admin
18 Temmuz 2014, 18:12
Son on yıldır, motosiklet sektöründeki iyiye doğru gidişin başlıca aktörleri, bilinçli tüketici olarak biz motosiklet sürücüleriyiz. Sosyal medya paylaşımlarında bilinçlenmemiz açısından, en fazla bilgi ve tavsiye aktarımını motosiklet konularında görüyoruz.
Hangi arkadaşımız bir motosiklet alacaksa ya da almışsa ilk önce motosiklet forumlarında bununla ilgili, teknik ve fotoğraflı bilgiler paylaşıyor. İlk motorum olan ve hâlâ üzerinde keyifle dolaştığım Kanuni Tiger 250 model motorumun bütün bilgi araştırmasını motosiklet sitelerinde yapmıştım. Www.motosiklet.net sitesinde de ilgimi çeken konulardan fazlasıyla yararlandım. Benzer sitelerde birçok marka ve modelin iyi tarafı, kötü tarafı her şey en açık şeklinde yer alıyor.
Her motorun bir ustası olur
Motosikletimizi ayrı bir değerle sahipleniyoruz, sanki canımızdan bir parça gibi… Durum böyle olunca da, onunla ilgili ne varsa detaylı bir şekilde bilgilenmeye çalışıyoruz. Bütün bu kişisel girişimlerimizin son noktasında ise, motorumuzu teslim ettiğimiz servis ustası geliyor. Her zaman iddia ederim; “her motorun bir ustası olur” diye. Sıfır kilometreden binlerce kilometreye kadar gereken tüm servis hizmetleri ve parça değişimleri, yetkili servislerde sizin için açılmış kayıt formunda saklanır. Belli kilometrelere geldiğimizde bazı parçalar temizlenir, bazıları değişir. Sonuçta; yollarda daha güvenli ve keyifli zaman geçiririz.
Çok uzun mesafelere gaz açtığım zaman, belli yerlerde servis ustamdan uzakta olduğum için, yapılması gereken bakımlar için önce ona bir telefon eder, sonrasında ilk servis atölyesinde ustamın yönlendirdiği şekilde gereken bakımı yaptırırım. Yıllarca bu prensibimden ödün vermedim. Çünkü ustama güveniyorum. Onun, bana dediklerini uyguladığım için güvenle ve keyifle yollarda gaz açıyorum.
Ucuz işçilik ve yan sanayii
Motosiklet ustasının bu güvene layık olması, meslek kariyerindeki bence en önemli ödülüdür. Ufacık bir parça dahi olsa, baştan savma işçilikle değiştirildiğinde, sonucu çok kötü olan olaylara sebep olabilir. İşçiliği ucuz diye, yan sanayi kullanıyor, çok ucuza çıkarıyor diye olması gereken teknik müdahalelerden kaçmak, bu ekonomik sebeplerden ustayı değiştirmek etik bir davranış değil.
Eğer motosikletimizi seviyorsak, bu sevginin oluşmasında arkasındaki gizli kahramanların çok büyük katkısı var. Her zaman saygıyla ve sevgiyle ustamı anarım. Sadece servis zamanlarında değil, her fırsatta hal-hatır sormak için de olsa arar, gider dost temasımı sürdürürüm.
Her ustanın bu güvene layık olmasını, her motorcunun da yürekten inandığı bir ustasının olmasını dilerim. Şansınız, farınız açık, kaskınız başınızda olsun!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kortej sürüşünde disiplin
Milli bayramlarımızın ve festival zamanlarının olmazsa olmazlarındandır, motosiklet tutkunlarının belli bir disiplin ve düzen içinde ağır aksak saygı sürüşleri…
Motosikletlerin şanlı bayrağımızla süslenip, Atatürk posterleriyle gruplar halinde şehir merkezinde turlamak, tören meydanında saygı duruşu ve çelenk koymak…
Bu ülkede motorcu olmanın en güzel taraflarından biridir kortej oluşturmak.
Bu sene festivaller açısından çok zengin bir dönem başladı. Çadır, kamp ateşi, yeni dostluklar, uzun veya kısa fark etmez, yollarda gaz açmalar ve festival alnında buluşmalar. Her festival programında eğlencenin, sanatın ve kucaklaşmanın dışında mutlaka kortej sürüşü de vardır. Motorcunun kendi gibi sevdalı yol arkadaşlarıyla belli bir disiplin ve görkem içinde gövde gösterisidir bu toplu sürüşler.
Belli kuralları var
Her şeyin bir kuralı olduğu gibi kortej sürüşlerinin de belli kuralları vardır. Bu kuralların ışığında selametle ve azametle kendimizi anlatırız. Bizi destekleyen trafik ekipleri de bu saygının ölçüsünde bizlere yardımcı olur. Festival veya milli bayram etkinliklerinde kamp alanından, hareket noktasından trafikçi jandarma-polis eşliğinde belli bir düzen içinde çıkıp hedeflenen güzergâhtan tören alanına gidilir. Bu arada yollardaki kavşak ve önemli noktalarda trafik yetkilileri gereken önlemi alır. Motosiklet grup liderlerinin önderliğinde önceden konuşulan detaylar aynen uygulanarak günün anlamına uygun bir sürüş gerçekleştirilir.
En son 19 Mayıs kutlamalarında Antalya motor gruplarını bir araya getiren çok başarılı bir kortej oluşturuldu. Motorize07 ekibinin önderliğinde başkan Selçuk Güleç’in günler öncesinden sosyal medyada organize ettiği bu “Saygı Sürüşü” motorlarıyla katılan arkadaşların dışında, bu işe sponsor olarak, tören alanında ikramları üstlenen motosiklet sektöründeki arkadaşların da desteğiyle muhteşem bir etkinliğe dönüştü.
Motosiklet sevdalıları olarak, her yola çıktığımızda, her gaz açtığımızda bir kortej disiplininde yol almaya çalışalım. Yüzlerce motorcunun içinden biri hata yaptığında diğer bütün arkadaşların adını lekeliyor. Motorcu olmak ayrıcalıktır. Disiplin ve cesaret ister, eğitim ister, dayanışma ister. Her günümüzü bir kortejin saygınlığında yaşamak dileğiyle, yolunuz farınız ve şansınız açık, kaskınız başınızda olsun.
http://imageshack.com/a/img836/1874/zukg.jpg
Motosikletli Yaşam - Alpaslan Apak - Motorcuların HULK abisi..
Kaynak: Milliyet Akdeniz
Hangi arkadaşımız bir motosiklet alacaksa ya da almışsa ilk önce motosiklet forumlarında bununla ilgili, teknik ve fotoğraflı bilgiler paylaşıyor. İlk motorum olan ve hâlâ üzerinde keyifle dolaştığım Kanuni Tiger 250 model motorumun bütün bilgi araştırmasını motosiklet sitelerinde yapmıştım. Www.motosiklet.net sitesinde de ilgimi çeken konulardan fazlasıyla yararlandım. Benzer sitelerde birçok marka ve modelin iyi tarafı, kötü tarafı her şey en açık şeklinde yer alıyor.
Her motorun bir ustası olur
Motosikletimizi ayrı bir değerle sahipleniyoruz, sanki canımızdan bir parça gibi… Durum böyle olunca da, onunla ilgili ne varsa detaylı bir şekilde bilgilenmeye çalışıyoruz. Bütün bu kişisel girişimlerimizin son noktasında ise, motorumuzu teslim ettiğimiz servis ustası geliyor. Her zaman iddia ederim; “her motorun bir ustası olur” diye. Sıfır kilometreden binlerce kilometreye kadar gereken tüm servis hizmetleri ve parça değişimleri, yetkili servislerde sizin için açılmış kayıt formunda saklanır. Belli kilometrelere geldiğimizde bazı parçalar temizlenir, bazıları değişir. Sonuçta; yollarda daha güvenli ve keyifli zaman geçiririz.
Çok uzun mesafelere gaz açtığım zaman, belli yerlerde servis ustamdan uzakta olduğum için, yapılması gereken bakımlar için önce ona bir telefon eder, sonrasında ilk servis atölyesinde ustamın yönlendirdiği şekilde gereken bakımı yaptırırım. Yıllarca bu prensibimden ödün vermedim. Çünkü ustama güveniyorum. Onun, bana dediklerini uyguladığım için güvenle ve keyifle yollarda gaz açıyorum.
Ucuz işçilik ve yan sanayii
Motosiklet ustasının bu güvene layık olması, meslek kariyerindeki bence en önemli ödülüdür. Ufacık bir parça dahi olsa, baştan savma işçilikle değiştirildiğinde, sonucu çok kötü olan olaylara sebep olabilir. İşçiliği ucuz diye, yan sanayi kullanıyor, çok ucuza çıkarıyor diye olması gereken teknik müdahalelerden kaçmak, bu ekonomik sebeplerden ustayı değiştirmek etik bir davranış değil.
Eğer motosikletimizi seviyorsak, bu sevginin oluşmasında arkasındaki gizli kahramanların çok büyük katkısı var. Her zaman saygıyla ve sevgiyle ustamı anarım. Sadece servis zamanlarında değil, her fırsatta hal-hatır sormak için de olsa arar, gider dost temasımı sürdürürüm.
Her ustanın bu güvene layık olmasını, her motorcunun da yürekten inandığı bir ustasının olmasını dilerim. Şansınız, farınız açık, kaskınız başınızda olsun!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kortej sürüşünde disiplin
Milli bayramlarımızın ve festival zamanlarının olmazsa olmazlarındandır, motosiklet tutkunlarının belli bir disiplin ve düzen içinde ağır aksak saygı sürüşleri…
Motosikletlerin şanlı bayrağımızla süslenip, Atatürk posterleriyle gruplar halinde şehir merkezinde turlamak, tören meydanında saygı duruşu ve çelenk koymak…
Bu ülkede motorcu olmanın en güzel taraflarından biridir kortej oluşturmak.
Bu sene festivaller açısından çok zengin bir dönem başladı. Çadır, kamp ateşi, yeni dostluklar, uzun veya kısa fark etmez, yollarda gaz açmalar ve festival alnında buluşmalar. Her festival programında eğlencenin, sanatın ve kucaklaşmanın dışında mutlaka kortej sürüşü de vardır. Motorcunun kendi gibi sevdalı yol arkadaşlarıyla belli bir disiplin ve görkem içinde gövde gösterisidir bu toplu sürüşler.
Belli kuralları var
Her şeyin bir kuralı olduğu gibi kortej sürüşlerinin de belli kuralları vardır. Bu kuralların ışığında selametle ve azametle kendimizi anlatırız. Bizi destekleyen trafik ekipleri de bu saygının ölçüsünde bizlere yardımcı olur. Festival veya milli bayram etkinliklerinde kamp alanından, hareket noktasından trafikçi jandarma-polis eşliğinde belli bir düzen içinde çıkıp hedeflenen güzergâhtan tören alanına gidilir. Bu arada yollardaki kavşak ve önemli noktalarda trafik yetkilileri gereken önlemi alır. Motosiklet grup liderlerinin önderliğinde önceden konuşulan detaylar aynen uygulanarak günün anlamına uygun bir sürüş gerçekleştirilir.
En son 19 Mayıs kutlamalarında Antalya motor gruplarını bir araya getiren çok başarılı bir kortej oluşturuldu. Motorize07 ekibinin önderliğinde başkan Selçuk Güleç’in günler öncesinden sosyal medyada organize ettiği bu “Saygı Sürüşü” motorlarıyla katılan arkadaşların dışında, bu işe sponsor olarak, tören alanında ikramları üstlenen motosiklet sektöründeki arkadaşların da desteğiyle muhteşem bir etkinliğe dönüştü.
Motosiklet sevdalıları olarak, her yola çıktığımızda, her gaz açtığımızda bir kortej disiplininde yol almaya çalışalım. Yüzlerce motorcunun içinden biri hata yaptığında diğer bütün arkadaşların adını lekeliyor. Motorcu olmak ayrıcalıktır. Disiplin ve cesaret ister, eğitim ister, dayanışma ister. Her günümüzü bir kortejin saygınlığında yaşamak dileğiyle, yolunuz farınız ve şansınız açık, kaskınız başınızda olsun.
http://imageshack.com/a/img836/1874/zukg.jpg
Motosikletli Yaşam - Alpaslan Apak - Motorcuların HULK abisi..
Kaynak: Milliyet Akdeniz