PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : (lütfen yardım)motorun yağ camındaki buğulanma..



PrOleTeR
03 Mayıs 2006, 14:19
Arkadaşlar size bir sorum olacak benim motosikletim 288 km(hyosung gt250 r)de ve aklıma takılan bir durum var;Şimdi motor üzerinde yanda yağ seviyesini gözlemliyebileceğimiz cam bölüm var, orada bakıyorum camda buğu oluyor bu havalarda normal olduğu söylendi bana, motor ısındığında değil ama ısınıp soğuduğunda oluyor her zaman. Sabahları evden iş yerine yaklaşık 2,5 km yol yapıyorum ve bu iş yerine geldikten yaklasık yarım saat sonra oluyor ve 5 saat sonrada yavas yavas bugu kayboluyor bu arada ortam sıcaklığı değişmiyor.

Bende düsünüyorum motorun içinde acaba su mu var,Sonuçta buğuyu yapan su değilmidir.Servisteki arkadaşda,yağda su olsa motorun yağ rengi beyaz olur dedi aklım iyice karıstı böyle oluncada bende yağını 1000 den önce değistirmek istiyorum.

Birde motorunuzdan ısınmadan önce eksoz dan pat pat diye ses geliyormu?Sanırım tam ısınmadığı için çiğ benzin atıyor.Şimdiden teşekkürler.

007
03 Mayıs 2006, 14:23
Pat pat sesi motor soğukken jiklede olmasından kaynaklanabilir. Uzak ihtimal bujiden ateşleme hatası olabilir. Isı değişikliğinden cam bölüm buhar oluyodur. Sonuç itibarı ile önemli bişey yok ! Tek derdin bunlar olsun...:)

trenox
03 Mayıs 2006, 14:37
yağ da buhar yapar. eğer motor çok uzun süre bu şekilde kalırsa ki bu 3-5 gün değil aylarca;hareketli parçalarda pitingler oluşur.
eğer yağda su varsa yağın rengi beyazlaşır bu doğru. su soğutma suyu olabilir ki bunun için silindirde çatlak felan olması lazım ya da su yağ doldurma yerinden girebilir.karterdeki yağ seviyesi artar.
sanırım senin motorunda bunlardan hçbiri yok yani olağan normal şeyler.

Makine
03 Mayıs 2006, 15:56
Hayır o yağ buharı değil su buharı. Motoru kısa mesafelerde kullandığınız zaman meydana gelen bir durumdur. Sebebi: Motor kısa mesafeler kullanıldığı zaman motor ısınma devresinde motor içinde oluşan yoğunlaşma sebebiyle (Egsoz'dan su atma gibi motor içinde oluşuyor) yağa su karışır. Eğer motor ile uzun yol yaparsanız motorun harareti ile bu su buharlaşır ve gider. Ancak kısa mesafe kullanıyorsanız motor yağında su kalır ve buharlaştığın da motoru söndürdüğünüzde camda yoğunlaşma yapar. Cam olmayan motorlarda da yoğunlaşma olur. Böyle kullanımlarda yağ çabuk yıpranır. Yağdaki su miktarı artar. Ayrıca su bir hacim teşkil ettiği için yağı normal seviyede gördüğünüzü sanırsınız belkide yağınız azalmıştır. Uzun yola çıkarsınız motordaki su buharlaşır ve hacim düşer bir bakmışsınız yağ çok az. Buna benzer olaylar yaşanmıştır arkadaşlar. Motorunuzu tam olarak ısıtarak kullanınız. Kısa mesafelere yürüyerek gidiniz.

Görüşmek üzere.

PrOleTeR
03 Mayıs 2006, 19:42
Makine, gerçekten haklısın motorum henüz rodajda havalar ve islerimin yoğunluğundan dolayı hiç uzun mesafede kullanamadım,Sanırım dediğin gibi motor tam ısındım derken ben eve gitmiş oluyorum yada işe gelmiş oluyorum ve gün içinde yaklaşık 9-10 saat kullanmıyorum.Anladığım kadarıyla biraz uzun yol yapmam gerekiyor,sonrasında yağ seviyesini tekrar kontrol edip duruma göre hareket etmeliyim sanırım.Tekrar teşekkürler.