PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Benelli Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

starvays
17 Mayıs 2017, 19:58
Teşekkür ederim sağolun peki sorun çıkartan bi makinemi yani kronik sorunları varmı


Kronik olarak statör sargısında sıkıntı var. Garantiden değiştiriyorlar.

pea
17 Mayıs 2017, 22:08
Teşekkür ederim sağolun peki sorun çıkartan bi makinemi yani kronik sorunları varmı

İlk seride birkaç problem vardı. Pompa ve sargı özellikle.
Yenilerde yok gibi gözüküyor.


Lastik boyutu bizde 140 olduğu için olabilir

140/60 lastik ile 150/60 arasında 1.2cm fark var. 71cm sele belki CG'lerde vardır.

İbrahimfaruk
18 Mayıs 2017, 01:19
Değerli bilgiler için teşekkürler=)

ustam14
18 Mayıs 2017, 14:26
Merhaba, tnt25 kullanıcısı ve konuyu araştırmış biri olarak fikirlerimi paylaşmam gerekirse; tnt25 başlangıç motoru olabilir eğer 1. Ve 2. Viteslerde gaz kolu hassasiyetine dikkat edersen. 25beygir ve 22n torka sahip bu nedenle kalkışlarda atılma yapabilir. Trafiğe kapalı bir alanda yarim debriyaj ve gaz kolu ayarı yaparak buna alışabilirsin. Düzenli olarak 85km yolu gidip geleceğin için 250cc. Bunun için daha uygun olacaktır. Benim boyum da 167 iki ayak ucumu da yere dokunarak motoru dengeleyebiliyorum veya sağ ayak arka frende sol yere tam basarak durabilirsin. Daha rahat kullanım için servise gittiğimde arka amortisör ayarını bir tik düşürmeyi düşünüyorum. Bisiklet tecrüben olması mutlaka sürüş hakimiyeti ve trafik seyri konusunda sana yardımcı olacaktır ama tek başına yeterli değil elbet. Yumuşak kalkış ve dengeli frenleme ile duruş hareketlerini çalışmalısın. Ve en önemlisi üzerindeki cordial naylon lastikleri motoru yan yatırmadan değiştirmelisin. Koruma takozu da yatırmayı unutma. Tek kafama takılan ben 40 yaşındayım gaz kolu kontrolünü yapabiliyorum sen genç yaşta bu hakimiyeti göstermeye dikkat edeceksen ve kendine güveniyorsan tnt25 tercih edebilirsin.

beyaban
18 Mayıs 2017, 16:28
Tuzla'da Benelli servisi Üçerler Motor var. Bir gidin, konuşun, motoru ve servisi inceleyin, ona göre karar verin derim.
Sevilen, güvenilen tek servis var, o da İstanbul Şirinevler'de. Her bakımda, arızada Tuzla'dan buraya gelmek zorunda kalabilirsiniz.

Servis ve rezil distribütör konusunu geçersek, başlangıç için biraz ağır olsa da uygun bir motor. Sele yüksekliği için yabancı kaynaklar 78cm diyor, bakkal distribütör 71cm diyor. 78-79cm olabilir.

Gittikçe sinirlenen bir kullanıcı daha :) Çok arıza yaşamışsın ama saydığın bu kadar arızayı senden başka yaşayan yok sargı yanması dışında sargı yanmasıda fark ettiğim kadarı ile ilk alınan seride çıktı ondan sonra fabrika bu sorunu galiba fark edip düzeltti yinede geçmiş olsun sana bu arada bakkal distribütör dediğin firma Türkiye'de 4 markayı yöneterek rakiplerine meydan okuyor az bi mesele değil yani birde 78cm 71cm olayını söylemişsin yurtdışı lastikleri ile biizm lastikler arasında fark var o yüzden bakkal 78 diyor sallamasyon değil yani

hacıyatmaz
18 Mayıs 2017, 17:02
Kronik olarak statör sargısında sıkıntı var. Garantiden değiştiriyorlar.

Statör sargı arızası ilk gelen seri dışında çıktı mı ? Yani 2017'ler geldiğinde bu problem giderilmiş olur mu ?

starvays
18 Mayıs 2017, 17:08
Statör sargı arızası ilk gelen seri dışında çıktı mı ? Yani 2017'ler geldiğinde bu problem giderilmiş olur mu ?

Bunu getirdiklerinde kendilerine sorarsınız. Adamların statörde sıkıntı olduğundan haberleri yok.

braveman
18 Mayıs 2017, 17:47
Statör sargı arızası ilk gelen seri dışında çıktı mı ? Yani 2017'ler geldiğinde bu problem giderilmiş olur mu ?

İlk gelen seri dışında problem yok bir çok arkadaşta bu konuda bilgi vermiş zaten.

darknife
19 Mayıs 2017, 14:08
Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak yan çanta taktıran yada yan çanta demiri bulan var mı aranızda ?

Akhunturk
19 Mayıs 2017, 17:25
Statör sargı arızası ilk gelen seri dışında çıktı mı ? Yani 2017'ler geldiğinde bu problem giderilmiş olur mu ?


İlk gelen seri dışında problem yok bir çok arkadaşta bu konuda bilgi vermiş zaten.

Sanırım bu sorunlar 2016 modellerin belli bir aydan sonra satılanlarında da çıkmadı.

Motor satışının yoğun olduğu Vale den ben 2016 Eylülde aldım motoru, alırken yeni yazılım yüklendimi demiştim zaten bunlarda yazılım güncel geldi diye bilgi vermişlerdi. Ben hiç yazılım yükletmedim, kesiciye 10500 de giriyor. Ve ben stop etme ve sargı olayına hala yaşamadım.

Acaba ilk gelen bir parti vardı onlarda mı oldu onunla ilgili keşke bir envanter oluşturabilseydik. Çünkü getiren ve satan kişilerin bunu açıklamak işlerine gelmiyor belli ki.

Keşke daha samimi ve sahiplenici olsalardı.... Ama nerdeee ...

revelyon
20 Mayıs 2017, 02:29
İkinci el fiyatlarını araştırdım da sıfır almak daha mantıklı kullanıcılar sıfır fiyatını çekiyor neredeyse 1.000 Lira fark mı olur borç harç eder adam sıfır alır niye ikinci el alsın ki ?

Çünkü siz sıfır alıp üzerine masraf edeceksiniz lastik , manet , plaka vs... İkinci el aldığınızda tüm bunlar üzerinde geliyor ise sıfır fiyatına yakın rakamlar normaldir. Çok yüksek Km olmadığı süreçte elbette.

Ama motorunu aldığı gibi ilana koyupta sıfır fiyatına yakın rakamlar isteyenleri bende anlamıyorum.

Bende motorumu satıyorum 9.300'e ( Aynı fiyata aldım ) çünkü üzerindeki aksesuarlar ( Lastik , Manet vb. ) 2300 TL

Garanti ve yıpranma payını adil şekilde hesaplamak lazım. Yoksa 20.000 TL'lik ilan gördük :)

Mantık bu yani.

haydabre
20 Mayıs 2017, 09:04
Sanırım bu sorunlar 2016 modellerin belli bir aydan sonra satılanlarında da çıkmadı.

Motor satışının yoğun olduğu Vale den ben 2016 Eylülde aldım motoru, alırken yeni yazılım yüklendimi demiştim zaten bunlarda yazılım güncel geldi diye bilgi vermişlerdi. Ben hiç yazılım yükletmedim, kesiciye 10500 de giriyor. Ve ben stop etme ve sargı olayına hala yaşamadım.

Acaba ilk gelen bir parti vardı onlarda mı oldu onunla ilgili keşke bir envanter oluşturabilseydik. Çünkü getiren ve satan kişilerin bunu açıklamak işlerine gelmiyor belli ki.

Keşke daha samimi ve sahiplenici olsalardı.... Ama nerdeee ...

Adamlar sahiplendi zaten hiçbir sargı problemi yaşayan kullanıcı problem yaşamadan garantiden değiştirildi. Bence distribütör garantiden fiyata her konuda şuana kadar iyi gidiyor tek yanlış gördüğüm olay motosikleti ilk satın alan insanlar distribütör tarafından arandı bir dönem boyunca forumda da dile getirildi motor tutulduktan sora satın alanlar aranmadı diye biliyorum.

starvays
20 Mayıs 2017, 10:54
Sahiplenme sözkonusu bile değil. Mehmet ustaya 10.000 bakımına gittiğimde " usta bunlarda kronik olarak statör sargısı yanıyormuş.Benmkini değiştirelim mi yolda kalmayayım dedim. Birşey olmaz dedi ve 2 hafta sonra yolda kaldım. Evim Pendik'te olduğu için mecburen rezil üçerler'e götürmek zorunda kaldım. Tam 2 hafta serviste yattı ve üçerler ile birsürü problem yaşadım.

SeCReTBoY
20 Mayıs 2017, 11:18
Sahiplenme sözkonusu bile değil. Mehmet ustaya 10.000 bakımına gittiğimde " usta bunlarda kronik olarak statör sargısı yanıyormuş.Benmkini değiştirelim mi yolda kalmayayım dedim. Birşey olmaz dedi ve 2 hafta sonra yolda kaldım. Evim Pendik'te olduğu için mecburen rezil üçerler'e götürmek zorunda kaldım. Tam 2 hafta serviste yattı ve üçerler ile birsürü problem yaşadım.

Sen bayi ile problem yaşamışsın arkadaş distribütörden söz etmiş vale müşterisine önem veriyor üçerler ise zaten gelecek mantığıyla hareket ediyor forumda yazılanlardan okuduğum ve anladığım kadarı ile

Balc10
20 Mayıs 2017, 14:37
Distribütör ile ilgili ikiye bölünmüş bir kullanıcı yığını var gibi geliyor sanki :) Anket mi yapalım ne dersiniz ?

Akhunturk
20 Mayıs 2017, 14:49
Yok kardeşim ne anketi.. Türkiye'de hangi markanın ki iyi ki bunlar kötü olsun.

Hondasından Yamahasına Kawasakisinden Ktmsine hepsinde durum aynı. B.kun değişik renkleri, biri diğerinin mavisi yeşili.

Ruling
20 Mayıs 2017, 16:30
Ne onlar bizi memnun eder nede biz onlardan memnun oluruz merak ediyorum acaba başka ülkelerde yurt dışında yaşamış biri varsa aramızda aydınlatsın biraz kulaktan dolma bilgiler olmasın lütfen.

pea
20 Mayıs 2017, 17:50
Distribütör 1 senede kaç yeni servis açmış, kaçı kapanmış, kaçına yatırım yapmış. İstanbul'da 1 senede 2 servis kapandı, vale hariç memnun olunan yok. Vale de liftleri ıvır zıvırları kendi cebinden verip alıyor.
Distribütörün "alın bunu gösterin" dediği 0 motorun devirdaim pompası bozuk çıkmıştı. Adamlar bir de onu tamir etmekle uğraştı. Hani şu Honda fiyatına satılan motor.

Bunun yanında distribütörle mahkemelik olmuş kaç kişi var, kaç kişinin daha 1 yaşını doldurmamış motoru yeniden yapılmış, belli tarih öncesi alınan motorlarda sargı sorunu varken geri çağırma yapmışlar mı?

Her haftasonunu serviste geçirince, gerçeklerin forumdakinden farklı olduğunu anlıyor insan.

Al birini vur ötekine değil, bunlar bariz kötü distribütör.

revelyon
20 Mayıs 2017, 18:43
Distribütör 1 senede kaç yeni servis açmış, kaçı kapanmış, kaçına yatırım yapmış. İstanbul'da 1 senede 2 servis kapandı, vale hariç memnun olunan yok. Vale de liftleri ıvır zıvırları kendi cebinden verip alıyor.
Distribütörün "alın bunu gösterin" dediği 0 motorun devirdaim pompası bozuk çıkmıştı. Adamlar bir de onu tamir etmekle uğraştı. Hani şu Honda fiyatına satılan motor.

Bunun yanında distribütörle mahkemelik olmuş kaç kişi var, kaç kişinin daha 1 yaşını doldurmamış motoru yeniden yapılmış, belli tarih öncesi alınan motorlarda sargı sorunu varken geri çağırma yapmışlar mı?

Her haftasonunu serviste geçirince, gerçeklerin forumdakinden farklı olduğunu anlıyor insan.

Al birini vur ötekine değil, bunlar bariz kötü distribütör.

Ben 2016 haziran'da aldım motorumu , 11 ay'ın 3 ay'ını yatarak geçirdi.9400 km'de ve Sargı , egzoz , iki kez buji değişti. Şuan çalışmıyor...
Pazartesi yeni gelen karbüratör takılacak. Ufak ufak sıfırlıyoruz motoru :)

Yedek parça sevkiyatları korkunç yavaş , Ay 'a adam gönderiliyor o sürelerde. Çok sıkıntılı zamanlarda yolda bıraktı beni.
Çok seviyordum motorumu ama bu olaylar çok soğuttu beni.

Usman
21 Mayıs 2017, 15:45
Anlamadım ki, bu motor iyi mi kötü mü??? Forumda yarısı memnum diğer yarısı şikayetçi. Bende almaktan vazgeçtim. tnt 25 sahiplerine nasıl , tavsiye ediyormusun desem 2. yada 3. cümlesi satayım sana... oluyor. Görünüşüne bayıldım ama aldığımda yolda kalacak isem, zırt pırt boş beleş servislerle muhatap olacak isem hiç almam daha iyi. Ne yapalım bizde sevgimizi kalbimize gömer başka aşklara yelken açarız.

pea
23 Mayıs 2017, 17:08
Bugün sonunda motoru teslim aldım.
Fabrikanın "bulamadığı" sorun aynen devam ediyor. Hani öyle bir süre kullandıktan sonra ortaya çıkan bir sorun da değil, daha ilk marşta bariz.
İşyerimin yakınlarındaki bir servise tesadüfen girdim. Usta biraz baktı, sorunun nedenini, kompresyonda sorun olduğunu vs anlattı. Ama koskoca fabrika bulamıyor :pr:

3 kere motoru yapılan arkadaşın Tnt25 de Vale'de duruyordu. Fabrika gene çözüm bulmamış, 4. tamirini bekliyor.

Ben böyle rezil distribütör görmedim. Satıp kurtulmak istiyorum ama "bulunamayan" bariz sorunuyla ne yapacağım bilemiyorum.

kefkes
23 Mayıs 2017, 18:17
Ben 2016 haziran'da aldım motorumu , 11 ay'ın 3 ay'ını yatarak geçirdi.9400 km'de ve Sargı , egzoz , iki kez buji değişti. Şuan çalışmıyor...
Pazartesi yeni gelen karbüratör takılacak. Ufak ufak sıfırlıyoruz motoru :)

Yedek parça sevkiyatları korkunç yavaş , Ay 'a adam gönderiliyor o sürelerde. Çok sıkıntılı zamanlarda yolda bıraktı beni.
Çok seviyordum motorumu ama bu olaylar çok soğuttu beni.



Bugün sonunda motoru teslim aldım.
Fabrikanın "bulamadığı" sorun aynen devam ediyor. Hani öyle bir süre kullandıktan sonra ortaya çıkan bir sorun da değil, daha ilk marşta bariz.
İşyerimin yakınlarındaki bir servise tesadüfen girdim. Usta biraz baktı, sorunun nedenini, kompresyonda sorun olduğunu vs anlattı. Ama koskoca fabrika bulamıyor :pr:

3 kere motoru yapılan arkadaşın Tnt25 de Vale'de duruyordu. Fabrika gene çözüm bulmamış, 4. tamirini bekliyor.

Ben böyle rezil distribütör görmedim. Satıp kurtulmak istiyorum ama "bulunamayan" bariz sorunuyla ne yapacağım bilemiyorum.

Geçmiş olsun pea.Arıza ile ilgili yazılarını okudukça dertleniyorum resmen.Nasıl çözüm bulunur

bilmiyorum, hayırlısı artık kötü bir durum. Distrübütör buraları iyi okuyun siz de.Bu gidişle tnt25 satacak adam

bulamayacaksınız.Bi ürünü getirdin sattın, arıza tespiti, yedek parça temini,servis vs.hizmet veremiyorsan satmayacaksın

arkadaş.Malı mı değiştireceksin, tamir mi edeceksin, geri mi çağıracaksın bunun çözümünü tüketici değil karşısındaki

insanlar bulacak, getirirken ülkeye ona göre anlaşacak.Ama nerde nasılsa yarın öbür gün çinden

başka marka motor getirmek kolay tabii..

Şu malın fiyatı bin lira daha pahalı olup sorunsuz olsa, alınacak makinedir gözümde sesi şekli vs. fakat bu tür

sorunları görünce iyi ki almamışım diyorum ürünün fiyatından bağımsız olarak isterse yarı fiyatı olsun yani.

Anlaşılan spesifik bir olay da değil statör arızası veren çok makine var forumdan gördüğüm kadarıyla, bakımını

yapıp, apaçilik yapmayıp üzerine bir de yolda kalırsam sinirden o makineyi yakarım herhalde bilmiyorum..

Bir yıl bekledikten sonra (bi görelim diyerek, cesaret edip almadım) Japondan yana bi tercih kullanacağım kesinleşti artık,

malının arkasında dursunlar ve biraz işbilir servisleri olsun yeter. İnanır mısınız bu gözler zincir yağlayıp ayarlamayı

bilmeyen sözde servis elemanları gördü bazı firmalarda.Kullandığım makineyle gittiği yere kadar gideceğim artık,

değiştirirken de üçüne beşine bakmadan bilindik ve sorunu olmayan bi japondan şaşmayacağım.

Bereket bariz bi sorunu yok küçük gelmesinin dışında kullandığım motorun.

Tekrar geçmiş olsun sorun yaşayan arkadaşlara.

...garip...
24 Mayıs 2017, 08:55
Günaydın üstadlar, sevgili Pea üstadım çok çok geçmiş olsun ne diyeceğimi bilemiyorum vallahi. Keşke distribitör bir görse bir duysa buraları, buna iki ekmek parası ödenmiyor hatta hepimiz emeğimizden ekmeğimizden ayırıp alabiliyoruz. Çok parası olan zaten bizim makinalara bakıyor mu tartışılıabilir. Aynı şey bakşıma gelse şöyle yaparım böyle yaparım diyemem dert dediğini çeken bilir biz ancak bilir gibi yaparız o da seni daha da çok üzer.

Burda hepimiz kendi motorlarımıza göre yorum yapıyoruz. Herkes kendi derdini ya da kendi mutluluğunu anlatıyor dertleşiyor paylaşıyoruz. Ama bana mı özel bilemedim içimdeki his :
Kim ne anlatırsa anlatsın kendi motorum hep gözümün önüne geliyor. Çok seven ve binebilen işte diyor ki 140ı gördüm 120 ile stabil gittim kendimi hayal ediyorum ve elim ayağım boşalıyor bi üşüme geliyor :) Ben 75i geçemediğim için :) yani bir yılı geçti ama acemiliğimi atmış gibi hissedemiyorum evet iki kere 94 ü gördüm. ama uzun gidemiyorum bir güvensizlik hissi içimi kaplıyor :) ama 4. viteste 75 ile istanbuldan ağrıya gidebilirmişim gibi geliyor :) hoş ben arabada da 105-110u geçmem. Bu hyundai sürdüğümde de böyle oldu bmw sürdüğümde de böyle oldu. Hız benim genetiğimde yok sanırım :)

Efendim ne diyordum güzel sözleriniz paylaşımlarınız hep ben yaşıyormuşum gibi okurken sanki kendi anılarım anlarım gibi tatlı bir his. Ama negatif durumlardan da ister istemez insan kendine mi yoruyor ben mi öyle hissediyorum. İş yerimde odamın camının altında duruyor motorum. Böyle bazen motorla ilgili distribitörle ilgili sıkıntılar okuduğumda camdan bakıp tok tosunum yok sana demediler diyesim geliyor bazen. Öyle mi yapıyosun lan millete diye diyesim de geliyor bazen. Dedim ya insan ne bilirse kendinden biliyor ya da kendi imkanları ile özdeşleştirebiliyor.

Tamam benim de sargım değişti garantiden. Daha önceki rutin bakımında da stop ediyor diyince bujisini mi bişeyini değiştirmişti Mehmet usta. Sonrea sargı yandığında Servise çekici götürdü normalde kaç para tutardı bilmiyorum tabi Allahtan kasko vardı da yılda bir kere mi dört kere mi ne ücretsiz götürüyorlarmış benden para pul çıkmadı.

Keşke derdi olan arkadaşlarımıza hakikaten üreticisi değilse dağıtıcısı sahip çıksa. Ama atıyorum toplamda 150 adet satılmış olsun bu model memleketimizde. Hadi benimkini de sorunlu sayalım 10 adedinde bir problem yaşansa. 4-5 adedinde ise gerçekten ciddi boyutta problem yaşansa. Arkadaşlar bunu bilerek aldık motorlarımızı. Yüzde 6,66 bandında bir problem oranı ile motor ilk yılını tamamlamış olsun. Bunlar tamamen kabataslak tamamen sallıyorum. Ki benim motorum da bu yüzde 6küsüre girse. Ben problem yaşayıp mutlu olmayan yüzdeye de girmiyorum sebebini anlatacağım

Ben şahsım olarak evet İtalyan mazisine güvendim ve çinde üretildiğini bile göre %50 ihtimale göre motorumu aldım. Yolda patlayadabilirdi beni uçuradabilirdi ilk motorum olduğu için bende tutkuya da dönüşebilirdi. İlk gelen seriden aldım. Neye güvenerek?
Elim anahtar tutmaz, dediğim gibi ilk motorum 33 yaşımda aldım tecrübe sıfır. Ama bilinmeyen duyulmayan ilk gelen markayı alırken :
MT-25 bekliyordum, param çıkışmadı ve bizim motor bana 3 bin lira gibi ucuza geldi bunu hissederken iyiydi
pulsar 200 den kuvvetliydi ve yakın fiyatlara daha heybetli idi bunu bilirken iyiydi
Allahtan Vale motora gidebilen İstanbulda yaşamak nasip olmuş. Mehmet ustanın çayını içerken iyiydi
Hala arkadaşlarım motoruma benden çok sahip çıkıyor yıka olum şunu diyor, tanımadığım insanlar bazen kaç para abi bu hatta polis bile bu neymiş böyle diye sorduğunda mutlu olduğumda iyiydi

:)

bütün bunlar ben kumar oynadım marka iyi çıkabilir kötü çıkabilir ihtimalleri düşününce ne bekliyordum ki şu anda neyim var diyorum. evet sargım yandı iş yerime 20 dakika elimde ittim motoru. ama bu da tecrübeydi işte parayla satınalınmıyor baştan geçince satınalınıyor :)

MT 25 kaç para oldu YZF R 25 kaç para oldu İnazuma kaç para oldu. Tabi bunların 1 yaşındakilerinden bahsediyorum. Bizim motor kaç para şu anda. Aradaki fiyat farkı bu problemleri en az %20-30 umuzun yaşaması halinde lan nalet gelsin alınmaz modona geçebilirim. Çünkü biz o paraları vermeyip o kaliteyi beklemek ile ne kadar mutluluğa erebiliriz.

Pea üstadım ne diyim allah sabır versin. Aynı şey benim de başıma gelebilirdi demiyorum birazı geldi heee yarın hepsi ve fazlası da gelebilir, elektronik mekanik alet bunlar. O zaman da ne yapayım ben hislerime güvenerek girdim ya da param buna yetti gibi bir durum olur heralde. Neden diyeceğim ki aşısırı kaderci bir insan değilim, ama bunları öngörerek bu motoru aldım. Evet itiraf da ediyorum gayet net param da bu kadarına yetti :)

Evet şimdi bakıyorum ki bende büyük bir motor tutkusu yok sanırım halen 75 ile giderken çok mutlu bir insanım. Bazen korkuyorum motoru sağır mı bırakıyorum diye 4-5bin devirden fazla bastığım bir elin parmaklarını belki geçer o da 7-8 bin devirdir hee korkuyorum zaten redline kim ben kim. :)

Ama işime gidiyorum evime geliyorum arada kaynanaya gidiyorum. Ne bunun dışında geziye çıkabiliyorum ne başka bir atraksiyon olsun apaçilik olsunç Biraz vakit bulamamaktan biraz da ne bileyim tembellikten. Hee birgün NC 750 alabilsem çooook ilerde birgün gezer miyim çeker mi beni bilemiyorum. Şunu söylüyorum ki köprü geçmesem şu anda eve yakın işe atabilsem kendimi zaaten ya yürüme gidip gelicem ya da minnacık bir scooter alırım gibi duruyor. İlerde çok para biriktirebilirsem işte şehirler arası için bir motor belki bir hayal :)

Ben motorumdan memnunum. Olduğu kadar olmadığı kader diyorum çünkü. Ama üst üste bir iki gündür foruma girdikçe içim daralıyor. Kendi motoruma dönüyorum yapmazsın di mi tosunum öyle şeyler diyorum. O da diyor abi ayıpsın ben seni getiriyorum götürüyorum var mı bir sıkıntın abi diyor. Yok paşam diyorum sağolasın iyi ki varsın sen varken 70 dakkalık yolum 18 dakika artık diyorum. Mutlu muyum evet mutluyum sanırım. Nazr değmesin inşallah diyeyim ama deyedebilir yurdum memleketim bazen bir değişik olabiliyor :)

Yeni almak isteyenler bakıyor, kendi motorunu satmak isteyenler bakıyor, herkes arada bir foruma giriyor çıkıyor. Arkadaşlar negatif yorumlar tabi ki olacak ama mutlu olanlar gezenler foruma girmiyor ya da yazmıyr ya da herne ise, ama gelgelelim tek bir forumumuz var ortak paylaştığımız bir burası var ben buradan distribitörün de satıcı dükkanların da alıcıların da herkesin takip ettiğine inanmak isteyen birisiyim. Birincisi negatifliğimiz artarsa yeni satışları ne güzel de kendi elimizle öpüyoruz. Yeni satışlar olmadıkça distribitörler zengin adamlar üstadlar üç beş sene içinde lan benim param mı yok madem bu motoru getirmiyim başka motor mu yok çinde diyebilir neticede amcalara giren çıkan birşey yok. İkinci el piyasası buralar ve sahibinden sitesi arasında takip ediliyor, kimseye ayıplı mal satmayalım evet, hayvan gibi fiyatlar istemeyelim evet, ama alın teri ile alınmış malı da herkersi soğutup 3 liralara düşürmeyelim malesef buna da evet. tabi bunların hepsi bence zannımca ve kanaatimce şeyler. belki ben hastalıklıyım ne işin var arkadaş sen neden kendine yoruyorsun neden kendi motoruna çıkarım yapıyorsun ya da tuzun kuru olum motoru almışsın ikinci elin düşmesin derdindemisin ya da yürügit olum bidaha dolaşma bizim mahallede felan da diyebilirsiniz :)

Yok vallahi ben eskiden foruma girince biraz mutlu oluyordum güzel bir geyiğimiz vardı alet gergin, şuraları gezdim ahanda fotoğrafları, lastik rosso mu olsun picasso mu olsun buraya haftalık gazene gibi girer bir bakardım. Şimdi bir okurken kendimi neşesiz buldum. Arakadaşlar evdiğim bu mecrayı kaybetmek istemem o yüzden bu çırpınışım.

Öncelikle Pea olmak üzere benim de dahil olduğum gibi problemler yaşayan bütün üstadlara çok çok geçmiş olsun. Ama güzel motor be :) Değil mi hakkaten napim camdan aşağı bakıp basgit olum burdan mı diyim :) Valla bu paraya ben mutluyum sanırım nazer deymezse :)


Yarın yazarım kedi çıktı şasi eğildi diye o zaman alır mıyım ağzımın payını acaba :))

Tekerinize taş değmesin üstadlar, ne öğreniyorsam yine sizlerden öğreniyorum. Baştacısınız.

Saygılarımla

oialdemir
24 Mayıs 2017, 11:12
Son günlerde yaşanan talihsiz durumlarda başta Pea olmak üzere bütün arkadaşarım adına üzülüyorum.

Ama kendi kendime de şunu sormuyor değilim. Yahu tek şanslısı ben miyim bu memleketin. Yaldır yaldır gidiyorum. Gerçekten zorluyorum. Ama alete niye bir şey olmuyor. Özellikle yeni lastiklerden sonra daha çok sevmeye başladım motoru. Cidden keyif olarak eğlenerek biniyorum. Eve giderken yol uzatıyorum. Bahane yaratıyorum binmek için. Üç adım yere başka ilçe den gidiyorum.

Ya da sanıyorum iyi baktığım için. Tamam canına okuyorum motorun belki. Yağmur çamur her dakika sürüyorum. 17.000 e geldi alet.

- Her 3000 km de bir Yağ Değişimi ( Yağ filtresi ile beraber - Putoline veya Eni )
- Her 6500 km de bir Buji Değişimi
- Her 5000 km de bir Hava filtresini temizletiyorum. ( K&N gibi bir firme güzel bir filtere yapsa almıştım çoktan )
- Biten arka balatayı ( EBC Double HH ile değiştirdim. )

Yakında hidrolikleri değiştireceğim. Bunlar para yağdığı için yapmıyorum tabi. Çok zengin olsam zaten TNT 25 almazdım. Yeri geliyor. Ayın son haftası aç kalıyoruz. Cebimizde kuruş olmuyor. Ama olsun diyorum. Ayın ilk haftasında yağı değiştik. Bunu hatırlıyorum. Mutlu oluyorum.

Bende durum böyle çünkü önceliğim motorum. Başına sorunlar gelen arkadaşlarıma yeniden geçmiş olsun diyorum. Umarım motosikletten soğumaz ve sorunlarını çözerler. Diğerleri ya da yeni alanlar içinde şunu söylemek istiyorum.

Bu motosiklet Avrupa malı değil ( köklü bir İtalyan markası ama bu model Çin de üretiliyor ) , Japon malı değil. Motosikletin sınırlarını bilirseniz, Ondan bekleyeceğiniz şeyleri aldığınız fiyat performans çerçevesinde değerlendirirseniz, ve Çin üretimi olduğu için sık sık zamanında bakımlarını yaparsanız mutlu olursunuz severek binersiniz.

Onu sevin o da sizi sevsin :)

pea
24 Mayıs 2017, 12:08
Sorunsuz motorlar çatır çatır çalışıyor ve güzeller. Orada bir sıkıntı yok, lafım da yok.

Ama az da olsa sorunlu, ayıplı motorlar var ve bunların sorunu giderilmiyor. Sıkıntı burada.

Benim motorun da yağı 2000 km'de bir değişti. 2 haftada bir servise gitti. Kesiciye ne zaman girdim hatırlamıyorum, 6000 devir civarında sürüyorum genelde. Servise gittiğimde de, "kitapçıkta ne yazıyorsa onu yapalım, değişmesi gereken değişsin" diyorum.
Kötü kullanmak, kötü bakmak değil yani olay. Alet sorunlu, servis altından kalkamıyor, distribütör çözüm üretmiyor.

oialdemir
24 Mayıs 2017, 13:50
Sorunsuz motorlar çatır çatır çalışıyor ve güzeller. Orada bir sıkıntı yok, lafım da yok.

Ama az da olsa sorunlu, ayıplı motorlar var ve bunların sorunu giderilmiyor. Sıkıntı burada.

Benim motorun da yağı 2000 km'de bir değişti. 2 haftada bir servise gitti. Kesiciye ne zaman girdim hatırlamıyorum, 6000 devir civarında sürüyorum genelde. Servise gittiğimde de, "kitapçıkta ne yazıyorsa onu yapalım, değişmesi gereken değişsin" diyorum.
Kötü kullanmak, kötü bakmak değil yani olay. Alet sorunlu, servis altından kalkamıyor, distribütör çözüm üretmiyor.

Bakmıyorsun demedim canım kendi yaptığımı söyledim.

sessizsakin
25 Mayıs 2017, 23:17
Günaydın üstadlar, sevgili Pea üstadım çok çok geçmiş olsun ne diyeceğimi bilemiyorum vallahi. Keşke distribitör bir görse bir duysa buraları, buna iki ekmek parası ödenmiyor hatta hepimiz emeğimizden ekmeğimizden ayırıp alabiliyoruz. Çok parası olan zaten bizim makinalara bakıyor mu tartışılıabilir. Aynı şey bakşıma gelse şöyle yaparım böyle yaparım diyemem dert dediğini çeken bilir biz ancak bilir gibi yaparız o da seni daha da çok üzer.

Burda hepimiz kendi motorlarımıza göre yorum yapıyoruz. Herkes kendi derdini ya da kendi mutluluğunu anlatıyor dertleşiyor paylaşıyoruz. Ama bana mı özel bilemedim içimdeki his :
Kim ne anlatırsa anlatsın kendi motorum hep gözümün önüne geliyor. Çok seven ve binebilen işte diyor ki 140ı gördüm 120 ile stabil gittim kendimi hayal ediyorum ve elim ayağım boşalıyor bi üşüme geliyor :) Ben 75i geçemediğim için :) yani bir yılı geçti ama acemiliğimi atmış gibi hissedemiyorum evet iki kere 94 ü gördüm. ama uzun gidemiyorum bir güvensizlik hissi içimi kaplıyor :) ama 4. viteste 75 ile istanbuldan ağrıya gidebilirmişim gibi geliyor :) hoş ben arabada da 105-110u geçmem. Bu hyundai sürdüğümde de böyle oldu bmw sürdüğümde de böyle oldu. Hız benim genetiğimde yok sanırım :)

Efendim ne diyordum güzel sözleriniz paylaşımlarınız hep ben yaşıyormuşum gibi okurken sanki kendi anılarım anlarım gibi tatlı bir his. Ama negatif durumlardan da ister istemez insan kendine mi yoruyor ben mi öyle hissediyorum. İş yerimde odamın camının altında duruyor motorum. Böyle bazen motorla ilgili distribitörle ilgili sıkıntılar okuduğumda camdan bakıp tok tosunum yok sana demediler diyesim geliyor bazen. Öyle mi yapıyosun lan millete diye diyesim de geliyor bazen. Dedim ya insan ne bilirse kendinden biliyor ya da kendi imkanları ile özdeşleştirebiliyor.

Tamam benim de sargım değişti garantiden. Daha önceki rutin bakımında da stop ediyor diyince bujisini mi bişeyini değiştirmişti Mehmet usta. Sonrea sargı yandığında Servise çekici götürdü normalde kaç para tutardı bilmiyorum tabi Allahtan kasko vardı da yılda bir kere mi dört kere mi ne ücretsiz götürüyorlarmış benden para pul çıkmadı.

Keşke derdi olan arkadaşlarımıza hakikaten üreticisi değilse dağıtıcısı sahip çıksa. Ama atıyorum toplamda 150 adet satılmış olsun bu model memleketimizde. Hadi benimkini de sorunlu sayalım 10 adedinde bir problem yaşansa. 4-5 adedinde ise gerçekten ciddi boyutta problem yaşansa. Arkadaşlar bunu bilerek aldık motorlarımızı. Yüzde 6,66 bandında bir problem oranı ile motor ilk yılını tamamlamış olsun. Bunlar tamamen kabataslak tamamen sallıyorum. Ki benim motorum da bu yüzde 6küsüre girse. Ben problem yaşayıp mutlu olmayan yüzdeye de girmiyorum sebebini anlatacağım

Ben şahsım olarak evet İtalyan mazisine güvendim ve çinde üretildiğini bile göre %50 ihtimale göre motorumu aldım. Yolda patlayadabilirdi beni uçuradabilirdi ilk motorum olduğu için bende tutkuya da dönüşebilirdi. İlk gelen seriden aldım. Neye güvenerek?
Elim anahtar tutmaz, dediğim gibi ilk motorum 33 yaşımda aldım tecrübe sıfır. Ama bilinmeyen duyulmayan ilk gelen markayı alırken :
MT-25 bekliyordum, param çıkışmadı ve bizim motor bana 3 bin lira gibi ucuza geldi bunu hissederken iyiydi
pulsar 200 den kuvvetliydi ve yakın fiyatlara daha heybetli idi bunu bilirken iyiydi
Allahtan Vale motora gidebilen İstanbulda yaşamak nasip olmuş. Mehmet ustanın çayını içerken iyiydi
Hala arkadaşlarım motoruma benden çok sahip çıkıyor yıka olum şunu diyor, tanımadığım insanlar bazen kaç para abi bu hatta polis bile bu neymiş böyle diye sorduğunda mutlu olduğumda iyiydi

:)

bütün bunlar ben kumar oynadım marka iyi çıkabilir kötü çıkabilir ihtimalleri düşününce ne bekliyordum ki şu anda neyim var diyorum. evet sargım yandı iş yerime 20 dakika elimde ittim motoru. ama bu da tecrübeydi işte parayla satınalınmıyor baştan geçince satınalınıyor :)

MT 25 kaç para oldu YZF R 25 kaç para oldu İnazuma kaç para oldu. Tabi bunların 1 yaşındakilerinden bahsediyorum. Bizim motor kaç para şu anda. Aradaki fiyat farkı bu problemleri en az %20-30 umuzun yaşaması halinde lan nalet gelsin alınmaz modona geçebilirim. Çünkü biz o paraları vermeyip o kaliteyi beklemek ile ne kadar mutluluğa erebiliriz.

Pea üstadım ne diyim allah sabır versin. Aynı şey benim de başıma gelebilirdi demiyorum birazı geldi heee yarın hepsi ve fazlası da gelebilir, elektronik mekanik alet bunlar. O zaman da ne yapayım ben hislerime güvenerek girdim ya da param buna yetti gibi bir durum olur heralde. Neden diyeceğim ki aşısırı kaderci bir insan değilim, ama bunları öngörerek bu motoru aldım. Evet itiraf da ediyorum gayet net param da bu kadarına yetti :)

Evet şimdi bakıyorum ki bende büyük bir motor tutkusu yok sanırım halen 75 ile giderken çok mutlu bir insanım. Bazen korkuyorum motoru sağır mı bırakıyorum diye 4-5bin devirden fazla bastığım bir elin parmaklarını belki geçer o da 7-8 bin devirdir hee korkuyorum zaten redline kim ben kim. :)

Ama işime gidiyorum evime geliyorum arada kaynanaya gidiyorum. Ne bunun dışında geziye çıkabiliyorum ne başka bir atraksiyon olsun apaçilik olsunç Biraz vakit bulamamaktan biraz da ne bileyim tembellikten. Hee birgün NC 750 alabilsem çooook ilerde birgün gezer miyim çeker mi beni bilemiyorum. Şunu söylüyorum ki köprü geçmesem şu anda eve yakın işe atabilsem kendimi zaaten ya yürüme gidip gelicem ya da minnacık bir scooter alırım gibi duruyor. İlerde çok para biriktirebilirsem işte şehirler arası için bir motor belki bir hayal :)

Ben motorumdan memnunum. Olduğu kadar olmadığı kader diyorum çünkü. Ama üst üste bir iki gündür foruma girdikçe içim daralıyor. Kendi motoruma dönüyorum yapmazsın di mi tosunum öyle şeyler diyorum. O da diyor abi ayıpsın ben seni getiriyorum götürüyorum var mı bir sıkıntın abi diyor. Yok paşam diyorum sağolasın iyi ki varsın sen varken 70 dakkalık yolum 18 dakika artık diyorum. Mutlu muyum evet mutluyum sanırım. Nazr değmesin inşallah diyeyim ama deyedebilir yurdum memleketim bazen bir değişik olabiliyor :)

Yeni almak isteyenler bakıyor, kendi motorunu satmak isteyenler bakıyor, herkes arada bir foruma giriyor çıkıyor. Arkadaşlar negatif yorumlar tabi ki olacak ama mutlu olanlar gezenler foruma girmiyor ya da yazmıyr ya da herne ise, ama gelgelelim tek bir forumumuz var ortak paylaştığımız bir burası var ben buradan distribitörün de satıcı dükkanların da alıcıların da herkesin takip ettiğine inanmak isteyen birisiyim. Birincisi negatifliğimiz artarsa yeni satışları ne güzel de kendi elimizle öpüyoruz. Yeni satışlar olmadıkça distribitörler zengin adamlar üstadlar üç beş sene içinde lan benim param mı yok madem bu motoru getirmiyim başka motor mu yok çinde diyebilir neticede amcalara giren çıkan birşey yok. İkinci el piyasası buralar ve sahibinden sitesi arasında takip ediliyor, kimseye ayıplı mal satmayalım evet, hayvan gibi fiyatlar istemeyelim evet, ama alın teri ile alınmış malı da herkersi soğutup 3 liralara düşürmeyelim malesef buna da evet. tabi bunların hepsi bence zannımca ve kanaatimce şeyler. belki ben hastalıklıyım ne işin var arkadaş sen neden kendine yoruyorsun neden kendi motoruna çıkarım yapıyorsun ya da tuzun kuru olum motoru almışsın ikinci elin düşmesin derdindemisin ya da yürügit olum bidaha dolaşma bizim mahallede felan da diyebilirsiniz :)

Yok vallahi ben eskiden foruma girince biraz mutlu oluyordum güzel bir geyiğimiz vardı alet gergin, şuraları gezdim ahanda fotoğrafları, lastik rosso mu olsun picasso mu olsun buraya haftalık gazene gibi girer bir bakardım. Şimdi bir okurken kendimi neşesiz buldum. Arakadaşlar evdiğim bu mecrayı kaybetmek istemem o yüzden bu çırpınışım.

Öncelikle Pea olmak üzere benim de dahil olduğum gibi problemler yaşayan bütün üstadlara çok çok geçmiş olsun. Ama güzel motor be :) Değil mi hakkaten napim camdan aşağı bakıp basgit olum burdan mı diyim :) Valla bu paraya ben mutluyum sanırım nazer deymezse :)


Yarın yazarım kedi çıktı şasi eğildi diye o zaman alır mıyım ağzımın payını acaba :))

Tekerinize taş değmesin üstadlar, ne öğreniyorsam yine sizlerden öğreniyorum. Baştacısınız.

Saygılarımla

Selam dostum. Bu gün TNT 25'i eşimin kullanması için aldık. Eve getirirken hızlanmasını viteslerini devir / hız ilişkilerini tarttım.
4. viteste 75'le ağrıya gitmek yerine, 6. viteste 75 - 80'le ağrıya gidebilirsin sanırım. Daha az yakarsın :) aklında olsun. Motor hızını koruyabiliyorsa, ne kadar yüksek vites ve düşük devirde sürersen o kadar az yakarsın. Aklında olsun. Malum 10 lira yakmak varken neden 20 lira yakasın değil mi :) madem sakin sürüyosun.

Mesela Dikkat et, az yakan ekonomik araçların torku düşük devirlerde daha fazladır. böylece yüksek viteslerde de düşük devirle sürülebilir. böylece az yakarlar.



Sorunsuz motorlar çatır çatır çalışıyor ve güzeller. Orada bir sıkıntı yok, lafım da yok.

Ama az da olsa sorunlu, ayıplı motorlar var ve bunların sorunu giderilmiyor. Sıkıntı burada.

Benim motorun da yağı 2000 km'de bir değişti. 2 haftada bir servise gitti. Kesiciye ne zaman girdim hatırlamıyorum, 6000 devir civarında sürüyorum genelde. Servise gittiğimde de, "kitapçıkta ne yazıyorsa onu yapalım, değişmesi gereken değişsin" diyorum.
Kötü kullanmak, kötü bakmak değil yani olay. Alet sorunlu, servis altından kalkamıyor, distribütör çözüm üretmiyor.

Dostum, aynı sorunları ben ve bir çok kişi tee hyosung TR ye ilk geldiğinde yaşamıştı. Aynı şekilde bazı motorlar ( şanslıyım ki benimki de ) sıfır sorunluyken bazı motorları yakıp küllerini de gömmeye kalkan vardı... Nihayetinde gördüğüm şuydu, Hyosung'un bazı temel sorunları %90 montaj dolayısı ile işçilik hatası. tasarım değil. Bazıları tasarım hatası. onun da çözümleri belli.

Tnt türkiyede yeni, ben kime sorsam ık cık yapıyor. Alınmaz diyor. Ben dinlemedim. özellikle gaz tepkisi filan bence yeni başlayana uygun. Eşime aldık. Üzülür müyüz bilemiyorum. Ama Ben eşyaların ruhu enerjisi olduğuna inanırım. Soğumuş olabilirsin. Sen yine de sorun onda değil, distribütörde olduğunu düşün. Motorunu sev. Ben ne zaman bilgisayarıma kızsam abuk subuk sorunlar çıkartır durur. Ne zaman sevsem şıkır şıkır çalışır. Distribütöre kız, Motorunu sev. sürekli bi sorun daha çıkaracak tedirginliğiyle yaşama derim :)

Bu sorunların motorla alakası yok. Dünya genelinde bu motor satıyor ve kullanılıyor. Benelli gibi bir firma motoru piyasaya satıp da sonra başıboş bırakmaz. Her araçta bu tarz sorunlar olabilir. Mühendisler doğa üstü insanlar değil. Günümüzde çoğu tasarım ve analiz bilgisayarda bitiyor. Piyasanın ( bizlerin ) hızlı beklentileri yüzünden, 1000 lira daha ucuza alma isteklerimiz yüzünden gerçek testler neredeyse yapılmıyor. Yazılımın gerçekle farkı bazı sorunlar yaratıyor. Önemli olan bunun takibi yapılıp müşteri memnun ediliyor mu...

Sargı yanması benim eski motorlarımdan olan gt650'de de vardı. İşçilik ( yada kalite kontrol ) sorunu olup kontrolü daha iyi yapılmış yenisiyle değişince çözülen şey. Bu tarz parçalar fason üreticiler tarafından üretiliyor. ( her cıvatasını bi firma üretecek değil sonuçta ) Fason üreticinin kontrolü zamanında ve yeterli yapılamayınca böyle şeyler oluyor.

Burada basit birşeye dikkat çekmek istiyorum. Bu tarz sorunları ben mesela bmw de de gördüm. 5 - 6 yıl önce 60 - 70 - 80 bin liralara satılan bi motor daha 1000 km olmamış sargı yakmış. Neden? muhtemelen işçilik hatası. Benzer şekilde başka süper marka motor yanda çekmiş koltuğu çıkık, statorunun yarısı yanık şarj ediyo mu etmiyo mu belli değil dediğim hyosungla yanında duruyorum. hayırdır diyorum. dünyanın parasını verdim. daha 5000 km de değil motor. geçen beyni değişti. şimdi de regülatör yanmıştır dedi servis diyor. çekici bekliyor.

Tabi fiyat / performans / beklenti bakımından düşündüğümüzde, ekonomik bir alanda belli nitelikte ürün verirken ister istemez gözden kaçan üretim şeyleri oluyor. Örneğin, benim atölyem var ve yer yer kaynak işiyle de uğraşıyorum. Şimdi daha bu gün aldığım benellinin kaynaklarına bakıyorum. Ben kaynak uzmanı değilim. Ama daha güzel kaynak yapacağımdan eminim :)...... Ama bu onu kötü yapmaz. Ne kötü yapar, daha iyi denetleyememesi kötü yapar. Denetleyemediysen, satış sonrası müşteri memnuniyetini sağlayamayan distribütöre çökmemesi, napıyon abicim dememesi yatar.

Ama muhtemelen benelli italya, türkiyedeki distribütörün bu bahsettiğiniz sorunlarından pek haberi yoktur. Çünkü italyanlar işlerini iyi yapmayı sever. Distribütörden satış ve servis raporlarını alıyordur. Sonuçlara bakıyordur, sonuçlar güzelse aferin diyordur :)

Bunlar bu tarz fiyat / performans sınırındaki ürünlerde her zaman yaşanacak şeyler.

Pea arkadaşım, senin sorunlarını affına sığınarak geriye gidip pek okumadım, zaman geçip yaş ilerledikçe insan bazı şeyleri eliyor ( yazmayı hiç eleyemedim :D ) Ama tavsiyem, madem servis bu kadar sıkıntı yaratıyor, motor da seninse, sende kalacaksa, garanti dertlerini çözemiyor, iade de edemiyorsan, mahkemeyle ayıplı malın para iadesiyle de uğraşamıyorsan al motorunu doğru düzgün bi ustaya götür.
Bence senin şanssızlığından olsa gerek. servisin bilgisizliği, eğitimsizliği, muhtemelen montaj ve ufak tefek üretim hataları aslında bikaç pire olan sorunu deveye dönüştürmüş gibi.

Dediğim gibi, geriye dönüp bakamadım ama, belki vaktim olursa motorunun sıkıntlılarını bi okuyup önerebileceğim bi tavsiye olursa vermeye çalışırım.

Biz de hatunla zarımızı attık. Bu gün çinde üretilmeyen birşey yok. Ben bazen prototip ürünler yapıyorum. Bütün parçaları çinden alıyorum. Neden almayım, ucuz, kaliteli* , hızlı. hizmette de sınır tanımıyorlar. Müşteri temsilcisi, potansiyel müşteriyim diye tek bir üründen bir tane alacağım halde 5 saat yazışabiliyor benle. Ama çinde herşey oluğu gibi üretimin de birinci sınıfları ve 5. 10. sınıfları var.
En son bi prototip için bi lcd ekran aldım. normalde perakende de 200 dolara dandik ekranlar satılırken, doğrudan birinci sınıf ekran üreten fabrikasından aynı nitelikteki ekranı 80 dolara aldım. Ekranda bir üretim hatası vardı. fotoğrafını çektim gönderdim. fabrika özür diledi, bozuğu geri göndermemi beklemeden yenisini uçak kargoyla 3 günde ulaştırdılar.

Geleceğim yer şu. Çinde üretiliyor diye burun kıvırmaya gerek yok. çin bu gün dünyanın en güçlü endüstrisi ve ekonomisi olma yolunda ilerliyor. beğenmediğimiz çin, türkiyeyi 200 defa filan rahat cebinden çıkarır. Türk malı kaliteli üretim yapan fabrikalarda da çalışmış kalite arge ve otomasyon işleri yapmış biri olarak, ortalama bir çin üretiminin, kaliteli bir türk üretiminden neredeyse iyi olduğunu söyleyebiliriz.

Benelli TNT nasıldır bilemedim. Ama klasik garanti yoldan gidip hatuna cbr250r alıp geçmek benim doğama aykırı olduğundan, bu aralar italyanca kursuna gittiğimizden ve benellinin de italyan olmasından mütevellit temiz bi tane bulduk ve aldık :)

Çok yazdım okuyanı allah kurtarsın.

beyaban
26 Mayıs 2017, 11:15
Sitemler gittikçe artıyor ama ortada motorum arızalı diyen 3 kişi var :) Çamur at izi kalsın mantığı ülkemizde çok yaygın ama bi uyanın arkadaşlar Distribütör dediğiniz firma 14 yıldır motor üretiyor 4 markayı yönetiyor bakkal mantığı olsaydı ümit motor gibi tıkanırdı yapmayın.

pea
26 Mayıs 2017, 11:50
Ülkede kraldan çok kralcılık da yaygın.

savica
26 Mayıs 2017, 16:25
Sitemler gittikçe artıyor ama ortada motorum arızalı diyen 3 kişi var :) Çamur at izi kalsın mantığı ülkemizde çok yaygın ama bi uyanın arkadaşlar Distribütör dediğiniz firma 14 yıldır motor üretiyor 4 markayı yönetiyor bakkal mantığı olsaydı ümit motor gibi tıkanırdı yapmayın.

KUBA rezil bir distributör ve servisleri daha da rezil. Ayrıca motor üretiyor iddası da insanı ancak güldürür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------


.......

TNT25'i nasıl buldun?
Dizayn,kalite,performans?

seyralem
26 Mayıs 2017, 16:57
KUBA rezil bir distributör ve servisleri daha da rezil. Ayrıca motor üretiyor iddası da insanı ancak güldürür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------



TNT25'i nasıl buldun?
Dizayn,kalite,performans?

Resmiye baktığın zaman motor üretiyor diye görünüyor. Aynı şekilde mondial'de üretiyor bir kere bunu hepimiz kabul etmek zorundayız. Distribütör berbat bayi berbat servis berbat diyorsunuz da bu firmalar nasıl yıllardır satış yapıyor farklı farklı markalara distribütörlük yapıyor. El vicdan

odk
26 Mayıs 2017, 22:11
Selamlar, hayırlı ramazanlar dilerim,
4 aydır tnt25 kullanıcısıyım, bu konuyu okuyarak motosikletimi almıştım ve aldıktan sonra da takip ettim. İkinci sahibiyim, 2016 Şubat'ta almış ilk sahibi. Sargı probleminin ne zaman başıma geleceğini beklerken 2 gün önce maalesef gerçekleşti. Aniden istop etti ve çalışmadı. Aküyü şarj ederek ertesi gün motoru servise götürebildim. Usta bugün bakamamış motora, yarın bakıp dönecek. Garantiden karşılanır inşallah sorun. Şimdiye kadar bu şekilde olanların sorunu çözülmüştü bildiğim kadarıyla.

YasinC
27 Mayıs 2017, 02:20
Tnt25 model sahibi değilim ancak sargı sorunu olup olmadiğini başınıza iş açmadan önce şöyle anlayabilirsiniz;

Motorunuzun aküsü tam dolu bile olsa durduğunuz yerde gaz açtığınızda far ışığı güçleniyorsa problem yoktur. Eğer güclenmiyorsa sorun vardır.

hacıyatmaz
27 Mayıs 2017, 10:02
Selamlar, hayırlı ramazanlar dilerim,
4 aydır tnt25 kullanıcısıyım, bu konuyu okuyarak motosikletimi almıştım ve aldıktan sonra da takip ettim. İkinci sahibiyim, 2016 Şubat'ta almış ilk sahibi. Sargı probleminin ne zaman başıma geleceğini beklerken 2 gün önce maalesef gerçekleşti. Aniden istop etti ve çalışmadı. Aküyü şarj ederek ertesi gün motoru servise götürebildim. Usta bugün bakamamış motora, yarın bakıp dönecek. Garantiden karşılanır inşallah sorun. Şimdiye kadar bu şekilde olanların sorunu çözülmüştü bildiğim kadarıyla.

Herkesin problemi çözüldü bayi seni 1 gün yoğunluğundan dolayı bekletmiştir her halde 2.elini ne kadar aldın dostum ?

cenktu
27 Mayıs 2017, 12:05
Merhabalar, geçtiğimiz salı motoru radyatörden su kaçırma şikayetiyle servise götürmüştüm. Radyatör keçesinin değişeceği ve garantiye girmediğini söylediler. Dün aradılar motor hazırmış, ben şehir dışında olduğum için önümüzdeki hafta alabileceğimi söyledim. 170 TL masrafım olduğunu söylediler. Benim burda anlamadığım nokta radyatördeki bir arıza nasıl benim hatam olabilir, tutup açmış keçeyi sökmüş değilim, garanti bir keçeyi karşılamıycaksa sadece sargım yandığı zaman mı işe yarayacak ?

pea
27 Mayıs 2017, 12:51
Merhabalar, geçtiğimiz salı motoru radyatörden su kaçırma şikayetiyle servise götürmüştüm. Radyatör keçesinin değişeceği ve garantiye girmediğini söylediler. Dün aradılar motor hazırmış, ben şehir dışında olduğum için önümüzdeki hafta alabileceğimi söyledim. 170 TL masrafım olduğunu söylediler. Benim burda anlamadığım nokta radyatördeki bir arıza nasıl benim hatam olabilir, tutup açmış keçeyi sökmüş değilim, garanti bir keçeyi karşılamıycaksa sadece sargım yandığı zaman mı işe yarayacak ?
Radyatör keçesi dedikleri devirdaim pompasının keçesi ise o garantiden değişiyor. Gene ilk seri modelin arızası o.
Distribütörü arayın, mail atın, cıngar çıkarın.

Ama başka bir şeyse hiç duymamıştım.

braveman
27 Mayıs 2017, 13:49
Merhabalar, geçtiğimiz salı motoru radyatörden su kaçırma şikayetiyle servise götürmüştüm. Radyatör keçesinin değişeceği ve garantiye girmediğini söylediler. Dün aradılar motor hazırmış, ben şehir dışında olduğum için önümüzdeki hafta alabileceğimi söyledim. 170 TL masrafım olduğunu söylediler. Benim burda anlamadığım nokta radyatördeki bir arıza nasıl benim hatam olabilir, tutup açmış keçeyi sökmüş değilim, garanti bir keçeyi karşılamıycaksa sadece sargım yandığı zaman mı işe yarayacak ?

Motosikleti teslim almadan önce tekrar servis ile görüş tam olarak hangi parçanın değiştiğini öğren radyatör keçesi plastik bir parça diye biliyorum başka bir işlem yapılmamış ise 170 lira biraz fazla gibi geldi bana. Sonra distribütörü ara deki radyatördeki bir arıza neden servis tarafından bana mal ediliyor. Bak sonuç ne oluyor. Geçmiş olsun.

K121L
27 Mayıs 2017, 14:01
Motosikleti teslim almadan önce tekrar servis ile görüş tam olarak hangi parçanın değiştiğini öğren radyatör keçesi plastik bir parça diye biliyorum başka bir işlem yapılmamış ise 170 lira biraz fazla gibi geldi bana. Sonra distribütörü ara deki radyatördeki bir arıza neden servis tarafından bana mal ediliyor. Bak sonuç ne oluyor. Geçmiş olsun.

Katılıyorum karşılaştığınız tepkiyi tekrar burada paylaşıp bizimde bilgilendirin ona göre hareket edelim

darknife
27 Mayıs 2017, 14:21
Her markada servis ve parça fiyatı sorunları var Allah'tan kawasaki alacak paramız yok ha düşünsene radyatör keçesi 500 Lira :D BMW olsa 700 :D

gezgin41
27 Mayıs 2017, 14:39
Parça fiyatlarına bakınca en iyisi Çinli motor kullanmak :) Bu arada motor markalarının geçmiş yıllarda ülkemize nasıl geldikleri ve nasıl büyüdükleri hakkında bir araştırma yapmıştım Honda Kawa Suzuki Bajaj ve Hero markasını aralarında en hızlı büyüyen Benelli çıktı en çok reklam veren pulsar adından en çok söz ettiren ise Honda :)

sessizsakin
27 Mayıs 2017, 15:26
KUBA rezil bir distributör ve servisleri daha da rezil. Ayrıca motor üretiyor iddası da insanı ancak güldürür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------



TNT25'i nasıl buldun?
Dizayn,kalite,performans?

Dizayn mevzuu, eğer görsel tasarımsa bence güzel. Ne çok cafcaflı, ne çok bayağı. tasarımdaki detaylar güzel. ufak tefek şeyler ince düşünülmüş gibi görünüyor.

Kalite, Kaliteyi plastiğe bakıp, demire boyaya bakıp notunu veren bir insan değilim. kalite, birşeyin fonksiyonelliğini uzun süre sürdürebilmesinden geçer bana göre. daha 3 günlük kullanıcısı olarak kaliteye yorum yapmam pek mümkün değil.

Ancak şunu belirtebilirim. Şasinin kaynaklarını ben daha güzel yaparım. belli ki şasi el işçiliğiyle kaynak yapılıyor. Robotlarla değil. Ama bu bi zaafiyet sayılamaz. 1cm'lik kaynak bile yeterince sağlamken herhangi bir ekte 4 - 5 cm lik kaynak var. Fazlasıyla sağlamdır. dert etmeye gerek yok.
Onun dışında genel olarak bence güzel motor. Zaten beğenmesem neden alayım :D

motokeyf
27 Mayıs 2017, 15:54
Dizayn mevzuu, eğer görsel tasarımsa bence güzel. Ne çok cafcaflı, ne çok bayağı. tasarımdaki detaylar güzel. ufak tefek şeyler ince düşünülmüş gibi görünüyor.

Kalite, Kaliteyi plastiğe bakıp, demire boyaya bakıp notunu veren bir insan değilim. kalite, birşeyin fonksiyonelliğini uzun süre sürdürebilmesinden geçer bana göre. daha 3 günlük kullanıcısı olarak kaliteye yorum yapmam pek mümkün değil.

Ancak şunu belirtebilirim. Şasinin kaynaklarını ben daha güzel yaparım. belli ki şasi el işçiliğiyle kaynak yapılıyor. Robotlarla değil. Ama bu bi zaafiyet sayılamaz. 1cm'lik kaynak bile yeterince sağlamken herhangi bir ekte 4 - 5 cm lik kaynak var. Fazlasıyla sağlamdır. dert etmeye gerek yok.
Onun dışında genel olarak bence güzel motor. Zaten beğenmesem neden alayım :D

Kaynağın bol olması işçiliği kötü yapabilir ama sağlamlığı artırır. Bence şasilerin robotla değil elle kaynak yapılması gerekir.

sessizsakin
27 Mayıs 2017, 16:40
Kaynağın bol olması işçiliği kötü yapabilir ama sağlamlığı artırır. Bence şasilerin robotla değil elle kaynak yapılması gerekir.

Kaynak işini profesyonele vurduğunda iş çok değişir. Kaynağın bol yapılması, şaside kullanılan çelikte kaynak ısısından kaynaklı nitelik değişimine sebep olur. Çoğunluklu kaynak ısısı etkilediği alanı zayıflatır. gereğinden fazla kaynak az yapılmasından bazen kötü olabilir.

Robotun avantajı, düzgün bi operatör ve iyi kalite kontrol olduğu sürece tam doğru miktarda ve sürede sürekli aynı kalitede kaynak yapmayı sağlar.

Birinci sınıf bir ürün yapacaksan bence robotlu kaynak kaçınılmaz. Elle işçilik seri üretimde olabilecek en kötü kalite kontrol demektir. asla iki ürün bir olmaz.Bu yüzden bana göre şasilerin elle değil robotla yapılması daha iyi olur :) Ama elzem midir? değildir tabiki.

tmp
27 Mayıs 2017, 16:46
Kaynak işini profesyonele vurduğunda iş çok değişir. Kaynağın bol yapılması, şaside kullanılan çelikte kaynak ısısından kaynaklı nitelik değişimine sebep olur. Çoğunluklu kaynak ısısı etkilediği alanı zayıflatır. gereğinden fazla kaynak az yapılmasından bazen kötü olabilir.

Robotun avantajı, düzgün bi operatör ve iyi kalite kontrol olduğu sürece tam doğru miktarda ve sürede sürekli aynı kalitede kaynak yapmayı sağlar.

Birinci sınıf bir ürün yapacaksan bence robotlu kaynak kaçınılmaz. Elle işçilik seri üretimde olabilecek en kötü kalite kontrol demektir. asla iki ürün bir olmaz.Bu yüzden bana göre şasilerin elle değil robotla yapılması daha iyi olur :) Ama elzem midir? değildir tabiki.

Robot işçiden daha ucuza çalışır ve daha uygun fiyatlı olur bunu ben bile düşünebiliyorsam motoru üretenler illaki düşünmüştür. Düşünmeye rağmen elle yapıyorlar ise vardır bir bildikleri :mrgreen: :mrgreen::mrgreen:

YasinC
27 Mayıs 2017, 17:37
Robot kaynak maalesef elle işçilik kadar iyi kaynak olmuyor.

pea
27 Mayıs 2017, 18:41
Kaliteli kaynak robotu, hattı milyon dolarlara mal olabilir. Ama Çin'de bir işçinin yıllık ücreti 300$ seviyelerinde.
Ucuz olduğu için elde yapılıyor yani

YasinC
27 Mayıs 2017, 19:31
Kaliteli kaynak robotu, hattı milyon dolarlara mal olabilir. Ama Çin'de bir işçinin yıllık ücreti 300$ seviyelerinde.
Ucuz olduğu için elde yapılıyor yani

Çalıştığım firmanın İsveç, Polonya, Çin ve daha bir çok yerde fabrikası var. Basınçlı kaplar gibi kaynak konusunun elzem olduğu yerlerde asla robot kullanılmıyor.

Otomobil üretiminde de kaynaktan çok puntolama var.

sessizsakin
28 Mayıs 2017, 14:10
Çalıştığım firmanın İsveç, Polonya, Çin ve daha bir çok yerde fabrikası var. Basınçlı kaplar gibi kaynak konusunun elzem olduğu yerlerde asla robot kullanılmıyor.

Otomobil üretiminde de kaynaktan çok puntolama var.

Otomobil üretiminde punto kaynak hızlı ve zahmetsiz olması sebebiyle tercih ediliyor. kağıt gibi ince sac, diğer kaynak yöntemleriyle birleştirmek için fazla zahmetli. Otomobillerde mesela tekerleri taşıyan salıncaklar, çelikten imal edilmişse birleştirmelerini kaynak robotları yapar. Hızlı temiz ve sağlam olur.

Robotlar her ne kadar bir işi binlerce defa aynı yapabilse de nihayetinde makinedir. Gözü yok, aklı yok, ön sezileri hiç yok. Bir insan, birşey öğretilmemiş olsa bile, fikir yürüterek yaptığı işin sıkıntı çıkaracağını yada harika olup olmadığını yorumlayabilir. yeniden yapabilir, yada önlem alabilir. Bu yüzden kalite kontrolünün robotun sezemeyeceği standartlarda yapılması gerekiyorsa insan robottan iyidir.
Robot sadece yapar, sensörü ses çıkarmamışsa, programına kaydedilmemişse, kaynak yaptığı yerde demir de yoksa bile havaya kaynak yapar. onu bağlamaz. :)

Robotla kaynak, seri üretimde, kaynağın sürekli belirlenen kalite standartlarında çıkmasını sağlar. Ve eğer seri üretim söz konusu ise, insandan daha iyidir. Çünkü insan 10 - 20 ürünü kaliteli yapar, ancak adetler 100'leri 1000'leri bulduğunda ilk kaynakları ile son kaynakları dağlar kadar farklı olacaktır.

Konu yüksek adetli seri üretimse, maliyeti düşürmesi dışında elle kaynağın bi avantajı yok.

Durum bendeki benelli tnt 25'in kaynaklarına gelince. Bence yeterince sağlam, gözüme gözüme girmiyor. kaynağın nasıl olması gerektiğini bilmeyen birisi için güzel kırmızı bir şasisi var :) Bence olmuş. Beni taşırken yeterince sağlam, Kimsenin özellikle bakmadığı sürece görmeyeceği kaynak kozmetiğinden kısarak maliyeti düşürmek bence mantıklı. Eğer fiyat performans ürünü yapacaksan tabi.

ikinci eli 8 - 10 bin değil de, 14 - 15 bin olsaydı kaynaklara biraz çemkirebilirdim türkiye şartlarında :)...

huduni
28 Mayıs 2017, 22:03
Merhaba.

Ben şasenin üzerindeki kaynakları seviyorum. Üst üste binmiş "C" şeklinde, dalga dalga olması hoşuma gidiyor. :queen:

Gelelim benim sorunuma. Motor yaklaşık 2900 kilometre oldu. Özellikle sıcak havalarda motor çekişten düşüyor, Bazen 4 bin devir civarında, bazen de 7-8 bin devir aralığında bir tıkanma yaşıyor. ınınınınınını şeklinde devir dalgalanıyor. Motor bir gidiyor bir duruyor gibi oluyor. Daha önce hava filtresi sensörü hatası vermişti. Usta incelediğinde sensör soketinde hata buldu, düzeltti. Ama sanki düzelmemiş gibi, önceden yaptığı şeyi şimdi daha seyrek yapıyor. Nadir de olsa, debriyajı çektiğimde stop ediyor. Bunları hep ısınmış motorda yaşıyorum. Motor soğukken hiç yürümüyorum.

Fikri olan varsa lütfen paylaşsın.

pea
28 Mayıs 2017, 22:32
@huduni
Ayrı dalgalanma sorunu bende de var. Benim de hava filtresi sensörü(hava akış sensörü) değişmişti.
Motorun torklu olduğu aralıkta, 5000-7000 aralığında devir dalgalanıyor. Motor dediğin gibi bir ileri bir geri kıpraşıyor. Virajlarda çok korkuyorum açıkçası bu yüzden.

İnternetten biraz araştırdığım kadarıyla, konjektörden ya da gevşek zincirden olabileceğini söylüyorlar. Mehmet usta da sanırım emme valfinden olabilir demişti, tam hatırlamıyorum.

Dediğin stop etme sorununu oksijen sensörüm değiştiğinden beri yaşamadım. (Bozuk hava akış sensörü yüzünden stop etmeler hariç)