Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Sayfa :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Mengu16
03 Haziran 2015, 10:53
Hintliler bile Altın Elbiseli Adamın yardımcısı testci arkadaş kadar olumlu yorumlar yapmamış bu motora.
http://www.bikewale.com/bajaj-bikes/discover-150f/user-reviews/
Fren diski çıkan, titriyor diyen, motordan vuruntu hırıltı sesi geliyor diyen, vitesim geçmiyor diyenler var. Titreşim ve motor sesi konusu defalarca şikayet edilmiş. Test videosunda müzik yerine motor sesini duymak isterdik, piste çıkmış ama motor sesi yerine müzik var.
AurorAbeam
03 Haziran 2015, 12:43
Hintliler bile Altın Elbiseli Adamın yardımcısı testci arkadaş kadar olumlu yorumlar yapmamış bu motora.
http://www.bikewale.com/bajaj-bikes/discover-150f/user-reviews/
Fren diski çıkan, titriyor diyen, motordan vuruntu hırıltı sesi geliyor diyen, vitesim geçmiyor diyenler var. Titreşim ve motor sesi konusu defalarca şikayet edilmiş. Test videosunda müzik yerine motor sesini duymak isterdik, piste çıkmış ama motor sesi yerine müzik var.
Kötü yorumlardan en az 2 tanesi servisin sorumsuzluğu. 2 tanesi ise yakıt ile ilgili; ki rodajda artçılı olarak kullandım -240km aynı gün, toplam 180 kg- (75 civarında seyrettim, ara ara sollamalarda 95 i gördüm ama o esnada baya baya titriyordu). Bu artçılı sürüşüm de dahil 520km de 14 lt civarı yakmışım. Hesabını siz yapın.
Olumlu yorumlar arasında da 1-2 tane firma elemanı var gibi, diğerleri memnun olanlar. Bir sıkıntı göremedim ben.
Pistte evet keşke motor sesini duysaydık, almayı düşünenler de duymuş olurdu. Saçma sapan iş yapmışlar. Hiç mi Barkın abiden bir şey öğrenemedi bu adam. Müzik dinlemek istesek gider 50 yerden dinleriz niye test videosunda müzik dinleyelim ki?
EROL ŞEN
03 Haziran 2015, 14:25
48 yaşındayım yılardır da motor kullanıyorum bunun kadar guzel vites geçişleri olan bir motor görmedim vites sesini duymuyorsun o ıvır zıvır yorumları yazan arkadaşlar ya yeni motorcu veya ben motordan iyi anlıyorum ayağına yatan arkadaşlardır.VEYA Bazende yuzde 1 olan olay başına gelmiştir
murat-efe
03 Haziran 2015, 14:46
vites geçmiyor demek haksızlık olur bence de. özellikle yumuşak debriyajı şehir içi dur kalk lar için iyi bana göre.
ayzek
03 Haziran 2015, 15:36
Pulsar etkınlıgınde test etme fırsatım oldu ondan öncede 1 kere surmustum ama çok kısa 1,2,3 yapıp bırakmıştım etkınlıkte bol bol denedim fabrika tur attım öyle motorun canını çıkartacak derecede gazı kökleyip test etmedim ben genelde alacagım motorda bol bol kontra yaparım nitekim bu motordada öyle yaptım kontralar güzeldi geniş bir alanda yatırabildiğim kadar yatırarak dönüş yaptım denge falan çok beğendim güçünü test etmek için rampada 1,2,3 yaptım güçüde güzeldi frenlerı çıktıgım rampadan inerken 50 km hızda rampa aşagı test ettim frenlerde iyidi neyini begenmedim devir yükseldiğinde kafadan ses geliyor birtane kullanan abimiz bu konuyada çözüm getirmiş araç formunada belirttim vites geçişleride gayet iyiydi
versys
04 Haziran 2015, 00:46
https://www.youtube.com/watch?v=Zaov_XDo6cM
https://www.youtube.com/watch?v=mtVyojYykJA
vladimir
04 Haziran 2015, 15:47
Pulsar etkınlıgınde test etme fırsatım oldu ondan öncede 1 kere surmustum ama çok kısa 1,2,3 yapıp bırakmıştım etkınlıkte bol bol denedim fabrika tur attım öyle motorun canını çıkartacak derecede gazı kökleyip test etmedim ben genelde alacagım motorda bol bol kontra yaparım nitekim bu motordada öyle yaptım kontralar güzeldi geniş bir alanda yatırabildiğim kadar yatırarak dönüş yaptım denge falan çok beğendim güçünü test etmek için rampada 1,2,3 yaptım güçüde güzeldi frenlerı çıktıgım rampadan inerken 50 km hızda rampa aşagı test ettim frenlerde iyidi neyini begenmedim devir yükseldiğinde kafadan ses geliyor birtane kullanan abimiz bu konuyada çözüm getirmiş araç formunada belirttim vites geçişleride gayet iyiydi
Fabrika alanının asfaltı kötü, motorun standart lastiği güvensiz, lastik ısınmış mı belli değil, alışık olmadığımız bir motor ayrıca sadece test amaçlı binmişiz, ben sizin gibi kontrasını deneyemedim yatabildiğim kadar yatamadım. Fiyatı çok rekabetçi değil bana göre.
ayzek
04 Haziran 2015, 16:07
Fabrika alanının asfaltı kötü, motorun standart lastiği güvensiz, lastik ısınmış mı belli değil, alışık olmadığımız bir motor ayrıca sadece test amaçlı binmişiz, ben sizin gibi kontrasını deneyemedim yatabildiğim kadar yatamadım. Fiyatı çok rekabetçi değil bana göre.
Lastigin isinip ismandigini anlamanin en kolay yolu lastige dokunarak anlamak zaten surekli test edildigi icin lastikler sicakti bunun yani sira alt bolumde motorlara bakim yapilan alandaki duzlukte contra yaptim rampa yukuari gucunu test ettim rampayi ciktiktan sonraki alanda donus yaptim kuru zeminde is gorur lastikler kayma falanda olmadi sonra rampa asagi inerkende frenleri test ettim fiyat rekabet kismi beni ilgilendirmiyor ben motoru test ettim ve gorusumu yazdim begenmedigim kismida belirttim kafadan ses geliyor ama cozumude bulunmus
versys
07 Haziran 2015, 11:27
Merhaba bir sorum olacak, Monoshock süspansiyonun dayanıklılığı nedir, uzun sele ile artçı taşımada zorlanır mı?
http://i.haymarketindia.net/Utils/ImageResizerWM.ashx?n=http%3A%2F%2Fi.haymarketindi a.net%2FExtraImages%2F20140818015509_0_468_700_htt p---i.haymarket.net.au-ExtraImages-20140812071354_disco8.jpg&w=645
ekrem ata
07 Haziran 2015, 13:26
Değerli versys; hic bir sorun yasamazsiniz. Discover 125st ayni sistem ve 14 aydir kullanılıyor. bir sorun yaşandığını duymadim. bu aksamdan itibaren bu modelimizin yogun tv reklamlari başlıyor, selamlar. ..
selmani
08 Haziran 2015, 10:23
Arkadaşlar boş muhabbet yerine kullanıcı yorumları yazılsa zaman kaybı olmaz 13 sayfanın belki 3 ünde kullanıcı yorumu var.
Ayrıca bu motoru almayi aklından geçiren biri olarak yapılan yorumlardan biraz hayal kırıklığı yaşadım şahsen uzun yol yapmayi sevdiğim icin titresim konusu önemli benim için genede bir test edecem
AurorAbeam
08 Haziran 2015, 13:22
Arkadaşlar boş muhabbet yerine kullanıcı yorumları yazılsa zaman kaybı olmaz 13 sayfanın belki 3 ünde kullanıcı yorumu var.
Ayrıca bu motoru almayi aklından geçiren biri olarak yapılan yorumlardan biraz hayal kırıklığı yaşadım şahsen uzun yol yapmayi sevdiğim icin titresim konusu önemli benim için genede bir test edecem
Hocam ben sizin icin yazayim. Daha rodajdayken artcili 240km yol yaptim corluya git gel. Toplam 180kg idik. Kalkis performansi ayniydi tek kisi haliyle ama hiz olarak soyle diyim; 80 i gectiginizde basliyor titremeye ama rahat rahat hizlanmaya da devam ediyor. Titredigi icin hizlanmak istemiyor sadece sollamalarda hizlaniyorsunuz. Disli degisimiyle bu titresim baslangicini 100-110 a tasiyanlar var ve memnunlar. Motorun gucu de yeterli, torkta cok buyuk kayip olacagini zannetmiyorum. Tek basina kullanan kurye abimiz 38 yapmis arkayi. Arada artci alan baska bir abimiz 40 ilr kullaniyor. Ben de yapacaktim ama serviste disli kalmamis, bekliyorum oylece.
Mesela istanbuldaysaniz oktay motorun test motoru 40 disli. O motoru kullanirken titresim yoktu, cok tatli gidiyordu. Kendi sifir motorum ise titriyor rodajda diye. Rodajdan ve disli degisiminden sonra baya baya azaldigini bizzat gordum. Varsa imkaniniz o motoru test edin.
Mengu16
08 Haziran 2015, 14:05
Dişli büyüterek titreşim azaltılmaz titriyorsa titriyordur. Motor 8000 devirde ne kadar titriyorsa dişli değişiminden sonra o devirde yine o kadar titrer.
AurorAbeam
08 Haziran 2015, 14:26
Dişli büyüterek titreşim azaltılmaz titriyorsa titriyordur. Motor 8000 devirde ne kadar titriyorsa dişli değişiminden sonra o devirde yine o kadar titrer.
Önce okumayı öğrenin. O hızdaki titreşim azalıyor demek istedim. Ben şu anda stok ve rodajdaki haliyle 80'de titremeye başlıyorum. Dişli değiştirince bu titreşim 100-110 civarında başlıyor. Yani yine var, daha sonra ortaya çıkıyor. Anlatabilmişimdir umarım.
Mengu16
08 Haziran 2015, 14:35
Önce okumayı öğrenin. O hızdaki titreşim azalıyor demek istedim. Ben şu anda stok ve rodajdaki haliyle 80'de titremeye başlıyorum. Dişli değiştirince bu titreşim 100-110 civarında başlıyor. Yani yine var, daha sonra ortaya çıkıyor. Anlatabilmişimdir umarım.
Dişli büyütünce önceden 5. viteste çıktığın yokuşu çıkmak için 4. vitese alacaksın motor yine bağıracak yine titreyecek. Balansörsüz motorda uzun yolda 100-110 gidip de titreşimden rahatsız olmamanın imkanı yoktur.
AurorAbeam
08 Haziran 2015, 14:51
Dişli büyütünce önceden 5. viteste çıktığın yokuşu çıkmak için 4. vitese alacaksın motor yine bağıracak yine titreyecek. Balansörsüz motorda uzun yolda 100-110 gidip de titreşimden rahatsız olmamanın imkanı yoktur.
Halen okumamışsınız :) Arka dişli "küçültme". Teorik olarak bu işlem torktan kaybettirir, aynı hızı daha düşük devirde yapmanı sağlar ama tork düştüğü için bu hıza çıkma süren artar. Neyse kendi duyduğum/hissettiğim durumu açıkladım, inanıp inanmamak size kalmış.
Mengu16
08 Haziran 2015, 14:57
Okudum yazdığınızı bırakın şu muhabbeti lütfen. Yokuşta motorun belli bir hızda tutunmasını sağlayan da torktur. Dişli büyütünce tork düştüğünden motor çok daha kolay çekişten düşecek ve vites küçültme isteyecektir.
AurorAbeam
08 Haziran 2015, 15:21
Okudum yazdığınızı bırakın şu muhabbeti lütfen. Yokuşta motorun belli bir hızda tutunmasını sağlayan da torktur. Dişli büyütünce tork düştüğünden motor çok daha kolay çekişten düşecek ve vites küçültme isteyecektir.
Dişli büyütme değil "KÜÇÜLTME". Ve tork düşünce yokuşta çekiş azalır zaten bunu niye tekrar yazayım? Tork düşer dememiz yeterli değil mi? Kullanan adam tork düştüğünde yokuşta da çekişin düşeceğini bilemeyecek mi? Adam uzun yol diyor; yolu yokuş mu olacak sürekli mantığa bak. Yokuşta mecbur vites düşürüp devam edecek.
Belkide aynı telden çalıyoruz ama niyeyse anlaşamıyoruz.
Mengu16
08 Haziran 2015, 15:28
Dişli büyütme değil "KÜÇÜLTME". Ve tork düşünce yokuşta çekiş azalır zaten bunu niye tekrar yazayım? Tork düşer dememiz yeterli değil mi? Kullanan adam tork düştüğünde yokuşta da çekişin düşeceğini bilemeyecek mi? Adam uzun yol diyor; yolu yokuş mu olacak sürekli mantığa bak. Yokuşta mecbur vites düşürüp devam edecek.
Belkide aynı telden çalıyoruz ama niyeyse anlaşamıyoruz.
Ön dişli büyütme veya arka dişli küçültme söz konusu olan şey.
AurorAbeam
08 Haziran 2015, 15:33
Ön dişli büyütme veya arka dişli küçültme söz konusu olan şey.
İşte mesele orda, kimse ön dişliye dokunmuyor. Mantık olarak aynı, doğrudur. O zaman net yazın ki daha sonra okuyan anlasın. Şu anda mevcut arka dişli 43. Yakın zamanda ben de 40 veya 38'döndüğümde yazarım buraya değişiklikleri. Açık açık söylüyorum orjinal haliyle ve rodajda, 2 kişi toplam 180kg ağırlıkla düz yolda 80 i gördüğünde titreme başlıyor, sollama için 100'ü gördüğümde dayanılmaz hale geliyordu. Ama 240km yolu 75'ten aşağı düşmeden tamamladık.
Mengu16
08 Haziran 2015, 15:51
Özet olarak, motor titriyor, 100 km sabit hızda sürünce de rahatsızlık veriyor yani. Rakiplerinin hiçbirinde böyle bi durum yok.
AurorAbeam
08 Haziran 2015, 16:23
Özet olarak, motor titriyor, 100 km sabit hızda sürünce de rahatsızlık veriyor yani. Rakiplerinin hiçbirinde böyle bi durum yok.
Doğru, bunu daha önce de yazdım. Çözümü de dişli değişimi, bu kadar basit (100km hızla rahat gidebilmek için). Var olan titreşimi ise zamanla azalır (gördüm çünkü azaldığını) ama bitmez. Dediğiniz gibi balansör olmadığı için sıfırlanmaz.
Seko
08 Haziran 2015, 16:27
Arka dişliyi 38 yapınca 80'de yaptığı titreşimi 90 km hızda yapacak ama çekişten büyük kayıp olacak. Bana göre değmez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------
Özet olarak, motor titriyor, 100 km sabit hızda sürünce de rahatsızlık veriyor yani. Rakiplerinin hiçbirinde böyle bi durum yok.
Bu sayede 14.5 BG zaten...
Mengu16
08 Haziran 2015, 16:30
Bu sayede 14.5 BG zaten...
Kağıt üstünde güçlü olsun uzun yolda diğer 150'liklerle performansı aynıysa fark etmez.
ybf55
08 Haziran 2015, 16:50
arkadaşlar bugün bende inceledim bana 150cc motora göre fıyatı pahalı geldi:)
AurorAbeam
09 Haziran 2015, 20:26
arkadaşlar bugün bende inceledim bana 150cc motora göre fıyatı pahalı geldi:)
ybr bile 5.5 olmuş hocam. Ama gönül isterdi ki bajaj daha da düşük fiyattan piyasaya girseydi, önce yerini sağlamlaştırıp fiyatıyla diğerlerini donunda sallasaydı ne güzel olurdu. Hem de rekabet daha sağlam olurdu. Millet "800 daha verir cbf alırım" demek yerine "niye 1500 fazla verip cbf alayım ki" diyebilseydi keşke. Ama olmadı.
******
ÖN KAFADAN gelen ses çözüldü yazmıştı bir arkadaş; nasıl yapmış acaba tarif edebilir mi? Bende farkettim sanki bütün ses o civarlardan gelir gibi. Bu sefer boxerdaki hatayı yapmamışlar belli yerlere kauçuk koymuşlar ama yetmemiş sanırım. 1-2 tane de biz atalım :)
tarkankrtss
09 Haziran 2015, 23:01
1 seneye yakındır bajaj discovery 125 kullanıcısıydım discovery 150F ile değiştirdim, 5000 km yi geçti. Motorun en önemli 1. eksiği vites dişli oranları emsalleri ile kıyaslandığında o konuda çok zayıf 2. eksiği devir saati ve vites göstergesi ama rakiplerinden bir adım öne geçmek istiyorlarsa bu eksikleri tamamlandıktan sonra bir de 6. vites olursa rakiplerine fark atar. Bunların haricinde motordan memnunum.bajaj motorun her şeyiyle ilgileniyor.
ninja h2
10 Haziran 2015, 20:28
Bu motor fiyatıyla baştan kaybeder ne değerli motormuş elin hintlisi.
versys
11 Haziran 2015, 16:51
Discover 150f i daha kullanamadım. Benim Motorum mondial 125 mg. Yokuşta iki kişi zorlandığı için Orjinali 15t olan ön dişliyi 14t yaptım. Vites oranları küçüldü, daha atik oldu, 7000 devire kadar titreşim hiç rahatsız etmiyor.
Benim için motosiklette aradığım özellikler:
1-Dengeli olması, rüzgardan çok etkilenmemesi
2-Yokuşlarda bayılmaması, rahat araç sollayabilmesi
3-İki kişiye rahatça yer sağlayan sele ve rahat oturuş poziyonu
4-Tükettiği yakıtla daha güçlü olması ve uzun yol alması.
Bajaj discover 150f bu saydığım özellikleri vadediyor.
Hız konusuna gelince, otobanda bile motosiklet için hız sınırı 90 kmh. Bu Motor 90 kmh ye rahat ulaşıyor imiş.
Bence bir motor için uzun yolda en önemli unsur sabit çizgide gidebilmektir. Ben uzun yolda titreşimi, hızı herşeyi unutuyorum karşıdan gelen araçla çarpışmadan geçmeyi ve şeridimden çıkmamayı düşünüyorum.
Mengu16
11 Haziran 2015, 17:00
Discover 150f i daha kullanamadım. Benim Motorum mondial 125 mg. Yokuşta iki kişi zorlandığı için Orjinali 15t olan ön dişliyi 14t yaptım. Vites oranları küçüldü, daha atik oldu, 7000 devire kadar titreşim hiç rahatsız etmiyor.
Benim için motosiklette aradığım özellikler:
1-Dengeli olması, rüzgardan çok etkilenmemesi
2-Yokuşlarda bayılmaması, rahat araç sollayabilmesi
3-İki kişiye rahatça yer sağlayan sele ve rahat oturuş poziyonu
4-Tükettiği yakıtla daha güçlü olması ve uzun yol alması.
Bajaj discover 150f bu saydığım özellikleri vadediyor.
Hız konusuna gelince, otobanda bile motosiklet için hız sınırı 90 kmh. Bu Motor 90 kmh ye rahat ulaşıyor imiş.
Bence bir motor için uzun yolda en önemli unsur sabit çizgide gidebilmektir. Ben uzun yolda titreşimi, hızı herşeyi unutuyorum karşıdan gelen araçla çarpışmadan geçmeyi ve şeridimden çıkmamayı düşünüyorum.
Otoyolda hız sınırı 100+10km. Tabi 150'lik hava soğutmalı bir motorun sürekli 110 gitmesi beklenemez. Mg125 motorunuzun dişlisini küçülteceğinize keşke 60-70 lira verip silindirini 150'lik yapsaydınız. Performans fark edilir derecede artıyor özellikle yokuşlarda.
versys
11 Haziran 2015, 17:28
90 kmh hız sınırını bir kitapçıkta görmüştüm. Dediğiniz gibi otoban için hız sınırı 100 kmh imiş
http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/HizSinirlari.aspx
dyavol-77
11 Haziran 2015, 19:25
ybr bile 5.5 olmuş hocam. Ama gönül isterdi ki bajaj daha da düşük fiyattan piyasaya girseydi, önce yerini sağlamlaştırıp fiyatıyla diğerlerini donunda sallasaydı ne güzel olurdu. Hem de rekabet daha sağlam olurdu. Millet "800 daha verir cbf alırım" demek yerine "niye 1500 fazla verip cbf alayım ki" diyebilseydi keşke. Ama olmadı.
******
ÖN KAFADAN gelen ses çözüldü yazmıştı bir arkadaş; nasıl yapmış acaba tarif edebilir mi? Bende farkettim sanki bütün ses o civarlardan gelir gibi. Bu sefer boxerdaki hatayı yapmamışlar belli yerlere kauçuk koymuşlar ama yetmemiş sanırım. 1-2 tane de biz atalım :)
Bajaj'la Yamaha ne zaman aynı kefeye konuldu...???...(Mitsibishi oto ile Tata oto kıyas etmeye benzemiş)...:mrgreen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------
Bu motor fiyatıyla baştan kaybeder ne değerli motormuş elin hintlisi.
Azer Bülbül stayla 150F...:farao:
versys
11 Haziran 2015, 21:01
Hintlileri motosiklet konusunda geri görmek yanlış olur. Adamların hayatı motosiklet olmuş..
https://video-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xtf1/v/t43.1792-2/11120867_10152921718049011_1354485802_n.mp4?oh=e6e e1b7838dcaf86ef3a8d03bb27036d&oe=5579EF0A
alefendo
11 Haziran 2015, 22:23
öncelikle herkese Allah`tan kazasız belasız günler dilerim bende bajaj 125 st ve 150 f kullanıcısı olarak 125 ile bir yılda 78000 km yaptım ve bence 125 150 f den çok daha başarılı kanatimce her konuda fiyat konusunda sizlere katılıyorum vibrasyon var fakat insanı rahatsız edecek kadar dil 150 f le 12500 km deyim daha bir sıkıntı yaşamadım her motorun kendine göre artıları var bajaj da 5000 km bir bakım yaptırıyorsun gibi bariz fark var 78000 km yaptım 125 st yağ eksiltme yok gidişat bence eksikleri tamamlarsa kalite bakımından bu motorlar iş yapar ama sorunsuz motor derseniz pulsar derim alan arkadaşlarım çok mutlu bence yamaha veya honda ile kıyas derseniz ybr yerin 125 st kesin diye bilirim cbf ile 150 f derseniz kuryeler için derim 150 f zamanla farkı anlaşılacak km yaptıkça netleşilek.
http://www.expressmotokurye.com
http://www.sehiriciacilkurye.com
ilhan299
11 Haziran 2015, 22:27
bende 3 haftadır kullanıyorum. şimdi eksileri şu şekilde
- şu kafa sesi çok can sıkıcı, (inşallah çözeriz)
- ikinci olarak vites geçişleri ilk aldığımda çok yumuşaktı. şimdi sertleşti. bazen çekiyorum geçmiyor. ikincide zorlayınca çat diye zor geçiyor.
- rolantidede ses ve titreşimi arttı. vitese takınca ses ve titreşim azalıyor. ilk günlerde böyle değildi
- bir de motoru ilk gaz ile kalktıktan veya diğer viteslerde ilk gazdan sonra biraz daha gaz verince motor hafif tekliyor gibi. sanki benzin dalgalı geliyor. biraz daha fazla gaz verince kükreyip asılıyor. orta ayar gazda bu dalgalanmayı anlayamadım.
- ya birde yağ damlatıyor. ayaklık yanında hortumlar var.(biri aküden geliyor)diğeri nereden geliyorsa park yerlerinde yağ damlama izleri kalıyor.
şu ilk servise bir girsin bakalım neler düzelecek.
Mengu16
12 Haziran 2015, 09:35
bende 3 haftadır kullanıyorum. şimdi eksileri şu şekilde
- şu kafa sesi çok can sıkıcı, (inşallah çözeriz)
- ikinci olarak vites geçişleri ilk aldığımda çok yumuşaktı. şimdi sertleşti. bazen çekiyorum geçmiyor. ikincide zorlayınca çat diye zor geçiyor.
- rolantidede ses ve titreşimi arttı. vitese takınca ses ve titreşim azalıyor. ilk günlerde böyle değildi
- bir de motoru ilk gaz ile kalktıktan veya diğer viteslerde ilk gazdan sonra biraz daha gaz verince motor hafif tekliyor gibi. sanki benzin dalgalı geliyor. biraz daha fazla gaz verince kükreyip asılıyor. orta ayar gazda bu dalgalanmayı anlayamadım.
- ya birde yağ damlatıyor. ayaklık yanında hortumlar var.(biri aküden geliyor)diğeri nereden geliyorsa park yerlerinde yağ damlama izleri kalıyor.
şu ilk servise bir girsin bakalım neler düzelecek.
Rölantide ve diğer devirlerde, cep telefonu titreşimi gibi ince titreşim mi var yoksa kalın titreşim mi ? Balansörlü motorlarda titreşimi sıfırlayamasalar bile mesela ince titreşim hiç olmaz, kalın yani genliği geniş olan titreşim de rahatsız etmiyor zaten devirle çok artan bişey de değil.
Seko
12 Haziran 2015, 10:19
Vites geçişleri, bakımı geldiği için zorlaşmıştır. Motorun rodajına uyulup uyulmaması titreşimi ve diğer sorunları tetikliyor. Rodaj yağıyla rodaj yapılmalı, motor normal kullanılmamalı. Eğer normal kullanılırsa yağın performansı yeterli gelmeyebilir. Damlatma vs ve vites geçirme problemleri belki bu yüzdendir.
AEA videosunun 3. bölümden titreşimini gayet güzel özetlemişler. Özellikle en son bölümdeki bayanı bir dinleyin : https://www.youtube.com/watch?v=Rh1GLEWUhFQ
Ekrem Bey,
Eğer bu motor hedeflenenden az satılırsa ve Hint'liler de sebebini sorarlarsa, lütfen ilk sebep fiyat değil titreşim olsun :). Bu işin üzerine eğilirlerse işte o zaman fiyatına göre mükemmel motorlar süreriz.
Saygılar
Mengu16
12 Haziran 2015, 10:30
Vites geçişleri, bakımı geldiği için zorlaşmıştır. Motorun rodajına uyulup uyulmaması titreşimi ve diğer sorunları tetikliyor. Rodaj yağıyla rodaj yapılmalı, motor normal kullanılmamalı. Eğer normal kullanılırsa yağın performansı yeterli gelmeyebilir. Damlatma vs ve vites geçirme problemleri belki bu yüzdendir.
AEA videosunun 3. bölümden titreşimini gayet güzel özetlemişler. Özellikle en son bölümdeki bayanı bir dinleyin : https://www.youtube.com/watch?v=Rh1GLEWUhFQ
Ekrem Bey,
Eğer bu motor hedeflenenden az satılırsa ve Hint'liler de sebebini sorarlarsa, lütfen ilk sebep fiyat değil titreşim olsun :). Bu işin üzerine eğilirlerse işte o zaman fiyatına göre mükemmel motorlar süreriz.
Saygılar
Çok titriyo inanılmaz titriyo, bi ara ayaklarım uyuştu yazmış abla. Tanıtıma son dakka golünü atmış :)
AurorAbeam
12 Haziran 2015, 12:12
Gidon içini kumla falan doldursak, elcikleri de yumuşak bir elcikle (mesela kışa hazırlık için ısıtmalı) değiştirsek o bölgedeki titreşim gidecek gibi.
Bu arada pek anlamam ama kalın titreşim gibi sanki. Rolantide var, vitese takıp yola çıkınca yok, devir çok yükselirse yine var.
Dün cbf kullanan bir kurye abimize denettim; titreşimi hissedince ağzını büktü beğenmedi. Geçmişte de onların yorumları moralimi bozmuş, titreşim varsa uzun ömürlü olmaz deyip boxer'ı satmıştım. Şimdi farklı düşünüyorum; harleyler yıllardır yollarda ve titreşim dolu hepsi. Tabiki bir tutmuyorum ama demek ki titreşim uzun ömüre engel değilmiş. Bir yerden harley servisinde fıçı fıçı locktite bulunduğunu duymuştum.
Neyse bu arada belirtmek isterim; cbf 2015'te yenilenseydi kesinlikle alacaktım. Ama halen aynı olan şeyi alma düşüncesi içime sinmedi. Yamaha da bir zahmet cbf'e karşılık bir ürün çıkarsa ne güzel olurdu (ybr yerine).
twona
12 Haziran 2015, 12:28
150f acaba 125 st den çokmu titrer? bende ege ve akdeniz turunda kullanmak için 150 f almayı planlıyordum acaba yanlışmı yapıyorum. şu an boxer 150 kullanıyorum herhalde boxer kadarda titremiyodur diye umuyorum. eğeer titriyorsa boşuna almış olacağız.
AurorAbeam
12 Haziran 2015, 12:37
150f acaba 125 st den çokmu titrer? bende ege ve akdeniz turunda kullanmak için 150 f almayı planlıyordum acaba yanlışmı yapıyorum. şu an boxer 150 kullanıyorum herhalde boxer kadarda titremiyodur diye umuyorum. eğeer titriyorsa boşuna almış olacağız.
İmkan varsa test edin derim. 2000km kadar boxer kullandım, boxer'dan daha az tabiki. Hatta 150f ile rodajdayken iki kişi 240km yol yaptık ama 75'i geçmedim. Dişli değiştirseydim 90-95 sabit giderdim diye düşünüyorum. Koskoca istanbuldayım; 2 servisi aradım dişli yok hala değiştiremedim.
ayzek
12 Haziran 2015, 13:39
Sıkıntı sadece eldeki titreşimse tavsiye ederim :)
http://www.ismont.com.tr/anti-vibrasyon-eldiveni
twona
12 Haziran 2015, 14:27
Şimdi 150F almaya gidiyorum. Daldık bir maceraya hadi hayırlısı bakalım :)
Seko
12 Haziran 2015, 16:14
150f acaba 125 st den çokmu titrer? bende ege ve akdeniz turunda kullanmak için 150 f almayı planlıyordum acaba yanlışmı yapıyorum. şu an boxer 150 kullanıyorum herhalde boxer kadarda titremiyodur diye umuyorum. eğeer titriyorsa boşuna almış olacağız.
Boxer'dan daha fazla titriyor. Bajaj etkinliğinde Boxer, 150F ve Pulsar'ı arka arkaya birkaç kez sürdüm. 50- 60 km hıza kadar gayet zevkli ama 70'den itibaren titreşim fazlalaşıyor, 80'de çekilmiyor. Boxer'dan sonra iyi gelmeyecektir yalnız oturuş pozisyonu, rahatlığı çok güzel.
twona
14 Haziran 2015, 09:05
Motoru 2 gün önce aldım arkadaşlar. İlk izlenimlerim biraz titreşim dışında gayet iyi yönde. Motorunsevdiğim özellikleri kulanımının çok rahat olması, sessiz olması, frenlerinin çok iyi olması. Ayrıca amaortisörleri gerçekten çok konforlu. Amerikan arabası gibi yaylanıyor desem abartmış olmam. Benim aldığım motora 15 ön dişli takılmış bu halde bile çekiş çok ama çok iyi çok istekli hızlanıyor orjinal dişli ile çekişi çok ama çok daha iyidir diye tahmin ediyorum.. 2 kişi binecek olan arkadaşlar için güzel haber koltuk çok rahat ve konforlu.
Gelelim en çok merak edilen titreşim konusuna...
Motorda titreşim yok diyen yalan söyler. Ben hala Boxer kullanıyorum 2 motoru mukayese ettiğimde 150f boxerdan daha az titriyor yani Boxerdan 150f e binerseniz titreşim rahatsız etmeyecektir. Ama cbf yada ybr den inip binerseniz titreşim fark edilir derecede hissedilir. Motor fiyatına göre güzel bir motor. 125 st ye göre avantajları var. Ön disk daha büyük, daha kuvvetli ve torq yüksek, dingil mesafesi uzun olduğundan çok konforlu bir sürüşü var. Lastikler Dublex geliyor. Bunun gibi ufak tefek farklar var tabi. Almak isteyen arkadaşların gidip deneyip karar vermeleri çok daha iyi olacaktır. Çok titriyor diyende olacak titremiyor diyende. Ama şunu söyleyebilirim eski bir tvs apache kullanıcısı olarak. Apache nin yanında 150F mercedes gibi gelecektir. Hem titreşim Apache kadar yok hemde konfor olarak çok ama çok önde 150f. Apache bu kadar tutulup kullanılıyorsa ve titreşime rağmen bu kadar satılıyorsa 150F terddütsüz alınıp kullanılacak bir motor diyebilirim...
Mengu16
14 Haziran 2015, 09:48
https://www.youtube.com/watch?v=mtVyojYykJA
Motor 100km hızdan sonra kopacak gibi titriyor videodaki sesten anlayabilirsiniz. Titreyen motoru titremiyor diye satmayın rica ediyorum. Motor 5200 lira daha iyi onlarca alternatifi var.
Seko
14 Haziran 2015, 11:08
Twona, hayırlı olsun. Ön dişli büyütülmüş anladığım kadarıyla yoksa bence Boxer'dan fazla titriyor. Sen ikinci el aldın değil mi ?
twona
14 Haziran 2015, 12:10
Twona, hayırlı olsun. Ön dişli büyütülmüş anladığım kadarıyla yoksa bence Boxer'dan fazla titriyor. Sen ikinci el aldın değil mi ?
teşekkür ederim dostum. evet ben 2. el aldım. emin ol boxer üst devirlerde daha çok titriyor. şu an 2 motoruda kullanan benim :) boxer ın alt devirleri daha canlı gelkdi bana. 150f daha sessiz alt devirler sakin ama üst devirlerde baya güçlü. valla tvs apache o titrelşime satılıyorsa bu motora çok titriyor diye haksızlık etmemek lazım bence. çükü apache ye göre çok daha konforlu ama apache de daha yakışıklı. burda karar kullanıcının...
Seko
14 Haziran 2015, 12:34
Aslında hepsinin artılarını Lifan KP150 üzerinde topluyor ama kimsenin bildiği yok :)
twona
15 Haziran 2015, 15:23
Çanta demiri taktıran varmı arkadaşlar. Ayrıca 41 arka dişli arıyorum arka dişli değiştiren varmı 150F de?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO