PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cbf 150 yeni kasa, rakım yükseldikçe motor aptallaşıyor...



ethemm76
06 Ağustos 2014, 18:15
Arkadaşlar.. 2011 model yeni kasa cbf 150 sahibiyim ve bir sorunumdan uzunca ..örneklerle bahsetmek istiyorum.

Motorun ilk sahibiyim. 2011 den beri bende. Dolayısıyla..ben bu motorla ..yakın olması kaynaklı..bi kaç kere Bursa Uludağa gitmiştim. Bana 120-130 km falan. önceki senelerde.. motorun Uludağ yolunda rakım 1000 m. yi aştıktan sonra çıkmaya devam ederken verdiği tepkiden bahsedeyim size..

Çekiş düşüyor.. Rölanti 0.2 - 0.3 birim kadar düşüyor. tapa gaz pozisyonundayken sıklıkla gaz kesiyor.. silkeliyor. Stop etmesede anlaşılabiliyor bu belirti açıkça. Motorun bu pek hoş olmayan çalışma karakteri ile ilk kez Uludağ' da karşılaşmıştım. Nerde görülmüş cbf 150 nin şiştiği de çekişinin düştüğü ama o zaman motor şişti galiba demiştim ama bu belirtiler ile karşılaşınca..ee ben senelerdir bu motoru kullanıyorum.. ilk defa mı motor şişmişti. Daha zor şartlarda da yolculu ve motor içinde yorucu uzun yolculuklarım olmuştu. Neden şimdiye kadar ben bu olumsuzlukla karşılaşmamıştım. Motor çekişten iyice düşüyor rakım yükseldikçe..rölantide öyle.. zaman zaman stop etmeler falan. Allah Allah derken.. zirveye vardık.. Motoru park ettik.. 2-3 saat sonra.. dönüş için motoru çalıştırdım. Uludağ zirve..Yani, motorla çıkabileceğimiz en yüksek..trafiğe açık alandayız. rakım 2000 m.den öutlaka fazla. Öyle ya..motor şiştiyse madem kesinlikle düzelmiş olmalıydı.. Haydaaa...yine aynı.. isteksiz keyifsiz çalışma. Normalde rölanti 1400-15oo seviyelerindeyken rölanti 1000 seviyelerinde çalışıyor motor. Gaz veriyorum boşta.. motorun gaz koluna verdiği tepki.. çok isteksiz. Sanki devir saatini tutuyorlar yükselmesin diye. İsteksiz marş alma..rölanti düşük..çekiş düşük.. tapa gaz da gaz kesme var.. ee. noldu bu motora derken.. Bursa' ya inince düzelmişti. Gelde çık işin içinden.. Ne oluyo bu motora arkadaş. neyse.. ben bu sorunu unuttum.. karşılaşmıyorum hiç. Uludağ'da başıma gelen ve başka hiç bir yerde karşılaşmadığım bu olumsuzlukla.. Aradan bi sene kadar geçmişti. Uludağ' a yine bu sefer tek motor hanımla birlikte gidelim dedik.. ee. aynı sorun. motor uludağı sevmemişti..rakım 1000 in üzerine çıktığında başlıyordu aptallaşmaya. Ve tırmandıkça motordaki olumsuz belirtiler daha da artıyordu.O zaman ben şöyle bi teşhiş koymuştum. Çokta emin olmadan.. Rakım yükseldikçe hava basıncı düşüyordu ve motor stabil çalışabilmesi için gerekli havayı ihtiyacı kadar çekememeye başlıyor.. devamında bahsettiğim olumsuzlukları sergiliyordu.

Gel zaman git zaman.. ben bu sorunun üzerine gitmedim..ama emin olmamakla birlikte teşhisim bu şekildeydi. Uludağ vb. yüksek rakımlı yerlere gitmeyeli 1-1.5 sene kadar olmuştu. Dün sabah..Bi Ankara'ya gideyim dedim. Kocaeli-Karamürsel' den hareketle Ankara. Adapazarına kadar her şey çok güzel..Devlet yolundan gidiyorum.. Bolu dağını tırmanmaya başladım..rakım baya yükseldi.. veee..aynı belirtiler :) Bu sefer bu olumsuzluğun rakım farkından kaynaklandığı konusuna emin oldum. Ankara' ya kadar böyleydi..Motor Ankara' da da bu olumsuz belirtilerle de olsa yine bana hizmet etti sağolsun. Sonra bu sabah 07:00 gibi dönüş yoluna çıktım.. Ankara-Kocaeli-Karamürsel.. Motor Adapazarına kadar aynı sıkıntılarla çalıştı..Ve Adapazarında bıçak gibi kesti. Tekleme ortadan kalktı..rölanti normale döndü..çekiş kendine geldi.

Dolayısıyla benim yaşadığım problemi yaşayan ark..lar varmı ? Varsa çok yüksek ihtimal sorun bu. Yani yüksek rakımlı bölgelerde..hava basıncının düşük olması kaynaklı..motorun olması gerektiği performasta çalışabilmesi için..ihtiyacı olan havayı çekememesi. Yada motoru sıfır aldığınız günden beri böyle zaten..dolayısıyla deniz seviyesinde bir cbf sürme imkanınız olmamış olabilir.. Bu olumsuzlukları normal olarak bilerek kullanıyor olabilirmisiniz ?

Yalnız şunu söyleyeyim..Eski kasalarla yeni kasaların karbratörleri farklı.. ve bu sorunu eski kasalar yaşamıyor. Bir seferinde Uludağ' a eski kasa bir cbf ile birlikte çıkmıştık ve eski kasada kesinlikle bir problem olmamıştı. Şimdi sorularıma devam edeceğim.... Yeni kasalarda bu problemle karşılaşan var mı ? Ankara' da dahil olmak üzere.. ve daha yüksek rakımlı bölgelerde.. tüm yeni kasa cbf ler bu belirtilerle çalışıyor ve kullanan ark..lar fark etmemiş olabilirlermi. Yada fark edipte nasıl bir önlem aldılar ? Karbratör hava ayarı falan =? Yeni kasalar ilk çıktığında meşhur bir tekleme probleminden bahsediliyordu. Konu ve sebebi bu olabilir mi ? Samimi söylüyorum..Şöyle Erzurum' a Kars' a falan gitsem arkamda da yolcu falan olsa yandık...motorda artık beni bırak git diyecek seviyede çekiş kaybı oluyor hava basıncının düşmesi kaynaklı.

Bi kaç ay içinde Ümreniye DB Motora gitmeyi düşünüyorum. Genel bakım. Bu problemden Kocaeli servise bahsederek yanlış müdahale edilmesi riskini göze almak istemiyorum. Bu problemden bahsetsem mi bahsetmesemmi. Şimdi bi ayar yaparlar.. düzelir..bu seferde yakıtım falan artar mı ? Bu oranda yüksek rakımlı bölgelere çok seyrek gidiyorum yukarıda da bahsettiğim gibi. Yoksa hiç elletmesem mi. Yada sorun karbratörün hava emişinde değilde.. karbratör ayarlarını ellemeden..olumsuz yan etkisi olmayacak bi biçimde başka bi yere müdahale ederek mi düzeltecekler.. Ne dersiniz ?

Hayli uzun olmuş. Ama sorunu izah edebilmek için örneklemem gerekliydi. Okuyan ark..lara çok teşekkürler. Kıymetli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.

h2rx
06 Ağustos 2014, 20:03
cup motorla özellikle soğuk havalarda başıma gelir bu belirtiler. konu takip.

ridvan35
06 Ağustos 2014, 20:35
merak içerisindeyim acaba sorun ne ?

bur4q330
06 Ağustos 2014, 20:38
Dostum öncelikle iyi günler, doğru teşis koymuşsun bendede "Kuba XCG 150" var 15 gün oldu alalı 820 kmde şuan normal yolda sıkıntı yok ama bi kere dağa çıkalım dedik motoru resmen inip itecektim o kdr aptallaştı.

ogzcngdk
07 Ağustos 2014, 05:21
tespitin büyük ihtimalle doğru, yeterli oksijen çekemediği için böyle yapıyor ben bursada yaşıyorum ama daha uludağa hiç motorla çıkmadım eskişehir ankara tarafınada geçmedim, yüksek rakıma çıkmadım yani :) aklımda bulunsun çıktığım zaman bende gözlemliycem bakalım motor ne tepki vericek

Tİme_shİft42
07 Ağustos 2014, 08:43
Torosları gecerken bendede aynısı olmuştu her gün uludağa gidip gidip gelmiyorsan fazla takmamak lazm

Seko
07 Ağustos 2014, 09:48
Bunda bu kadar şaşıracak bir şey yok. Rakım yükseldikçe basınç azaldığından karbüratörün hava/yakıt ayarının yeniden yapılması gerekir. Bizi de bir anda deniz seviyesinden alıp dağın tepesine bıraksalar bir süre rahat nefes alamayız. Enjeksiyonlularda ise yakıt miktarını motorun beyni kendisi ayarlar ve böyle bir sorun yaşanmaz.

ethemm76
07 Ağustos 2014, 10:22
Dostlar..yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Bende servise müdahale ettirmekten vazgeçtim. Karbratör hava ayarını falan değiştirerek..daha farklı olumsuzluklarla karşılaşmayı göze almayacağım. Zaten deniz seviyesindeyim ve bu oranda rakımı yüksek bölgelere çok seyrek giderim. Gidersemde idare edicez artık.

Asıl merak ettiğim konu.. Ankara' da da motor çekişi düşüktü ve yüksek rakımlı bi bölgede motorun veridiği olumsuz tepkiler buradada vardı. Muhtemelen oradaki ve daha yüksek rakımlı bölgelerdeki ark..lar..motorlarının böyle çalışmış olmalarına alışmışlar ve bunu normal olarak düşünüyorlar. Sıkllıklada deniz seviyesine yakın bölgelere gidip gelme imkanları olmadığı için bunu gözlemleme ve farkı görme imkanlarıda yok diye düşünüyorum. Yani ne kadar kötü ki motor belki aynı oranda benzin tüketiyor..belki daha da çok ama verimsiz çalışıyordu.

cenkito
07 Ağustos 2014, 10:52
Dostlar..yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Bende servise müdahale ettirmekten vazgeçtim. Karbratör hava ayarını falan değiştirerek..daha farklı olumsuzluklarla karşılaşmayı göze almayacağım. Zaten deniz seviyesindeyim ve bu oranda rakımı yüksek bölgelere çok seyrek giderim. Gidersemde idare edicez artık.

Asıl merak ettiğim konu.. Ankara' da da motor çekişi düşüktü ve yüksek rakımlı bi bölgede motorun veridiği olumsuz tepkiler buradada vardı. Muhtemelen oradaki ve daha yüksek rakımlı bölgelerdeki ark..lar..motorlarının böyle çalışmış olmalarına alışmışlar ve bunu normal olarak düşünüyorlar. Sıkllıklada deniz seviyesine yakın bölgelere gidip gelme imkanları olmadığı için bunu gözlemleme ve farkı görme imkanlarıda yok diye düşünüyorum. Yani ne kadar kötü ki motor belki aynı oranda benzin tüketiyor..belki daha da çok ama verimsiz çalışıyordu.

motorun calısmasını bölgedeki servisde ayarlamıslardır.

ankara servisi ile deniz seviyesindeki servis aynı karburatör hava ayarını yapmaz.

çünkü motorun calıstıgı düzenli nokta farklı olur.

bir ihtimalde hava filtresi kirlendiğinde yeterli hava geciremediğinde bu tepkiye

benzer tepki verir.

ethemm76
07 Ağustos 2014, 11:30
motorun calısmasını bölgedeki servisde ayarlamıslardır.

ankara servisi ile deniz seviyesindeki servis aynı karburatör hava ayarını yapmaz.

çünkü motorun calıstıgı düzenli nokta farklı olur.

bir ihtimalde hava filtresi kirlendiğinde yeterli hava geciremediğinde bu tepkiye

benzer tepki verir.

Benim problem hava filtresi ile ilgili değil. Bu konuda eminim. Çünki deniz seviyesine inildikçe sorun ortadan kalkıyor.

Ayrıca yüksek rakımlı bölgelerden satın alınan sıfır motosikletlerin..özellikle biraz daha bilgi sahibi olduğu için yazayım. Yeni kasa sıfır satın alınan cbf 150 ler için konuşuyorum. Ben Ankara yada daha yüksek rakımlı xxxx. şehrindeyim. Sıfır cbf 150 yada motosiklet satın aldım. Karbratör ayarımda, motoru satın aldığım gün servisten çıkmadan bu bölgenin düşük hava basıncı durumuna göre ayarlandı diye bişey duymadım. Daha sonralarıda böyle bir çalışma yapıldığına şahit olmadım. Ok. Ben duymamışta olabilirim. Belkide yapıyorlardır.

DKN
07 Ağustos 2014, 11:35
enjeksiyonlu olmadığı içindir

ethemm76
07 Ağustos 2014, 11:38
enjeksiyonlu olmadığı içindir

Evet. Katılıyorum.

gky
07 Ağustos 2014, 11:47
evet hem enjeksiyon degil hem hava sogutmalı bu problem kesinlikle rakım ile alakalı

rebel_punto
07 Ağustos 2014, 11:59
Yakıtı değiştirmeyi deneyin. Markadan markaya bile motosikletin karakteri değişiyor.

Ekonomi için shell full save 95 oktan tavsiye ederim. daha önce bp den alırdım. Shell in full savesi bariz daha uzun gidiyor. 10 yıldır kullanırım sıkıntı yaşamadım. Bir de genelde aynı yerden almaya çalışın.

kalafatoglu
07 Ağustos 2014, 12:20
Çok uzun yazmışsın hocam okumadım ama çok normal rakım yukseldıkce motorun oyle olması.karışım oranında oksijen fazla oluyordu sanırım o yuzden tekleme yapıyordu ancak rakım 1000 de olması garip zaten ankaranın rakımı 800 o zaman sen burda suremıcen

cenkito
07 Ağustos 2014, 12:29
Benim problem hava filtresi ile ilgili değil. Bu konuda eminim. Çünki deniz seviyesine inildikçe sorun ortadan kalkıyor.

Ayrıca yüksek rakımlı bölgelerden satın alınan sıfır motosikletlerin..özellikle biraz daha bilgi sahibi olduğu için yazayım. Yeni kasa sıfır satın alınan cbf 150 ler için konuşuyorum. Ben Ankara yada daha yüksek rakımlı xxxx. şehrindeyim. Sıfır cbf 150 yada motosiklet satın aldım. Karbratör ayarımda, motoru satın aldığım gün servisten çıkmadan bu bölgenin düşük hava basıncı durumuna göre ayarlandı diye bişey duymadım. Daha sonralarıda böyle bir çalışma yapıldığına şahit olmadım. Ok. Ben duymamışta olabilirim. Belkide yapıyorlardır.

bakımda yapılan ayarı yada ilk calıstırma anında düzensizlik olursa yapılan ayarları kast etmiştim.

servislerde dediğiniz gibi dur buraya uygun calısıyormu bir bakalım zihniyeti yok.

ama ilk calıstırma anında düzensizlik görürlerse elbet hava ayarına bakıyorladır

satoyama
07 Ağustos 2014, 13:07
rakım yükselince hava basıncı düşer, oksijen azalır. atmosferik basınçla çalışan motorlarımız bunu hemen belli eder. benim başıma hem karbüratör hemde enjeksiyonlu scooterlerimde çok geldi. en son gürcistan kazbegi kafkas dağlarında 4bin metreye yaklaşan yükseklikde scooterimin gaza tepkisi çok düştü. 20hp makina 10hp gibi oldu :) enjeksiyonlu motorların bu konuda bir artısı var. oksijen sensörü hava yakıt karışımını ayarladığı için rakım yükselinde kontağı açıp kapatmak ve o yükseklikteki rakıma göre enjeksiyonun ayar yapmasını sağlıyor baya faydası oluyor. turbonuz varsa bunlar sizi etkilemez :)

zihnigonen
07 Ağustos 2014, 13:16
bu tamamen rakım daha doğrusu hava basıncı ile ilgili bir durum. yani normal. her ne kadar konunun uzmanı olmasam da yıllardır formula 1 ve motogp yarışlarını takip ediyorum. spikerin bir tanesi pisti tanıtırken pistin yüksek rakımlı olduğunu, dolayısıyla hele bilmem şu kadar motorun güçsüz olacağından bahsetmişti.
40-50 metrelik rakımlı bir pist ile atıyorum 1000 metrelik rakımlı bir pist arasında yine atıyorum şu kadar beygir farkı var demişti.
ben sorunun böyle birşey olduğunu düşüyorum. hava basıncı az olunca benzin/hava karışımında hava daha az olacağından kaynaklanmıştır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------


rakım yükselince hava basıncı düşer, oksijen azalır. atmosferik basınçla çalışan motorlarımız bunu hemen belli eder. benim başıma hem karbüratör hemde enjeksiyonlu scooterlerimde çok geldi. en son gürcistan kazbegi kafkas dağlarında 4bin metreye yaklaşan yükseklikde scooterimin gaza tepkisi çok düştü. 20hp makina 10hp gibi oldu :) enjeksiyonlu motorların bu konuda bir artısı var. oksijen sensörü hava yakıt karışımını ayarladığı için rakım yükselinde kontağı açıp kapatmak ve o yükseklikteki rakıma göre enjeksiyonun ayar yapmasını sağlıyor baya faydası oluyor. turbonuz varsa bunlar sizi etkilemez :)

tam ben yazarken sen de yazıyormuşsun

Khutuck
07 Ağustos 2014, 15:44
Aynı durumu eski kasa (2008) CBF'le Antalya'ya giderken yaşadım. 1400m üstüne çıkınca motor isteksizleşiyor, tepkileri yavaşlıyor ve düzensizleşiyor. Son hızım da 100'den 85 civarına düşmüştü. Antalya'ya inince sorun tamamen düzeldi. Büyük olasılıkla karbüratör ayarlarıyla çözülebilecek bir sorun, ama zaten hep deniz seviyesinde olduğum için ihtiyaç yok.

ogzcngdk
29 Mart 2015, 01:31
tespitin büyük ihtimalle doğru, yeterli oksijen çekemediği için böyle yapıyor ben bursada yaşıyorum ama daha uludağa hiç motorla çıkmadım eskişehir ankara tarafınada geçmedim, yüksek rakıma çıkmadım yani :) aklımda bulunsun çıktığım zaman bende gözlemliycem bakalım motor ne tepki vericek

aradan 7 ay geçmiş, ben ocak ayında eskişehire gittim. İnegöle kadar herşey normaldi ancak mezitler bölgesine gelip virajlı ve sonu olmayan rampalar başlayınca hızım 110 km/h den 70-80 lere kadar düştü. 3. vitese bile düştüğüm oldu. rakım olarak 800-900 mt ye çıkmış olmama rağmen hemde. dönüşte inegöle geldiğimde motor kendine geldi.

bu yolculuğun ardından 1000 km kadar şehir içi sürdüm ve motor 5 litreye yakın yakıyordu. e yeter artık bir bakıma sokalım şunu dedim ve subap ve karbratör ayarı yaptırdım, yakın zamanda yeniden eskişehire gidicem bu sefer olacakları yine buraya yazarım.

mterayes26
29 Mart 2015, 03:24
Cbf torksuz bir makine arkadaşım eğim TORK ister bugun bajaj boxer 150 ile araziye girdim % 25 eğim çatır çatır tırmandı

MaMi_33
29 Mart 2015, 04:01
Cbf torksuz bir makine arkadaşım eğim TORK ister bugun bajaj boxer 150 ile araziye girdim % 25 eğim çatır çatır tırmandı

Çok alakasız Boxere bağlaman..Konu Yüksek rakımda oksijenin az olması :farao:

mterayes26
30 Mart 2015, 14:29
Çok alakasız Boxere bağlaman..Konu Yüksek rakımda oksijenin az olması :farao:


Alakasız olduğu için performans düşmüyor

ogzcngdk
30 Mart 2015, 22:09
Alakasız olduğu için performans düşmüyor

eray hocam gözünüzden kaçmış sanırım, dağ yolunun eğimi ya %10 yada %7 gibi birşey, aralıksız 30 km boyunca ve virajlı. sizin bahsettiğiniz eğim sanıyorumki kısa mesafeli bir yokuş. gaz açtığımızda yüksek devirde çoğu motor çıkar.

MaMi_33
30 Mart 2015, 23:09
Alakasız olduğu için performans düşmüyor

Hocam hala anlayamadınız galiba.Şöyle örnek veriyim ben mersinin kıyı kesiminde oturuyorum Karbüratörlü motosikletle kıyıda yaptığım hava ayarıyla toroslara çıkmaya kalktığımda rakımdan dolayı oksijenin az olması hava ayarını bozuyor.pistona giden havanın azalmasıyla rolanti düşüyor ve motosikletin devirlenmesi uzun sürüyor.Bu karbüratörlü motosikletler için genelde böyle.Yani 1 rakımda boxerinize hava ayarı yapsak sonrasında 1500 rakıma çıksak olasılıkla boxerinizin performansıda düşecektir..

Nikkfurie
30 Mart 2015, 23:30
atmosfer basıncını ilk defa 1643 yılında İtalyan bilim adamı Evangelista Torricelli keşfetmiştir...


ethemm76 nikli arkadaşımız ise atmosfer basıncı keşfedilmez yaşanır diyerek 372 yıl sonra kendini dağlara vurmuştur :)


hocam 2000 metrede çekiş kaybı yaşaman gayet doğal bu motor şişmesinden kaynaklanmıyor,5000 metreye çıksaydın o motor hiç çalışmayacaktı...

myagdi
31 Mart 2015, 00:21
rakım yükseldikçe havanın yoğunluğu azalır. deniz seviyesinde motor 150 cc. hava emdiğinde içindeki oksijen miktarı daha fazla; yüksek rakımda daha az olur.

markası, modeli, teknolojisi ne olursa olsun tüm motorlar bundan etkilenir ve yüksek rakımda güç kaybı yaşar. size tuhaf gelecektir, elektrik motorlarının, hatta brülörlerin bile gücü yüksek rakımda düşer.

örnek olarak volvo penta kataloğunda, 1000 metreden sonra her 500 metrede motor gücünün %7-10 düşeceği ifade edilmiştir. bu durum aşağı yukarı tüm markalar için geçerlidir. 3000 metre rakımda, (3000-1000)x10% hesabıyla 100 beygirlik motorun 80 beygire düşeceğini söylüyor abiler.

gamak elektrik motorlarının kataloğunda da, motor gücünün 2000 metre irtifada %95'e, 3000 metrede %90'a ve 4000 metrede %80'e düşeceği ifade edilmiş.

gelelim "ben neden hissetmiyorum" diyen arkadaşların cevaplarına. cbf 150'nin motor gücü, yuvarlak hesap 12 beygir. düz yolda, bir kişiyle tıngır mıngır gitmesi için gerekli güç 1 beygir olsun. aynı durumda, düz yolda tıngır mıngır giden bir gs-1200 de bilemediniz 1.5 beygire ihtiyaç duyar. ihtiyaç duyulan güç, yüklü ağırlıklarının birbirine oranı ile değişir diyelim, olayı daha karmaşıklaştırmamak için şimdilik rüzgar direncini dikkate almayalım.

yokuş çıkan yüklü cbf 150'nin 10 beygire ihtiyacı olsun. aynı hızda, aynı yükle yokuş çıkan gs-1200 bu durumda 15 beygire ihtiyaç duyar. garibin zaten 12'si vardı 2'sini yüksek irtifadan kaybetti, öksürmeye başlar. berikinde beygir çok; %20'si kaybolsa bile ihtiyacının birkaç katı daha beygir var, tabii irtifaya yokuşa bana mısın demiyor.

siz sormadan ben cevaplayayım; madem 30'unu, bilemedin 50'sini ancak kullanıyoruz fazladan 60-70 beygiri neden besliyoruz? hani rüzgar direnci demiştim ya; onu yenmek ve belli hızlara çıkabilmek için.

mterayes26
31 Mart 2015, 02:16
Tek şunu çok net savunurum hava soğukken enfes zevk veriyor çünkü beygir artıyor bu da 500 mt yukarda oluyor , nemli yerde ise motor çalışmıyor bu motor boxer 150 değil vn 800

Boxer benım degıl arkdasın , fakat eskişehirde türkmen dağlarına vuruyorum 2 kişi utanmasa 2 den düşmeyecek 1 de keçi gibi tırmandı 2 kişi = 180 kg .

Bazı amcalar birşeyleri ispatlamış doğru da bazen olaylar yön değişebiliyor , tamam ben kalın kafa bir cahilim ama bu böyle