PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda NC700X denedim



zaferce
01 Nisan 2014, 09:46
10 000 km'dir v-strom kullanan, toplam 28 000 km tecrübesi olan birinin bir günlük nc700x sürüş izlenimleri...

Oturuş pozisyonu çok ergonomik. Bu motora yanlış oturmak neredeyse imkânsız. Benim v-strom'uma oturunca birazcık öne eğilmem gerekiyor. Dolayısıyla, benim bir gidon yükseltme-yakınlaştırma aparatı almam gerekecek. V-strom’da ön cam, göstergeler ve gidon biraz daha önde duruyor. Nc700x’de ise sürücüye daha yakın. Bu durum motorun rüzgar korumasını azaltıyor. Göğüs bölgesine rüzgar gelmiyor ancak kafa rüzgara maruz kalıyor. Çok dert edecek bir şey değil. Rüzgar koruma bakımından konfor açısından v-strom tabii ki daha başarılı.

Yönlendirme hassasiyeti bakımından ve kontraya verdiği tepkilerim çabukluğu bakımından v-strom’dan daha iyi. Bu motorla viraj dönmek v-strom’la olduğundan daha zevkli. Dingil mesafesi, ön cant boyutu ve rake açısı nc700x’i v-strom’a göre daha kıvrak bir yavru yapıyor. Bu kıvraklık hem dar virajlı yollarda işe yarıyor hem de şehir içinde yavaş manevraları kolaylaştırıyor. Ancak dar alanlardaki yavaş manevraları esas kolaylaştıran şey bu motorun yere yakın ağırlık merkezi. V-strom’a kıyasla ağırlık hemen hemen aynı ancak nc700x, ağırlık merkezinin yere çok daha yakın olmasının avantajını çok belirgin bir şekilde hissettiriyor.

Frenler gayet başarılı. Kombine fren de güzel bir özellik. Abs v-strom’da çok çok erken devreye giriyor. Bunun abs’si ise bence çok daha efektif. Yani çok erken devreye girmiyor. Dengeli, hızlı yavaşlamalar mümkün. Frenleri sürücüye güven veriyor. Tek disk olmasını bazılarının dert ettiğini okuyorum ama çift diski olan v-strom’dan çok daha etkili frenleri var.

Manetleri ayarlanamıyor. Ne fren ne debriyaj. Benim ellerim nispeten küçük olduğu için debriyajı da freni de kullanırken çok rahat edemedim. Bir nc700x satın alsam koruma demirinden sonra satın alacağım aksesuar, ayarlanabilir güzel manetler olur.

Benim kullandığım nc700x’in debriyaj çok geride yani maneti tamamen bırakmaya çok yakın bir yerde kavrıyordu. Üstelik kavrama aralığı çok dardı. Kavrama noktasını nerede başlayacağı ayarlanabilir bir konu ancak ufak ufak kaydırarak tutmaya başladığı yer ile tamamen kavradığı yerin arasının bir birine çok fazla yakın olması benim hoşuma gitmedi. Debriyaj daha yumuşak ve geniş bir kavrama aralığına sahip olabilirdi.

Kullandığım motorun üzerinde bridgestone batlax bilmem kaç lastikleri vardı. Özellikle soğukken hiç güven vermiyorlar. Frenlemelerde abs’nin çok çabuk devreye girmesine yol açıyorlar. Ancak ısındıktan sonra daha iyiler. Ben olsam o lastiklerle kullanmazdım. Ayağına pirelli angel gt veya diablo rosso 2 veya muadili bir set lastik alırdım. Enduro lastikleri takılır mı takılır ama bu motorun enduroyla uzaktan yakından bir alakası yok o yüzden arazi lastiği takarım araziye de girer enduro yaparım diye düşünüyorsanız bu motordan uzak durun. Sağda solda dolanan bir yazı vardı “dl enduro değildir” diye. Haklı. Yalnız dl enduro olmaya bir birim uzaksa bu motor enduro olmaya beş birim uzak. Nc700x bir yol motoru. Dağda bayırda işlere gelmez. Bu durumun en temel nedeni sert amortisörleri.

Nc700x’in sert amortisörleri karşılaştığımız tümsek, çukur, engebeli asfalt gibi yoldaki sıkıntıları konforlu bir şekilde atlatmayı sağlamıyor. Yolda neresi bozuksa aynen altınızda ve gidonda hissediyorsunuz. V-strom ile birkaç defa geçtiğim ve düz sandığım bir yolun aslında dalgalı bir asfalta sahip olduğunu nc700x ile hissettim. Amortisörlerin sunduğu konfor v-strom’dan çok çok eksik.

Motorun torku güzel. İvmelenmesi gayet yerinde. V-strom’dan o konuda bir eksiği yok. 140 km/s hızlardan sonra sürüş konforu ve yol tutuşa dair güven hissi kayboluyor. Yani otoyolda 150 sabit hızla bir iki saat gidilebilecek bir seyahat motoru değil nc700x. Hem rüzgar korumasının azlığı hem motorun titreşimleri hem de amortisörlerin hissizleşmeye başlaması bunun temel sebepleri olabilir. Ancak 110-120 km/s sabit hızla uzun seyahatler sıkıntısız. Pek rahatsız edici olmayan inceden titreşimleri var. Gidonda ve peglerde belli belirsiz hissediliyor.

Nc700x’in en sevmediğim yanı motorun verimli devir aralığının çok dar olması dolayısıyla vites aralıklarının da dar ve esneklikten uzak olması. Motor 3500 – 5000 devir aralığında mutlu. Bu aralıkta gazı açınca güçlü bir şekilde hızlanabiliyor, kapatınca da güçlü bir şekilde kompresyona giriyor. Ancak motorun 6000 devir çevirdiğini göz önüne alırsak esasen çok dar bir bölgede kalarak motoru tutmak için viteslerle sürekli oynamanız gerekiyor. Sadece gazı biraz açıp biraz kapayarak ayarlamalar yaparak ilerleyebileceğiniz bir yolda ve trafikte bir de debriyaj ve vitesle uğraşmanız gerekiyor. Dizel araba gibi benzetmesi çok yerinde. Ben motoru denemeden önce böyle olduğunu okumuştum. Daha önce 18 000 km boyunca sahibi olduğum tek silindirli 660 cc mt-03’ten de dar devir aralıklarına alışıktım. Ancak nc700x’in verimli devir aralığı gerçekten beklediğimden daha dar. Öyle ki motor 5000’i geçince üst vitesi istiyor, 3000 devirlere geldiğinde de alt vitese geçmek istediğini haykırıyor. Mesela altıncı viteste 90 km/s hıza inmek mümkün değil. Altıncı viteste 110 km/s hızın altına inmeye başlayınca 3000 devirlere iniyor, sesi değişiyor, çekiş düşüyor ve alt vitesi istiyor. Hem şehir içinde hem de uzun yollarda elastik/esnek vites aralıkları konforu artırdığı gibi bence güvenliği de artırıyor. Keith code’un bahsettiği 10 doların bir kısmını diğer motorlarla olacağından daha fazla viteslere ayırmak gerekiyor. Alışıp bu dikkati ayırmak gerekmese bile konforu azaltan bir özellik. Yakıt sarfiyatına faydalı olduğu aşikar fakat ben beğenmedim. V-strom ile bulunduğun hızda iken kaçıncı viteste olduğunun daha az önemi var. Ancak nc700x istediği viteste olmayınca hemen arızaya bağlayıp vites değişim isteğini sürücüye aktarıyor.

Vites geçişleri çok sert. Takır tukur. Motorun sesi güzel. Kumanda setinin değişmiş olması beni çok rahatsız etmedi. Geleneksel olandan daha kullanışlı diyebilirim.

Bence ilk büyük motor olarak ideal ancak v2 veya dört silindirli bir motosiklet kullanmış birisi pek tercih etmeyecektir. Ben mesela v-strom’un kıvrak olmaması ve frenlerinin kötü olması nedeniyle satıp bundan alsam mı diye düşündüm ama kararım bunu yapmamak.

Artılar: Yakıt sarfiyatı, kıvraklığı, torku, depo yerinde bulunan saklama gözü, frenler, oturuş pozisyonu

Eksiler: Aşırı sert amortisörler, dar vites aralıkları (verimli devir aralığının dar oluşu 3000-5000), ayarsız manetler, vites geçişlerinin sertliği

Guven
01 Nisan 2014, 10:58
Ellerine sağlık Zafer.
Güzel bir karşılaştırma yazısı olmuş. :cat:

ilkervirlan
01 Nisan 2014, 11:39
İzlenimlerinizi paylaşmanız çok faydalı. Teşekkürler.

ebola
01 Nisan 2014, 11:58
Çok güzel bir inceleme teşekkürler. Bende bu motoru almayı planlıyordum fakat hem cc hemde beygir olarak bana şehir içinde süper fakat şehirler arası yolda üzer gibi geldiğinden dolayı Yamaha XJ6 Diversion F aldım.