal iki silindir oldu. :P Bir de vites geçişlerinde çat-çut, çıtak diye sesler çıkıyordu. En önemlisi de zaman zaman BOŞ'u bulmakta zorlanıyordum. Motorun akıcı bir şekilde çalışmasını sağladı bu yağ. Titreşim çok azaldı (7-8 bin devirde aynalardaki titreşim yüzünden arkayı göremezdim, artık görüyorum), vites geçişleri yumuşak ama hissiz değil, BOŞ'u rahat buluyorum, yolda gidişi akıcı oldu.
Yağ değişiminden sonra 40 km kullandım sadece, yine de ilk izlenimlerimi paylaşmak istedim. Acaba şu yağ mı bu yağ mı diye tereddütü olanlar için belki faydası olur.
genzo
04 Temmuz 2017, 18:26
Merhabalar Ben 9 ay önce aldım gayet güzel ama sıkıntıları var yolda seyir halindeyken vites değiştirirken stop ediyor servise sordum yazılım attılar yine aynı cçzemediler ve birde zincirde acayıp ses var servis bi halttan anlamadığı için kendim DİD VX2 Marka zncir aldım taktım %20 varan bi ses kesintisi oldu performans bi tık arttı bu motoru alacak arkadaşlar bence motorun kendi ustası olacaksa alsınlar ithalatçısından tut servisinden bayisinden tut hepsi damdik
sessizsakin
04 Temmuz 2017, 23:01
Merhaba.
Bugün (3/7/17 Pazartesi) servise 4 bin bakımı için gittim. Bir de bir arıza başlamıştı benim motorda ona baktırayım dedim. Motoru vitese aldığımda debriyajı sıkmış bile olsam motor çalışmıyordu. Sanki yanayak açıkmış gibi. Önce buna baktı usta. Debriyaj manetinin orada bir müşür var, o bozulmuş, garantiden değişecek, sipariş verdi.
Daha önce (ilk bin km bakımında) servisin uygun gördüğü Castrol yağ kullanılmıştı. Deneyeni denemeyeni, bileni bilmeyeni hemen herkes Motul de Motul dediği için, merakımdan gidip 2 lt Motul 7100 10-50 yağ almıştım. Yağ filtresi ve yağı da değiştirip motoru bir güzel yıkadı usta.
Yağ değişiminden sonraki ilk izlenimim:
Meğer beni motorda iki silindir varmış da biri hiç çalışmıyormuş, ne kadar çok titriyor ve zangırdıyormuş meğerse. Şimdi normal iki silindir oldu. :P Bir de vites geçişlerinde çat-çut, çıtak diye sesler çıkıyordu. En önemlisi de zaman zaman BOŞ'u bulmakta zorlanıyordum. Motorun akıcı bir şekilde çalışmasını sağladı bu yağ. Titreşim çok azaldı (7-8 bin devirde aynalardaki titreşim yüzünden arkayı göremezdim, artık görüyorum), vites geçişleri yumuşak ama hissiz değil, BOŞ'u rahat buluyorum, yolda gidişi akıcı oldu.
Yağ değişiminden sonra 40 km kullandım sadece, yine de ilk izlenimlerimi paylaşmak istedim. Acaba şu yağ mı bu yağ mı diye tereddütü olanlar için belki faydası olur.
Yanlış biliyorsan bilmende fayda var. TNT 25 tek silindir :) espirisinden dediysen tamam :D
Yağ motorun kanıdır. Dandik yağ kanı bozuk motor demektir. Castrol power 1 var. o da fena değil. Ama iyi yağ kendini her zaman belli ediyor.
illa motul 7100 mü olmalı dersen, ben 5100 filan da kullandım. en son motora repsol koydular mesela serviste. Bence bilinen motosiklet yağı firmalarının yağları genelde güzel. Lakin ne kadar iyisini koyarsanız o kadar bi yumuşuyor motorda. eskiden kılıç kalkan sesleri gelen motordan yastık savaşı seslerine dönülüyor.
SeCReTBoY
06 Temmuz 2017, 20:03
Merhabalar Ben 9 ay önce aldım gayet güzel ama sıkıntıları var yolda seyir halindeyken vites değiştirirken stop ediyor servise sordum yazılım attılar yine aynı cçzemediler ve birde zincirde acayıp ses var servis bi halttan anlamadığı için kendim DİD VX2 Marka zncir aldım taktım %20 varan bi ses kesintisi oldu performans bi tık arttı bu motoru alacak arkadaşlar bence motorun kendi ustası olacaksa alsınlar ithalatçısından tut servisinden bayisinden tut hepsi damdik
Servislerin sıkıntılı olduğu en başından söyleniyordu ama ortada %70'lik bir gelişme var benim gözlemlediğim senin gittiğin bir servis kötü diye her tarafı kötülemen çok saçma distribütör firmayı bi ara de benim böyle arızam var bak nasıl ilgileniyorlar adamların verdiği hizmet ben Honda'da alamadım.
srcntrk
07 Temmuz 2017, 16:39
Merhaba arkadaşlar tnt 25 kullanıcısıyım bu motorumda ilk defa radyatör sıvısını değiştireceğim, daha önce değiştiren varmı bilmiyorum ama ne kadar sıvı alıyor.Yani kaç litre sıvı almam gerekir? 1 litre alsam yetermi?
Ruling
07 Temmuz 2017, 21:13
Merhaba arkadaşlar tnt 25 kullanıcısıyım bu motorumda ilk defa radyatör sıvısını değiştireceğim, daha önce değiştiren varmı bilmiyorum ama ne kadar sıvı alıyor.Yani kaç litre sıvı almam gerekir? 1 litre alsam yetermi?
Çeşme suyu kullanmaman radyatörün faydasına olacaktır kullanacak olursan da suyu dinlendir öyle koy ve kireçsiz olmasına dikkat et akü suyu bulabilirsen akü suyu kullan bir servis söylemişti zamanında seviyesi nedir hatırlamıyorum ama kullanım kılavuzunda yazıyordu.
emremm
07 Temmuz 2017, 21:26
Çeşme suyu kullanmaman radyatörün faydasına olacaktır kullanacak olursan da suyu dinlendir öyle koy ve kireçsiz olmasına dikkat et akü suyu bulabilirsen akü suyu kullan bir servis söylemişti zamanında seviyesi nedir hatırlamıyorum ama kullanım kılavuzunda yazıyordu.
Arkadaş neler yazıyorsunuz? Akü suyunun radyatörde ne işi var?
Radyatöre antifriz'den başka bir şey koymayınız.
Antifriz'in kaynama sıcaklığı, normal sudan yüksektir ve su aşındırıcıdır, pas, oksitlenme yapar.
Hatta araştırırsanız antifriz'den daha iyi ürünlerde bulabilirsiniz.
Kolay gelsin.
seyralem
08 Temmuz 2017, 10:35
Arkadaş neler yazıyorsunuz? Akü suyunun radyatörde ne işi var?
Radyatöre antifriz'den başka bir şey koymayınız.
Antifriz'in kaynama sıcaklığı, normal sudan yüksektir ve su aşındırıcıdır, pas, oksitlenme yapar.
Hatta araştırırsanız antifriz'den daha iyi ürünlerde bulabilirsiniz.
Kolay gelsin.
:) Akü suyunu bende bi yerde okumuştum ama denemedim antifiriz veya saf su konulabilir ama uzun süreli olsun kaliteli olsun diyorsan antifiriz kullanacaksın.
kdiner
08 Temmuz 2017, 11:24
Her hangi bir katkı maddesine gerek olmayan antifrizler var birde saf su ekleme yapılarak belli bir karışım yapılan antifirizler var ona göre saf su koyarsanız daha iyi olur. Kullanılmaz diye bir kaide yok.
hacıyatmaz
08 Temmuz 2017, 12:41
:) Dostum sen uzun ömürlü ve sorunsuz olması için antifiriz al kullanım kılavuzunda belirtildiği kadar ekle yada en garantisini yap git bir servise bırak değiştirsinler ilerde problem olduğu takdirde kimse sana kafana göre iş yapmışsın demez.
gezgin41
08 Temmuz 2017, 16:22
@hacıyatmaz haklı antifiriz kullanman en mantıklısı daha mantıklı ise servis kontrolünde yaptırman.
motokeyf
08 Temmuz 2017, 18:02
2017 Euro4 modeller için herhangi bir gelişme yada bilgisi olan var mı ?
huduni
09 Temmuz 2017, 02:45
Far ayarı nasıl yapılıyor? Bilip anlatan veya Youtube üzerinde video linki paylaşan olursa çok sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:36 ----------
Servis el kitabı bulan var mı?
sessizsakin
09 Temmuz 2017, 18:32
Radyatöre musluk suyu koyulmaz. Musluk suyunun içindeki mineraller vs. motor suyu ısıtıp soğuttukca blok içine yapışır. zamanla ısı transferini zorlaştırıdığı gibi korozyonlara hatta tıkanmalara sebep olabilir. çok yanlış.
Normalde antifiriz de tek başına konmaz. kaynama derecesi çok yüksektir ve tek başına iyi ısı iletimi yapmaz. bu sebepten çok risklidir.
Bunun yerine ya halihazırda karışım antifirizler kullanılır. yada antifirizin üzerinde yazdığı miktarda " saf su " ile karıştırılır.
Blok içerisinde hava dolaşmadığı için saf su kendi başına korozyona sebep olamaz.
saf su + antifiriz, antifiriz kutusunda yazdığı miktarda karışarak en sağlıklısı.
...
Benim motor meğersem rölantide stop etmiyormuş. Yalnızca gazı birden kapatınca stop ediyormuş. Gazı sakince 1500 devire indirip bıraktığımsa stop etmiyor.
Servise gittim. Yazılım güncellemesi yaptık ama birşey değişmedi. Benden önceki sahibi egzosu değiştirmiş. Şimdi bu egzos varken de emin olamayız belki de motoru olması gerekenden fazla sıkıyordur dedi adam. Kendince de haklı gayet :/ adama katıldığımdan başka bişeyine bakmıcan mı da demedim.
Eski sahibi ise egzosu bulamıyormuş. Sanırım ortada egzos zaten yok :D... Bakalım başımıza neler gelcek. 10.000 bakıma kadar böyle kullanıcam. bana çok sıkıntı vermiyor ama gıcık bişiy. gazı kapatınca stop etmesi. 10.000 bakımda zaten genel bi değişim olucak yağlar filtreler buji vs. o ara oksijen sensörüne de baktırırım diye düşündüm.
starvays
09 Temmuz 2017, 19:20
İstanbuldaki benelli/pulsar/cfmoto kullanıcıları ve benelli/pulsar/cfmoto almayı düşünen arkadaşlar Tuzladaki Üçerler Motor'a dikkat edin. http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/180278-tuzla-ucerler-motor-servis-rezaleti.html
Vlknbnbs
11 Temmuz 2017, 23:41
Arkadaşlar merhaba. Motosiklette yeniyim. 3 ay önce tnt 25 aldım. 750 km'de ilk bakımı yaptırmaya götürdüm. Yaşadığım biraz mahrumiyet yer. Yağ filtresini usta ters taktı yağ kapağını çatlattı. Yeni kapak getirtti. Gelen kapak üzerindeki gibi kendinden contalı değildi. Sıvı conta uygulayıp bu sefer filtreyi düzgün yönde (delik kısım dışa bakacak şekilde) taktı. Ertesi gün farkettim hafif kapaktan sızdırıyor. Bugün tekrar götürdüm. Sıvı contayı daha bol sürdü yarım saat bekledi taktı. 15-20 dakika daha bekleyip binip eve gittim yaklaşık 5-6 km. Park edince baktım çok daha fazla kaçırmış. Yağı da baya eksilmiş. Yarın "ustayı" alıp motorun yanına getirip kapağı tekrar açtırıp filtreyi ve kapağı kontrol edeceğim. Bu sorunu nasıl çözerim?
@Vlknbnbs
Geçmiş olsun.
Başka servis varsa oraya gitmeyi deneyin. O sözde ustayla daha fazla uğraşmamak lazım.
Sıvı conta bol ya da az sürülmez, tam kıvamında sürülmesi gerekir. Zaten sıvı conta da sürmemesi gerekir, zira yan kapağın kendi özel contası var.
Ayrıca yeni sıvı conta, eskisi kazınmadan sürülmez. Büyük olasılıkla eskisinin üstüne sürdü "usta".
Orijinal yan kapak contası getirtmesini isteyin. Sıvı conta filan sürmesin. Yok olmaz, yapamam filan derse direkt Benelli Türkiye'yi arayın ya da mail atın.
Contayı getirtirse de, işiniz bittikten sonra Benelli'yi arayıp şikayet edin.
Vlknbnbs
12 Temmuz 2017, 00:02
@pea
Mardin'de yaşıyorum. Usta değiştirme şansım yok. Kapak orijinal vale moto'nun da internette sattığı kapağın aynısı. Diğer kendinden contalı kapak Antep'te bile yoktu. Kapak contasının markasına bakmadım ama siyah renkliydi. Yarın bu sorunu çözmem lazım. Bu günkü kaçırma öyle sabaha kadar 1-2 damla şeklinde değildi. Ya kapakta sorun oluştu tekrar anlamadım. Anlaşılan bu motor işinde motor ustası olup çıkacağım zamanla.
Öz_Musti
12 Temmuz 2017, 08:44
Arkadaşlar merhaba. Motosiklette yeniyim. 3 ay önce tnt 25 aldım. 750 km'de ilk bakımı yaptırmaya götürdüm. Yaşadığım biraz mahrumiyet yer. Yağ filtresini usta ters taktı yağ kapağını çatlattı. Yeni kapak getirtti. Gelen kapak üzerindeki gibi kendinden contalı değildi. Sıvı conta uygulayıp bu sefer filtreyi düzgün yönde (delik kısım dışa bakacak şekilde) taktı. Ertesi gün farkettim hafif kapaktan sızdırıyor. Bugün tekrar götürdüm. Sıvı contayı daha bol sürdü yarım saat bekledi taktı. 15-20 dakika daha bekleyip binip eve gittim yaklaşık 5-6 km. Park edince baktım çok daha fazla kaçırmış. Yağı da baya eksilmiş. Yarın "ustayı" alıp motorun yanına getirip kapağı tekrar açtırıp filtreyi ve kapağı kontrol edeceğim. Bu sorunu nasıl çözerim?
Nedir bu sahte ustacıklardan çektiğimiz yahu. Bitaraflarını sıvı contayla yapıştıracaksın dışkılayamayacak.
beyaban
13 Temmuz 2017, 14:30
Ustanın distribütör servisini arayıp takıldığı yerde bilgi alması gerekir servislere giden arkadaşlar ustaları bu yönde bilgilendirin bence.
motokeyf
15 Temmuz 2017, 12:35
Sıvı conta yapmak çok zor bir iş değil ustanın sakarlığı diyelim :) Fabrika ile konuştum bu kapak işini Benelli fabrikasından istediklerini henüz kendilerine ulaşmadığı bilgisini aldım Benelli üretimlerde 2 çeşit kapak kullanmış biri stoklarında var diğeri bitmiş gelmesini bekliyorlar.
haydabre
15 Temmuz 2017, 15:27
@pea
Mardin'de yaşıyorum. Usta değiştirme şansım yok. Kapak orijinal vale moto'nun da internette sattığı kapağın aynısı. Diğer kendinden contalı kapak Antep'te bile yoktu. Kapak contasının markasına bakmadım ama siyah renkliydi. Yarın bu sorunu çözmem lazım. Bu günkü kaçırma öyle sabaha kadar 1-2 damla şeklinde değildi. Ya kapakta sorun oluştu tekrar anlamadım. Anlaşılan bu motor işinde motor ustası olup çıkacağım zamanla.
Mardin Midyatta yaren motor iyi ilgileniyor diye duymuştum bi görüş istersen dostum. Geçmiş olsun.
sessizsakin
23 Temmuz 2017, 05:43
Arkadaşlar merhaba. Motosiklette yeniyim. 3 ay önce tnt 25 aldım. 750 km'de ilk bakımı yaptırmaya götürdüm. Yaşadığım biraz mahrumiyet yer. Yağ filtresini usta ters taktı yağ kapağını çatlattı. Yeni kapak getirtti. Gelen kapak üzerindeki gibi kendinden contalı değildi. Sıvı conta uygulayıp bu sefer filtreyi düzgün yönde (delik kısım dışa bakacak şekilde) taktı. Ertesi gün farkettim hafif kapaktan sızdırıyor. Bugün tekrar götürdüm. Sıvı contayı daha bol sürdü yarım saat bekledi taktı. 15-20 dakika daha bekleyip binip eve gittim yaklaşık 5-6 km. Park edince baktım çok daha fazla kaçırmış. Yağı da baya eksilmiş. Yarın "ustayı" alıp motorun yanına getirip kapağı tekrar açtırıp filtreyi ve kapağı kontrol edeceğim. Bu sorunu nasıl çözerim?
Sıvı conta motor yağının net dolaştığı yerlerde, hele hele filtre civarında çok tehlikeli. Usta beceriksizce yaparsa conta parçacıkları motor yağıyla sürüklenip bir yerleri tıkayabilir. zira motordaki yağ kanalları incecik oluyor. Tıkamasa bile yağ akışını zorlaştırır ki motoru öldürmek için yeterli olur.
Bence motoru koyun bir kenara. conta veya komple contalı kapak gelmesini bekleyin derim.
illa sıvı conta uygulanacaksa da, uygulanacağı yer güzelce yağdan arındırılmalı, temizlenmeli, kuru kuru yeterli miktarda, ne az ne de çok sıvı conta sürüp iyice kürlenmesi için yeterince uzun beklenmelidir. bu süre zarfında herhangi bir yağla yada sıvıyla teması iyi değildir.
Sıvı contanın yeterlilik miktarı ise, dolduracağı alanı dolduracak, ancak etrafından dışarı taşmayacak kadar olmalıdır. sürecekseniz de kapak gibi nesnelerde taşarsa kapağın dışına doğru taşacağı, içine doğru taşmayacağı şekilde sürün. parçacıklar yağa karışmasın.
Sizin usta muhtemelen ilk contayı sürerken de kapak ve yuvasını yeterince temizlemedi. sıvı contayı dayadı. conta yoğun olunca da 10 - 15 dk de kürlenmemiştir. daha sonraki uyguladığındaysa yine yeterli yağ ve kalıntı temizliği yapmayıp bol bol contayı dayayınca bu sefer hiç kürlenmedi :)
panpalli
24 Temmuz 2017, 19:42
Allahın belası .baş belası .Bir ayda arıza açmasın . Bir buçuk aydır fabrikada parça bekliyoz . Ne lanet baş belası bir dispritör bunlar .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------
Dava mı açsam yoksa beklesemmi bilemedim . Satacam alacak adamdan utanıyom .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------
9.300 ödedim 1000 tl nerdeyse cebimden gitti . 7000 e satsam bana yazık 9000 e satsam alana yazık . 8000 eh .
Öldürmez . Baş belası yaani
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------
Tnt 25 inizi sizin ..... bisiklet aldım biniyorum . Hiç olmazsa parça sorunu yok . Adamı motordan tiksindiriyorsunuz .
Abi gene mi sen :queen:
Topla tüm belgelerini, aç davanı. Biraz uzun sürer ama yasal faiziyle geri alırsın.
Rosso 2 lastikli, tertemiz motorların 7500'e aylarca satılamadığını gördüm.
panpalli
24 Temmuz 2017, 20:13
3 5 demir parçası için memleketin insanını elin gavuruna gebe bırakanlar yazık size insanlığınızdan utanın . Müslümanlığınızdan utanın .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------
Allahın puta tapan çinlisi üretiyo ineğe tapan hindusu üretiyo . Yedek parça bile üretmekten acizsiniz yazık size . Ne kadar kalitesiz bir ülkeyiz laaan .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:46 ----------
Ünlü mü oldum yoksa ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------
Straforun bozulduğunu .aküyü yediğini . 3 defa yolda kaldığımı . Far düğmesinin bozulduğunu . Yağ yaktığını motoru dağıttığını ve muhtelif sorunlarını paylalmadım . Satılmaz diye . Utanıyom laan kime satacam bu motoru . Ayıp ayıp
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------
İsmini söylemeyecem türkiyenin başka ilinde bir servisi aradım . İlk sorduğu motorda yağ varmı oldu . Dedim yağ lambası yanmıyo var . Daha 1500 km oldu dedim . Motor yağı bitirmiş . Dumanıda değişmedi ki . Müneccim değil ya bu adam dikkat edin gençler . Yağınız heran bitebilir .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------
Avcılarda doğru düzgün bir servis açıldı . Abi senin motorun şase no yanlış dedi . Adamlar yanlış motoru satmış bir yıl servise gitti . Nasıl farkedemiyo bu adamlar . Çünkü servis kaydı girmiyorlar . Muz cumhuriyetinde yaşıyor adamlar kayıt kuyut belge fatura hak getire . Ne lan karpuz mu satıyon bu ne laşkalık . Bu ne varoşluk .
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------
Yazın ortasında 2 ay motor tamirde zaten yazın biniliyo bu melete . Kar yağarken mi binecez . Temiz 3.5 4 ay trafik sigortası serviste gitti zaten . 2 000 km si servis yollarında . Küllün israf .
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------
Çekik gözlü çinli insan sürüleri siz ne kalitesiz insanlarmışınız laaan
sessizsakin
25 Temmuz 2017, 00:45
3 5 demir parçası için memleketin insanını elin gavuruna gebe bırakanlar yazık size insanlığınızdan utanın . Müslümanlığınızdan utanın .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------
Allahın puta tapan çinlisi üretiyo ineğe tapan hindusu üretiyo . Yedek parça bile üretmekten acizsiniz yazık size . Ne kadar kalitesiz bir ülkeyiz laaan .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:46 ----------
Ünlü mü oldum yoksa ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------
Straforun bozulduğunu .aküyü yediğini . 3 defa yolda kaldığımı . Far düğmesinin bozulduğunu . Yağ yaktığını motoru dağıttığını ve muhtelif sorunlarını paylalmadım . Satılmaz diye . Utanıyom laan kime satacam bu motoru . Ayıp ayıp
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------
İsmini söylemeyecem türkiyenin başka ilinde bir servisi aradım . İlk sorduğu motorda yağ varmı oldu . Dedim yağ lambası yanmıyo var . Daha 1500 km oldu dedim . Motor yağı bitirmiş . Dumanıda değişmedi ki . Müneccim değil ya bu adam dikkat edin gençler . Yağınız heran bitebilir .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------
Avcılarda doğru düzgün bir servis açıldı . Abi senin motorun şase no yanlış dedi . Adamlar yanlış motoru satmış bir yıl servise gitti . Nasıl farkedemiyo bu adamlar . Çünkü servis kaydı girmiyorlar . Muz cumhuriyetinde yaşıyor adamlar kayıt kuyut belge fatura hak getire . Ne lan karpuz mu satıyon bu ne laşkalık . Bu ne varoşluk .
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------
Yazın ortasında 2 ay motor tamirde zaten yazın biniliyo bu melete . Kar yağarken mi binecez . Temiz 3.5 4 ay trafik sigortası serviste gitti zaten . 2 000 km si servis yollarında . Küllün israf .
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------
Çekik gözlü çinli insan sürüleri siz ne kalitesiz insanlarmışınız laaan
wohow :) öfkeler havalarda uçuşuyor. Öncelikle isyanınızda son derece haklısınız.
Türkiyede envai çeşit parça, mühendislik ve üretim yapılıyor. Bir çok bildiğimiz aracın birinci sınıf orjinal yedek parçasının türkiyede üretiliyor. Mühendisliği de türkiyede yapılıyor. Türkiyede olmayan şey Yenilikçi yatırımcı. Parasını mantıklı şekilde kullanıp yeni pazarlara atılmaya g*tü yiyecek bir sermaye sahibi yok ülkede. Dolar alıp satıyor. risk görmezse inşaata giriyor arazi alıp oto distribütörlüğü yapıyorlar. :). Bana göre de kalite bakımından epey dipteyiz. Elin çinlisi bile dediğiniz adamların uzay kurumları var. uzay araştırmaları yapıyor. biz ülkemizde eli yüzü düzgün bir bilim projesine kaynak bile oluşturamıyoruz. Çünkü evrim yalan :) bilime de gerek yok felan... Zihniyet bu olunca, 3 kuruşluk demir parçası için muhtaç olmak çok normal. g*tümüzdeki donları bile dikemez hale gelmek üzereyiz. Hem maddi hem manevi olarak. Alıp satmak kolay olduğundan. üretim ve üretime saygı sıfır.
Öncelikle, sorunların bütün kaynağının, Benelli gibi genelde yüksek güçte motorlar üreten bir firmanın, Böyle küçük bir motosikletin argesine ve üretimine para ve zaman harcamaktansa, çinde yaptırmanın daha ucuz olacağını düşünmesidir diye düşünüyorum. Yanlış da değildir. çok mantıklı bir hareket. Eğer bu kadar büyük ölçekte dış kaynakla daha önce çalışmadıysa, takip ve kontrol konusunda yetersiz kalmış da olabilir. İtalyanlar işlerine düşkün, işleriyle övünen insanlardır. Muhtemelen tr'de yaşanan bu sorunları italya merkezi bilmiyordur. bilse muhtemelen müdahale eder.
Muhtemelen önümüzdeki yıl ve sonraki yıllarda bu sorunların hepsi giderilmiş cillop gibi motorlar olacaktır. bu düşüncedeyim.
Sıkıntının özü şu : Benelli bu motoru kendi üretmemiş. çinli bir fabrika üretiyor. Çindeki motosiklet fabrikası, motosiklet üretmeye odaklı olduğundan her işi kendisi yapmıyor. statoru, o alanda yatırım yapmış bir firmaya yaptırıyor. Far düğmesini de düğme anahtar konusunda yatırımı olan firmaya.Şimdi bendeki motorun gazı kesince stop etmesi dışında bir sıkıntısı olmadığını, endüstri alanında çalışan biri olarak, plastiklerin felan kalitesini beğendiğimi bir sıkıntısı olmadığını düşünürsek, sizin durumunuz kalite kontrol eksikliğinin bir kurbanlığı gibi duruyor.
Yani muhtemelen distribütör adam akıllı ilgilense bu sorunlar çoktan çözülür kimsenin midesi bulanmazdı.
Denirdi ki: Bazılarında sıkıntılar çıkabiliyor ama servisler hallediyor.
Bu cümle kurulabilseydi şu an yok satan bir motor olabilirdi fiyat performans kalite olarak. bence...
Bu tarz araçların nakiyesi çinden türkiyeye demonte olarak yapılıyor. Son montaj tr de yapılıyor. nakliye masrafları bakımından. Benelli de bu şekilde yapılıyorsa, sorunların çoğu tr deki montajdan kaynaklı olabilir. bir iki resimde akü kutup başının kavrulduğunu gördüm. basit bir iyi sıkmama hatası. deneyimli bir personel bunu asla yapmaz. Aslında burada da kalite sorunu değil kalite kontrol sorunu var. Kavrulan kutup başı da statoru kolayca yakabilir. Yani statorların yanması sorunu akü montajının düzgün yapılmaması olabilir.
Öncelikle motoru satmayacaksınız. Servise teslim ettiyseniz ilk iş teslim ettiğinize dair belgeniz yoksa belgenizi alacaksınız. gerekirse motoru geri isteyin. Öyle aracı alıp 1.5 ay yatırıp hala bi sonuç yok bekliyoruz demek normalde kanunen bir suç :) müşterinin hakkını yeme suçu.
Garanti belgesi mecburiyetleri der ki. Firma ayıplı malın ayıbını 15 gün içinde gideremezse müşteriye geçici olarak muadil bir yedek ürün verir.
30 gün sonra hala arızayı gideremiyorsa ya parasını iade eder yada ayıpsız yeni ürün verir. Araçlar için de bunlar geçerli olsa gerek.
Hakem heyetinden başlamak üzere yasal yola gidin. Benelliden çok soğuduysanız paranızı eksiksiz geri isteyin. Hatta ödediğiniz vergi, masraf sigorta ne varsa bunları da başvurunuzda belirterek, kullanamadığınız zamanlarda yaşadığınız hak kayıplarını belgeleyip hepsini isteyin. Madem getirdikleri motora hizmet veremiyorlar, o zaman paranızı geri versinler.
Motorunuzdan da utanmayın. Motorun durumundan da utanmayın. siz mi imal ettiniz de utanıyorsunuz. Hizmet vermeyen utansın. bunu da yüzüne vurun :)
Çekik gözlü insan sürüleri kalitesiz iş yapmaya ayılıp bayılmaz.
Lütfen insanları bu şekilde yargılayıp aşağılamayın. Siz de mecbur şartlar altında başka çalışabileceğiniz bir iş yokken üç kuruş paraya ya çalış ya defol şartlarında yaşamak durumunda kalsaydınız, eminim siz de izolasyonunu yaptığınız statora bakıp "...keyim statorunuzu biz neler yaşıyoruz adamların zevklerine bak " modunda olabilirdiniz. o statordan da hayır gelmezdi doğal olarak. suçlu çekik gözlüler değil. biziz. sürekli hayvan gibi tüketerek onların da yemesi gereken kaynakları tüketiyoruz. o insanlara kalmadığı için durum böyle...
Bunlardan da bağımsız olarak insanların inançlarına hakaret ediyorsunuz.
" Allahın puta tapan çinlisi üretiyor, ineğe tapan hindusu üretiyor... " sanki puta tapmak, hindu olmak aşağılık bir durummuş ve bu durumdaki insanlar bi b*k beceremezmiş gibi resmen aşağılamışsınız. Lütfen insanlar ve inançları hakkında saygılı olun. Allahın puta tapan çinlisine göre de müslümanlar görmedikleri bir şeye tapıyorlar. Gelip bizi bu konuda aşağılasalar hoş karşılamazdık eminim. Çok yanlış.
Ayrıca düzeltmek lazım. Çinliler budisttir. ama budha'ya tapmazlar. Budhanın felsefesine inanırlar. Müslümanların peygamberi gibi bir nevi. onun yol göstericiliğine inanırlar. Tapınaklarında da budha heykeli, onun yol göstericiliğine saygılarından bulunur. Ona taptıklarından değil. Sonuçta Nasıl Saygı diye atatürk heykeli dikiyorsak, yada sembol olarak camilerin tepesine hilal koyuyorsak, onların da olayı bu.
Hindular da ineğe tapmazlar. inek onlar için kutsaldır. çok farklı şeyler. Madem inançları aşağılayacaksınız, en azından bilin.
Sizi de eleştiririm distribütörü de :)
Bana göre benelli güzel motor. Arada bir stop etmese %100 memnun kaldım derdim. şu an %95. Servis de mantıklı bir açıklama yaptı. Önceki sahibi motora ne idüğü belirsiz çakma bir egzos takmış. Orjinalini vericem dedi ama piyasada yok. Muhtemelen orjinal egzos da yok. Egzos basıncı farklı olacağından sensörler filan işini doğru yapamıyor olabilir. orjinal egzosu takıp soruna öyle bakmak lazım. Şimdi her yerine bakar kurcalarız ama, egzosu orjinal değilken de yapacağımız testten nasıl emin olalım. puzzle gibi de oksijen sensörünü değiştir beyni değiştir yapcak halimiz de yok hem size hem bize yazık gibi bi yorum yaptılar. Ben en kötü böyle kullanırım. elzem bir durum değil. Zaten bileğim alıştı gazı birden kesmiyorum. uzun zamandır stop etme sorunu yaşamadım böylece. elim alıştı :)
ieu35turkey
25 Temmuz 2017, 18:04
Motosikleti satışa çıkardım ben de,ama şikayetlerinizin birini bile yaşamadım. Şans mı desem, Aslan Usta'nın sihri mi desem bilemiyorum. İlan linki vs atmayacağım ama tnt250 siyah renk ile takasa girişmeyi düşünüyorum. Bakalım olmadı 2017 model geldiğinde bayiden sıfır alabilirim.
Başka markaların Nazillideki şubeleriyle de görüştüm, onlar aslında motorumu satmamamın daha mantıklı olacağını söylüyorlar. Zira 2017 modellerin fiyatları çok tuzlu oluyormuş. Ne bileyim gene de çift silindirin tadına bakmayı çok istiyorum. Üzerine para verebileceğim düşük km siyah renk arıyorum, hayırlısı olur inşallah. Kalın sağlıcakla...
panpalli
25 Temmuz 2017, 18:50
Bbbnelik müdürde . Firma sahibi bilmez ne oluyo ne bitiyo yavshaak. o para sayar . Müdür arayacak yedek parça kısmına diyecek her modelin her parçasından bir adet mevcut bulunduracan o kadar diyecek . Sipariş geldiği gün sipariş verecen gerekirse aliexpressten bir tane . Olay bitecek. Bu ne kepazeliktir
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------
Yedek parçan yoksa satmayacan . Kepazeliğin lüzumu yok .
Merhaba uzun süredir ilk motorumu almak için araştırmalar yapıyordum , 10-12 tl bütçem var , 2017 Pulsar 200 ile Benelli tnt25 arasında bi karar verecektim.İzmirden bi kullanıcı ile konuştum motoru sordum güzel geri dönüşler aldım , bütün forumu okudum , bugün Şirinevler deki Vale Motoru aradım.Bi bayan açtı telefonu yol tarifi isteyip , ellerinde hangi renk olduğunu sorup 30 dk orada olacağımı söyledim.Saat 4 civarı Vale motordaydım.İçeri girdim bi hintli bi Türk motoru topluyorlardı ,motor hakkında biraz sohbet ettik,Mehmet ustayla tanıştım, işletmnecisi İtalya da 2 ay eğitim aldığını söyledi ustanın ,kronik sorunları varmı diye sordum eski kasalarda var bu kasalarda bi problem yok dediler.2017 modelin çıkış tarihini sordum Nisan cevabını aldım , motor neden böyle dedim bayan siz geleceksiniz diye toplattırdık dedi.Motoru inceledim , üzerine bindim , grenajlarında ufak 2-3 tane çizik gördüm ve gösterdim cevap şuydu ' he onlar sıkıntı değil pastayla kapatıyoruz ' teşekkür edip direk çıktım.Motor cidden güzel ama bu servis ve satış politikasıyla olmaz o iş , ben sıfır motor alacağım üzerine alır almaz pasta cila yaptıracağım , kimse kusura bakmasın çöpe atacak param yok.
emremm
25 Temmuz 2017, 22:34
........ bi hintli bi Türk motoru topluyorlardı ,..........
Çinli olmasın. Hintlinin ne işi var orada..:cherry:
Pakistanlı Ali'dir o. İyi bir çocuk, çalışkan.
Ama hala Türkçe'yi sökemedi. Bir de ne kadar çalışkan olsa da, bodoslama girişiyor motora. Somunu penseyle sökmeye çalışır filan.
Ben tam içerideyken bi somun yere düştü , belkide çizikler bu tarz şeylerden sonra oldu
oialdemir
26 Temmuz 2017, 12:32
Pakistanlı Ali'dir o. İyi bir çocuk, çalışkan.
Ama hala Türkçe'yi sökemedi. Bir de ne kadar çalışkan olsa da, bodoslama girişiyor motora. Somunu penseyle sökmeye çalışır filan.
Barış cım CB500f den memnun musun ? Arkadaşımın CBR500 R ına halleniyorum şu aralar :) TNT25 artık 20k oldu. En sorunsuz benim galiba :D
Barış cım CB500f den memnun musun ? Arkadaşımın CBR500 R ına halleniyorum şu aralar :) TNT25 artık 20k oldu. En sorunsuz benim galiba :D
Şimdilik memnunum.
Acemilik devam ediyor, zaten ehliyet A2 diye daha büyük bir şey almadım.
Yoksa aynı paraya Mt7, Er6 gibi motorlar da var.
Performansı çok iyi değil fiyatına göre. 185 yaptığını söylüyorlar, 150-160'ta pili bitiyor aslında. Ya da ben şişkoyum diyedir. 2. motor için ideal bir performansı var.
Motor hakikaten naked/çıplak. Rüzgarı engelleyecek hiçbir şey yok. Tnt25'in önündeki ufak plastiği mumla arıyorum.
Titreşim 5000 devirden sonra başlıyor, öncesinde neredeyse yok. Zaten 5500 devirde 120'yle gidiyor, 9000'de kesici var. Tork da 3000'den sonra geliyor.
Konfor da güzel. Eskiden titreşim yüzünden ya elim uyuşurdu ya çişim gelirdi. Sele geniş, depo güzel kavranıyor.
Yakıt da güzel. Şehir içinde(çoğunluğu TEM/E5) keyifli sürünce 4 litre civarı yakıyor. Yani eskisiyle aynı yakıyor.
Bakım ücretleri de Benelli'yle aynı sayılır. 6000'de bir bakım var. 3lt yağ, yağ filtresi, genel bakım 200-250 tutuyor sanırım.
Nelerinden memnun değilim:
O paraya ya da biraz daha fazlasına çok daha performanslı makineler var. (Tabii Cb500f'te de konfor, dayanıklılık gibi şeyler var)
Üzerinde gelen lastikler (Dunlop D222) vasat. 3. viteste yanlayabiliyor, freni biraz sert sıkınca ABS devreye girebiliyor.
Parçalar pahalı. İlk bir hafta "ulan düşürürsem kaç yüz tl zarara girerim" diye korkarak bindim.
Yedek parçalar/sarf malzemeleri de pahalı. Zincir değiştirdim, 560TL'ye patladı. Sonbaharda da lastikler 1000 küsüre patlayacak. (Bunlar genel olarak yüksek hacimde pahalı ama olsun)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO