Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk kazamı yaptım.
melihbesikci
03 Kasım 2014, 21:05
Arkadaşlar selam, motosikletimi almamdan 3 gün sonra ilk kazamı yapmış bulunmaktayım :thumleft:
Sağ boşluktan giderken, yanımdaki transporter önüme kırdı, sinyalsiz. Bende birşey yok. Düştüm, koruma demirleri beni ve motoru korudu, eldivenlerim de ellerimin asfalta sürtünmesini engelledi. Motorun görüntü amaçlı olan plastik bir parçası koptu. Sürücü çocuk çok özür diledi baya korktu, bişeyin var mı, hastaneye götüreyim mi diye bin kez sordu. Sinyal vermediğini kabul etti.
Ancak gidon biraz sağa bakıyor. Tekeri düz tuttuğumda gidon sağa doğru dönüktü biraz, bacaklarımla tekerleği tutup gidonu ittirerek düzeltmeyi denedim, çok az düzeldi gibi ama hala tam düz değil. Acaba şasi, amortisörler veya gidonun kendisi mi zarar gördü? Nasıl düzeltebilirim?
Bunun dışında güzel bir ders aldım. Yavaş da olsa yürüyen trafikte, özellikle sağa dönüşler olan yerde yanlara girme, şeridinden git.
oluroyle
03 Kasım 2014, 21:10
Merhaba,
Geçmiş olsun..tutanak falan tutuldu mu,naptınız hasarını karşılardı belki
melihbesikci
03 Kasım 2014, 21:14
Sağolun,
Tutanak tutmadık, motorda ciddi bir zarar yok, hiçbir yeri çizilmedi öyle diyeyim. Kaskım yere bile değmedi. Çok yavaştım zaten. Gidonun biraz sağa baktığını sonradan farkettim.
phradrel
03 Kasım 2014, 21:18
bahsettiğinden ben şasinin ya da gidon bağlantılarının eğildiğini düşünüyorum. eğer şaside bir yamulma/hasar olduysa motor artık kullanılamaz hale gelmiş olabilir.
melihbesikci
03 Kasım 2014, 21:29
Demeyin yav :cyclopsan daha 3 gün önce aldım motorumu :salut:
Dediğim gibi çok yavaştım, kaskım yere değmedi bile. Belki 20 ile falan gidiyordum, zaten frene asıldım. Araca çarparak düşmedim, o an panikten dolayı frene basıp sağa döndürdüm gidonu refleks olarak, durdum ancak motorum arkası kayınca yan yattım. Koruma demirlerinin üstüne düştüm.
Bu kadar yavaş hızda şası veya gidon zararı mümkün mü? Tekerleği tutarak gidonu zorladım biraz düzeldi, ancak tam olmadı. Kazadan sonra kalkıp yoluma devam ettim, işe gittim geldim herhangi bir dengesizlik hissetmedim motorda. Ama tekerleği düz tutup gidona bakınca, çok az sağa baktığı belli oluyor. Bu da beni rahatsız ediyor.
oluroyle
03 Kasım 2014, 21:38
Çok üzüldüm şimdi, umarım phradrel'in dediği gibi birşey değildir. Mutlaka servise götür bir an önce
Özgürr
03 Kasım 2014, 21:57
Demeyin yav :cyclopsan daha 3 gün önce aldım motorumu :salut:
Dediğim gibi çok yavaştım, kaskım yere değmedi bile. Belki 20 ile falan gidiyordum, zaten frene asıldım. Araca çarparak düşmedim, o an panikten dolayı frene basıp sağa döndürdüm gidonu refleks olarak, durdum ancak motorum arkası kayınca yan yattım. Koruma demirlerinin üstüne düştüm.
Bu kadar yavaş hızda şası veya gidon zararı mümkün mü? Tekerleği tutarak gidonu zorladım biraz düzeldi, ancak tam olmadı. Kazadan sonra kalkıp yoluma devam ettim, işe gittim geldim herhangi bir dengesizlik hissetmedim motorda. Ama tekerleği düz tutup gidona bakınca, çok az sağa baktığı belli oluyor. Bu da beni rahatsız ediyor.
Amatisörlerin egilmiş olması gerek , işçiliği iyi olan bir ustaya götür maximum 70 TL ' ye amatisörünü düzeltir :) , fakat yok ben servise gidicem dersen o 2 amatisörünüde değiştirir ve sana en az 200 lira mastaf cıkar :)
telike
03 Kasım 2014, 22:11
geçmiş olsun. öncelikle sağlam olman iyi haber. motosikletinin marka modeline göre fiyat değişir. koruma ekipmanlarını tam kullanman yeni başlayan arkadaşlara örnek olur inşallah. hatalarını görebilirsen ders çıkartırsın. mesela araçların kör noktalarınta seyir etmemek. aralardan makaslı gitmemek aralarda seyir etmemek durmamak. kör nokta olmasa dahi araçların yanlarından seyir etmek. minimum 2 3 metre önü çaprazı veya arka çaprazını tercih edin. özellikle takip ederken tekerleklerin hizalarından takip edin çünkü araçlar yollardaki engelleri(çukur, yabancı madde varsa hayvan ölüleri vs.) ortalayarak geçerler. bir de zamanla oturacak olan 3 4 adım öteyi ve diğer araçların hareketlerini önceden sezme kabiliyeti. ilk başlarda ben de çok sıkıntı çekiyordum. araçlar saçma sapan hareket ediyor diye düşünüyordum. onlar bana uysun diyordum ama öyle olmuyor. ben onlara göre hareket etmeliyim bunu öğrendim. tekrardan geçmiş olsun kazasız sürüşler.
saygılar
burak5353
04 Kasım 2014, 15:50
şasi kolay kolay yamulmaz zati ufak bi düşme yaşadın ben kaza ettigimde motor bakılacak halde değildi ama şasi saglamdı
felix_bjk1903
04 Kasım 2014, 17:24
geçmiş olsun hocam motorsikletin marka modeli nedir acaba?
caneroz
04 Kasım 2014, 17:33
Geçmiş olsun
storm_shadow
04 Kasım 2014, 18:05
geçmiş olsun kardeşim. amam dikkat et kendine, sürekli ileriye doğru bak sürüş sırasında. görüş mesafeni uzak tut
İlker41
04 Kasım 2014, 22:54
geçmiş olsun kardeşim iyiki sana bir şey olmadı motor tamir edilir yüz ikiyüz ama insan tamiri zor yolda giderken takip mesafeni her zaman uzak tut motor kullanırken kaporta kendinsin bunu sakın unutma.tekerin düz bassın
s.ozer1991
04 Kasım 2014, 23:13
ne şase yamulması ne amortisor yamulmasından bahsediyorsunuz yav, korkutmayın arkadaşı :)
kardeş öncelikle geçmiş olsun. Sana bir şey olmaması bizim açımızdan sevindirici bir haber. Çıkardığın sonuç ise çok doğru ve uyulması gereken bir sonuç. Gidonun yamuk olmasına gelirsek. Orada sağ gidonu tutan bir alyan yeri ya da anahtar yeri vardır. Ustaya motoru götüreceksiniz. Usta o alyanı ya da anahtarı gevşetip gidonu düz bir şekilde ayarlayıp tekrar sıkacak. İşlem 3-5 dk'lık bir şeydir.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO