Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk motosiklet önerisi (Duke 200 - MT-07)
Manson
19 Mart 2014, 13:29
Merhabalar,
Bu yaz ilk motosikletimi almayı planlıyorum, KTM Duke 200 ABS ile Yamaha MT07 ABS arasında kalmış bulunuyorum. Yurt dışındaki sitelerde MT07 başlangıç motosikleti kategorisinde gösterilsede eminim Türkiyede başlangıç motoru olarak almamı söyleyeceksiniz. Açıkçası kafam çok karıştı 200cc motor ile 700cc motor arasında 3000TL gibi bir fiyat olması elimi MT07 ye kaydırmakta fakat emin olamadım. Siz değerli büyüklerimden fikir almak isterim. Değerli fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.
umuttuna
19 Mart 2014, 13:57
Yani arkadasim forumda binlerce kere tartisildi baslangic motoru dusuk cc olmalidir.bunun tartisilacak bir yani yok
kemboo
19 Mart 2014, 14:06
valla kardeşim seçim senin motor arabaya benzemez arkası bir kayar ondan sonra sen sağ ben selamet. duke bile aldığında keşke daha ucuz bişey alsaymışım bu farı nasıl değiştireceğim şimdi diyeceğin günler olacak.
kırsehır_onr
19 Mart 2014, 14:12
en iyisi bi 100lük cup al ögren iyice işi ögren ve sonra bir mt07 al ve devam et
motokovic
19 Mart 2014, 14:20
Kafan karışmasın başlangıç için dedikleri 35Kw lık limitli versiyonu ayrıca kiti ile satılıyor TR ye gelirse kiti MT-07 ile başla yoksa DUKE...
architect
19 Mart 2014, 14:20
Selamlar bende şubat ayında duke 390 aldım. görünüşe göre de mt-07 den daha pahalıya içimde biraz kazıklandık ulen duygusu olmadı değil ki bende mt-07 yi çok beğeniyordum gelmeden dahi ve söylenen fiyatlardan gelebileceğini düşünmüyordum açıkçası. Ancak 4000 km scoter tecrübem 300,000 kmden fazla (son iki arabamım toplam kmsi) şehir içi dışı araç tecrübem olmasına ve fena sayılmayan bir sürücü olmama rağmen daha yüksek cc bir motor düşünmedim şu an bakıyorumda iyi ki düşünmemişim diyorum, zira motosikleti alır almaz daha önce zaten aldığım honda gs1 eğitimine rağmen hemen kapalı alan ve trafik eğitimlerimi yenilemek istedim ve bir günlük özel eğitim aldım ancak motorum 1000 km ye yaklaşırken edindiğim duygu 44 hp motorda bile şehir içi için çok fazla gelebiliyor, naked olması sebebiyle zaten 120 üzerine çıkmak özellikle serin havalarda kıyafet filan dinlemeden yoruyor ve üşütüyor, ve mesela çok ilginç şeyler başıma geliyor yurdum asfaltında, dün mesela kalktım dönerken kavşaktan 1. vites hızlanmadım bile önüme çocuk atladı gayri ihtiyari gazı kapattım arka taraf kaydı vs vs mt07 nin abs lisinin fiyatını ve ne zman gereceğini de öğrenmeni öneririm zira arka frende neredeyse hep abs devrede o yüzden kendini en iyi sen bilirsin ve tecrübenide göz önünde bulundurarak istersen mt07 abs gelene kadar cbf 150 veya ybr 125 ile deli gibi dolaşıp biraz da eğitim alıp sonra motorun geldiğinde onu satıp mt07 yi alabilirsin ama unutmaki ceket pantolon kask bot eldiven gibi bir sürü ve tercihen iyi seçmek zorunda olduğun için phası fazla ekipmana da ihtiyacın olacak son tahlilde tercih senin kolay gelsin
berkerk
19 Mart 2014, 14:21
ilk once duke nere mt07 nere diyerek giris yapayim:
benim de aklimda duke 200 almak vardi lakin fiyati dusundurdu. o nedenle almadim. ybr 125 aldim ve iyi ki bunu almisim diyorum. en azindan kullaniciya bagli hatalari tolare edebilecek motor ve olusabilecek problemleri tamir ettirmek vb. pahaliya patlamayacak.
kaldi ki yurtdisinda hangi sitelerde mt07'ye baslangic motoru deniliyor, ilginc geldi. uzun sene yurtdisinda yasamis biri olarak, 600cc ve yukarisi ile baslamanin imkansiz oldugunu biliyorum. cunku ehliyet alirken bile ilk olarak kucuk sinif motor ehliyeti veriliyor, daha sonra belli bir zaman gecirip sinava giriyorsun. daha sonra buyuk motor surmek icin yeni bir ehliyet aliyorsun. onu da gectim bu tur prosedurler olmasa bile motosiklet(sadece motosiklet degil bisiklet bile) yurtdisinda araba gibi bir muamele gordugu icin diger suruculer sana sorun yasatmiyor. ama burasi turkiye ve her daim gozunu acman lazim. hic beklemedigin bir anda, yolda giderken biri sol taraftan arac kapisini aciyor ve kapiya yapisiyorsun.
AWESQME
19 Mart 2014, 14:24
Bence KTM den başlangıç motoru olmaz. Çünkü ciddi anlamda çok pahalı. Başlangıç motoru dediğin düşüp kalkıcağın orasını burasını kırıp, çizeceğin bir motor olmalı. Bir yerine bir şey oldu mu dünyanın parasını harcicağın bir motor olmamalı. Yoksa sınırlarını zorlamaktan korkar artık sadece motora bir şey olmaması için uğraşırsın motor sürmeyi öğrenmek için değil. Bunu dikkate alarak bir karar ver. Bence bu 2 motorda başlangıç motoru değil. Daha ucuz seçeneklere yönel.
rs_guven
19 Mart 2014, 14:28
Millette ne bütçe var arkadaş? :) Allah (hayırlısından) daha çok versin.
solmyr
19 Mart 2014, 14:35
arasında kalınabilecek en saçma iki başlangıç motosikleti olmuş. ikisinide tavsiye etmem. maddi durum çok iyi olsa bile ktm o parayı haketmez. ukala ktm kullanıcıları (hepsi değil) "parası olan kullansın, binmeden anlayamazsınız, hiç o motora bindin mi?" gibi saçma eleştirileri yapmadan önce bir düşünmeleri gerek. ekonomik bütçe var diye saçmak zorunda değilsiniz.
mt-07 de segmentine göre ucuz diye başlangıç motosikleti olarak alınmaz. fazla güçlü.
ekonomik sıkıntı yoksa, fazla motosiklet değiştirme sıkıntısı da yok demektir. fuzuli harcama burada yapılabilir. çok da mantıklı olur. yani bir inazuma bir cbr250 gibi motosiklet alıp, 1 yıl kullandıktan sonra mt07 yada 600cc civarı herhangi bir motosiklet alınabilir. yetmedi mi? para var? 1 yıl sonrada 1000 - 1300 - ... diye gider.
rica ediyorum ktm almayın. :)
I3luee
19 Mart 2014, 15:24
Ben duke satıp mt-07 almayı düşünüyorum ikinci motor olarak oradan hesap et :)
JafJaf
19 Mart 2014, 15:45
Foruma bak biraz, ilk motorun olacaksa ucuz yollu bir şey olsun(deneyim kazanırken, üzülmezsin), bunun düşmesi kalkması, kazası, yurdum insanı var, asfaltı var çukuru var, var da var yani, iyi düşün.
ikinci olarak da motordan ne bekliyorsun, gösteriş mi, hızlı, rahatlık mı, bunları yukarıdaki yazdıklarımla çarp, böl, parçala, öyle karar ver.
felekman
09 Mayıs 2014, 20:36
Merhabalar,
Bu yaz ilk motosikletimi almayı planlıyorum, KTM Duke 200 ABS ile Yamaha MT07 ABS arasında kalmış bulunuyorum. Yurt dışındaki sitelerde MT07 başlangıç motosikleti kategorisinde gösterilsede eminim Türkiyede başlangıç motoru olarak almamı söyleyeceksiniz. Açıkçası kafam çok karıştı 200cc motor ile 700cc motor arasında 3000TL gibi bir fiyat olması elimi MT07 ye kaydırmakta fakat emin olamadım. Siz değerli büyüklerimden fikir almak isterim. Değerli fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.
bence abartıyorsunuz. ehliyetiniz varsa sorun yok. ilk önce ehliyet sonra motor alın. r6 ile motora başlayan arkadaşımı bariyerlerden olay yeri inceleme ekiplerinin nasıl topladıkları halen gözlerimin önünde dönüyor. başlangıçta ybr 125 veya cbf 150 gibi düşük cc de kullanışlı bir motor alın. bunu kendinize verdiğiniz bir hediye gibi düşünün. sonra isterseniz düşün kalkın yol alın trafiğe girin sahile gidin dağa taşa yola çıkın vakit geçirin. zaten durumu siz kolayca çözüp ilerisini elbette düşünürsünüz. 15 yıldır motor kullanıyorum. 13 yaşında peugeot 103'ü babamdan habersiz kaçırarak bu sevdaya başladım. o gün yediğim dayağı unutamam. ayrıca 5000 km 125 cc scooter tecrübem var. ardından yamaha xenter 250 aldım. 3000 km yaptım abime verdim. sonra scooterdan sıkıldım mondial mr150 vulture'a düştüm. sebebi parça herşey ucuz ve motor torku yüksekti. güzel motor diyebilirim. onu satıp geçen sene cbf 150 aldım halen sahibiyim. şimdi zevk alarak biniyorum. mondial ve cbf150 ile nasıl kız tavladığımı anlatırım bi ara...
copycat
07 Ağustos 2014, 14:09
ikisini de alma. mt-07 ile %99 patlarsın maalesef. torklu yapısı ve birinci viteste keskin tepkilerinden dolayı tecrübeli olduğu halde kullanamayanlar bile oldu. hakeza duke 200 gereksiz pahalı ve overrated bir motor. bence ilk etapta az zarar edeceğin pulsar gibi tamiri bakımı görece olarak ucuz bir motor al. kendini yeterli hissettiğinde mt-07 ye gönül rahatlığıyla geç.
YouSuffer
07 Ağustos 2014, 14:16
Arkadaşım 125 ccden fazla ile başlama. Al bi bajaj pulsar 200ns, cbr 125r ktm duke 125. mt07 başlangıç motoru olurmu canınızı pazardamı buldunuz
ronnytechno
07 Ağustos 2014, 14:25
MT Yamahanın Tork Makinası diye piyasaya sunduğu 9 serisinin bi küçük kardeşi olan ve gücü hiç azımsanmıyacak olan MT 07 den başlangıç motoru olmaz ,Hatalarınızı tolere edebilecek daha düşük hp ye sahip bi makina almanızı tavsiye ederim, ve bu forumda sizi hiç tanımadığı halde biraz bilinçli olan herkesinde cevabı bu yönde olacaktır.
ccc67
07 Ağustos 2014, 14:27
1000rr derim ve helvami isterim hacı :)
OnurTr
07 Ağustos 2014, 14:34
"yüksek cc - fiyat" oranı yapabilen tek milletiz sanırım...700 cc bir motoru...ve naked olduğu için nispeten ucuz olan bir motoru...başlangıç için düşünebilmek enteresan...yıllardır söylenenleri araştırmaktan başlayabiliriz işe...hepsinden önce eğitim ve ekipman ile...
erro
07 Ağustos 2014, 14:35
duke 200 ile MT 7 arasında tecrübeli bir sürücü için 10 birimlik bir fark varsa senin durumundaki biri için 50 birimlik bir fark vardır. ilk motor olarak duke 200 tercihinden motorda viraz şekil olsun istiyorsun sanırım, baktırsın falan...bu durumda en mantıklı seçin eğitim ile birlikte cbr 250 olarak görünüyor...tercihen ikinci el...
Ertugyigit
07 Ağustos 2014, 14:54
Al bir ybr 125 iyice bi öğren sonra alırsın gönlünde ne motor yatıyorsa , hem ybrlerin ikinci el pazarı da çok canlı , ve motorların bir yere kaçtığı yok acele etme
papirus00
07 Ağustos 2014, 15:14
Mt-07 alırsan plakanı burada paylaş ama mutlaka. Paylaş ki gördüğümüzde ölümüne kaçalım (: en azından bizi öldürme (:
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
Şaka bir tarafa bilgi olması adına:
Mt-07 yı test ettim. Bende şu şekilde bir his uyandırdı. 150CC lik ybr den sonra 700CC lik NC700 bana doğandan ferrariye binmek gibi gelmişti. heh işte aynı hissii Nc700 den sonra Mt-07 ye binince hissetmiştim. Hatırlatma babında Nc700 48 Beygir, 220 kilo moto.
TAYFUNBORA
07 Ağustos 2014, 15:19
Selam,
Sadece para oldaklı düşünüldüğünde en ucuz 600 cc üzeri motor Mt07.Ucuz diye bu motoru ilk motor olarak tercih etmek bence riskli.
Benim tavsiyem Duke 200 yönünde olur.Daha sonra tecrübe edindiğinde ne istiyorsan alabilirsin.
Levent.
07 Ağustos 2014, 15:34
Ben senin anlayacağın dilden konuşuayım çünkü bende acemiyim. yaklaşık 6 aydır cbr 125 kullanıyorum ve ilk motorum, son 2 ayda kendimi iyice birşey sanmaya başladım, öyle viraja girerim böyle motoru yatırım falan filan derken taki bayramın 3. günü virajda motoru mıcıra kaptırana kadar, şükür bende bir şey yok ama motorun grenajlarında hasar oluştu, 400-500 gideri var.
Velhasıl, bu zamana kadar yaşadıklarımı göz önüne alırsam iyiki 125 cc ile başladım diyorum ki çok fazla hatamı tolere etti, şunuda açıklamak isterimki trafikte kimseyi rahatsız edecek hareket yapmadım bu zamana kadar, sollarken bile sinyalimi verir çıkarım sollamaya, makasa girmem. olası kaza tehlikeleri genelde boş yollarda oldu beni kazadan kurtaran motorun tepkisiz oluşuydu, eğerki MT07 gibi bir motorla başlamış olsaydım belkide bu forumda konu açılacaktı benim için "Ankarada bir motorcu kaza yapt" diye. Yaptığım kazada anladım ki iyice kafama yer etti; motorun şakası olmaz. Tabandan başlamak en iyisi, öğrene öğrene büyütürsün motoru, efendi efendi gezdikten sonrada öküzün biri altına almazsa sıkıntı olmaz.
Hakkında hayırlısı olsun.
TAYFUNBORA
07 Ağustos 2014, 15:36
Helal sana:cat:
Ben senin anlayacağın dilden konuşuayım çünkü bende acemiyim. yaklaşık 6 aydır cbr 125 kullanıyorum ve ilk motorum, son 2 ayda kendimi iyice birşey sanmaya başladım, öyle viraja girerim böyle motoru yatırım falan filan derken taki bayramın 3. günü virajda motoru mıcıra kaptırana kadar, şükür bende bir şey yok ama motorun grenajlarında hasar oluştu, 400-500 gideri var.
Velhasıl, bu zamana kadar yaşadıklarımı göz önüne alırsam iyiki 125 cc ile başladım diyorum ki çok fazla hatamı tolere etti, şunuda açıklamak isterimki trafikte kimseyi rahatsız edecek hareket yapmadım bu zamana kadar, sollarken bile sinyalimi verir çıkarım sollamaya, makasa girmem. olası kaza tehlikeleri genelde boş yollarda oldu beni kazadan kurtaran motorun tepkisiz oluşuydu, eğerki MT07 gibi bir motorla başlamış olsaydım belkide bu forumda konu açılacaktı benim için "Ankarada bir motorcu kaza yapt" diye. Yaptığım kazada anladım ki iyice kafama yer etti; motorun şakası olmaz. Tabandan başlamak en iyisi, öğrene öğrene büyütürsün motoru, efendi efendi gezdikten sonrada öküzün biri altına almazsa sıkıntı olmaz.
Hakkında hayırlısı olsun.
ozkansedef
15 Ağustos 2014, 09:57
Duke 200 lerde kampanya vardı en son. 12500 TL ye ABS siz olanları veriliyordu. ABS li alırsanız KASK, Grafik set ve GİS de eğitim veriyorlarki yeni başlayan için iyi. MT 07 yi ben de düşündüm ama çok torklu makina ve başlangıçta çok hata yaptırır. Bu yüzden MT 125 i düşünüyorum ben de. Giriş fiyatı fena değil KTM duke 125 i görünce. Arada 2000 TL fark var. KTM nin servis ağının da çok yaygın olmadığını düşünürsek. Tüm kapılar MT 125 e çıkıyor. :)
Evrenalpar
15 Ağustos 2014, 11:47
Mart ayında 250'lik scooterla başladım. 8000km'den sonra vitesliye geçtim ve yine 250cc SYM WOLF aldım. 1 ayda 1000km yaptım ve şu an imkanım olsaydı 25-30hp değil de, 40-50hp arası bir motorla (Ninja300, KTM Duke 390 vb) daha mutlu olurdum. Ama bu bile çok zevkli. Seneye kısmetse dediğim güçte bir motora geçeceğim. Başlangıç için MT-07 çok fazla.
Ertugyigit
15 Ağustos 2014, 11:51
Mt 07 alma ölürsün , bu kadar net. Ilk motor olarak 690 cclik bir makina azraille yakın dost olmak demektir bunun yetenekle kapasiteyle alakası yok
sdirer
15 Ağustos 2014, 12:35
Dustugunde ( insallah dusmezsin) 700 luk bir makinenin parca fiyatlarinin 200 luk bir makineden daha acimasiz olacagini gorursun. Gerci Ktmde de insaf yok haberin olsun. Niye 250 lik bir japon yada daha uygun hintli birseyler dusunmuyorsun. Al, bir iki yil kullan sonra sat... sonra mt 7 al. Gule gule bin... bence ondan once 500luk bieseylere binmekte fayda var ama..
Ben pcx den sonra hayatimda ilk defa duke 200 e bindim. Surulmesi kolay geldi. Ama 2 tekerin uzerine ilk defa cikacaksan sakatlik olabilir. Iki tekere ufak baslamakta fayda var. Paran cok olabilir ama canin 1 tane. Ustelikte play stationdaki gibi restart diyemiyorsun...
motorcrus
15 Ağustos 2014, 14:17
gelir seviyen üst düzeyse al,ve mezar yeride ayırt giderken kimseye muhtaç olmazsın :)
bizim paramız yetişmiyor hacı onlara :)
burakyalcin
18 Ağustos 2014, 01:45
İlk motorum Yamaha MT-07. Sıfır tecrübe ile kullanmaya başladım. Ama almadan önce Altın Elbiseli Adamın (Barkın Bayoğlu'nun) motosiklet ve güvenli sürüş ile ilgili bütün videolarını izledim. Keith Code'un Twist of The Wrist ( Bileği Bükmek) videolarını izledim. Anlattıkları herşeyi yaptım problemsiz kullanıyorum motorumu. Hız meraklısı değilsen, hemen gaza gelmezsen ve birazdan kabiliyetliysen başlangıç motoru olarak Yamaha MT-07 yi şiddetle tavsiye ederim.
Not: İki silindir Crossplane yüzünden Ducati ler gibi biraz titreşimli.
papirus00
18 Ağustos 2014, 10:22
İlk motorum Yamaha MT-07. Sıfır tecrübe ile kullanmaya başladım. Ama almadan önce Altın Elbiseli Adamın (Barkın Bayoğlu'nun) motosiklet ve güvenli sürüş ile ilgili bütün videolarını izledim. Keith Code'un Twist of The Wrist ( Bileği Bükmek) videolarını izledim. Anlattıkları herşeyi yaptım problemsiz kullanıyorum motorumu. Hız meraklısı değilsen, hemen gaza gelmezsen ve birazdan kabiliyetliysen başlangıç motoru olarak Yamaha MT-07 yi şiddetle tavsiye ederim.
Not: İki silindir Crossplane yüzünden Ducati ler gibi biraz titreşimli.
niye bir başkasının ahını alma derdindesin ki, diyelimki sen şanslıydın ve bugüne kadar bir kaza yapmadın ama abide tavsiyene uydu videoları izleyerek aldı motoru kaza yaptı öldü bu önerinden kimin eline ne geçecek, yada ölmedi kazada yapmadı. Ne yani yazmanın amacı ben yapabildim diye herkeze göstermek mi ? anlayamadık yani anlatta biz de anlayalım. ama rica edicem anlatırken kendine dürüst ol ben cevaba bile bakmayacağım.
Not: Mesajda atmasın bu husus hakkında kimse okumadan silicem.
burakyalcin
18 Ağustos 2014, 23:27
Hayatı başkalarının tavsiyelerine göre yaşamam ne istersem onu yaparım.
Çok tecrübeli insanlar öldü kazalarda.
Tecrübe dediğiniz şey çok kilometre yapmaksa taksiciler en iyi şöförler olurdu.
Önceliğim her zaman eğitim ve kültür oldu.
Şu aletleri kulaktan dolma bilgilerle değilde biraz eğitimle biraz mantıkla kullansanız.
hasansonmez
19 Ağustos 2014, 00:55
nerdeyse 10 yıldır forumu takip ederim çok genç taziyesi okudum çoğunu forumdan tanırdım, param var neden pahalı motor almayayım demek hayat tarzından başka bir şey, ben yaz kış motora binerim, önemli olan motorlu bir yaşama atılmadan önce buna karar vermek bunun para yada cesaretle ilgisi yoktur öncelikle hiç motosiklet kullanmamış birinin 250 kg lik 40-50 beygir motorla başlaması zaten hatadır ferrariyle arabaya başlamak gibi, motorla kaza yapmasan bile yokuşta düşürürsün, olduğu yerde ayaklığı açarken binerken inerken düşürürsün, gururun incinir. sana tavsiyem uygun fiyatlı düşük cc li mümkünse ikinci el bir makine al sezonu onunla geçir tecrübe kazanır kazanmaz mt 07 ni al
geocitys
19 Ağustos 2014, 01:24
Monster 696 ile motora başlayıp hiç kaza yapmayan tanıdıklarım var. Buna güvenerek ben de aynı şeyi yapmayı planlıyordum ama Altı elbiseli adam sayesinde bu fikrimden caydım iyi ki de öyle yapmışım. 6 aylık bir sürücüyüm ve ülke asfaltında bu motorda yaşadığım olayları Monster ile yaşasaydım düşmüştüm kesin (ama ciddi ama değil). Büyük cc demek daha büyük risk demek. Yukarıdaki arkadaşın yaşamış olduğu gibi hiçbir sıkıntı yaşamadan motorunu kullanabilirsin tabi ki ama olayın bir de şu tarafı var, motor güçlü olduğu için kasılacaksın ve sürekli korkacaksın, acaba düşer miyim ya da motoru kontrol edebilir miyim diye. Bu da senin sürücü olarak gelişme süreni engelleyecektir elinde olmadan. Sonuçta önemli olan motoru tam kapasitesinde kullanabilmem. Bunu da İzmir'deki yarışta Toprak Razgatlıoğlu 600 cc fabrika çıkışı motoruyla 1000 cc modifiyeli motosiklet kullanan(ki kendi klasmanlarında birinci olan profesyonel yarışçılar)adamlara 2 tur bindirdiğinde anladım. Eğer ileride keyif alarak ve hakkıyla hayalindeki motoru kullanmak istiyorsan küçük cc ile başlayıp motoru hakkıyla öğrenip, sık sık da eğitimlere giderek kendini geliştirmeni öneririm. Şayet ben öyle yapıyorum. Sonuçta ne karar alırsan bize saygı duymak düşer. Risk senin, hayat senin. Tekerin düz bassın.
felekman
19 Ağustos 2014, 01:37
niye hep karizma motorlar ile başlangıç anlamış değilim? 10 yıldır motor kullanıyorum. 8000 km yaptığım 2011 model motorum honda cbf150 den öteye geçmek için henüz karar bile vermedim. sebebi maddi değil. 50.000 tl ye kadar kredim bütçem var o sıkıntı değil. kız tavlamak mı? hepsini de mondial ve cbf ile başardım... kendinizi iyi motora binersem iyi hissederim diye odaklamayın. bence ideal küçük cc ve düşük motorla başlayın en az 5000 km yapın. biraz ortamı tanıyım trafiğe alışın. dolmuşu minibüsü taksiyi kamyonu öğrenin trafikte arabayla motor arasındaki avantajları dezavantajları hissedin. gerisini zaten siz ileride kolayca halledersiniz. ayna mı kırılsın, sinyal mi kırılsın... size bişiy olmasın öncelikle.
ozkansedef
19 Ağustos 2014, 22:21
İlk motorum Yamaha MT-07. Sıfır tecrübe ile kullanmaya başladım. Ama almadan önce Altın Elbiseli Adamın (Barkın Bayoğlu'nun) motosiklet ve güvenli sürüş ile ilgili bütün videolarını izledim. Keith Code'un Twist of The Wrist ( Bileği Bükmek) videolarını izledim. Anlattıkları herşeyi yaptım problemsiz kullanıyorum motorumu. Hız meraklısı değilsen, hemen gaza gelmezsen ve birazdan kabiliyetliysen başlangıç motoru olarak Yamaha MT-07 yi şiddetle tavsiye ederim.
Not: İki silindir Crossplane yüzünden Ducati ler gibi biraz titreşimli.
Avrupada bu motosikletle başlayamazdın. Yasalar el vermez. Neden acaba? Cidden muz cumhuriyetiyiz. Ne zaman düzgün düzenlemeler yapılacak.
eraksoy
23 Ağustos 2014, 00:46
Benim hiç tecrübem yok motor hakkında, hiç motorumda olmadı. Hep motor almak istedim, motorlara bakarken hep kaslı transformersdan fırlama motorlara azımın suyu aka aka baktım, 500 mü olsun, 600 mü olsun, üfff acaip makina diye diye baktım, foruma üyeliğim bile 2007 ama tecrübe sıfır, bu süre içinde en çok duyduğum şey kesinlikle düşük cc tercihen scooter al, sakına büyük motordan başlama, yüzlerce kez duydum bunu, bu kadar kişi böyle söylüyorsa bir bildikleri vardır elbet bide böyle düşün. Sonuç aradığım motoru buldum. İnşallah bi bayide kırmızı mt 125 bulursam hemen alacağım, kaslı gösterişli ve düşük cc li sanada tavsiye ederim. Yanlışım varsa, üstadlarım düzeltsin saygılar
Ertugyigit
23 Ağustos 2014, 01:19
Benim hiç tecrübem yok motor hakkında, hiç motorumda olmadı. Hep motor almak istedim, motorlara bakarken hep kaslı transformersdan fırlama motorlara azımın suyu aka aka baktım, 500 mü olsun, 600 mü olsun, üfff acaip makina diye diye baktım, foruma üyeliğim bile 2007 ama tecrübe sıfır, bu süre içinde en çok duyduğum şey kesinlikle düşük cc tercihen scooter al, sakına büyük motordan başlama, yüzlerce kez duydum bunu, bu kadar kişi böyle söylüyorsa bir bildikleri vardır elbet bide böyle düşün. Sonuç aradığım motoru buldum. İnşallah bi bayide kırmızı mt 125 bulursam hemen alacağım, kaslı gösterişli ve düşük cc li sanada tavsiye ederim. Yanlışım varsa, üstadlarım düzeltsin saygılar
kırmızı güzel ama ben beyaz bekliyorum mavi jantlar falan çok güzel gözüküyor :)
motorcu adam
23 Ağustos 2014, 01:42
Al bi cbr 250r kafan rahat olsun. Denemis test edilmis baslangic motoru, uzun omurlu, parcasi ucuz( ktmye gore devede kulak), servisi guzel, sekli super, sehir ici ideal. Ee daha ne kovaliyosun. Cek altina bi cbr 250r mutlu ol.
RmMuR
23 Ağustos 2014, 01:55
manson merak ettim. Millet burdan sana bi ton akil vermis de, sen ne yaptin peki :)
imtarky
23 Ağustos 2014, 02:02
Ben CBR125 ile nelerle karşılaşıyorum her gün her gün yeni yeni şeyler öğrenirken kardeşim sen manyakmısın MT07 düşünüyorsun ?
TEKNECI
11 Ekim 2014, 00:24
Levent kardesim ile ayni durumdayim.
yas 40. cok sukur butcem oldugu halde motor isine yeni basladigim icin YBR125 ile basladim.
trafikte yavas hareketlerle kullaniyorum.
bayagi da tecrube edindim ama yine de
zaman zaman "heh...tamam oldum" demekten korkuyorum.
cunku kazalarin cogu guven patlamasindan oluyor.
altindaki insan yapisi bir makina.
kazasiz belasiz gunler dilerim...
Ben senin anlayacağın dilden konuşuayım çünkü bende acemiyim. yaklaşık 6 aydır cbr 125 kullanıyorum ve ilk motorum, son 2 ayda kendimi iyice birşey sanmaya başladım, öyle viraja girerim böyle motoru yatırım falan filan derken taki bayramın 3. günü virajda motoru mıcıra kaptırana kadar, şükür bende bir şey yok ama motorun grenajlarında hasar oluştu, 400-500 gideri var.
Velhasıl, bu zamana kadar yaşadıklarımı göz önüne alırsam iyiki 125 cc ile başladım diyorum ki çok fazla hatamı tolere etti, şunuda açıklamak isterimki trafikte kimseyi rahatsız edecek hareket yapmadım bu zamana kadar, sollarken bile sinyalimi verir çıkarım sollamaya, makasa girmem. olası kaza tehlikeleri genelde boş yollarda oldu beni kazadan kurtaran motorun tepkisiz oluşuydu, eğerki MT07 gibi bir motorla başlamış olsaydım belkide bu forumda konu açılacaktı benim için "Ankarada bir motorcu kaza yapt" diye. Yaptığım kazada anladım ki iyice kafama yer etti; motorun şakası olmaz. Tabandan başlamak en iyisi, öğrene öğrene büyütürsün motoru, efendi efendi gezdikten sonrada öküzün biri altına almazsa sıkıntı olmaz.
Hakkında hayırlısı olsun.
MotojeN
11 Ekim 2014, 00:31
ikisinide alma 2.el bi mt 03 al kullan git.
ikisinin de ortası.
eraksoy
11 Ekim 2014, 01:06
Helva var dediler geldim.
Darkfriairs
11 Ekim 2014, 17:26
O kadar çok para verme, al bi Çinli, az işi öğren sonra alırsın mt07 ya da herneyse. Düşecek kalkacan, motor olduğu yerde ayaklığı düzgün koymayacan devrilecek, yumuşak olacak devrilecek.
eymen312
13 Ekim 2014, 19:29
200cc vs 700cc arada 500cc var. O 500cc'den 2 motor daha çıkar :) Bana kalırsa MT-07 ile başlanmaz. Bir kullanıcısı olarak söylüyorum. KTM markadır ondan paranı alırlar. :) Başlangıç motoruna fazla para verilmesine karşıyım. Öğrenme süreci sonuçta düşme kalkma olabilir. Al bir tane 125-250cc 1 yılını geçir en azından. İlla Duke200 veya MT-07 alacağım diyorsan. KTM Duke 200 tercihin olsun.
FurkanZ
13 Ekim 2014, 20:48
MT 03 nasıl ikisinin ortası oluyor? MT-03 660 cc, MT-07 689 cc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_MT-03
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_MT-07
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------
ikisinide alma 2.el bi mt 03 al kullan git.
ikisinin de ortası.
MT 03 nasıl ikisinin ortası oluyor? MT-03 660 cc, MT-07 689 cc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_MT-03
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_MT-07
ozkansedef
15 Ekim 2014, 23:37
MT 03 nasıl ikisinin ortası oluyor? MT-03 660 cc, MT-07 689 cc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_MT-03
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_MT-07
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------
MT 03 nasıl ikisinin ortası oluyor? MT-03 660 cc, MT-07 689 cc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_MT-03
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_MT-07
Arkadaşın mantığıyla en mantıklısı mt 01 :D
SilentScream
15 Ekim 2014, 23:49
Duke 200'ü Gymkhana yarışmasında kullanmıştım;
+'ları çok hafif, dengeli
-'leri gaz tepkisi çok garip, ön süspansiyonlar berbat aşırı yumuşak, 1. vitesi çok kısa
mt07 çok beğendiğim bir motor ama başlangıç için fazla gelebilir sana...
berketan
16 Ekim 2014, 02:29
MT 03 nasıl ikisinin ortası oluyor? MT-03 660 cc, MT-07 689 cc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_MT-03
http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_MT-07[COLOR="Silver"]
MT-07 77 beygir iken, MT-03 tek silindirli 44 beygir motora sahip benim bildiğim. Yani Duke 200 ve MT-07 nin beygir gücü olara ortasında.Ancak 660 cc olduğu için torku çok yüksek :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO