PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15

kkanka39
22 Temmuz 2015, 16:43
150 f de arka dişliyi 40a düşüren arkadaşlar hız konusunda nasıl bir artış oldu ve yakıt nasıl etlileniyor bu dişliyle
ben alalı 1 ay falan oldu 2300 km yaptım yakıt 3 lt aşağıya hic düşmedi 3ila 3,2 gibi hep hızda düz yolda 100 ü gecmiyor bayır aşağı 110 gördüm
sizde nasıl son hız 40 dişli ile 125-130 olurmu

AurorAbeam
22 Temmuz 2015, 17:13
150 f de arka dişliyi 40a düşüren arkadaşlar hız konusunda nasıl bir artış oldu ve yakıt nasıl etlileniyor bu dişliyle
ben alalı 1 ay falan oldu 2300 km yaptım yakıt 3 lt aşağıya hic düşmedi 3ila 3,2 gibi hep hızda düz yolda 100 ü gecmiyor bayır aşağı 110 gördüm
sizde nasıl son hız 40 dişli ile 125-130 olurmu

Hocam teorik olarak %7 artış olur ama ben 100'ü bile kolay kolay görmeyen biri olarak tek diyeceğim şey titreşim. Bir kere normal, vites geçişine yakın devirlerdeki titreşim kayboldu gitti. 75'de alttan alttan gelip tüm gidona yayılan rahatsız edici bir titreşim vardı (depoda da aynı zamanda). İşte o, dişli değişiminden sonra bu bahsettiğim titreşim başlangıcı 90-95 civarına çıktı, çok tatlı oldu. Sakin kullandığım içinde yakıt ortalama 2,4-2,6 lt civarında.

ilhan299
22 Temmuz 2015, 19:46
benimde bugün 2.depo benzimi bitirdim. 406 km gitti 10 Litre benzinle. o da 100 km de 2,46 Litre yapıyor. ne yazıkki satarken söylenen 2 litre den çok uzak. ilk fırsatta dişliyi değiştiricem. hem titreşim hemde hız açısından iyi olacak sizin tecrübelerinize göre. hemde gidilen km yi arttıracağından yakıt tüketiminide biraz düşüreceğini tahmin ediyorum.

benim en çok canımı sıkan vites geçişleri. özellikle 1 den ikiye zor geçiyor ve çaat diye ses yapıyor. son günlerde 1.viteste iki kez boşa attı kendini. debriyaj ayarında mı var nedir. tekrar servise göstericem.

yani ucuz çin malı almadım sorun yaşamayım diye ama pek bi farkı olmadı.madem böyle olacaktı ucuz çin malı alaydım. yada biraz daha paraya kıyıp cbf 150 alaydım diyorum.

çinlinin bile bu kadar kafa titreşimi sesi olmaz dı be. bajaj ın servis yolu ile bu sorunu mutlaka çözmesi lazım. ama ufukta çözüm görünmüyor sanırım.

EKREM ATA bey bu konuda bir çalışma varmı???? bilgi verirseniz sevinirim. çalışma yoksa bile bajaj yetkililerine bu konu aktarıldımı, aktarılsa bir çalışma yapılsa iyi olur. bu hali ile ben çevremde kimseye tavsiye etmiyorum. bilginize...

Mengu16
22 Temmuz 2015, 22:30
benimde bugün 2.depo benzimi bitirdim. 406 km gitti 10 Litre benzinle. o da 100 km de 2,46 Litre yapıyor. ne yazıkki satarken söylenen 2 litre den çok uzak. ilk fırsatta dişliyi değiştiricem. hem titreşim hemde hız açısından iyi olacak sizin tecrübelerinize göre. hemde gidilen km yi arttıracağından yakıt tüketiminide biraz düşüreceğini tahmin ediyorum.

benim en çok canımı sıkan vites geçişleri. özellikle 1 den ikiye zor geçiyor ve çaat diye ses yapıyor. son günlerde 1.viteste iki kez boşa attı kendini. debriyaj ayarında mı var nedir. tekrar servise göstericem.

yani ucuz çin malı almadım sorun yaşamayım diye ama pek bi farkı olmadı.madem böyle olacaktı ucuz çin malı alaydım. yada biraz daha paraya kıyıp cbf 150 alaydım diyorum.

çinlinin bile bu kadar kafa titreşimi sesi olmaz dı be. bajaj ın servis yolu ile bu sorunu mutlaka çözmesi lazım. ama ufukta çözüm görünmüyor sanırım.

EKREM ATA bey bu konuda bir çalışma varmı???? bilgi verirseniz sevinirim. çalışma yoksa bile bajaj yetkililerine bu konu aktarıldımı, aktarılsa bir çalışma yapılsa iyi olur. bu hali ile ben çevremde kimseye tavsiye etmiyorum. bilginize...
Hak ettiğinden en az 1000 lira fazlaya satılan bir motor. 4000-5000 liralık çinlilerde bu tarz sorunlar hiç yok. Hatta giriş seviyesi modellerde bile artık sıfır titreşimli denebilecek modeller var. Sizin motorda 1'den 2'ye zor geçme varsa muhtemelen debriyaj telini biraz gerdirmeniz lazım, döner şanzıman olduğu için debriyaj konusu biraz hassas bunlarda. 1'den boşa atma ise şanzıman arızasıdır, vites sabitleyici yaylı parça yerinden çıkmış olabilir. Sağ motor kapağının açılıp düzeltilmesi gerekebilir.

islambey
22 Temmuz 2015, 22:51
Şu ana kadar yapılan kullanici yorumlarında bu motorla alakalı olarak en önemli iki sorun
1.Vibrasyon
2.Tüketicinin aldatilmasi
Özellikle vibrasyon çok önemli bir sorun ,motor kullanimimdaki bütün konforu alıyor insanı motordan sogutuyor .Ekrem abi sizden ricamız bundan sonraki getireceginiz modellerde bunu bir ölçü olarak kabul ettirmeniz bajaj firmasina.Çinli markalar dahi artık getirdikleri modellerde balansör koyuyorlar.Bizi anlamınız icin bu motoru özellikle kendiniz kullanmaniz lazim
.En azindan bizden sonra bajaj alan arkadaşlar bu sorunlari yasamasinlar ,vibrasyon oldugu müddetçe çift buji olmuş dört subap olmuş inan hic bir anlami yok

kkanka39
23 Temmuz 2015, 00:51
vallah ben birtürlü 3 litrenin altına inemiyorum benmi sert kullanıyorum anlamadım 3 ila 3,5 arası hep 2300 km daha altını göremedim 4bin den sonra düşecek diyolar ve titreşimde azalacak diyolar ama pek inanasım gelmiyor
800 tl daha verip cbf mi alsaydık 15 begirine aldandık ama 100 ü anca yokuş aşağı geciyor
servise gittim devir kesici devreye giriyor dediler fabrika verisine razıydım 115 e ama yok daha onu göremedim

velocity
23 Temmuz 2015, 23:46
Motordan yeterli performans alamayanlar için karbüratör hava ayarına bakmalarını öneririm. Ayar yapmadan önce eski ayara dönmek için vidanın hangi komumda olduğu kayıt edilmeli.

Karbüratörün motora bağlanan yerinde hava ayar vidası var. Hassas bir vida olduğu için ufak oynamalar yapmak gerekiyor. Vidayı sıkınca yanma odasına giden benzin azalıyor, gevşetince çoğalıyor. Motordan maksimum perpormans almak için bu ayar vidası ile denemeler yaparak en doğru ayarı bulmak gerekiyor. Ayar yaparken hata olacaksa fazla benzin giden durumda hata olmalı.

Hava çok giderse motor yağsız çalışıyor gibi sert ses çıkarır, egzoz patlamaları olur, titreşim artar.
Benzin çok giderse gaz almama ve boğulma durumları olur.
En iyi ayarda ise motor yüksek devirde rahat ve performanslı çalışır.

dyavol-77
24 Temmuz 2015, 00:44
Motordan yeterli performans alamayanlar için karbüratör hava ayarına bakmalarını öneririm. Ayar yapmadan önce eski ayara dönmek için vidanın hangi komumda olduğu kayıt edilmeli.

Karbüratörün motora bağlanan yerinde hava ayar vidası var. Hassas bir vida olduğu için ufak oynamalar yapmak gerekiyor. Vidayı sıkınca yanma odasına giden benzin azalıyor, gevşetince çoğalıyor. Motordan maksimum perpormans almak için bu ayar vidası ile denemeler yaparak en doğru ayarı bulmak gerekiyor. Ayar yaparken hata olacaksa fazla benzin giden durumda hata olmalı.

Hava çok giderse motor yağsız çalışıyor gibi sert ses çıkarır, egzoz patlamaları olur, titreşim artar.
Benzin çok giderse gaz almama ve boğulma durumları olur.
En iyi ayarda ise motor yüksek devirde rahat ve performanslı çalışır.

Vatandaş 0km motor alacak bide karbüratör ayarıyla mı uğraşacak...Yukarıda 150F sahibi 100'ü geçmediğini yazmış, CBF 150 bile 110 yapar düzde...Yazık bunlara verilen Atatürk lirasına yazık....

Mengu16
24 Temmuz 2015, 00:54
Bu motorun 14.5 beygir olduğuna hiç inanasım yok çünkü 12 beygirlik 150cc motorlarla aynı veya daha düşük son hızı var. Bu arada 150S modeli gelmiş oynak far kafalı olan, fiyatı 4800 lira. Az bişey daha mantıklı olmuş fiyatı.

Seko
24 Temmuz 2015, 08:23
Hep yazıyorum o iki BG'lik farklar % mertebesine vurunca çok bir şey yapmıyor çünkü kabaca hız artışı, güç artışının küp kökü kadar oluyo. Yani 2 kat hızlı gidebilmek için 8 kat daha fazla güce ihtiyacınız var. Bu hesaptan yola çıkarak kabaca 150 F ve CBF 150 için güçte %24, hızda da %7 fark oluyor. Yani CBF 150 110 yaparsa 150F 118 yapıyor. Karşıdan rüzgar biraz üfürdü mü fark kalmıyor. Bu sınıftaki motorlarda rüzgarın karşıdan 5 km hızla esmesi veya sürücünün cüssesinin (kilosu demiyorum dikkat edin) birazcık fazla olması o farkı yiyip bitiriyor.

150F'in CBF 150'ye'e göre 4 sübap olması gibi bir avanjtajı var, o sayede CBF 150'den daha fazla devir çevirebiliyordur ama bunu da malesef devir saati olmadığı için göremiyoruz. Bir de devir yükseldiğinde işin içine giren titreşim olunca devrin yükselmesinin çok anlamı kalmıyor. Görüldüğü üzere arkadaşlar dişli değiştirip o gücü sonuna kadar kullanmayı reddediyorlar. Bu motorda CBF gibi balansör olsaydı 4 sübaptan dolayı yine CBF'ten güçlü olacaktı. Hintlilerin eğer ilerlemek istiyorlarsa biraz kendi vatadaşlarının beklentilerinin üzerine çıkmayı öğrenmeleri gerekiyor. Yapacak mühendislik bilgileri fazlasıyla var ama tercih etmiyorlar. Pulsar'ın bu konuda diğer modellerden daha iyi olmasının tek sebebi alt kısımda KTM bloğu kullanması. KTM de titreşim konusunda örnek gösterilecek firma değildir ama o bile iş görüyor Pulsar'da... Hero da aynı yoldan gidiyor ve bir tane motor satamıyor. Bu şekilde kalmaya devam ederlerse iki seneye Çin'liler Hintlileri geçecek. Lifan'ın KP150 modeli şu anda Pulsar hariç tüm Hint modellerinden üstün bir motor. Hepsini sürdüm, oradan biliyorum. O da CBF kadar pahalı, daha güçlü ama motorda soru işareti yok.

kkanka39
26 Temmuz 2015, 00:01
Ekrem bey bu motora mp3 calarlı alarm ve sis farı takmak istiyorum garanti elektrik tesisatı garanti dışı kalır diyor buna aküde dahilmi acaba

ilhan299
28 Temmuz 2015, 22:27
Arkadaslar benmi sorunlu bi motora denk geldim bilmiyorum ama iyice soğudum motordan. Vitesleri iyice can sıkıcı oldu. (Henüz servise gidemedim.servistede düzelmezse yandık)
Kafa zangır zangır titriyor. Sanki 20 yıllık döküntü motor.
Yarım gaza kadar gaz tepkisi yetersiz.kalkışlarda zayıf kalıyor. Son gazda baya asılıyor. Gazda kesici falanmı var.yakıt ekonomisi için falan yapılmış olabilirmi.
Tam hızda 100 ü geçmiyor. Boxer 150 için 110 - 120 lerden bahsediyorlar ki 4 vitesli motor. Bu nasıl iş.
Gören beğeniyor soruyor ama şuan tavsiye etmiyorum kimseye. (İlk haftalar tavsiye ediyordum).

Mengu16
28 Temmuz 2015, 22:44
Parasının motoru değil bence, 5200 lira verdiğin motor 90-100 giderken titreşimden rahatsız etmemeli. 110km hızdan sonra titreyebilir ona itirazım olmaz çünkü 150'lik motorun canı belli. Bu arada orjinalliğini yerle bir ettiğim Cg motorum var, 210cc balansörlü. 16 beygir 17nm torklu ayıptır söylemesi :mrgreen: Rodaj diye fazla basamıyorum ama 6000 devir sabit sürdüm titremiyo. Bikaç kere hızlanırken 7500 devire kadar çıkardım yine titremedi. İlk 1500km'yi bi bitireyim uzun yolda 110km hızla titreşimsiz yolculuklar beni bekler :cherry: Pulsar bile titriyo balansöre rağmen, bu motorlarda balansör yok nası titremesin. Bence Bajaj da çinlilerin Cg motora yaptığı gibi, karterin önüne bi çıkıntı yapsın içine balansör mili koysun. Titreşimi çok azaltıyor.

AurorAbeam
28 Temmuz 2015, 23:12
Arkadaslar benmi sorunlu bi motora denk geldim bilmiyorum ama iyice soğudum motordan. Vitesleri iyice can sıkıcı oldu. (Henüz servise gidemedim.servistede düzelmezse yandık)
Kafa zangır zangır titriyor. Sanki 20 yıllık döküntü motor.
Yarım gaza kadar gaz tepkisi yetersiz.kalkışlarda zayıf kalıyor. Son gazda baya asılıyor. Gazda kesici falanmı var.yakıt ekonomisi için falan yapılmış olabilirmi.
Tam hızda 100 ü geçmiyor. Boxer 150 için 110 - 120 lerden bahsediyorlar ki 4 vitesli motor. Bu nasıl iş.
Gören beğeniyor soruyor ama şuan tavsiye etmiyorum kimseye. (İlk haftalar tavsiye ediyordum).

Hocam benzer şeylerden şikayetçiyiz ama gaz hariç Hatta torku bana fazla geldi, arka dişliyi küçülttüm (40 dişli oldu) ve motor müthiş rahatladı. Tork çok az düştü gibi. Ama kalkışta zayif kalma yaşamadım hiç. Hatta düz yolda debriyajla yavaş yavaş kalk git gaz vermeden. Dişli değişimine rağmen rahat hızlanıyor ama 3. vitesten sonra aralıklar uzadı, tam istediğim gibi oldu. Bence siz bir kontrol ettirin, belki karbüratörde bir şey vardır.

Ha bir de geçen karbüratörün sanırım siyah, tıpa takılı bir hortum var; aküden gelen değil diğeri. Onun tıpayı çıkarttım. Yarım bardak kirli sıvı çıktı. Yağa benziyordu, küflü gibiydi ama ne olduğunu çözemedim. Daha 1400de motor.

cankral
29 Temmuz 2015, 12:01
arkadaşlar merhaba forumlara pek katılmam ama buradaki yorumları görünce birkaç kelime yazmak istedim.öncelikle bu tür bilgilendirme amaçlı forumlarda yorum yapmak bana göre önemli çünkü yaptığınız yorumlar insanları iyi yada kötü yönde etkiliyor kararlarını .bu yüzden yorum yapanların yaşı konu hakkındaki tecrübeleri tarafsızlıkları çok önemli.ben 49 yaşındayım mobletten başladım 25 yıl önce motorsiklete mz honda kuba gibi bir çok çeşitte motorsiklet kullandım enson suzuki inazuma kullandım motorsikleti araçtan saymayan bir densiz servis şöförü boşyolda ve kendi şeridimde bana çarpıp canıma kastedince sattım.fakat yeniden motorsiklet almak istiyorum uzun incelemeler sonucunda bajaj 150Fi beğendim inceledim test ettim yaklaşık 1.km kullandım ben beğendim. hiç ayrıntıya girmeyeceğim herkesin kullanım tarzı görüşü düşüncesi farklı olabilir.sadece şunu söylemek istiyorum hiçbir tecrübesi olmadan görmeden denemeden konusan ve özellikle belli marka ve model fanatiklerinin yorumlarına göre karar vermeyin gidin test edin kararınızı kendiniz verin.herkese kazasız sürüşler.lütfen trafik kurallarına uyalım araç kullandığımızı unutmayalımki diğer araçlarda motorsikleti araç olarak görsünler kabul etsinler.selemlar saygılar.

ilhan299
29 Temmuz 2015, 22:23
arkadaşlar. servise gittim bugün, vites sorunundan bahsettim. 500 km bakımında debriyaj ayarını değiştirmişti servisteki arkadaş daha yukarıdan kavramaya başlamıştı. sanırım bu yukarıdan kavramadan kaynaklanmış sıkıntılar. dişliler tam yerine oturmadığından. yarın daha iyi belli olur.
kafa titremesine kendim bir çözüm bulmaya çalışıcam. kafanın üst yanlar titriyor sanırım el ile tuttuğumda baya kesiliyor. araya conta gibi bişey uydurmak lazım. bulubilirsek tabi uygun bişey

Arka dişili değiştiren arkadaşlar. servis bu modelin hiç arka dişlisini değiştirmemiş. nasıl olduğunu bilmediğinden söküp bakıp karar verebilecekmiş elindeki dişliler uyarmı diye.
nasıl bir dişli olduğunu bilen varmı? sökmeden söyleyelim. elinde yoksa söktürmeyeyim.

linkinpark20
29 Temmuz 2015, 22:56
Bu motor 1 lt ile 70 km gitsin cocugumu keserim.

Mengu16
29 Temmuz 2015, 22:57
Parasının motoru değil gidin 4900 liraya Lifan LF200-16C alın hiç değilse 200'lük motora binersiniz hem de balansörlü olduğundan titreşimi çok az olur.

AurorAbeam
29 Temmuz 2015, 23:00
arkadaşlar. servise gittim bugün, vites sorunundan bahsettim. 500 km bakımında debriyaj ayarını değiştirmişti servisteki arkadaş daha yukarıdan kavramaya başlamıştı. sanırım bu yukarıdan kavramadan kaynaklanmış sıkıntılar. dişliler tam yerine oturmadığından. yarın daha iyi belli olur.
kafa titremesine kendim bir çözüm bulmaya çalışıcam. kafanın üst yanlar titriyor sanırım el ile tuttuğumda baya kesiliyor. araya conta gibi bişey uydurmak lazım. bulubilirsek tabi uygun bişey

Arka dişili değiştiren arkadaşlar. servis bu modelin hiç arka dişlisini değiştirmemiş. nasıl olduğunu bilmediğinden söküp bakıp karar verebilecekmiş elindeki dişliler uyarmı diye.
nasıl bir dişli olduğunu bilen varmı? sökmeden söyleyelim. elinde yoksa söktürmeyeyim.

Bildiğimiz cbf dişlisi oluyor ama piyasada hep döküm, dandik var. Kaliteli bulmaya çalışın. Bakla eksiltmeden sadece zincir gergi ayarıyla da yapılabilir, servis isterse 1-2 bakla da eksiltilebilir. Benimki beyefendiye zor geldi eksiltmedi. Arefe günü çalışıyor diye surat bir karıştı. Gerçi sağolsun yine yaptı ama... Benim suçum mu sanki? Patronun açmasaydı o gün orayı.

AurorAbeam
31 Temmuz 2015, 00:10
Alışırım deyip alışamadığım motorumu satıyorum sevgili forumdaşlar. Başka sebeplerde var yazdıklarımdan az çok bilirsiniz belki ama ana sebep benim rahatsızlığım. Olmuyor aga vitesli, ben beceriksizim ve takıntılıyım. Nerdeyse otomatik vitesmiş gibi pürüzsüz kullanıyorum ama mutlu değilim. Neyse ilan linki aşağıda; forum üyelerine biraz daha indirim imkanı var.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-1475-km-temiz-yesil-ekstra-motor-koruma-ve-arka-canta-demiri-223832005/detay

cembaba24
31 Temmuz 2015, 20:45
s.a öncelikle 1 lt yakıtla 68 km yol yaptım dedikleri gibi yapıyor herşeyden once motor gidiş ve rahatlık bakımından cok iyi vibarasyon rahatsız edici degil gidikçe azalıyor zaten arkadaşım bu motoru cok sevdi cbf 150 sini satıp bajaj discover 150f alacak simdiden hayırlı olsun

AurorAbeam
31 Temmuz 2015, 21:06
s.a öncelikle 1 lt yakıtla 68 km yol yaptım dedikleri gibi yapıyor herşeyden once motor gidiş ve rahatlık bakımından cok iyi vibarasyon rahatsız edici degil gidikçe azalıyor zaten arkadaşım bu motoru cok sevdi cbf 150 sini satıp bajaj discover 150f alacak simdiden hayırlı olsun

Hocam o arkadaşınıza benim ilanın linkini atar mısınız? Ben normalde skutere geçecektim ama cbf hevesim var. Takas yaparız anlaşırsak.

ekrem ata
01 Ağustos 2015, 10:36
Değerli arkadaşlar;

DİSCOVER 150F modelimiz 2015 yılında COMMUTER sınıfında satışı yapılıp da tescili yapılan 35 model arasında satış sıralamasında 8 nci sıradadır. Satışına da bilindiği gibi mart ayında başlanmıştır. DİSCOVER 150 S ile beraber her iki modelin kısa zamanda daha üst sıralarda yer alacağını bekliyoruz.

Gösterilen teveccüh için çok teşekkür ediyor, bu payda en büyük emeğin siz değerli kullanıcıların yorumları olduğunu ifade etmek isterim.

Selam ve saygılarımla...

Mengu16
01 Ağustos 2015, 10:40
Değerli arkadaşlar;

DİSCOVER 150F modelimiz 2015 yılında COMMUTER sınıfında satışı yapılıp da tescili yapılan 35 model arasında satış sıralamasında 8 nci sıradadır. Satışına da bilindiği gibi mart ayında başlanmıştır. DİSCOVER 150 S ile beraber her iki modelin kısa zamanda daha üst sıralarda yer alacağını bekliyoruz.

Gösterilen teveccüh için çok teşekkür ediyor, bu payda en büyük emeğin siz değerli kullanıcıların yorumları olduğunu ifade etmek isterim.

Selam ve saygılarımla...
Bu sıralama listelerini nereden görebiliriz Ekrem bey ?

cembaba24
03 Ağustos 2015, 19:54
s.a arkadaş satı motoru

Aldo
04 Ağustos 2015, 00:41
150 F motorumu alalı 2 ay oldu.Gerçekten çok memnunum.Bir kere çok konforlu.1300 km yaptım.Sakin kullanımda 80 km hızda km de 0.12 kuruş yakıyor.Bana göre gayet iyi. Motoru kullanmaktan büyük keyif alıyorum.150 f'e yan çanta takılabiliyormu acaba.Bilgisi olan varmı? Herkese keyifli sürüşler

Mengu16
04 Ağustos 2015, 00:49
Orta sehpada boşta gazı sonuna kadar kökleyince titreşimden dans ediyomu motor ? Sehpada dans etmesi yolda titreşimi kesin rahatsız edecek demek değil ama, onu yapmıyorsa titreşimi yok denebilecek bir motor olur.

AurorAbeam
04 Ağustos 2015, 02:36
Orta sehpada boşta gazı sonuna kadar kökleyince titreşimden dans ediyomu motor ? Sehpada dans etmesi yolda titreşimi kesin rahatsız edecek demek değil ama, onu yapmıyorsa titreşimi yok denebilecek bir motor olur.

Dans etmiyor ama aynalar bulanıyor. Hakikaten dikkatli düşününce; gidonda titreşim olmasa hiç rahatsız olmayacakmışız ama ediyor işte.

Mengu16
04 Ağustos 2015, 09:29
Gidonu elleri rahatsız edecek kadar titretmek zordur aslında, motor bağlantısında yanlış tasarım vardır. Hintliler pek önemsemiyor titreşimi. Ancak şasede metal yorgunluğu yapabilen, cıvataları gevşeten, bazı cıvataların yuvalarını yalama edebilecek bir şey titreşim.

Yurdukoru
04 Ağustos 2015, 10:19
Sadece motora vereceği metal yorgunluğu olarak düşünmemek lazım. Başlangıçta masum gibi görünen bu titreşim, uzun süreçte, "karpal tünel sendromu", " parmaklarda hissizlik", "beyaz parmak" dahil pek çok sinirsel rahatsızlıklara yol açabilir, açacaktır.

Şöyle örnek vereyim; Yarım saat ve üzeri sürüşten sonra bir elinizin parmaklarına diğer elinizle hafifçe vurduğunuzda eliniz sanki sadece kemiktenmiş gibi, içi boşmuş gibi bir çınlama hissediyormusunuz? Cevabınız evetse acilen o makinadan kurtulmanız kendi sağlığınız için hayırlı olacaktır.

Aldo
10 Ağustos 2015, 00:12
Arkadaşlar salı günü Balıkesir-Çanakkale-Edirne-İstanbul-Bursa-Balıkesir güzergahında tura çıkıyorum.150f'in performansını turumu bitirince paylaşırım.Allahtan hepimize kazasız,belasız yolculuklar diliyorum.

kkanka39
14 Ağustos 2015, 00:24
bajaj 150f ye pulsar göstergeleri uyarmı acaba bilgisi olan varmı acaba devir göstergesiz olmuyor değiştirmek istiyorumda

erk1n
17 Ağustos 2015, 10:06
Bu konuyu başından itibaren okudum ve bu mesajı yazmak için foruma üye oldum.

İlk motosikletimi alacağım. Başlangıç motoru olarak Commuter sınıfında karar kıldım. 1 haftadır araştırma yapıyorum. TVS Apache RTR150 ile Bajaj Discover 150F dikkatimi çekti. Apache 'den aşırı titreşim ve Discover'dan fiyat olarak yukarıda kaldığı için vazgeçtim.

Şimdi Discover kullananlarda titreşimden şikayetçi. İlk motosikletim olacağı için bu titreşimden dolayı motosikletlerden soğumak istemiyorum.

İkinci eli daha kolay ve değerinde satılabilecek ve titreşim olmayan bir motosiklete daha fazla ödemeye hazırım. Araştırmalarım sonucu Honda CBF150 'in bu tanıma uyduğunu öğrendim. Ama diğer yandan tasarımını gerçekten çok vasat buluyorum. Bu vasat tasarıma birde iğrenç stickerlar eklenince daha da kötü olmuş. O yüzden CBF'yi de hiç alasım yok.

Yahama YBR tasarım olarak biraz daha iyi ama yine Bajaj Discover ve TVS Apache ile kıyaslanamayacak şekilde geride kalıyor. Diğer taraftan 150 değil 125cc.

Özellikle bu motosikletlerin gerçek kullanıcılarından yorumları almak isterim. Benim gibi ilk motosikletini alacak birisine Discover'ı tavsiye ederler mi?

Şu konunun altını çizmek istiyorum. Temmuz-Ağustos ayında üye olunup tek mesajları bu konuya "Discover aldım, mükemmel, 1 litre ile 60km gittim, arkadaşım CBF'ini satıp alacak, titreşim hiç yok" şeklinde yazılmış. Bu mesajlar beni Discover almayı düşünürken şüphe içerisinde bıraktı. Bunları kim yapıyorsa bence yapmasın. Kendi işlerine balta vuruyorlar.

AurorAbeam
17 Ağustos 2015, 13:09
Bu konuyu başından itibaren okudum ve bu mesajı yazmak için foruma üye oldum.

İlk motosikletimi alacağım. Başlangıç motoru olarak Commuter sınıfında karar kıldım. 1 haftadır araştırma yapıyorum. TVS Apache RTR150 ile Bajaj Discover 150F dikkatimi çekti. Apache 'den aşırı titreşim ve Discover'dan fiyat olarak yukarıda kaldığı için vazgeçtim.

Şimdi Discover kullananlarda titreşimden şikayetçi. İlk motosikletim olacağı için bu titreşimden dolayı motosikletlerden soğumak istemiyorum.

İkinci eli daha kolay ve değerinde satılabilecek ve titreşim olmayan bir motosiklete daha fazla ödemeye hazırım. Araştırmalarım sonucu Honda CBF150 'in bu tanıma uyduğunu öğrendim. Ama diğer yandan tasarımını gerçekten çok vasat buluyorum. Bu vasat tasarıma birde iğrenç stickerlar eklenince daha da kötü olmuş. O yüzden CBF'yi de hiç alasım yok.

Yahama YBR tasarım olarak biraz daha iyi ama yine Bajaj Discover ve TVS Apache ile kıyaslanamayacak şekilde geride kalıyor. Diğer taraftan 150 değil 125cc.

Özellikle bu motosikletlerin gerçek kullanıcılarından yorumları almak isterim. Benim gibi ilk motosikletini alacak birisine Discover'ı tavsiye ederler mi?

Şu konunun altını çizmek istiyorum. Temmuz-Ağustos ayında üye olunup tek mesajları bu konuya "Discover aldım, mükemmel, 1 litre ile 60km gittim, arkadaşım CBF'ini satıp alacak, titreşim hiç yok" şeklinde yazılmış. Bu mesajlar beni Discover almayı düşünürken şüphe içerisinde bıraktı. Bunları kim yapıyorsa bence yapmasın. Kendi işlerine balta vuruyorlar.

O tip mesaj yazanlardan birine facebook grubuna denk geldim. Adama ne verdilerse artık dediği şey şu: "110 yaptım zerre titreşim yok". Adam akıllı tartıştım hatta kendime salak bile dedim bizimki niye titriyor diye falan. İş hakaret ve tehdite döndü, ekran görüntülerini aldım ve ne hikmetse hesabını donduruverdi :) Kullanmasak inandıracak neredeyse.

Titresim sürücü ayaklığında, depoda, selede falan fazla hissedilmiyor, rahatsız etmiyor gerçekten AMA gidondaki titreşim 80den sonra çok fena, dişliyi 40a düşürürseniz bu 90-95 e çıkıyor. Gidona kum doldurmayı önerenler var bilginize. Çözüm olabilir.

Dediğim gibi yeni üyeliklere dikkat edin. Hele ki titreşim hissedilmiyor, hiç yok diyenlere kesinlikle itibar etmeyin. Balansörsüz motorun titrememesi imkansız. Ha yine de tvs apacheden daha az titrediği rivayet edilmekte.

Fiyat konusunda bence bajajın fiyatını kesinlikle hakeden iki motoru var; boxer ve pulsar.

erk1n
18 Ağustos 2015, 19:23
Bu motosikletin ön lastik ölçüsü Türkiye'de başka motosikletlerde kullanılmayan bir ölçü sanırım. Lastik bakıyorum bulamıyorum..

storm_shadow
18 Ağustos 2015, 22:58
80.90.17 bakacaksın

Aldo
20 Ağustos 2015, 00:14
Arkadaşlar 150f ile Edremit-Çanakkale-Kırklareli-İstanbul-Bursa-Balıkesir-Edremit turunu tamamladım.1366 km yol yaptım.Hep 80 km hızla gittim. 100 km de 2.55 lt benzin yaktı.Diğer deyişle km de 11.7 kuruş yaktı.1 lt benzinle 39 km yol yaptı. 90 km hıza kadar titreşim yok 100 km hızdan sonra var.Ben şahsen motorun performansından memnun kaldım.Sizce bu sonuçlar nasıl? Yorum yapabilirsiniz.

kkanka39
20 Ağustos 2015, 02:44
bence iyi tek kişimi gezdin
ben 3 litrenin altına inemiyorum ve 100-105 kmh gecemiyorum
gündüz sıcakta şişme gücten düşme falan oldumu
sürekli kac km yol yaptın ara vermeden

ilhan299
20 Ağustos 2015, 21:29
arkadaşlar benim 150 için çanta demirine ihtiyacım var. nereden alabileceğimi ve fiyat bilgisi olan varsa paylaşırsanız sevinirim.
ben manisadayım. başka bi yerden kargo ile de alabilirim.
iyi akşamlar.

AurorAbeam
20 Ağustos 2015, 21:59
arkadaşlar benim 150 için çanta demirine ihtiyacım var. nereden alabileceğimi ve fiyat bilgisi olan varsa paylaşırsanız sevinirim.
ben manisadayım. başka bi yerden kargo ile de alabilirim.
iyi akşamlar.

Oktay motoru arayıp sorun bakalım gönderiyorlar mı. Olmazsa discover 125 demiri bükülerek oluyor ama cuk oturanı daha iyidir tabiki.

velocity
21 Ağustos 2015, 11:08
Arkadaşlar 150f ile Edremit-Çanakkale-Kırklareli-İstanbul-Bursa-Balıkesir-Edremit turunu tamamladım.1366 km yol yaptım.Hep 80 km hızla gittim. 100 km de 2.55 lt benzin yaktı.Diğer deyişle km de 11.7 kuruş yaktı.1 lt benzinle 39 km yol yaptı. 90 km hıza kadar titreşim yok 100 km hızdan sonra var.Ben şahsen motorun performansından memnun kaldım.Sizce bu sonuçlar nasıl? Yorum yapabilirsiniz.

Benzin tüketimi gayet iyi, 150 lik motorların 100 km de 3 litreden az yaktığını pek duymadım.

Hep 80 kmh ile gitmek motosikletin bu hızda rahat çalıştığını gösteriyor gibi.

Acaba hız göstergesi Gps in gösterdiği hız ile aynı mı?
Motosiklette dişli değişimi yapıldı mı?

80kmh güzel bir hız. Eğer bu motosiklet 90 kmh ile rahat yol alıyor ise çok iyi.

Dişli değişimimin kötü sonuçlarını tecrübe etmek isteyenler yayla yollarında iki kişi gezmeli.
Örnek vereyim 125 cc cg motor 14t ön dişli ile yokuşları rahat tırmanırken aynı motor 150 liğe çevirilince ve ön dişli 15 t olunca yokuşları o rahatlıkta tırmanamıyor. Sokak aralarında ve ham yollarda sürerken de kısa vites oranları gerekli oluyor.

Aldo
26 Ağustos 2015, 00:37
bence iyi tek kişimi gezdin
ben 3 litrenin altına inemiyorum ve 100-105 kmh gecemiyorum
gündüz sıcakta şişme gücten düşme falan oldumu
sürekli kac km yol yaptın ara vermeden
250 km sini artçılı gezdim.hava aşırı sıcak olmasına rağmen şişme ve güçten düşme olmadı.ara vermeden 70-80 km yaptığım oldu.105 sınırını ben de geçemedim.Benim için motorun 90 km de rahat gitmesi yeterli zaten.7 yıldır honda 125CGL kullandığım için 150f bana çok iyi geldi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------


Benzin tüketimi gayet iyi, 150 lik motorların 100 km de 3 litreden az yaktığını pek duymadım.

Hep 80 kmh ile gitmek motosikletin bu hızda rahat çalıştığını gösteriyor gibi.

Acaba hız göstergesi Gps in gösterdiği hız ile aynı mı?
Motosiklette dişli değişimi yapıldı mı?

80kmh güzel bir hız. Eğer bu motosiklet 90 kmh ile rahat yol alıyor ise çok iyi.

Dişli değişimimin kötü sonuçlarını tecrübe etmek isteyenler yayla yollarında iki kişi gezmeli.
Örnek vereyim 125 cc cg motor 14t ön dişli ile yokuşları rahat tırmanırken aynı motor 150 liğe çevirilince ve ön dişli 15 t olunca yokuşları o rahatlıkta tırmanamıyor. Sokak aralarında ve ham yollarda sürerken de kısa vites oranları gerekli oluyor.
Motorda herhangi bir dişli değişimi yapmadım.Yapmayı da düşünmüyorum.Yakıt tüketimini özellikle 80 km hızda denedim.90 km hızda deneyen varmı acaba? 90 km de belirgin bir titreşim olmuyor.Yani motor rahat gidiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------


arkadaşlar benim 150 için çanta demirine ihtiyacım var. nereden alabileceğimi ve fiyat bilgisi olan varsa paylaşırsanız sevinirim.
ben manisadayım. başka bi yerden kargo ile de alabilirim.
iyi akşamlar.
Balıkesir-Havran servisi çanta demiri ve çanta siparişini verdi.Yakında gelecek. Ben taktırmayı düşünüyorum.Takıldığında fiyatını ve yorumumu paylaşırım.

andacerzurum
26 Ağustos 2015, 21:10
Merhaba forum sakinleri. Motosikletimi dün teslim aldım. Şimdiye kadar konunun takipçisiydim bende birşeylerden bahsedeyim istedim. Öncelikle titreşime değineyim. Bir çinli cg ile kıyaslanamaz titreşimi ona oranla çok daha az. Ancak cbf ile de kıyaslanamaz. Henüz 44 km de benim motorum şu an ki durumundan bahsediyorum. Diğer motoruma alıştığım için beni rahatsız etmedi titreşimi ancak yok değil. Gücüne gelince pek deneyememiş olsam bile diğer 150liklerden daha torklu olduğunu söyleyebilirim, devirlenmesi de hoşuma gitti. Tek canımı sıkan yanı düzensiz rölantisi şu an için. 160km sonra düzeleceğini söyledi servisi. Motor soğukken rölanti çok düşük kalıyor stop ediyor, ısındıktan sonra da çok yüksek. Ayar vidasıyla oynayınca sanki bi işe yaramıyormuş gibi sabit değişmiyor rölanti ama gaz verip bıraktıktan sonra düşüp yükseldiğini anlayabiliyorum. Sıcak soğuk arasında çok fark var açıkçası. Daha önce alan abilerim de aynı sorunu yaşamış mı merak ediyorum?

AurorAbeam
27 Ağustos 2015, 01:03
Ben vazgeçtim, sym joyride evoya geçtim 2011 model, ertesi gününde serviste. Talihsizlik mi diyim, mallık mı diyim bilmiyorum.

ekrem ata
27 Ağustos 2015, 08:37
Hayırlı sabahlar;

ninja h2 ve Kawa_zx10'ın aynı bilgisayarı kullandığı açıklandı. Bir kapanıyor diğeri başlıyor. Kawa_zx10 dün üye olmuş, işe Bajaj'a atış ile başlamış. Pulsar sayfasında da yazdım. Art niyet, su-i zan, kin, haset döner dolaşır sahibini vuru. Doğruluk da hiç bir zaman kaybettirmez.

Yolumuza devam ediyoruz. Discover 150F modeli 2015 yılı commuter segmenti tüm modeller içinde 7 nci sıraya yükseldi. AurorAbeam arkadaşımızın da tüm sorunlarını almak isterim. ekrem_ata@kuralkan.com.tr
Selam ve saygılarımla...

AurorAbeam
27 Ağustos 2015, 13:06
Hayırlı sabahlar;

ninja h2 ve Kawa_zx10'ın aynı bilgisayarı kullandığı açıklandı. Bir kapanıyor diğeri başlıyor. Kawa_zx10 dün üye olmuş, işe Bajaj'a atış ile başlamış. Pulsar sayfasında da yazdım. Art niyet, su-i zan, kin, haset döner dolaşır sahibini vuru. Doğruluk da hiç bir zaman kaybettirmez.

Yolumuza devam ediyoruz. Discover 150F modeli 2015 yılı commuter segmenti tüm modeller içinde 7 nci sıraya yükseldi. AurorAbeam arkadaşımızın da tüm sorunlarını almak isterim. ekrem_ata@kuralkan.com.tr
Selam ve saygılarımla...

Ekrem bey, benim her zaman yazdığım şeyler, ondan meşgul etmeyeyim sizi. Misal yüksek devirde gidonda titreşim. Motora ısınsaydım gidonu kum dolduracaktım.

Aslında asıl sıkıntı benim beklentilerimde. Cbf gibi konfor,cbf gibi sele, depo, gidon arası mesafe aradım ama yanlış yoldaymışım, huzuru maksi skuterde buldum. O da bana kelek yaptı alır almaz ama sağlık olsun.

Bajaj yarın öbürgün balansörlü, titreşimsiz motor yaparsa düşünürüm belki, yoksa zor.

muglalı
31 Ağustos 2015, 09:24
S.a arkadaslar 3 hafta önce bende discover 150 f modeli alarak aranixa katildim. Şuan 1200 km deyim. Ilk yag degistikten sonra motor baya bi rahatladi ancak halen bariz bir titresim var. Disli degisimi yapmayi düsünüyorum ama motorun cekisini nasil etkiler bi bilgilendirebilir misiniz

AurorAbeam
31 Ağustos 2015, 12:27
S.a arkadaslar 3 hafta önce bende discover 150 f modeli alarak aranixa katildim. Şuan 1200 km deyim. Ilk yag degistikten sonra motor baya bi rahatladi ancak halen bariz bir titresim var. Disli degisimi yapmayi düsünüyorum ama motorun cekisini nasil etkiler bi bilgilendirebilir misiniz

Vites araları uzuyor, motor rahatlamış gibi hissettiriyor. Tek kişiyken fark neredeyse hissetmiyorsunuz ama iki kişi tork fena etkileniyor. Titreşim normalde 80 de rahatsız ediyorsa artık 90da rahatsız ediyor. Özetle: iki kişi performansı önemliyse değiştirmeyin.

muglalı
31 Ağustos 2015, 14:45
Tesekkür ederim verdiginiz bilgiler icin

ilhan299
01 Eylül 2015, 23:47
Bende dişli değişimi yaptım. Farkı hissediliyor. 60 kmde rahat giderken şimdi 80 e kadar rahtladı bence. Tek kişi kullandığım için torkda bir fark hissetmedim.
Ayrıca cbf 150 dişlisi olur denmişti ama taktılar dönerken zincir kabarma yaptı söktüler. Bilginize

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------


s.a öncelikle 1 lt yakıtla 68 km yol yaptım dedikleri gibi yapıyor herşeyden once motor gidiş ve rahatlık bakımından cok iyi vibarasyon rahatsız edici degil gidikçe azalıyor zaten arkadaşım bu motoru cok sevdi cbf 150 sini satıp bajaj discover 150f alacak simdiden hayırlı olsun
Yani bu mesaj hiç samimi gelmedi bana. Ezberden konuşulmuş. Zaten kullandığım motor kimi kandırıyorsun