PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15

islambey
15 Haziran 2015, 15:37
Yeni alan arkadaşlara motorları hayırlı olsun.İnşallah herkes motorlarını içi sinerek kazası belasız kullanır.1.5 Aydır bu motoru bende kullanıyorum en başta fiyat noktasında eleştiri getirmeme rağmen(ki hala bu eleştirimi yine söyluyorum) daha önce 125st ve pulsar 200ns i kullandığım ve memnun kaldığım için bu motoruda test etmeden direk almaya karar verdim ve aldım,Lakin ST125 VE Pulsar200ns den aldğım memnuniyeti belli kısımlarda bu modelden alamadım Bunuda bu motoru binen biri olarak söylüyorumki körükörüne kendi motoruna sahip çıkan eksiklerini ifade etmeyip herşeyiyle motoruna sahiplenen kişilerle kıyaslamayın ki alacak arkadaşlar bunları okusun ki alsın veya almasın çünkü bu forumun amacı bu olmalı bence.Gelelim motora motorda şu an 750 kmdeyim evet motor selesinin rahatlığı,uzunluğu estetik görünümü olarak gayet güzel,Ama hepimizin ortak sıkıntısı haline gelen vibrasyon olayında bence sınıfta kalıyor tabi balansör olmaması birinci sebebi bana göre ikinici sebebide motoru çok güçlü ve çekişli yapacağım diye arka dişlinin 43 olarak seçilmesi.Evet motor çok güçlü ve çekişli olmuş ama bu gücünü bir türlü yola veremiyor motor böylede olunca vibrasyon olarak sürücüye geri dönüyor ve 80 km hızdan sonra bile ciddi bir titreşim alıyorsunuz.Böylede olunca bende genelde herkesin yaptığı gibi dişli değişimine gittim ilk bakımıyla beraber 43 olan dişliyi 40 a çevirdim hem dişli değişimi hemde bakımında olması hasebiyle motor şimdi kendini daha ii buldu.Şunu rahatlıkla söyleyebilirim motorun çekişinde hiç bir sıkıntı olmadı motorun bayması gibi bir şey söz konusu değil çünkü motor o kadar güç üretiyor ki 40 değil belki 38 bile denenebilir ama 40 bana göre gayet makul,şimdi vites araları daha bir uzadı 5 vitesde daha bir stabil ve güzel gidiyor belli kmlere ulaştıkca motor kendini buldukça daha ii olacağı kanatiindeyim.İlk bakım içinde dişli dail 90 tl masrafım gitti

Yurdukoru
15 Haziran 2015, 15:37
Boxer'dan daha fazla titriyor. Bajaj etkinliğinde Boxer, 150F ve Pulsar'ı arka arkaya birkaç kez sürdüm. 50- 60 km hıza kadar gayet zevkli ama 70'den itibaren titreşim fazlalaşıyor, 80'de çekilmiyor. Boxer'dan sonra iyi gelmeyecektir yalnız oturuş pozisyonu, rahatlığı çok güzel.

Discover 150 F kendi orjinal dişlisiyle Boxer'dan bile daha fazla titriyorsa o fiyat bence çok yüksek... Dişli değişimi ile düşen tork da cabası. Ayrıca garanti kapsamı dışında da kalabilir.

Mengu16
15 Haziran 2015, 15:46
https://www.youtube.com/watch?v=dn0JGUj03EU
Benim çinlimin boşta bağırtınca yaptığı titreşim. Sağ aynadan otoparkın kolonu üzerindeki D harfi görülüyor netliği bozulmuyor orta devirlerde az bi sarsılsa da 9 bin devirde bile bariz bir titreşim yok. 16500km'de olmasına rağmen zırıldayan bir yeri yok. 150F ile aynı videoyu çekmeye cesareti olan var mı :cherry:

AurorAbeam
15 Haziran 2015, 15:57
Yarın sahile inebilirsem ben çekerim; orjinal hali ile. Şimdi sokakta, brandayı aç vs. üşeniyorum :)

newmoto76
15 Haziran 2015, 16:02
Şu kısa sürede Discover 150 nin , CBF ve YBR ye alternatif olamadığı ortaya çıkmıştır. Son 5 yılda hangi "işte bu motor" diye lansmanının yapıldığı commuterlerden hangisi CBF ve YBR nin tahtını devirebildiki..

Hindistan gibi değil burası. Titreşim sevmiyoruz. Hondanın CB serisi zaten bu yüzden başarısız oldu. Commuter dediğin motor üzerinden inmeyeceğin heryere gideceğin motordur.

Yani şuan için YBR mi CBF mi sorusu halen geçerlidir. Gerisi henüz kayıtlara girebilmiş değil..

Mengu16
15 Haziran 2015, 16:02
Benim çekim dandik oldu kurgusu iyi değil ama sabit bir cisme odaklanmışım titreşim durumu belli.

versys
15 Haziran 2015, 17:46
bajaj ve heronun motorları gibi yamaha ve suzuki de 150 lik motorlarını türkiyeye getirmeli çünkü motorları diğerlerinden üstün.


Suzuki gs150r http://www.suzukimotorcycle.co.in/GS150Rprice.aspx
http://www.mygs150r.in/wp-content/uploads/full-image-gs150r.jpg

Yamaha FZ-S http://www.yamaha-motor-india.com/motorcycle-fzs.html#spec
http://c2c.sulekhalive.com/lcproducts/bikes/images/Yamaha-FZ-S.jpg

Şu videodan incelemelere bakabilirsiniz
(bajaj discover 150f, herothriller, suzuki gs150r, yamaha FZS )

https://www.youtube.com/watch?v=zfyy2ypz3SA

(İncelemeye göre bajaj otobanda titriyor!..)

AurorAbeam
15 Haziran 2015, 20:40
Suzuki de büyük ihtmal hindistan malı, gelecek olursa dikkatli incelemek lazım (bkz. yandaki demir).

Hakikaten çok merak ediyorum; niye diğer firmalar cbf'e karşılık motor getirmeye çalışmıyor? Niye yamaha sadece ybr ile yetiniyor? Amaç ne?

versys
15 Haziran 2015, 21:56
Türkiyede kimsenin 150 cc bir motosiklete 7-8 bin tl vermek istememesi bu modellerin gelmemesinin bir nedeni olabilir. hindistanda(goa da) fiyat olarak kıyaslarsak suzuki gixxer 83960, bajaj 150f 60720.
türkiyedeki fiyat ile orantılarsak suzuki gixxer fiyatı 7200 tl, bajaj 150f 5200 tl

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------

bajajın motorları fiyatına göre oldukça iyi. Sadece titreşim var.
Titreşimli motorlarda ise motor devri zararlı derecede yüksek olana kadar pek titreşim olmuyor.
Ayrıca titreşim, motorun uzun ömürlü olması için bir erken uyarı sistemi olarak düşünülebilir.

titreşim mi var devri düşür motor rahatlasın!

Mengu16
15 Haziran 2015, 22:08
Motor titremesin diye 6000 deviri geçemeyecekler mi yani ? 60-70km hızdan sonra başlıyormuş titreşim.

versys
15 Haziran 2015, 22:16
bizim için tabiki kötü bir durum ama bir de motor bloğuna sormak lazım:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------

bu da videodaki gixxer
http://img2.carwale.com/bikewaleimg/ec/1068/img/l/Suzuki-Gixxer-Side-6157.jpg

Mengu16
15 Haziran 2015, 22:18
O kadar da zararı yok fazla devirin. Tapagaz 9500-10000 devir hiç yavaşlamadan 80km yol gittim banamısın demedi. İndiğimde titreyen bir yerim yoktu. Çinli olunca parçası ucuz nasıl olsa diye acımıyosun. Zaten adı ondan çıkıyo kötü diye. Mesela motoru insan gibi sürseydim 15000km'de egzantrik dişlisinin arasına parça girip de bana motoru söktürmezdi heralde. Normalde kırmızı bölge 8500 devirde başlıyo ben 9500'de 2-3 saat sürüyorum düşün :cherry:

AurorAbeam
15 Haziran 2015, 23:04
O kadar da zararı yok fazla devirin. Tapagaz 9500-10000 devir hiç yavaşlamadan 80km yol gittim banamısın demedi. İndiğimde titreyen bir yerim yoktu. Çinli olunca parçası ucuz nasıl olsa diye acımıyosun. Zaten adı ondan çıkıyo kötü diye. Mesela motoru insan gibi sürseydim 15000km'de egzantrik dişlisinin arasına parça girip de bana motoru söktürmezdi heralde. Normalde kırmızı bölge 8500 devirde başlıyo ben 9500'de 2-3 saat sürüyorum düşün :cherry:

Aslında bajajında avantajı burada; ucuz yedek parça. Hakikaten yedek parça ucuz. Kuralkanın sitesinden girip bakabilirsiniz daha önce de yazdığım gibi. Mesela geçen bir şey daha keşfettim. Sym fiddle kullanıcıları egzoz fiyatından çok şikayetçi (1300 küsür). Bajajda 360 lira civarıydı.

Belki de bajaj bu amaç için yola çıktı, kârını da ilk motoru satarken yapıyor.

Mengu16
15 Haziran 2015, 23:09
Çinlilerin egzozları 60 lira desem :mrgreen:

newmoto76
17 Haziran 2015, 15:13
Bu SYM , KYMCO yedek parça fiyatlarında uçmuş iyice saçmalamışlar. KYMCO yu bitirdiler. SYM de bitme aşamasında...Hangi kafayla bu fiyatları yazıyorlar anlamak mümkün değil.. Bu konuda Kuralkan ın fiyatları gayet makul bana göre..Egsoz 1300 TL olurmu yahu.. Suzuki sapıtmıştı şimdide koreliler taiwanlılar sapıtmaya başladı..

twona
17 Haziran 2015, 15:36
Buda benim makine. Yeni aldım ve yazılanların aksine çokta memnunum. Eşimle dün yola çıkarak Bolu, Amasra, Bartın, Zonguldak, Ereğli ve tekrar Bolu ya döndük. toplamda 500 km yol yaptık ve çok konforluydu. Şu an halen boxer kullanıyorum ama 150f konfor olarak gerçekten apayrı. Titreşimi sorun edenlere soruyorum; bu kadar TVS Apache satılıyor madem titreşim sorun o zaman TVS hiç satılmasın kimse almasın. Aynı zamanda boxerda da titreşim var ne yapalım çöpemi atalım? Titreşim var ama o kadarda zangır zangır bir Çinli gibi değil. Vites oranları çok kısa olduğundan en akıllıca çözüm arka dişliyi 40 yapmak. bu size %7 lik bir son hız artışı ve vites oranlarının uzamasını sağlayacak, motor daha az titreyecek ve yakıtta azalacaktır. Motoru kullanıp denemeden yorum yapanlara itibar etmeyin lütfen...http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/06/17/11536132_684704408340091_2606646110901003132_n.jpg

Mengu16
17 Haziran 2015, 15:43
Sıfırı bile titriyo 1 sene kullandıktan sonra o zangır zangır titreyen çinliler gibi olacak. YBR parasına satılıyo ama 2 sene kullandıktan sonra 2500 liraya satarsınız anca bunu.

twona
17 Haziran 2015, 15:55
Sıfırı bile titriyo 1 sene kullandıktan sonra o zangır zangır titreyen çinliler gibi olacak. YBR parasına satılıyo ama 2 sene kullandıktan sonra 2500 liraya satarsınız anca bunu.

Bu motor hakkında eleştiri tabi yapılabilir ama ben sizin yorumlarınızdan sizin problemli olduğunuzu düşünüyorum. bir motoru beğenende olur beğenmeyende. ayrıca kimin ne kadar zarar ettiği sizi neden bu kadar enterese etti anlamak zor. ben sizin yerinize olsam sahip oldunuz motorla mutlu mesut yaşar bajajdan ve bu topicten uzak durur, kendimide sizin gibi komik duruma düşürmezdim. bu arada yaş, meslek ve eğitim durumunuzu çok merak ediyorum sizin!

Mengu16
17 Haziran 2015, 16:18
Bu motor hakkında eleştiri tabi yapılabilir ama ben sizin yorumlarınızdan sizin problemli olduğunuzu düşünüyorum. bir motoru beğenende olur beğenmeyende. ayrıca kimin ne kadar zarar ettiği sizi neden bu kadar enterese etti anlamak zor. ben sizin yerinize olsam sahip oldunuz motorla mutlu mesut yaşar bajajdan ve bu topicten uzak durur, kendimide sizin gibi komik duruma düşürmezdim. bu arada yaş, meslek ve eğitim durumunuzu çok merak ediyorum sizin!
Komik olan dijital gösterge denilen şeyin benzin göstergesinden ibaret olması. Motorun özelliklerini kırpıp hondaya benzetelim demişler ama olmamış. Motor için kaliteli lastik takımı, kışlık lastik bile yok. Türkiye pazarından bihaber üretilmiş bir motor. Buna rağmen Yamaha fiyatına satılıyor. Eleştirmek için belli bi meslekten olmak mı lazım, mühendisim ve motor tamiri de yapıyorum.

twona
17 Haziran 2015, 16:29
Komik olan dijital gösterge denilen şeyin benzin göstergesinden ibaret olması. Motorun özelliklerini kırpıp hondaya benzetelim demişler ama olmamış. Motor için kaliteli lastik takımı, kışlık lastik bile yok. Türkiye pazarından bihaber üretilmiş bir motor. Buna rağmen Yamaha fiyatına satılıyor. Eleştirmek için belli bi meslekten olmak mı lazım, mühendisim ve motor tamiri de yapıyorum.

valla yazık! bir mühendis için uslup, eleştiri düzeyi taban yapmış durumda. bende ergen biri yazıyor sanıyordum. iyi forumlar size...

islambey
17 Haziran 2015, 18:19
Hayırlı Olsun ALLAH Kaza Bela Vermesin,Yakıtı Ölçme İmkanın Oldumu Ortlama Ne Kadar Yakıyor. Ben Sıfr AldıĞım Motrda 800 KM Gittim şu Ana Kadar 1 litreye 35 km götürebildim.Rodaja çok dikakt eden bir insanım bayağı az gitti şimdi tekrar deniyorum bakalım ne çıkacak,Zaten 72 km falan gitmesini beklemiyorum normal şehir içi kullanımımda 40-45 km arası gitsin razıyım zaten.Bir motoru satabilmek içinde böyle uçuk rakamlar söylenmesinede karşıyım bu 72 km gitmiyor dediğimizdede verdikleri cevap çok daha komik oluyor Otobanda 5 vitesde 60 km hızı kesinlikle geçmeden,rüzgara karşı sürmeden ,vites değiştirmeden vesair vesair... ya zaten ben diğer markalarlada böyle sürsem zaten ekonomik olur.O yüzden böyle bir yaklaşımı ben tüketiceye karşı bir aldatma olarak görüyorum.Çünkü bu şekil bir motorr kullanıcısı olduğunu sanmıyorum

kkanka39
17 Haziran 2015, 19:25
Bende 150 f kullananlar arasına yeni girdim yakıt konusunda ilk ölcümüm 125 km yol yaptım %80 şehir içi 14 TL fulledi 4.90 dan almıştım lt fiyatı hesabını yapınca 11.2 kuruş geldi

ekrem ata
17 Haziran 2015, 19:34
Yeni alım yapan tüm arkadaşlara hayırlı olsun diyorum.

Belki hesabı lt. üzerinden yapmak daha doğru olur. Malum yakıt fiyatları çok değişken. Sizin ölçümünüzden şu şekilde anlıyorum.

125 km de 2,85 lt,
100 km de 2,28 lt,
1 lt ile 43,85 km.

Bu vesile tüm arkadaşlarımın Ramazan ayını tebrik ediyorum.

Saygılarımla...


Bende 150 f kullananlar arasına yeni girdim yakıt konusunda ilk ölcümüm 125 km yol yaptım %80 şehir içi 14 TL fulledi 4.90 dan almıştım lt fiyatı hesabını yapınca 11.2 kuruş geldi

versys
17 Haziran 2015, 19:54
Yakıt tüketim karşılaştırması yapmak bence gereksiz. Eğer motor bozuk değilse kendi cc sınıfındakiler kadar yakacaktır.
Discover 150 f in avantajı 145cc olması ve 14.5 ps @ 8500 güç üretmesi

ilhan299
17 Haziran 2015, 20:23
titreşim kalın bir şekilde, yani rölantide sabit dururken aynaları sallıyor. sanki rolanti devri düşmüş gibi.(düştüğünü sanmıyorum ama devir saati yok. emin olamıyorum). ilk aldığım günlerle çok fark etti. sesi bile değişti ya motorun..

versys
17 Haziran 2015, 20:32
titreşim kalın bir şekilde, yani rölantide sabit dururken aynaları sallıyor. sanki rolanti devri düşmüş gibi.(düştüğünü sanmıyorum ama devir saati yok. emin olamıyorum). ilk aldığım günlerle çok fark etti. sesi bile değişti ya motorun...
rolantiyi yükseltip denediz mi.
Bir motosiklet kullanıcısının rolanti ayarını, fren sıkılığını, debriyaj ayarını, lastik basıncını, ayna ayarını kendi yaparak kendine en uygun olanını bulması iyidir

Düşük devirlerde yüksek tork ve güç üreten bu motoru, düşük devirlerde kullanarak yakıt tasarrufu yapaılabileceği kanaatindeyim.

ilhan299
17 Haziran 2015, 20:35
Yakıt olarak bugün ilk depoyu bitirdim. 50 TL ile 370 km gitti. bana baya az geldi.
lt olarak da 10 lt reden biraz fazla ediyor. yani 1 litre ile 37 km gidiyor.
satıcı bana normal kullanımda 100 km de 2 lt yakıyor demişti. ben bunu şehir içi olarak algılamıştım. heralde uzun yol için
diğer motorlarda nasıl yakıt. mesala cbf150 için bilen varmı ne kadar yakıyor? satıcı kanuni için çok yakıyor demişti...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------


rolantiyi yükseltip denediz mi.
Bir motosiklet kullanıcısı rolanti ayarını, fren sıkılığını, debriyaj ayarını, lastik basıncını, ayna ayarını kendi yaparak kendine en uygun olanını bulmalı.

Düşük devirlerde yüksek tork ve güç üreten bu motoru, düşük devirlerde kullanarak yakıt tasarrufu yapaılabileceği kanaatindeyim.

ilk bakıma kadar el sürmek istemiyorum. yoksa anlarım tamir işlerinden. bakalım ilk bakımda neler değişecek, düzelecek.

versys
17 Haziran 2015, 20:42
Kanuni bildiğim kadarıyla kendi motorunu üretmiyor.
"Kanuni Puma" önerebileceğim bir model, Bu model Jianshe nin "JS150-3 R6 Puma" modeli ve üzerindeki motor yamaha szr 150 ile aynı imiş.

versys
18 Haziran 2015, 22:59
Bajaj Discover 150, yarı rüzgar korumalı f ve rüzgar korumasız s olmak üzere iki seçenekte sunuluyor. Türkiye de ise yalnızca f modeli satılıyor. 150f deki rüzgar koruması aerodinamiği çok az etkiliyor fakat motosiklete görünüş bakımından etkisi büyük. rüzgar koruma dışında diğer model ile bütün özellikler aynı.
Motosikletin oturuş pozisyonu dik olarak ve kullanıcının rahatlığı düşünülerek dizayn edilmiş.
motor ve şanzuman yapısı şehir içi kullanım için ideal durumda. düşük hızlarda motor çok rahat çalışıyor.
Motor 90kmh ye kadar oldukça rahat, daha sonrasında motor stresi başlıyor.
Test koşullarında 72km/lt olan yakıt tüketimine karşın normal kullanımda 55km/lt değerine ulaşılıyor.
Özetle discover 150f şehir içi kullanımda tüm beklentilere cevap vererek oldukça yüksek bir konfor sunuyor.


http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-17-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-S-5-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-S-2-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-20-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-F-S-3-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-front-fairing-2-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-headlamp-cluster-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-front-fairing-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-600x399.jpg



http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-instrument-cluster-1-600x399.jpg

discover 150 f ön ekran



http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-S-instrument-cluster-600x399.jpg

discover 150s ön ekran



http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Dscover-switchgear-2-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Dscover-switchgear-1-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-chain-guard-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-F-S-6-600x399.jpg



http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-rear-foot-peg-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-front-disc-brake-2-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-front-disc-brake-1-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-mirror-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-rear-mono-shock-2-399x600.jpg



http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-engine-2-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-engine-2-399x600.jpg



http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-S-16-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-S-17-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-2-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-22-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-S-1-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-S-25-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-12-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-16-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-S-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-e1408359709769-600x399.jpg

http://motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-F-S-7-600x399.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-F-S-4.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-F-S-1.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-under-seat.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-tire-4.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-tire-3.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-tire-1.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-S-12.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-rear-brake-pedal.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-rear-grab-handle.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-fuel-filler-cap-open.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-23.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-22.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-21.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-20.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-19.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-18.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-15.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-14.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-13.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-12.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-11.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-10.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-9.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-8.jpg

http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-6.jpg


http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-3.jpg


http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-F-1.jpg




http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-exhaust-2.jpg


http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-exhaust-1.jpg


http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Discover-150-engine.jpg


http://www.motoroids.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Bajaj-Dicover-150-front-mudguard.jpg

Seko
19 Haziran 2015, 10:10
Birbirinin aynısı bu kadar fotoğrafı koymaya ne gerek var ?

versys
19 Haziran 2015, 13:36
Motoroids sitesindeki bütün fotoğraflar bunlar . inceleme yazısını da o siteye göre yazdım.

AurorAbeam
19 Haziran 2015, 13:49
Aslında bu fotoğraflar ilk mesajda olsa daha güzel olurdu.

islambey
24 Haziran 2015, 17:35
Tekrar depoyu fulledim 262 km yol yaptim ve bu kmden sonra tekrar doldurdugumda 7.75 litre aldı.Kısacasi 1 litreye 33.8 gitti ve bu kullanimi şehir icinde ortalama 60-70 km hız araliginda (nadiren 80-90 arası) yaptim.Ve sonuç ortada şimdi daha önce dedigim gibi ben 72 km gitmesini beklemiyorum(ki böyle söylenmesine rağmen) peki 50 olmadı 45 ya hadi oda olmasın 40 gitsin , ben bunları söylerken sırf eleştireyim polemik olsun diyede soylemiyorum insan böyle bir durumda kendini aldatilmiş hissediyor.Burdaki servisi olan akın motora gittim onlara söyledigimde. Benzin aldigin yeri değiştir dedi. Kısacasi dolma bu yersen demeye getirdi. Ve bizide motordan soguttular boylece

velocity
24 Haziran 2015, 20:36
Minimum yakıt tüketimi için 10 ipucu:

1-Tekerlek hava basıncı optimum seviyede olmalı.
2-Seyir hızı 38-55 kmh arasında en uygun seviyede olamalı.
3-Gaz kolu yumuşak kullanılmalı , sert fren yapılmamalı.
4-Motoru ayak marşı ile çalıştırın ve ısınması için 15 sn bekleyin.
5-Debriyajı sadece vites değiştirirken kullanın ve mümkün olan en yüksek viteste yol alın.
6-Yakıt anahtarını motor çalışmadığı zaman kapalı konuma getirin, yedek depo konumunda uzun süre yolculuk yapmayın.
(Motora zarar verecek tehlikeli ipucu: haraket halindeyken yarım açık konuma getirin. )
7-Kaliteli yakıt kullanın.
8-Kullanmadığınız motor aksesuarlarını sökün, ağırlığı azaltın.
9-Motoru en az ses çıkaracak şekilde sürün(en iyi öneri).
10-Motosikletinizin bakım ve kontrolünü ihmal etmeyin.

kaynak:http://bikemileage.blogspot.in/2012/11

Zuzuuw
24 Haziran 2015, 21:18
Tekrar depoyu fulledim 262 km yol yaptim ve bu kmden sonra tekrar doldurdugumda 7.75 litre aldı.Kısacasi 1 litreye 33.8 gitti ve bu kullanimi şehir icinde ortalama 60-70 km hız araliginda (nadiren 80-90 arası) yaptim.Ve sonuç ortada şimdi daha önce dedigim gibi ben 72 km gitmesini beklemiyorum(ki böyle söylenmesine rağmen) peki 50 olmadı 45 ya hadi oda olmasın 40 gitsin , ben bunları söylerken sırf eleştireyim polemik olsun diyede soylemiyorum insan böyle bir durumda kendini aldatilmiş hissediyor.Burdaki servisi olan akın motora gittim onlara söyledigimde. Benzin aldigin yeri değiştir dedi. Kısacasi dolma bu yersen demeye getirdi. Ve bizide motordan soguttular boylece

Firmaların verdikleri değerler yokuşu çıkışı olmayan yollarda, havanın rüzgarsız, asfaltın pürüzsüz, sürücüsünün 45 kg olduğu vs gibi şartlarda alınan değerler ve gerçek hayatta yaklaşılması neredeyse imkansız değerlerdir.

Fiat doblo 2013 model 1,3 multijet, fabrika verisi 4,4 uzun yol, otoban ortalamam 5,5 litre. Yani 25% fazla :)

Otoban değil ama çift şeritli bölünmüş yolda 6,5 litre, Bölünmemiş engebeli arazi 8 litre. Hani nerede kaldı bizim 4,4 litre ? Bu arada maksimum hız 80.

Yani bu motor ilk çıktığında 1 litre ile 500 km gidecek diyenlere zaten inanmadık, yazınca çizince adımız mok atıyor oldu.

5. viteste, 40 km hızla tıngır mıngır gidersen 2,5 litre görürsün. Senin tarif ettiğin gibi 70 - 80 ile gidersen 3 litre görürsün. 100-110 sıkıştırarak gidersen emin ol 3,75'i geçer.

Pulsar için bayiye gittiğimde bana 1 litre ile 60 km gidiyor dediler :), ağzımla hassssss dedim duyulur bir şekilde, güldük geçtik. Bugün forumda eski tanıdığım ve sonradan pulsar alan elemanlar 120 ile gittikleri zaman 4 litre gördüklerini söylüyorlar.

150 lik bir motorun 3 litreyi her halükarda yakacağını bilmen lazımdı arkadaşım, evet enayi yerine koyuldun ama 1 litreden batmazsın, keyfini çıkarmaya bak.

(meşhur 2,4 yakan CBF ile 2700 km yol gittim, yanında mh 125 ile. CBF 3,8 yaktı, drift 3,5 yaktı. Saygılar )

islambey
24 Haziran 2015, 21:20
Evet yukarda yazilanlara katilmamak mümkün değil.Ben bunların %80-90 nini yapiyorum diyebilirim ,zaten sıkıntıda bu bildiğimiz şeyleri yapmamıza ragmen o söylenen ölçümlere yaklaşamayişimiz.Benim burdaki tepkim bu motorun 72 km gidiyor denirek tüketicilerde yanlış bir algı oluşturularak aldatılması.Ben kendi adıma bu algı yanilmasina düştüm .Ben yaşadığım bu tecrübeyi burda paylaşarak insanlar bunu bilerek alsın veya almasınlar,örneğin geçen günlerde motorumu görüp duran birisi bu motor 72 km gidiyormuş reklamlarda gördüm almayı düşünüyorum doğrumu diye sordu bende ona böyle bir şey olmadığını bir ybr bir cbf ne yakıyorsa o ortalamalarda yaktığını söyledim.Kuralkan burda tüketiciyi kandiriyor malisef

Seko
24 Haziran 2015, 22:29
Bir motorun yapabileceği en düşük tüketim ile normal kullanımda yapacağı tüketimi birbiriyle karıştırmamak lazım. Kimse bu işte mucize yaratamaz, beklentinin çok yüksek olmaması gerekiyor.

islambey
24 Haziran 2015, 23:06
Beklentiyi zaten çok yüksek tutmadim,aslinda onlarin dedigi gibi bir beklenti icindede olmadim.Ama nedir bir cbf ybr 35 gidiyorsa buda 40 gitmesiydi .Ne diyelim hayırlısı olsun

AurorAbeam
24 Haziran 2015, 23:25
O vakit özetle cbf ile ybr arasında diyebiliriz.

velocity
24 Haziran 2015, 23:40
Düzeltme..
4-Motoru self start(marş motoru) ile çalıştırın ve ısınması için 15 sn bekleyin

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------

-Bajaj discover serisini 4 model bırakarak kapatmış. discover100, discover 100m, discover 125m, discover 150 f-s.
-Bajajın yeni hedefi pulsarın büyük hacimlileri ve ktm nin büyük hacimlilerinin üretimini yapmakmış.
-Discover 150f nin normal kullanımda 50 - 55 kmpl tüketime ulaşabildiği yazıyor.

kaynakhttp://overdrive.in/reviews/2014-bajaj-discover-150f-and-150s-india-roadtest/

ilhan299
25 Haziran 2015, 11:30
Yakıt konusunda bende hayal kırıklığına uğradım. Duygularınızı paylaşıyorum :)

İlk 500 km bakımına giden oldumu? Kaç tl tutuyor? Neler tavsiye edersiniz.???

islambey
25 Haziran 2015, 12:40
Yakıt konusunda bende hayal kırıklığına uğradım. Duygularınızı paylaşıyorum :)

İlk 500 km bakımına giden oldumu? Kaç tl tutuyor? Neler tavsiye edersiniz.???

Burda adanada 75 tl verdim ben,başka bir yerde 70 vereni duymuştum

AurorAbeam
25 Haziran 2015, 20:17
Burda adanada 75 tl verdim ben,başka bir yerde 70 vereni duymuştum

Oktay motorda 100 Tl verdim ben. Başkasının cebi yanmasın diye yazıyorum buraya. Ha paranız çoktur, güvenebileceğiniz usta arıyorsunuzdur, önemli bir problem vardır vs. gidin tabiki. Başka yerlere nazaran daha fazla güven veriyor, daha farklı. Hele ki büyük motorları görünce daha bir güveniyorsunuz. AMA eti budu belli 150'lik motorun ilk bakımı o kadar olamaz (yağ-yağ filtresi-bakım). Olursa insanlar uzaklaşır, markadan soğur.

Normalde yazmayacaktım buraya ama sorulunca yardımcı olmak istedim.

drtayfun
26 Haziran 2015, 10:02
Yakıt konusu:
Benim x-max 250 cc 100 km'de 3.5 yakıyor, enjektörlü olması artı getiriyor tabii
125'lik çinli karbüratörlü motorum da 2.5 yakıyor, kendi sınıf ortalamasına uygun.
Sanırım sizin motorlar da rodaj'dan sonra daha az yakacaktır.

ilhan299
26 Haziran 2015, 11:10
Oktay motorda 100 Tl verdim ben. Başkasının cebi yanmasın diye yazıyorum buraya. Ha paranız çoktur, güvenebileceğiniz usta arıyorsunuzdur, önemli bir problem vardır vs. gidin tabiki. Başka yerlere nazaran daha fazla güven veriyor, daha farklı. Hele ki büyük motorları görünce daha bir güveniyorsunuz. AMA eti budu belli 150'lik motorun ilk bakımı o kadar olamaz (yağ-yağ filtresi-bakım). Olursa insanlar uzaklaşır, markadan soğur.

Normalde yazmayacaktım buraya ama sorulunca yardımcı olmak istedim.

Bende manisa dayım. Aradım sordum 60 yada 65 tl tutar dediler. İlden ile yada ustadan ustaya çok farkediyor demekki.
Ama servislerin bir standardı olması gerekmiyormu?

islambey
26 Haziran 2015, 11:33
Bende manisa dayım. Aradım sordum 60 yada 65 tl tutar dediler. İlden ile yada ustadan ustaya çok farkediyor demekki.
Ama servislerin bir standardı olması gerekmiyormu?

Elbette bir standartın olması lazım.Ama burdaki sorumluluk bence servisde değil onları kontrol etmeyen böyle bir sistem oluşturmayan Kuralkandadır,öylede olunca her sevis kafasına göre takılıyor bir bakıma servisin müşterisini öpmesine göz yumuyor.Tabi burda vicdanlı doğru ve dürüst servislere lafımız yok kısacası olan yine bizlerfe oluyor

kkanka39
26 Haziran 2015, 21:13
Ben lüleburgazda ilk 500 Bakımına 60 TL verdim

Mengu16
27 Haziran 2015, 11:19
Bajaj bu motor için 200cc üstü Big Bore Kit çıkarmalı. Öyle olmadan Cg125'in tahtını ele geçirmesi imkansız. Motor alıp hiçbir yerini kurcalamadan binmek çok sıkıcı :cherry:

kkanka39
29 Haziran 2015, 20:20
Km yapmış arkadaşlar yakıt 3000-4000 km sonra yakıt düşüyomu gercekten deneyimlerinizi yazarsanız ve titreme sorununu dişli ile çözen arkadaş garanti bunu biliyomu acaba garanti dışı kalma varmı

velocity
29 Haziran 2015, 21:18
Km arttıkça yakıt düşmez çünkü motor değişmez.
Dişli değişiminden doğan sorunlar garanti dışı oluyor.
Dişli değişiminin hıza ve torka etkisine şu adresten bakabilirsiniz.http://www.sprocketcalculator.com/