PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Benelli Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

starvays
14 Haziran 2016, 17:41
E5 de 6.vites 9000 devirde 145 gördüm. Tabi bu hızda rüzgardan yedim dayağın haddi hesabı yok . :)

zafer6n
14 Haziran 2016, 17:55
çok kez 147 km ile kesiciye girdim tabiki gidecektir.Dişli oranları kötü yapılmış bence daha da gider motor yani ciğer var

pea
15 Haziran 2016, 09:43
Dişli oranlarının kötü olduğuna katılıyorum.
5. viteste 6000 devirde giderken vites atıyorum, 6. vites 5000 devir oluyor aynı hız(80Km/h). Sırf 6 vites olsun diye mi yapmışlar anlamadım.
Ön dişli 1 diş büyütülürse yerinde olur gibi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------

Benim motor biraz çabuk paslanıyor gibi. Disklerde ve diski tutan civatalarda paslanma var. Zincirde de Würth Dry Lube vardı, yağmurda akmış hemen, zincirde ufak paslanmalar var. Tamam Dry Lube kuru hava yağı da, zincirin hemen paslanması garip.
Disklerdeki paslanma fren yapınca geçiyor ama civataları ne yapacağız bilmiyorum.

Yağmurda bırakamayacak mıyız motoru?

beyaban
15 Haziran 2016, 11:56
E5 de 6.vites 9000 devirde 145 gördüm. Tabi bu hızda rüzgardan yedim dayağın haddi hesabı yok . :)

Ön camlar 2 3 hafta içerisinde bayilerde olacak diye okumuştum bir yerlerde o zaman rüzgar sıkıntı yaratmaz. hızlanması nasıldı

starvays
15 Haziran 2016, 12:22
Ön camlar 2 3 hafta içerisinde bayilerde olacak diye okumuştum bir yerlerde o zaman rüzgar sıkıntı yaratmaz. hızlanması nasıldı

Evet bende 4 gözle gelecek camı bekliyorum. TNT 25 kullandığım ilk ve tek motor olduğu için hızlanması ile ilgili değerlendirme yapamayacağım.:) Haftasonu yazılım güncellemesinden sonra deneme amaçlı yüksek devire çıkmıştım onun videosunu atabilirim.

oialdemir
15 Haziran 2016, 14:49
Atarsan hepimiz için iyi olur dostum. Bizde güncellemeyi yapınca nasıl bir fark olacağı konusunda fikir sahibi oluruz.

revelyon
15 Haziran 2016, 15:41
Arkadaşlar bugün teslim aldım motorumu.Aşık oldum ve iyi ki almışım diyorum.Bir süredir inazuma ile pratik ve sürüş deneyimi yaşadım. Çok ciddiyim daha memnunum Benelli den.

ilk 60 km'mi bitirdim.10 üzerinden puan verecek olursam.

Titreşim:7 (65 km den sonra hissetmedim bile )
Frenler:Arka 5 / Ön 8
Hızlanma: 11 :)
Vites Geçişi :7
Debriyaj Kavrama :9
Sürüş Rahatlığı /Konfor : 7
Ses : 9

Bagaj : 0
Lastikler : -1 (Sıcak Asfaltta gayet iyiydi. Ancak biryerde yerler ıslaktı su birikintisi bile değil 90 spin attırdı kalkarken :) Güçlü ve ağır olmasam düşerdi motor.Kış'a lastik paranızı hazırlayın.

Hiç Stop etmedi ve Çok kolay kullanımı.
Diğer arkadaşlarımızda olan o zırıltı sesi bende yok.
Debriyaj hiç sert değil sadece biraz mesafesi uzak o da ayarlanır.

Alın arkadaşlar , düşünmeyin. pulsar ile asla kıyaslamayın :)

Motobest - Bayrampaşa cidden ilgililer. Usanmadan her soruma cevap buldum.


Alet Gergin...

braveman
15 Haziran 2016, 16:06
Evet bende 4 gözle gelecek camı bekliyorum. TNT 25 kullandığım ilk ve tek motor olduğu için hızlanması ile ilgili değerlendirme yapamayacağım.:) Haftasonu yazılım güncellemesinden sonra deneme amaçlı yüksek devire çıkmıştım onun videosunu atabilirim.

Güncellemeden önce ve sonrasını çekerek atarsan bizim içinde aydınlatıcı olur

ayhan32
15 Haziran 2016, 16:14
bir hafta oldu alalı . şimdilik keyifle biniyorum.
1 rodajda olduğu için fazla gaz açamıyorum.
2 ilk motorum olduğu için yanlış yorumda bulunmak istemem. üstatların yorumu daha doğru olacaktır.

lakin ilk defa motora binmeme rağmen zorluk çekmedim.

Emreerol
15 Haziran 2016, 16:28
İstanbul'da olan arkadaşlar, Cumartesi bir buluşma yapsak mı? Gelen olur mu?

Balc10
15 Haziran 2016, 16:29
İstanbul'da olan arkadaşlar, Cumartesi bir buluşma yapsak mı? Gelen olur mu?

İstanbul'da olsam gelirdim ama daha önce toplanmıştı TNT 25 ve TNT250 kullancıları yine toplanabilirler birlikte güzel zaman geçirilebilir bizde fotoğraflarınıza bakarız artık :(

ayhan32
15 Haziran 2016, 16:38
bayram sonrası bence güzel olur.

starvays
15 Haziran 2016, 16:42
İstanbul'da olan arkadaşlar, Cumartesi bir buluşma yapsak mı? Gelen olur mu?

Ben gelirim. Ramazan dolayısıyla çay, kahve vb. yapamayız. Muhabbet eder 2 tur atarız ancak.

seyralem
15 Haziran 2016, 17:21
Ben gelirim. Ramazan dolayısıyla çay, kahve vb. yapamayız. Muhabbet eder 2 tur atarız ancak.

İftar ile sahur arasında güzel bir gezi yapılabilir. Mekan olarak ta herkes yerini söyler ise ortak bir nokta bulabiliriz. bir kaç kişi daha çıkarsa TNT250 ekibini de misafir ederiz :mrgreen:

revelyon
15 Haziran 2016, 18:13
İstanbul'da olan arkadaşlar, Cumartesi bir buluşma yapsak mı? Gelen olur mu?

Selam , ramazan nedeni ile çoğu kişi için zor olur takvim yapılabilir. Bayram sonrası çok güzel olur.
Akşam sürüşlerine katılmak isteyen olursa Bayrampaşa ve Beşiktaş çevresindeyim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:10 ----------


bir hafta oldu alalı . şimdilik keyifle biniyorum.
1 rodajda olduğu için fazla gaz açamıyorum.
2 ilk motorum olduğu için yanlış yorumda bulunmak istemem. üstatların yorumu daha doğru olacaktır.

lakin ilk defa motora binmeme rağmen zorluk çekmedim.

Aslında yorum yapmalısın , beğenilerini ve şikayetlerini dile getir. Böylelikle ilk motorunu ( benim gibi )alacak arkadaşlar fikir edinir.

Philippe
15 Haziran 2016, 20:37
Bu lastik işini ne yapıcaz arkadaşlar. Bugün kırmızı da durayım derken yine arka gezinmeye kaymaya başladı.

İzmirde sıcaklıklar iyice arttı lastikler kendini salmaya başladı. Diablo rossolarda maşallah fiyat olarak 850 civarlarında başka lastik yok mu bizim için

pea
15 Haziran 2016, 20:54
Sava MC50 M-Racer varmış, kullananlar memnun. 110/70+140/70 çifti 450TL.

İzmir'deymişsiniz zaten, motolastik'e bir gidip konuşun isterseniz. http://www.motolastik.com/iletisim
Ekleme: Genel olarak bizim motora uygun lastik konusunda bilgi almak için, Sava için değil(satmıyorlar).

SeCReTBoY
16 Haziran 2016, 11:05
bir hafta oldu alalı . şimdilik keyifle biniyorum.
1 rodajda olduğu için fazla gaz açamıyorum.
2 ilk motorum olduğu için yanlış yorumda bulunmak istemem. üstatların yorumu daha doğru olacaktır.

lakin ilk defa motora binmeme rağmen zorluk çekmedim.

Üstadlara bırakma ilk motoru olacak arkadaşlar için ilk görüşlerin önemli :)

Ruling
16 Haziran 2016, 16:48
Bu lastik işini ne yapıcaz arkadaşlar. Bugün kırmızı da durayım derken yine arka gezinmeye kaymaya başladı.

İzmirde sıcaklıklar iyice arttı lastikler kendini salmaya başladı. Diablo rossolarda maşallah fiyat olarak 850 civarlarında başka lastik yok mu bizim için

Forumda olmayan bir kullanıcıyla karşılaştım Michelin Pilot Street takdırdığını ve memnun olduğunu söyledi.

motokeyf
16 Haziran 2016, 17:11
E5 de 6.vites 9000 devirde 145 gördüm. Tabi bu hızda rüzgardan yedim dayağın haddi hesabı yok . :)

Rüzgar demişken ön camlar ile ilgili çalışmalardan haberi olan var mı ?

...garip...
17 Haziran 2016, 10:26
Arkadaşlar merhabalar,
Genelde yazmak içimden gelmiyo yorum bekleyen arkadaşlardan çok özür, ilk motorum olup bir de tecrübesiz olunca ne yazayım ne diyeyim bilemiyorum tecrübeli abiler arasında ondan sessizlik :))
Bi arkadaş branda sormuştu daha önce yazmıştım diye hatırlıyorm ama ben Tex 264 (miflonlu olanı) almıştım Large beden birebir tam oturuyor. Sağlam yağmurda gayet yeterli. Kedi terbiyesizi sadece iki kere girdi içine iki ayda o kadar :)
Yarın işallah ilk servis ziyaretimizi yapıcaz 750 kilometre olduk sonunda. sadece iş ev arası gidip geldiğimden günde 20-22 kilometre anca oluyor.
Bakalım Vale moto yu çok övdü burdaki abiler ben de gidip tanışacağım nasipse. o Ufak zırlama sesinden hiç yağlamadığımdan dolayı zincirden ses geliyor artık sanırım ona varıncaya kadar bugüne kadar vites düşürürken düşük devirde kalınca 6-7 defa stop etti. onu sorucam nedir nedendir .
Çok şükür motorla ilgili bir derdim olmadı. Bir tek lasikler kuru sıcak havada normal eyvallah her türlü işimi görüyor ama yağmur demeyin. böyle bir buz pateni şampiyonasında izlemedim. o sebepten yağmurda çıkmıyorum dışarı.
Bir de reklam yapmayı hiç sevmem hatta nefret ederim ama edmin n11 den 150 lira üzeri alışverişlerde %11e kadar indirim diye bişey gördüm. DURT marka airsystem yazlık fileli mont siparişi verdim. maksimum 55 liraya kadar indirim yapıyorlarmış.montu bilen varsa iyidir inşallah ne dersiniz? yorumlarda biraz gördüm bu paraya bu kadar olur gibi güzel yorumlar vardı. yazlık eldiven hediyeli 260 liraya geliyor taksit. kampanya yarına kadarmış monttur kasktır eldivendir ihtiyacı olan arkadaşlar bir baksın derim ben.
Şimdilik selam hürmet sunarken hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim...

zafer6n
17 Haziran 2016, 12:01
http://i.hizliresim.com/AJy5n0.jpg (http://hizliresim.com/AJy5n0)
http://i.hizliresim.com/0DGml8.jpg (http://hizliresim.com/0DGml8)
http://i.hizliresim.com/4lGb1L.jpg (http://hizliresim.com/4lGb1L)
http://i.hizliresim.com/J2OnqY.jpg (http://hizliresim.com/J2OnqY)

Selam arkadaşlar motorumun son hali :) baya bi soydum motoru bu hali daha çok hoşuma gitti siz ne dersiniz?
gidonu daha aşşağıya aldım sürüş hissiyatı bana göre daha iyi böyle görsel olarak kesinlikle iyi.
Egzoz gözüme çok çirkin gelmeye başladı en kısa zamanda değiştiricem inşallah :)

SAZMAN
17 Haziran 2016, 12:25
Sava MC50 M-Racer varmış, kullananlar memnun. 110/70+140/70 çifti 450TL.

İzmir'deymişsiniz zaten, motolastik'e bir gidip konuşun isterseniz. http://www.motolastik.com/iletisim
Ekleme: Genel olarak bizim motora uygun lastik konusunda bilgi almak için, Sava için değil(satmıyorlar).

Bu lastikle pulsarda 2500 km yaptım hiç beğenmedim. Arka kitleniyor hemen, ön fren de açı dik değilse hemen kayıyor. Defalarca denedim, viraj ve tozlu asfaltta sıkıntı, yağmurda berbat. Ama sert hamur olduğundan eskimiyor. Dişli lastik alacaklar bu markayı tercih ediyor kross enduro vb.

Umarım yorum yararlı olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------


Arkadaşlar merhabalar,
Genelde yazmak içimden gelmiyo yorum bekleyen arkadaşlardan çok özür, ilk motorum olup bir de tecrübesiz olunca ne yazayım ne diyeyim bilemiyorum tecrübeli abiler arasında ondan sessizlik :))
Bi arkadaş branda sormuştu daha önce yazmıştım diye hatırlıyorm ama ben Tex 264 (miflonlu olanı) almıştım Large beden birebir tam oturuyor. Sağlam yağmurda gayet yeterli. Kedi terbiyesizi sadece iki kere girdi içine iki ayda o kadar :)
Yarın işallah ilk servis ziyaretimizi yapıcaz 750 kilometre olduk sonunda. sadece iş ev arası gidip geldiğimden günde 20-22 kilometre anca oluyor.
Bakalım Vale moto yu çok övdü burdaki abiler ben de gidip tanışacağım nasipse. o Ufak zırlama sesinden hiç yağlamadığımdan dolayı zincirden ses geliyor artık sanırım ona varıncaya kadar bugüne kadar vites düşürürken düşük devirde kalınca 6-7 defa stop etti. onu sorucam nedir nedendir .
Çok şükür motorla ilgili bir derdim olmadı. Bir tek lasikler kuru sıcak havada normal eyvallah her türlü işimi görüyor ama yağmur demeyin. böyle bir buz pateni şampiyonasında izlemedim. o sebepten yağmurda çıkmıyorum dışarı.
Bir de reklam yapmayı hiç sevmem hatta nefret ederim ama edmin n11 den 150 lira üzeri alışverişlerde %11e kadar indirim diye bişey gördüm. DURT marka airsystem yazlık fileli mont siparişi verdim. maksimum 55 liraya kadar indirim yapıyorlarmış.montu bilen varsa iyidir inşallah ne dersiniz? yorumlarda biraz gördüm bu paraya bu kadar olur gibi güzel yorumlar vardı. yazlık eldiven hediyeli 260 liraya geliyor taksit. kampanya yarına kadarmış monttur kasktır eldivendir ihtiyacı olan arkadaşlar bir baksın derim ben.
Şimdilik selam hürmet sunarken hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim...

Ürünü ben aldım. Mavisini aldım. Çok güzel kesimi, rengi, kumaşı, fermuarı. Fakaaaat motorsiklet montu değil kardeşim. İncecik yumuşak plastikten korumaları var, omuzdakiler ve dirsektekilerden bahsediyorum ve kesinlikle %10 üzerinde koruma sağlamaz. Ayrıca verilen hediye eldivenlerin yumruğumu sıktım üst kemik korumaları kırıldı çöpe attım:) Şimdi mont günlük yaya kullanım için askıda asılı duruyor.

Motor için alacaksan alma!!!


Bu arada yanlışlık olmasın ürün bu değil mi?

http://urun.n11.com/mont/durt-softshell-motosiklet-montu-yazlik-eldiven-hediye-P59266038?cid=604001&gclid=CNSAp-Pfrs0CFUko0wodWKIK5g&gclsrc=aw.ds

...garip...
17 Haziran 2016, 13:03
Ürünü ben aldım. Mavisini aldım. Çok güzel kesimi, rengi, kumaşı, fermuarı. Fakaaaat motorsiklet montu değil kardeşim. İncecik yumuşak plastikten korumaları var, omuzdakiler ve dirsektekilerden bahsediyorum ve kesinlikle %10 üzerinde koruma sağlamaz. Ayrıca verilen hediye eldivenlerin yumruğumu sıktım üst kemik korumaları kırıldı çöpe attım:) Şimdi mont günlük yaya kullanım için askıda asılı duruyor.

Motor için alacaksan alma!!!


Bu arada yanlışlık olmasın ürün bu değil mi?

http://urun.n11.com/mont/durt-softshell-motosiklet-montu-yazlik-eldiven-hediye-P59266038?cid=604001&gclid=CNSAp-Pfrs0CFUko0wodWKIK5g&gclsrc=aw.ds[/QUOTE]


yok abi ürün bu :

http://urun.n11.com/mont/durt-air-system-kirmizisiyah-motosiklet-montu-P51291101

bende knox omuz ve dirsek korumalar var 4rider dört mevsim montumda aynı zamanda sırt koruması da var, onları monttan hariç almıştım. hepsini söküp buna takmayı düşünüyorum zaten :)

gezgin41
17 Haziran 2016, 13:26
Şükür ki şu stop etme problemi bende olmadı. Yalnızca Cuma günü e5 biraz boştu, hızlanayım dedim. En son ibreye baktığımda 130KM ile gidiyordum 8000-8500 devir arasında. Sonra birdenbire bir yığıldı motor... İki elimde sıkı sıkı tutmuyor olsam asfaltı öperdim herhalde. 130 ile giderken kesicinin girmesi can sıkıcı. Çok erken bir hız. Dikkatli olmakta fayda var.

Emre gezi yaptığın fotoları yüklecektin tabi deneyimleri de

Yamaha41
17 Haziran 2016, 17:13
http://i.hizliresim.com/AJy5n0.jpg (http://hizliresim.com/AJy5n0)
http://i.hizliresim.com/0DGml8.jpg (http://hizliresim.com/0DGml8)
http://i.hizliresim.com/4lGb1L.jpg (http://hizliresim.com/4lGb1L)
http://i.hizliresim.com/J2OnqY.jpg (http://hizliresim.com/J2OnqY)

Selam arkadaşlar motorumun son hali :) baya bi soydum motoru bu hali daha çok hoşuma gitti siz ne dersiniz?
gidonu daha aşşağıya aldım sürüş hissiyatı bana göre daha iyi böyle görsel olarak kesinlikle iyi.
Egzoz gözüme çok çirkin gelmeye başladı en kısa zamanda değiştiricem inşallah :)

Ben begendim ozellikle de jant stickerlarini. Linki var mi ya da nerden aldinz diyeyim

seyralem
17 Haziran 2016, 17:25
Benelli facebook sayfası kullanıcıların fotoğraflarını paylaşıyor şu motosiklet gözüme çarptı sele üstü felan bayağı güzel olmuş
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13443062_518813194976962_525159354546817373_o.jpg

braveman
17 Haziran 2016, 17:28
Benelli facebook sayfası kullanıcıların fotoğraflarını paylaşıyor şu motosiklet gözüme çarptı sele üstü felan bayağı güzel olmuş
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13443062_518813194976962_525159354546817373_o.jpg

Güzel olmuş TNT 250 nerde yapmıştır biliyormusunuz

akça23
18 Haziran 2016, 10:41
http://i.hizliresim.com/VY3WPn.jpg (http://hizliresim.com/VY3WPn)Arkadaşlar çantasızlık benim için büyük sıkıntıydı hallettik shad 40 litrelik taktık rahatladık.http://i.hizliresim.com/jnQbqL.jpg (http://hizliresim.com/jnQbqL)

tmp
18 Haziran 2016, 14:11
http://i.hizliresim.com/VY3WPn.jpg (http://hizliresim.com/VY3WPn)Arkadaşlar çantasızlık benim için büyük sıkıntıydı hallettik shad 40 litrelik taktık rahatladık.http://i.hizliresim.com/jnQbqL.jpg (http://hizliresim.com/jnQbqL)

Güzel.. Yakışmış ellerine sağlık nerden aldın çantayı

EpaddaiC
18 Haziran 2016, 15:52
Ön ve ve arka çamurluk için bir şey eklemek yada yaptırmaya gerek var mıdır yoksa böyle iyi mi ?

Emreerol
18 Haziran 2016, 16:19
Arkadaşlar,

Çanta aldım heybe şeklinde. Bir kaç fotoğrafını da aşağıda bulunan konuya ekledim. Düşünen arkadaşlar varsa fikir olabilir.

http://www.motosiklet.net/forum/motor-aksesuarlari/166289-tex-881-impertex-canta-146-tl.html

braveman
18 Haziran 2016, 16:48
Arkadaşlar,

Çanta aldım heybe şeklinde. Bir kaç fotoğrafını da aşağıda bulunan konuya ekledim. Düşünen arkadaşlar varsa fikir olabilir.

http://www.motosiklet.net/forum/motor-aksesuarlari/166289-tex-881-impertex-canta-146-tl.html

Artçı için durum nedir ?

Emreerol
18 Haziran 2016, 17:25
Artçı için durum nedir ?

Artçım şuan olmadığı deneyemedim.Ancak kendim arkaya geçip oturduğumda ayaklarım rahatlıkla artçı pegine koyabiliyorum;

http://i.hizliresim.com/kvXVWD.jpg

pea
18 Haziran 2016, 17:26
Bugün 1000 bakıma girdik sonunda. Yağ değişince titreşim, gürültü azalacak, motor yeni gibi olacak sanıyordum. Gittim Motul 5100 10W40 aldım. Pek bişi değişmedi. Özellikle düşük viteslerde motor hala çok bağırıyor. Geçen yaptığım kazayla mı alakalı, bu havalara yağ ince mi geliyor anlamadım.

Emreerol
18 Haziran 2016, 17:28
Bugün 1000 bakıma girdik sonunda. Yağ değişince titreşim, gürültü azalacak, motor yeni gibi olacak sanıyordum. Gittim Motul 5100 10W40 aldım. Pek bişi değişmedi. Özellikle düşük viteslerde motor hala çok bağırıyor. Geçen yaptığım kazayla mı alakalı, bu havalara yağ ince mi geliyor anlamadım.

Gürültü derken? Hangi devirden sonra hissediliyor? Aynı şekilde titreşim hangi hızlarda var?

pea
18 Haziran 2016, 17:55
İlk 3 viteste 4-5bin devirde motor zırıldıyor, titriyor gibi. Motor gürültüsü var, sanki metal metale çarpıyor gibi. 5-6bin motorun en çok titrediği bölge eyvallah da, 4bin'de de bağırıyor bu viteslerde. Motor freni yaparkenki gürültü gibi bir gürültü oluyor.
Vites yükseltip 3-4bin aralığına geçince gürültü kesiliyor.

Bu dediğim titreşim yanlış viteste motorun öksürmesi, titremesi değil.

Üst viteslerde sıkıntı yok, oralar gayet konforlu.

darknife
18 Haziran 2016, 18:01
Artçım şuan olmadığı deneyemedim.Ancak kendim arkaya geçip oturduğumda ayaklarım rahatlıkla artçı pegine koyabiliyorum;

http://i.hizliresim.com/kvXVWD.jpg

Biraz farklı bir görsel olmuş :) diğer konuya eklediğin görselleri de gördüm yakışmış. Hayırlı uğurlu olsun tekerine taş değmesin.

SeCReTBoY
18 Haziran 2016, 18:05
İlk 3 viteste 4-5bin devirde motor zırıldıyor, titriyor gibi. Motor gürültüsü var, sanki metal metale çarpıyor gibi. 5-6bin motorun en çok titrediği bölge eyvallah da, 4bin'de de bağırıyor bu viteslerde. Motor freni yaparkenki gürültü gibi bir gürültü oluyor.
Vites yükseltip 3-4bin aralığına geçince gürültü kesiliyor.

Bu dediğim titreşim yanlış viteste motorun öksürmesi, titremesi değil.

Üst viteslerde sıkıntı yok, oralar gayet konforlu.

1000 km bakımından sonra mı böyle oldu birde bakımı nasıl yaptılar yanlarında mıydın ?

pea
18 Haziran 2016, 18:47
1000 km bakımından sonra mı böyle oldu birde bakımı nasıl yaptılar yanlarında mıydın ?

Bakımdan önce, 900'den sonra kulağıma batmaya başladı. Havalar ısındıktan sonra yani.

1000 km bakımını Vale Moto'da yaptırdım. Çoğunlukla motorun başındaydım.
Yağ değişimi dışında pek birşey yapmadılar. Eski yağ boşaltıldı, yağ filtresi temizlendi, yeni yağ konuldu. Sinyaller, vitesler kontrol edildi. Onun dışında "Bir sıkıntı var mıdır?" diye sordular, dediklerimi incelediler. Lastik ilk havasıyla duruyordu, o da çok yüksekmiş zaten, havasını indirdik(Lastiğimin sürekli kaymasının sorumlusu olabilir, siz de kontrol edin). Zincir ayarı da yapılmış ama ben fark etmedim/görmedim.

Kullanım kılavuzunda yazan çoğu şeyi yapmadılar yani. Hava filtresine, bujilere, soğutma sıvısına bakılmadı.

Debriyaj manetim yamuktu, onu değiştirdim. 35TL imiş. (Maltepe servis 20TL filan olması lazım demişti)
Kendi yağımı getirmiştim, yağ parası almadılar dolayısıyla. 1.1LT gibi bir şey aldı motor.
Zincir ayar adı altında 25TL aldılar. İlk bakımda işçilik ücretsiz olması gerekirken niye aldılar anlamadım. Kendi yağımı getirince intikam aldılar herhalde.

Kyairfn
18 Haziran 2016, 20:05
Kardesim bende vale motora götürdüm yag degisimine 110 tl para aldilar. Zincirden ses geliyor dedim baktik dedi ama bende ne tesadüf gormedim. Ne yag koydun bir de fiyati nedir. 110 tl bana cok geldi acikcasi. Kendi yagini goturerek cok mantikli bir hareket yapmissin dogrusu.

pea
18 Haziran 2016, 20:40
Kardesim bende vale motora götürdüm yag degisimine 110 tl para aldilar. Zincirden ses geliyor dedim baktik dedi ama bende ne tesadüf gormedim. Ne yag koydun bir de fiyati nedir. 110 tl bana cok geldi acikcasi. Kendi yagini goturerek cok mantikli bir hareket yapmissin dogrusu.

110TL gerçekten çok, biraz geçirmişler.
Ben Motul 5100 10W40 götürdüm. Litresi 37TL'den 2 kutu almıştım. 2. kutunun 900ml'si duruyor hala. Yani 40TL'lik yağ koydum.
Vale büyük olasılıkla Castrol koymuştur. Onun da litresi 20TL.

Ben şundan koydum yani:
http://www.hepsiburada.com/motul-10w40-motosiklet-yagi-5100-p-OTFE46838
Stokta olsaydı 10W50 olanını alacaktım, zaten kullanım kılavuzunda önerilen de 10W50'lik yağ.

Kyairfn
19 Haziran 2016, 10:13
Tmmdir verdigin bilgi icin tessekkür ederim saolasin ☺ İkinci bakimda yagimi kendim goturecegim. Bu arada yağ castroldu dedigin gibi.

çarkçıbaşı
19 Haziran 2016, 13:04
Merhaba,


Ben TNT 25 kullanıcısıyım. Motorumu mayıs ayı başında Vale motodan satın aldım. Motorumla ilgili bir stop etme sorunu yaşamaktaydım. Şu anda bu sorun çözüldü. Süreç boyunca yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.


1. Motoru alır almaz düşük devirde ve belirsiz periyotlarda ansızın motorun stop etmesi sorunu ile karşılaştım.


2. Motoru satın almış olduğum vale motoya telefon açtım. Mehmet usta, başka motorlarda da bu sorunu yaşadıklarını, problemin debriyaj müşirinden kaynaklandığını söyledi. Evime yakın olduğu için Üçerlere gittim. Vale motodan Mehmet bey ile Üçerlerdeki Tarık bey telefonda konuştular. Bunun üzerine debriyaj müşirini ayırarak direkt bağladı Tarık bey. Ayrıca parça sipariş edildi. Neticede problem çözülmedi. Motorum stop etmeye aynı şekilde devam etti.


3. Mehmet beyi tekrar aradım. Motoru vale motoya almaya karar verdiler. Mehmet bey debriyaj müşirini değiştirdi. Motoru bir miktar test etti. Stop etmediğini söyledi. Motorun ne şartlarda ve ne zaman stop edeceğinin belli olmadığını, zaman zaman hiç stop etmeden benim de kullanabildiğimi ifade ettim. Debriyaj müşiri dışında motorda küçük bir topraklama problemi tespit ettiğini ve giderdiğini söyledi. Problem yaşayacağınızı düşünmüyorum, dedi. Motor orada toplam üç gün kaldı. Üç günün sonunda bana teslim edildi. Stop etme sorununun aynen eskisi gibi devam ettiğini gördüm. Mehmet bey çok ilgili bir usta. Bana yardımcı olmak adına çok çabaladı. Ancak problem çözülmedi. Motorum beni zamanlı zamansız stop ederek akan trafikte zor durumda bırakmaya devam etti.


4. Benelli müşteri hizmetleri ile temasa geçtim. Motorumu üçerlere götürmemi, orada teknik destek sağlayarak problemi çözmeye çalışacaklarını söylediler. Üçerlere götürüp bıraktım motorumu. Tarık usta ilgilendi. TPS sensörüne ayar yaptığını söyledi. Daha düzgün çalışıyor rölanti devrinde artık, dedi. Motoru test ettiğini, stop etmediğini söyledi. Motoru alıp oradan ayrıldım. Henüz ben evime ulaşamadan stop etti motorum. Ardından bir kaç km'lik yolda tekrar tekrar stop etti. Rölanti devrinde anormal seviyede bir salınım yapmaya başladı. Cep telefonumla rpm kadranının hareketlerini kayıt altına aldım. Üçerlere gittim. Tarık usta seyretti bu kaydı. Valf gövdesinin değişmesi gerektiğini söyledi. Parça sipariş edildi. Parça gelince üçerlere tekrar gittim. Valf gövdesi değiştirildi. Motorumu teslim aldım. Problemin giderilemediğini gördüm. Sorun aynı şekilde devam ediyordu.


5. Üçerlere tekrar gittim. Tarık usta motoru test etmek maksadıyla bir kaç km kullandı. Ben kullandım stop etmiyor bu motor, dedi. Bazen km lerce stop etmezken, bazen arka arkaya sürekli stop ettiğini söyledim. Kendisi benelli ilgililerine de motorun stop etmediği yönünde bilgilendime yapmış. Benelli ilgilileri, artık doğruluğumu sorgulamaya, problemli bir müşteri olduğumu düşünmeye başladılar. Fakat tek istediğim, satın almış olduğum sıfır km motorun problemsiz bir şekilde keyfini sürebilmekti. Bu durum beni çok üzdü. Hatta satış sorumlusu olmasına rağmen benim problemimle bıkmadan usanmadan ilgilenmeye devam eden İsmail beyin, benelli teknik müdürü Volkan bey ile yaptığı görüşme sonrasında, yaşadığım problemi servisteki ustanın görmesini sağlamak zorunda olduğumu, usta motorun stop ettiğini görmezse bir şey yapılamayacağını söylemesiyle birlikte adeta şok oldum. Bunu kendisine Volkan bey söylemiş. Benden istenen, 50 km'lik bir sürüş sonrası bazen bir kere bile stop etmeyip, bazen de 5 km'lik yolda 3 kere stop edebilen bir motorun arızasını ispat etmemdi. Beyanım yeterli olmadı. Artık motordan tamamen soğudum. Bana yapılan bu muameleden çok rahatsız oldum. Çaresiz kaldığım için üçerlere tekrar gittim. Motoru orada bırakmak, ustanın her gün test etmesini istemek dışında bir çarem kalmadı. Bu sırada üçerlerin sahibi olduğunu sonradan öğrendiğim bahattin bey gördü beni tesadüfen. Bir kenarda öylece oturmuş, eşimin beni arabayla oradan almasını bekliyordum. Yanıma geldi. Bu motorda problem nedir diye sordu. Anlattım. Öyle şey olur mu, ispat etmeye ne gerek var, bu motorun sorunu zaten belli, rölanti devri oynayıp duruyor. Bu motor zaman zaman, özellikle de sıcakken ışıklarda durunca stop eder, dedi. Daha önce örneğini bajaj pulsarda yaşadıklarını söyledi. Benelli ilgililerini aradı. Motorun beyninin değişmesi gerekiyor, dedi. Parça sipariş edildi. Motorun beyni değişti. Problem yine devam etti. Ancak ben bu defa fazla sorun etmedim. Çünkü Bahattin beyin yaklaşım tarzı böyle olduğu sürece problem yoktu. Zaten aradığım da buydu. Problemi çözmeden içinin rahat etmeyeceği belliydi. O kadar sahiplendi ki bu sorunu, tarifsiz bir minnet duydum. Hatta şunu rahatlıkla söyleyebilirim. Benelli ilgililerinden İsmail bey haricinde hiç kimse, problemi Bahattin bey ölçüsünde sahiplenip, motorun arkasında durmadı. Bahattin bey sürece müdahil olduğu ilk dakikadan itibaren beni çok iyi anladı. Bana güvendi. Oldukça kararlı bir şekilde, bu problemin çözüleceğini söyledi. Sonra da bu sözlerinin altını doldurarak problemi çözdü. Kendisini tanımış olmaktan dolayı büyük bir memnuniyet duymaktayım. Eğer Bahattin bey olmasaydı bu problem beni daha ne kadar yıpratacaktı bilmiyorum.


6. Daha sonra benelliye bajaj pulsarda yaşanan problemi örnek göstermiş Bahattin bey. Bu sorunun aynısı orada yaşandı, yazılımla çözüldü demiş. Bir yazılım güncellemesi yapıldı neticede. Gidip yüklettim motora. Problem çözüldü. Günlerdir kullanıyorum bir kez bile stop etmedi o günden sonra. Öğrendim ki benden başka bir çok tnt 25 kullanıcısı aynı problemi yaşıyormuş. Motosiklet.net forumunda paylaşan kullanıcılar olmuş bu sorunu. Hatta bir gün motorla giderken bir yere uğradım. Çıkışta bir arkadaş yanıma geldi. TNT25 kullanıcısı olduğunu söyledi. Tanıştık. Ayak üstü sohbet ettik biraz. O zaman henüz yazılım güncellemesi yapılmamıştı. Bende de var stop etme sorunu, dedi. Servise gitmediğini söyledi. Yazılım yükletince arayıp ona da anlattım. İnş problemi çözülmüştür.


7. Bu süreçte, teknik problemlerle hiçbir ilgisi olmamasına rağmen bana mevcut imkanlar dahilinde yardımcı olmaktan asla vazgeçmeyen avrupa yakası satış sorumlusu İsmail KILIÇ bey hakkında ne söylesem azdır. Kendisi gerçek bir profesyonel.

8. Oldukça köklü bir marka olmasına karşın, ülkemizde kendisini tanıtma gayreti içerisinde olan benellinin, pazarda dilediği şekilde kendisine yer bulabilmek için, müşteri memnuniyeti konusundaki yaklaşım tarzını yeniden ele alması gerekir, diye düşünüyorum. Nacizane bir değerlendime yaptım. Başımdan geçenleri, olabildiğince objektif bir çizgide kalmaya çalışarak anlattım. Hatta duygusal bir yaklaşım sergilememek adına, yaşadıklarımın üzerinden bir miktar zaman geçmesini bile bekledim. Kendisine sıfır km motor almış bir kullanıcının beklentisi bellidir. Günlerce motorundan ayrı kalmayı ya da motorunu defalarca servise bırakıp işine taksiyle gitmeyi kimse istemez. Sadece bu açıdan bakıldığında bile müşterinin ilettiği problemin doğruluğunun sorgulanması ihtiyacı ortadan kalkar.


Saygılarımla,
Herekese emniyetli ve keyifli sürüşler dilerim.

pea
19 Haziran 2016, 13:46
Çok geçmiş olsun. Yaşadığınız süreci adım adım paylaştığınız, bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.

...garip...
20 Haziran 2016, 09:01
Herkese günaydınlar,

Cumartesi günü ilk bakıma ValeMotoya uğradık. 750 Km de gittim ilk olunca erken gidelim dedik. Bu arada ben metrobüsle giderken E5 te çıgın driplinklerle motoru fulyadan şirinevlere götüren Crazy_Sprint abime çok teşekkürler. Adam uçarak gidiyor ben gitsem birbuçuk saatte anca giderdim herhalse :) Tekerine taş deymesin.

Mehmet usta ile baya sohbet ettik,rutin bakımı yaparken ne dert var ne yok hepsini konuştuk. Yağı castrol mü istersin ipone mi koyelım dedi. İpone koydurdum 1 litre civarı alıyor arkadaşlar 70 lira tuttu.

Bazen bi zırlama cırlama geliyor dedim direk depo kaplamasını söküp altına membran yerleştirdiler. iki gündür artık ses duymuyorum hadi hayırlısı :)

Dedim zincirden ses geliyor bir iki haftadır ama aldığımdan beri hiç yağlamadım, güzelce temizleyip yağladılar ses kayboldu ama 300 kilometrede bir yağla bunu dediler onu nasıl yapıcam bilemiyorum. Orta sehpamız yok o kaldırma aparatını alsam nereye koycam alamıyorum. artık iki kişi tuta ite o işi de öğrencez heralde.

Vites geçişlerim bazen şıkır şıkır bazen yükseltirken zorlama istiyor dedim. Mehmet ustanın ekibinden arkadaş debriyajın bişeyini ayarladı ben anlamam o işlerden ama şu anda debriyaj başka bi aleme geçti nazar deymesin şıkır şıkır geçiyor.

artık yağ değiştiğinden mi yoksa Crazy_Sprint abey 130 u gördüm dediğinden yüksek devirlerde ilk defa kullanıldığından mı motorun sesi değişti(ki ben 80 i geçmedim 750 kilometredir-daha da uzun süre geçemem yolda 45-70 arasında tın tın gidip trafiği sinirlendiren tnt25 görürseniz kim bu demenize gerek yok kesin benimdir) . çıkan yağ zift gibi koyulaşmıştı. bi de ilk defa 7-8bin devirleri görünce eve dönerken ışıklarda bakıyorum tok güzel bi ses, vites geçişinde rolantide felan baya keyifli bi ses oldu :)

bu arada lastik havalarına baktılar ben Shell benzinlikte 34-34 yapmıştım. Valemotodaki arkadaş dedi tek kişi kullanıyosan 32 arka 30 ön yeter. neyse pompayı bi taktı abi bu 50 civarlarında dedi. dedim ben bilmediğim bişery mi var hepimiz benzinlikte ayarlamıyomuyuz? 50 ne demek balon üzerinde gidiyomuşuz demekki dedim. normal araba hava pompalarında bizler kaça göre ayarlamalıyız ki psi si mi başka bar basıncı mı fazla benim aklım ermedi.

Sonuç 100 lira verdim işçilik yağ dahil. MEhmet usta olsun diğer arkadaşlar olsun muhabbet karşılama ilgilenme gayet hoşuma gitti. Umarım böyle devam ederlerse biz de devam ederiz oraya gibi duruyor. Ellerine sağlık.
Bu arada zaman olarak sanırım 1-1buçuk saat sürdü ona göre zamanınızı ayarlayınız giderken ben yarım saatte biter canım noolcak diyodum :)

Aklıma başka bişey gelirse eklerim arkadaşlar bir de haftasonu yazlık montumuz geldi bir arkadaşla beraber aldık. Birkaç sayfa önce internetteki indiriminden bahsettiğim için ekliyorum. Araştıranlara tavsiye edebilirim. yani Durt marka airsystem mont eldiven hediyesiyle birlikte 260 liraya almış olduk. Dainesee de gönlüm kalmadı mı tabi ki kaldı ama 650den aşağı alamayınca yarı fiyatından ucuza fiyat performans açısından gayet tatminkar. Birtek şeyi anlamadık iki adet alınca durum ortaya çıktı birinden sünger birinden silikon korumalar çıktı omuz ve dirseklerde. Aynı marka iki farklı ürün neden kullanır anlamadık. Allahtan bende zaten o ekipman vardı. Arkadaşımda süngerleri çıkarttı o silikonları taktık onunkine. gayet güzel oldu montda ama dediğim gibi nedenini anlamadık. Sırtta zaten bişey beklemiyoduk hakkaten de ince bir sünger koymuşlar nezaketen. ama 30 km üzerine çıkınca efil efil püfür püfür. arkadaş ben bir aydır saunadaymışım. yeniden doğmak gibi bişey :)

Herkese iyi sürüşler ve ben dahil hepimize en kısa zamanda parasını denkleyip güzel lastikler dilerim.

Bi de Crazy_Sprint abime bütün gününü bana ayırdığı için ve motorun ciğerini açtığı için çok çok çok teşekkürler... Adamın Hasııııı :)

barobaskan
20 Haziran 2016, 09:16
Bugün 1000 bakıma girdik sonunda. Yağ değişince titreşim, gürültü azalacak, motor yeni gibi olacak sanıyordum. Gittim Motul 5100 10W40 aldım. Pek bişi değişmedi. Özellikle düşük viteslerde motor hala çok bağırıyor. Geçen yaptığım kazayla mı alakalı, bu havalara yağ ince mi geliyor anlamadım.

arkadaşlar anlamadığım birşey var bu meletin yağı nedir kendi sitesinde 15/50 türkiyede 10/50 bayilerde 10/40 iyice kafam karıştı

...garip...
20 Haziran 2016, 09:42
Valla abicim ben hiç anlamam yağdan ama dediğim gibi ipone koyuyoruz dedi farkını verdim sesi güzelleşti toklaştı. Motor bi rahatladı gibi geldi ama acemiyim diyemem ki kesin ondandır diye. Lakin durum hoşnut etti ara Vale Moto yu bi sor istersen bu ara kaliteli yağ ne koyuyosunuz bakımda diye. Ya güzel bişey koydu ya da ilk motoru alırken içinde ayçiçek yağı mı vardı ne vardı bilmiyoruz şu an güzel :))

pea
20 Haziran 2016, 09:53
@...garip...
Zinciri yağlamak için ya arka standa ya da bir arkadaşa ihtiyaç var senin de dediğin gibi.
Bir kişi motoru sol tarafına hafifçe yatıracak(park ayağı açık, yerde), arka tekeri havaya kaldıracak kadar. Vites boşa alınacak ve motor kapalı olacak. İkinci kişi de yağ sökücü ile yavaş yavaş zinciri temizleyecek.
Buradaki yağ sökücü gazyağı, dizel mazotu ya da özel zincir temizleyiciler olabilir.
1-2 tur yağ sökücü spreylenecek, iyice zincire yedirilecek. Sonra da fırçayla detaylı temizlik yapılacak.
Temizleme faslı bitince yağ sökücünün uçması beklenecek 5-10 dakika.
Sonra da zincir yağlamaca. Zincirin her tarafında ince bir yağ tabakası olacak şekilde yağlanınca iş bitiyor. Yağ olarak özel zincir spreyleri de kullanabilirsiniz, motordan çıkma yağ da. Zaten zincir o-ring'li olduğu için bu yağın asıl görevi zincirin paslanmasını engellemek.
Sadece kuru havalarda sürüyorsan Würth Dry Lube önerebilirim. Kir, toz tutmuyor ve etrafa sıçramıyor. Ama ilk yağmurda akıp gidiyor.

Kullanım kılavuzunda arka ön için 35PSI öneriliyor. Ama dediğin gibi benzinlik pompaları genelde sorunlu oluyormuş. Ufaktan bir basınç ölçme aleti almak lazım.

@barobaskan
Yağ hava sıcaklığına göre seçiliyor. 10W40, Türkiye şartları için 4 mevsim yağ.
Benelli Türkiye Gaziantep'te olduğu için 10W50 önermiş olabilir, malum oralar biraz sıcak :cherry:
Avrupa niye 15W50 önermiş bilmiyorum, denemek lazım.

akça23
20 Haziran 2016, 10:35
Güzel.. Yakışmış ellerine sağlık nerden aldın çantayı

teşekkür ederim şu linkteki siteden aldım http://urun.n11.com/canta/shad-sh40-cargo-topcase-P92487553?cid=604001&gclid=CMOClKeFts0CFQccGwodljk PqQ&gclsrc=aw.ds

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:07 ----------


Merhaba,


Ben TNT 25 kullanıcısıyım. Motorumu mayıs ayı başında Vale motodan satın aldım. Motorumla ilgili bir stop etme sorunu yaşamaktaydım. Şu anda bu sorun çözüldü. Süreç boyunca yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.


1. Motoru alır almaz düşük devirde ve belirsiz periyotlarda ansızın motorun stop etmesi sorunu ile karşılaştım.


2. Motoru satın almış olduğum vale motoya telefon açtım. Mehmet usta, başka motorlarda da bu sorunu yaşadıklarını, problemin debriyaj müşirinden kaynaklandığını söyledi. Evime yakın olduğu için Üçerlere gittim. Vale motodan Mehmet bey ile Üçerlerdeki Tarık bey telefonda konuştular. Bunun üzerine debriyaj müşirini ayırarak direkt bağladı Tarık bey. Ayrıca parça sipariş edildi. Neticede problem çözülmedi. Motorum stop etmeye aynı şekilde devam etti.


3. Mehmet beyi tekrar aradım. Motoru vale motoya almaya karar verdiler. Mehmet bey debriyaj müşirini değiştirdi. Motoru bir miktar test etti. Stop etmediğini söyledi. Motorun ne şartlarda ve ne zaman stop edeceğinin belli olmadığını, zaman zaman hiç stop etmeden benim de kullanabildiğimi ifade ettim. Debriyaj müşiri dışında motorda küçük bir topraklama problemi tespit ettiğini ve giderdiğini söyledi. Problem yaşayacağınızı düşünmüyorum, dedi. Motor orada toplam üç gün kaldı. Üç günün sonunda bana teslim edildi. Stop etme sorununun aynen eskisi gibi devam ettiğini gördüm. Mehmet bey çok ilgili bir usta. Bana yardımcı olmak adına çok çabaladı. Ancak problem çözülmedi. Motorum beni zamanlı zamansız stop ederek akan trafikte zor durumda bırakmaya devam etti.


4. Benelli müşteri hizmetleri ile temasa geçtim. Motorumu üçerlere götürmemi, orada teknik destek sağlayarak problemi çözmeye çalışacaklarını söylediler. Üçerlere götürüp bıraktım motorumu. Tarık usta ilgilendi. TPS sensörüne ayar yaptığını söyledi. Daha düzgün çalışıyor rölanti devrinde artık, dedi. Motoru test ettiğini, stop etmediğini söyledi. Motoru alıp oradan ayrıldım. Henüz ben evime ulaşamadan stop etti motorum. Ardından bir kaç km'lik yolda tekrar tekrar stop etti. Rölanti devrinde anormal seviyede bir salınım yapmaya başladı. Cep telefonumla rpm kadranının hareketlerini kayıt altına aldım. Üçerlere gittim. Tarık usta seyretti bu kaydı. Valf gövdesinin değişmesi gerektiğini söyledi. Parça sipariş edildi. Parça gelince üçerlere tekrar gittim. Valf gövdesi değiştirildi. Motorumu teslim aldım. Problemin giderilemediğini gördüm. Sorun aynı şekilde devam ediyordu.


5. Üçerlere tekrar gittim. Tarık usta motoru test etmek maksadıyla bir kaç km kullandı. Ben kullandım stop etmiyor bu motor, dedi. Bazen km lerce stop etmezken, bazen arka arkaya sürekli stop ettiğini söyledim. Kendisi benelli ilgililerine de motorun stop etmediği yönünde bilgilendime yapmış. Benelli ilgilileri, artık doğruluğumu sorgulamaya, problemli bir müşteri olduğumu düşünmeye başladılar. Fakat tek istediğim, satın almış olduğum sıfır km motorun problemsiz bir şekilde keyfini sürebilmekti. Bu durum beni çok üzdü. Hatta satış sorumlusu olmasına rağmen benim problemimle bıkmadan usanmadan ilgilenmeye devam eden İsmail beyin, benelli teknik müdürü Volkan bey ile yaptığı görüşme sonrasında, yaşadığım problemi servisteki ustanın görmesini sağlamak zorunda olduğumu, usta motorun stop ettiğini görmezse bir şey yapılamayacağını söylemesiyle birlikte adeta şok oldum. Bunu kendisine Volkan bey söylemiş. Benden istenen, 50 km'lik bir sürüş sonrası bazen bir kere bile stop etmeyip, bazen de 5 km'lik yolda 3 kere stop edebilen bir motorun arızasını ispat etmemdi. Beyanım yeterli olmadı. Artık motordan tamamen soğudum. Bana yapılan bu muameleden çok rahatsız oldum. Çaresiz kaldığım için üçerlere tekrar gittim. Motoru orada bırakmak, ustanın her gün test etmesini istemek dışında bir çarem kalmadı. Bu sırada üçerlerin sahibi olduğunu sonradan öğrendiğim bahattin bey gördü beni tesadüfen. Bir kenarda öylece oturmuş, eşimin beni arabayla oradan almasını bekliyordum. Yanıma geldi. Bu motorda problem nedir diye sordu. Anlattım. Öyle şey olur mu, ispat etmeye ne gerek var, bu motorun sorunu zaten belli, rölanti devri oynayıp duruyor. Bu motor zaman zaman, özellikle de sıcakken ışıklarda durunca stop eder, dedi. Daha önce örneğini bajaj pulsarda yaşadıklarını söyledi. Benelli ilgililerini aradı. Motorun beyninin değişmesi gerekiyor, dedi. Parça sipariş edildi. Motorun beyni değişti. Problem yine devam etti. Ancak ben bu defa fazla sorun etmedim. Çünkü Bahattin beyin yaklaşım tarzı böyle olduğu sürece problem yoktu. Zaten aradığım da buydu. Problemi çözmeden içinin rahat etmeyeceği belliydi. O kadar sahiplendi ki bu sorunu, tarifsiz bir minnet duydum. Hatta şunu rahatlıkla söyleyebilirim. Benelli ilgililerinden İsmail bey haricinde hiç kimse, problemi Bahattin bey ölçüsünde sahiplenip, motorun arkasında durmadı. Bahattin bey sürece müdahil olduğu ilk dakikadan itibaren beni çok iyi anladı. Bana güvendi. Oldukça kararlı bir şekilde, bu problemin çözüleceğini söyledi. Sonra da bu sözlerinin altını doldurarak problemi çözdü. Kendisini tanımış olmaktan dolayı büyük bir memnuniyet duymaktayım. Eğer Bahattin bey olmasaydı bu problem beni daha ne kadar yıpratacaktı bilmiyorum.


6. Daha sonra benelliye bajaj pulsarda yaşanan problemi örnek göstermiş Bahattin bey. Bu sorunun aynısı orada yaşandı, yazılımla çözüldü demiş. Bir yazılım güncellemesi yapıldı neticede. Gidip yüklettim motora. Problem çözüldü. Günlerdir kullanıyorum bir kez bile stop etmedi o günden sonra. Öğrendim ki benden başka bir çok tnt 25 kullanıcısı aynı problemi yaşıyormuş. Motosiklet.net forumunda paylaşan kullanıcılar olmuş bu sorunu. Hatta bir gün motorla giderken bir yere uğradım. Çıkışta bir arkadaş yanıma geldi. TNT25 kullanıcısı olduğunu söyledi. Tanıştık. Ayak üstü sohbet ettik biraz. O zaman henüz yazılım güncellemesi yapılmamıştı. Bende de var stop etme sorunu, dedi. Servise gitmediğini söyledi. Yazılım yükletince arayıp ona da anlattım. İnş problemi çözülmüştür.


7. Bu süreçte, teknik problemlerle hiçbir ilgisi olmamasına rağmen bana mevcut imkanlar dahilinde yardımcı olmaktan asla vazgeçmeyen avrupa yakası satış sorumlusu İsmail KILIÇ bey hakkında ne söylesem azdır. Kendisi gerçek bir profesyonel.

8. Oldukça köklü bir marka olmasına karşın, ülkemizde kendisini tanıtma gayreti içerisinde olan benellinin, pazarda dilediği şekilde kendisine yer bulabilmek için, müşteri memnuniyeti konusundaki yaklaşım tarzını yeniden ele alması gerekir, diye düşünüyorum. Nacizane bir değerlendime yaptım. Başımdan geçenleri, olabildiğince objektif bir çizgide kalmaya çalışarak anlattım. Hatta duygusal bir yaklaşım sergilememek adına, yaşadıklarımın üzerinden bir miktar zaman geçmesini bile bekledim. Kendisine sıfır km motor almış bir kullanıcının beklentisi bellidir. Günlerce motorundan ayrı kalmayı ya da motorunu defalarca servise bırakıp işine taksiyle gitmeyi kimse istemez. Sadece bu açıdan bakıldığında bile müşterinin ilettiği problemin doğruluğunun sorgulanması ihtiyacı ortadan kalkar.


Saygılarımla,
Herekese emniyetli ve keyifli sürüşler dilerim.

Tecrübelerini bizimle paylaşan sizin gibi arkadaşlara gönülden teşekkür ederim. Çok sık olmasada bendede aynı sorun var bunu bakımda servise ilettim oda zamanla düzelir dedi bende çok üstelemedim.Bu güncelleme olayı her serviste yapılırmı acaba, ekstra ücret alınıyormu?