PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Yamaha MT 125 - Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13

Faen
11 Nisan 2015, 03:54
yakıt kaç litre yakıyor ortalama merak ettim, 12.250 olmuş sahiden abartı fiyat kusura bakmayın.
tipi güzel hoş dikkat çekiyoda sonuçta 125cc, dunlop lastikli kawasaki Z250'nin fiyatı şuan 11.676, Abs'lisi 12.982.
el insaf yani, mt 125'de şaşırmışlar.

Bu arada bir dipnot geçmek istiyorum; Michelin Pilot lastikleri MT-125'in. Dunlop'tan iyi olduğunu düşünüyorum.

sertturk
12 Nisan 2015, 10:31
125 lik motora gore fazlaca abarti var. Pulsar 200 ns dandik lastikle bile bu motordan daha oturakli bir gidisi vardi diyebilirim. Kaymazdi demiyorum dikkat edelim oturakli daha guven verici idi. En begenmedigim yani tek kisilik spor arac hesabi olmus. Arkaya aldigin yolcunun can guvenligi yok denebilecek kadar. Artci nin ne tutabilicegi tutamak var nede sigabilicegi sele. Sofor selesi bayabi genisken artci ondekine sarilsa olmuyor arkada tutuncak tek bir parca bulamiyor. Vites dusururken bile arka teker kut kut vuruyor. Ayrica on fren dokunmayla kitliyor ve amartisor cok sert. On arka teker mesafesi kisami bilmiyorum profesyonel arkadaslar daha iyi bilir ama bana teker ustunde gidiyor hissi verdi. Yani baslangic motoru diye dusunenler varsa buyuk hataya duser. Hem parcalari cok pahali hem de kucuk cc motor sinifina gore fazlaca profesyonel gorunumlu kaba iri ve sert bor motor diyebilirim. Simdilik benden bu kadar. Saygilar Allah kaza bela vermesin kimseye...

s.e.c
12 Nisan 2015, 11:39
Arkadaşlar fiyat olayına illede 125 lik 250 lik olarak bakmayın. Motosiklette o kadar çok bileşen varki, ince hesaba girsek belkide z250sl den daha iyi bir fiyat performans bile cıkarabilir bu mt 125.
En basitinden ön maşaya bakın aynı büyük cc lerdeki gibi ters ve gerçekten kaliteli. Yada gösterge paneline bakın, benim 1000rr da bile yok o kadar fonksiyon.
Elciklere, fren manetlerine arka amortisöre bakın. O 250 liklerin hepsinden daha kaliteli, eger r25 i bu bileşenler ile sunsalardı, emin olun en az 17000 tl olurdu.
Yani isteyen, sadece güce bakar 250 cc alır, isteyen az yaksın ama profesyonel makinem olsun der mt125 alır.
Ben olsam sanırım z250 sl alırdım ama mt125 cokta pahalı degil bence.

sertturk
12 Nisan 2015, 13:31
Arkadaşlar fiyat olayına illede 125 lik 250 lik olarak bakmayın. Motosiklette o kadar çok bileşen varki, ince hesaba girsek belkide z250sl den daha iyi bir fiyat performans bile cıkarabilir bu mt 125.
En basitinden ön maşaya bakın aynı büyük cc lerdeki gibi ters ve gerçekten kaliteli. Yada gösterge paneline bakın, benim 1000rr da bile yok o kadar fonksiyon.
Elciklere, fren manetlerine arka amortisöre bakın. O 250 liklerin hepsinden daha kaliteli, eger r25 i bu bileşenler ile sunsalardı, emin olun en az 17000 tl olurdu.
Yani isteyen, sadece güce bakar 250 cc alır, isteyen az yaksın ama profesyonel makinem olsun der mt125 alır.
Ben olsam sanırım z250 sl alırdım ama mt125 cokta pahalı degil bence.

Haklisin bende ayni seyi soyledim parca kalitesi yuksek ama 125 cc motor ulkemizde yeni baslayana hitap ediyor. Ve yeni baslayan icin fazla ca dusup kalkacagi ve hatta allah korusun kaza yapmasina musait bir motor bence. Bir adet tek ayna sordum servisine 90 tl dedi. Simdi yeni baslayan icin soru su? Kac kere dusme hakkimiz olucak acaba :). 125 lik bir motora did marka zincir ne bileyim boyle bir sase aksam edavat mishel pilot lastik on masa vs biraz fazlaca abarti olmus. Alinmazmi alinir. Bence yeni baslayan yedek parca servis ucretlerini dusunup bir kere de karar vermesin. Nacizane uyari mahiyetinde. Hak veren olur demek istedigime sanirim :)

s.e.c
12 Nisan 2015, 16:15
O zaman kısaca zengin motoru desek, özetlesek olabilir sanki :)

mm33
14 Nisan 2015, 13:19
Arkadaşlar son iki sayfada yorumları okudum bende sizin gibi düşündüğüm çok nokta var mesela mt 125 almadan önce mersinde bayiye gittim kardeşi ninja sl 250 modeline baktım mobilet gibi ve kalite yerlerde, inazumayı düşündüm bayide yok, ilgilenmiyorlar bile ve fiyatı sürekli yükseliyor... ktm düşündüm g.ttim ikinci elini test ettim bayideki motoru üzerinde çok eğrelti durdum bana hitap etmedi açıkçası... sonra pulsara baktım rezalet...hiç aklımda yokken yamah bayisinin önünden geçerken motoru gördüm ilk görüşte aşk ve ertesi gün aldım... iyikide almışım diyorum zevkle geziyorum 200 km lik uzun yolu 2buçuk saatte gittim zevkle...yakıt ortalama 1.9 litre daha ne olsun... sonuç olarak yamaha fiyat politikası ile çooook ayıp etti lansman diye çıkarıp sonra kitliyorlar millete bende kınıyorum yamahayı... ayrıca unutmadan kalite olarak r25 den ve saydığım motorlardan bir iki gömlek yukarıda ve 2015 fiyatı 11 bini geçmemeliydi...

Majeonline
14 Nisan 2015, 14:39
Selam arkasaslar oncelikle bir problemim var bu konuda yardiminiza ihtiyacim var. Dun trafikte ilerlerken birden motor saati sifirladi ve 800 km den beri 1.8 L olan yakit ortalamasida sifirlandi. Sadece trafikte isiklarda motoru vitesde stop etirdim ve vitesde calistirdim. Sebebi ne olabilir servise gitmem gerekiyor mu?

Simdi gelelim motor hakkindaki dusuncelerime. Motoru yaklasik 800km dir her turlu yol kosulunda kullandim ve sunu soylemek istiyorum yakit olarak enfes bir sehir ici motoru. İse motorla gidip geliyorum. Bazen yagmurdan dolayi 4-5 gun binmedigim gunler oldu ama tek marsda calisti arkadasimin mondiali calistirirken gaz vermesine ragmen genellikle stop eder. Motorun pek artciya musait olmadigi konusuna katiliyorum ancak arkada ufak tefek bir bayan rahat edebilir. Vites dusururken vurma konusuna katilmiyorum eger dogru vites degistirmesini biliyorsaniz vurma falan yok ve takir takır geciyor.. Selesi cok rahat v ferah avadanligina 2 adet disk kilidi ve ruhsati aliyor. Lasikler guven veriyor. Hizlanmalari diger 125 liklerle kiyaslanmayacak dercede iyi. Sekli 10 numara herks bakiyor. Uzun yol konusunda evet kimi kullaniciyi tatmin etmeyebilir.. Ama sehir ici icin bundan daha estetik ve kalitli bir motor yok bana gore.. Amatisorler bana gore tam kararinda ne cok sert ne cok yumusak olmasi gerektigi gibi gidisi cok oturakli bu konudaki olumsuz goruslere katilmiyorum motoru faal kullanan birisi olarak..

Telefondan yazdigim icin bazi imla hatalari olmus olabilir

Faen
14 Nisan 2015, 18:17
125 lik motora gore fazlaca abarti var. Pulsar 200 ns dandik lastikle bile bu motordan daha oturakli bir gidisi vardi diyebilirim. Kaymazdi demiyorum dikkat edelim oturakli daha guven verici idi. En begenmedigim yani tek kisilik spor arac hesabi olmus. Arkaya aldigin yolcunun can guvenligi yok denebilecek kadar. Artci nin ne tutabilicegi tutamak var nede sigabilicegi sele. Sofor selesi bayabi genisken artci ondekine sarilsa olmuyor arkada tutuncak tek bir parca bulamiyor. Vites dusururken bile arka teker kut kut vuruyor. Ayrica on fren dokunmayla kitliyor ve amartisor cok sert. On arka teker mesafesi kisami bilmiyorum profesyonel arkadaslar daha iyi bilir ama bana teker ustunde gidiyor hissi verdi. Yani baslangic motoru diye dusunenler varsa buyuk hataya duser. Hem parcalari cok pahali hem de kucuk cc motor sinifina gore fazlaca profesyonel gorunumlu kaba iri ve sert bor motor diyebilirim. Simdilik benden bu kadar. Saygilar Allah kaza bela vermesin kimseye...

Kendin söylüyorsun; ''tek kişilik spor araç'' evet bu motosiklet tek kişilik spor araç gibi. Tercih işte. Kimisi Bentley sever, kimisi Ferrari ister. Fiyatları aynı ama kullanım alanları farklı. Ha bir de Pulsar daha oturaklı demişsin, ona baya bir güldüm. Hayır yani Pulsar'a binmesem tamam diyeceğim. Yahu MT'nin süspansiyonları belli, lastikleri belli. Bir motosikleti eleştireceğim diye komik duruma düşüyorsun. Yapma etme. O naylon lastiklerle daha oturaklıydı ha? Fren dokunmayla kilitliyor ha? Vay anasını. Şaşırdım vallahi. Demek ki Yamaha bu işi bilmiyor. Bajaj'dan çok şey öğrenmesi gerek :)

grytamay
15 Nisan 2015, 10:36
motorda cahilim ama pulsarla mt-125 lütfen kıyaslamayın komık oluyor gercekten duke felanla karsılastırın

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------


Arkadaşlar fiyat olayına illede 125 lik 250 lik olarak bakmayın. Motosiklette o kadar çok bileşen varki, ince hesaba girsek belkide z250sl den daha iyi bir fiyat performans bile cıkarabilir bu mt 125.
En basitinden ön maşaya bakın aynı büyük cc lerdeki gibi ters ve gerçekten kaliteli. Yada gösterge paneline bakın, benim 1000rr da bile yok o kadar fonksiyon.
Elciklere, fren manetlerine arka amortisöre bakın. O 250 liklerin hepsinden daha kaliteli, eger r25 i bu bileşenler ile sunsalardı, emin olun en az 17000 tl olurdu.
Yani isteyen, sadece güce bakar 250 cc alır, isteyen az yaksın ama profesyonel makinem olsun der mt125 alır.
Ben olsam sanırım z250 sl alırdım ama mt125 cokta pahalı degil bence.
vala yorum on numara bes yıldız bilen anlıyan beli oluyor

sertturk
15 Nisan 2015, 10:47
Kendin söylüyorsun; ''tek kişilik spor araç'' evet bu motosiklet tek kişilik spor araç gibi. Tercih işte. Kimisi Bentley sever, kimisi Ferrari ister. Fiyatları aynı ama kullanım alanları farklı. Ha bir de Pulsar daha oturaklı demişsin, ona baya bir güldüm. Hayır yani Pulsar'a binmesem tamam diyeceğim. Yahu MT'nin süspansiyonları belli, lastikleri belli. Bir motosikleti eleştireceğim diye komik duruma düşüyorsun. Yapma etme. O naylon lastiklerle daha oturaklıydı ha? Fren dokunmayla kilitliyor ha? Vay anasını. Şaşırdım vallahi. Demek ki Yamaha bu işi bilmiyor. Bajaj'dan çok şey öğrenmesi gerek :)

Benim ikileme yaparak ustune basdigim nokta suydu kardes, motor arka masa mesafesi, yani bilmiyorsan soyleyeyim. Simdi motoru ayaklik konumuna al ve tam olarak yan dan bak. Gorecegin sey su , motorun arka mada ve sele kuyrugu cok kisa gorunucek. Bu fa iki teker arasi mesafenin kisa oldugu anlamina gelir. Ben tam emin olamadigimdan profesyonel arkadaslar bu mesafenin yeterli olup olmadigini daha iyi bilir diyede belirttim. Art niyet ariyosan soyledigim her seyden bir art niyet cikartabilirsin o ayri. O mesafenin kisa olusu benim icin su anlami ifade ediyor belirteyim. Niye belirtiyorum onuda belirteyim, kit bilgiyle kendini prof oldum zanneden ler cikipta her dedigime bir anlam yukleyipte tekrar tekrar aciklama yapmamak icin. Neyse teker arasi mesafe kisaligi motorun cabuk tepkimesine neden oluyor. Yani kalkis ve hiz dusurmelerde sarsilma ve tekere gelme yada vurmasina neden oluyor. Simdi bu motor naked bir motor ve zaten yuksekte bir motor haklimiyim hakliyim. Eger bu mesafe kisaysa motorun lastigi ne olursa olsun motor kullanmanin bazi puf noktalarini bilmeyen biri yada henuz motora alismamis biri virajlarda vs lastige yada kendine asiri guveni gelirse "yav birisi bu motorun lastigi kaliteli " demisdi der ve kulagini cinlatir. Kisa teker mesafeli motorda gazi bi anda acarsan arka kayar yana atar. Simdi yeni yeni motora alisan biri viraj alirken vitesi pata kute dusurse yada bi anda virajda gaz acsa bu motorun arkasinin onu gecmemesi kacinilmaz olabilir. Ben profesyonelim demiyorum lastik farkida ortada belirttim ancaj benim dikkat cekmek istedigim nokta baskaydi sen aldin nereye cekdin. Bunca aciklamadan sonra sunuda ekliyeyim 1000 lik motor kullananlar profesyonel sayilir misal cok basit bir is degil. Sonuc olarak onlarda kaza yapabiliyor. Demekki kazada sadece motorun ustunde durabilmek yeterli degil...!

Faen
15 Nisan 2015, 14:52
Yahu arkadaş senin söylediğin şey belli :) Pulsar daha oturaklıymış. Bunu dedin mi demedin mi? Ben bir tarafa çekmiyorum söylediklerini. Ne yazdıysan onu söylüyorum. Kıt bilgiyle kendimi de prof sanmıyorum senin gibi. Ben iki motosikleti de denedim, sürdüm, viraja girdim, çıktım. Senin gibi ''yahu bunun teker mesafesi kısa bu motosiklet kayar'' diye sallama bir bilgi de vermiyorum. Teker mesafesi herşey değildir. Süspansiyon ve lastik kalitesi herşeydir ama. Bilmediği konuda ahkam kesen sensin şu durumda. Koskoca Yamaha mühendisleri düşünememiş de sen bunları düşünmüşsün. Burada da atıp tutuyorsun. Karşılıklı atışmaya dönmesin şu muhabbet. Sadece mantıkmı argümanlarla gel bana ben de tamam kardeşim haklısın diyeyim.
Ha örnek verdiğin Pulsar'ın aks mesafesi yani tekerlekler arası mesafesi 1363mm MT 125'in aks mesafesi 1355mm. Aç teknik özelliklerine bak boş konuşmadan önce. Sen diyorsan ki, lastik ve süspansiyon farkına rağmen, 8mm (1cm bile değil bak sadece 8mm) bu kadar çok şey değiştiriyor, ben susarım. Daha da muhattap olmam.
Göz var izan var.

sertturk
15 Nisan 2015, 17:47
Neyse Paşa m senin dedigin gibi olsun. Ben ne demek istedigimi anlatamiyorum sanirim. Sen dogrusun diyim ben cahilim kusura bakma...

Faen
15 Nisan 2015, 18:51
Neyse Paşa m senin dedigin gibi olsun. Ben ne demek istedigimi anlatamiyorum sanirim. Sen dogrusun diyim ben cahilim kusura bakma...

estağfurullah.

sertturk
16 Nisan 2015, 15:44
Selam arkasaslar oncelikle bir problemim var bu konuda yardiminiza ihtiyacim var. Dun trafikte ilerlerken birden motor saati sifirladi ve 800 km den beri 1.8 L olan yakit ortalamasida sifirlandi. Sadece trafikte isiklarda motoru vitesde stop etirdim ve vitesde calistirdim. Sebebi ne olabilir servise gitmem gerekiyor mu?

Simdi gelelim motor hakkindaki dusuncelerime. Motoru yaklasik 800km dir her turlu yol kosulunda kullandim ve sunu soylemek istiyorum yakit olarak enfes bir sehir ici motoru. İse motorla gidip geliyorum. Bazen yagmurdan dolayi 4-5 gun binmedigim gunler oldu ama tek marsda calisti arkadasimin mondiali calistirirken gaz vermesine ragmen genellikle stop eder. Motorun pek artciya musait olmadigi konusuna katiliyorum ancak arkada ufak tefek bir bayan rahat edebilir. Vites dusururken vurma konusuna katilmiyorum eger dogru vites degistirmesini biliyorsaniz vurma falan yok ve takir takır geciyor.. Selesi cok rahat v ferah avadanligina 2 adet disk kilidi ve ruhsati aliyor. Lasikler guven veriyor. Hizlanmalari diger 125 liklerle kiyaslanmayacak dercede iyi. Sekli 10 numara herks bakiyor. Uzun yol konusunda evet kimi kullaniciyi tatmin etmeyebilir.. Ama sehir ici icin bundan daha estetik ve kalitli bir motor yok bana gore.. Amatisorler bana gore tam kararinda ne cok sert ne cok yumusak olmasi gerektigi gibi gidisi cok oturakli bu konudaki olumsuz goruslere katilmiyorum motoru faal kullanan birisi olarak..

Telefondan yazdigim icin bazi imla hatalari olmus olabilir


Arkadaşlar Benim üstünde durdugum şey şuydu aslında belki tekrar okursanız daha iyi anlaşılır. 125 cc başlangıç motoru olarak düşünen arkadaşlar için bir uyarıydı, vitesli motora yada ilk defa motor kullanacaklara gidecek bir motor değil ..! Nedeni parça kalitesi fiyatı vs vs vs... İlk kez motora başlıyıcak adamın altında bu motora yazık olur, hemde adamın cebinden çıkıcak paralara. Pulsarla kıyaslama yapmadım kıyaslama komple yapılır, gaz tepkisi pulsar kadar atak olduğunu yani 200cc biri 125 cc ve bu motor adamın altında durmuyor oldukça kıvrak ve hafif. Şimdi bu ataklıkla gaz tepkısıyle pulsar biraz daha agır oturaklı duruyor baabında soyledım. Küt KÜT vurma işi bilindiği gibi yeni başlayan arkadaşların alışma sürecinde çoğu kez başlarına gelir yaparlar. 4 cü viteste kırmızı ışıkta dururlar. Benım aldıgım motor 2 nci el ve 8 aylık balatası bitmişti değiştim. Başlangıç motoru olmaması için uyarmaya çalıştıgım küçük cc olmasına ragmen güzel bir motor. ÖZETİ BUYDU :)

Majeonline
17 Nisan 2015, 13:45
Goruslerinize yer yer katiliyorum. Evet ilk motor olarak pahali sayilir. Bu arada benim ilk motorum ve daha once hic tecrubem yoktu. Motorumu da bu forumdan ertandu nickli arkadasdan aldim.
Normalde pulsar almayi dusunuyordum 3-4 kez gidip baktim evet oda cok guzel motor ama pulsar formunu biraz kurcalayinca benim gibi bir acemi icin sorun cikarabilecegi dusuncesi agir basti. Birde soyle bir durum var pulsar alacak olsam + olarak lastik masrafimla beraber suan kullandigim mt125 fiyatina(2.el fiyati) geliyordu hatta geciyordu. Ben motorumu 1000 km de aldim ve cok sukur simdiye kadar bi sikinti cikarmadi ve gayette tatmin ediyor.pulsara kotu motor demiyorum ve mt125 e 12 bin kusur istenmesini abarti olarak goruyorum...

iduzen
18 Nisan 2015, 12:22
arkadaşlar, malum sezona başladık. sezon öncesi genel bi kontrol yaptırayım diyorum, böyle ara kontrol yaptıran var mı aramızda? maliyet ne olur acep?

mt_burak
19 Nisan 2015, 09:20
Merhaba değerli arkadaşlar,

MT-125 alma arifesinde sizlere sormak istediğim bir kaç sorum var yardımcı olursanız çok sevinirim. Ben motoru şehir içinde ve her gün çevre yolunda toplam 100 km kullanacağım,

1- 110 km sabit hızla gitme konusunda sıkıntı yaşar mıyım ?
2- Bu hız motora zarar verir mi ve bu hızda giderken 6. viteste motor kaç bin devirde döner ?
3- Ve son olarak bu hızlarda (100 km/s - 110 km/s ) motor ne kadar yakıt tüketir (litre/100 km).


Kullanan arkadaşlar bizzat tecrübeleriyle cevaplarlarsa çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim.


Not: İlk motosikletim olmayacak 4 bin km vitesli tecrübem var.

iduzen
20 Nisan 2015, 11:17
Merhaba değerli arkadaşlar,

MT-125 alma arifesinde sizlere sormak istediğim bir kaç sorum var yardımcı olursanız çok sevinirim. Ben motoru şehir içinde ve her gün çevre yolunda toplam 100 km kullanacağım,

1- 110 km sabit hızla gitme konusunda sıkıntı yaşar mıyım ?
2- Bu hız motora zarar verir mi ve bu hızda giderken 6. viteste motor kaç bin devirde döner ?
3- Ve son olarak bu hızlarda (100 km/s - 110 km/s ) motor ne kadar yakıt tüketir (litre/100 km).


Kullanan arkadaşlar bizzat tecrübeleriyle cevaplarlarsa çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim.


Not: İlk motosikletim olmayacak 4 bin km vitesli tecrübem var.

1- 110 km sabit hızla çok rahat gidersin.
2- motor 110 km sabit hızda yorulmuyor ve tıkanmıyor için rahat olsun, ayrıca 7000 devir civarında yol alırsın.
3- yakıt tüketimi dış etkenlere göre değişiyor, örneğin eğim cok önemli bir faktör. güzergahın düz olduğunu varsayarsak bu sabit hızda ortalama yakıt sarfiyatı 2,6-2,8 lt olur 100km de.

benim şimdiye kadarki deneyimlerimden elde ettiğim sonuçlar bunlar. umarım keyifle ve uzun süreler binersin MT-125 e

sertturk
20 Nisan 2015, 20:51
1- 110 km sabit hızla çok rahat gidersin.
2- motor 110 km sabit hızda yorulmuyor ve tıkanmıyor için rahat olsun, ayrıca 7000 devir civarında yol alırsın.
3- yakıt tüketimi dış etkenlere göre değişiyor, örneğin eğim cok önemli bir faktör. güzergahın düz olduğunu varsayarsak bu sabit hızda ortalama yakıt sarfiyatı 2,6-2,8 lt olur 100km de.

benim şimdiye kadarki deneyimlerimden elde ettiğim sonuçlar bunlar. umarım keyifle ve uzun süreler binersin MT-125 e

Aynen katiliyorum. Bugun hem benzini harcamak hemde gezinti amacli 100 km yol yaptim. Artciyla birlikte bayir asagi hiz denemesi yaptim 125 vurdu isik yanmadi bile. Ama 126 da olmadi. Yakiti da 25 tl ye 260 km yol gitti. Ortalama surusle biraz sert bazen normal surusle yaktigi gittigi bu. Yol tutusu hakaten cok guzel insani korukluyor diyebilirim.... :)

ozkansedef
20 Nisan 2015, 23:28
Arkadaşlar akrapoviç ya da scorpion egzos kullanan var mı aranızda?

Faen
21 Nisan 2015, 19:08
Merhaba değerli arkadaşlar,

MT-125 alma arifesinde sizlere sormak istediğim bir kaç sorum var yardımcı olursanız çok sevinirim. Ben motoru şehir içinde ve her gün çevre yolunda toplam 100 km kullanacağım,

1- 110 km sabit hızla gitme konusunda sıkıntı yaşar mıyım ?
2- Bu hız motora zarar verir mi ve bu hızda giderken 6. viteste motor kaç bin devirde döner ?
3- Ve son olarak bu hızlarda (100 km/s - 110 km/s ) motor ne kadar yakıt tüketir (litre/100 km).


Kullanan arkadaşlar bizzat tecrübeleriyle cevaplarlarsa çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim.


Not: İlk motosikletim olmayacak 4 bin km vitesli tecrübem var.

Sorularına kendi tecrübelerimce cevap vermeye çalışayım.

1- 110 KM sabit hızla düz yolda çok rahat gidersin. Sıkıntı yaşamazsın. Son hız olarak düzlükte 127 rampa aşağı 137 gördüm :)
2- Bu hız motora zarar vermez çünkü 6000-8000 devir arası seyredersin.
3- Yakıt tüketimin yol durumuna bağlı olarak(eğim ve rüzgara göre) değişir ama düz yol sıfır rüzgarda, 100 km hızda, 2.0-2.4 arası yakıyorum ben.

grytamay
22 Nisan 2015, 14:50
bugun 1000 bakımına gırdım 135 tl tutu
50 tl işcilik yazmıslar 15 dk sını alan seye garip rodaj bıtınce motor cok guzel oldu ama=)
bıde bu msx kitle 156 felan yapıor bu kıt bızım motor ıcınde gecerlımı hız deıl derdım sadece meraktan soruyorum kendım daha 6 vıtese atmadım moturumu=)

dyavol-77
22 Nisan 2015, 15:12
O zaman kısaca zengin motoru desek, özetlesek olabilir sanki :)

Şu an Tr Motosiklet piyasasında satılan en kaliteli,en albenili 2 motordan biri MT-125,diğeri Duke 125...
Pahalıymış-bimem ne , yok o paraya adında meymelet olmayan 200cc bilmem kaç sübaplı
bilmem kaç bujili motor varmış...(Face'de ve forumda hergün 10'larca sorun/şikayet)--Çok kaliteli ise bu 200'lük neden Avrupada satışta yok???...Adamlar yapmış usta: ters çatal,alüm.şase,alüm arka maşa,full dijital yol bilgisayarı,süet sele,standart Michelin lastikler vs.vs. Bu segmentte (125cc) bi bunda birde Duke'de var...Var mı ''O''markada veya başka si...ndirik markada bu özellikler???Yok tabii ki
Mt-125 sahipleri motosikletlerinizi keyifle ve gururla binmenizi dilerim...Saygılar.:cat:

grytamay
22 Nisan 2015, 15:58
Şu an Tr Motosiklet piyasasında satılan en kaliteli,en albenili 2 motordan biri MT-125,diğeri Duke 125...
Pahalıymış-bimem ne , yok o paraya adında meymelet olmayan 200cc bilmem kaç sübaplı
bilmem kaç bujili motor varmış...(Face'de ve forumda hergün 10'larca sorun/şikayet)--Çok kaliteli ise bu 200'lük neden Avrupada satışta yok???...Adamlar yapmış usta: ters çatal,alüm.şase,alüm arka maşa,full dijital yol bilgisayarı,süet sele,standart Michelin lastikler vs.vs. Bu segmentte (125cc) bi bunda birde Duke'de var...Var mı ''O''markada veya başka si...ndirik markada bu özellikler???Yok tabii ki
Mt-125 sahipleri motosikletlerinizi keyifle ve gururla binmenizi dilerim...Saygılar.:cat:
anlıyan bilen biliyor yamahada bakımda abı dalga gecıyolar dedım bu paraya bu motor cok dıye dedım motordan anlıyan kesınlıke bole bısı demez emın ol dedı bana abı takma onları sen dedı

huzursuz
28 Nisan 2015, 17:39
düşük cc motorları her zaman tutmuşumdur. 125 cc den 15 beygir güç almak ve 6 vitesli oluşu çok iyi. fiyat fena değil 7500 - 8000 lerde olsaydı daha iyi olabilirdi. yine fiyatan dolayı takılır derim.oturuş pozisyonu uzun yola göre tasarlanmamış belli ki şehir içi ve yakın mesafeler için düşünülmüş. bu da 125 cc ye uzun yolda hala güvenilmediğinin göstergesi. düşük devirli 125-150 cc motorlarla uzun yollar yapabilecek motor seçenekleri iş yapar. bence sonu yzf ile aynı olur düşüncesindeyim. abartılacak bir model değil..Not: su soğutmalı oluşu avantaj gibi görünse de değil. Gücünü mili kısaltarak yüksek devirden elde etmişler belli ki. Aşırı ısınmayı su ile çözmüşler. bu da motor ömrünün az olacağının göstergesi..

İlk önce konuyu biraz hortlatıyorum ama uzun zamandır takip etme imkanım olmadı. Kaldığım yerden devam etmem gerekirse...
Uzun yolda problem çıkartan bir motor değil. İstanbul - İzmir - İstanbul yaptım. Oturuş pozisyonu uzun yolda sıkıntı yaratmıyor. Hatta öne doğru sportif olmadığı için sırt ağrısı çekmiyorsunuz. Selesi gayet rahat. Yaklaşık 190 boyunda 103 kg bir sürücüyüm. Sele 2 saat sürekli oturmadan sonra ağrı yapmaya başlıyor ama zaten full dipgaz kullanıyorsanız 1-1.5 saat sonra kısa bir ara vermek zorunda kalıyorsunuz. Ben zaten sigara için bu sürede ara vermem gerektiğinden sıkıntı yaratmıyor. Yine aynı şekilde full dipgaz giderseniz 1.5 saat gibi bir sürede titreşimden dolayı rahatsızlık yaşamaya başlıyorsunuz ancak dipgaz yapmaz 100 km civarında hız işinizi görecek olursa titreşim hiç rahatsız etmiyor. Yokuş aşağı 137 km/sa gördüm ancak karşı sert rüzgarda 108km/sa'tede sabit kaldığına şahit oldum. Motorda ısınma ile ilgili hiçbir sorun bulunmuyor. Motor ömrü olarak şu ana kadar hiçbir japon motor bloğunda bir sorun duymadım...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------


Dün akşam motorumu ikinci defa çıkardım. Evden işe gitme demoları yaptım. Otoparka gittiğimde gri bir MT125 in de otoparkta yerini aldığını gördüm. 19 mayıs mahallesindeki ispark otoparkına bırakan gri MT 125 sahibi aramızda mı acaba? belki bakımları esnasında birbirimize yardım ederiz. Dün akşamki gezimde motorun ne kadar dengeli olduğunu, şehir içinde ataklığının ne kadar önemli olduğunu anladım.Muhtemelen lastik ebatlarından dolayı yoldaki devasa çukurlara (kar sonrası oluşan keskin kenarlı ve derin ) kaç defa girmeme rağmen herhangi bir rahatsızlık veya düşme tehlikesi yaşamadım. Motorun sesine alışamadım hala, arada tizlemeler ve cızırtı gibi ses oluyor sanki. Rodajda olduğu için mi? yoksa bir sıkıntı mı var, zaman içinde anlayacağım artık.



Ben de bu iki konuyu merak ediyorum, çamur atma işini nasıl önleyebiliriz? jant şeridi veya sticker kullanan var mı ?

Dark side stickerlarını nasıl yapıştıracağımızı biliyor musunuz?

Şöyle yapıştırdım ama asıl pozisyonları böyle mi bilemedim:
https://imageshack.com/i/eykfCVT2j
https://imageshack.com/i/exV6ZFTcj

Bende aynı şekilde yaptım. Benim pantalonun koruyucuları depoyu çizdiği için yan sticklerı o şekilde koydum ancak tankın sol tarafında yinede benim koruyucular en son ağva yolunda bozuk zeminde hoplayınca boyayı çizdi :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:14 ----------


Arkadaşlar şu Yamahanın kazıklama politikasına hepiniz alet oluyorsunuz. Bu motor için 10 bin biraz fazlamı diye düşünürken. 3-4 ay sonra 12 bin tl ye çıkmış fiyat. 10 bin tl yken bayileri arıyordum hepsi anlaşmış gibi motor yok satıldı dedi. Yeni yıla 2015 e girildi motorun fiyatı 12 bin oldu. Ve nedense aradığım bayilerde motor yok diyenler 2014 model satmaya başladı. Bayiye diyorum neden 2015 değil de 2014 satıyorsunuz? Motor gümrükte kalmışta daha yeni gelmişte yerseniz tabi. Tüm bayiler bu motoru stoklarında sakladı. Zam gelince hepsi stoklara dahil etti. Ayrıca bu motora 10 bin tl fazla diye çok kişi düşündü ama Yamaha dedik motor kaliteli dedik değerbilir diye yorum yaptık. Şimdi 12 bin tl. Zaten 10 bin tl ye alanlarda 11 bin tl ye satışa koymuşlar : )) Bu motora o para verilmez istediği kadar kaliteli olsun. Bende almayı düşünüyordum ama bu olanlardan sonra ve bu fiyatlardan sonra daha işim olmaz. Zaten dikkat ta edersiniz motoru satanların hiç biri km yapmamış. Motorun görünümü duruşu kalitesi 250 cc gibi ama buna aladanıp almayın derim. Bakın piyasa 12 13 bine ne motorlar var. 10 bin plaka ruhsatla 10.600 alan arkadaşlarda ilana koyuyorsanız madem motorun ederi olan 9.000 den koyarsanız motorlarınız satılır yoksa öyle ilanda bekler.

Tüm bayiler bu motoru stoklarında sakladı demek haksızlık olur. Ben motoru Ocak 2015 tarihinde 2014 fiyatı ile aldım. Zaten şubat 2015 te yeni fiyatı lanse edildi. Hiçbir bağlantım yok ne Yamah ile nede bayiler ile ama boşuna haksız yere milletin günahını almak ayıp olur. Motorsiklet'te herşey cc demek değil.
Türkiye'de sanırım motorlu taşıt sektörüne yabancısın. Hiçbir mal alındığı dönemin fiyatına dayalı kalmaz çünkü ülkemizde enflasyon var ve bütün mallar döviz kuruna dayalı fiyatlandırılıyor. Adam 9950tl ye aldı diye bütün motorlar en az 2bin tl zamlanmışken sen motor sahibi olasın diye 8500 - 9000 tl den satacak hali yok... 2nci el arz talep meselesidir. Bütün alıcıları organize et 11bine satılmadığı sürece fiyatı düşer istediğin rakama alırsınız. İlanları koyan birçok arkadaş kısa süredede satışını gerçekleştirmekte, yani alan mutlu satan mutlu.

MT125 duruş ve kalitesi olarak 250 cc değil bildiğiniz 600+ cc kalitesinde. Arada motor bloğu farkı olmasa mt07 ile yan yana koy mt 125 için daha büyük cc dersin.
Motorda satanlar için km yapmamış demişsin. Alanların çoğu zaten başlangıç motoru olarak alıyor. 2bin - 3bin km'den sonra daha güçlü bir motora geçip devam etmek istiyor. Zaten bu hevesi olmayan kişiler hala kullanıyor neden satsınlar :) Ben 3000+ km deyim bu motorda ve imkanım olsa uzun yolda daha rahat sollamak ve köy yollarında bile konforlu gitmek için Tenere almak için satarım.
Piyasada 12-13bine bu konforda bu ebatlarda ne yazık ki başka motor yok.
KTM duke 125 veya 200 hiç fark etmez yanında ufak kalıyor. Oturuş pozisyonu hiç rahat değil. Naked değil nerdeyse racing pozisyonu var.
z250sl aynı keza hatta yanında ufacık kalıyor. Rakip olarak yakın fiyat olarak sadece inazuma gösterebilirsiniz ki o fiyatın üstüne daha birde lastik fiyatı eklemeyi unutmayın. IRC lastik ile geliyor ;) Buda fiyat farkı olarak size 2bin tl gibi bir rakama mal oluyor... Yani yine MT125 fiyat kategorisinin üstüne çıkıyor. Bu parayı vermeye hazırsanız ve hatta naked değil racingte olabilir diyorsanız zaten r25 sizi bekliyor olacaktır...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:31 ----------


Yamaha Türkiye fazlasıyla uyanık!! bir distributor.. Her zaman yaptığı şey budur. MT125 in fiyatı gerçekten saçma sapan. Ducati motor yapsaydı anca bu fiyata satardı diyorum.

Satış sonrası ve servise gelince o da berbat Yamahada. Motor yeni olduğu için vs demiş servis. Ancak Yamahada hiçbir zaman hiçbir dönem YBR 125 harici yedek parça bulunmaz. Siparş verirler beklersiniz artık 2 ay 3 ay.

Evet Duke 125 te ucuz değil ancak Spormoto yedek parçayı max.1-2 hafta içinde tedarik edebiliyor. Bu konuda kimseyi mağdur etmiş değil. Ama bu forum Yamaha yüzünden aylarca yedek parça bekleyen mağdurlarla dolu.

Bu nedenle bu fiyat MT125 e verilmez. Fiyat skalasına bak MT125 12 bin lira R25 14.500 ??!!! anlayabilen varsa izah etsin..

Valla 2 - 3 ay bekleme nerde gerçekleşmiş? Tüketici mahkemeleri bu yüzden var 30 günden fazla sürerse hakkınızı arayın alırsınız bu kadar basit :) motor fiyatı cc ile hesaplanmaz. Yurtdışı fiyatlarına bakın aradaki fark zaten o kadar. Ancak 250 cc üstüne çıkarsanız ülkemizde fiyatlar bir anda hoplar bunun nedenide artan ötv ve vergilerdir :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------


Selam arkasaslar oncelikle bir problemim var bu konuda yardiminiza ihtiyacim var. Dun trafikte ilerlerken birden motor saati sifirladi ve 800 km den beri 1.8 L olan yakit ortalamasida sifirlandi. Sadece trafikte isiklarda motoru vitesde stop etirdim ve vitesde calistirdim. Sebebi ne olabilir servise gitmem gerekiyor mu?

Simdi gelelim motor hakkindaki dusuncelerime. Motoru yaklasik 800km dir her turlu yol kosulunda kullandim ve sunu soylemek istiyorum yakit olarak enfes bir sehir ici motoru. İse motorla gidip geliyorum. Bazen yagmurdan dolayi 4-5 gun binmedigim gunler oldu ama tek marsda calisti arkadasimin mondiali calistirirken gaz vermesine ragmen genellikle stop eder. Motorun pek artciya musait olmadigi konusuna katiliyorum ancak arkada ufak tefek bir bayan rahat edebilir. Vites dusururken vurma konusuna katilmiyorum eger dogru vites degistirmesini biliyorsaniz vurma falan yok ve takir takır geciyor.. Selesi cok rahat v ferah avadanligina 2 adet disk kilidi ve ruhsati aliyor. Lasikler guven veriyor. Hizlanmalari diger 125 liklerle kiyaslanmayacak dercede iyi. Sekli 10 numara herks bakiyor. Uzun yol konusunda evet kimi kullaniciyi tatmin etmeyebilir.. Ama sehir ici icin bundan daha estetik ve kalitli bir motor yok bana gore.. Amatisorler bana gore tam kararinda ne cok sert ne cok yumusak olmasi gerektigi gibi gidisi cok oturakli bu konudaki olumsuz goruslere katilmiyorum motoru faal kullanan birisi olarak..

Telefondan yazdigim icin bazi imla hatalari olmus olabilir

Selenin altında bağlantıları kontrol edin. Yeşilimsi korumalı bir kablo var onun bağlantısı gevşemiş olabilir veya yağmurlu bir havada kullandıysanız veya ıslak kaldıysa kendini korumak amaçlı resetlemiş olabilir. Reset tuşuna basılı tutarsanız benzer sıfırlamayı yapabilirsiniz. Sıkııntılı bir süreç değil rahat olun

ugurahmi
29 Nisan 2015, 17:51
KTM duke 125 veya 200 hiç fark etmez yanında ufak kalıyor. Oturuş pozisyonu hiç rahat değil. Naked değil nerdeyse racing pozisyonu var.
z250sl aynı keza hatta yanında ufacık kalıyor.

.Yazınızı yanlış anlamış olabilir miyim? Çünkü ,bildiğim kadarıyla Duruş Pozisyonu en rahat KTM DUKE 125 VE 200 'dür

Faen
30 Nisan 2015, 23:37
.Yazınızı yanlış anlamış olabilir miyim? Çünkü ,bildiğim kadarıyla Duruş Pozisyonu en rahat KTM DUKE 125 VE 200 'dür

KTM Duke'ü hiç sürmediğini düşünüyorum. Binsen böyle demezdin. Duke 125 ve 200'ün selesi de oturuş pozisyonu da MT'den rahat değil. Hatta selesi kazık gibi, 30 dakika sürdükten sonra kalçan ağrıyor. Duke 390 rahat ama o da bambaşka bir dünya :)

dyavol-77
01 Mayıs 2015, 00:28
KTM Duke'ü hiç sürmediğini düşünüyorum. Binsen böyle demezdin. Duke 125 ve 200'ün selesi de oturuş pozisyonu da MT'den rahat değil. Hatta selesi kazık gibi, 30 dakika sürdükten sonra kalçan ağrıyor. Duke 390 rahat ama o da bambaşka bir dünya :)

Geçen hafta Duke 200'ümle İstanbul-İzmir-İstanbul yaptım 2 günde (1370km)...benzin alımı hariç hiç mola vermedim(feribotu saymazsak)...hiç ağrı-sızı yapmadı hayvan....90-110km/h arası kullandım....

ugurahmi
01 Mayıs 2015, 12:52
O halde ayrımı şöyle yapmak gerekiyor.Duruş Pozisyonu ( Dik duruş) olarak Duke daha iyi ancak Sele yönünden Yamaha Mt 125 daha rahat.

MT 125 Selesine oturdum ancak Test etme şansım olmadı.Samsun'da KTM bayisi açılırken mukayese edebilirim.

dyavol-77
01 Mayıs 2015, 14:44
KTM Duke'ü hiç sürmediğini düşünüyorum. Binsen böyle demezdin. Duke 125 ve 200'ün selesi de oturuş pozisyonu da MT'den rahat değil. Hatta selesi kazık gibi, 30 dakika sürdükten sonra kalçan ağrıyor. Duke 390 rahat ama o da bambaşka bir dünya :)

Duke 125,200,390 motor Blok'u hariç tamamen aynı aletler...(sele,süspansiyon,şase,frenler vs....390'da lastikler Metzeler M5 olarak farlılık gösterir...(yeni 2105 390'da Pirelli diablo Rooso2 olacakmış)...g:bounce:eri kalan herşey Aynı..

grytamay
01 Mayıs 2015, 16:38
MT-250 ne zman gelcek umarım aynı motor olur sadece 250 cc olur şekili bozmasınlar

Faen
01 Mayıs 2015, 23:55
Duke 125,200,390 motor Blok'u hariç tamamen aynı aletler...(sele,süspansiyon,şase,frenler vs....390'da lastikler Metzeler M5 olarak farlılık gösterir...(yeni 2105 390'da Pirelli diablo Rooso2 olacakmış)...g:bounce:eri kalan herşey Aynı..

Ben hiç Duke 390'a binmedim ama bir arkadaş denemiş, selesinin 125 ve 200 den farklı olduğunu daha yumuşak ve oturulabilir durumda olduğunu söylemişti. Ama 125 ve 200 çok rahatsız. Tecrübe ile sabittir :)

dyavol-77
02 Mayıs 2015, 00:13
Ben hiç Duke 390'a binmedim ama bir arkadaş denemiş, selesinin 125 ve 200 den farklı olduğunu daha yumuşak ve oturulabilir durumda olduğunu söylemişti. Ama 125 ve 200 çok rahatsız. Tecrübe ile sabittir :)

Sana bu konuda katılamayacağım....:wiinkk:

tunapn
02 Mayıs 2015, 00:19
istanbul içi satan var mı ?

ugurahmi
04 Mayıs 2015, 22:11
Abs olsa bir dakika düşünmeden alırdım.

iduzen
05 Mayıs 2015, 14:43
@ugurahmi ABS çok önemli bir donanım kuşkusuz, ama motorun frenleri oldukça iyi, o yüzden ABS olmasa da rahatlıkla kontrol edilebiliyor. bilgin olsun..

ugurahmi
05 Mayıs 2015, 16:34
@iduzen Frenlerinden yana kuşkum yok ancak Samsun gibi Karadeniz Bölgesinde bol yağış alan bir kentte ve de Acemi bir sürücü için hayati önem arz ettiğini düşünüyorum.

Ktm Duke 200 Abs
Yamaha Mt 125
Ktm RC 200

arasında kalmış durumdayım.

iduzen
05 Mayıs 2015, 16:40
haklısın @ugurahmi, aslına bakarsan Türkiye'de nerede yaşadığının bir önemi yok, yolların durumu ve trafikteki insanların tavrı o kadar berbat ki, ABS her motora şart.

3'üde birbirinden güzel motorlar. eğer fırsatın varsa şöyle bi otur üzerine motorların hepsinin, hangisine gönlün kayarsa onu alırsın. pek bahsi geçmese de kullandığın motoru sevmek, teknik özelliklerden daha önemli bence.

sercankayas
19 Mayıs 2015, 00:11
2.elde fiyatlar çok şişik 10000 e alan adamlar 11 ılan koyuyor , fiyat düşermeyen satamaz herkes 200 250 cc kovalıyor doğal olarak o fiyata

grytamay
19 Mayıs 2015, 12:15
performansı bir tık atmam için ne yapmam lazım ?

iduzen
20 Mayıs 2015, 13:40
@grytamay Yamaha servisle görüştün mü hiç bu konuyu, onlar daha net bilgi verirler bence.

grytamay
20 Mayıs 2015, 15:09
@grytamay Yamaha servisle görüştün mü hiç bu konuyu, onlar daha net bilgi verirler bence.

hayır gorusmedım en ıyı o bencede sadece sızlerin bıldıgınz basıt bısıler olabılrmı dıye merak etım

iduzen
20 Mayıs 2015, 17:18
klasik yöntemler var tabi ki arka dişliyi büyütmek gibi falan ama bence olabildiğince motorun orijinalliğini korumak lazım, o yüzden servisle görüşmenin daha doğru olduğunu düşünmüştüm.

Majeonline
25 Mayıs 2015, 00:11
Selam beyler bana cok acil motorunuzun onden gidon duz bir sekilde resmini cekip gonderebilir misiniz?

eraksoy
29 Mayıs 2015, 12:09
Herkese selamlar motosikletimi satıyorum, motosikletimi alan kişi kesinlikle pişman olmayacaktır. Bakımı yeni yapıldı ve pırıl pırıl garaj da yatıyor.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-ilk-sahibinden-kirmizi-mt-125-214613856/detay/

burakmetu
29 Mayıs 2015, 21:28
Arkadaşlar top case takan var mı aranızda. Orjinal aksesuarlarında sadece demiri 450 tl civarı.

Kntemr
01 Haziran 2015, 17:05
Arkadaşlar merhaba ben mt - 07 hayranıyım ancak ilk motorum olamıyıcağı için mt - 125 almayı düşünüyorum tek sıkıntım fiyatı birde Denizlide yaşıyorum acaba burda yaşıyanınız var mı motoru görme veya test etme fırsatım olabilir mi ?

iduzen
01 Haziran 2015, 18:08
ben Denizli'de yaşıyorum kardeşim, 18:30 dan sonra istediğin zaman görebilirsin. çamlık tarafında olurum genelde. özelden numaranı yaz. ulaşırım ben sana. bir çay içer ayrıntılı konuşuruz, anlatırım dilim döndüğünce motoru.

Loser
14 Haziran 2015, 10:35
Arkadaşlar merhaba bende motor ehliyeti alıp başlamak istiyorum bundan 6 7 ay önce tekrar bir niyetlendim olmadı.. Bu sefer aklımda ki motor Yamaha MT-125 boyum 174 boyum motor için uygun mu ? Kullanan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim.. Hayırlı günler.

Uykusuzcorap
14 Haziran 2015, 10:55
Motorumu satıp mt 125 almayı düşünüyorum fakat 9.900e 2014 model alan herkesin motoru binlerce km olup 10:500den aşaği satmiyorlar. Nasıl bir para aşkı bu?