PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorcunun kartviziti / Alpaslan Apak



admin
29 Mayıs 2014, 14:52
Kim olduğumuzu, nasıl ve ne şekilde yaşadığımızı yansıtmayı pek severiz millet olarak. En samimi arkadaşımıza bile cüzdanımızdan çıkarıp, ne işle meşgul olduğumuzu, altında adres ve telefon yazan bir küçük bilgi notu olan kartvizitimizi iftiharla tutuştururuz eline…

Aynı kaskın altında farklı motosikletlerin üzerinde de olsak, bizim kartvizitimiz tektir motorcu olarak. O da; tepeden tırnağa güvenlik donanımlarımızla kendimizi sergilemek. Gazetemizin ilk sayfalarından beridir hep motosiklet modasından bahsedip duruyoruz. Kasklar, ceketler, eldivenler, botlar, bellikler ve daha nice koruma aksesuarları.

Moda kelimesi daha çok bayanların tetiklediği bir kavram olsa da, motosiklet üzerinde bay-bayan, din-dil, ırk ve millet kavramı ortak olduğundan herkesi kapsayan bir olgu. Önemli olan bu modaya ne kadar sadık kaldığımız.

Motorcunun kartviziti; sadece kendi üzerindeki kuşanımla değil, kullandığı motosikletin nasıl aksesuarlarla süslendiğiyle de yakından ilgili…

Benim motosikletim crusier tipi, kendi zevkime göre eklediğim, çantalar, cam, ayna ve koruma demirleriyle bana has bir tarz yansıtıyorum. Buna custom deniyor. Motosikletime olan saygımı ona gösterdiğim özenle belirtiyorum. Crusier motorlarda illa ki deri aksesuar olacak, yan veya arka çantalardan, elciklerde sallanan deri püsküller bu işin raconunu tamamlıyor. Asla bu tip bir motorun arkasına pizzacı çantası takamazsınız.

Enduro dediğimiz dağ-bayır ve doğa ortamı güçlü ve yüksek motorlara da deri çanta koymak abes olur. Çarpmaya, devrilmeye karşı daha dayanıklı, pas ve korozyona karşı sağlam, alüminyum ve çelik destekli çantalar bu motorlar içindir. Kullanan arkadaşların da aynı şartlara bağlı kask, eldiven, mont ve bot gibi üzerindeki donanımı daha farklıdır.

Uzun bir geziden dönen endurocu üzerindeki çamur, toz toprak ne varsa onunla kendini lanse eder. Bu doğal kirlilik aslında onun kartvizitidir.

Race dediğimiz yarış tarzı motosikletlerin, yüksek hıza elverişli aerodinamik yapılarını destekleyen, motorcu modası vardır. Full kask dediğimiz renkli vizörlü tamamen kapalı ve rüzgar sesini azaltan bir yapısı, vücuduna yapışan montu, mutlaka bir bel koruması ile kendini ifade eder. Bu robocop görüntüsü race kullanan arkadaşın kartvizitidir.

Kullanılan motosiklet modellerine göre farklılık gösteren, motorcunun kartviziti dediğimiz bu güvenlik aksesuarları örneklerini çoğaltmak mümkün. Önemli olan; bu kartvizitin ne kadarını, kaç tane motosiklet sürücüsü doğru olarak kullanıyor.

Üzerine bindiğimiz motorun bir parçası olmayı becerebilirsek, yollardaki saygınlığımızı da, farkındalığımızı da aynı oranda artırırız. Trafikte doğru kartvizitle yol almak, kazasız belasız ve keyifli sürüşlerle motosikletimizin tadını çıkarmak dileğiyle…



http://imageshack.com/a/img836/1874/zukg.jpg

Motosikletli Yaşam - Alpaslan Apak - Motorcuların HULK abisi..
Kaynak: Milliyet Akdeniz

Motork08
30 Mayıs 2014, 01:51
Hava cok sicaktir, dolabı açarsin dondurma kabi vardır. Hevesle kabi açarsin içi boştur.

motokovic
01 Haziran 2014, 09:58
Hava cok sicaktir, dolabı açarsin dondurma kabi vardır. Hevesle kabi açarsin içi boştur.

Motorcunun kartviziti başlığı biraz iddialı olmuş görünce felsefi bir yazı sandım.. "Motosikletle Uyum İçinde Olmak" :) başlığı daha uygun olurdu sanki...

Motork08
02 Haziran 2014, 13:41
Motorcunun kartviziti başlığı biraz iddialı olmuş görünce felsefi bir yazı sandım.. "Motosikletle Uyum İçinde Olmak" :) başlığı daha uygun olurdu sanki...

Olsun yinede hiç yazilmamasindan iyidir :)

MCV
02 Haziran 2014, 14:34
Çok hoş bir yazı paylaşım için teşekkürler

Felis Leo
02 Haziran 2014, 14:48
Hepsini anladıkta şu kros motor kullananlar üzerlerindeki çamuru hava olsun diye tutuyorlar ya ona çok gülüyorum, ben hemen temizlerdim:) ama sanki dünyanın en zor işi en önemli işi motora binmek hele çamurlu yolda binmek.

MELİH
28 Ocak 2015, 22:34
milletin efendisinin kartvizitinden bahsedelim birde... Tüm bunların dışında birde cg kasa ve cub model köylü motorları vardır. Anadolu da çok fazladırlar ve en çok satılan modellerdir aslında. Arkasında yada önünde mutlaka ya çuval vardır ya bidon. Sabahın köründe yada olmadık saatlerde tarlaya gider gelirler. Genelde ya suyu açacaktır yada kapayacaktır. Köylünün eli ayağıdır. Tarlaya gitmenin daha ekonomik yolu olmadığı gibi bazen 3-4 kişi binip ilçeye gidip gelmeye de yararlar. Taş tepe çamur tanımazlar. İlçeye geldiklerinde cepte para varsa yağına frenine bakılır. Yoksa yok. Genelde de daha oraya gelene kadar sırada bir sürü şey olduğundan doğru dürüst bakımda görmezler. Çoğunda eskiden eşeklere asılan heybelerden vardır. Onlar aslında günümüzün modern eşekleridir. Çoğu çamurdan çökekten görünmezler. Bu motorlardan vazgeçmek mümkün değildir.

akbird
04 Haziran 2015, 12:43
alpaslan apak abimi her hafta kazateden takip ediyorum. bence her yazısnı buraya yokmalısnız insanların bilgilenmesi için. Teşekkürler alpaslan abi....

MotorKafa
04 Haziran 2015, 13:20
Hava cok sicaktir, dolabı açarsin dondurma kabi vardır. Hevesle kabi açarsin içi boştur.

Keşke zeytinyağlı yaprak sarması çıksa içinden :pale:

Ahmanamra
04 Haziran 2015, 13:37
Hepsini anladıkta şu kros motor kullananlar üzerlerindeki çamuru hava olsun diye tutuyorlar ya ona çok gülüyorum, ben hemen temizlerdim:) ama sanki dünyanın en zor işi en önemli işi motora binmek hele çamurlu yolda binmek.


Genelde cross motor kullananlar motorlarını araziye araçla goturup getirirler ve gnelde donuşte surucu ile birlikte iyi bir yıkamaya girerler . Tabi bunu yapanlar işin hakkını vererek profesyonel şekilde uygulayanlardır genelde. Lakin ulkemizde motosiklete binmenin zaten masraflı olduğunu düşünürsek bizim gibi garibanların arazi keyfide pek kurallara yahut nizamiye yaklaşamıyor. Evden giyinip çıkar arazide eğlenir donuna kadar çamura suya bulanıp eve donersin ve şanslıysan annen seni o kapıdan içeri o halde alır ve banyoya kadar gitmene izin verir. Yani kimse kalkıp donuna kadar ıslak ve çamurlu halde gezinmez diye düşünüyorum Felis. Ama motorlarımız neden hep çamurlu dersen her fırsatta kirletmeye meyilli oldugumuzdan oturudur ;)

Başlığa gelirsek ekipmanın onemini ve uyumunu hatırlattığı için teşekkurler ama bunu modaya dondurup butçesi yetmeyen arkadaşlarımızı moda dışında bırakmanın anlamı yok diye duşunuyorum. Nacizane.