PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : honda cbr 500 r



acun0
17 Eylül 2014, 10:20
2014 yılında çıkan çıkmadan konuşulmaya başlanan çıktığında fiyatı yüzünden yerin dibine sokulan bir motor.
forumda takip edenler bilir ninja 300 de zamanında aynıydı.o fiyata ninja 300 alacağıma şunu alırım falan filan.
forum sitelerinde böyle bilir bilmez bir sürü konu şimdi bakın ninja 300 artık kendi kullanıcıları var. ve zevkle de biniyorlar. şimdi aynı durum 500 içinde geçerli yarın birgün çığ gibi alınıp satılacak bunu kimse engelleyemez. o fiyata şunu alırdım diyen bile zamanla ona sevgisi olacak
neyse aslında honda seven biri değilimdir. geçen pazar 500 r ı deneme şansım oldu. hatta 200 km kadar uzun yolda.
motor er6 kadar olmasada torklu fakat er 6 dan daha kibar bir ses ve yine er6 dan daha yumuşak süspansiyon motorun dengesi süper firenler gayet güvenli tekerler dunlop japon üretimi yumuşak ve orjinal lastik olmasına rağmen güven verici. virajlarını çok sevdim motor dolu tahmini 195 kg olduğundan şehir içi kontrolu ve 170 cm boyu olan benim için de motoru geri geri çekmek kolay bunu cbf 1000 ile yapmak bayağa bir zor.
motor ile normal kullanım 90 km yol gittik anlık yol bilgisayarında gösterdiği yakıt değerleri şöyleydi.
75 km altında 4 lt 100 km de
120 km üstü 4.5 lt
75 ile 110 km de ise 3 lt
benzinleri fulledik 90 km sonra 15 tl benzin aldık ve bu rakam 500 cc için süper di ninja 250 kullandığım zaman bile bu yakıtı asla göremedim. ilk anda şaşırdım. yine deneyelim dedik 105 km sonra yine benzin aldık 16 tl benzin alınca HONDAYI tebrik ettim. nc 700 de buna benzer yakıyor olması hondanın yeni modellerinde yakıda önem verdiği anlaşılıyor.
bu yakıt değerleri 90 km nin altına inilmezken son sürat denemelerinide içinde barındırıyor.
son sürat 188 km hız fakat bunu iniş aşağıda değil normal bir düz yolda yapıyor. aslında motor 7 vites istiyor düz yolda kesiciye giren ilk motor diyebilirim bunu alan kişi arka dişliyi küçültürse 200 gibi rakamları görmesi mümkün
fakat işte honda da beni kızdıran konu bu düz yolda 6 vites kesiciye niye motor girsin mühendisler niye böyle hata yapıyor bir dişli ile çözülebilecek bir konu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------

:) bu konuyu ilerde almak isteyipte araştıran lar için yazdım.

sdirer
17 Eylül 2014, 10:54
Bakiniz: youtube da " cager on two wheels " neredyse tum yeni hondalari kullandi.

Karalı
17 Eylül 2014, 10:56
Ninja 300ilk çıktığında 7000di bende ninja250 aldım elli cc icin ikibin çok fazla gelmişti şimdi fiyat düsurmuşler cinsler neyse alanlara hayırlı olsun

acun0
30 Eylül 2014, 11:26
Bakiniz: youtube da " cager on two wheels " neredyse tum yeni hondalari kullandi.
ANLAŞILMADI...neyi kullandı.

Ahmet Abi
30 Eylül 2014, 11:29
ANLAŞILMADI...neyi kullandı.

Hondanın tüm motorlarını kullanmış demek istiyor.

sdirer
30 Eylül 2014, 13:53
kendisine " CagerOnTwoWheels " diyen adam; hani altın elbiseli adam gibi; portekizli. tecrübe olarak 2 yıla yaklaşan motor tecrübesi var. honda nc700x aldı. 2 sefer yolda düştü falan. bir kere de evde düşürdü motoru. neyse bu arkadaş merak ettiği ya da yeni çıkan motorları gidiyor kendince test ediyor. sürüşüne yakıtına falan bakıyor. kendi motoru ile kıyaslıyor. valla ne yalan söyleyeyim çoğunu da beğeniyor. mesela nc500x'i kendi motorundan çok beğendiydi ;) çok kıvrak demişti. ama yakıtı 700e göre fazla demişti. ;)...
duke390 a bayılmışdı. hatta şu sıralar ktm nin internetteki yarışmasında yarışıyor. hediye olarak 390duke almaya çalışıyor.
bizim ktm ciler uyuyor... insan bir duyuru falan yapar... ;) hiç bir şey olmazsa reklam olur.

neyse bu arkadaş, hondanın son yıllarda çıkardığı motorların neredeyse tamamını kendince test etti. benim için önemli olan tecrübe olarak benden biraz daha fazla tecrübesi ile görüşlerini, hislerini açıkça dile getirmesi. dolayısı ile benim için bir dayanak noktası olaması. bir AEAmız var bir de

http://www.youtube.com/user/CagerOnTwoWheels ...
ama AEA nın aksine oralarda test motoru olduğundan gidiyor biniyor aletlere tadlarına bakıyor. sonra da anlatıyor.
selamlar.

mithrelios
08 Ekim 2014, 17:19
Cager on Two Wheels'i ben de kesinlikle öneririm. Çok samimi ve aslında çok tecrübeli olmasa da pek çok motoru test için kullandığından güzel fikir verebilen açık sözlü birisi.

bu cb500 motorunun (cb500f,x ve cbr500r'da kullanılan) daha fazla güç üretememesinin tek sebebi AB'deki ehliyet kısıtlamarına göre üretilmiş olması. Yurtdışı kaynaklarda da hep yazan bu, dolayısıyla düz yolda devir kesiciye girmesi de bu sebepten. Yani motor yapay olarak güçsüzleştirilmiş. Herkes düşük devirde bile görece yüksek torktan ve motosikletin limitini zorlamayan son süratten bahsediyor. Tam bilemiyorum yazılımsal bir kısıt mı var yoksa dişli oranlarından mı.

bu aleti çok beğendim, keşke fiyatı biraz daha düşük olsaymış. Okuduğum tüm kaynaklarda herkes, yakıtına, sürüşüne, kullanıcı dostu olmasına övgüler yağdırmış. Her işe gelir güzel bir orta sınıf motosiklet olduğu konusunda fikir birliği var.

bu arada sormak istediğim şey lastikleri. sizce stok lastiklerle kullanılır mı yoksa ülkemiz şartlarına uygun şekilde tutuşu daha iyi daha kolay ısınan bi lastikle değişmek gerekir mi? bir de sesi stok egzost ile çok mu feci, yani 250'lik scooter ile aynı seste olmasını istemem açıkçası.

acun0
11 Ekim 2014, 12:28
Cager on Two Wheels'i ben de kesinlikle öneririm. Çok samimi ve aslında çok tecrübeli olmasa da pek çok motoru test için kullandığından güzel fikir verebilen açık sözlü birisi.

bu cb500 motorunun (cb500f,x ve cbr500r'da kullanılan) daha fazla güç üretememesinin tek sebebi AB'deki ehliyet kısıtlamarına göre üretilmiş olması. Yurtdışı kaynaklarda da hep yazan bu, dolayısıyla düz yolda devir kesiciye girmesi de bu sebepten. Yani motor yapay olarak güçsüzleştirilmiş. Herkes düşük devirde bile görece yüksek torktan ve motosikletin limitini zorlamayan son süratten bahsediyor. Tam bilemiyorum yazılımsal bir kısıt mı var yoksa dişli oranlarından mı.

bu aleti çok beğendim, keşke fiyatı biraz daha düşük olsaymış. Okuduğum tüm kaynaklarda herkes, yakıtına, sürüşüne, kullanıcı dostu olmasına övgüler yağdırmış. Her işe gelir güzel bir orta sınıf motosiklet olduğu konusunda fikir birliği var.

bu arada sormak istediğim şey lastikleri. sizce stok lastiklerle kullanılır mı yoksa ülkemiz şartlarına uygun şekilde tutuşu daha iyi daha kolay ısınan bi lastikle değişmek gerekir mi? bir de sesi stok egzost ile çok mu feci, yani 250'lik scooter ile aynı seste olmasını istemem açıkçası.

lastik konusu gerçekten orjinal lastiği çok ama çok güzel oturmuş kuru havada firen tarafındaki basamağın topuzu nu yere değirmiş arkadaş. yine geçen hafta yolda yağmurda sert kullanım da dahi çok şeyler başardı diyebilirim. hatta yolunuz sıcak asvalt değilse motorun lastikleri silgi gibi bitiyor. çok yumuşak.tabi 2 silindirlinin ani alt devirlerdeki torkunuda unutmamak lazım.