PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : SYM joyride 200i evo - 2014



okaliv
18 Mart 2014, 01:46
TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR TİPİ Enjeksiyonlu, Seramik tek silindirli, 4 Zamanlı
SİLİNDİR HACMİ 171,2 cc
ATEŞLEME Elektronik CDI
ÇALIŞTIRMA Elektronik Marşlı
SOĞUTMA Sıvı soğutmalı
MAX GÜÇ 8000 dd 11 kW / 14,9 HP (Beygir)
MAX HIZ 110 Km/H
VİTES Otomatik C.V.T.
BOYUTLAR 2110x760x1400 mm (EnxBoyxYükseklik)
AĞIRLIK 150 Kg.
YAKIT DEPOSU 7,6 Lt ± 0,3 Lt
FRENLER Ön:Disk Ø273 mm Arka: Disk Ø220 mm
LASTİK ÖLÇÜLERİ Ön:110/90-13 Arka:130/70-12
AKÜ 12 V 9 Ah

İyi günler. Bahsi geçen motorun genel özellikleri bunlar. Benim öğrenmek istediğim ise şuan sıfır fiyatı 8800. Ama pazarlıkla falan bu fiyat 8000 diyebiliriz.

Sym alan kullanan, motor hakkında bilgi sahibi olanlar biraz katkıda bulunur ise ben de bilgilenmek istiyorum. Motoru alıp almamak konusunda çok kararsız kaldım pek fazla konuşulmamış bir motor ama memnun olmayan yok gibi de. Her neyse.

Motorun + özellikleri hakkında bilgi alabilirsem daha mutlu olurum. Herkese iyi sürüşler.

acayüp
18 Mart 2014, 02:31
Model hakkında bilgi alabileceğin konular var.

Ben kesinlikle öneririm.

Benim gördüğüm eksikler.
Önde torpido gözü olmalıymış . Ufak gözler var ama neredeyse hiçbirşey sığmıyor.
Çakmaklık şarj soketi olmalıymış , telefon şarj etmek için gerekli.
Motor sınıfındaki birçok model gibi çok zıplıyor rahatsız edebiliyor bazen ama 2 kişi iken okadar rahatsız edici değil.

Onun dışında kötü diyebileceğim biryeri yok.
sınıfının en iyisi denilebilir.
171 cc az yakıyor ve iyi gidiyor.
Düz yolda 130 km hıza çıkıyor , hafif bayr aşşağı 140 km birkaç kere gördüm ben kadranda fakat ideal seyir hızı 100- 110 km aralığında uzun yol gitmek mümkün.
Uzun yolculuklarda yormuyor. Kısa ve şehir içi gayet kıvrak ve yeterli hızlanmayı sağlayabiliyor.
rüzgar koruması müthiş. O kadarki burgman 400 den daha iyi . Burgmanda hem sürücü hem yolcu rüzgardan dayak yemiş gibi olurken sym de böyle bir sıkıntı yok.
Yakıt Tüketimi gayet iyi. Bugün 6 litre ile 200 km yol yaptım.

Pcx de kullandım , karşılaştırılamaz derecede daha iyi. Sıfır pcx almaktansa temiz bir 2. el sym daha mantıklı.

Vs vs .

okaliv
18 Mart 2014, 03:06
Pcx zaten hiç düşünmüyorum daha kalıplı ve yüksek cc den dolayı SYM tercih sebebim. Peki 8000 tl verilebilecek bir rakam mı çünkü ikinci ellere 6 bin - 7 bin deniyor. Sıfır alırım daha iyi.

Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim önemli konular benim için. Acaba 2014 modelinde demi şarj soketi falan bulunmuyor ve torpidolar küçük mü ?
Motora çanta düşünmüyorum. Sele altı bagajı büyük mü, 2 Full kask alır mı ? Yani 2014 modelinin bu küçük detayları hakkında pek bilgi yok.

Yakıt konusu öyle ise beni de memnun etti. Gayet makul.

Lacciano
17 Eylül 2014, 18:08
Herkese Merhaba,

Bugün ben de ilk motorumu aldım; SYM Joyride Evo 200i
Motor hakkında ayrıntılı bilgi verecek kadar kullanamadım ama şarj soketi bulunmadığını ve ufacık bir torpido gözü bulunduğunu belirtebilirim (daha çok bozuk para koyabileceğiniz bir göz var).

Sele altı bagaj 1 full face kask sığıyor ama 2. full face kesinlikle sığmaz.
Kalan alana montumu koyabildim.

Bu arada torpidonun altı kısmında ve selenin alt kısmında birer tane kanca mevcut.
Bunlara hafif sırt çantaları tutturulabilir ve ayaklarınız arasında güvenle çantayı da taşıyabilirsiniz.
Sele altı bagaj hacmi ve bu kancalar sayesinde ekstra çantaya şimdilik ihtiyaç yok gibi gözüküyor.

FatihPrLk
17 Eylül 2014, 22:42
Merhabalar. SYM Joyride 200ievo yu Sıfır alarak toplam 12.000 km kullandım buna toplamda 2.500 KM uzun yol gezimde dahil sormak istediğin varsa yardımcı olabilirim :)

Lacciano
17 Eylül 2014, 23:23
Henüz 5 km kullanabildim ve aysonu ehliyet alana kadar pek kullanamayacagim :) kullandikca sorum mutlaka olacaktir destek için teşekkürler

Lacciano
21 Eylül 2014, 21:37
Merhaba,

Bugün ilk defa motoru trafikte kullanmaya heveslendim ama yaklaşık 10 km gittikten sonra motor arıza ışığı yandı.
Müsait biryerde durup kontağı kapatıp tekrar çalıştırmak istedim ama bir süre motor çalışmadı.
5 dakika kadar bekledikten sonra motor çalıştı ama o arada motorun aşırı ısınmış olduğunu farkettim.

Soğutma suyu seviyesine baktığımda minimum çizgisine çok yakındı. Suyu yeniledim ama bir süre sonra yine aynı problem ortaya çıkınca farkettim ki motorun altından su damlıyor. Şansımı daha fazla zorlamadan motoru garaja çektim ama moralim oldukça bozuldu tabii.

Yarın servisi arayacağım, çok ciddi bir problem olmadığını düşünüyorum ama sıfır motorda daha 20.km'de sorun yaşamak gerçekten çok can sıkıcı oldu.

Buna benzer bir sıkıntı yaşayan olduysa çözümü hakkında bilgi verebilir mi?

overclocking
20 Ekim 2014, 05:20
Merhaba arkadaşlar.
Yaklaşık 1 ay 10 gün kadar önce SYM Joyride 200i EVO aldım.
Rengi Mat Siyah.
Neyse.

Ben almadan önce aşırı araştırmıştım ama böyle benim yazacağım gibi artısıyla,
eksisiyle yazan ve benim kilomda olana denk gelmemiştim. Bu yüzden yazacağım şeyler,
almayı düşünenlere epey fayda sağlayacaktır diye umuyorum.
Öncelikle kilomu yazmak istiyorum ki, okuyan arkadaşlar 2 kişi ile
motor neler yapabiliyor anlasınlar:
Normal bir insan kilosu: 70-75
2 tane normal insan kilosu: 70x2= 140 veya 75x2=150

Benim kilom: 153. Yani tam 2 kişiyim. Fazlası var eksiği yok.

Önce motorun artılarını yazayım:
1- Kalkışı hızlanması çok iyi. Babamın vitesli Honda CBF150 si ile yokuşta kapıştık.
....O 96 kilo, ben 153 ve geçtim.
2- Altı yüksek, bu yüzden tümseklere sürtmüyor.
3- Ayaklarını koyduğun yer geniş. İster geriye kıvır, ister yere
....düz koy, istersen karşıya uzat. Uzun yolculuklarda işe yarıyor.
4- Su soğutmalı, yani önde radyatör var. Uzun yolculuklar için süper.
5- Sinyali tam olması gerektiği gibi. Yakınca ses çıkartıyor. Unutmuyor, kapatıyorsun.
6- Enjeksiyonlu olduğu için gerçekten de az yakıyor.
7- Yokuşlarda 153 kilo olmama rağmen kaptırıp en az 80 veya 100 le çıkabiliyorum.
8- Arkamda 98 kilo arkadaşımla yokuş çıkarken (toplam 250 kilo ediyoruz) gaz verdiğimde motor halen hızlanıyor...
9- Bugün benzin aldım. Biraz şehir için, çoğunlukla da uzun yol olmak üzere karışık kullanımda 153 kilo
....yani 2 kişi sayılmama rağmen 14.7 kuruş yakmış. Bence 2 kişi ağırlığı taşımasına rağmen iyi.
10- Ön cam soğuğu iyi kesiyor. O kadar etkilenmiyorsun.
11- Aynalar gerçekten güzel ama biraz fazla yumuşak. Bir yerin çarparsa değişiyor. Neyse ki ayarlaması kolay. :)

Mesela Honda'lara bakıyorum. Yahu hepsinde , ama hepsinde 160 km kadran var. Sanıyorum 100'lüklerde bile.
Ama hızlarına bakıyorsun. PCX125, CBF150 falan 120 anca yapıyorlar.

Bunda 140 kadran var. Rüzgarsız havada 136, rüzgarlı havada ise 120 den çok az fazla yaptım.
Yokuş aşağı falan da değildi. Ama sanırım yağın da etkisi oldu. İlk 136 yaptığında 10-40 Motul yağ
almıştım. Sonradan 15-50 deneyeyim dedim. Sanırım hata yaptım. 10-40'ta iken daha performanslı idi.

Bagajı baya büyük. Epey şey alıyor. Ön taraftaki boşluk kocaman. Yan yana 2 tane damacanayı alır.
Bagajda bir tane düğme var. Onu kapatınca motoru çalışmıyor. Birisi çalmak isterse hem oraya erişmesi
lazım hem de çalıştırabilmesi. Bu yüzden biraz daha güvenli.

Kullanması çok konforlu. Koltuğu biraz daha rahat olabilirdi ama sürüşü falan çok rahat.
Acayip dengeli bir motor. Yüksek hızlarda bile ne titreme var ne de dengesizlik.
Elcikler de inanılmaz rahat. Elin çok iyi oturuyor ve ne kadar gidersen git elini acıtmıyor.

Beğenmediğim şeyi ise ön tarafta gözü yok. Bir tane ufak "Bozuk para koyma gözü" var o kadar.
En azından pet şişe falan koymak için yer olsaydı iyi olurdu ama neyse.

Onu da şeyle çözdüm: Koltuğun arkasında ufak bir ara var. Oraya ufak suyu yan yatırıp sıkıştırdığın
zaman hiç düşmüyor ve oynamıyor. Durduğun zaman elini arkaya at, suyu al iç.

Kendi lastiklerini ben pek beğenmiyorum. Ama frenleri şahane. Zart diye durduruyor. Frenlere güvenim tam.

Göstergelerin rengi ve görülebilirliği çok iyi.

İlk açtığında ekranda akünün voltajını yazıyor. Sonra saate dönüyor. Tabi ben saatte bıraktığım için.
Yoksa istersen akü voltajında da bırakabiliyorsun ama zaten onu açılışta gösterdiği için ben saatte
bırakıyorum.

Ekranda saat olması çok güzel. 2 tane düğme var. Normalde toplam km yi gösteriyor. Sağdaki düğmeye 1 kere
basınca Trip e geçiyor. Orada düğmeye 2 saniye basılı tutunca kilometre sıfırlanıyor. Takip edebiliyorsun.
Sağdakine tekrar basınca yine ana ve sıfırlanmayan kilometreyi gösteriyor. Soldaki düğme ise saat ile
akü voltajı arasında geçiş yapmaya yarıyor. Saatteyken uzun basılı tutunca saati ayarlamaya yarıyor.

Solda devir göstergesi var. Biraz devirli çalışan bir motor. Bu yüzden İridyum buji almayı düşünüyorum.
Yerine göre %8 ile %15 lere kadar yakıtta farkettiriyormuş. Ama hızlanmada vs. baya fark ediyormuş.

İlk servisine 300 kilometre 100 metrede götürdüm. Yağını boşaltıp, lastikleri kontrol ettiler.
Öndeki suyu tazelediler. Hava filtresini söküp temizlediler vs.
Toplamda da 50 lira mı ne para aldılar. Helal i hoş olsun. Zira verdikleri yağ, en ucuz sitelerde bile
36 lira falandı. Gitmeden bakmıştım. Motul çok iyi bir yağ ve 10-40 olanı almıştım.

Sonraki bakıma da 1000 kilometre 200 metredeyken gittim.
Birisi bana "Servis zamanlarına zamanında git, hiç sorun çıkartmaz. Ben 178.000 kilometredeyim, sadece
servislerine zamanında gittim, başka gitmedim" demişti.

O yüzden psikopat derecesinde zamanında gittim.

Benzini çeşitli yerlerde denedim. Şu an OPET kullanıyorum ve memnun kaldım.

Bir arkadaşla daha karşılaşmıştık ve motorunun 48.000 de olduğunu ve sadece lastik
değiştirdiğini, 1 kere bile arıza yapmadığını söylemişti.

Şu an aklıma gelenler bunlar. Umarım faydam olmuştur...

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:55 ----------

Ayrıca eklemek istediğim:

Benzin göstergesi enteresan. Bir tane benzin pompası resmi ve onun yanında 7 çubuk falan var. Tüm çubuklar azalıp benzin pompası ile onun yanındaki tek çubuk kalınca yanıp sönmeye başlıyor. Ben de meraktan bagaja 1 tane ufak su şişesi dolusu benzin koyup bitirmeye çalıştım.
İlk önce , bir süre sonra o tek çubuk da söndü ve sadece benzin pompası işareti yanıp sönmeye başladı. İlk yanıp sönmeye başladığından itibaren 50km. 600 metre sonra babam "Oğlum, bunun biteceği yok, riske atma benzin al. Demek ki en az 50 km gidiyor işte" dedi. Ben de benzin aldım. Yani kafanız rahat olsun. Yanıp sönmeye başladıktan sonra "EN AZ" bir 50km. niz daha gidiyor.

overclocking
03 Kasım 2014, 05:51
Tekrar merhaba.

Dün akşam rüzgarlı bir gece ve az önce saat 19:15 civarlarında evden motorla çıktım.

Yolda benzinciye gidip depoyu tamamen fullettim.
Kilometreyi de sıfırladım ve yola çıktım.

Kuşadası'ndan Söke'ye babamla çay içmeye gittik.
Onda da Honda CBF 150 var. Biraz fazla gezentiyizdir.

Yol boyunca hep 60-65 kilometre hızla gittim. Söke'ye varınca
1-2 tur attıktan sonra çay içip geriye dönmek üzere yola çıktık.
Tabi yine 60km hızla.

Yolda Yaylaköy diye bir köyde köy kahvesine uğrayıp orada bir çay
daha içtik.

Oradan da Kuşadası'na dönmek üzere yola çıktım ve yine 60 kilometre
hızla döndüm ama bir yerde çok kısa süreliğine 120 ye çıktım, daha sonra
yine fazla sürmeden 60 a indim.

Ve benzinciye girdim. Baktım 40.7 kilometre olmuş.

Depoyu doldurttum ve 4 lira 97 kuruşa tamamen doldu.

4.97 / 40.7 = 12.22 yani 0.12 kuruş.

Demek ki ben 153 kilo yerine 70 kilo olsam 10 kuruştan fazla yakmayacak.
Zira yokuşları çıkarken daha fazla harcıyor.

Kısacası, ön tarafındaki büyük alanı, büyük koltuk altı bagajıyla ve uzun yolda 171cc oluşuna göre çok az yakmasıyla çok iyi.

Yakıt hakkında soruları veya düşünceleri olanların umarım işine yarar...

ozanmidilli
16 Şubat 2015, 17:01
Ben 2014 ağustos ayında aldım joyride sıfır. ilk 300 bakımı yaptırdım ardından 1000 bakımı için servise gittim 1.000 olmadan yağını değiştirdim. servis bana 1000 olduğunda yağ ışığının yanacağını söyledi. dediği gibide yandı sonra servisi aradım ışığın nasıl sönmesi gerektiğini bana anlattı dediği gibi yaptım söndü ama her kontağı kapatıp açtığımda tekrar yanıyor ben söndürüyorum o yine yanıyor. izmir genel merkezi aradım. aynısı daha önce yurt dışında birine daha olmuş ekranın içinde ufak bir parçanın değişmesi lazımmmış garantide olduğu için serviste değiştiricem bi sıkıntı olmuyor ama yağ problemi olduğunda yada başka bir sıkıntı olduğunda bnei uyaramıycak devamlı ışık yanıyor. hava koşullarından dolayu hala servise gidemedim o parçayı değiştirdikte sonra inş. sorun düzelir.

capoverde
18 Şubat 2015, 22:03
SYM joyride 200i evo düşünüyorum...

Bir çok skutura baktım... Hem de öyle netten falan değil...dibine kadar gidip baktım...Ne yalan söyleyeyim sbacy 110 luk honda lar da halâ favori motorum...

Şu anda çapıra biniyorum ama işimi görecek makine skutır diye düşünüyorum... Fiyatları biraz pahalı diye eski model joyride lara bile bakıyorum...Hatta biraz önce derince den joyride ı olan bir arkadaşla konuştum....evraklarında bir sorunu varmış...Hallolursa belki o olabilir...

Hep iki kişilik düşündüm...(Eşimle beraber) az yaksın ve iyi gitsin... Şehir içinde kıvrak olsun,şehir dışında yol yapsın....

Ayağımın arasında bir menem olmasın...(Damacana ile su koyayım) Bu bir tek joyride da var sanırım....Maxi skuturlarda bu tarz başka makine var mı?

overclocking
27 Şubat 2015, 06:14
Valla daha güçlü makina olarak Kymco GDink 250 var. Onun da ön tarafı falan boş ama daha önce Altın Elbiseli Adam'ın falan videosu vardı.
O alet biraz fazla yakıyor diyorlar. Tabi gücü Joyride'dan daha fazla ama kalite olarak bence Joyride...