Orijinalini görmek için tıklayınız : Scooter ve cup motorlar neden hep aynı tipte ?
Proud
03 Eylül 2014, 20:48
Scooter ve Cup motor denilince akıllara gelen motosikletin kasası bellidir ve aynıdır.
Peki bu kasalar neden aynı ? Neden bir racing motosiklet kasasına cup veya otomatik scooter motoru takılmıyor ?
Otomatik vites veya yarı otomatik vites motor almak isteyen insanlara neden tek bir kasa modeli yöneltilmiş ?
Tipik scooter: http://www.philapark.org/wp-content/uploads/2014/07/puma_cycles_la_vida_scooter_1.jpg
Tipik Cup: http://www.motocrossbursa.com/media/items_uploaded/1299227861.jpg
Bozüyüksporl
03 Eylül 2014, 22:36
Vallahi ne yalan söyliyim hep benimde aklımda böyle bi soru vardır, ama cevabı yok sanırım :D
mckayrak
03 Eylül 2014, 23:21
Racing motora binen adam tüm kontrolun kendinde olmasını ister de ondan.
Proud
03 Eylül 2014, 23:30
Racing motora binen adam tüm kontrolun kendinde olmasını ister de ondan.
Bu nasıl bir cevap ya ? Racing kasa sadece bir örnekti. Tüm kontrolün kendisinde olmasını isteyen insan zaten vitesli motor sürer bundan bize ne ?
MD.Murat
03 Eylül 2014, 23:35
geçen motoru olmayan bir arkadaşım dedi aynısını.
şehir içinde otomatik araba kullanmaya bayılıyor , otomatik vitesli bi motor muhabbeti geçti.dedim scooterlar var sadece , adam şaşırdı.
ben de hak verdim.
ben hem motorla sevişmek , hem de otomatik motor kullanmak istiyorum belki...
Proud
03 Eylül 2014, 23:46
geçen motoru olmayan bir arkadaşım dedi aynısını.
şehir içinde otomatik araba kullanmaya bayılıyor , otomatik vitesli bi motor muhabbeti geçti.dedim scooterlar var sadece , adam şaşırdı.
ben de hak verdim.
ben hem motorla sevişmek , hem de otomatik motor kullanmak istiyorum belki...
Çoğu acemiler veya rahatlık arayanlar scooter'ı sadece tipinden dolayı almıyolar mesela.
Şu kasa olayını değiştirseler acemi ve vitesle uğraşmak istemeyen kullanıcılar için büyük devrim olur gerçekten.
maxiscooter
04 Eylül 2014, 00:35
bir zamanların gözdesi...
http://carspics-db.com/data_images/gallery/02/gilera-dna-180/gilera-dna-180-08.jpg
Şafak Tan
04 Eylül 2014, 00:38
Honda NC 700 ister otomatik ister manuel. Kasa da ister maxi scooter ister yol motoru..( enduro dsm değil, racüng.deil, ortaya kaışık bşey işte..)
Panigale
04 Eylül 2014, 01:21
geçen motoru olmayan bir arkadaşım dedi aynısını.
şehir içinde otomatik araba kullanmaya bayılıyor , otomatik vitesli bi motor muhabbeti geçti.dedim scooterlar var sadece , adam şaşırdı.
ben de hak verdim.
ben hem motorla sevişmek , hem de otomatik motor kullanmak istiyorum belki...
http://www.fercomotor.com.tr/mana_850_gt_abs
Eğer illede sevişicem, rahatım dan da ödün vermicem diyosanız bu motor otomatik vites :cherry:
Bu da AEA incelemesi
http://www.altinelbiseliadam.com/aprilia-mana-850-gt/
tinerci
04 Eylül 2014, 02:30
Dorado motorları yapanlar bu düşünceyle yapmışlar gibi.
dovahhkin
04 Eylül 2014, 03:23
CBR 1000 RR Sımdı otomatık vıtesle bayılerde sızı beklıyor!!!
nasılsa otomatık hacı kullanılır bu
vuuuuuuuuuuuuuuuuu vuuuu vuuuuuuuu zbammmmmmm
olay budur :)
fenerbahceli
30 Temmuz 2017, 18:35
Bu konu benim de kafama takılmıştır hep. Scooter motosikletlerin hepsi OTOMATİKTİR. Ve AYAKLAR SERBEST olduğu için kullanımı kolaydır. Ama tekerlekleri küçük olduğu için ve aracın kendisini bacaklarınızın altında HİSSETMEDİĞİNİZ için hep güvensiz gelir insana.
Commuter tiplerde ise beyin neredeyse dörde bölünür, iki el ve iki ayak sürekli çalışma halindedir. Ayrıca durduğunuz zaman en az bir ayağı yere koymak zorundasınızdır. Hatta yavaşlarken veya dur kalklarda, durma anlarında ayakları yerde hissetmek isteyeceğinizden sadece ön freni kullanmak zorundasınızdır. İki tekerlekli bir araçta ön freni kullanmak başlı başına bir hatadır zaten.
Şunu bile hep düşünmüşümdür. "Neden sağ ayak ön fren ve sağ el arka fren olarak imal edilmiyor" diyw hep düşünmüşümdür.
Bir husus da sol ayaktaki vites pedalı ve sağ ayaktaki fren pedallarının konumları. Biraz geridelerse ayağınızı hep kasarlar. Strese girersiniz. Sağ ayağınızı hep fren üzerinde tutamazsınız çünkü bir süre sonra ayağınızı rahatlatmak için ayağınızı salmak isteyeceksiniz ve frene basılacağı için araç gereksiz yere fren yapmış olacaktır. Buraya dikkat edin, bu pedalların yerini konumunu değiştiremediğinizden ayaklarınıza veya rahatlığınıza göre ÖZELLEŞTİREMİYORSUNUZ.
Sonuçta şu anki haliyle hiç de pratik değildir commuter motorlar. Ama, benzin deposunun bacakların ARASINDA olması ve TEKERLERİN BÜYÜK olması insana motora daha iyi hakim olma imkanı verir.
Neticeye gelecek olursak, bildiğiniz CBF 150, YBR 125, Apache, Tvs, Ktm gibi commuter tiplerini gözünüzün önüne getirin. Modelinde hiç bir sorun yok. Bu motorların sağ ayak ve sol ayaklarında hiç pedal olmadığını düşünün. Bu da nefis. Tıpkı scooterlerdeki gibi otomatik vitesli, sol elde arka fren, sağ elde gaz ve ön fren , ve büyük teker ve bacak arasındaki motora hakimiyet.
Commterler de böyle imal edilse NE GÜZEL OLMAZ MI?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------
Cubları yazacaktım unuttum. Hiç anlamıyorum, cublarda neden şu sağ ayak freni niye bomboş duran sol ele yapılmaz da sağ ayağın altında gibi saçma bir yerdedir
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Tecrübeli dostlardan lütfen yorum bekliyorum.
viperking
30 Temmuz 2017, 19:11
Super spor 4 kapali araclarda neredeyse manuel vites kalmadi.
Ss 2 tekerler nicin triptronic vb aktarma hala yok cok mrk ediyorum. Aklima gelen tek sey bu tur aktarmanin cok agir veya buyuk olma durumu
zangiff
30 Temmuz 2017, 21:25
Saçma bir soru olmuş ss kasalı scoter olmaz olsa olsa scoter hacimli çakma ss olur motor tarzlarının kendi içinde tipleri aynı çünkü ona göre katagorize ediliyor.
fenerbahceli
31 Temmuz 2017, 00:35
Saçma bir soru olmuş ss kasalı scoter olmaz olsa olsa scoter hacimli çakma ss olur motor tarzlarının kendi içinde tipleri aynı çünkü ona göre katagorize ediliyor.
Cbf150 kasalı scooter yapılamaz mı demek istiyorsunuz
Uğur
31 Temmuz 2017, 01:05
Farklı alternatifler var otomatik şanzımanlı.
Mesela;
Dorado denen markanın şu alternatifleri :
http://tr.dorado.com.tr/poseidon/
http://tr.dorado.com.tr/corvus/
Bi de şöyle bi cup vardı;
http://www.kralmotor.com.tr/wp-content/uploads/2015/05/hilal1-300x200.jpg
Honda'nın bazı modellerinde yer alan dct şanzıman...
Zamanla commuterlarda görür müyüz,bence görürüz.
Akhunturk
31 Temmuz 2017, 01:15
varya zaten neyi tartışıyorsunuz?
nc750x var commuterin biraz büyüğü işte
yine honda vfr 1200x var
Yamaha FJR 1300 var
aprilla mana 850 var
biz de olmasa da daha başka modeller de var
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO