Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Sayfa :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
10]
11
12
13
14
15
AurorAbeam
02 Eylül 2015, 00:04
Bende dişli değişimi yaptım. Farkı hissediliyor. 60 kmde rahat giderken şimdi 80 e kadar rahtladı bence. Tek kişi kullandığım için torkda bir fark hissetmedim.
Ayrıca cbf 150 dişlisi olur denmişti ama taktılar dönerken zincir kabarma yaptı söktüler. Bilginize
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
Yani bu mesaj hiç samimi gelmedi bana. Ezberden konuşulmuş. Zaten kullandığım motor kimi kandırıyorsun
Bu tiplere aman dalaşmayın hocam, tehdit ediyorlar sonra :) Merak ederseniz ss'leri atabilirim.
Bu arada bende cbf dişlisi tam olmuştu sıkıntısız. İlginç geldi. Ama bizimki dişliyi takınca bakla eksiltmedi, tekerlegi geriye aldı baya, gerginlik ayarlar gibi.
linkinpark20
02 Eylül 2015, 00:26
Bu tiplere aman dalaşmayın hocam, tehdit ediyorlar sonra :) Merak ederseniz ss'leri atabilirim.
Bu arada bende cbf dişlisi tam olmuştu sıkıntısız. İlginç geldi. Ama bizimki dişliyi takınca bakla eksiltmedi, tekerlegi geriye aldı baya, gerginlik ayarlar gibi.
hocam sana spacy alfa alacaktik ne oldu?
Mengu16
02 Eylül 2015, 00:36
Sizin motorun egzoz saplamalarından nerede bulabilirim ? 8'lik egzoz saplaması kolay bulunmuyo, Cg 200 üst kapağa takıcam.
AurorAbeam
02 Eylül 2015, 00:51
hocam sana spacy alfa alacaktik ne oldu?
Benim motor satılmadan 2011 joyride evi takas teklifi gelmişti, fark verdim kabul ettim. Aldığımda sıkıntısızdı, motoru yıkattım kaç gündür stop etme, rölanti tutmama sorunu yaşıyorum. 2 kez tamirciden çıktım yine yemedi. Joyride konusuna yazmıştım. Sahibindende ise ilanı açtım hemen. Bir gram motor hevesim kalmadı bezdirdi beni. Yazıklar olsun daha 250cc ye gelmeden bile arabadan pahalı yedek parça satan firmalara. Satabilirsem fuara kadar almam bir şey.
ekrem ata
02 Eylül 2015, 12:18
Değerli arkadaşlar; Discover 150F modelimizde de tüm discover ailesinde olduğu gibi 1-30 eylül tarihleri arasında devam edecek stoklarla sınırlı bir kampanya düzenledik. Yurt genelindeki tüm bayilerimizle görüşebilirsiniz. Selam ve saygılarımla...
http://i.hizliresim.com/PoaB9d.jpg
gokhan0679
04 Eylül 2015, 10:03
Ekrem bey merhaba, eylül indiriminden faydalanarak 1 adet discovery almak istiyorum, fakat 150f mi 150s mi karar veremedim, 150s in ucuz olması cazip. ama ne eksiği varki ucuz.. ikisi arasındaki farkı araştırdım ama bilgiye ulaşamadım. yardımcı olabilirmisiniz... teşekkürler...
islambey
04 Eylül 2015, 10:33
Ekrem bey merhaba, eylül indiriminden faydalanarak 1 adet discovery almak istiyorum, fakat 150f mi 150s mi karar veremedim, 150s in ucuz olması cazip. ama ne eksiği varki ucuz.. ikisi arasındaki farkı araştırdım ama bilgiye ulaşamadım. yardımcı olabilirmisiniz... teşekkürler...
150F i Kullanan biri olarak aradaki farkı şöyle ifade edeyim.150S 150F in Çıplak hali diyebilirizi motor blogu aynı,yan grenajlar yok 150S de ve gösterge analog 150F de digital,birde 150F de gidonu döndürürken kafa honda cbf deki gibi sabit ama 150S de yanlış değilsem sabit değil aradaki farklar bu.Bunun dışında tavsiye olarak her iki motoruda almanı tavsiye etmem bunu bir kullanıcı olarak söylüyorum eğer vibrasyona önem veriyorsan kesinlikle bu iki motoruda almamalısın ben aldım ve bunun sıkıntısını fazlasıyla yaşıyorum.Özellikle honda cbf ve yamaha ybr kullanmış biri olarak aradaki farkı bariz olarak fazlasıyla görebilirsin,ki ben titreşimi olayını aza indirmek için dişlimi değiştirdiğim halde bunu söylüyorum.Zaten şu an honda ve yamaha ile arasında 700-800 gibi fiyat aralığı var ve normal şartlarda motor uzun yıllar binmek isteyen birisi isen kesinlikle o aradaki fiyat verilir ve iyikide verip almışım dersin,belki bajajı sevenler bana kızabilir ama bu motoru kullanan biri olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim ve bence cbf al rahatına bak
AurorAbeam
04 Eylül 2015, 13:17
150F i Kullanan biri olarak aradaki farkı şöyle ifade edeyim.150S 150F in Çıplak hali diyebilirizi motor blogu aynı,yan grenajlar yok 150S de ve gösterge analog 150F de digital,birde 150F de gidonu döndürürken kafa honda cbf deki gibi sabit ama 150S de yanlış değilsem sabit değil aradaki farklar bu.Bunun dışında tavsiye olarak her iki motoruda almanı tavsiye etmem bunu bir kullanıcı olarak söylüyorum eğer vibrasyona önem veriyorsan kesinlikle bu iki motoruda almamalısın ben aldım ve bunun sıkıntısını fazlasıyla yaşıyorum.Özellikle honda cbf ve yamaha ybr kullanmış biri olarak aradaki farkı bariz olarak fazlasıyla görebilirsin,ki ben titreşimi olayını aza indirmek için dişlimi değiştirdiğim halde bunu söylüyorum.Zaten şu an honda ve yamaha ile arasında 700-800 gibi fiyat aralığı var ve normal şartlarda motor uzun yıllar binmek isteyen birisi isen kesinlikle o aradaki fiyat verilir ve iyikide verip almışım dersin,belki bajajı sevenler bana kızabilir ama bu motoru kullanan biri olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim ve bence cbf al rahatına bak
Titreşimi önemsemiyorsa alsın hocam. Özellikle o şekli, yeşil rengi ve torku cbf'te yok. Ama benim gibi pimpirikliyse almasın. Cbf hayranı olarak discoverin cazibesine kapıldım maalesef. Cbf almış olsaydım şimdi kafam ve kesem rahat olacaktı. Discoverı takasta verdim ve yeni aldığım motorla servisten çıkamıyorum. Aklımı öpeyim.
islambey
04 Eylül 2015, 15:10
Titreşimi önemsemiyorsa alsın hocam. Özellikle o şekli, yeşil rengi ve torku cbf'te yok. Ama benim gibi pimpirikliyse almasın. Cbf hayranı olarak discoverin cazibesine kapıldım maalesef. Cbf almış olsaydım şimdi kafam ve kesem rahat olacaktı. Discoverı takasta verdim ve yeni aldığım motorla servisten çıkamıyorum. Aklımı öpeyim.
Estetikli Albenili bir motor,lakin oda bir yere kadar insanı tatmin ediyor,Artık dama dediği noktada insan sende olduğu gibi takastı,zararına vermekti gibi seçenekleri kullanarak kurtulma yoluna gidiyor.Madem biz bu tecrübeyi yaşadık başka tüketiciler yaşamasın ;tabi bunu sadece tüketicilere söylemiyorum bu yazdıklarımızı Ekrem abininde dikkate almasını istiyoruz.Artık titreyen ,ellerimizi uyuşturan motor istemiyoruz Ekrem abi! Hatta 1 litreye 72 km falanda gitmesin 35 km gitmesinede razıyız,Çift BUJİ olmasınada gerek yok tek bujiyede razıyız.Ama Allah rızası için titreyen motor getirmeyin abi
ekrem ata
04 Eylül 2015, 17:40
Değerli gokhan0679; arasındaki farklılıkları arkadaşlar doğru şekilde açıklamışlar. Eylül ayı süresince devam edecek fiyatlar ise discover 150f: 4990 tl, discover 150s: 4660 tl.
Ben titreşim konusunda biraz iddialı olacağım. Bu konuda en çok satan iki modelin (marka ve model olarak isim veremiyorum) karşılaştırmasını 54 farklı kategoride yaptık. Bunların içinde titreşim var. 6 farklı noktada farklı devirlerde ölçümleri de yaptık. Önemli verilerimiz var.
Değerli İslambey ve AurorAbema arkadaşlarımın görüşlerine saygı duyuyorum. Ama aşağıda saymış olduğum faktörler göz önüne alınsın.
Eylül ayı boyunca süresince devam edecek fiyatlar da göz önüne alınsın. Karar elbette son kulalnıcı olarak sizlerin;
1. DTSI teknolojisi ile donatılmış 14,5 ps gücünde 2 buji 4 valf motor,
2. Exhaust TEC Sistemi ile düşük hızlarda vites değiştirmeden hızlanabilme,
3. Mars kolu ile çalıştırma imkanı,
4. Molycoat kaplamalı Piston sayesinde uzun motor ömrü, özellikle rodaj döneminde aşınmanın önlenmesi, yağ eksiltmemesi,
5. Yağ filtresi ve süzgecinin kullanılması, 5.000 km bakım aralığı,
6. 2 buji 4 valf Sistemi ile tek bujiye göre daha verimli yanma, daha atak olması,
7. Monoshock suspension Sistemi ile konforlu sürüş,
8. Sınıfında en uzun aks mesafesi,
9. Papatya disk fren sistemi ile daha emniyetli duruş,
10. Uzun sele ile vasıtası ile rahat oturuş,
11. Geniş gidon mesafesi,
12. Led stop lamba,
13. Digital yakıt göstergesi, saat ve km. ölçüm,
14. % 56’ya kadar varan daha ucuzu yedek parça,
15. 70-80 ortalama hızda km hızda 1 lt ile 40-45 km yol kat etme.
Selam ve saygıalrımı sunuyorum.
Ekrem bey merhaba, eylül indiriminden faydalanarak 1 adet discovery almak istiyorum, fakat 150f mi 150s mi karar veremedim, 150s in ucuz olması cazip. ama ne eksiği varki ucuz.. ikisi arasındaki farkı araştırdım ama bilgiye ulaşamadım. yardımcı olabilirmisiniz... teşekkürler...
Hangi modellerle karşılaştırdınız Ekrem Bey, merak ettim ?
andacerzurum
05 Eylül 2015, 19:02
Boş depoya 20 tl lik yani 4.3 litre benzin aldım. Yanımda yedek bidonla bitene kadar kullandım 218 km yaptı benzin bitti. Yakıt tüketimini merak edenler için yazıyorum.. Kullanım şeklim sakin fazla gazlamadan devrinde oldu sürekli.
ekrem ata
05 Eylül 2015, 19:39
100 km de 1,97 lt gibi bir sarfiyat. Diğer bir ifade ile 1 lt ile 50 km gibi bir mesafe. Bilgi için teşekkür ederiz.
Boş depoya 20 tl lik yani 4.3 litre benzin aldım. Yanımda yedek bidonla bitene kadar kullandım 218 km yaptı benzin bitti. Yakıt tüketimini merak edenler için yazıyorum.. Kullanım şeklim sakin fazla gazlamadan devrinde oldu sürekli.
andacerzurum
05 Eylül 2015, 19:44
Ekrem bey motor henüz rodajda 450 km oldu bugün daha da düşer umarım.
ekrem ata
05 Eylül 2015, 19:46
Kesinlikle. Eğer bu dönemde sabırlı olursanız uzun vadede çok iyi sonuçlar alırsınız. Güle güle kullanın inşallah andacerzurum...
Ekrem bey motor henüz rodajda 450 km oldu bugün daha da düşer umarım.
islambey
07 Eylül 2015, 15:30
4 AY Önce Başlayan Discovery 150F Maceramı Motorumu Satarak Noktalamış Bulunuyorum.Plaka masraflarıyla 5.150 ye malolan motorumu 2200 kmde 4.400 e satarak noktalamış bulunuyorum,insan sıfır motoru alıp satmak istemez hemde durduk yere hiç zarar etmek istemez zararı dahi göze alarak sırf 'VİRASYON'dan dolayı sattım diyebilirim.Yeni motor alacak olan arkadaşlar test etmeden kesinlikle almayın benim kendi adıma dalgınlığım bu oldu diyebilirim.Daha önce 125ST modelini kullandığımda bu kadar vibrasyon sorunu yaşamadığım için bunu denemeden direk almıştım .Demek ki yanlış yapmışım o yüzden benim hatam yeni alacak arkadaşlara ders olsun ya hiç almasınlar veya muhakkak denesinler
velocity
07 Eylül 2015, 18:05
Arkadaşlar motor güzel. Almak istiyorsanız tereddüt etmeyin. Titreşim 80 i geçince varmış. Sonuçta ufak hacimli bir motor. Hız konusunda arabalarla yarışamaz..
tugayriri
07 Eylül 2015, 18:45
Arkadaşımın Discover 150F'i var onla bi geziye gitmiştik bende artçıydım. O yüzden sadece artçı deneyimlerimi paylaşıcağım. Vibrasyon hissediliyor ayakçıklarda . Özellikle yüksek devirlerde (yokuşlarda özellikle) ve gösterge 50'yi geçtikten sonra titreşim rahatsız ediyor. Ama sürücü kısmında, Arkadaşım titreşimden hiç rahatsız değil ve hissetmiyor . kişiye göre değişiyor sanırım. Performans konusunda ise yorum yok çok iyi performansı var :cat:
andacerzurum
09 Eylül 2015, 22:55
Titreşim olayına çok kişi değinmiş birde ben birşeyler söyleyeyim. Bundan önceki motorum çinli cg olduğu için titreşim olayını o motoru baz alarak yorumlayacağım ister istemez. Öyle ki ben çinli motoruma gidon kamerası takamıyordum titreşimden dolayı.. Bu motora bugün kamerayı taktım 90 km hıza kademeli olarak hızlandım. Devir olarak birşey söyleyemiyorum devir saati olmadığı için.. 60-70 km arasında kamerada titreşim var dalgalanma yok. 80 km ve üzerinde kamerada dalgalanma yapacak kadar titreşim var. Depodaki titreşim 70 km hızdan sonra hissediliyor. Dediğim gibi çinli cg ile kıyaslanamaz vibrasyonu yok değil var.. Ancak şehir içinde beni rahatsız etmiyor titreşim uzun yolda 80 ve üzerinde ayaklıklarda bariz depoda hafif gidonda masaj etkisi yapıyor.. Yakıt olarak 1 lt ile 50 km civarı yaptım bizzat. Ama çok dikkatli kullanarak.. 450 km de servis ışığı yandı. Merak ettiğim herkesin motorunda da bakıma yakın bu anahtar şeklindeki ibare görünüyor mu? Unutmadan lastikleri berbat en kısa sürede değiştireceğim.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
https://youtu.be/4xchswowktk
Kendi çektiğim video. Titreşim konusuna açıklık getirir sanırım. Kamera gidon aparatıyla gidona sabitlenmiş vaziyette. Gidonla aparat arasında lastik gibi birşey var. Ona göre karar verin titreşim olayına.
Mengu16
09 Eylül 2015, 23:08
https://youtu.be/4xchswowktk
Kendi çektiğim video. Titreşim konusuna açıklık getirir sanırım. Kamera gidon aparatıyla gidona sabitlenmiş vaziyette. Gidonla aparat arasında lastik gibi birşey var. Ona göre karar verin titreşim olayına.
Böyle videolar paylaşma bence, birazdan taşlarlar motorumuzun 2.el değerini düşürüyosun diye.
andacerzurum
09 Eylül 2015, 23:11
Böyle videolar paylaşma bence, birazdan taşlarlar motorumuzun 2.el değerini düşürüyosun diye.
Abi malzeme bu yalana dolana gerek yok. Ben aldım biniyorum. Artısı eksisi neyse söylerim. Bajaj babamın markası değil. İnsanlar alacakları aletin ne olduğunu bilsin öyle alsın. Kimi benim gibi vibrasyonu sallamaz yakıta teknolojiye güce bakar, kimi konfor arar. Amaç yardımcı olmak.:cat:
jemalizm
10 Eylül 2015, 13:45
burada sanki kamera kalitesi de düşük gibi, titreşim sebep olmadığı bir dalgalanma var buda kameranın kalitesiyle alakalı.. daha stabil bir kamerayla daha inandırıcı olur.
bende de bir gidon aparatı var takıp deniyim, ama dalgalanma kamerayla alakalı diye düşünüyorum.
Yurdukoru
10 Eylül 2015, 14:26
Her motor gibi bunun da artıları ve eksileri vardır. Kişi kendi bütçesi doğrultusunda bu artıları eksileri tartıp biçip karar verir.
Artılarının yanında eksilerini de yazmalıyız ki alacak olanlar hayal kırıklığı yaşamasın sonra.
Şahsen ben hilti gibi titreyen bir motora bir Cbf parası verip almazdım. Bu arada kendi kullandığım, 70 km de titremeye başlayan Boxer'ın fiyatının bile ederinden yüksek olduğunu düşünüyorum. Daha önce de yazdım. Discovery 150'nin benim gözümde eder fiyatı maximum 3000, Boxer da etse etse 2.000.
dyavol-77
10 Eylül 2015, 15:17
Her motor gibi bunun da artıları ve eksileri vardır. Kişi kendi bütçesi doğrultusunda bu artıları eksileri tartıp biçip karar verir.
Artılarının yanında eksilerini de yazmalıyız ki alacak olanlar hayal kırıklığı yaşamasın sonra.
Şahsen ben hilti gibi titreyen bir motora bir Cbf parası verip almazdım. Bu arada kendi kullandığım, 70 km de titremeye başlayan Boxer'ın fiyatının bile ederinden yüksek olduğunu düşünüyorum. Daha önce de yazdım. Discovery 150'nin benim gözümde eder fiyatı maximum 3000, Boxer da etse etse 2.000.
İşte ''objektif'' kullanıcı/ motorcu diye buna derim..Helal olsun...!!!....:cat:
velocity
10 Eylül 2015, 19:16
4 zamanlı motor teknolojisi çoktan olgunlaştı.
Balansörsüz bir motordan daha iyi bir performans beklemek yanlış olur.
andacerzurum
10 Eylül 2015, 19:51
burada sanki kamera kalitesi de düşük gibi, titreşim sebep olmadığı bir dalgalanma var buda... kameranın kalitesiyle alakalı.. daha stabil bir kamerayla daha inandırıcı olur.
bende de bir gidon aparatı var takıp deniyim, ama dalgalanma kamerayla alakalı diye düşünüyorum.
Kamera kalitesi düşük olabilir zaten ucuz bi aksiyon kameram var. Ancak burda göstermek istediğim titreşimin var olduğu. Balansörlü motorlar gibi bi durum söz konusu değil. Çalışırken aynaların titremesi hemde epey bi titreme, peglerdeki titreşim, gidondaki titreşim bunlar inkar edilemez. Videonun amacı titreşimin olduğunu göstermek zaten. Benim için rahatsız edici değil hatta ben çok memnunum şu an için özellikle yakıtından. Bir gopro yada sjcam nasıl görüntü verir bilemiyorum elde olanla yardımcı olmaya çalıştım sadece.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------
Yakıt durumu ne alemde? Bajaj bu konuda iddalı idi. Sakin kullanımda,10 yaşındaki commuter. motosikletim (7000 deviri geçmeden) ve bakımsız halde (43binde) 1 litre ile 45 km rahatlıkla gidiyor.(Ortalama hız 70-80) Bunu polemik olsun diye değil,mukayese gayesi ile yazıyorum.Daha teknolojik olduğu söylenen Bajaj'ın daha iyi tüketim değerlerine sahip olması gerekiyor kanaatimce.
Yakıtını bir kere ölçtüm 1 litre ile 50 km civarında gitti. Yukardaki mesajlarda mevcut detayları. Sıkıştırmadan yol durumuna göre ısınmış motorla şehir içinde yaptım ölçümü. Motor henüz rodaj sürecinde bittikten sonra tekrar ölçüm yaparım..
velocity
10 Eylül 2015, 20:40
https://www.youtube.com/watch?v=Ia7U0ZMrtFM
80 kmh nin üstünde titremiyor belki ama zorlanarak gidiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=LH9HhC01JXU
cbf150 100kmh yi geçmek istemiyor.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=Zaov_XDo6cM
discover150 f 100kmh de titreşim çok fazla..
Üç motorda da ideal hız "80 kmh"
AurorAbeam
10 Eylül 2015, 23:04
Evet ama 150f o ideal hızında bile el uyuşturmayı başarıyor.
Mengu16
10 Eylül 2015, 23:16
Ben fabrika çıkış fiyatı 230 dolar olan 100'lük mondial moped ile İstanbul-Tekirdağ-İstanbul yapmıştım günübirlik gittim geldim 80-90 km hızlarda. Onda bile eller uyuşmuyodu 90km hızdan sonra motor patlayacakmış gibi titremesine rağmen. Ya sizin eller fazla hassas :cherry: ya da motor harbiden titriyo.
CAGBABA
15 Eylül 2015, 18:35
Arkadaşlar çoook uzun zaman sonra Cumartesi günü bende 150F imi aldım pazar günü binemedim ama 2 gündür birlikteyiz.
İlk izlenimim daha 101 Km oldu ama konforlu. Kesinlikle çinli olmadığını belli ediyor titreşim işine henüz rodaj da olduğumuz için girmiyorum.
Rodajdan sonra bakarız ki 60 70 yaptım titreşim olmadı bekliyip görücez.
Süspansiyonlar güzel CBF de kullanan biri için 150F daha çabuk hızlanacak gibi geldi.
Bir de benim görüşüm bu motor 6 vites olaymış tadından yenmezmiş(Zaten vibrasyon oluyorsa da motor 6 yı istediği için kesin)
Yeni yol arkadaşımla bir aksilik olmaz sa yaza kadar beraberiz inşallah kazasız belasız. Sonra Abisi Pulsarla tanışıcaz. :)
CAGBABA
29 Eylül 2015, 14:52
Valla rodaj bitti motorla 110 gördüm ki ben kiloluyum hafif rampa yukarı ilk gazlama da 110 u rahat gördü. Trafik durumundan daha fazla yükselemedik.
ilk bakım ücreti 70 TL tuttu Yeşilyurt motorda yaptırdım.
Çanta demirini 100 TL ye Baymoto dan aldım taktılar, Güzelde bir çanta aldık 130TL ye başka bir yerden şimdi tam donanımlı oldu kerata.:mrgreen:
Vibrasyon beni çok rahatsız etmiyor ama genede dişli değiştiricem sipariş ettim. Ama dediğim gibi motor 6 vites olsa imiş hakikaten süper olurmuş acaba Bajaj mühendislerinden yeni modeli için bunu mu istesek. :queen:
25 Tl benzinle 350 KM çok rahat gittim bakalım ilk bakım sonrası ne olacak değerler düşecek mi?
Motorumda tek kusur saat ayar dümesi çalışmıyor servis bayram sonrası gel, bakalım dedi, bu hafta içi servise uğrıyacağım.
Lastikler kesin değişecek yoksa konforu çok güzel ben beğeniyorum keratayı.
Şimdilik tüm discover cılara selamlar.:king:
eviLdead
01 Ekim 2015, 23:53
S.a Arkadaşlar bende bayramdan önce 150F aldım Şuan 600 km ilk 500 bakımını yaptırdım üçerler motorda servisten cıktıktan sonra biraz gazlıyayım dedim yokus aşşa 105 geçmedi takılı kaldı bi kaç sefer daha yokusta denedim yine aynı sizce normalmi? yoksa kesici flanmı var? kardeşimde bajaj boxser var rahat yokus aşşa 120 görüyor anlamadıgım konu bu
AurorAbeam
02 Ekim 2015, 00:25
Gösterge hatalıdır belki, ibre takılı kalıyordur. Ama o hızda gitmek sabır ve sağlam toto ister, uyuşur kalırsınız. Ve hepi topu 150'lik motorları sıkıştırmayın bu kadar. Adam cbf ile tapagaz gidiyor, titremediği için de hissetmiyor ne yaptığını. Sonra motor yağ yaktı. Ne yakacaktı?
eviLdead
02 Ekim 2015, 00:48
göstergenin hatalı oldugunu düsünmüyorum belkide daha yeni die veya cok rüzgar vardı o da etkilemiş ola bilir bakalım ilerleyen zamanlarda ne degiscek görcez arka dişliyi 40 yaptırıcam bide iki lastigide cöp onları degistirecem
Mengu16
02 Ekim 2015, 00:52
Bajaj sayesinde 150'lik motorların 60-70 km hızla gitmek için üretildiğini öğrendik. Ben çinli motorumu aldığımdan beri tamgaz kullanıyorum seyir süremin yüzde 90'ı 100km hız üzerinde geçmiştir özellikle şehirdışı sürüşlerde. Motorla 3 yılı devirdik, aldığım performansa kıyasla büyük bir sorun yaşamadım. 60-70km hızlarda sürsem hiçbir şey olmayacaktı. Tapagaz bir depo benzini bitirdim neredeyse 300km yaptım, motordan indiğimde titreşimden rahatsız olan hiçbir yerim olmadı. Motoru 210cc yaptım dev gibi piston ve uzun stroklu krank taktım. Balansör orjinal olmasına rağmen hâla ciddi bir titreşim yok. 107km hızda 8000 devir çeviriyor ve o hızda sürücüye etkiyen titreşim sıfır. Motoru kastırdıkça titreşimi azalıyor. Sürekli 120km hızda ve titreşimden rahatsız olmadan gidebiliyorum. 3000 liralık motorla sol şeridi kapamak çok zevkli :) Egzoz deli gibi bağırıyo ses rahatsız ediyor o ayrı tabi :cherry: Orjinal görünümlü modifiye egzoz aldım susturucu geçişleri geniş yapılmış motoru çok rahatlattı.
eviLdead
02 Ekim 2015, 00:57
honda cb125e göre bu o kadar titremiyor :)
AurorAbeam
02 Ekim 2015, 21:20
Bajaj sayesinde 150'lik motorların 60-70 km hızla gitmek için üretildiğini öğrendik. Ben çinli motorumu aldığımdan beri tamgaz kullanıyorum seyir süremin yüzde 90'ı 100km hız üzerinde geçmiştir özellikle şehirdışı sürüşlerde. Motorla 3 yılı devirdik, aldığım performansa kıyasla büyük bir sorun yaşamadım. 60-70km hızlarda sürsem hiçbir şey olmayacaktı. Tapagaz bir depo benzini bitirdim neredeyse 300km yaptım, motordan indiğimde titreşimden rahatsız olan hiçbir yerim olmadı. Motoru 210cc yaptım dev gibi piston ve uzun stroklu krank taktım. Balansör orjinal olmasına rağmen hâla ciddi bir titreşim yok. 107km hızda 8000 devir çeviriyor ve o hızda sürücüye etkiyen titreşim sıfır. Motoru kastırdıkça titreşimi azalıyor. Sürekli 120km hızda ve titreşimden rahatsız olmadan gidebiliyorum. 3000 liralık motorla sol şeridi kapamak çok zevkli :) Egzoz deli gibi bağırıyo ses rahatsız ediyor o ayrı tabi :cherry: Orjinal görünümlü modifiye egzoz aldım susturucu geçişleri geniş yapılmış motoru çok rahatlattı.
Cbf150 yaklaşık 11 beygirlik ve muadillerine göre ağır bir motor. Balansör sağlam olduğu için sürücüye hissettirmiyor, sürücüde ne yaptığını farketmiyor ve yağ yaktırıyor. mantıklı değil mi sizcede söylediğim? CBF'ten bahsediyorum ben. Cbf. hani şu honda cbf 150 olan. Daha nasıl yazayım bilemedimki.
Cbf150 yaklaşık 11 beygirlik ve muadillerine göre ağır bir motor. Balansör sağlam olduğu için sürücüye hissettirmiyor, sürücüde ne yaptığını farketmiyor ve yağ yaktırıyor. mantıklı değil mi sizcede söylediğim? CBF'ten bahsediyorum ben. Cbf. hani şu honda cbf 150 olan. Daha nasıl yazayım bilemedimki.
Sürücü zahmet edip devir saatine bakarsa yağ falan yaktırmaz.
AurorAbeam
02 Ekim 2015, 21:59
Sürücü zahmet edip devir saatine bakarsa yağ falan yaktırmaz.
Bakmıyor işte hocam. Bakmıyor, 110 a sabitleyip çok konforlu gittim geldim diyor. Motora yazık.
Mengu16
02 Ekim 2015, 22:15
Cbf150 yaklaşık 11 beygirlik ve muadillerine göre ağır bir motor. Balansör sağlam olduğu için sürücüye hissettirmiyor, sürücüde ne yaptığını farketmiyor ve yağ yaktırıyor. mantıklı değil mi sizcede söylediğim? CBF'ten bahsediyorum ben. Cbf. hani şu honda cbf 150 olan. Daha nasıl yazayım bilemedimki.
CBF'nin balansörü gayet ince ve hafif, kranka yakın içten balansör kullanılmış. Ama daha etkili. Benim motorda eski tip dıştan balansör var kocaman upuzun bir yarım silindir. Yine de fena değil titreşime etkisi. 1 sene kadar önce aynı bloka içten balansör yapmaya başladılar türkiyede bazı markalar bu bloku kullanıyor. Balansörsüz gibi görünüyo ama hafif çıkıntısı var. Kuba CR1 ve Motoran'ın 1-2 modelinde bu blok var titreşimi yok gibi bişey.
htArh-
15 Ekim 2015, 00:00
Merhabalar arkadaşlar 1 haftadır bende bajaj discover 150f kullanıcısıyım, motoru sıfır aldım. Şu anda 900 km deyim (700 km si uzun yol). Titreşim olarak kaydadeğer bi rahatsızlık yok şuan. 90-100 km/s hızlara gelince benzin deposunu sıkı sıkı dizlerle tuttuğum zaman depoda ki titreşim kendini hissettiriyor birde vites pedalına ayağımı değdirdiğimde orada sürekli bi titreşim var ancak dediğim gibi kaydadeğer değil benim için. 900 km nin yaklaşık 700 km sini artçıyla yaptım arka tarafta herhangi bir titreşim olmadığını söylediler. Bakalım km arttıkça zamanla nasıl bir hal alacak motosikletim.
AurorAbeam
15 Ekim 2015, 00:59
Merhabalar arkadaşlar 1 haftadır bende bajaj discover 150f kullanıcısıyım, motoru sıfır aldım. Şu anda 900 km deyim (700 km si uzun yol). Titreşim olarak kaydadeğer bi rahatsızlık yok şuan. 90-100 km/s hızlara gelince benzin deposunu sıkı sıkı dizlerle tuttuğum zaman depoda ki titreşim kendini hissettiriyor birde vites pedalına ayağımı değdirdiğimde orada sürekli bi titreşim var ancak dediğim gibi kaydadeğer değil benim için. 900 km nin yaklaşık 700 km sini artçıyla yaptım arka tarafta herhangi bir titreşim olmadığını söylediler. Bakalım km arttıkça zamanla nasıl bir hal alacak motosikletim.
Artçı kısmında titreşim yok diyerek bir ilke imza attınız. Dünyada eşi benzeri yok şu anda :) Gidondaki tireşimden bahsedin birazcık.
CBF'nin balansörü gayet ince ve hafif, kranka yakın içten balansör kullanılmış. Ama daha etkili. Benim motorda eski tip dıştan balansör var kocaman upuzun bir yarım silindir. Yine de fena değil titreşime etkisi. 1 sene kadar önce aynı bloka içten balansör yapmaya başladılar türkiyede bazı markalar bu bloku kullanıyor. Balansörsüz gibi görünüyo ama hafif çıkıntısı var. Kuba CR1 ve Motoran'ın 1-2 modelinde bu blok var titreşimi yok gibi bişey.
Balansörün ağırlığı ve büyüklüğü dengelenecek kütleye yani piston ve biyel kollarının kütlesine bağlıdır. Asıl önemli olan ise dengeleme kütlesinin dönme ekseninin, piston ekseni ile çakışmasıdır. Önde çıkıntı yapan balasörlerde de düşey yönde dengeleme yapılır fakat balansör piston ekseninde olmadığından motor üzerinde fazladan bir dönme momenti daha oluşturur. O yüzden bu tip motorlarda mutlaka titreşim kalır. Bir de tabi alttan egzentrikli motorlarda sübapları hareket ettiren çubukların yukarı aşağı hareketleri de ilave titreşim yaratıyor. Her zaman çıkıntı yapmayan balansörlü modelleri tercih etmekte fayda var. Motorda çıkıntı yoksa ve/veya gücü de emsallerinden fazlaysa kesin olarak titreşimli olduğunu düşünürüm. En güzel örneklerinden biri KTM Duke 200/250/390 motorlardır. Bunların tümünün güçleri diğer tek silindirli rakiplerinden daha fazla ve hepsi de titriyor. 150F'in de dahil olduğu tüm Hint motorları da bu şekildeler. Titreşim seviyesine bağlı olarak bunların bazısı rahatsız edici, bazısı ise keyif verici oluyor. Duke 390 titriyor ama gücünden dolayı kafaya takmıyorsunuz. Youtube'da CR1 incelemesi yapan İlker (İlker tdi) isimli bir çocuk var. O arkadaşa güveniyorum ve CR1'de kesinlikle tireşim olmadığını söylemişti. CBR250'de ise titreşim var demişti, sonrasında kendim de sürünce titreşim olduğunu gördüm ve arkadaşa güvenim bir kat daha arttı. Umarım özellikle Çin modelleri için incelemeleri devam eder. Motorlarda benim de önemsediğim çok ince noktaları yakalayabiliyor.
htArh-
15 Ekim 2015, 23:22
Artçı olarak kendi motosikletime hiç binmedim hocam bu yüzden arkada titreşim olmadığını ben değil artçı olarak binenlerin söylediğini yazdım,ama yarın artçı olarak binip deneyimimi burada yazarım. Gidona gelince; sert bi çukura girince ön amortisörlerden kaynaklı rahatsızlık oluyor ilk rodaj bakımından sonra ortaya çıktı bu da. titreşim anlamında ise gidonda bir rahatsızlık yok. Bu arada artçı olarak hafta içi işe gidip geldiğim (gidiş dönüş 22 km toplam 110 km şehiriçi) 1.85 boyunda 81 kg lık mesai arkadaşım ile, haftasonu ise 53 kg olan eşim ile uzun yol (yaklaşık 750 km) yaptık. Daha önceki motosikletim Çin'li(kanuni phantom) olduğu için ya da Japon motosiklet kullanmadığım için hislerim envai çeşit motosiklet kullanmış 100000-150000 km tecrübesi olan deneyimli kardeşlerim için tatminkar olmayabilir ama Çin motosikletin bir tık üstüne çıkmamda Discover 150F bi adım olabilir. Saygılar.
eviLdead
16 Ekim 2015, 00:23
S.a arkadaşlar Motorum 1000km Oldu 1000 km kadar izlenimlerim titresim varmı evet var önden ses gelmeside cabası zangır zungur ötüo onun haricinde hızlanması torku güzel 10 gün sonra lastikleri degisecem sava marka lastik şiparisi verdim arka dişliyede 40 düsürecem böle binicez gittiyi yere kadar zaten ev iş arası kullandıgım icin fazla km yapamıyorum yazları olsa deniz gezi mezi derken öle anca motoara ısındınmı derseniz fazla deiL kendimi kandıramam ama artık şeye giren şemsiye acılmaz die ßi söz vardır o oldu :) satmaya kalksan cok deger kaybeder ki zaten sahibinden'de ilanlara bakıyorum 2 3 aylık motorlar hala duruo ikinci eli zayıf en iyisi belli bi km yapmak artık bu saatten sonra ;)
Azrail60
20 Ekim 2015, 17:45
Arkadaşlar bajaj discover 150 f için üçlü çanta seti ve çanta demirleri satılıktır.Çantalar ve çanta demirlerinde hiçbir sıkıntı yoktur.Motorumu başkasına vereceğim için satıyorum.
Topcase:120 tl----30 lt
Sidecase:225 ------22 lt x2
Çanta Demirleri:135 tl
Normalde bu üçlü çanta seti ve demirlerinin bana maliyeti 500 tl üzerinde ama kullandığım için set halinde 375 tl satacağım.Çanta demirleri çantaların orjinal demiridir ve çantalar istenildiği zaman tek butonla demirler sökülmeden portatif olarak sökülebilmektedir.
Akşam saat 5 den sonra ararsanız cevap verebilirim gündüzde mesaj atarsanız müsait olunca geri dönerim.İnternete sürekli girmediğim için forumdan cevap yazamayabilirim.Fotolarını aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.
Link:http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-bajaj-discover-150-f-icin-canta-seti-ve-canta-demiri-238348402/detay/
Yavuz Maral
TEL:0541 711 6619
Elazığ
dyavol-77
20 Ekim 2015, 19:11
honda cb125e göre bu o kadar titremiyor :)
Atma,sallama işkembeden birader...CB125e bunun yanında elektikli bisiklet gibi-150f ise hilti gibi mübarek...:mrgreen:
cb125e titrer hemde ne titremek asla bir ybr değil.
Arkadaşlar merhaba.
Bugün samsunda, saathane meydanında disvover 150 f vardı bir tane. Sahibi burada mı acaba?
Üzerinde kafa granajina kadar uzanan koruma demiri, yan ve arka çantaları vardı. Gerçekten çok yakışmıştı.
Bende bir 150 f alıp, ekstra ön siperlik, kafa granaji koruma demiri, yan çanta takıp, küçük bir touring sınıfı motosiklet yapmak istiyorum.
İnternette baktığım ve araştırdığım kadarıyla, aksesuar olarak hiçbir şey bulamadım. Ne ön cam, ne de çanta demiri filan. Bu bahsettiğim şey yapılır mı diye sormayacağım, elbet yapılır da, aranızda yapan oldu mu? Nasıl halletti?
eviLdead
21 Ekim 2015, 01:46
APALA satim sana motorumu o dedigin herşey mevcut benim motorda ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------
Atma,sallama işkembeden birader...CB125e bunun yanında elektikli bisiklet gibi-150f ise hilti gibi mübarek...:mrgreen: al birini vur ötelkine ya :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO