PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ilk defa motor süreceğim lütfen yardım edin



yigith
13 Kasım 2014, 18:11
Merhaba Arkadaşlar,

26 yaşındayım, 7 senedir aktif olarak araba sürüyorum. Aile baskıları nedeni ile hiçbir zaman bırakın motor almayı A sınıfı ehliyet bile almaya cesaret edemedim (en hızlı arabayı al ama Türkiye trafiğinde motor alma deyip durdular) ama içimde hep bir ukde kalmıştı. 1-2 ay içinde A sınıfı ehliyetimi alıyor olacağım ve Supersport tarzı bir motor almak istiyorum. Bu konuda araştırmalar yaparken de yolum bu forum ile kesişti.

Aranıza yeni katıldım ve şans eseri karşılaştığım bu siteyi bulmuş olmaktan ve bir parçanız olmaktan çok mutluyum. Gerçekten hepiniz çok duyarlı ve yardımseversiniz. Sırf gösteriş olsun diye değil güvenlik için ve tecrübelerinizi de göz önünde bulundurarak yorumlar tavsiyeler yapıyorsunuz. Öncelikle bunun için çok teşekkür ederim.

Ben dediğim gibi 26 yaşında 1.78 boyunda, 110kg ağırlında ve iri yapılı bir insanım. Yukarıda da bahsettiğim gibi supersport bir motor alarak en azından içimde yıllardır bitmek bitmeyen bu isteği son buldurmak istiyorum. Amacım hava atmak ya da 200km hıza ulaşmak değil. Önceliğim kesinlikle sürüş güvenliği (frenleri, amortisörü, dönüşleri vs.) ama tabiki aralarında da en güzel duran olmalı.

Motoru ev ve işyeri arasında kullanacağım. Ortalama 20km bir mesafe ve çoğu otoban üzerinde. Bütçeme gelirsek maksimum verebileceğim bütçe 8500 TL (10.000 TL kredi çekmeyi düşünüyorum, kalanı ile masraflar ve korumalık vs. alacağım). Hayatımda hiç motora binmediğim ve bu motoru öğrenme motoru olarak alacağımdan 2. el alacağım.

İnternette yapmış olduğum araştırmalar sonucunda;
Ninja 250R
CBR 250R
CBR 125R
Hyosung GTR 250R
YZF R125
Megelli 250R

gibi motorları önerdiklerini görüyorum fakat bu konuda her kafadan farklı bir laf çıkıyor. O nedenle sizden gelecek olan tavsiyelere çok ihtiyacım var.

Şimdiden hepinize teşekkür ediyorum ve kazasız sürüşler diliyorum.

harung
13 Kasım 2014, 18:23
Hoşgeldin öncelikle.
Benim tavsiye Cbr 250 doğrultusunda olacaktır kesinlikle yzfr125 düşünme bilek ve sirt agrin çok olur ben aldim ve 1 ay sonra satmak zorunda kaldim ayrıca otobana cikiyorsan 125 cc biraz riskli sikistiginda kacis yapman gerektiğinde nefessiz kaliyor..

Megelli için sana tavsiyem Altin elbiseli adam videosu seyret o sana yeter..

Hyo ve Kawa güzel motorlar ama kilolu bir insan için oturuş pozisyonları çok yatik belin agriyor bir yerden sonra.. Ayrıca servis ve yedek parca hizmeti hondada gerçekten çok iyi.

Gelelim butcene ikinci el Cbr 250 için biraz düşük olsa da Honda da cok güzel ekspertiz hizmeti var bakip begenecegin motoru mutlak surette ekspertize götür..

Ayrıca çok çok iyi bir kilit al hatta birkaç tane .. ilk motorlar genelde acemilikten
çaldirilabiliyor bu duyguyu yasamak istemezsin..

Benim gibi bir acemi için fazla yazdim ama inan çok kisa sürede çok aci tecrübelerim oldu.. 4 ay içinde 1 motor caldirip 1 yanlis Motor tercihi yapmis biri olarak yaziyorum bunlari.. Tekerin düz bassin :)

Karalı
13 Kasım 2014, 18:23
Hoşgeldiniz. Öncelikle iyi bir eğitim aldıktan sonra 250lik lerden herhangi birini alabilirsiniz (megelli hariç)

sariyeron
13 Kasım 2014, 18:25
Sürüş pozisyonu rahat bir motosiklet almanı öneririm. Saydıklarının arasında cbr 125 ya da 250 doğru seçim olabilir.

lawyer_16
13 Kasım 2014, 18:27
Hic motor surmemisseniz tek alternatif honda cbr 250. Naked makinalara da bakin derim. Sym wolf ve suzuki inazuma.

yigith
13 Kasım 2014, 18:38
harung iyi ki bahsettin hiç aklımda yoktu çaldırma durumları filan. Nasıl oldu senin? nelere dikkat etmeliyim?

Daha doğrusu motor nasıl çalınır?

Murat.K.
13 Kasım 2014, 18:38
Merhaba Arkadaşlar,


İnternette yapmış olduğum araştırmalar sonucunda;
Ninja 250R
CBR 250R
CBR 125R
Hyosung GTR 250R
YZF R125
Megelli 250R

gibi motorları önerdiklerini görüyorum fakat bu konuda her kafadan farklı bir laf çıkıyor. O nedenle sizden gelecek olan tavsiyelere çok ihtiyacım var.

Şimdiden hepinize teşekkür ediyorum ve kazasız sürüşler diliyorum.

sizinle aynı dertten muzdaribim o yüzden vereceğim cevap sizi ne kadar tatmin edecek bilemiyorum tabi birde hangi şehirdesiniz oda muallakta.
Ben bir İstanbul`lu olarak özellikle Honda dan uzak duruyorum. maşallah en çok çalınan motorlardan biri. malum herkeste honda da var o yüzden çıkma parça piyasası gayet aktif.

Megelli 250 çok güzel. bakmayın Barkın Bayoğlu standartlarını her zaman yüksek tutuyor ve motorseverlere hep daha iyi şeyler sunulsun istiyor o yuzden bazen cok acımasız olabiliyor eleştirlerinde (bu iyi bir şey) ancak Megelli hali hazırda üretimi durdurulmuş bir halde Türkiye de servisini dokuyucu sağlıyor parça sıkıntısı yok nerede ise ancak ikinci eli sizi üzebilir satmak istediğinizde.

Hyosung yeni başlayacak biri için biraz riskli. kore motoru olarak tabiki çinliden daha üstün ama aynı zamanda da şahsi görüşüm yeni başlayan biri için hakim olunması biraz zormuş gibi gözüküyor benzin deposunun tasarımı yüzünden. yoksa muadillerine göre kasa tasarımı olsun gidişi olsun çok iyi deniliyor.

Ninja da aynı Hyosung gibi agresif bir motor. safkan yarışçı. açıkcası cesaret edebilsem Ninja alırdım. ama bir acemi olarak gösterge panelini yetersiz buluyorum.

YZF 125 ve MT 125 : biri racing biri naked... benim şahsi görüşüm için boyu yeterli olan biri için bu iki motor başlamak için ideal. 125 lik olduğu için 250 lik gibi aniden yüksek hızlara ulaşamaz ve sanki daha rahat kontrol edilebilir duruyor. hoş yzf 125 üzerinde yarışçı edası ile yatıyorsunuz, oturuşu biraz zor gibi ama eminim üstesinden gelirsiniz.

son olarak KTM RC 200 : işte ben bu motoru bekliyorum. bakalım fuara kadar sabredeceğim. hatta şu anda arabamı satıp 2nci el bir eski kasa BMW 320 filan alıp aradaki farklada KTM veya YZF/MT almayı planlıyorum...

yigith
13 Kasım 2014, 18:42
sizinle aynı dertten muzdaribim o yüzden vereceğim cevap sizi ne kadar tatmin edecek bilemiyorum tabi birde hangi şehirdesiniz oda muallakta.
Ben bir İstanbul`lu olarak özellikle Honda dan uzak duruyorum. maşallah en çok çalınan motorlardan biri. malum herkeste honda da var o yüzden çıkma parça piyasası gayet aktif.

Megelli 250 çok güzel. bakmayın Barkın Bayoğlu standartlarını her zaman yüksek tutuyor ve motorseverlere hep daha iyi şeyler sunulsun istiyor o yuzden bazen cok acımasız olabiliyor eleştirlerinde (bu iyi bir şey) ancak Megelli hali hazırda üretimi durdurulmuş bir halde Türkiye de servisini dokuyucu sağlıyor parça sıkıntısı yok nerede ise ancak ikinci eli sizi üzebilir satmak istediğinizde.

Hyosung yeni başlayacak biri için biraz riskli. kore motoru olarak tabiki çinliden daha üstün ama aynı zamanda da şahsi görüşüm yeni başlayan biri için hakim olunması biraz zormuş gibi gözüküyor benzin deposunun tasarımı yüzünden. yoksa muadillerine göre kasa tasarımı olsun gidişi olsun çok iyi deniliyor.

Ninja da aynı Hyosung gibi agresif bir motor. safkan yarışçı. açıkcası cesaret edebilsem Ninja alırdım. ama bir acemi olarak gösterge panelini yetersiz buluyorum.

YZF 125 ve MT 125 : biri racing biri naked... benim şahsi görüşüm için boyu yeterli olan biri için bu iki motor başlamak için ideal. 125 lik olduğu için 250 lik gibi aniden yüksek hızlara ulaşamaz ve sanki daha rahat kontrol edilebilir duruyor. hoş yzf 125 üzerinde yarışçı edası ile yatıyorsunuz, oturuşu biraz zor gibi ama eminim üstesinden gelirsiniz.

son olarak KTM RC 200 : işte ben bu motoru bekliyorum. bakalım fuara kadar sabredeceğim. hatta şu anda arabamı satıp 2nci el bir eski kasa BMW 320 filan alıp aradaki farklada KTM veya YZF/MT almayı planlıyorum...

Kusura bakmayın yazmayı unutmuşum; Ankara'da yaşıyorum

harung
13 Kasım 2014, 19:08
harung iyi ki bahsettin hiç aklımda yoktu çaldırma durumları filan. Nasıl oldu senin? nelere dikkat etmeliyim?

Daha doğrusu motor nasıl çalınır?

şöyle anlatsam daha iyi olur.
Bir motosikletin ortalama çalınma süresi 6 sn.
basit bir levye ile disk kilidini
keser veya çekiçle zincir kilidinin pimini kırtabiliyorlar.

Bu forumda okumuştum arkadaşlar tersanelerde kullanılan kalın zincirlerden bahsediyorlardı
sadece şu kadar söyliyeyim dünyanın en iyilerinden olan abus granit kilidi aşağıdaki videoda izleyeceğin gibi taş motoru ile zart diye kesiyorlar..

bu arada kilit burada satılıyor almayın (http://www.motosikletaksesuarlari.com/ABUS-motosiklet-kilit-59-180HB-310_651.html) :pr:


http://youtu.be/4XTYEcQAurs

uzun lafın kısası kendi metodunu geliştir veya bulunduğun yerde bi otorparkla anlaş birşey yap veya bütçeni 2000 tl gibi artırıp kasko yaptır ama motorunu çaldırma..

chcts1
13 Kasım 2014, 19:29
ilk defa motor süreceksen motoru değil motor sürmeyi hedeflemen daha doğru olabilir. Başlangıç için 100cc lik veya 50cclik bi scooter seç . Trafikte motorun durduğu yere ve dönüşlere alışıncaya kadar otomatik vites bir motoru tercih edersen zorluk yaşamazsın. Daha sonradan 125lik vitesli bir motor cbr 125 veya ybr olabilir. Diyeceksin ki ben onları istemem cbr 250yi çok beğendim. Motorlar kaçmıyor onlara da sıra gelir. Ben 250lik chopperla başladım gerçekten diyorum keşke ufak bi scooterla başlasaydım diye.

bilginozi
13 Kasım 2014, 19:31
Hiçbir kilit ve zincir maalesef kesin güvenlik sağlamıyor sadece çalınma süresini arttırıyor. Onun dışında yerinizde olsam cc yükseltmek istediğim zaman 2.elde çabuk satabileceğim bir model seçerdim.

natila
13 Kasım 2014, 19:59
önce gidip sıfır bajaj discovery 125 alıyorsun ( 3800 tl ) sonra hondanın gs1 gs2 hazırlık ve gs2 kurslarına gidiyorsun ya da önce bu kurslara git ( 425+210+425 tl ) sonra toplam 4860 tl oldu (8500-4860=3640 tl paran kaldı 1500 tl sini ekipmana ayırırsın =2140 tl paran kalır... yaklaşık 10000 km yapıp tecrübe kazandıktan sonra motoru büyütürsün ha bu kalan 2140 tl ile bajaj discovery 125 ile 10000 km den fazla yol gidersin emin ol

jackalxi
13 Kasım 2014, 20:40
Bajaj pulsar 200ns de Tercihin olabilir binenler memnun şu an için okuduğum kadariyla denge sensörü zırıltısı dışında bir sorunu yok f/p olarak güzel yedek parça fiyati olarak japon lardan daha ucuz 👍

sahin08
13 Kasım 2014, 21:09
yaklaşık aynı kilodayız ve 100 cc ve bazı 125 cc ler biraz diğer lerinden yavaş kalabilir şehirler arası trafikte
ama ben 2yıl 100 cc cub kullandım trafiği iyi bilince helede şehir içinde 4 tekerlilerin tozunu attırıyordum ama seyrek trafiğe gelince sağdan sagdan akmaya devam
hatta 70 kiloluk artçıda alıp gezilere çıkıyordum ""natila"" nın onerisi gayet cazip ve mantıklı

tabi ankarada olmanın avantajı eğitim alma imkanı var
eğer başka biryerde olsaydın ve eğitim olayını pas geçmek zorunda olsaydın sana tavsiyem :
250 cc makinalar ortalama 170 kg falan choopper modelleri bazen daha fazla 125 cc ler 100 110 kg arası hatta 100 cc cup 90 kg
ağırlık yeni başlayanlar için işkence alışana kadar akmıyorki motor bi dur bi kalk ayak koy ufaktan manevra falan işin tadı kaçıyor
kısa bir süre için scooter olabilir ama bence cub lar tam yeni başlayanlara göre
hem fren ayaktan hem vites var tabi debriyajı yok üçüncü viteste dursan bile al bir e bas gaza devam şehir içinde dur kalklarda manevrada ve fren eğitiminde biçilmiş kaftan alışma sürecinde katkısının scooterden çok daha fazla olacağını düşünüyorum
tabi alışınca da sonrasında motor seçmek kolay olacaktır
bir konu daha en son alacağın motorun tarzı çok önemli mesela neden bir v motorlu chopper olmasın
super sport u hiç sürmediğini varsayıyorum çok seri kalkışlar yapıp iyi hızlarda virajlarda yatabilen yüksek hızlarda yol alabilen ayakların geride vucut biraz one yatık yola daha fazla odaklanmanı gerektiren (hakkını vermek namına ) bir motosiklet
chopper (ki suan bende kullanıyorum çin malı sıralı silindiriyle biraz çakma olsada )
altında kükreyen bir motor ayakların onde nispeten dik bir otuş rüzgarla daha haşır neşir çok geniş bir koltuk ve birazda rahatlık sunuyor

Morphin
14 Kasım 2014, 01:26
önce gidip sıfır bajaj discovery 125 alıyorsun ( 3800 tl ) sonra hondanın gs1 gs2 hazırlık ve gs2 kurslarına gidiyorsun ya da önce bu kurslara git ( 425+210+425 tl ) sonra toplam 4860 tl oldu (8500-4860=3640 tl paran kaldı 1500 tl sini ekipmana ayırırsın =2140 tl paran kalır... yaklaşık 10000 km yapıp tecrübe kazandıktan sonra motoru büyütürsün ha bu kalan 2140 tl ile bajaj discovery 125 ile 10000 km den fazla yol gidersin emin ol

Hocam yanlış anlamayın ama 3 kursa o parayı vermek çok saçma geliyor bana. O parayı verince akrobasi falan öğretmeleri lazım bana.
Eğitim videolarını izledim o hareketler kendi hazırladığınız bir düzenekte yapılabilecek basit şeyler.
O tip kurslara hayatında bisiklet dahi kullanmamış kişiler gider anlarımda herkese bu kursların Tamamını önermeniz çok saçma.
Bazı şeyler, BAZI insanlar için zor evet doğrudur. Bu tip insanlar o tür eğitimlere gidebilir.

1- 250'lik bir inazuma al arkadaşım 2.el
2- Kursta kullandığın motor ile tamam ya kaptım bu işi diyorsan o eğitimlerden en fazla 1 tanesine git. (Gitmeye bilirsin)
3- Motoru aldıktan sonra motor kullanan bilgili birini bulursan al yanına götür bir piste "Mesela maltepe sahilinde var fulbol sahası kadar boş pist"
4- Kullan motoru trafiğe çıkmadan düşüyosanda düşük hızda düş ilk önce yatmayı kalkmayı bi öğren.
5- Aldığın motor ile 1-2 sezon yol git ondan sonra satıp istediğin bir motor al.

Benim şahsi görüşüm bu ve kendi yapacağım şeyi sana yazdım. En mantıklı seçimde bu açıkcası.

lexshot
14 Kasım 2014, 12:21
Başkalarının tecrübeleri önemli fakat içine hangisi sindiyse onu al derim ben, çünkü daha sonrasında hep içinde kalacak. fakat tecrübe tavsiyesi istiyorsan; herkes gibi bende CBR 125 derim. motora rahat oturup denge ve temel kavramları hızlı bir şekilde çözmen önemli. megelli ve YZF de rahat oturamayacaksın, duruşunu ayarlıyım derken bir süre koluna yük bindiricen ve bu sırada dengeyi ayarlayamayacaksın. o yüzden önce temel daha sonra ileri sürüş.