ethemm76
06 Ağustos 2014, 18:15
Arkadaşlar.. 2011 model yeni kasa cbf 150 sahibiyim ve bir sorunumdan uzunca ..örneklerle bahsetmek istiyorum.
Motorun ilk sahibiyim. 2011 den beri bende. Dolayısıyla..ben bu motorla ..yakın olması kaynaklı..bi kaç kere Bursa Uludağa gitmiştim. Bana 120-130 km falan. önceki senelerde.. motorun Uludağ yolunda rakım 1000 m. yi aştıktan sonra çıkmaya devam ederken verdiği tepkiden bahsedeyim size..
Çekiş düşüyor.. Rölanti 0.2 - 0.3 birim kadar düşüyor. tapa gaz pozisyonundayken sıklıkla gaz kesiyor.. silkeliyor. Stop etmesede anlaşılabiliyor bu belirti açıkça. Motorun bu pek hoş olmayan çalışma karakteri ile ilk kez Uludağ' da karşılaşmıştım. Nerde görülmüş cbf 150 nin şiştiği de çekişinin düştüğü ama o zaman motor şişti galiba demiştim ama bu belirtiler ile karşılaşınca..ee ben senelerdir bu motoru kullanıyorum.. ilk defa mı motor şişmişti. Daha zor şartlarda da yolculu ve motor içinde yorucu uzun yolculuklarım olmuştu. Neden şimdiye kadar ben bu olumsuzlukla karşılaşmamıştım. Motor çekişten iyice düşüyor rakım yükseldikçe..rölantide öyle.. zaman zaman stop etmeler falan. Allah Allah derken.. zirveye vardık.. Motoru park ettik.. 2-3 saat sonra.. dönüş için motoru çalıştırdım. Uludağ zirve..Yani, motorla çıkabileceğimiz en yüksek..trafiğe açık alandayız. rakım 2000 m.den öutlaka fazla. Öyle ya..motor şiştiyse madem kesinlikle düzelmiş olmalıydı.. Haydaaa...yine aynı.. isteksiz keyifsiz çalışma. Normalde rölanti 1400-15oo seviyelerindeyken rölanti 1000 seviyelerinde çalışıyor motor. Gaz veriyorum boşta.. motorun gaz koluna verdiği tepki.. çok isteksiz. Sanki devir saatini tutuyorlar yükselmesin diye. İsteksiz marş alma..rölanti düşük..çekiş düşük.. tapa gaz da gaz kesme var.. ee. noldu bu motora derken.. Bursa' ya inince düzelmişti. Gelde çık işin içinden.. Ne oluyo bu motora arkadaş. neyse.. ben bu sorunu unuttum.. karşılaşmıyorum hiç. Uludağ'da başıma gelen ve başka hiç bir yerde karşılaşmadığım bu olumsuzlukla.. Aradan bi sene kadar geçmişti. Uludağ' a yine bu sefer tek motor hanımla birlikte gidelim dedik.. ee. aynı sorun. motor uludağı sevmemişti..rakım 1000 in üzerine çıktığında başlıyordu aptallaşmaya. Ve tırmandıkça motordaki olumsuz belirtiler daha da artıyordu.O zaman ben şöyle bi teşhiş koymuştum. Çokta emin olmadan.. Rakım yükseldikçe hava basıncı düşüyordu ve motor stabil çalışabilmesi için gerekli havayı ihtiyacı kadar çekememeye başlıyor.. devamında bahsettiğim olumsuzlukları sergiliyordu.
Gel zaman git zaman.. ben bu sorunun üzerine gitmedim..ama emin olmamakla birlikte teşhisim bu şekildeydi. Uludağ vb. yüksek rakımlı yerlere gitmeyeli 1-1.5 sene kadar olmuştu. Dün sabah..Bi Ankara'ya gideyim dedim. Kocaeli-Karamürsel' den hareketle Ankara. Adapazarına kadar her şey çok güzel..Devlet yolundan gidiyorum.. Bolu dağını tırmanmaya başladım..rakım baya yükseldi.. veee..aynı belirtiler :) Bu sefer bu olumsuzluğun rakım farkından kaynaklandığı konusuna emin oldum. Ankara' ya kadar böyleydi..Motor Ankara' da da bu olumsuz belirtilerle de olsa yine bana hizmet etti sağolsun. Sonra bu sabah 07:00 gibi dönüş yoluna çıktım.. Ankara-Kocaeli-Karamürsel.. Motor Adapazarına kadar aynı sıkıntılarla çalıştı..Ve Adapazarında bıçak gibi kesti. Tekleme ortadan kalktı..rölanti normale döndü..çekiş kendine geldi.
Dolayısıyla benim yaşadığım problemi yaşayan ark..lar varmı ? Varsa çok yüksek ihtimal sorun bu. Yani yüksek rakımlı bölgelerde..hava basıncının düşük olması kaynaklı..motorun olması gerektiği performasta çalışabilmesi için..ihtiyacı olan havayı çekememesi. Yada motoru sıfır aldığınız günden beri böyle zaten..dolayısıyla deniz seviyesinde bir cbf sürme imkanınız olmamış olabilir.. Bu olumsuzlukları normal olarak bilerek kullanıyor olabilirmisiniz ?
Yalnız şunu söyleyeyim..Eski kasalarla yeni kasaların karbratörleri farklı.. ve bu sorunu eski kasalar yaşamıyor. Bir seferinde Uludağ' a eski kasa bir cbf ile birlikte çıkmıştık ve eski kasada kesinlikle bir problem olmamıştı. Şimdi sorularıma devam edeceğim.... Yeni kasalarda bu problemle karşılaşan var mı ? Ankara' da dahil olmak üzere.. ve daha yüksek rakımlı bölgelerde.. tüm yeni kasa cbf ler bu belirtilerle çalışıyor ve kullanan ark..lar fark etmemiş olabilirlermi. Yada fark edipte nasıl bir önlem aldılar ? Karbratör hava ayarı falan =? Yeni kasalar ilk çıktığında meşhur bir tekleme probleminden bahsediliyordu. Konu ve sebebi bu olabilir mi ? Samimi söylüyorum..Şöyle Erzurum' a Kars' a falan gitsem arkamda da yolcu falan olsa yandık...motorda artık beni bırak git diyecek seviyede çekiş kaybı oluyor hava basıncının düşmesi kaynaklı.
Bi kaç ay içinde Ümreniye DB Motora gitmeyi düşünüyorum. Genel bakım. Bu problemden Kocaeli servise bahsederek yanlış müdahale edilmesi riskini göze almak istemiyorum. Bu problemden bahsetsem mi bahsetmesemmi. Şimdi bi ayar yaparlar.. düzelir..bu seferde yakıtım falan artar mı ? Bu oranda yüksek rakımlı bölgelere çok seyrek gidiyorum yukarıda da bahsettiğim gibi. Yoksa hiç elletmesem mi. Yada sorun karbratörün hava emişinde değilde.. karbratör ayarlarını ellemeden..olumsuz yan etkisi olmayacak bi biçimde başka bi yere müdahale ederek mi düzeltecekler.. Ne dersiniz ?
Hayli uzun olmuş. Ama sorunu izah edebilmek için örneklemem gerekliydi. Okuyan ark..lara çok teşekkürler. Kıymetli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
Motorun ilk sahibiyim. 2011 den beri bende. Dolayısıyla..ben bu motorla ..yakın olması kaynaklı..bi kaç kere Bursa Uludağa gitmiştim. Bana 120-130 km falan. önceki senelerde.. motorun Uludağ yolunda rakım 1000 m. yi aştıktan sonra çıkmaya devam ederken verdiği tepkiden bahsedeyim size..
Çekiş düşüyor.. Rölanti 0.2 - 0.3 birim kadar düşüyor. tapa gaz pozisyonundayken sıklıkla gaz kesiyor.. silkeliyor. Stop etmesede anlaşılabiliyor bu belirti açıkça. Motorun bu pek hoş olmayan çalışma karakteri ile ilk kez Uludağ' da karşılaşmıştım. Nerde görülmüş cbf 150 nin şiştiği de çekişinin düştüğü ama o zaman motor şişti galiba demiştim ama bu belirtiler ile karşılaşınca..ee ben senelerdir bu motoru kullanıyorum.. ilk defa mı motor şişmişti. Daha zor şartlarda da yolculu ve motor içinde yorucu uzun yolculuklarım olmuştu. Neden şimdiye kadar ben bu olumsuzlukla karşılaşmamıştım. Motor çekişten iyice düşüyor rakım yükseldikçe..rölantide öyle.. zaman zaman stop etmeler falan. Allah Allah derken.. zirveye vardık.. Motoru park ettik.. 2-3 saat sonra.. dönüş için motoru çalıştırdım. Uludağ zirve..Yani, motorla çıkabileceğimiz en yüksek..trafiğe açık alandayız. rakım 2000 m.den öutlaka fazla. Öyle ya..motor şiştiyse madem kesinlikle düzelmiş olmalıydı.. Haydaaa...yine aynı.. isteksiz keyifsiz çalışma. Normalde rölanti 1400-15oo seviyelerindeyken rölanti 1000 seviyelerinde çalışıyor motor. Gaz veriyorum boşta.. motorun gaz koluna verdiği tepki.. çok isteksiz. Sanki devir saatini tutuyorlar yükselmesin diye. İsteksiz marş alma..rölanti düşük..çekiş düşük.. tapa gaz da gaz kesme var.. ee. noldu bu motora derken.. Bursa' ya inince düzelmişti. Gelde çık işin içinden.. Ne oluyo bu motora arkadaş. neyse.. ben bu sorunu unuttum.. karşılaşmıyorum hiç. Uludağ'da başıma gelen ve başka hiç bir yerde karşılaşmadığım bu olumsuzlukla.. Aradan bi sene kadar geçmişti. Uludağ' a yine bu sefer tek motor hanımla birlikte gidelim dedik.. ee. aynı sorun. motor uludağı sevmemişti..rakım 1000 in üzerine çıktığında başlıyordu aptallaşmaya. Ve tırmandıkça motordaki olumsuz belirtiler daha da artıyordu.O zaman ben şöyle bi teşhiş koymuştum. Çokta emin olmadan.. Rakım yükseldikçe hava basıncı düşüyordu ve motor stabil çalışabilmesi için gerekli havayı ihtiyacı kadar çekememeye başlıyor.. devamında bahsettiğim olumsuzlukları sergiliyordu.
Gel zaman git zaman.. ben bu sorunun üzerine gitmedim..ama emin olmamakla birlikte teşhisim bu şekildeydi. Uludağ vb. yüksek rakımlı yerlere gitmeyeli 1-1.5 sene kadar olmuştu. Dün sabah..Bi Ankara'ya gideyim dedim. Kocaeli-Karamürsel' den hareketle Ankara. Adapazarına kadar her şey çok güzel..Devlet yolundan gidiyorum.. Bolu dağını tırmanmaya başladım..rakım baya yükseldi.. veee..aynı belirtiler :) Bu sefer bu olumsuzluğun rakım farkından kaynaklandığı konusuna emin oldum. Ankara' ya kadar böyleydi..Motor Ankara' da da bu olumsuz belirtilerle de olsa yine bana hizmet etti sağolsun. Sonra bu sabah 07:00 gibi dönüş yoluna çıktım.. Ankara-Kocaeli-Karamürsel.. Motor Adapazarına kadar aynı sıkıntılarla çalıştı..Ve Adapazarında bıçak gibi kesti. Tekleme ortadan kalktı..rölanti normale döndü..çekiş kendine geldi.
Dolayısıyla benim yaşadığım problemi yaşayan ark..lar varmı ? Varsa çok yüksek ihtimal sorun bu. Yani yüksek rakımlı bölgelerde..hava basıncının düşük olması kaynaklı..motorun olması gerektiği performasta çalışabilmesi için..ihtiyacı olan havayı çekememesi. Yada motoru sıfır aldığınız günden beri böyle zaten..dolayısıyla deniz seviyesinde bir cbf sürme imkanınız olmamış olabilir.. Bu olumsuzlukları normal olarak bilerek kullanıyor olabilirmisiniz ?
Yalnız şunu söyleyeyim..Eski kasalarla yeni kasaların karbratörleri farklı.. ve bu sorunu eski kasalar yaşamıyor. Bir seferinde Uludağ' a eski kasa bir cbf ile birlikte çıkmıştık ve eski kasada kesinlikle bir problem olmamıştı. Şimdi sorularıma devam edeceğim.... Yeni kasalarda bu problemle karşılaşan var mı ? Ankara' da dahil olmak üzere.. ve daha yüksek rakımlı bölgelerde.. tüm yeni kasa cbf ler bu belirtilerle çalışıyor ve kullanan ark..lar fark etmemiş olabilirlermi. Yada fark edipte nasıl bir önlem aldılar ? Karbratör hava ayarı falan =? Yeni kasalar ilk çıktığında meşhur bir tekleme probleminden bahsediliyordu. Konu ve sebebi bu olabilir mi ? Samimi söylüyorum..Şöyle Erzurum' a Kars' a falan gitsem arkamda da yolcu falan olsa yandık...motorda artık beni bırak git diyecek seviyede çekiş kaybı oluyor hava basıncının düşmesi kaynaklı.
Bi kaç ay içinde Ümreniye DB Motora gitmeyi düşünüyorum. Genel bakım. Bu problemden Kocaeli servise bahsederek yanlış müdahale edilmesi riskini göze almak istemiyorum. Bu problemden bahsetsem mi bahsetmesemmi. Şimdi bi ayar yaparlar.. düzelir..bu seferde yakıtım falan artar mı ? Bu oranda yüksek rakımlı bölgelere çok seyrek gidiyorum yukarıda da bahsettiğim gibi. Yoksa hiç elletmesem mi. Yada sorun karbratörün hava emişinde değilde.. karbratör ayarlarını ellemeden..olumsuz yan etkisi olmayacak bi biçimde başka bi yere müdahale ederek mi düzeltecekler.. Ne dersiniz ?
Hayli uzun olmuş. Ama sorunu izah edebilmek için örneklemem gerekliydi. Okuyan ark..lara çok teşekkürler. Kıymetli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.