PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bu ses ne sesi? Hangi sorunun habercisi ?



kroscu14
01 Eylül 2014, 01:40
Arkadaşlarım, abilerim öncelikle iyi akşamlar. Motordan farklı farklı sesler gelmeye başladı subap ayarıdır diye düşündüm yan komşumuz motor ustası beraber subap ayarını yaptık fakat ses kesilmedi ( bu videodakinden daha azdı) Bi süre sonra 1.000 km sonra ses iyice artmaya başladı bende videoya alıp size sormak istedim. Motorum 1 ay içerisinde açılacak ve segman debriyaj balatası vs. değişimi olacak , bulunduğum ilçede de imkanlar kısıtlı olduğu için ustaya götürme gibi de bir imkanım yok burda paylaşayım dedim sorun ne ona göre hazırlayayım kendimi diye...

Mazallah büyük bi sorun çıkar kalpten giderim motorsuz kalırım :pr: :pale: :cherry:

Koskoca sitede motordan anlayan biri çıkar diyerek yardımlarınızı bekliyorum :) Saygılarımla...


http://youtu.be/S31XGbEoAMc

tekoklava
01 Eylül 2014, 01:53
benim tahminim ses silindir pistondan geliyor
sanırım ikisininde degişmesi gerekiyor
anlayan çıkar umarım

biyeybaraküs
01 Eylül 2014, 02:00
motorun km si ve geçmişte değişen parçalar ve tamiratıda yazsaydın olurdu

kroscu14
01 Eylül 2014, 02:07
Motor şu anda 19.800 kmde daha önce de motor kısmından bi barçasi değişmedi yalnizca 2 kere subap ayari yapildi onlarda tutmadi pek

Matasah
01 Eylül 2014, 02:12
Yağını kontrol et ondan kaynaklanabilir,egzoz saplaması diyicem ama saçma olucak. Ama mutlaka yağına bi bak

kroscu14
01 Eylül 2014, 02:20
Yağda da sorun yok daha yeni kontrol ettim az bisiy eksiltmis ekledim

bozok_54
01 Eylül 2014, 02:39
motordan tıkır tıkır ses geliyor. piston silindir duvarını fazla aşındırmış silindir içindeki boşlukta sallanıyor veya pistondaki segmanlar görevini yapmıyor olabilir segman isteyebilir veya da krank yatağında sıkıntın olabilir. yağ eksiltmiş olduğuna göre krankla ilgili sıkıntın yok ancak büyük ihtimalle piston ve segmanlarında sıkıntı vardır diye düşünüyorum. bu arada usta değilim teorik bilgiye sahibim ancak pratikte sıfırım. hiçbir motoru şu zamana kadar ne açtım ne de başka bir şey yaptım. sadece kendi fikirlerimi söylüyorum. bu dediklerimin hiçbiri de olmayabilir.

RunemagicK
01 Eylül 2014, 03:03
http://www.youtube.com/watch?v=YOmoyV3iHKg

bu ses ise krank rulmanı

mterayes26
01 Eylül 2014, 09:36
eksantrık sesi bu , bu arada millet süper yazıyor çiziyor. Silindir genişlemiş piston içerde oynuyormuş piston indi in in in :D

kroscu14
01 Eylül 2014, 11:12
eksantrık sesi bu , bu arada millet süper yazıyor çiziyor. Silindir genişlemiş piston içerde oynuyormuş piston indi in in in :D

peki bu sorun nasıl giderilir? Yeni egsantrik mili mi gerekiyor sadece bilyaları değişse yetermi ? Ayrıca motor üstten egsantrikli değil

s.ozer1991
01 Eylül 2014, 11:26
Üstad motora tornavida tutup altını ve üstünü dinlemek lazım. Eğer ses alttan geliyorsa krank milidir, üstten geliyorsa egzantrik milidir. Sadece sese dayalı tahmin olarak diyorum egzantrik olma ihtimali yüksek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------


peki bu sorun nasıl giderilir? Yeni egsantrik mili mi gerekiyor sadece bilyaları değişse yetermi ? Ayrıca motor üstten egsantrikli değil

Egzantrik tamiri yapan yerler var ama ne kadar güvenilir bilemem. Bu ses egzantriklerin aşınmasıyla meydana geliyor. Normalde bir mil üzerinde 4 tane farklı açılarda tepecik düşün. Bu tepecikler altında yay olan küçük millere denk geliyor ve egzantrik milleri döndükçe bu tepecikler küçük milleri farklı zamanlarda itiyor. Senin bu tepecikler zamanla aşındığından küçük millere sıfır sürtünerek itemiyor biraz mesafe olduğundan tak tak vurarak ittiriyor. Bu da ses yapıyor.

BKZ: egzantrik mili

http://www.modifiyelisahin.com/galeri/DERECEL%C4%B0-EGZANTR%C4%B0K.jpg


Motor çalışma prensibi



http://www.youtube.com/watch?v=O9tfIfwlmz8



Yani video da egzantriğin ittiği parçalar(ismini tam bilmiyorum) ile egzantrik üzerinde ki o tepeciklerin arasında aşınmalardan kaynaklı mesafe kalınca ses yapıyor. Egzantrik tamiri yapan yerler bu aşınan parçaları bir şekilde tekrar orjinal açıya ve boyuta çeviriyor. Nasıl yaptıklarını tam bilmiyorum kaynakla olabilir yada başka bir yöntemle. Ama ne akdar randıman verir bilmiyorum. Böyle durumlarda genelde egzantrik milini değiştirirler. Ustanıza sormanızda fayda var

kroscu14
01 Eylül 2014, 11:31
Üstad motora tornavida tutup altını ve üstünü dinlemek lazım. Eğer ses alttan geliyorsa krank milidir, üstten geliyorsa egzantrik milidir. Sadece sese dayalı tahmin olarak diyorum egzantrik olma ihtimali yüksek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------




Egzantrik tamiri yapan yerler var ama ne kadar güvenilir bilemem. Bu ses egzantriklerin aşınmasıyla meydana geliyor. Normalde bir mil üzerinde 4 tane farklı açılarda tepecik düşün. Bu tepecikler altında yay olan küçük millere denk geliyor ve egzantrik milleri döndükçe bu tepecikler küçük milleri farklı zamanlarda itiyor. Senin bu tepecikler zamanla aşındığından küçük millere sıfır sürtünerek itemiyor biraz mesafe olduğundan tak tak vurarak ittiriyor. Bu da ses yapıyor.

BKZ: egzantrik mili

http://www.modifiyelisahin.com/galeri/DERECEL%C4%B0-EGZANTR%C4%B0K.jpg


Motor çalışma prensibi


http://www.youtube.com/watch?v=O9tfIfwlmz8



Yani video da egzantriğin ittiği parçalar(ismini tam bilmiyorum) ile egzantrik üzerinde ki o tepeciklerin arasında aşınmalardan kaynaklı mesafe kalınca ses yapıyor. Egzantrik tamiri yapan yerler bu aşınan parçaları bir şekilde tekrar orjinal açıya ve boyuta çeviriyor. Nasıl yaptıklarını tam bilmiyorum kaynakla olabilir yada başka bir yöntemle. Ama ne akdar randıman verir bilmiyorum. Böyle durumlarda genelde egzantrik milini değiştirirler. Ustanıza sormanızda fayda var
Anladım yardımınız için teşekkürler. 1 ay içerisinde motor komple açılacak zaten. Peki piston sekman değişimine gerek varmı?

s.ozer1991
01 Eylül 2014, 11:54
Anladım yardımınız için teşekkürler. 1 ay içerisinde motor komple açılacak zaten. Peki piston sekman değişimine gerek varmı?

Bildiğim kadarıyla onun için egzosa bakacaksınız. Mavimsi bir duman atıyorsa motor yağ yakıyor demektir.Bir de egzosun arkasına elinizi koyup hafiften gaza basın. Elinize siyah siyah yağlar atarsa rektifiye gerekebilir. Duman atma işini özellikle motor soğukken yapar bu durumda motora rektifiye gerekebilir demek olur. Bir bilene göstermeden de dumanı görüp hemen evhamlanmayın çünkü egzostan çıkan her duman motorun bitik olduğunu göstermez.

Mertcan39
01 Eylül 2014, 11:56
Bildiğim kadarıyla onun için egzosa bakacaksınız. Mavimsi bir duman atıyorsa motor yağ yakıyor demektir.Bir de egzosun arkasına elinizi koyup hafiften gaza basın. Elinize siyah siyah yağlar atarsa rektifiye gerekebilir. Duman atma işini özellikle motor soğukken yapar bu durumda motora rektifiye gerekebilir demek olur. Bir bilene göstermeden de dumanı görüp hemen evhamlanmayın çünkü egzostan çıkan her duman motorun bitik olduğunu göstermez.

mesela soğukta ilk çalıştırmada beyazımsı duman yani su buharı endişelenecek birşey yoktur :)

s.ozer1991
01 Eylül 2014, 12:04
mesela soğukta ilk çalıştırmada beyazımsı duman yani su buharı endişelenecek birşey yoktur :)

Siyah çıkan duman da yanlış hatırlamıyorsam motorda zengin karışımın yakıldığı veya motorda ki karışımın tam yakılamadığının habercisiydi :)

kroscu14
01 Eylül 2014, 12:34
Siyah veya beyaz duman konusunda sıkıntı yok denedim öyle bi yağ,sıvı vs bişey atmıyor sadece egzozun dibindeki küçük delikten soğuk havalarda su damlatıyor o da su sanırsam.

Mertcan39
01 Eylül 2014, 12:36
Siyah çıkan duman da yanlış hatırlamıyorsam motorda zengin karışımın yakıldığı veya motorda ki karışımın tam yakılamadığının habercisiydi :)

aynen motor hava alamıyorsa siyah duman atar tecrübeyle sabittir :D

s.ozer1991
01 Eylül 2014, 12:40
Motor sağlamdır muhtemelen. Çok fazla bir masraf çıkaracağını sanmıyorum. Ama ben sizin yerinizde olsam motorunuza uygun egzantrik fiyatına ve olası krank fiyatına bir bakardım. Ustanıza motorunuzu bıraktığınızda olaya çok uzak kalmamanız açısından ve ustanızın söylediği her fiyata tamam dememe açısından iyi olacaktır. Parçalar hakkında ön bilginiz olsun.

kroscu14
01 Eylül 2014, 12:44
Cross 200 egzantrik dişli seti 30 TL , Krank 90 TL ama parçalar ne kadar kaliteli bilmiyorum, daha önce o siteden alışveriş yapmadım

bozok_54
02 Eylül 2014, 00:27
eksantrık sesi bu , bu arada millet süper yazıyor çiziyor. Silindir genişlemiş piston içerde oynuyormuş piston indi in in in :D

kardeşim ben kimseye dediklerim %100 doğru hadi oradan eksantirik sesiymiş peh peh demem, demedim de. açıkçası bu tavrınızın nedenini anlayamıyorum. arkadaşa bir fikir vermesi açısından KENDİMCE fikirlerimi paylaştım. zaten belirttim de bu kesin doğru demiyorum diye.

bir ikincisi ise silindirin yanma sonucu itildiğinde silindir duvarlarına doğru da kuvvet oluşur. buna da yan kuvvet denilir. eğer çok merakın varsa gerekli kaynakları tararsın bir çoğunda da bu dediğim kuvvetin Q ile gösterildiğini de tecrübe edersin. hatta daha fazla merak edip bakarsan da boxer motorlarda silindirin aşağı doğru kendi ağırlığı olduğu için yan kuvveti daha az oluştuğunu da anlarsın.
ben silindir genişlemiş diye bir şey de demedim. silindir duvarında ve segmanlarda oluşan tahribatlardan bahsederek boşluk oluşacağını anlattım. boşluk dediğimiz durum da öyle santimlerle milimlerle ölçülmüyor ne yazık ki. anlamanız açısından söylüyorum makine dediğimiz aletler mikronluk hata kabul etmez.
ha daha anlamadıysanız rektefiye nedir, nasıl oluşur google amcaya sorun o size söyler.

üslubunuzun kişiliğinizin aynası olduğunu da hatırlatarak, size iyi günler diliyorum.

acayüp
02 Eylül 2014, 00:38
Ya sübop sesi
Yada piston etek vuruntusu.

Bana 2. ihtimal daha ağır gibi geliyor.
Bozok 54 te 2. ihtimali tahmin etmiş.

videodan net olarak anlaşılamasa bile bu ikisinden birisi .

Motor tam olarak iyice ısındığında seste değişim oluyormu. ( azda olsa azalma yada azalma ve kalınlaşma) oluyorsa 2. ihtimal kesin diyebilirim.


Bozok kardeşim bırak ne anlatıyorsun , adamın üslubuna bak , yazdığına , parmağını yorduğuna değmez.

kroscu14
02 Eylül 2014, 01:34
Ya sübop sesi
Yada piston etek vuruntusu.

Bana 2. ihtimal daha ağır gibi geliyor.
Bozok 54 te 2. ihtimali tahmin etmiş.

videodan net olarak anlaşılamasa bile bu ikisinden birisi .

Motor tam olarak iyice ısındığında seste değişim oluyormu. ( azda olsa azalma yada azalma ve kalınlaşma) oluyorsa 2. ihtimal kesin diyebilirim.


Bozok kardeşim bırak ne anlatıyorsun , adamın üslubuna bak , yazdığına , parmağını yorduğuna değmez.

Yaklaşık bi 15 km yol yaptım artçı yok 90-100 km/h arası ses artışı oldu sanki motor çalışmıyor şıkırtı yapıyor sadece tıkıtıkıtıkıtı... Valla anlayamadım egzantriktenmi piston segmandan mııı. Ama ses pistonun hareketine bağlı olarak yer değiştiriyo sanki

ahmetunuver
02 Eylül 2014, 12:14
http://www.youtube.com/watch?v=YOmoyV3iHKg

bu ses ise krank rulmanı

Bence de aynı ses aynı sorun krank rulmanı, zaten gaz verince pistonun hareketine göre değişiyor olması da bunu gösteriyor..Tabi bana göre.

mterayes26
03 Eylül 2014, 01:22
kardeşim ben kimseye dediklerim %100 doğru hadi oradan eksantirik sesiymiş peh peh demem, demedim de. açıkçası bu tavrınızın nedenini anlayamıyorum. arkadaşa bir fikir vermesi açısından KENDİMCE fikirlerimi paylaştım. zaten belirttim de bu kesin doğru demiyorum diye.

bir ikincisi ise silindirin yanma sonucu itildiğinde silindir duvarlarına doğru da kuvvet oluşur. buna da yan kuvvet denilir. eğer çok merakın varsa gerekli kaynakları tararsın bir çoğunda da bu dediğim kuvvetin Q ile gösterildiğini de tecrübe edersin. hatta daha fazla merak edip bakarsan da boxer motorlarda silindirin aşağı doğru kendi ağırlığı olduğu için yan kuvveti daha az oluştuğunu da anlarsın.
ben silindir genişlemiş diye bir şey de demedim. silindir duvarında ve segmanlarda oluşan tahribatlardan bahsederek boşluk oluşacağını anlattım. boşluk dediğimiz durum da öyle santimlerle milimlerle ölçülmüyor ne yazık ki. anlamanız açısından söylüyorum makine dediğimiz aletler mikronluk hata kabul etmez.
ha daha anlamadıysanız rektefiye nedir, nasıl oluşur google amcaya sorun o size söyler.

üslubunuzun kişiliğinizin aynası olduğunu da hatırlatarak, size iyi günler diliyorum.



Neden üstüne alınıyorsunkı , üslubum kısılıgımın aynası olamaz cunku fevri bir insanım . Yan kuvvet dediğine biz tek taraflı aşınma deriz genelde scooterlar olur .

bir sonrakı konu adam ustten ekzantrık degıl dıyor , adama kam mili gösteriyorsunuz . Ben google amcaya hiçbirşey sormam çünkü kendi çabamla usta öğretısı olmadan yaptım bu işi ilk mobılet sonra tek sılındır rektefe , v motor egzantrık takımı degısımı , 400 cc subap takımı degısımı ve alıstırma , 4 sılındır indir bindir . Forumları gezin bakın kaç kısının derdıne derman oldum , patavatsızlıgın luzmu yok


Dostum , piyanolarını falan sök fotografını koy ona gore yorum yazalım . Silindiri çıkar piston kolunda gy 200 yazıyorsa , gy 200 kiti ve ekzantrık cekıclerını cekıc mılını al . Yoksa kumpası ölç ona göre parçacıya git veyada parcaları gotur aynından ıstıyorum de , parçaların hepsının fotografını koy gerekırse ben sana telefondan 1 saatte motor toplatırım saglıcakla kal

kroscu14
03 Eylül 2014, 01:31
Neden üstüne alınıyorsunkı , üslubum kısılıgımın aynası olamaz cunku fevri bir insanım . Yan kuvvet dediğine biz tek taraflı aşınma deriz genelde scooterlar olur .

bir sonrakı konu adam ustten ekzantrık degıl dıyor , adama kam mili gösteriyorsunuz .


Dostum , piyanolarını falan sök fotografını koy ona gore yorum yazalım . Silindiri çıkar piston kolunda gy 200 yazıyorsa , gy 200 kiti ve ekzantrık cekıclerını cekıc mılını al . Yoksa kumpası ölç ona göre parçacıya git veyada parcaları gotur aynından ıstıyorum de , parçaların hepsının fotografını koy gerekırse ben sana telefondan 1 saatte motor toplatırım saglıcakla kal

Benim motoru açıpda toplayamama gibi bir sıkıntım yok her türlü açtığım motoru toplarım ki şu ana kadar 2 zamanlıda 4 zamanlıda motor sökmüşlüğüm var ben sadece tahminlerinizi öğrenmek için bu konuyu açtım motor zaten 1 ay içerisinde ustaya gidecek ve sorun ne ortaya çıkacak. Tartışma yaratmaya gerek yok yardımınız için teşekkürler SAYGILARIMLA.