PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bajaj boxer 150 vs mondial 150 mr vulture



ülgenhan
16 Kasım 2014, 00:23
Herkese selamlar. Karşılaştırmamız belli.

Kaliteleri, yakıt tüketimleri, dayanıklılık ları vs. Açısından karşılaşrırıldıklarında hangisi ağır basar?

Not: mondial ikinci el alınacak, alınan motor scrambler tarzına döndürülmeye çalışılacak.

uçnkaplumbğa
16 Kasım 2014, 00:54
boxer kullanıcısıyım.
boxer torklu bir makine,
yakıtı 2/2.5 lt seviyesinde,
dayanıklılığı muazzam derecede,
yapısı cafe racer vesaire projelere yatkın,
fiyatı 2.750.

mondial'i bilmiyorum ama şase çok kıvrımlı geldi bana. boxer ona gore daha düz ve oynamaya müsait basit bir yapısı var.
bir de mondial'i 2. el alacakmışsın.
bana sorarsan boxer.

ülgenhan
16 Kasım 2014, 03:29
boxer kullanıcısıyım.
boxer torklu bir makine,
yakıtı 2/2.5 lt seviyesinde,
dayanıklılığı muazzam derecede,
yapısı cafe racer vesaire projelere yatkın,
fiyatı 2.750.

mondial'i bilmiyorum ama şase çok kıvrımlı geldi bana. boxer ona gore daha düz ve oynamaya müsait basit bir yapısı var.
bir de mondial'i 2. el alacakmışsın.
bana sorarsan boxer.

Boxer a baktım bayiide. Sağlam görünüyor, biraz oynasam yakışıklı motor da olur gibi. Kuyruğunu kaldırmayı, iki kişiliğe kadar seleyi kısaltıp dişli lastikler takmak istiyorum.

C.Kaan
16 Kasım 2014, 03:42
Boxer almamada'ki 3 faktör:

1- ) 4 vites oluşu.
2- ) Jant ebatlarına göre doğru düzgün lastik olmayışı.
3- ) Ön fren'in kampana oluşu.

Ancak bunlar problem değilse kesinlikle kaliteli bir motor ( gibi duruyor ) :mrgreen:

mustang256
16 Kasım 2014, 03:57
Mondial baya sağlam ama scrambler gidermi şüpheliyim, bajaj tip bakımından uyar gibi ayrıyetten fiyatının ucuz olması oynama yaparken madden daha rahat davranabilirsin 700 tl fark var. İki motordada olmayan ve bence scrambler da olması gereken şey tel jant.

Yurdukoru
16 Kasım 2014, 11:43
Boxerı yaklaşık 7 aydır kullanıyorum. En ufak bir problem çıkartmadı. Belki ben şanslıydım belki de temiz kullandığımdandır.

Lastikleri de hiç bir modifikasyon yapmadan Sava mc32 ile tubelesse dönüştürdüm, Derin dişli enduro tarzı kış lastiği, son derece memnunum. Arka 130 80 17, ön 110 70 17. (Sadece zincir korumayı çıkarttım)

Başlangıçta az da olsa hissedilen titreşim, km yaptıkça, doğru rodaj,doğru yağ değişimiyle hissedilir derecede azalıyor. Bunu çoğu boxercı arkadaşlar teyit etti.

Frenlerde bir sıkıntı hissetmedim gayet yumuşak frenler, zaten sıkıntı yaratacak hızlara da çıkmıyor, çıkmamalı. :)

Son olarak üzerindeki çift yaylı amortisörler doğru ayarlanırsa ve çok hafif biri değilseniz bildiğiniz chevrolet gibi yumuşak.

Bütün bunlara rağmen bana kalırsa boxer gibi tüy siklet bir 125 likten cafe racer olmaz diye düşünüyorum.. Enfield, klasik bmw r60, hatta minsk bile daha iyi olur kanaatindeyim. Yine de herkesin zevki kendine tabi. :)

EKONOMİ
16 Kasım 2014, 14:17
http://bajaj.com.tr/upload/archive/images/2.png

http://motosiklet.96.lt/wp-content/uploads/bajaj-boxer-150.jpg

boxer ın tipi gıcık
off road takıntınız yoksa motoru da aham şaham bişe değil
100 mg prince 9.1 beygir
150 cc boxer 12 bg biraz az sanki
benim motora 125 cc silindir atsam kafa kafaya gelir belki de
bir torklu deniyor

sağlamlık da hikaye olmasın sonra
sonuçta bilyanın lastiğin motorun da bir ömrü var
112 tl her sene vergi ver sonra da sağlam de
o parayla hersene sıfır piston segman silindir atılır makineye
5 bin km de bir yağ değişin diyor
altta da 2 bin km sonunda kirlenmişse de değişin diye ibare var
nasıl anlayacağız kirlendiğini?
kararır zaten yağ belli bir süre sonra

uçnkaplumbğa
16 Kasım 2014, 14:28
http://bajaj.com.tr/upload/archive/images/2.png

http://motosiklet.96.lt/wp-content/uploads/bajaj-boxer-150.jpg

boxer ın tipi gıcık
off road takıntınız yoksa motoru da aham şaham bişe değil
100 mg prince 9.1 beygir
150 cc boxer 12 bg biraz az sanki
benim motora 125 cc silindir atsam kafa kafaya gelir belki de
bir torklu deniyor

sağlamlık da hikaye olmasın sonra
sonuçta bilyanın lastiğin motorun da bir ömrü var
112 tl her sene vergi ver sonra da sağlam de
o parayla hersene sıfır piston segman silindir atılır makineye
5 bin km de bir yağ değişin diyor
altta da 2 bin km sonunda kirlenmişse de değişin diye ibare var
nasıl anlayacağız kirlendiğini?
kararır zaten yağ belli bir süre sonra


Sevgili Ekonomi çamur attığın motosikleti 350 km boyunca redlineda kullandım. girip cikmadigim dağ kalmadı. 5000 km yol yaptım iki haftada.

300 dolarlık cin mali motorla bunu karsilastirman çok saçma. biraz hakkaniyetli ol. bu yaptigin kul hakkına girmektir. adam 5.000 km de bir yağ değiştir demiş ne deseymis hic değiştirme mi?
sağda solda ayet paylaşacagına bilmedigin binmedigin motor hakkında yorumunu daha iyi niyetli yapmani öneririm.

EKONOMİ
16 Kasım 2014, 16:15
Sevgili Ekonomi çamur attığın motosikleti 350 km boyunca redlineda kullandım. girip cikmadigim dağ kalmadı. 5000 km yol yaptım iki haftada.

300 dolarlık cin mali motorla bunu karsilastirman çok saçma. biraz hakkaniyetli ol. bu yaptigin kul hakkına girmektir. adam 5.000 km de bir yağ değiştir demiş ne deseymis hic değiştirme mi?
sağda solda ayet paylaşacagına bilmedigin binmedigin motor hakkında yorumunu daha iyi niyetli yapmani öneririm.

5000 km binmen o motorun sağlam olduğu anlamına mı geliyor
Ayetler başımızın tacı her fırsatta paylaşmak lazım
fiziksel değerleri hakkında yorum yaptım farkındaysan
uçan kaplumbağa

C.Kaan
16 Kasım 2014, 16:23
Sayın EKONOMİ çok ekonomik düşünüyorsunuz 112 lira vergi günde 0,32 kuruş demektir yani akşam eve gelirken aldığınız ekmeğin üstünden artan parayı bir kenara atsanız motorun senelik vergisi çıkar.

Yağ vardır 50 lira, yağcık vardır 10 lira. 50 liralık yağ 5 - 6 bin km boyunca viskozite'sini bozmaz ama 10 liralık yağ daha 1000 km olmadan su gibi olur, markanın buna istinaden böyle bir şey yazdığıını düşünüyorum. :cat:

Tİme_shİft42
16 Kasım 2014, 16:28
Discovery 100 cc nin 1 lt ile 100 km gidebileceğine inana tek kişi Ekonomi arkadaş :) burdan hesabedin ne kadar ekonomi pesinde oldugunu :)

ülgenhan
17 Kasım 2014, 15:03
gelen yorumlar bajaj ağırlıklı gördüğüm kadarı ile. yeni olması beni endielendirmiyor değil lakin.

kaan898
23 Kasım 2014, 17:21
Herkese selamlar. Karşılaştırmamız belli.

Kaliteleri, yakıt tüketimleri, dayanıklılık ları vs. Açısından karşılaşrırıldıklarında hangisi ağır basar?

Not: mondial ikinci el alınacak, alınan motor scrambler tarzına döndürülmeye çalışılacak.

vulture 3-3.5 litre ortalama yakıyor ,boxer açık ara daha az yakar ve çok daha kaliteli ,her yönden.tek eksiği şekli ama ben seviyorum.yaza inşallah ben de boxer cı olacağım.ikinci el demişşin ama sıfır alsan bile 2700 liraya bu motor bedava...

solmyr
23 Kasım 2014, 17:52
yeni üstten egzantirik çinlilerin cg motorlardan farkı yok yakıt ve güç olarak. boxer parasına göre daha iyi.

tuna_tour
23 Kasım 2014, 18:02
http://bajaj.com.tr/upload/archive/images/2.png

http://motosiklet.96.lt/wp-content/uploads/bajaj-boxer-150.jpg

boxer ın tipi gıcık
off road takıntınız yoksa motoru da aham şaham bişe değil
100 mg prince 9.1 beygir
150 cc boxer 12 bg biraz az sanki
benim motora 125 cc silindir atsam kafa kafaya gelir belki de
bir torklu deniyor

sağlamlık da hikaye olmasın sonra
sonuçta bilyanın lastiğin motorun da bir ömrü var
112 tl her sene vergi ver sonra da sağlam de
o parayla hersene sıfır piston segman silindir atılır makineye
5 bin km de bir yağ değişin diyor
altta da 2 bin km sonunda kirlenmişse de değişin diye ibare var
nasıl anlayacağız kirlendiğini?
kararır zaten yağ belli bir süre sonra

Sen bisiklete bin hem verigisi yok hem benzin yag bakim masrafi yok ekonomide tavan yaparsin

uçnkaplumbğa
23 Kasım 2014, 19:03
Boxer al sifirin tadi başka.
Mondial ne ya.

efendy06
16 Aralık 2014, 20:36
MR 150 kullanıyorum. YBR den daha güçlü, ben dağ bayır asfalt üçleminde kullanıyorum, son 3000 kmde yapılanları söyleyim,
sibop ayarı
gaz kolu, fren, debriyaj yağlaması ve ayarı
ön far ampulü
gevşeyenlerini yağ değişiminden yağ değişimine sıkmak
fantaziye bağlayıp sis farı taktım, iyiki takmışım.
Çok sorun çıkartacağa benzemiyor. Bakımlarını yaparsan sorun olmaz. Yakıtı bajaj gibi ekonomik değil. 14-18 krş/km aralığında yakıyr kullanıma göre. Torku oldukça iyi. Rahatsız edici bir titreme yok, tek marşta 200 km yaptım, üşümek haricinde rahatsızlık vermedi. Scramler olabilir, cafe racer olmaz tip olarak. Bajaj daha çok gazete falan dağıtırken kullanılacak (boxer) az yakan uyuşuk, hissiyatsız bir motor. Mondialde muhteşem diyemem ama proje için ikisinin arasından modiali tercih ederim. Performans farkı fazla. Yokuşlarda 250 cc regal raptorun peşinden ayrılmıyor, vites geçişlerini düzgün yapınca tokatlıyor bile yokuş yukarı.
Sonuçta proje işi keyif işi, daha keyifli olan mondial vulture öneririm.

KoreliVlog
15 Mart 2015, 01:22
inzell kardeşimiz boxerin gerçek yakıt tüketimini paylaşmıştı.burdan bakın.

http://i.hizliresim.com/OR5nOZ.jpg (http://hizliresim.com/OR5nOZ)

gerçek ekonomi böyle olur

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------


gelen yorumlar bajaj ağırlıklı gördüğüm kadarı ile. yeni olması beni endielendirmiyor değil lakin.

forumda yurdukoru abimiz var. 12 aydır boxer kullanıyor. dağ tepe geziyor. sık sık balığa gidiyor ki tuzlu su nemi, motora zarar verir. buna rağmen arıza için 1 kere bile gitmemiş.sadece bakım ve yağ değişimine gitmiş. bir de herkes torkundan bahsediyor. seri motor galiba. ben de mezun olunca yazın inşallah boxer alacağım. bayadır hastası oldum. sesi de java gibi. siyah renkle mavi arasında kaldım. siyah güzel de her yanı siyah. maviyi de kendime yakıştıramadım. gönlüm siyahtan yana. bi de alır almaz jantları, zincir muhafazasını mat siyaha boyatacağım inşallah. dadından yinmeyecek

çalıkmoto
14 Nisan 2015, 00:05
kanka vulture be :D heryerde kanıtladı kendini her yerde parçası var her yerde ustası var her yerde örneği var bpxer onun yanına dahi gelemez

WideSea
09 Aralık 2015, 16:53
Herkese iyi forumlar. Bende iki motosiklet arasında kaldım tekrardan konu açmadan bu konudan devam edeyim dedim.Bendeki durum 2900 e 2014 model 0km boxer var 3200 e 2015 model boxer var 2500 e 2. El az kullanılmış 2011 model mr vulture ve 0km 2015 modeli arasında kaldım.İlk motorum olucak 21 yaşında ve öğrenciyim. Motoru kendi çalıştığım ve biriktirdiğim para ile alıcam motor için ayırdığım bütçe 3.500 fakat bu fiyattan düşük alırsam lastik alabilirim yada motora aksesuar alabilir yada ekipmanların(800tl ayırdım kask/mont ve eldiven)daha iyisini alabilirim önerileriniz nelerdir Bütçemi yaza kadar arttıramam eğer başka model önerecekseniz buna göre yorum atabilirsiniz.Şimdiden teşekkür

Draconian
09 Aralık 2015, 17:26
Bir boxer kullanıcısı olarak kesinlikle bajaj'ı tavsiye ederim. Bunu mondial'i kullanıp beğenmediğim için değil, boxer'dan çok memnun olduğum için söylüyorum.

3000 liraya kadar düşerler 2015 modeli için. Gerçekten çok az yakıyor ve 150 cc bir motora göre bayağı güçlü.

EmrE_09
09 Aralık 2015, 17:36
Ben dünya,Türkiye turu yapan bir vulture görmedim :) Ama Boxer ile yapanlar var,inceleyebilirsin. Beygir olarak vulture biraz fazla mı bilemiyorum ama tork konusunda Boxer'ın eline su dökemez.Ayrıca bu kadar tasarım yapmış Boxer kullanıcısı varken (bende dahil) bu motosikletin oynanmaya müsait olduğunu gösterir. Ek olarak çin malı ile hindistan malı arasında bariz farklar var. Yakıt,uzun ömürlülük,parça dayanıklılığı vs.

WideSea
10 Aralık 2015, 02:22
Peki 2014 model veya 2015 model arasında ne önerirsiniz 350 tl lik farka değermi 2015 modeli (2 side 0 km)

EmrE_09
10 Aralık 2015, 02:44
Boxer'ı kastediyorsan hiç bir fark yok,hepsi aynı.Sadece ruhsatta 1 yıl kaybın olacak.Kısa sürede satmayı düşünmüyorsan 2014 almanı tavsiye ederim.Yada bulabiliyorsan 2015 ikinci el.Aradaki farkla kendine yada motora harcama yaparsın...

cann_er
30 Ocak 2016, 23:32
Arkadaşlar merhaba iki motor arasında titreşim açısından en düşük seviyede titreşimi olan hangisidir ? vulture nin tipi çok hoş ama bajaj için daha dayanıklı yorumları yapılmış artçılı ve daha çok şehir içi ve kısa turlarda kullanacak olsanız hangisini tercih ederdiniz ? şimdi boxer çok iddalı her türlü koşulda şartta yolda bırakmaz sitesinde yapılan geziler var test sürüşleri var vulture de egzoz paslanmaları kronik görülmekte sanki malzeme kalitesi olarak boxer daha iyi gibi ama 4 vites olması ve bitanecik bile disk freninin bulunmaması gösterge fakirliği beni vulture ye yöneltti ?

kaan898
31 Ocak 2016, 00:05
Arkadaşlar merhaba iki motor arasında titreşim açısından en düşük seviyede titreşimi olan hangisidir ? vulture nin tipi çok hoş ama bajaj için daha dayanıklı yorumları yapılmış artçılı ve daha çok şehir içi ve kısa turlarda kullanacak olsanız hangisini tercih ederdiniz ? şimdi boxer çok iddalı her türlü koşulda şartta yolda bırakmaz sitesinde yapılan geziler var test sürüşleri var vulture de egzoz paslanmaları kronik görülmekte sanki malzeme kalitesi olarak boxer daha iyi gibi ama 4 vites olması ve bitanecik bile disk freninin bulunmaması gösterge fakirliği beni vulture ye yöneltti ?
arkadaşım ,ilk önce boxerın kampana fren ve 4 vites olmasını dert eden arkadaşlar bir defa bile o motoru kullanmamış hatta üstüne oturmamıştır.O torklu makineye 4 vites şanzımanın hiçbir zararı yok kaldı ki 150 lik bu fiyat aralığındaki motorlarla zaten 100 km nin üstünde tireşim her şekilde rahatsız eder.Yakıt tüketimine hiç değinmiyorum önceki mesajlarımda yazdım vulture 3.5 dan aşşağı düşmez,boxer 2.5 çok basarsan 3 olur.(ki max torku boxer 5000 devirde verirken,vulture 7500 devirde verir,zaten bu veriden vulture in daha fazla yakacağı belli).Frene gelince ,şahsen ben de önceleri kampana fren söz konusu olunca tereddütlerim vardı ama bindikten sonra sevdim bile,hiç problem etme.Süspansiyon rahatlığı ,sürüş zevki boxerda her şekilde daha iyi,nostaljik de bi havası var.Son olarak eğer ortada diğerinden yuzde 20 ucuza alacağın ve daha da önemlisi hint malı olan ve alanların tamamına yakınının olumlu görüşler bildirdiği bir motor varsa bence düşünecek fazla birşey de olmaması lazım...

YZFR25R6
31 Ocak 2016, 00:19
Bencede boxer 150,150 mr çok yakar bu arada.

cann_er
31 Ocak 2016, 00:25
Vulture nin de tipi çok hoş ama boxer alıp bi cafe racer mı yapsam eşimle kullancam artçı için titreşimi en az olan hangisidir

trigger26
26 Aralık 2016, 10:17
http://bajaj.com.tr/upload/archive/images/2.png

http://motosiklet.96.lt/wp-content/uploads/bajaj-boxer-150.jpg

boxer ın tipi gıcık
off road takıntınız yoksa motoru da aham şaham bişe değil
100 mg prince 9.1 beygir
150 cc boxer 12 bg biraz az sanki
benim motora 125 cc silindir atsam kafa kafaya gelir belki de
bir torklu deniyor

sağlamlık da hikaye olmasın sonra
sonuçta bilyanın lastiğin motorun da bir ömrü var
112 tl her sene vergi ver sonra da sağlam de
o parayla hersene sıfır piston segman silindir atılır makineye
5 bin km de bir yağ değişin diyor
altta da 2 bin km sonunda kirlenmişse de değişin diye ibare var
nasıl anlayacağız kirlendiğini?
kararır zaten yağ belli bir süre sonra

Bence her iki modelin teknik verilerini de incelemekte fayda var. Her ne kadar fiyat farkı varsa da teknik verilerle daha kolay değerlendirme yapabiliriz.
http://i.hizliresim.com/ZMOd3g.png (http://hizliresim.com/ZMOd3g)