PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer DORADO V3 Corvus/V5 Poseidon Bilgi Paylaşımı..!



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20

cm_strider
03 Ocak 2008, 15:08
sems arkadasım; benimki deposunu fullediğimde park halindeyken -sanırım ayaklık hizasındandı- damlıyordu. genellikle 15ytl lik dolturttuğum için bu durum problem olmuyor benim için. umarım yardımcı olmusumdur.. :)

cotonak28
09 Ocak 2008, 14:19
SELAM;

Aynı sıkıntı benim motordada var sanırım corvusun ortak problemlerinden biri benzin kaçırması.

prostreet
14 Ocak 2008, 02:19
sorunlarınız devam ederse ban ulaşın; 0532 599 16 36

john coffee
17 Ocak 2008, 20:04
murat kardeş senmisin ??? evet benzini çok dodurunca akıtıyo bende de var aynı problem ? servis yeri açacaktın sanırım açtın mı ?

DmXcArsi
23 Ocak 2008, 17:37
Herkese merhaba,

Bugun üye oldum ve ilk yazım.

Bende V3 almayı planlıyorum, uzun süredir araştırıyorum.
21 Yaşındayım ve ilk defa geçen sene ( tatil dönemlerim hariç ) 3 ay boyunca devamlı scooter kullandım ve sonunda karar verdim motorcu olcam : ))

Gezmekten tozmaktan biraz elimi ayağımı çekip harcamayı en aza düşürüp kumbara misali para biriktirip alacağımdan ve ilk moturum olacağından dolayı çok heycanlıyım açıkcası ... inş iyi bir fiyat ve iyi motor ozaman denk gelir ve yine inş doğru bi karar vermiştirim... V3 ve ben : ))

herkese iyi akşamlar...

john coffee
23 Ocak 2008, 21:46
merhaba aramıza hoşgeldin inşallah aradığını bulursun .... v3 güzel motordur 1 senedir kullanıyom kış dönemi hariç memnunum daha önemli bi sorun çıkarmadı bakımlara zamanında gidiyorum çok şükür olması gereken problemler her motordanasıl varsa bizde de oluyor çalışmayıca akü bitiyo zaten forumdan okumuşsundur .... inşallah dilediğin gibi olur.... :)

john coffee
28 Ocak 2008, 21:39
nerdesiniz millet yahuuuuuuuuuuuuuuuu ??????????????????????

adanalı
30 Ocak 2008, 00:04
nerdesiniz millet yahuuuuuuuuuuuuuuuu ??????????????????????

kardeş, senin ve benim yazılarımız herhalde diğerleri tarafından görülmüyor!!!!!!!!

john coffee
13 Şubat 2008, 19:50
valla bende anlamadım kimse yok yazışma yok nedir sorun bilmem ama herkesin keyfi iyi sanırım sorun olsa yazardı millet galiba :)))

cm_strider
15 Şubat 2008, 16:10
aslan kış uykusuna yatar mı?!!... benim ki yattı.. :)
burası cok soğuk ve gizli buz riskimiz fazla. o yuzden sorun var mı yok mu bilemiyorum.. havaların 15 dereceyi gormesini de iple cekiyorum.
ve bazen corvus'umun forumunun pek hareketli olmamasını da problemsiz bir model olmasına bağlamıyor değilim.. (dilimi ısırdım tahtaya vurdum) :)
Herneyse... Anlaşıldığı üzere, motorumu özledim ve onu seviyorum... :)

polo34
04 Mart 2008, 10:49
arkadaşlar en sonunda iş yoğunluğumu üzerimden attım, bu yaza bir motorla girmek istiyorum, tarzımı chopper olarak seçtim, motoru zorlamadan şehirlerarası ortalama 100-120 km/h civarı süratle hafta sonu gezmek istiyorum, ayrıca rahat olsun diye otomatik istiyorum, bu sebepğten tek seçenek dorado poseidon ya da corvus gibi görüyorum, gönlüm posidondan yanadır, sizler bu motoru uzun zamandır kullanıyorsunuz, en güncel yorumlarınızı bir kere daha benim için yazarsanız çok sevinirim, çünkü 1 sene önce motor yeniyken ki fikirlerinizle şu an ki fikirleriniz farklı olabilir:)

- bu markanın istanbulda servisleri nasıl? sayıları yeterli mi?
- servislerin işçiliklerinden memnunmusunuz?
- parça bekleme durumunuz var mı?
- parça fiyatları makul mu?
- diğer çinlilerin ya da japonların parçaları bu motorlara uyuyor mu?
- poseidon'u corvus'a göre daha çok beğeniyorum, siz ne dersiniz?
- bu marka piyasada tuttu mu? ithalatın durma olasılığı var mı? tr'ye ithalatı durursa parça sıkıntısı yaşanır heralde, ben uzun yıllar sürmek istiyorum.
- bu modellerin çıkardıkları arızalar nelerdir? çözümleri kolaymıdır? bu motora güvenip uzun yola çıkılır mı?
- motoru 2.el mi sıfır mı almamı tavsiye ediyorsunuz? bütçemi yormayacak olan durum banka kredisiyle 2.el posidon almaktır.

sorularım şimdilik bu kadar, sorularımı tek tek tarafsız bir gözle cevaplarsanız sevinirim...

cm_strider
06 Mart 2008, 19:46
polo34 arkadaşım;
Corvus'umu geçen sene bu sıralar aldım. 2400de gayet temiz durumdaydı.
Geçen yaz 2000km de ben yaptım. rutin 2500 bakımı dışında servise gitmedim cünkü hiçbir problemi olmadı. Bu yaz da 5000 bakımı dışında servislik bir duruma ihtiyaç duyacağını sanmıyorum oğlumun.
Sadece bu forumda birkaç arkadaşın da belirttiği gibi, eğer depoyu tam doldurursam -park edince fark etmiştim- yan ayaklığın oradan damlama oluyor. İlla fullemek zorunda olursam -uzun yol gibi- yarım litre eksik koyarım diye düşünüyorum.
Uzun yol konusuna gelince Corvus'a ve dolayısıyla Poseidon'a güveniyorum. Su soğutmalı olması bir avantaj. Almadan önce sahibinden.com'daki ilanlardan uzun yol yapanları biliyorum. İst-Bodrum-İst yapanlar vardı. Daha da önemlisi Amerika'da Q-Link Legacy markasıyla satılıyor olması. (google görsellerde arayabilirsin) Bizim pazara girebilir ama belli bir kalitede olmasa oranın pazarına girmesine izin verilmezdi.
Servis ile ilgili sorularına İst. da olmadığım için yardımcı olamayacağım.
Ayrıca şahsi düşüncem, sıfır almak yerine temiz bir ikinci el almak cok daha mantıklı.
Son olarak; gönlünden geçen motora binmenin tadını çıkar.. Saygılar.. :)

john coffee
15 Mart 2008, 15:04
http://www.qlinkmotor.com/product4.php?id=37# yurt dışındaki satış sitesinden de bakabilirsiniz .....iyi sürüşler

john coffee
18 Mart 2008, 18:17
İstanbul Anadolu yakasında kaliteli hizmet veren dorado corvus servis arıyorum... bilenler varsa benimle paylaşırsa sevinirim herkse selamlar ....

schumacher__
31 Mart 2008, 02:09
Dorado corvusun amerikadaki versiyonu olan QLINK SAPERO için yazılan inceleme makalesi buldum,gerçekten çok faydalı ve bilgilendirici bir çalışma olmuş,motorun içerisindeki kablolara kadar herşeyi marka ve kaliteleriyle birlikte açıklamışlar,ayrıca depo kapağından benzin kaçırması gibi konuların çözümünü de yazmışlar,mutlaka okumanızı tavsiye ederim.Şimdilik türkçeye çevirme vaktim olmadı,vakit bulursam türkçeye çevirip yazmayı da düşünüyorum:


http://www.motorcycles.pro/Motorcycles/New250CCV34StrokeAutomatic/tabid/192/Default.aspx

blck_chopper
31 Mart 2008, 18:30
uyanlız hatırlamıosam moto showda görmüştüm fiyatlarıda 5.150 dieri ise 6.000 e yakındı racingi abdıran az daha pahaydı

polo34
13 Nisan 2008, 00:17
İstanbul Anadolu yakasında kaliteli hizmet veren dorado corvus servis arıyorum... bilenler varsa benimle paylaşırsa sevinirim herkse selamlar ....


merhabalar... akü sorununu hallettik derken bu ara egzoz tarafından ince ince sesler gelmeye başaldı bi ker kendim sıktım civatalarını ama tekrar ses yapmaya başaldı ... bu arada arkadaşlar ben istanbul anadolu yakasında oturuyorum. motorumu 2 nci el aldım bana tavsiye edebileceğiniz sorun çıkarmayacak , müşteri ile ilgenen bir Dorado corvus servisi arıyorum eğer bilen varsa bana yazarsa sevinirim 2 nci bakım zamanım geliyo... ilgilenenlere şimdiden teşekkür ederim... herkese selamlar (gürhan)

corvusu bu hafta içi alma durumum var, motoru ayırttım, 2006 model sıfır km 5300 ytl, konuyu okuyorum, bakalım cesaret edip alabilecekmiyim:) aşağıdaki yorumlarıma sizde görüşlerinizi yazarsanız sevinirim

akü sorunu ........bosch 14A, yuasa 12A ile giderilmiş, ön panjur sökülmeden şarj için granaja delik açtırılmış ya da çakmak uzatma kablosundan yararlanılmış

hararet sorunu....termostat iptal edilmiş galiba, birisi kale marka özel radyatör takmış, merak ettiğim herkeste bu sorun var mı? su soğutma olayı iyi ama problemsiz olacak ki işe yarasın

servis sorunu.......var galiba, ben istanbuldayım, önerilecek servis isim sayısı 2 yi geçer mi?

parça sorunu......henüz parça bulamama, parça bekleme sorunu yaşanmamış, ama parçalar ankaradan kısa zamanda geliyormuş:) acaba alınca garanti olsun diye en çok değişen parçalardan 3er dörder tane mi alsam ?

performans parçaları.....karbüratör, varyatör, egzoz kitleri distribütörde var galiba ama az kişi kullanmış heralde

yakıt tüketimi.....4-5 lt denmiş, doğrumudur

dökülme....kimse civatalarımı her hafta sıkıyorum, kontrol ediyorum demiyor:) çinlilerde dökülme meşhurdur, granajda durum nasıl bilemiyorum ama kimse o konuda yakınmıyor, kolay kolay motor bozulmuyor imajı var

vibrasyon....rodaj sonrası kesinlikle yok galiba

motoru haftasonu gezileri, gece belki gezmek, yazın kısa tatiller amacıyla almak istiyorum, her gün altımda olmayacağı için sıfır alayım, uzun süre sorunsuz çalışsın istiyorum, rakam bana iyi gibi geldi, aküsü bitiktir heralde, garanti ben aldığım zaman mı başlar ?

çanta olayı.....corvus da biraz sıkıntı var galiba, yanlara takılamıyor ya da yakışmıyor, ama arkaya bir tane top case koymak isterim

sürat......iki kişi 120 rahat yapıyor galiba, 140 görenlerde var, ibrede hata yok deniyor, tiger kadar seri değil ama ...

007
13 Nisan 2008, 01:00
@polo34

Almak istediğin motoru 2 sene 8500 km. kullandım. Hiçbir sorun ile karşılaşmadım. Hangi sulu akü bakım yapmadığın zaman arabada bile problem açmıyor ki. Kuru akü ile (Yuasa) olayı çözersin. Hararet bende hiç yapmadı ama termostatı sökmüştüm. 2 defa Sapanca' ya artçım ile gittim uzun yol olarak hiç hararet görmedim. Parasına göre kullanabileceğin iyi bir motor. Üzerinde 16.000 km. garantili Mitsubushi varyatör kayışı var. Debriyaj balatası bakır alaşımlı 20.000 km. rahat gider. Fakat 2006 modeline 5300 YTL verceğine 7.000-7.500 YTL ye temiz 2004 Suzuki Burgman 400 al bin derim. Satması daha kolaydır. Tercih senin :)

cm_strider
13 Nisan 2008, 02:26
Polo34 arkadaşım;

1- Akü: Çözümü dediğin gibi mümkün. Ben ek olarak ev tipi 50 ytl'lik bir akü şarj aleti aldım. 35 ytl'ye aldığım kuru, bakımsız çin malı bir aküyü kışın iki gün şarjda tutarak bile bu sorundan kurtulmak cok hoşuma gitti.

2-Hararet: Bende hiç olmadı.

3- İstanbul'da yaşamadığım için cevap veremeyeceğim.

4- Parça sorunu: 5000'e az kaldı ve henüz ihtiyaçlık bir durumum olmadı.

5- Performans parçaları: Ben de düşünmüştüm bir ara ama sonra performansından yana ihtiyaç olarak bir eksiklik hissetmediğim ve hoşuma giden yakıt sarfiyatını değiştirmemek için uygulamaya koymadım.

6- Yakıt sarfiyatı: Ben oğlum :) için söylersem ki orjinalinden bir değişiklik yapılmadı ( egzos yada performans kiti gibi değişiklikler) geçen yaz 10 ytl'lik benzinle 90-95 km idi. Bu sene bu menzil biraz azalmıştır haliyle. 11-12 kuruş harcayacak bu yazki tahminim.

7- Dökülme: Maşallah hiç bir parçanın gevşemesi gibi bir durum olmadı şimdiye kadar.

8- Vibrasyon yok.

9- Çanta bence de lazım. Bu ay içinde topcase olarak alacağım sanırım ben de.

10- Sürat: 135'i yaptım. Artçı ile ise en fazla 120 yapılabiliyor benimki ile. Seriliğini ise Tiger kullanmadığım için karşılaştıramam.

Sonuç olarak 007'nin de söylediği gibi sorunsuz bir model. Forumunun pek hareketli olmamasının fiyatı dolayısıyla az satmasından sonraki sebebi de bu zaten.

Umarım biraz daha fikir vermiştir yazım.
Gönlündeki motora bin... :)

Polo34 arkadaşım;

1- Akü: Çözümü dediğin gibi mümkün. Ben ek olarak ev tipi 50 ytl'lik bir akü şarj aleti aldım. 35 ytl'ye aldığım kuru, bakımsız çin malı bir aküyü kışın iki gün şarjda tutarak bile bu sorundan kurtulmak cok hoşuma gitti.

2-Hararet: Bende hiç olmadı.

3- İstanbul'da yaşamadığım için cevap veremeyeceğim.

4- Parça sorunu: 5000'e az kaldı ve henüz ihtiyaçlık bir durumum olmadı.

5- Performans parçaları: Ben de düşünmüştüm bir ara ama sonra performansından yana ihtiyaç olarak bir eksiklik hissetmediğim ve hoşuma giden yakıt sarfiyatını değiştirmemek için uygulamaya koymadım.

6- Yakıt sarfiyatı: Ben oğlum :) için söylersem ki orjinalinden bir değişiklik yapılmadı ( egzos yada performans kiti gibi değişiklikler) geçen yaz 10 ytl'lik benzinle 90-95 km idi. Bu sene bu menzil biraz azalmıştır haliyle. 11-12 kuruş harcayacak bu yazki tahminim.

7- Dökülme: Maşallah hiç bir parçanın gevşemesi gibi bir durum olmadı şimdiye kadar.

8- Vibrasyon yok.

9- Çanta bence de lazım. Bu ay içinde topcase olarak alacağım sanırım ben de.

10- Sürat: 135'i yaptım. Artçı ile ise en fazla 120 yapılabiliyor benimki ile. Seriliğini ise Tiger kullanmadığım için karşılaştıramam.

Sonuç olarak 007'nin de söylediği gibi sorunsuz bir model. Forumunun pek hareketli olmamasının fiyatı dolayısıyla az satmasından sonraki sebebi de bu zaten.

Umarım biraz daha fikir vermiştir yazım.
Gönlündeki motora binmen dileklerimle... :)

polo34
13 Nisan 2008, 02:40
suzuki burgman diyorsunuz ama o da 2.el olacak, ben arada sırada süreceğim için sıfır olsun ama tip olarak istediğim gibi olsun istiyorum, ayrıca 5300 ytl de benim için limit gibi birşeydi, zaten 2000 ytl verip geri kalanına karta 10 taksit yaptırıcam, buna ilaveten aldığım bir şeyi kolay kolay satmıyorum, 2 senedir motorları forumlardan izliyorum:) bu motordan vazgeçmişken sıfır km olanını o fiyata istediğim şartlarda bulunca balıklama atlamış gibi oldum:) bakalım özlemim bu hafta içi sonlanacak mı:)

motorun garantisi ben alınca başlar heralde, kendisi 2006 model......?

bmw arması kırmızı renge güzel gidiyor:) o armayı nereden temin ediyorsunuz, ilk yapacağım işlerden biri olacak,

ev için bir akü şarj cihazı da almak istiyorum, üzerindeki akü orjinalse durum nasıl olacak göreceğiz,

acaba mod parçaları sonrası yakıt ne kadar artıyor? ayrıca o mod parçalarının maliyeti nedir?

cm_strider
13 Nisan 2008, 02:49
Mod parçaları ile performansın %10-15 arttığının söylendiğini hatırlıyorum. Yakıt sarfiyatı da o doğrultuda -en fazla %20- artar diye tahmin ediyorum..

john coffee
23 Nisan 2008, 21:23
istanbul anadolu yakası kaliteli yetkili servis arıyorum ..... ???

cm_strider
04 Mayıs 2008, 13:06
Arkadaşlar,

Lastik değiştiren var mı içimizde?

Arka tekerin yanaklarında çatlamalar başlamıştı, ön-arka ikisini de değiştirdim..
Sanırım çoğumuzunki 2003 üretimi lastikler. Süreleri dolmak üzere aklınızda olsun..

cheto
09 Mayıs 2008, 20:58
merhaba arkadaşlar

bende 3 hafta kadar önce corvus sahibi oldum 2. el aldığım motoru 3 hafta sonun da ilk defa hararet yaptı hava serin olmasına rağmen, motor suyunu sağ grenaj kapağını sökerek tamamladım uzun zamandır binicisi olan arkadaşlara bir kaç sorum olacak cevaplarsanız sevinirim.

1- motorun garantisinin bitmesine rağmen yetkili servise götürmek istiyorum avrupa yakasında tanıdığınız iyi bir servis var mı ?

2- her gün 50 km kadar yol yapıyorum 100km de 5lt yakıyor normal mi?

3- arka fren balatasını değiştirdim disk çok ısınıyor belli bir ayarı var mı ?:cyclopsan

leddiyot
10 Mayıs 2008, 17:42
Benimde dorado corvus'um var hoparlorleri değiştirdim tweeterli bir hoparlör taktım yan kapaklara kablo gibi ince 1,5 mt'lik neon lamba taktım hem sinyalleri çalıştırınca sağsol olarak yanıyor dörtlüde yanıyor birde manuel olarak çalışıyor ayrıca anonslu polis sireni kendi yapımım ledli çift çakarlı lamba ayrıca motorun alarmınıda sirene bağladım benim diyen alarmı ikiye katlar son olarak deney aşamasında alarmla birlikte çalışacak sesli uyarı yapacak elektronik devre

benim corvus'uda fullediğimde benzin kaçırıyordu hatta sigortalar bile ıslanıp çürümüştü serviş bir şey bulamadı enson teyp üst kapak bölümünü çıkardım ve buldum şamandıranın contasından kaçırıyordu bende tabi usta olacam ya sıvı conta sıkıp şamandırayı tekrar monte ettim kesildi aradan uzun bir süre geçti ve benzin filitresinde çamur gibi birsey vardı söküp temizledim ne çıktı dersiniz sıvı conta benzinden erimiş ve benzine karışmış siz baska birşey uydurun

motorun sol üst köşesinde bir kapak var aynı benzin deposu gibi onu tornavida yardımıyla aç radyatör kapağını bulacaksın oradanda suyu tamamla ben sağ grenajdan su kattığım halde sürekli su eksiltiyordu üstten radyotörü tamamlayınca düzeldi benim motorda ölçtüm 1 lt ile 30 km gitmesi gerekirken 20 km gidiyor tabi bunun içinde 90 üzeri gitmemde var

cheto
12 Mayıs 2008, 14:40
merhaba

bilgiler için teşekkür ederim. Avrupa yakasında corvus tamircisi bilen arkadaşların yardımını rica ederim.

gugukk
12 Mayıs 2008, 14:50
arkadaşlar bu motor çok ilgimi çekti ilginç bir motor acaba sizce alınırmı? iyi ve kötü yanları nelerdir? günlük 60 km yol yapıyorum sizce dayanırmı 2000 ytl 2. elleri satılıyor sizce alsammı

schumacher__
12 Mayıs 2008, 19:06
Merhaba

Siteye üye olmamla birlikte tanışma kısmına açtığım konuda En kısa zamanda DORADO CORVUS almak istediğimi söylemiştim,fakat ardından hemen birkaç ezber cevap geldi almamam gerektiği konusunda.Sebep sordum,fakat tanışma bölümü çok fazla aktif olmadığından(sanırım) cevap alamadım.O yüzden ben de buradan devam etme kararı aldım.

Şimdi müsaadenizle (son derece medeni biçimde) konuşarak tartışma ortamını başlatıyorum.Öncelikle dorado dan vazgeç diyen arkadaşlara sormak istiyorum:

-Niçin Dorado almamalıyım? Lütfen bana sadece ÇİN MALI olduğu için demeyin,çünkü her konuda satın aldığım şeylerin %80i çin malı ve çinde gayet kaliteli ürünler de yapılıyor.O yüzden somut şeyler söyleyerek açıklarsanız sevinirim.Tartışmanın ilerleyen kısımlarında niçin satın almaktan korkmadığımı açıklayacağım.
(NOT: LÜTFEN somut açıklama yapamayacak arkadaşlar ileti kirliliği yapmasın)

zangif
12 Mayıs 2008, 19:11
ilk önce şöyle diyeyim topiği actığın başlık yazısı yanlış vaz gecmek istemezsen senin kararın alıp almamk senin elinde ama şöyle diye bilirdin dordo yu almalımıyım artı ları ve eksileri nelerdir... gibi.

schumacher__
12 Mayıs 2008, 19:14
başlığa çok fazla takılmaya gerek yok,tabii ki alıp almamak benim elimde fakat,bazı arkadaşlar çin malı motorları o kadar kötülüyor ki,belki somut olarak bir bildikleri vardır ve bunları açıklayarak beni vazgeçirebilirler diye bu başlığı yazdım.Mesajımda herşey daha açık ve net olarak yazıyor :cat:

tigermbz
12 Mayıs 2008, 19:16
bütçeni ve ne tarz bir motosiklet almak istediğini söylersen daha iyi tartışırız bunu.
tabi tüm bunlara gerek kalmadan pek kaliteli aletler olmadığını söyleyerek olaya noktayı da koyabiliriz :P

zangif
12 Mayıs 2008, 19:30
bak arkadaşım benim sattığım malların yzde doksan dokuzu cin malı cok ünlü markalr dahi şuan cinde fason olarak mal yaptırıyorlar mesala braun alman olrak bilir deyilmi ama bi coğu malları cin yani ülkemize giren bi coğu markalı mallar dahi cinde yapılıyor şanada değinmemzide fayda var cin malı kalitesiz değil cine gidip mal yaptıran firmalar daha fazla kazanxc elde etmek icin kalitesiz mal yaptırıyorlar şuna gelince doradoyu kullanmadım hatta daha hic görmek nasip olmadı belkide cok kalitelidir ama şunu söylemek gerkirse almak büyük risk cin mallarında bahsediyorum acaba kronnik bi sorunları varmı 5-10 sene sonra kacını yolarda görecez en kıymetli varlığımız olan canımızı taşıyan bu aletlere ne kadar göüvene biliriz örneğin mct cruserlerin tel olan canlarının kopması gibi duyuyorsunuz dur cant kırıldı fren tutmadı gibi ha bunlar acaba 4 büyük mator üreticisinde olmuyormu oluyordur tabiki ama pek nadir kıt kaanat bir araya getirdiğimiz paramızı risk e atıpta önümeze gelen bilmediğimiz mallara yönelmeyelim para kolay kaznılmadığını biliyorsundur onu yeri ikinçi el temiz bir honda cbf 250 alınabilir gerci tarzalrı farklı ama örnek olarak yazdım neyse sana model ve marka secmekte yardımcı olmuşsam ne mutlu bana

iptaluyelik02
12 Mayıs 2008, 19:46
Çin'in en büyük motor üreticilerinden bir firmanın önemli elemanlarından ikisiyle görüştüm.Biri orijinal Çinli.
Bu ülkede Çin malı diye beğenilmeyen motorların,ya da çok tutulan bazı çin malı
motorların,hatta Türk malı diye satılan bazı motorların onlar tarafından üretildiğini öğrendim.
Şimdi olay şudur arkadaşlar;
1-Çin e gidilir.Bir motor üreticisi bulunur.Ondan bir model seçilir,olmadı kendi modelinizin detayları verilir.
2-En önemli noktaya gelince
A model motor 300 $ a da 1500 $ a da üretilir.Önemli olan beher motor için
ayırdığınız bütçe.
300 $ a üret derseniz,soba tenekesinden veya plastikten çamurluk yapılır
1500 $ a üret derseniz kaliteli paslanmaz çelikten.
300 $ lık motorun teker bilyası da elarabasının teker bilyasıyla aynı olur ve yolda patlar tabii..
Bizim ülkemize gelen çin malı motorlar Çin fiyatları ile 120-1000 $ aralığında.

3-Çin deki 120-1000 $ aralığındaki fiyatların üzerine büyük bir gümrük ve vergi yükü ile beraber inanılmaz ithalatçı karı binince piyasadaki fiyatlar oluşuyor.
Aynı firma tarafından üretilmiş,ama Türkiye'ye farklı markalar altında dağıtılmaya başlayan motorlar ithalatçının motoru Çin'de kaça
yaptırdığı ve insafı ile orantılı olarak birbirinden farklı fiyatlarda satılmaya başlanıyor.Görüntüde aynı,kalitede farklı olan motorların an
laşılması da zaman alıyor elbette.
4-Hiç bir motor kullanılmadan kalitesini ispatlayamaz.20-30.000 lere yaklaşan Çin motorları da var,200 km de motor açanlar da.
Ama adı daha fazla duyulan belli başlı çin malı motorlar bilinçli kullanıcıların elinde genelde onbinlerce km sorunsuz gidebiliyor.İstisnalar yok mu? var niye olmasın,istisnalar da kaideyi bozmaz.
5-motosiklet ruhunu içinde taşıyan hiç kimse" bu benim son motorum" olacak,zirvedeyim" demez.Her zaman daha iyi motorlar olacaktır,tarz değişiklikleri olacaktır.Şimdi 400 lük,650 lik,800 lük Çin'li cruiserler gelse ilk müşterileri de şimdiki Çin malı kullananlar olacaktır.Şüpheniz olmasın.

zangif
12 Mayıs 2008, 19:53
aynen işleyiş öyle sana sonuna kadar aktılıyorum kardeş cünkü bizim sattığımız elektronik mamüllerde aynı şekilde ülkeye getiriliyor

mhyen
12 Mayıs 2008, 19:57
Bizim eski oturduğumuz yerde alt kattaki komşunun ilk motoruydu dorado corvus.8-9 ay bindi.Bir kere de şurasında sorun var dediğini duymadım.Bu motorda tüm acemiliğini attı ve 6 ay önce de hyosung gt 650 r'ye transfer oldu.Aslanlar gibi de onu kullanıyor:queen:

Naci63
12 Mayıs 2008, 20:02
Corvus bildiğim kadarıyla, görünüşü güzel bir motor. Sanırım su soğutmalı ve gövdeye monte edilmiş güzel bir müzik sistemi de var. Ancak bence eksileri şunlar:
1) Çok yakıyor. Kendi emsalleri olan 250 cc chopper'lerden fazla yaktığını biliyorum.
2) Vitessiz olduğundan, kullanımı yeni başlayanlar için iyi olsa da, vitessiz motorların özellikle rampa yollardaki performansı zayıf oluyor.
3) Fiyatı o kategorideki chopper'lerden %20-50 arasında daha yüksek.
Selamlar.
Not: Bu konudaki detaylı bilgiyi, bu motordan daha önce kullanmış olan Adana MT'den "Adanalı" rumuzlu arkadaştan alabilirsiniz.

gazman
12 Mayıs 2008, 20:12
.................................................. .....

iptaluyelik02
12 Mayıs 2008, 20:16
Çin malı kullanmanın bir de psikolojik boyutu var.

1-Eskiden Japon otomobilleri ve yedek parçaları kalitesiz sayılırdı.
Sonra"kalitesizlik "damgası sırayla Türk malı,Kore malı,Hint malı,Tayvan malı,Çin malı olarak el değiştirdi.Sıradaki ülke Moğolistan olabilir mi?
2-Japon kullananlar,Çin malı kullananlara farklı bakıyorlar.Hatta Kore malı,Tayvan malı kullananlar bile kendilerini farklı hissediyorlar.
İyi de Harley Davidson kullanıcıları Japon motorlarının lafını bile etmiyor farkında mısınız?
3-Sanki motorcular arasında motoruna bakarak sun i sınıflandırma varmış havası
seziyorum.
4-Ben motorumuzun ne kalitede ,kaç paralık olduğu noktasından ziyade "motorcunun ne olduğu,ne olabileceği" noktasında yoğunlaşmak gerektiğini düşünüyorum.

schumacher__
12 Mayıs 2008, 20:16
evet,şimdilik yorumlar gayet güzel gidiyor,kafadan çin malı bu bi işe yaramaz diyen çıkmadı, tigermbz nin şakası hariç ;)

çeşitli yorumları görmek istiyorum,ardından ben de düşüncelerimi açıklayacağım.Bu arada bütçem fazla olmadığından 2.el Corvus almayı dşünüyorum 3500ytl civarı,bütçe öğrenmek isteyen arkadaşlara söyleyeyim dedim





bak ben senin yerinde olsam soyle bi soru sorardim..kendime tabii...1- motosikleti encok kimler kullanir...cevap=kuryeler,lahmacuncular polisler..2-bunlar hangi motorlara biniyor..dikkat ettiysen hepsi marka motorlara biniyorlar bi tane cinli varmi aralarinda belki onlarda cinli ama kaliteli ve markanin guveni var arkasinda..seni caydirmak zorunda degilim git al..derim hatta cunku biz turk milleti garip bi milletiz hep soylenenin tersini yapariz..git al,,para kaybedince en guzel gunlerini motor iterken..kaliteli motorun degerini anlarsin..beni soracak olursan..ilk motorum mz idi 2. el bi motor..beni hic yolda birakmadi sonra gillera ardindanda ,vadeli aldigim hondaya gectim..bak pesin alacagina git taksite gir bir honda al ..nedeni soylemiyorum..sen dusun..




bence son derece yanlış bir bakış açısı.Çünkü bütün çin malı ürünleri bir tutup,hepsine diğerlerinden daha dandik demişsiniz.Yukarıdaki arkadaşların açıklamalarına bakacak olursanız çinde üretilen mallar çeşit çeşit, çok kalitelisi de var, dandik olanı da.O yüzden yalnızca DORADO CORVUS üzerine yoğunlaşırsanız sevinirim

Sj's
12 Mayıs 2008, 20:28
genel açıdan bakarak konuşmak isterim sevgili shumacher___:

öncelikle bütçen 3500 ytl. aldın doradoyu. her gün yaklaşık 20-30 km yapacak biri olduğunu farzederek düşünüyorum. 2000 kmde bir mutlaka kayış değiştirmezsen yolda kalırsın. 2000i de 1,5 ayda yaparsın. kayış masrafın 2 ayda bir 45 ytl. aynı anda yağ da mutlaka değişmeli 30 ytl de o, hava filtresi de 2000de bir değişir 30 da o. yani iki ayda bir 100 ytl gözden çıkarman gerekir.

bütün bu göstereceğin özene rağmen buji, akü veya varyatör sisteminden kaynaklanabilecek arızalardan ötürü yolda kalma ihtimalin yüksek. bu tip bir şey başına geldiğinde yeni masraflarla karşılaşacaksın.

lafın kısası, 3500e alacağın motorun sana en fazla 2 sene hizmet edecek, o zaman zarfı sonunda da 3000-4000 ytl kadar da masraf çıkaracaktır.

koy üstüne 3500 daha, al bir honda, yamaha, aprilia. ne olacak yani. ben de çinliden geliyorum, çöpe attım desem yeridir. şimdiki italyan motorla 3000 kmdeyim henüz sadece 30 ytl yağ masrafı yaptım.

Shrieker
12 Mayıs 2008, 20:35
2Teker dergisi 2007 mayıs sayısında 256 köşesinde bu motoru inceledi.O sayıyı bulabilirsen incelemeyi okumanı tavsiye ederim.Kısaca artı ve eksilerini belirtecektim ancak yazıya kıyamadım, Barkın ağebey'in ve 2 teker'in affına sığınarak buraya alıyorum yazıyı.

2006'da piyasaya çıktığında, motosiklet sevdalıları tarafından "nasıl şey bu?" şeklinde tepkiler alan Dorado Corvus için, biz de aynı soruyu sorduk ve denemeye karar verdik.

Son yıllarda, 2 teker dünyası, tasarımcıların oyun alanı haline dönüştü.Görünüşe göre, İtalyan ve Japon tasarımcıların başarısı, yeni yeni uyanan Çin motosiklet endüstrisinde de yankı uyandırmış olsa gerek.

Cihaz motosiklet gibi görünüyor.Fakat aslında bir skuter.Büyük tekerlekli ve sürücünün tıpkı motosikletler gibi bacağını atarak binmesini gerektiren bir araç.Önde koca kafa gibi duran bir far, farın altından başlayıp cihazın stop lambasına kadar giden bir karenaj göze çarpıyor.Zaten tüm diğer skuterler gibi, aracı motosikletten ayıran en önemli özelliği, tamamının karenajla kaplı olması.Karenajın plastiği ve üzerindeki vernikli boya kaliteli bir görünüm arz ediyor.

Elcikler, kumanda düğmeleri klasik Japon motosikletleriyle aynı konumda ve şekilde çalışıyor.80'lerin yerli otomobillerini andıran gösterge tablosunda hararet, sürat ve yakıt göstergeleri bulunuyor.Tablonun hemen sağında, altta, dörtlü ikaz ışıklarının butonu var.Bu buton, gidon elcikleri tarafından saklandığı için pek kullanışlı bir yerde değil.

Arkaya Doğru uzanan gidon kruvazörlerininkini andırıyor.Gidon çubuğu çıplak bırakılmamış.Üzerine plastik giydirme yapılmış.Elciklerde, fren hidrolik depolarında(Ön-arka disk fren) kullanılan malzemenin kalitesi insanda umut ışığı yakıyor(Belki bu çinli kalitelidir ümidi).Ön-arka fren kollarının mesafe ayarı var.

Sürücünün hemen önündeki müzik sisteminin kumanda butonları var.Corvus'un en iddialı olduğu özelliği aracın fabrika çıkış olarak üzerindeki radyo-teyp ve mp3 çaları.Gerçi çok kısa sürede bozulduğu için pek kullanılamıyor fakat hani soran olsa böyle de bir özelliği mevcut diye hava atılabilir.

Ayaklıklar bir kruvazör gibi çok önde.Domuzluk tabir edilen motor koruma demirleri kromlu.Bazı çevrelerde duyduğumuz "koruma demirleri bile plastik" iddiası gerçek değil.Koruma demirlerinin etrafındaki karenaj, selenin altındaki karenaj kısmı krom levhalardan oluşuyor.Makinenin ana rengiyle, ön amortisör, jantlar, aynalar ve arka sinyallerin etrafındaki kromlar güzel bir kontrast yaratıyor.Açıkçası hiç bilmeyen bile bir kere dönüp bakıyor.

Uzaktan kumandayla, alarmı kapatıp üzerine çıktıktan sonra yan ayaklık açıksa cihazın marşı çalışmıyor(cihaz gösterge tablosundaki bir uyarı ışığıyla bunu haber veriyor).Tek dokunuşta su soğutmalı 250 cc canlanıyor.Oldukça düşük bir ses seviyesi var.

GAZLA GİT (AMA GAZI FAZLA AÇMADAN)

250 cc'lik blok gaza çabuk tepki veriyor.Şehir içi süratler için kabul edilebilir bir kalkışı var.Hatta 178 kg makineyi üzerindeki sürücüyle oldukça iyi hızlandırdığı söylenebilir.

Far aydınlatması çok iyi.Sinyal ve stop lambalarının çalışması da problemsiz.Ancak sürat göstergesi, Polyanna'yı aşan bir iyimserliğe sahip.Misal:Gerçekte 45 km/s ile giderken, Dorado 65 km/s gösteriyor.Göstergedeki bu abartı huyu yüksek süratlerde amigo gibi coşuyor.Dorado Corvus otoyolda 140 km/s ile göstergeyi sona dayadığında 110 km/s gerçek sürat yapıyor.

Şehir içinde sollamalarda 50-60 km/s'de cihaz iyi çekiyor.Ön frene tam basıldığında ön amortisör tamamen sıkışıp dibini vuruyor.Ön ve arka jantın büyük olması avantaj.Yol tutuşu küçük tekerlekli skuterlardan farklı kılıyor.Ancak büyük jant avantajı, kruvazörler gibi yatık açılı ve yumuşak amortisörlü ön takımdan dolayı kayboluyor.Diri bir yol tutuş elde edilemiyor.Otoyol bağlantı yolları gibi, özellikle 70km/s üzerindeki süratlerde dönülen virajlarda, sürücünün Tanrı'yla olan diyaloğu artıyor.

Diğer taraftan, arka amortisör, bağlı olan motor bloğu sebebiyle üzerinde Naim Süleymanoğlu misali yük taşıyor.Bu yüzden işlevini(şokları emmeyi) ne düşük süratte ne de yüksek süratte layıkıyla yapamıyor.Sürücünün arkaya kaykılan sele üzerindeki oturuş pozisyonu sebebiyle kısa sürüşlerde konforlu gibi görünse de, 15 dakika sonra sırtta ağrı olabiliyor(arka amortisörün çok konforlu olmamasının buna katkısı büyük).

Yakıt göstergesinin ayarı doğru olmadığı için depo tam doluyken gidilen ilk 60 km'de gösterge ibresi hiç oynamıyor.Sonra birden ibre düşüş gösterdiği için tüketim çok fazlaymış gibi bir izlenim veriyor.

Ön-arka disk frenler çalışmasında herhangi bir problem yok.Fakat ağırlığın çoğunun arkada olması ve yumuşak ön amortisörler sebebiyle ön fren sıkıldığında öne doğru yığılma gerçekleşiyor.Fren mesafesi uzuyor.Dengelemek için muhakkak ön-arka fren birlikte kullanılmalı.

Kuru zeminde lastiklerin performansı gayet iyi(Gerçi kuru zeminde hangi lastiğin yol tutuşu kötü o da ayrı bir tartışma konusudur).Lastik seçimi olarak 100 X 90-16 ebatlarındaki ön ve 150 X 80-15 ebatlarındaki arka lastiğin özellikle ıslak zemindeki performansı çok kötü.20 km/s ile giderken bile 10 derece yatırmaya gelmiyor.Hem ön lastik hem arka lastik kaymaya başlıyor.Şehir içi kullanımda motorun oldukça rahat bir kullanım sunarken, uzun yolda hararet yapması ise daha ilginç biri durum arz ediyor.Gazı 3/4 açıp 15 dakika aynı gazda kullanınca hararet gözle görülür şekilde yükseliyor.Motor bloğunun bu düdüklü tenceremsi davranış şekli, eğer inat edip gazı kesmezsek su kaynatmaya doğru gidiyor.

200 km'den uzun testin sonuna doğru, motor bloğundan arka lastiğe akan yağ, tüm sürüş keyfini daha da şenlendirdi.Zaten normalde torununu OKS'ye yollayan babaanne endişesiyle virajlara girerken, arka lastiğe akan yağla artık düz gidemez olduk.Bir de sağ ayaklık bir "Çıt" sesiyle düz yolda yere düşünce, kafamızdaki soru işaretleri büyüdü.

Son tahlilde, Çin yapımı bir skuter veya motosiket almanın temel avantajı aslında uygun fiyatı.Bu modelin fiyatı biraz uygunluk sınırlarında.Ancak farklı görünümü, kolay kullanımı ve MP3 çalar gibi enteresan aksesuarları ile yeni başlayanlar için ilginç bir seçenek.Testin son anlarına kadar bizi tatmin eden Corvus özellikle boyutlarına ve motor hacmine göre düşük yakıt tüketimi ile (test ortalaması 3,3 lt / 100 km) fiyattan kaybettiği puanların bir kısmını da geri kazandı.2TEKER

aykan
12 Mayıs 2008, 20:40
o ezber dediğin cevaplardan kimler vermiş mesela???
hoşuna gidiyosa al kardeşim..

gazman
12 Mayıs 2008, 20:41
........................................

Sj's
12 Mayıs 2008, 20:45
yok dostum..hic bosuna ugrasma kaliteli bir motorun farkini kullaninca anlarsin..bu arkadasa bende onu soyluyorum git elindeki parayi pesinata ver taksitle al bi tane marka...dedimyaa gitsin alsin ..farki yolda kalinca..motoru itince anlayacak..biz ne anlatirsak anlatalim ..anlatmak istedigimiz onun anlamak istedigi kadardir..

valla abi kendi bilir. benim bütçem bu yenisini alırken çinliyi alırkenki bütçemle aynı. tek fark ben ekstradan bir takside girmiş oldum. ama içim çok rahat.

çinli bir motorla ne motor zevkiniz kalacak ne de ulaşım sorununuz ucuz bir şekilde çözülecek. ben 2 sene çinliyle 21000km yaşadım bilirim..

gazman
12 Mayıs 2008, 20:47
....................................

Sj's
12 Mayıs 2008, 20:50
ahah al hemen al corvus harika motor hiçbişey olmazz. 90.000 km gidersin 5 kuruş da harcamazsın 160 da basarsın hemen alll. başka kimsenin ne dediğine bakma all al onu all :queen: kızıyo abi çin motorunu eleştirince :mrgreen:

BIYIKLI
12 Mayıs 2008, 21:02
Zamanında 'ne kadar ekmek o kadar köfte' anlayışımla Çinli motosikletleri savunduğum olmuştur. Lakin ne kadar farklı tip, marka kullanırsan bir acemi olarak görüşün o derece değişiyor onu söyleyeyim. Tamamen duygusal bir olay yani. Şimdi şiddetle karşı değilim ama Çin malı fason imalat bir markacığı almanın milli piyangodan bilet almakla eşdeğer olduğunu düşünüyorum. Hah bunu Nimet abladan alırsın belki şansın artar. :)

Dayısı Dorado bayisi bir arkadaşım var. Zamanında alalım dedi almadım, Kore malı aldım, bence iyi yaptım bir İtalyan kalitesi değil elbette fakat Çin üretimi Japonlar kadar kaliteli bir motorum var. Gerçi onunda Distribütörlük sorunları var. :)

Sj's
12 Mayıs 2008, 21:06
inan satarkende farkini yasayacaksin..binerkende..fren yaparken bile bile o farki goreceksin..neyse nexus cok iyi bi motordur,yolun acik olsun..

sağolasın abi, ben de gerçekten çok memnunum şu an

tigermbz
12 Mayıs 2008, 21:10
2 arkadaşım motosiklet tamircisi. bu sayede tahmin edemeyeceğiniz kadar çok çin malı motsikletin içini dışını gördüm. çin malı kullanan kardeşlerimizin Allah yardımcısı olsun, alınmaz kardeşim. biz de yaptık o hatayı zamanında. eşekten düşeni eşekten düşen anlar.
çinliler kaliteli şeyler de yapıyor olabilirler ama motosikletin bu kısma dahil olduğunu sanmıyorum :)
nerden baksan 2-3 yıl süreleri var dişe dokunur birşeyler üretmeleri için.
o epey dayandı dedikleri varya onların sahipleri çok sakin motor kullanır.
büyük firmaların orda üretim yaptıkları doğru ama adam oraya giderken tecrübesini ve teknolojisini yanında götürüyor, onları bu tartışmaya karıştırmak anlamsız.
illa tarz olacak deme! cbf150, ybr125, tvs apache filan alıp yoluna bak işin başındaysan.
yok illa tarzı olan birşey olsun dersen az daha para ekleyecen onun üstüne.

ressam_01
12 Mayıs 2008, 21:14
shrieker walla bayıldım ben bu yoruma adam harika anlatmışş. bence sorunun bütün cavapları burada.kardes burada çinlinin iyisi şu kötüsü bu diye tartısmayalım bence. bir çin kullanıcısı olarak ; almanı tavsiye etmem. kendi adıma konusuyorum benim motorlar hakında şimdiki bilgim olsaydı eger. hiç acele etmezdim gerekiyorsa bir yıl daha binmezdim motora ama 300 ytl yi çin malına veripte arızalarıyla ugraşmaktan, servis sıkıntısından, parçan lazım olur parça beklemekten (tabi varsa), aceba nerede ne arıza acacak die düşünmektenyıldım usandım.ve bu şekilde ne zorluklarla aldıgım motorumu 1.5 yıl sanra yarı fiyatına satamamda üstüne cabası. ben motorlarla cok ilgilenen ve arastıran biriyim ve buna dayanarak sana almanı tavsiye etmiyorum.üzerine 1000 ytl daha ekle adam gibi kafan agrımadan binecegin bir motor al. en azından ismide bişeye benzzer (yamaha,suzuki,honda,kawasaki) gibi:mrgreen: