PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15

peacetrain
30 Haziran 2015, 14:44
Evet yukarda yazilanlara katilmamak mümkün değil.Ben bunların %80-90 nini yapiyorum diyebilirim ,zaten sıkıntıda bu bildiğimiz şeyleri yapmamıza ragmen o söylenen ölçümlere yaklaşamayişimiz.Benim burdaki tepkim bu motorun 72 km gidiyor denirek tüketicilerde yanlış bir algı oluşturularak aldatılması.Ben kendi adıma bu algı yanilmasina düştüm .Ben yaşadığım bu tecrübeyi burda paylaşarak insanlar bunu bilerek alsın veya almasınlar,örneğin geçen günlerde motorumu görüp duran birisi bu motor 72 km gidiyormuş reklamlarda gördüm almayı düşünüyorum doğrumu diye sordu bende ona böyle bir şey olmadığını bir ybr bir cbf ne yakıyorsa o ortalamalarda yaktığını söyledim.Kuralkan burda tüketiciyi kandiriyor malisef

Bu yakıt tüketimi konusunu Boxer başlığında yazmıştım. Resmi sitede verilen rakamlarla alakası yok o yüzden önceliğiniz yakıtsa bu değerlere güvenmeyin diye. Forumda her başlıkta olduğu gibi buradada, gerçek kullanıcıların objektif yorumları önemli. Keşke sizden önce birleri bu değerleri yazsa ya da sizin gibi söyleseydi farklı alternatiflere bakabilirdiniz. Ama şunu da ekleyeyim, sınıfındaki motorlar gibi motorunuzun yakıt tüketimi, yani moralinizi bozmayın. Sizin kullanımınıza bağlı, 2,5 - 4 lt/100 km yaktırabilirsiniz 150 cc bir motora.

ilhan299
30 Haziran 2015, 19:01
bende bugün 500 bakımına götürdüm. 60 TL verdim (Manisa merkez)
motor yağı ve filtresi değişti
zincir yağlandı ve ayarlandı.
her yerini elden geçirdiler kontrol ettiler.
kafa sesi için biraz ayar verdiler. şimdi baya azaldı. (ayar verdiler derken vidaları gevşetti, kafayı yanlardan sıkıştırıp vidaları tekrar sıktı.) şimdi yok gibi desem yeridir.
köpüklü yıkayıp silip teslim ettiler.
yaklaşık bir saat sürdü.
memnun kaldım diyebilirim.

Blindfire
30 Haziran 2015, 19:14
Yakıt icin 72 km yi görünce güzel bir değer dedim. Hani 55-60 km yapar diye düşündüm. 35-40 km olması biraz hayal kırıklığı gerçekten.

yelkenci32
02 Temmuz 2015, 01:16
Merhaba Arkadaşlar

Bende cbf 150 ile Discovery 150 f arasındayım. Güç, Yakıt ve seriliği ile 150f, Vibrasyon, rahatlık ve Honda sağlamlığı arasında kaldım. Aslında siteden okuduklarım ve genel yorumlarla 150f ten yana tercihim %55 150f ama Yakıt ve vibrasyon konusunda kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Kullanan arkadaşların yeni yorumları çok kişiye gerçekten yardımcı olacak. Bu siteninde amacı bu değilmi zaten :)
Saygılar

AurorAbeam
02 Temmuz 2015, 01:43
Merhaba Arkadaşlar

Bende cbf 150 ile Discovery 150 f arasındayım. Güç, Yakıt ve seriliği ile 150f, Vibrasyon, rahatlık ve Honda sağlamlığı arasında kaldım. Aslında siteden okuduklarım ve genel yorumlarla 150f ten yana tercihim %55 150f ama Yakıt ve vibrasyon konusunda kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Kullanan arkadaşların yeni yorumları çok kişiye gerçekten yardımcı olacak. Bu siteninde amacı bu değilmi zaten :)
Saygılar

Önceliğiniz nedir onu net olarka belirlerseniz daha rahat tavsiye verebiliriz. Sağlamlık konusunda bajajın kötü olduğunu sanmıyorum. Aksine bazı şasi parçaları normalden daha kalın görünüyor; bu da ağırlığının asıl sebebi sanırım. Motor sağlamlığı derseniz bir şey diyemem; henüz 100bine ulaşan olmamıştır.

Güç isterseniz 150f, yakıt da cbf150 den azcık daha düşük. Tork gayet iyi. 150f de titreşim 80 civarında başlıyor stok haliyle (100 civarında el ayak uyuşturabilir belki). Arka dişliyi 40a indirince bu titreşimin başlangıcının 100e yaklaştığını söyleyenler var henüz deneyemedim; bu da yeterli olur sanırım uzun yol için.

ÖNEMLİ: titreşim benim için çok önemli, vızıltı dahi istemem derseniz yakıtı gücü falan boşverip direkt cbf tercih edin. Çünkü 150F'in cbf'e rakip olamayacağı tek konu titreşimdir. Tamam 150f'teki titreşim boxer kadar acayip değil. Cbf hayranı olan ben bile 150f'i sevdim ama keşke 80'de o zırıltı başlamasaydı. Dişli değişimiyle bunu 100'e kadar alabilirsem benim için yeterlidir mesela.

Ayrıca bulunduğunuz yerdeki bayiye bir sorun, test motoru varsa muhakkak deneyin. İstanbulda olsanız bir kaç yerde var.

EKLEME: belirtmeyi unuttum; ben 150f'i alırken cbf de aynı fiyat olsaydı sırf o titreşimsizlik ama hantal hissi sebebiyle cbf tercih ederdim çünkü atik araçları sevmiyorum. Aslında karakter olarak cruiser tiplerine çok yatkınım ama bu fiyatlarda alınabilecek çin malı harici bir motor olmadığı için cbf tercih ederdim doğal olarak. Hakikaten o ağır sürüşü çok zevkli. Yakıt, güç falan umrumda değil çünkü farkedecek kadar çok yol yapacağımı da sanmıyorum.

velocity
02 Temmuz 2015, 14:54
cbf 150 modeli hondanın üretimini bırakmak istediği fakat türkiyede talep çok olduğu için üretime devam ettiği bir model, tasarımı ve konforuyla çok tutuldu. cbf de arka çanta demiri mevcut ama ağır birşey takmaya müsait değil.

ekrem ata
02 Temmuz 2015, 17:38
Değerli arkadaşlar;

DİSCOVER 150F modelimizin farklı ve üstün özelliklerini şu şekilde ifade edebilirim;

1. Güç 14,5 PS
2. Exhaust TEC system ile düşük hızlarda dahi vites değişimine gerek kalmadan hızlanabilmesi,
3. Molycoat kaplamalı Piston sayesinde uzun motor ömrü, özellikle rodaj döneminde aşınmanın önelnmesi, yağ eksiltmemesi,
4. Yağ filtresi ve süzgecinin kullanılması, 5.000 km bakım aralığı,
5. 2 buji 4 valf Sistemi ile tek bujiye gore daha verimli yanma, daha atak olması,
6. Monoshock suspension Sistemi ile konforlu sürüş,
7. Sınıfında en uzun aks mesafesi,
8. Papatya disk fren sistemi ile daha emniyetli duruş,
9. Uzun sele ile vasıtası ile rahat oturuş,
10. Geniş gidon mesafesi,
11. DC far sistem,
12. Led stop lamba,
13. Digital yakıt göstergesi, saat ve km. ölçüm,
14. Ucuz yedek parça,
15. 70-80 ortalama hızda km hızda 1 km ile 40-45 km yol kat etme. (68 kg. personel ağırlığı, düz zemin, 40-45 km/h sabit hız, 5 nci vites, yağışsız hava, düz zemin şartlarında 1 lt. ile 72 km’ye kadar yol alma),
16. Ucuz, orijinal yedek parça,
17. Yağın servis ağı,

Kısaca bazı özelliklerini ve avantajlarını saymaya çalıştığım Commuter segmentinin iddialı bir modeli olarak piyasaya giren DİSCOVER 150F kısa sürede sizlerin teveccühünü kazandı. Teşekkür ediyoruz.

Saygılarımla…

murat-efe
03 Temmuz 2015, 12:51
250 km 40 tl. yakıt. motor 900 km'de (250 km'nin çoğu kaç yaptığını denemek için yapılmıştır :pl:)

Mengu16
03 Temmuz 2015, 13:03
250 km 40 tl. yakıt. motor 900 km'de (250 km'nin çoğu kaç yaptığını denemek için yapılmıştır :pl:)
Rodajdaki motoru sürekli zorlayarak hiç iyi etmemişsin. Benzini 4.8 liradan hesaplarsan 100km'de 3.33 litre yakmış. Az değil normal, sınıfındaki diğer motorlar da tam gaz sürünce böyle yakıyor ve 3 litreyi geçmeyenler var. 1 litre ile 72km yapıyoruz diyecek bi tüketimi yok. Ne sürücülerimiz 68 kilo ne de 45km hızla gidecek düz yollarımız var.

murat-efe
03 Temmuz 2015, 13:13
ben 100 kiloyum mesela.. 500 km'den sonra rodaj bitmiştir artık diye düşündüm.. kullandıkça daha çok seviyorum bu motoru. Özellikle amortisörleri harika. Yakıt bence iyi gibi geldi 16 kuruş

cembaba24
07 Temmuz 2015, 01:04
merhaba arkadaşlar bende bu yaz birdane aldım 150f gerçekden cbf 150 göre tasarım ve konfor bakımından ıyı bana göre çok seribir motor alacak olan arkadaşlara tavsiye ederim herkeze iyi sürüşler dilerim

murat-efe
07 Temmuz 2015, 19:51
merhaba arkadaşlar bende bu yaz birdane aldım 150f gerçekden cbf 150 göre tasarım ve konfor bakımından ıyı bana göre çok seribir motor alacak olan arkadaşlara tavsiye ederim herkeze iyi sürüşler dilerim

hayırlı olsun.

505
10 Temmuz 2015, 00:13
Bu kıyaslamalar 3.4.5. yılın sonundada yapılabilse motorların arasındaki farklar iyice ortaya çıkar aslında.Yakıt,sağlamlık,yedek parça fiyatı,parça bulma sorunsalı benim ilk kriterlerim.Kuralkan motoru ucuz duyurup 2 kez zam yapmıştır.Diğer modellerle arasında fark kalmamıştır.Kaldıki ucuz yedek parça denmişti unutturmayın bu hintlilere Cbf150 ön far 95 orjinal-f150 125,Grenaj cbf150 165 tek-f150 160 tek,cbf150 gidon 62,f150 48tl.Eğer ucuz yedek parça anlayışı bu ise kalsın.Zaten bulmakta çok zor.Yakıt yakmıyor denildi 1lt ile 70km denildi 35 lere düştü :)cbf ile fark yok denilecek kadar az bi fark var zaten.Belli bir kmden sonra kronik arıza çıkarmı çıkabilirde.İkinci elde ne kadar başarılı bakmak lazım.cbf ve ybrnin piyasası oturmuş durumda fazla zarar ettirmiyor kullanıcılarına.Tarz olarak f150 eziyor o konuda kesin kararlıyım.9 yıldan beri aynı kasa satıyor honda.Sticker değiştirmekle devir saati koymakla olmuyor bu işler.Renk olarakta f150 favorim.Ama kuralkanın yanlış hareketleri yüzünden bu motor bence battıkça batıcak.Bu siyaseti aynı şekilde ybr izliyor yedek parça kazığı iyi tezgahlanmış bizlere.2013 model ybr esd depo 350tl orjinal.2014 model stickerlı depo 838 lira orjinal fiyatları.Şimdi stickerı sokunce depo 2013 model oluyor hiç bir fark yok iki depodada.Şuanda ybr ile kaza geçirdiğim için net biliyorum.2015 depo 1000+ sanırım.O yüzdende ybr hakkında yazmadım bile nefret ettirdi.Bu üç motoruda kullandım.Titreşim f150 de abartılan kadar değil.Çekişi gidişi hepsinden üstün amma bu melet 15 beygir nerdeyse.Cbf 12 beygir ybr 10 bunuda göz ardı etmemek lazım.Fiyatı ucuz olursa ekmek gibi gider ama bu fiyatta inat yaramaz.Her zaman şanslı olamıyoruz kazaya karışıp motorumuz zarar gördüğünde ne derecede parça bulabiliriz kaç günde parça temin edilir hep soru işareti kafamda.Ağır hasarlı cbf sadece 2 günde toplandı serviste.Acaba f150de ne kadar parça bekleriz.kuralkan bunları daha öncede yaşattı herkeze.

AurorAbeam
10 Temmuz 2015, 04:05
Bu kıyaslamalar 3.4.5. yılın sonundada yapılabilse motorların arasındaki farklar iyice ortaya çıkar aslında.Yakıt,sağlamlık,yedek parça fiyatı,parça bulma sorunsalı benim ilk kriterlerim.Kuralkan motoru ucuz duyurup 2 kez zam yapmıştır.Diğer modellerle arasında fark kalmamıştır.Kaldıki ucuz yedek parça denmişti unutturmayın bu hintlilere Cbf150 ön far 95 orjinal-f150 125,Grenaj cbf150 165 tek-f150 160 tek,cbf150 gidon 62,f150 48tl.Eğer ucuz yedek parça anlayışı bu ise kalsın.Zaten bulmakta çok zor.Yakıt yakmıyor denildi 1lt ile 70km denildi 35 lere düştü :)cbf ile fark yok denilecek kadar az bi fark var zaten.Belli bir kmden sonra kronik arıza çıkarmı çıkabilirde.İkinci elde ne kadar başarılı bakmak lazım.cbf ve ybrnin piyasası oturmuş durumda fazla zarar ettirmiyor kullanıcılarına.Tarz olarak f150 eziyor o konuda kesin kararlıyım.9 yıldan beri aynı kasa satıyor honda.Sticker değiştirmekle devir saati koymakla olmuyor bu işler.Renk olarakta f150 favorim.Ama kuralkanın yanlış hareketleri yüzünden bu motor bence battıkça batıcak.Bu siyaseti aynı şekilde ybr izliyor yedek parça kazığı iyi tezgahlanmış bizlere.2013 model ybr esd depo 350tl orjinal.2014 model stickerlı depo 838 lira orjinal fiyatları.Şimdi stickerı sokunce depo 2013 model oluyor hiç bir fark yok iki depodada.Şuanda ybr ile kaza geçirdiğim için net biliyorum.2015 depo 1000+ sanırım.O yüzdende ybr hakkında yazmadım bile nefret ettirdi.Bu üç motoruda kullandım.Titreşim f150 de abartılan kadar değil.Çekişi gidişi hepsinden üstün amma bu melet 15 beygir nerdeyse.Cbf 12 beygir ybr 10 bunuda göz ardı etmemek lazım.Fiyatı ucuz olursa ekmek gibi gider ama bu fiyatta inat yaramaz.Her zaman şanslı olamıyoruz kazaya karışıp motorumuz zarar gördüğünde ne derecede parça bulabiliriz kaç günde parça temin edilir hep soru işareti kafamda.Ağır hasarlı cbf sadece 2 günde toplandı serviste.Acaba f150de ne kadar parça bekleriz.kuralkan bunları daha öncede yaşattı herkeze.

Yedek parça konusunda "şahsen" sıkıntı yaşanmayacağını düşünüyorum çünkü bajaj bu işi sıkı tutuyor. Hatta bazı ürünlerinde garantiye girmediği halde değişim yapılmasını bizzat bajaj istemişti vs. bu gibi durumlar var. Bajaj işi sıkı tutmasaydı şüphelerinizde haklı olabilirdiniz. neticede hyosung olaylarından biliyoruz firmanın durumunu. Ama bajaj direkt müdahale ettiği için daha iyi hizmet veriyorlar/vermek zorunda kalıyorlar diyeyim.

TİTREŞİM: motor orjinal oğlu orjinal (dişli değiştirmedim daha), arkada 46'lık çanta içi dolu, iki kişi toplam kilo 160. Bu şekilde eğer sabit 90 ile giderseniz yaklaşık 50km sonra el ayak titremeye başlıyor. 75-80 arası ideal hız bahsettiğim durumda, o zaman rahat. Yalnız benim 1,83 e 101 kiloluk vücudumdaki koca totoya sele hakikaten dar geldi, 50km'de totom ağrıdı :salut: Arkada oturan kardeşim için minder koymuştum, o şikayet etmedi hiç. Bir daha ben alırım minderi o ne hali varsa görsün :mrgreen:

Azıcık imkan geçsin elime direkt dişli değiştirecem. Bir de ilerde imkanım olunca muhakkak ayak uzatabileceğim bir motor edinecem yoksa uzun yol yapamam ben. Baldır ve dizlerimde ufak sorunlar var. Bu da istemeye istemeye maxi scooter olacak herhalde.

Ha ayrıca ön kafadan titreşim arttıkça ses geliyor. Yani titreşim ön kafaya vuruyor. Motoru alırken servisten çıkmadan bundan bahsedin, bir yerimi ne sıkıp hallediyorlarmış. Onu da yaptıracam.

Mengu16
10 Temmuz 2015, 09:56
90km hızda sürünce 50km sonra titreşim rahatsız etmeye başlıyosa gerçekten kötü titriyor demekki. Ben çinli motorumu tapagaz ortalama 110km hızla 80km boyunca sürdüğümde titreşim hissetmedim bile. Ayaklıklardan yukarı hiç gelmiyor titreşim, elciklerde ve selede sıfır. Motor bloğu üzerinde de titreşim yok, yolda giderken elimi statör kapağına koyuyorum titreşimi hissetmek için. Sadece motorun altına bağlı olan ayak demiri titriyor. Onu da 9000-9500 devirde çalışan tek silindir basit bir motorda şikayet edemezsin :) Bajaj Pulsar'da falan çok daha fazla etki ediyor sürücüye titreşim, sözde döküm şase, titreşim takozlu gidon falan var.

islambey
10 Temmuz 2015, 10:11
1300 KMYE geldim titremiyor diyen yalan söyler.Bunun çözümüde kesinlikle dişli değişimidir bu sorunu tamamen çözmüyor lakin ciddi anlamda rahatlama sağlayıp motor kullanma konforunuzu zevkinizi arttırıyor.Dişli değişimi çok masraflı bir şey değil arka dişliyi 20 tlye alabilirsin bu kadar beklediğine değmez daha erken yapmış olsaydım dersin

AurorAbeam
10 Temmuz 2015, 12:19
90km hızda sürünce 50km sonra titreşim rahatsız etmeye başlıyosa gerçekten kötü titriyor demekki. Ben çinli motorumu tapagaz ortalama 110km hızla 80km boyunca sürdüğümde titreşim hissetmedim bile. Ayaklıklardan yukarı hiç gelmiyor titreşim, elciklerde ve selede sıfır. Motor bloğu üzerinde de titreşim yok, yolda giderken elimi statör kapağına koyuyorum titreşimi hissetmek için. Sadece motorun altına bağlı olan ayak demiri titriyor. Onu da 9000-9500 devirde çalışan tek silindir basit bir motorda şikayet edemezsin :) Bajaj Pulsar'da falan çok daha fazla etki ediyor sürücüye titreşim, sözde döküm şase, titreşim takozlu gidon falan var.

Halen diyorum, boxer daha fena idi. Kimse yoğurdum ekşi demek istemiyor. Ben çekinmeden söylüyorum. Zamanında boxer'a bile titreşim rahatsız etmiyor, yok gibi diyenler vardi ve onu test etmeden almıştım. Az kulaklarını çınlatmadım onların. Ha bu arada sana video sözüm vardi ama gerek kalmamıştır herhalde.

islambey; evet boşuna beklemişim zamaninda, cbf dişlisi oluyormuş. Bunu öğrendiğimde ise param bitmişti. Fakirim bir süre :)

Mengu16
10 Temmuz 2015, 12:36
Bu motorları hint piyasasına göre üretmişler, orda fiyatları da makul sayılır. Hintliler de bizim sorun olarak gördüğümüz çoğu şeyi önemsemiyor güzel satılıyodur orada. Aynı motoru buraya getirip yamaha fiyatına satınca garip oluyor :) Ya fiyatı indirsinler ya da bizim beklentilerimizi karşılayan motor üretsinler. 5000 lira verdiğinde alacağın çinli motor japon motorları hiç aratmıyor.

Seko
10 Temmuz 2015, 12:42
Ben ilk yazdığımda söyledim, bu motorla saatte 80 km hızla uzun yol gidemem. CBF'ten tarz olarak farklı denmiş de, çok anlamayan birine iki motoru gösterseniz aynı zanneder. Tasarım olarak neredeyse gösterge ve kumanda butonları hariç hiç farkları yok.

AurorAbeam
10 Temmuz 2015, 14:56
Bu motorları hint piyasasına göre üretmişler, orda fiyatları da makul sayılır. Hintliler de bizim sorun olarak gördüğümüz çoğu şeyi önemsemiyor güzel satılıyodur orada. Aynı motoru buraya getirip yamaha fiyatına satınca garip oluyor :) Ya fiyatı indirsinler ya da bizim beklentilerimizi karşılayan motor üretsinler. 5000 lira verdiğinde alacağın çinli motor japon motorları hiç aratmıyor.

Doğru. Hindistanda doğru düzgün asfalt bile yoktur, sanmıyorum. Trafik hızları da düşük genel itibariyle (videolardan gördüğüm kadarıyla). AMa insan döner bir bakar; gireceğin ülkenin pazarında millet en çok neyi alıp kullanıyor, aldığının nesini seviyor vs.

Bu arada belirtmek isterim o rahatsız edici noktada aynalar sağlamdı, bulanık görüntü falan olmadı. İlk başladığı esnada hafif oldu sonra geçti, yer değiştirdi herhalde titreşim :)

@Seko; abartmayın hocam neresi aynı? Gören adam cbf'e benziyor ama değil ne bu diyor? Kafa kısmını beğeniyorlar baya. Bir de yeşil rengini :)

Yurdukoru
10 Temmuz 2015, 17:41
Halen diyorum, boxer daha fena idi. Kimse yoğurdum ekşi demek istemiyor. Ben çekinmeden söylüyorum. Zamanında boxer'a bile titreşim rahatsız etmiyor, yok gibi diyenler vardi ve onu test etmeden almıştım. Az kulaklarını çınlatmadım onların. Ha bu arada sana video sözüm vardi ama gerek kalmamıştır herhalde.

islambey; evet boşuna beklemişim zamaninda, cbf dişlisi oluyormuş. Bunu öğrendiğimde ise param bitmişti. Fakirim bir süre :)

Kimin kulağını çınlattınız bilmiyorum. Keşke bu yorumunuzu Boxer'ı satmadan önce Boxer sayfasında size yardımcı olmuş kişilerin arkalarından değil de yüzlerine söyleseydiniz...

Titreşim kişiden kişiye değişir ve test edilmeden tamamen kullanıcı yorumlarıyla motor alınmaz.

Boxer'ı ilk alanlardan biriyim. Tamamen şehiriçi kullanıyorum. Tekrar söylüyorum Boxer'daki titreşim kesinlikle ve kesinlikle düşük hızlarda hissedilir boyutta değil. 70 km ye kadar kesinlikle rahatsız etmiyor. Ancak 70 km den sonra evet işin tadı kaçıyor.

Discover 150 ise bana kalırsa Boxer'dan çok da farklı değil hatta eğer titreşim varsa bu titreşimin Discover'da daha fazla olduğu açık ve bariz. Bunu her iki motoru da benim gibi test eden Seko kardeşimiz de doğruladı.

ekrem ata
10 Temmuz 2015, 18:19
Değerli 505;

Yakıt-sağlamlık-yedek parça fiyatı-parça bulma sorunsalı olarak ifade ettiğiniz temel kriterler yapılan bütün anketlerde kullanıcılarının önem ve öncelik verdiği değerler. Bajaj olarak bizim de olmazsa olmazlarımız. Satış sonrası hizmet, ürün fiyatı, güç, görsellik de listeye ilave edilebilir.
Yanlış bilinen hususlar olmasın diye bazı konularda müsaadenizle cevap vereceğim.

Ekim-2014’de yapmış olduğumuz lansman toplantısında 4.999 tl olarak açıklanan ilk fiyat malum döviz kurlarında meydana gelen hareketlenmeler sebebi ile 5.197 tl olmuştur. Yani satış fiyatında bir defa değişiklik yapılmış olup yapılan zam % 4 oranındadır. Biz iyi bir fiyat ile ürünü sunduğumuzu değerlendiriyoruz. Özellikle bir ürünün uzun yıllar ve km. ler yapıldıktan sonra hala bir değer ifade etmesi çok önemlidir. Birçok kalite detayları yıllar içinde kendini belli eder. Örnek olarak sadece bu modelin şase imalatında uygulanan prosesler hakikaten hayret verici. Yıllarca üretici olduğumuz halde bunları ifade ediyorum. Ama dediğim gibi bunlar yıllar içinde, ya da Allah muhafaza önemli bir kaza esnasında farklılığın hissedilebileceği önemli detaylar.

Yedek parça fiyatında 11 önemli kalem mukayesesi yapıldığında DİSCOVER 150F’in fiyat avantajı % 56 dır. Tüm Bajaj ürünleri yedek parça fiyatlarında iddialıyız. İnşallah bu stratejimiz devam edecek. Her kullanıcımız yan sanayine gerek duymadan kolaylıkla orijinal yedek parçaya ulaşabilecektir.
Bajaj’da tüm prosesler yeniden başladı, yeniden ele alındı desem abartı yapmıyorum. Zira Bajaj ile her dk. beraberiz. Dünya’daki başarılarının arkasında büyük bir tecrübe, muazzam bir ekip var.

Saygılarımla…




Bu kıyaslamalar 3.4.5. yılın sonundada yapılabilse motorların arasındaki farklar iyice ortaya çıkar aslında.Yakıt,sağlamlık,yedek parça fiyatı,parça bulma sorunsalı benim ilk kriterlerim.Kuralkan motoru ucuz duyurup 2 kez zam yapmıştır.Diğer modellerle arasında fark kalmamıştır.Kaldıki ucuz yedek parça denmişti unutturmayın bu hintlilere Cbf150 ön far 95 orjinal-f150 125,Grenaj cbf150 165 tek-f150 160 tek,cbf150 gidon 62,f150 48tl.Eğer ucuz yedek parça anlayışı bu ise kalsın.Zaten bulmakta çok zor.Yakıt yakmıyor denildi 1lt ile 70km denildi 35 lere düştü :)cbf ile fark yok denilecek kadar az bi fark var zaten.Belli bir kmden sonra kronik arıza çıkarmı çıkabilirde.İkinci elde ne kadar başarılı bakmak lazım.cbf ve ybrnin piyasası oturmuş durumda fazla zarar ettirmiyor kullanıcılarına.Tarz olarak f150 eziyor o konuda kesin kararlıyım.9 yıldan beri aynı kasa satıyor honda.Sticker değiştirmekle devir saati koymakla olmuyor bu işler.Renk olarakta f150 favorim.Ama kuralkanın yanlış hareketleri yüzünden bu motor bence battıkça batıcak.Bu siyaseti aynı şekilde ybr izliyor yedek parça kazığı iyi tezgahlanmış bizlere.2013 model ybr esd depo 350tl orjinal.2014 model stickerlı depo 838 lira orjinal fiyatları.Şimdi stickerı sokunce depo 2013 model oluyor hiç bir fark yok iki depodada.Şuanda ybr ile kaza geçirdiğim için net biliyorum.2015 depo 1000+ sanırım.O yüzdende ybr hakkında yazmadım bile nefret ettirdi.Bu üç motoruda kullandım.Titreşim f150 de abartılan kadar değil.Çekişi gidişi hepsinden üstün amma bu melet 15 beygir nerdeyse.Cbf 12 beygir ybr 10 bunuda göz ardı etmemek lazım.Fiyatı ucuz olursa ekmek gibi gider ama bu fiyatta inat yaramaz.Her zaman şanslı olamıyoruz kazaya karışıp motorumuz zarar gördüğünde ne derecede parça bulabiliriz kaç günde parça temin edilir hep soru işareti kafamda.Ağır hasarlı cbf sadece 2 günde toplandı serviste.Acaba f150de ne kadar parça bekleriz.kuralkan bunları daha öncede yaşattı herkeze.

AurorAbeam
10 Temmuz 2015, 19:49
Kimin kulağını çınlattınız bilmiyorum. Keşke bu yorumunuzu Boxer'ı satmadan önce Boxer sayfasında size yardımcı olmuş kişilerin arkalarından değil de yüzlerine söyleseydiniz...

Titreşim kişiden kişiye değişir ve test edilmeden tamamen kullanıcı yorumlarıyla motor alınmaz.

Boxer'ı ilk alanlardan biriyim. Tamamen şehiriçi kullanıyorum. Tekrar söylüyorum Boxer'daki titreşim kesinlikle ve kesinlikle düşük hızlarda hissedilir boyutta değil. 70 km ye kadar kesinlikle rahatsız etmiyor. Ancak 70 km den sonra evet işin tadı kaçıyor.

Discover 150 ise bana kalırsa Boxer'dan çok da farklı değil hatta eğer titreşim varsa bu titreşimin Discover'da daha fazla olduğu açık ve bariz. Bunu her iki motoru da benim gibi test eden Seko kardeşimiz de doğruladı.

Hocam üstünüze alınmışsınız, aklıma gelmediniz bile. iyi hatırlıyorum o konuda hiç titreşim yok, hissedilmiyor bile falan yazanlar vardı. Mesela test etmiş olsaydım almazdım. 150F ise düşük devirde çok tatlı geldi test sürüşünde, direkt atladım. Keşke o test motoruyla daha düzgün bir yolda deneme imkanım olsaydı, 80-90 hızlarına çıkabilmiş olsaydım. O vakit onu da almazdım. İmkanım olur olmaz dişli değiştirip tekrar yorum yazarım buraya.

Seko
10 Temmuz 2015, 20:49
Bence Boxer'ın titreşimi daha az. İkisine de ardarda ikişer kez bindim.

Hintlilerin forumlarını ve yorumlarını çok okudum. Motorda açık ara en çok önem verdikleri şey yakıt tüketimi. Hani askere yeni gelenlere nedense daha hoşgeldin demeden "Memleket neresi ?" diye sorarlar ya, onlar da ilk önce bir litre yakıtla kaç gidiyor diye soruyorlar. Cevap olarak "45 km gidiyor denirse", "Az gidiyormuş" deyip, beğenmiyorlar. İkinci olarak da fiyatına bakıyorlar. Sonra performans ve görüntü geliyor. Servis ve titreşim sonra geliyor. Hem titreşiminden şikayet ediyorlar hem satın alıyorlar.

tavatır
11 Temmuz 2015, 06:31
yakıt tüketimi söyledikleri gibi mi arkadaşlar? sırf yakıtı için almayı düşünüyorum.

islambey
11 Temmuz 2015, 11:31
yakıt tüketimi söyledikleri gibi mi arkadaşlar? sırf yakıtı için almayı düşünüyorum. Bir kaç sayfa öncesinde bu sorunu cevabını bir kullanıcı olarak gayet açık bir şekilde verdik,ama bu soru vesilesiyle tekrar söyleyelim.Bu motor kesinlikle 72 km gitmiyor 60...50..45... de gitmiyor.Ben özellikle 2 defa sağlamasını yaparak denedim.45-65 km hız aralığında sürdüm yüksek vitesde az devirli olarak kullandım kesinlikle agresif kullanmadım şehir içindeki normal dur kalkışlarım oldu ve sonuç 1 litreye 35 km diğer denememde 34 km gitti, kısacası sonuç böyle.Tv reklamları,internet reklamları bunların hiç birisine aldırma çünkü doğruyu söylemiyor.

tavatır
12 Temmuz 2015, 01:12
kardeşim söylediğinize göre 100 km'de 3 lt.civarı yakıyor. çok değilmi bu motor için?bunun şehir içi var,dip gazı var.zira reklamında özellikle yakıt tüketimine vurgu yapıyorlar.neredeyse cbf150 gibi yakıyor... :silent: zaten kararsızdım,yorumundan sonra en başa döndüm... :pale:

murat-efe
12 Temmuz 2015, 17:23
çoğunlukla tam gaz 210 km'de 6 litre (max 120 gördü bu arada) sakin kullanımda 10 kuruş gibi yakar heralde.

ninja h2
12 Temmuz 2015, 17:37
tavatır ybr 125 al yakıt hiç yok ben kullanıyorum çok memnunum tabi discover 150cc olması veya arkadaşımızın motoru sıkıştırmasından dolayıda çok yakmış olabilir bu hacimler sınıfının yakıt yakma başarısı mcxte içiyor hayvan

Mengu16
12 Temmuz 2015, 17:53
Max 120 görüyosa bu motorun rakiplerinden fazla olan gücü nerede? 12 beygir ile 128km hızı gördüm. Koruma demiri ve arka çanta takılıyken hem de. 14.5 beygir ile 135'i zorlaması lazımdı bu motorun.

Seko
12 Temmuz 2015, 18:11
Motorun oturuş pozisyonu çok dik, CBF'le hemen hemen aynı rüzgar direnci var. %20'lik güç farkı ile teorik olarak CBF'ten %6 falan hızlı gider. CBF 110 yaparsa bu da 120 yapar, 135 imkansız olur.

murat-efe
12 Temmuz 2015, 18:25
belki de ben fazla hızlı gidememiş olabilirim. Usta sürücüler daha fazla hız yapabilir. bir de tabi 100 kiloyum.

ninja h2
12 Temmuz 2015, 18:38
135 yapması imkansız fazladan olan beygir gücü ara hızlanmalara düşük devir vites atmaya yarayabilir.

islambey
13 Temmuz 2015, 16:06
kardeşim söylediğinize göre 100 km'de 3 lt.civarı yakıyor. çok değilmi bu motor için?bunun şehir içi var,dip gazı var.zira reklamında özellikle yakıt tüketimine vurgu yapıyorlar.neredeyse cbf150 gibi yakıyor... :silent: zaten kararsızdım,yorumundan sonra en başa döndüm... :pale:
Benim bu tecrübelerimi paylaşmamdaki amaç zaten yeni alacak arkadaşlar bunu bilsinler ona göre alsınlar veya almasınlar diye.Yoksa bende senin gibi ekonomikliğine aldandım ama 72 km gitmeyceğini biliyordum yinede en kötüsü 45 gider diyerek almış olduk ama velakin oda gitmiyor.Ekrem abi hangi şartlarda gittiğini yazmışdı geçenlerde insanların o şartları okuduktan sonra gülmeden edemiyor.1-Otobanda gideceksin düz yol olacak eğimi,rampayı bırak tümsek bile olmaycak
2- 40-45 km hız aralığı olacak kesinlikle bunun üstü olmayacak(Bunun üstü olursa diyeti bozmuş olursun :))3-Rüzgar olmayacak rüzgarı bırak esinti bile olmayacak yaprak kımıldamayacak bir hava olacak 4-Aynı jokeylerdeki gibi çok hafif olacaksın fazla kilo olmayacak motora bindiğinde varmısın yokmusun belli olmayacaksın 5- Bu madde bence en önemlisi bunları yapacak sabrın ve takatın olması
Bunların hepsini bir arada yapabilirsen o zaman 72 km gidiyor kardeşim ,ama şu ana kadar bunu yapan bir ALLAH'ın kuluna rastlayamadık en azından ben rastlamadım

ekrem ata
13 Temmuz 2015, 16:49
Değerli İslambey;

Sizin mesajınız üzerine şimdi İstanbul’da Discover 150F kullanan iki personeli aradım. Biri 13.100 km.de, diğeri ise 18.000 km.de. Yakıt sarfiyatlarını sordum. Aldığım net cevap şu şekildedir;

“40 tl yakıt ile (takriben 8 lt) 307-310 km. yapıyorum. Kullanım şeklim serbest. Tamamen trafik akışına uygun. 80-110 km/h arası. Aşağı yukarı her gün aynı değer çıkıyor. Bugün bir şeyi deniyorum. 90 km hızı geçmiyorum. Şu anda 322 km oldu. Henüz yakıtım bitmedi.”
18.000 km yapan kurye arkadaşımız da aynı değerleri verdi.

Yani 1 lt. ile 38-41 km arası. Ya da diğer tabir ile 100 km de 2,48-2,61 lt arası değerler.

Discover 125ST ile 1 lt. ile 79 km yolu bizzat yapılan deneyle teyit ettik. Yani düz yol, 45-50 km sabit hız, tek kişi ile. İki test sürüşünde birinde 78 km, diğerinde 79 km yol kat edildi. Aynı şekilde DİSCOVER 150F ile de 72 km kadar yol yapılıyor. Biz bu değerlerin hem discover 125 st için, hem de discover 150f için herhangi bir rakip marka ismi vermeden uygun olduğunu biliyoruz.

Saygılarımla…

islambey
13 Temmuz 2015, 17:20
Değerli İslambey;

Sizin mesajınız üzerine şimdi İstanbul’da Discover 150F kullanan iki personeli aradım. Biri 13.100 km.de, diğeri ise 18.000 km.de. Yakıt sarfiyatlarını sordum. Aldığım net cevap şu şekildedir;

“40 tl yakıt ile (takriben 8 lt) 307-310 km. yapıyorum. Kullanım şeklim serbest. Tamamen trafik akışına uygun. 80-110 km/h arası. Aşağı yukarı her gün aynı değer çıkıyor. Bugün bir şeyi deniyorum. 90 km hızı geçmiyorum. Şu anda 322 km oldu. Henüz yakıtım bitmedi.”
18.000 km yapan kurye arkadaşımız da aynı değerleri verdi.

Yani 1 lt. ile 38-41 km arası. Ya da diğer tabir ile 100 km de 2,48-2,61 lt arası değerler.

Discover 125ST ile 1 lt. ile 79 km yolu bizzat yapılan deneyle teyit ettik. Yani düz yol, 45-50 km sabit hız, tek kişi ile. İki test sürüşünde birinde 78 km, diğerinde 79 km yol kat edildi. Aynı şekilde DİSCOVER 150F ile de 72 km kadar yol yapılıyor. Biz bu değerlerin hem discover 125 st için, hem de discover 150f için herhangi bir rakip marka ismi vermeden uygun olduğunu biliyoruz.

Saygılarımla…Değerli Ekrem abim
Seninde verdiğin örnekte olduğu gibi kurye arkadaşların kullandığı motorlar 38 km gitmiş 1 litreye.Benim motorum 35 km gitmiş aradaki 3 km lik farkda benim motorun yeni olmasından kaynaklanıyor daha rodaj aşamasında.İlerleyen kmlerde diğer kurya arkadaşların motoru gibi 40 kmye kadar çıkabilir.Ama çıkıp çıkabileceği bu 40-41 km Ekrem abi.Hatta ben şu örneğide vereyim Ekrem abime burda Adanada akın motora gittiğimde başka bir arkadaşda 150f ni getirmişti ve şu şikayeti yapıyordu servis sorumlusu Burak beye, motoruyla Pozantı-Adana arası gittiğini söylüyordu ortalama hızınında 100 km olduğunu söyleyip 1 litrede yaktığı km nin ise 26 olduğunu söyledi bunu söylerken bende orda şahit oldum.Şimdi tamam hadi bu uç bir örnek olsun bu arkadaş zorlamış,agresif kullanmış olsun ama 72 kmde malisef gitmiyor abi.Ama sizin yaptıgınız testlerdeki gibi yapan yok benim bildiğim çünkü öyle bir kullanım şartlarını oluşturmak çok zor şehir ortamında.Tvdeki reklamda 72 kmye özellikle vurgu yapım sizin anlattığınız özel şartlarıda zaten altyazıda olsa söylemiyor,öylede olunca insan kendini aldatılmış hissediyor neyse hayırlısı olsun inşallah.Bu arada Kadir gecen mübarek olsun abim

Seko
13 Temmuz 2015, 17:30
Arkadaşlar, motorun 1 litre ile 72 km yol yapması bir nevi rekor denemesidir. Normal kullanımda ulaşılması mümkün olamaz. O tip denemelerde belirli bir devir geçilmeden 5. vitese çıkılır ve benzin bitene kadar motorun en az benzin yediği noktada kalınarak sürülür. Arada dur kalk yapılmaz, fren yapılmaz, hız değiştirilmez. Bu şekilde dizel modern bir arabayla 100 km'de 3 litre yakabilirsiniz. Ben MT-07'de 6. Viteste 100 km hızla giderken gazı sabit tutup 2.5 litre görüyordum.

Mengu16
13 Temmuz 2015, 17:32
Benim 150'lik çinli 100km sabit hızla 1 litre ile 33.3km yapıyor. 26km kötü olmuş biraz.

velocity
14 Temmuz 2015, 18:16
Titreşimi azaltmak isteyenlere tavsiyem bütün civatalarla birlikte özellikle arka amortisöre bağlı hareket yapan göbeği iyice sıksınlar.

Doğru karbüratör hava ayarı titreşimi en aza indiriyor.

Motosiklette 3-4 bin rpm arasında gazı az vererek yapılan sürüşle az yakıt tüketildiğine şahidim.

Motorların yüksek performans verdiği rpm aralıkları değişkenlik gösteriyor. Hız yapmak isteyenler yüksek rpm lere çıkabilen ve torkunu erken vermeyen motorlara baksın derim.

Mengu16
14 Temmuz 2015, 19:22
Titreşimi azaltmak isteyenlere tavsiyem bütün civatalarla birlikte özellikle arka amortisöre bağlı hareket yapan göbeği iyice sıksınlar.

Doğru karbüratör hava ayarı titreşimi en aza indiriyor.

Motosiklette 3-4 bin rpm arasında gazı az vererek yapılan sürüşle az yakıt tüketildiğine şahidim.

Motorların yüksek performans verdiği rpm aralıkları değişkenlik gösteriyor. Hız yapmak isteyenler yüksek rpm lere çıkabilen ve torkunu erken vermeyen motorlara baksın derim.
40km hızla mı sürecekler yakıtı düşsün diye. Asfalt olan köy yolunda o hızda gidip az yaktırabilirsin belki.

AurorAbeam
15 Temmuz 2015, 04:50
Bu arada satmayı düşünüyorum motorumu 1-2 hafta içinde. Spacy alpha almak istiyorum.

Ayrıca vitesli serüvenim burada biter. Çekemem o gazı bırakınca yığılmasını, azıcık hızlanınca 3 vites değiştirmeyi falan. Boşu boşuna amelelik başka hiç bir şey değil. Bugün küçükçekmeceden seyrantepeye gidecektim turing eğitimi için. Motoru yenikapıda bırakıp metro ile geçtim düşünün durumumu. Ayrıca hero pleasure (yeni activa) motorumla yağmurlu havada full yüklü (arkada 3 dolu sırt çantası vs. yurda gidiyordum) olarak izmite gitmiştim 140km, dönüşte de az yüklü geldim daha bitmemişti eğitim. mecburiyetten satmamış olsaydım gezmek amaçlı tekrar giderdim. Ama bu vitesliyle zerre içimden gelmiyor.

Salak gibi kendimi kandırdım, inandırdım. Vitesli daha güvenli daha dengeli vs. diye. Tamam öyle ama, bana tat vermedikten, sürmek için cana ttırmadıktan sonra ne yapayım ben öyle aracı.

Mengu16
15 Temmuz 2015, 11:09
Alışınca vitesli çok rahat, büyük lastiklerin viraj performansı çok iyi. Uzun yolda vitesli motorlar sürekli tam gaz sürülse bile scooterlar gibi şişmiyor. Hızlanmak için motoru bağırtmanıza gerek yok scooterlar gibi. Çabuk hızlanmak isterseniz de mesela 40km'den 80'e yarım saatte hızlanmıyor. Vites küçült tam gaz yap anında hızlanıyo. Kuru asfaltta şehiriçi kısa mesafeler hariç scooter kullanmak eziyetten başka bişey değil :)

pokeharun
18 Temmuz 2015, 13:24
merhaba arkadaşlar bende ufak yollu bir motor düşünüyorum şehir içi ve nadir 100 km biraz üzeri şehir dışı gezmek amaçlı,daha önce birçok motora sahip oldum bindim sıfır ybr 2006 honda cbr 600 gibi beat active cbf 150 buna benzer motorlarda çok kullandım aslında şu an almak istediğim motor sıfır honda cb 650f istiyorum fakat bütçem uygun değil sonra inş. :)
küçük yollu vitesli bir motor istiyorum yazmasamda bajaj ı takip ediyorum 125 ve 150 alırsam 150 alırım sanırım fakat vibrasyon motorda kesinlikle kabul etmediğim birşey ilk motorlarımdan ybr çok güzel rahat kullanışlı bir motordu bu motor ybr den fazla titreşimliyse kesinlikle düşünmem kimi titreşim az diyor kimi çok diyor deneme fırsatı bulamadım servis yok bulunduğum yerde oyüzden kullanamadım ybr ile kıyaslarsak nasıldır,arkadaşmda kymco vardı vitesli güzel motordu gücü iyiydi ama acayip titriyordu 100 ü gördün mü el ayak masaj aleti gibi böyle bişeyse asla düşünmem :)

ybr her ne kadar kaliteli olsa da yıllardır bakıyorum motor hala aynı yerde bir geliştirme süreci yok az bi kafa grenajını değiştirip yeni diye satıyorlar ve fiyatını bence haletmediğini düşünüyorum,şimdi baktığımda ybr tarzında birebir benzer motorlar var ve fiyatları çok daha uygun böyle bir motorda alabilirim motorları üretim fabrikaları aynı ve balansör sistemi var deniyor,bajaj da sanırım yok diye biliyorum,

ybr benzeri hatta bazıları hacimi daha da büyütülmüş hali salcano wolf,lifan LF150-10Bkuba 139 arora gibi salcona,lifan ve kuba ilgimi çekti bir de discovery i takip ediyorum salcano nun aynı motor hacimde ve hatta az büyük hacimde olanı var ybr ile motor ve ana düzen aynı deniyor kuba da çok kaslı ve güzel discovery de kaliteli duruyor,sizce hangisi karar veremedim benim için öncelikli ihtiyaç gidermesi sağa sola tarlaya gitmek için ve titreşim olmaması ve içlerinden en güçlü olanı seçmek ve sonra fiyatı da uygun olması 5000 e kadar çıkabilirim ama dediğim gibi ybr bence şu an parasını haketmiyor ve gücü daha zayıf o fiyata dandik dediğimiz bu marka motorları var fakat aynı fabrikada çıkıyor deniyor çinde yamaha ile birlikte tip ise aynı bazılarında hatta motor birebir aynı,
sizce hangisini seçmeliyim discovery ybr gibi titreşimsiz mi , discovery 150 ,salcono wolf,lifan LF150-10B ,kuba 39..lifan ve kuba daha kaslı gözüküyor,salcano nun biraz daha kaslı bir iki modeli var wolf ise ybr ye çok benziyor,

Değerli yorumlarınızı bekliyorum saygılar?

AurorAbeam
18 Temmuz 2015, 14:13
2 gün önce dişliyi değiştirdim (arka dişli 43ten 40a). Tabiki cahilliğimden ötürü aldığım dişli, motordan çıkan dişliden kalitesiz. Motordan çıkan galiba tornadan çıkmış dişliydi, benim haricen aldığım döküm. Neyse gittiği yere kadar artık.

Motor inanılmaz rahatladı. Henüz 80'i göremedim ama şöyle diyim; yüksek devirlerdeki titreşim bile nerdeyse yok oldu, hafif gidonda kaldı. Orjinal haliyle bana sorarsanız 95-100 gibi hızlarda el uyuşturabilirdi ama şu anda o hızlarda rahatça gidilebileceğini düşünüyorum. Motorumu yeniden sevdim ama bu satmayacağım anlamına gelmez :) Çekişi çok çok az düştü ya da düşmedi. Sanırım motorun fazla beygir gücü burda ortaya çıkıyor. Denemeyen varsa muhakkak denesin arka dişliyi değiştirsin; inanın bambaşka bir motor oluyor. Tabi dişlinizi kaliteli alın, benimki gibi döküm olmasın.

ilhan299
19 Temmuz 2015, 00:13
bu dişli değiştirmeyi bende düşünüyorum. 500 bakımında usta 2500 e gelince değiştirelim dedi. ısrar etmedim. gerek varmı beklemeye sizce
birde ön dişliyi değiştirecekmiş, arka dişli daha aklıma yatıyor. bir farkı varmı acaba?

arkada yük olunca titreşim kendini çok hissettirdi. ayaklıklar masaj aleti gibi oldu. normalde 60 70 km ye kadar pek hissettirmiyor. merak edenlere bilgi...

AurorAbeam
19 Temmuz 2015, 00:29
bu dişli değiştirmeyi bende düşünüyorum. 500 bakımında usta 2500 e gelince değiştirelim dedi. ısrar etmedim. gerek varmı beklemeye sizce
birde ön dişliyi değiştirecekmiş, arka dişli daha aklıma yatıyor. bir farkı varmı acaba?

arkada yük olunca titreşim kendini çok hissettirdi. ayaklıklar masaj aleti gibi oldu. normalde 60 70 km ye kadar pek hissettirmiyor. merak edenlere bilgi...

Arka daha iyi diyorlar hep. Ön değiştirince sanki motorla oynamışızda motor zorlanacakmış gibi hissettiriyor. Arka değişince zararı olursada sadece zincire ve dişliye olacakmış gibi geliyor. Ve kullananlar kuryeler hep arka değiştiriyor, önü ellemiyor. 2500' e kadar bekle dediyse vardır bildiği diyeceğim ama bu haliyle motor zevk vermiyorsa (kim zevk alır ki titreşimden :silent: ) arkayı değiştirtin gitsin. Ben 1050'de değiştirdim. Keşke daha önceden değiştirseydim dedim.

pokeharun
19 Temmuz 2015, 12:19
discovery 150 ,salcono wolf,lifan LF150-10B ,kuba 39 yeni adıyla ravan hangisi arkadaşlar 1. öncelik titreşimsiz olması sıfır olması uzun süre kullanmak için,sonra fiyat uygunluğu ve içlerinde nispeten daha güçlü olanı tercih etmek tercihlerim ne dersiniz yukarda yazmıştım kimse cevap vermemiş

velocity
20 Temmuz 2015, 22:42
Sayılan modellerin hepsi de oldukça iyi

Discover 150 güçlü ve konforlu bir motor fakat yüksek devirde titreşim var.

Lifan 10b ise 158cc ve su soğutmalı. Son vites oranı uzun. Böylece 7000 devirde 100kmh hızla yolculuk edilebilir.

Salcano wolf: 124cc. Kuba ravan: 137 cc. Güçleri de motor hacimleri ile orantılı olacaktır.

pokeharun
21 Temmuz 2015, 00:10
velocity cevap için teşekkürler
Discovery 150 yi titreşimden dolayı kafamda sildim diyebilirim fakat 125 lik modeli daha az titreşimliymiş ilk fırsatta birinden bulup deneyeceğim,lifan tipi çok güzel ama ağır olduğu için ybr benzeri motor performansı verir mi daha mı ağır kalır birde pek kullanıcı yorumu yok buna mukabil fiyatı da yüksek,7000 devirde 100 ile gitmesi süpermiş:)bendeki cbr düz yolda bayıltmadan vitesi yükselttiğinde rölantiye yakın 6.viteste hiç gaz vermeden 150 160 civarı gidiyordu nereden nereye :)

salcano wolf sırf ybr aynısı birebir deniyor ybr de kalitesi sağlamlığı belli motor bu yüzden düşünüyorum hatta yeni hunter modeli var o daha güzel tipli fakat motoru daha büyük o nasıldır titreşim kalitesi çok merak ediyorum,


Bugün ilçemde bulunan kuba bayisine, ravan adlı yeni modeli aynı ybr ye benzerliğinden ötürü meraktan gidip test etmek istedim fakat elinde yokmuş cr1 ve pars modeli vardı cr1 dense pars daha oturaklı geldi bana,tipini çok beğendim arka stop led olsun vites göstergesi olsun,ön kafalığı ve dış grenaj depo kenarları şekli gayet iyiydi,yalnız devir ve km saatini hiç beğenmedim fakat ekranda her tür bilgi mevcut yeterli,selektör tuşu bile vardı, motoru aldım bir süre kullandım açıkçası kötü bekliyordum fakat olumlu izlenim oluştu titreşim yok gibiydi önde ayaklarda elde, arka koltukta oturan için nasıl olur bilemiyorum,çok sıkıştırmadım ve yüksek devir ve sürrate de ulaşmadım öyle bir tur attım titreşim konusu güzeldi rahattı ve gücü ybr den daha iyi geldi bana fakat ön kafalığın bağlı olduğu sinyaller asfalt düz yolda bile devire bağlı titriyordu özellikle soldaki

137 cc ydi cr1 ile aynı motor dedi satıcı, kullancı yorumlarına baktım fakat pek alıp kullanan yok nasıldır ne değildir tam bilemiyorum acaba yüksek devir ve hızda titreşim nasıldır uzun süre sağlam kalır mı,bu arada satıcıya bu mu ybr mi diye sorduğumda ybr de satıyordu tabiki ybr diyordu piyasası var ybrlerin hepsi gitti bu kaldı uygun fiyata 3500 a bırakırım dedi son bir adet hoşuma gitti ama tam detaylı test edemediğim ve motor sağlamlığı vb.kullanıcı yorumları ve bilgim olmadığı için emin değilim,salcano hunter,wolf,bajaj 125 150 ve rks titanic'i de denemek istiyorum daha net karşılaştırmak için fakat onlarda bulunduğum yerde yok işimiz zor..

AurorAbeam
21 Temmuz 2015, 01:16
Siz yine de 150f'i deneyin. Ama imkan varsa 80'i geçebileceğiniz bir yerde deneyin.

Bu arada düz hesap 80 diyordm ama motor aslında 75 civarında hissetirmeye başlıyordu titreşimi. Dişliyi 43ten 40a indirince bu titreşim 90 ı geçince başladı. Normal şartlarda 80'i pek geçmeyen insan olduğum için çok hoşuma gitti, kendi açımdan tatmin oldum. Bu arada iki kişi performansı hâlâ aynı ona şaşırdım; yokuşta dahi. Ama bugün sabihaya git gel yaptım. Dönüşte otobana girince trafiğe yetişmek için 95-100'ü gördüm sürekli ve benim için oradaki titreşim rahatsız ediciydi. El uyuşturmaz belki ama o kadar bağırınca insan çekiniyor, kıyamıyor. Kişisel görüşüm; 110'a elleri uyuşturabilir :)

Özetle bunu alan adam torka önem verir, yüksek devirdeki titreşimi umursamaz. Yakıt da düz hesap ybr-cbf arası diyebiliriz.

O değilde hakikaten uzun yolda ayak uzatma şart. Dönüşüm 85km idi ve son km'ler artık yol bitsin dedim. Ön koruma demirinin aşağı tarafları açılır kapanır artçı ayaklığı monte etmeyi düşünüyorum. Uzun yolda açar uzatırım :queen: