sodurlu88
26 Mart 2014, 19:44
http://i1105.photobucket.com/albums/h354/Sodurlu88/Akseki%202/IMG_0581.jpg
Merhabalar herkese, 2010 model Kawasaki KLX 250S'i 1-1,5 yıl sürede 10bin km kadar uzun yolda, şehir içinde ve arazide kullandım. Bu süre içinde oluşan görüşlerimi; motosikleti merak edenler yada almayı düşünenler için kısaca anlatacağım.
Öncelikle Kawasaki KLX 250S çift maksatlı (dualpurpose) bir motosiklet. Ülkemizde satılmayan bir de süpermoto modeli (KLX250SF) bulunmakta. 250cc lik su soğutmalı, 6 vites ve yaklaşık 23 beygir güç üretebilen bir motora sahip. Boyu çok kısa olmamak şartı ile herkesin kullanabileceği bir motosiklet. Gerek yüksek oturuş pozisyonunun verdiği geniş görüş açısından, gerek hafifliğinden, gerekse yumuşak süspansiyonları ve agresif olmayan yapısından dolayı yeni başlayanlar için de bence uygun bir motosiklet. Ülkemizde Kawasaki'nin servis ağından çok iyi bahsedilmese de, KLX250S sınıfında en dayanıklı ve sorunsuz motosikletlerden biri. 4 zamanlı motoru yaklaşık 6000 km de bir bakım istemekte. 2. 6000 km de, kullanıma bağlı olarak sibop ayarının yaptırılması ve eksantrik zincirinin kontrol edilmesi gerekebilir. Ben 2013 yaz ayında, yağ değişimi, sibop ayarı ve zincir kontrolü şeklindeki bakımı için 120 lira ödedim.
Motosikleti uzun yolda kullanmayı planlıyorsanız; kişiye göre değişebilir fakat koltuğunun ince ve sert yapısı bir süre sonra rahatsız ediyor. Yumuşak bir minder yada rahat edeceğiniz bir materyal kullanarak bu sorunu çözmek mümkün. Burada kullandığınız mindere göre koltuk yüksekliği 1-2 cm artacaktır. Boydan dolayı sorun yaşamanız mümkün. Motosikletin son sürati 115-120 km/h civarında. Motosiklet motor aksamını zorlamalara karşı korumak adına bir çeşit limitleyice sahip ve 7000 devir üzerine çıkmıyor. Bu limitleyicinin iptali mümkün. 100-110 km/h gibi hızlarda stabil bir şekilde seyahet etmek mümkün. Araç sollamalarda istenilen ivmeyi yakalıyor ( ben 70kg civarındayım). Rahatsız edici bir titreşimi bulunmamakta. Motosikletin üzerinde fabrika çıkışı Dunlop marka lastikler bulunmakta ve asfalt da tatmin edici bir performans sergiliyor. Eğer 2 kişi binecekseniz, artçınız yarım saat içinde şikayet etmeye başlayabilir. Artçı için konulan ayakcıklar çok yüksek yerleştirilmiş.
Motosikleti şehir içinde kullanmayı planlıyorsanız; bence doğru yoldasınız. Yumuşak süspansiyonları, 21" ön 18" arka jantı ile inip çıkamayacağınız kaldırım merdiven yok gibi. Şehir dışında düşük gelen performansı, şehir içinde hiç hissedilmiyor. İşe gidip gelmek isteyenler için az yakıt tüketimi, hafifliği ve heryere girip çıkabilmesi ile güzel bir alternatif. Motosiklete topcase bağlamak mümkün, fakat sadece kaskınızı koymak için planlıyorsanız bunu, motosikletin kask kilidi de bulunmakta.
Motosikleti arazide kullanmayı planlıyorsanız ve daha önceden çok fazla arazi deneyiminiz yoksa sizi fazlası ile mutlu edecektir. Çok ağır şartlar dışında arazide yapamayacağı şeyler kısıtlı. Arka süspansiyon biraz fazla yumuşak gelse de, çok fazla hoplayıp zıplamıyorsanız sorun teşkil etmiyor. Motosikleti ayakta kullanmak rahat, ayakcıklar biraz dar (ayağı büyük olanlar için sorun olabilir). Fabrika çıkışı lastikler çamur ve kum gibi yumuşak kaygan zeminlerde yetersiz kalıyor. Sert ve stablize de sorun yaşatmıyor. Motosikleti sürekli arazide kullanacaksanız, lastiklerini, dişli setini (arkayı büyütmek) değiştirmenizi tavsiye ederim. Bunun yanında FMF eksoz ve motoru limitleyen sensörün iptali farkedilecek performans artışı sağlamakta. (FMF eksoz takarsanız, sağ arka sinyali elden geçirmenizi tavsiye ederim, aksi taktirde sıcak havadan ve yer yer eksozdan sünen alev nedeni ile eriyor )
Son olarak Kawasaki KLX250S ve Honda CRF250L arasında kalırsanız; bence Kawasaki sağlamlık ve kalite olarak kendini ispatladı. Özellikle arazide special makineler gibi kullanılan KLXler mevcut ve tabiri caizse halen tık demiyorlar. Bunun yanında Honda'nın yoldaki performansı ( son sürat ve ivmelenme ) KLX'den daha iyi. Eğer daha çok arazide kullanmayı düşünüyorsanız KLX tavsiye ederim, uzun yolda ve asfalt ağırlıklı kullanmayı planlıyorsanız CRF tavsiye ederim. İki motosikletinde neredeyse aynı olduklarını söylemek de mümkün.
Daha fazla fotoğraf isteyenler:
http://www.motorcycle-usa.com/3695/Motorcycle-Photo-Gallery/2013-Kawasaki-KLX250S-Comparison.aspx
Aklıma gelenler bu kadar... Gerisi tartışmaya açıktır.
Saygılar.
Merhabalar herkese, 2010 model Kawasaki KLX 250S'i 1-1,5 yıl sürede 10bin km kadar uzun yolda, şehir içinde ve arazide kullandım. Bu süre içinde oluşan görüşlerimi; motosikleti merak edenler yada almayı düşünenler için kısaca anlatacağım.
Öncelikle Kawasaki KLX 250S çift maksatlı (dualpurpose) bir motosiklet. Ülkemizde satılmayan bir de süpermoto modeli (KLX250SF) bulunmakta. 250cc lik su soğutmalı, 6 vites ve yaklaşık 23 beygir güç üretebilen bir motora sahip. Boyu çok kısa olmamak şartı ile herkesin kullanabileceği bir motosiklet. Gerek yüksek oturuş pozisyonunun verdiği geniş görüş açısından, gerek hafifliğinden, gerekse yumuşak süspansiyonları ve agresif olmayan yapısından dolayı yeni başlayanlar için de bence uygun bir motosiklet. Ülkemizde Kawasaki'nin servis ağından çok iyi bahsedilmese de, KLX250S sınıfında en dayanıklı ve sorunsuz motosikletlerden biri. 4 zamanlı motoru yaklaşık 6000 km de bir bakım istemekte. 2. 6000 km de, kullanıma bağlı olarak sibop ayarının yaptırılması ve eksantrik zincirinin kontrol edilmesi gerekebilir. Ben 2013 yaz ayında, yağ değişimi, sibop ayarı ve zincir kontrolü şeklindeki bakımı için 120 lira ödedim.
Motosikleti uzun yolda kullanmayı planlıyorsanız; kişiye göre değişebilir fakat koltuğunun ince ve sert yapısı bir süre sonra rahatsız ediyor. Yumuşak bir minder yada rahat edeceğiniz bir materyal kullanarak bu sorunu çözmek mümkün. Burada kullandığınız mindere göre koltuk yüksekliği 1-2 cm artacaktır. Boydan dolayı sorun yaşamanız mümkün. Motosikletin son sürati 115-120 km/h civarında. Motosiklet motor aksamını zorlamalara karşı korumak adına bir çeşit limitleyice sahip ve 7000 devir üzerine çıkmıyor. Bu limitleyicinin iptali mümkün. 100-110 km/h gibi hızlarda stabil bir şekilde seyahet etmek mümkün. Araç sollamalarda istenilen ivmeyi yakalıyor ( ben 70kg civarındayım). Rahatsız edici bir titreşimi bulunmamakta. Motosikletin üzerinde fabrika çıkışı Dunlop marka lastikler bulunmakta ve asfalt da tatmin edici bir performans sergiliyor. Eğer 2 kişi binecekseniz, artçınız yarım saat içinde şikayet etmeye başlayabilir. Artçı için konulan ayakcıklar çok yüksek yerleştirilmiş.
Motosikleti şehir içinde kullanmayı planlıyorsanız; bence doğru yoldasınız. Yumuşak süspansiyonları, 21" ön 18" arka jantı ile inip çıkamayacağınız kaldırım merdiven yok gibi. Şehir dışında düşük gelen performansı, şehir içinde hiç hissedilmiyor. İşe gidip gelmek isteyenler için az yakıt tüketimi, hafifliği ve heryere girip çıkabilmesi ile güzel bir alternatif. Motosiklete topcase bağlamak mümkün, fakat sadece kaskınızı koymak için planlıyorsanız bunu, motosikletin kask kilidi de bulunmakta.
Motosikleti arazide kullanmayı planlıyorsanız ve daha önceden çok fazla arazi deneyiminiz yoksa sizi fazlası ile mutlu edecektir. Çok ağır şartlar dışında arazide yapamayacağı şeyler kısıtlı. Arka süspansiyon biraz fazla yumuşak gelse de, çok fazla hoplayıp zıplamıyorsanız sorun teşkil etmiyor. Motosikleti ayakta kullanmak rahat, ayakcıklar biraz dar (ayağı büyük olanlar için sorun olabilir). Fabrika çıkışı lastikler çamur ve kum gibi yumuşak kaygan zeminlerde yetersiz kalıyor. Sert ve stablize de sorun yaşatmıyor. Motosikleti sürekli arazide kullanacaksanız, lastiklerini, dişli setini (arkayı büyütmek) değiştirmenizi tavsiye ederim. Bunun yanında FMF eksoz ve motoru limitleyen sensörün iptali farkedilecek performans artışı sağlamakta. (FMF eksoz takarsanız, sağ arka sinyali elden geçirmenizi tavsiye ederim, aksi taktirde sıcak havadan ve yer yer eksozdan sünen alev nedeni ile eriyor )
Son olarak Kawasaki KLX250S ve Honda CRF250L arasında kalırsanız; bence Kawasaki sağlamlık ve kalite olarak kendini ispatladı. Özellikle arazide special makineler gibi kullanılan KLXler mevcut ve tabiri caizse halen tık demiyorlar. Bunun yanında Honda'nın yoldaki performansı ( son sürat ve ivmelenme ) KLX'den daha iyi. Eğer daha çok arazide kullanmayı düşünüyorsanız KLX tavsiye ederim, uzun yolda ve asfalt ağırlıklı kullanmayı planlıyorsanız CRF tavsiye ederim. İki motosikletinde neredeyse aynı olduklarını söylemek de mümkün.
Daha fazla fotoğraf isteyenler:
http://www.motorcycle-usa.com/3695/Motorcycle-Photo-Gallery/2013-Kawasaki-KLX250S-Comparison.aspx
Aklıma gelenler bu kadar... Gerisi tartışmaya açıktır.
Saygılar.