Orijinalini görmek için tıklayınız : Kumlama Nedir? Nasıl yapılır?
Ertuğrul_Öz
01 Mayıs 2006, 11:18
Klasik Araç restorasyonunda metal aksamları boya ve pastan arındırmak, boyayı daha iyi tutan bir yüzey oluşturmak amacıyla sıkça kullanılan bir yöntemdir.
Tanım olarak kısaca Yüksek basınçlı hava yardımı ile (maca göre farklı tane iriliklerinde) kumun parça üzerine fırlatılarak , parça üzerindeki katmanı aşındırmasıdır diyebiliriz.
İşlemin nasıl yapıldığını fotoğraflı olarak elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım.
GEREKLİ MALZEMELER:
1 Adet dalgakıran 5.7 N/m3 vidalı kompresör ve hava tankı (Yapacağınız işin inceliğine göre daha küçük kapasitede kompresörlerde işinizi görür)
http://img212.imageshack.us/img212/149/imgp03060vz.jpg (http://imageshack.us)
7 bar hava basıncı
http://img212.imageshack.us/img212/7979/imgp03075uj.jpg (http://imageshack.us)
Kumu çamurlaştırmaması için basınçlı hava içerisindeki suyu almak üzere 1 adet hava kurutma düzeneği.
http://img212.imageshack.us/img212/2579/imgp03083lk.jpg (http://imageshack.us)
Kumun içerisine doldurulduğu ve basınçlı hava ile karışarak kumlama olayına karıştığı kısım olan kum kazanı
http://img73.imageshack.us/img73/4/imgp03093fq.jpg (http://imageshack.us)
İnce kum ve bu kumu eleyip kazana dolduracak olan iki adet delikanlı (Yine yapacağınız işin inceliği ve kum ihtiyacınıza göre 1 tanede olabilir:P )
http://img233.imageshack.us/img233/5205/imgp03117at.jpg (http://imageshack.us)
1 adet kumlama namlusu
http://img233.imageshack.us/img233/65/imgp03157jj.jpg (http://imageshack.us)
1 adet kumcu (Görüşünün kapanmaması ve temiz hava alabilmesi için kumcunun kaskından hortum vasıtası ile hava verilir )
http://img233.imageshack.us/img233/6941/imgp03128xs.jpg (http://imageshack.us)
Kumlama işleminde resimde görüldüğü üzere kum parçanın üzerine püskürtülür.
http://img57.imageshack.us/img57/8453/imgp03138sp.jpg (http://imageshack.us)
Bakalım kumlanan parçalar ne kadar temizleniyor
Kumlama öncesi üzerinde haddehane cürufu ve pas bulunan bir profil
http://img54.imageshack.us/img54/1615/imgp03173yx.jpg (http://imageshack.us)
Kumlama sonrası aynı parça
http://img49.imageshack.us/img49/2400/imgp03164ld.jpg (http://imageshack.us)
Bunun yetrli olmadığını düşünerek ince parçalardaki durumu göstermek amacıyla hiçbir masraftan kaçınmayarak avrupadadan resimde gördüğünüz şaheseri getirttim ve kumlamaya verdim.
http://img54.imageshack.us/img54/2571/imgp03187wr.jpg (http://imageshack.us)
Kumlama sonrası parçanın durumu.
http://img54.imageshack.us/img54/9826/imgp03192sc.jpg (http://imageshack.us)
Biraz daha yakından bakalım
http://img206.imageshack.us/img206/4131/imgp03205zw.jpg (http://imageshack.us)
Görüldüğü üzere düzeneğimiz ağır işler için hazırlandığı için parça üzerinde deformasyona neden oldu. Tabi kaporta üzerine kumlama yapılan yerlerde bu tip sorunlarla karşılaşmazsınız.
ışık ercan
01 Mayıs 2006, 11:52
bu kumlama (saplaj) camdada kullanılan bir uygulamadır .buzlu cam bu şekilde üretilir .
paylaşımın için sağol . ha bu arada fotograf makinenin tarihi yanlış .
Ertuğrul_Öz
01 Mayıs 2006, 11:53
Evet. Daha küçük namlu ve metal granüller kullanılır
ARBETUS
01 Mayıs 2006, 12:39
anladığım kadarıyla kumlama yüzey temizlemesi için yapılıyor? yani kumlama yapılan yüzeye boya atılabilir mi benim asıl merak ettiğim husus bu son olarak motorun üzerindeki kumlama zamanla biraz paslanmış ve kararmış yeniden kumlama yapmadan boyamaya hazırlamak için nasıl temizleriz yüzeyleri. unutmadan eğer boya tutuyorsa ne tür boya kullanmak lazıım? daha önce atılan boya dökülüyor da :)
Ertuğrul_Öz
01 Mayıs 2006, 12:46
Kumlamanın amaçlarından biriside yüzeyin daha iyi boya tutmasını sağlamaktır. Resimlerdende görüldüğü gibi yüzeyi boyanın tutunacağı şekilde hafif pürüzlü hale getiriyor.
Daha önceden kumlanmış ve tekrar paslanmış yüzeylerde çok ince kumla hafif bir kumlama işleminin daha faydalı olacağı kanaatindeyim
Boya olarak ilk kat oto antipası üzerine normal oto boyası kullanacaksın (Bunu kendin yapmak istiyorsan önce uzun uzun deneme yapmalı ve tekniğini güzelleştirmelisin. Ayrıca boya yapacağın yerin tertemiz olması gerekli, aksi taktirde yerden havalanan tozlar boyalı yüzeye yapışır ve balık gözü tabir edilen bozuk yerler ortaya çıkar)
motocycleboyreigns
01 Mayıs 2006, 12:52
14-15.yüzyıllarda bu teknikle mermer kesilirdi.İspanya'dan kaçan Yahudiler bu tekniğin bazı detaylarını Osmanlılara öğrettiler,o yüzyıllarda keski sanatımızın gelişmesinin sebebi biraz da buradan gelir.
Ertuğrul_Öz
01 Mayıs 2006, 12:55
İlginç...
O yıllarda bukadar yüksek basınçlı havayı nasıl sağlıyorlarmış acaba:silent:
ARBETUS
01 Mayıs 2006, 12:57
tabiki tekrar kumlama daha sağlıklı ama bunu yapmam biraz zor olacak gibi kullanılan malzemelere sahip olan bi arkadaşımı hatırlamıyorum. hafif tellesem zımpara felan işe yaramaz mı?
Ertuğrul_Öz
01 Mayıs 2006, 13:02
Tabi aslında zımparalamada kumlamanın bir kolu sayılabilir. Ama sana tavsiyem. Matkap veya spirallere takılan dairesel tel fırçalardan kullanman. Ucuz el altetleri satılan yerlerde olur bunlardan, fiyatlarıda 2 milyon civarıdır. Ancak kullanırken gözlük takmalısın fırçadan kopan tel parçaları son derece tehlikelidir.
turkishflier
01 Mayıs 2006, 13:03
Kumlamada kullanılan kumların bir çok çeşidi var.Bu kumların çeşidine görede yüzey kalitei değişiyor.Kumlamadan sonra yüzeye boya da atılabilir veya hiçbir işlem yapmadan da bırakılabilir.
''motocycleboyreigns'' Bu tekniğin benzeri günümüzde de kullanılıyor zaten.Su jeti denilen kesme makineleriyle çok kalın metal levhalar kesilebiliyor.
ARBETUS
01 Mayıs 2006, 13:27
yaw akira abi kızacan emme buna nikelaj tutar mı. olursa çok iyi olur du en azından amortisör kapaklarını, jant, kampanaları halletsek çok iyi olur:)
Ertuğrul_Öz
01 Mayıs 2006, 13:32
Estağfurullah
Tutar tabi neden tutmasınki. plastiğin bile krom kaplanması mümkündür.
Önemli olan nokta kaplanacak malzemenin yüzeyinin pisliklerden arındırılmış olmasıdır. Son olarak kaplama öncesi parça yüzetindeki kirlerin alınması için (parçayı tutunca bulaşan elimizdeki yağ sonradan üzerine konan pislikler) asit banyosu yaptırılır. Krom kaplama işlemide elektrostatik bir işlem olduğu için parça yüzeyine tutunmada herhangibir zorluk olmaz
Barış Şuşut
01 Mayıs 2006, 13:40
Kumlama her zemine uygulanabilecek bir yöntem değildir özellikle mukavemet istenen parçalarda beli miktar incelme olacağı için mukavemetlerini düşürecektir . Bu yüzden kumlama işi ehil kişilerce yapılmalıdır.. Bu işlemin bir adıda kum raspasıdır ve senelerden beri tersanelerde uygulanmaktadır. Görsel çok açıklayıcı bir anlatım olmuş..
Ertuğrul_Öz
01 Mayıs 2006, 13:47
Evet gemicilikte sıklıkla kullanılmaktadır.
Hatta şu anda teknelerimizden bir tanesi kumlanmakta. Ancak kullanılan ekipmanlar son derece büyük ve yükek kapasitelidir. Yukarıda resmini verdiğim tenekeyi rahatlıkla parçalayabilir.
Kadim
01 Mayıs 2006, 14:57
ehee bizim de var bu kumlamadan biz dev kamyonların ve iş makinalarının kumlamasını yapıyoruz.Yalnız bizim ki böyle açık alanda değil.Kapalı alanda ve işçi astronot elbisesi giyiyor.Hava tankı v.s var.
aytskal
01 Mayıs 2006, 15:58
Arkadaşlar kumlama işini ben camda ve metalde yaptırdım ama yüzeyde azda olsa deformasyon yapıyor camda amaç boya tutması düşük basınç metalde koruma idi manometrede görünen 6 bar basınç çıkış ise gerçekten çok güçlü
Mengu16
04 Mayıs 2006, 01:18
:queen: Kumlama kumla yapılır :queen:
Apollo21
14 Eylül 2006, 01:23
Arkadaşlar hepinize merhaba,
Geçenlerde sitede kumlama ile ilgili birşeyler öğrenmek isteyen arkadaş vardı fakat o gün üye olmadığım için herhengi bir şey ler yazamadım, eğer yazımı görüp okuma imkanı olursa kendisine buradan yardımcı olabilirim.
Hepinize iyi akşamlar diliyorum
yucika
14 Eylül 2006, 16:16
Geçen gün Discovery channell da Mark Evans bi MG topluyordu orada kumlamayla ilgili çeşitli uygulamalar yaptı. Sac veya pik demir parçalar için kum kullanırken alümiyum parçalar için cam boncuk kullandı. Alüminyum için işlemin kısa tutulması gerektiğinide ayrıca belirtti. Yine bildiğim kadarıyla karbonatta kullanılan kumlama malzemelri içnde yer alıyor. Kumlanacak malzemenin cinsine göre de kumun cinsi değişiyor.
SAVASXXL
14 Eylül 2006, 16:33
Ben bu kumlama tekniğini boya oncesı yapılan kum yapıştırma işlemi olarak biliyor idim..
taa ki kendi Ta nın koruma demirini boyacaıya götürdüğümde öğrendim
boyacı abi sen bu parçayı bi kumlamacıya götürde düzgün bişey olsun d ediğinde..
pütürlü bişeyler olacak sanmıştım
fakat bi baktımki.. bzim küflü ve oksitli parçadan eser yok..
bence harika bir sistem ..
boya yapılacak metal parçaların mutlaka kumlamacıya uğraması gerek...
reco58
20 Eylül 2006, 21:26
istanbul avrupa yakasında bildiğiniz kumlamacı var mı?
bilen arkadaşlar adres veya telefon yazabilir mi?
SAVASXXL
20 Eylül 2006, 21:51
bayrampaşa girişinde bir yer var sanayının içerisinde
metal işleme diye geçiyor...ismi
yildirim_007
20 Eylül 2006, 22:15
kumlama işlemı diş teknısyenlerı tarafındanda kullanılan bir işlemdir protez ve porselen alt yapısında kullanılan metalın dokum aşamasını geçtıkten sonra metalın temızlenmesı ve duzgun ve tenız bı yüzey elde etmek amacı ıle de kullanılan bir ıslemdır
Apollo21
01 Şubat 2008, 00:21
Herkese iyi akşamlar,
Sitede kumlama ilgili sorunları olan arkadaşlara profesyonel biri olarak
yardımcı olabilirim.
Tel : 0 212 221 63 31 - 222 19 33
0 542 486 44 78
Numaralardan bana ulaşabilirsiniz.
Hoşçakalın
genç kaptan
01 Şubat 2008, 00:30
kumlama genel olarak yani benim gördügüm kadarıyla harfiyat kamyonlarının demir kasasına yapılır boyadan önce.. yapılırki boya yapılınca mal kendisini belli etsin
MoToR
01 Şubat 2008, 11:31
hortlatmışsınız yine akideşler
zenon
01 Şubat 2008, 11:46
Guzel bilgiler tesekkurler.
kumtemsan
05 Şubat 2008, 17:38
arkadaslar merhaba.
ben aradığınız kumlama işini yapacak kişiyim.
her türlü kumlamayla ilgili konuda yardım ederim .
ertug001
09 Mayıs 2008, 12:45
motorumun yakıt deposu paslandı çalınmadan dolayı,bulunduğunda yakıt deposu paslı idi yağmur suyu içine kaçtığı için paslanmıştı.
pas sökücü sipreyle azda olsa temizlendi.fakat tamamen temizlendi sayılmaz kapağın üst tarafları ve deponun üst kısımları yakıtın azalmasından dolayı pas meydana gelmektedir.bu durumdan kurtulmak için kumlama olması gerekirmi yoksa daha başka bir yöntem ile bu paslanmanın önüne geçebilecek herhangi bir madde veya pas sökücü varmıdır.veya yakıttan etkilenmeyen piyasada boyalama sistemi varmıdır.
mach1
09 Mayıs 2008, 14:18
Boya atılmadan önce ince bir macun çekilirse boya daha iyi olur.Kumlama yapıldıktan sonra kaportayı hafif yamultuyor (Antalyadakiler oyle istanbuldakini bilmiyorum)
kumtemsan
15 Mayıs 2008, 14:06
ben motor kumlaması da yapıyorum.şimdiye kadar kaportasın da yanulma yasamadım.
ayrıca ertugg arkadasıma cevap
pasın önune sadece kumlama ile yada çok iiyi bir şekilde zımpara yaparak gecebilirsin.mesela depo arasındaki dar bölgeler ancak kumlama ile temizlenebilir
topalbey
16 Mayıs 2008, 22:38
arkadaşlar konu canlanmış:wiinkk: bende ekleyeyim dedim.metal yüzeylerin temizlenmesi birkaç yöntemle mümkündür.bunlardan biride bahsettiğiniz basınçlı hava marifeti ile kum püskürtmedir.tabiki iş tekniğine uygun olarak yapılabilirse çok iyi sonuç verebilir.önceki sayfada bahsedilen başlık genel manada bu iş içerisinde olanlar tarafından " nozul " diye adlandırılır ve uç kısımı elmas madenindendir.yapılacak işin evsafına göre seçilir.ayrıca işe göre kum tane iriliğini belirlemek ve uygun eleklerden geçirerek kullanmak gerekir.arkadaşım uygulama sonrası yüzeyde yamulma olduğunu yazmış,eğer tane iriliğini ve hava olayını tam ayarlamazsanız malzemeyi tamamen devre dışı bırakma riskide vardır.Bu işlemi yaptıktan sonra dış yüzeylerde yani açık hava şartlarına maaruz kalacak yüzeylerde ( Güneş , Yağmur , Kar , Toz vs. vs. ) epoxy esaslı boyaları tercih edebilirsiniz.bunları uygulamada dikatli yaparsanız bir daha yapıldığı yerden çıkaramazsınız.dolayısıyla her türlü şarta uygun ve gayet mukavim bir boyadır.
Apollo21
05 Kasım 2008, 23:41
Bütün arkadaşlara merhaba,
Kumlama yapılışını izlemek isteyen arkadaşlar www.tekkkumlama.com adresinden '' KUMLAMA VİDEO'' yu tıklarlarsa kumlama yı görmüş olurlar.
Özel kumlama işleri için bilgi verebilirim.
Saygılar,
0 212 2221 63 31
0 542 486 44 78
bakkeyfine
06 Kasım 2008, 00:25
Arkadaşlar kumlama demek bir nevi zımpara işi demek.yüzeyleri temizleme işlemi.arkadaşın fotoları çok ilkel ,sağlıksız bir çalışma ortamı.vs.ler söylemek mümkün.Açık havada olacak şey değil.kapalı ortamda robot eller odaya girip cemakandan parça görülerek işlem yapılmakta.tamamen profosyonel bir iş.bizim yapacağımız bir iş değil. bize pratik kolay işler gerekli.Aküsünü sökemeyen,sigorta nasıl değişir diye soran sürücüleri de düşünürsek mesele dahada anlaşılır hal kazanır..Her işi erbabına yaptır.Al parçanı git kumlat boyayı sen mi atacaksın tamam o zaman. sağlıklı kalın,
Maverick35
06 Kasım 2008, 00:35
Boyayı kendiniz atacaksanız, ya da, kumlama yapılacak iş, çok özel bir iş değilse; 0 numara zımpara da aynı işi görür.
Bizim oralarda, oto boyacıları kumlama falan bilmezler.Çırağa verirler 0 numara zımparayı, bir çay bir sigara içesiye çırak işi bitirir.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO