Orijinalini görmek için tıklayınız : Kanuni Kanuni Seyhan - 250cc Çift silindir chopper
makine_muhendisi
26 Nisan 2006, 19:49
Alalı 8 ay oldu bu motor hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler olursa diye açtım bu başlığı. Ben hayatımda ilk defa vitesli motora bindim. Dediler başlangıç motoru 250ccdir.Eyvallah dedik aldık.Resmini de koyayım motorumun. İsteyen olursa satarım aklınızda bulunsun.
http://img.techpowerup.org/060426/kanuni.jpg
özellikleri:
çift silindir, 4 zamanlı, 13 beygir(ruhsatta yazan) yanlış yazılmış olabilir ben 20beygir civarı diye biliyorum, hava soğutmalı
maksimum hız 130km (benim ulaştığım) ibre 160 gösteriyor. İniş aşağı olursa 150yi görür.
Ön disk fren, arka tambur
Vites göstergesi mevcut
http://img.techpowerup.org/060426/kanuni3.jpg
Dengeli bir motor, oturunca yere yakın olduğundan fazla heyecan yaratmıyo. İki kişi rahatlıkla seyahat edebiliyorsunuz. Sesi mondialin 250cc'sine 5 basar. Sessiz motor arayan bunu almasın. 100km hızdan sonra zor hızlanıyor. Makine kasılıyor yani. Ön teker de mondialden farklı olarak kalın dizayn edilmiş.Çok hoş makine herkese tavsiye ederim. Sevmediğim yanı pahalı oluşu ve vitesin boşa geçmesinin ustalık gerektirdiği.
Bu arada yakıtı da çok fazla motorun. Şehir içinde km de 200bin yakıyor. Yani nerdeyse 1300 motor araba gibi yakıyor. Şehirler arası ise son zamlardan sonra (22.06.2006) 150 bin lira yakıyor. Japon malı markalı motorlara göre fazla yakıyor. 125cc 60-80bin yakan motorlar var hondanın. Ama görüntü yok tabi onda da.
Herkes nedense son hızını tartışıyor bu motorun anlamıyorum. Bu motor race türü bir motor değil. Gezinti amaçlı klasik türde yapılmış düşük devirli yüksek torklu bir motor. O diyo 160 bu yok 120 bırakalım bu tartışmaları. 250cc bir motor 140ı geçmez. Hele ki tekerleri kalınsa. Honda 250twister bile 140 basıyo en fazla ki onun beygiri bundan fazla. Ben düz yolda 5.vites 130a kadar çıktım.Yeter Allah bereket versin. Zaten rüzgardan zannediyon 250ile gidiyom. :)
Bence chopper modellerin arasında en şaşalı duran ve sesinden gücü hissedilen bir motor ve rahat iki kişi ile seyahat ediliyor. Yani hızından birşey eksiltmiyor. iki kişi ister rampa çık ister bayır in.
Tek eksiği başta da dediğim gibi pahalı. Tabi ki bir yamahaya kawasakiye bakarak çok ucuz. Ama kendi klasmanında diyorum yani. Keeway, mondial, çelik. Bunlar tırı vırı kalır kanuni yanında. Bu markaların yedek parçası da bulunmuyor. Arkadaşın biri marka vermeyim zaten bilmiyom hangi marka olduğunu :) iki kişi bindiler yarma iki arkadaş amortisörün biri kırıldı kasisten geçerken. 2 aydır amortisör bekliyolar. Gelecek de buradaki servis takacak. Gerçi böyle daha iyi oldu çok yaylanıyo motor hehe.
Üretimden kalkmış heralde bu motor görünmüyor artık. Tiger var bunun yerine ama o dandirik biraz. Hem tek silindir. Hem de hayvan gibi bişey. Görüntü var güç yok. Kalite de düşük geldi bana tigerda. İkinci el bulabilirseniz seyhan iyidir.
Ramzeyin 250ccsi de zannedersem seyhanın aynısı.Bir kaç yeri değişik ama motor, lastik, amortisörler aynı.Yakıt deposu ufak. Fiyatı da 4 milyar. Resmini koyayım siz karar verin.
http://img.techpowerup.org/060511/ramzey.jpg
http://img.techpowerup.org/060511/Pictures(1).jpg
Merak ettiğiniz birşeyler olursa sorun anlatalım.
Gültekin
26 Nisan 2006, 20:15
merhaba makina mühendisi.
aramıza hoşgeldin.:rendeer:
yukarıdaki motor sanamı ait?
yada şöyle sorayım, yukarıdaki fotografı temsili olarakmı koydun? yoksa senin motorun mu?
makine_muhendisi
27 Nisan 2006, 16:47
Sağolasın arkadaşım.
Resimdeki motor benim.
alpero
27 Nisan 2006, 21:58
Arkadaşımla birlikte geçen otobanda 2 kişi bu motorla 4.viteste 160 km/h ibre sona vurdurduk sonra 5.vitese atınca hız birdenbire düştü..Bi daha denedik aynı şey yani motorun maksimum süratini 4 viteste yapabilirsin 5 atmadan dene istersen 160 a vurduğunu görüceksin kolay gelsin kazasız sürüşler....
yilmazelektrik
27 Nisan 2006, 22:09
kanuni ve 160:silent:
stenza
28 Nisan 2006, 12:14
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=12269
sizde katılın oyunuzu kullanın doğru olan kazansın böyle olmaz model sayfasında reklam ediyorlar sonra girip manüple etmeye çalışıyorlar oylamayı
alpero
29 Nisan 2006, 21:39
yılmazelektrik ?? inden pek inanmamışsın gibi geldi ama gerçekten söylüyorum imkanım olsaydı videoyaya çekebilseydim bende hiç beklemiyordum ama gerçekten ilginç olan 4.viteste 160km vurup 5.atınca hızın birden düşmesi ve bidaha da çıkmıyor yani 5.vitese atmadan denerseniz eminim 160ı görücek...
basbali
29 Nisan 2006, 21:46
Abi 4.vites 140 -150 derim ama 160 zannetmiyorum.Bayır aşağı basarsan belki.Bende 250 jinlun vardı birzamanlar 160 bende yaptım.Fakat 4. vites en son ulaştığım sürat 150.Dahada basamadım.Fakat 5 viteste bayır aşağı 160 vurdum.Burada bazı insanlar bu rakamlara bu motorlarla pek alışık değildir ama anlattığında inandırıcılık payı azda olsa var.Yaşayan bilir.Ama benim bildiğim kanuniler 130 dan yukarı çıkamıyordu.Motoru açan arkadaşa helal olsun diyecem
alpero
01 Mayıs 2006, 23:20
Gerçekten motor iyi açılmış arkadaşla 2 kişiydik ve yolda oldukça düzdü gerçekten..imkanımız olursa video kaydı yapıp yollarım umarım daha inandırıcı olur artık ama dediğin gibi motorun iyi bi rodaj geçirmesinede bağlı bence..
makine_muhendisi
01 Mayıs 2006, 23:49
Arkadaşlar motor 120-130km hızda titreşim yapıyor. Lastik havaları haddinden fazla olmaması lazım. Tam kitapçığında belirtilen değerde olması gerekir. O zaman titreşim yapmıyor.
Ama bu arkadaşlar üfürmüşler biraz 160 mı imkansız. Bassa da sürücü titreşimden yeni böbrek nakline ihtiyaç duyar hehehe. :)
cgl125
02 Mayıs 2006, 00:44
taş varsa böbrek lerde düşer belki titreşimden fena mı olur :)
o değilde nasıl bi olay ben anlamadım 4.viteste 5.vitesten hızlı gitmesi açıklayabilen olursa sevinirim
alpero
02 Mayıs 2006, 21:06
Üfürdüm arkadaşım senin açtığın konuyu gördüm girdim bi üfüreyim 160 yapar bu alet dedim bu mu yani..En son sözüm motoru kötülemeyin yok böbrek taşı düşürücek titreşimmiş pancar motoru mu bu?Bu motor gerçekten kullanmak isteyenle harika bi motor neyse yolun açık olsun arkadaşım kazasız belasız sürersin inşallah...
rockydrummer
02 Mayıs 2006, 21:38
abi bizdede var kanuni 250 c ama benim olay farklı..şikayetim var..daha adam akıllı 100 ü bile göremedim..:)pederle biraz modifiye olayına girdik..çatal uzatma, egzostları sag ve sola verdik vs..iy hoş ama..biturlu nedenini anlayamadıgımız bir kıllık çıkartıp durdu motor..ilk bakısta buji hatası veriyor gibi oldu ama değildi..yapmadığımız kalmadı..servise gittik beyn değisecek dediler..değisti ama yine aynı..motor soğudumu çalışmıyor...cok buyuk ugraslar gerektiriyor..guvenipte bi 15 km lik yola cıkayım dedim..yolda normal giderken tekleyerek 2 kere söndü ve çalısmadı bir daha..yaw daha 400 km de bile değil...anlamadım..
http://img300.imageshack.us/img300/9659/image146xx.th.jpg (http://img300.imageshack.us/my.php?image=image146xx.jpg)
http://img132.imageshack.us/img132/4880/image167bv.th.jpg (http://img132.imageshack.us/my.php?image=image167bv.jpg)
Genel olarak söylenilen 4. vites için doğrudur. Bu bütün araçlar için geçerlidir yüksek hızda 5. vitese atıldığında motor hızında ve torkunda düşme olabilir. Özellikle bu yol ve motor ağırlığına göre değişmektedir.(tarafımdan hem arabada hemde motorda denendi) Yalnız 4.viteste 160 km yapıldığı konusuna yorum yapamam doğru olabilir.
goktug_vet
02 Mayıs 2006, 21:45
Ben bu motoru süren ve 160 yapmayı başaran arkadaş olarak müdehale etmek istedim motorun yapabileceği hızı deniyordum 5. viteste ve güzel bir eğimdeyken ancak 130 vurabiliyordu sonra 4, viteste daha iyi bir çekiş ve yüksek hızlara daha rahat çıkış olduğunu farkedince 4 de zorlamayı denedim ve 160 görmeyi başardım.4,viteste max. güce sahip oluyo 100 den sonra denildiği gibi vibrasyon başlıyo ama rahatsız edici boyutlarda değil yada şu anda motor açılmadan önce olduğu gibi fazla değil.Yani tüm taşlarım yerinde:cherry: alpero arkadaşımda sizlerle cebelleşmesin inanmayana ispat ederiz
makine_muhendisi
03 Mayıs 2006, 15:01
Üfürdüm arkadaşım senin açtığın konuyu gördüm girdim bi üfüreyim 160 yapar bu alet dedim bu mu yani..En son sözüm motoru kötülemeyin yok böbrek taşı düşürücek titreşimmiş pancar motoru mu bu?Bu motor gerçekten kullanmak isteyenle harika bi motor neyse yolun açık olsun arkadaşım kazasız belasız sürersin inşallah...
Dostum seni kırmak istemedim. Benim motor gitmiyo napıyım doğruları konuşmayalım mı? Rodajı da doğru dürüst yapıldı ama basmıyor. Titreşim sorununa gelince lastik havalarını indirdim azaldı. Çok fazla basmışlar ben hiç değiştirmemiştim.
kivanctf
03 Mayıs 2006, 15:30
Gorunus acısından guzel bir motor. Diger benzerlerine gore on lastıgın buyuk olmasıda avantaj. Ama tabii bu lastıklerın daha buyuk motorun 250 cc ye gore biraz agır olması yakıtını etkılıyordur. Onde daha ufak bir alstık olsa mesela yakıt en az % 20 duser diye dusunuyorum . Motorun hızı ıcınde gercekten 90 km uzerıne hemen her motor piyasadaki 125 150 veya 250 cc olsun titremeye baslıyor. 80 km bir hız da rahat rahat yolculuk hepsi icin yapılır. 5. vites olayı benım motorumda da oluyor. Nedenini bilmiyorum 4. viteste 9000 devire vurdugumda motor 95 yapıyor ve cok asırı zorlanmadan . zaten toplam 12000 devir ve 10000 den sonrası kırmızı. 9000 devir uzeri 5 e attıgımda hız hemen 85 e dusuyor sonra toplasa toplasa 95 oluyor ve fazlasını yapmaya cesaret edemedim ...
veteriner doktor
03 Mayıs 2006, 17:35
sanırım aramızda kanuninin 160 km/h yapamayacağını dusunenler var ama onlar yanlıs düsünüyorllar çünkü göktuğ ve alper arkadaşıma bende şahidim bizzat gözlerimle gördüm nasıl dıye soracak olursanız ise önlerınde araba ile seyır halınde ıdım ve aracımın kadranında 160km /h gördüm denemek isteyenlere iyi şans......
gabrielgibsson
03 Mayıs 2006, 17:56
arkadaşlar ben Chopper cinsi bi motor almak istiyorum ama bi türlü karar veremedim ve fiyatlarda çok yüksek.Alım gücüme en uygun olanlar Mondial ve Kanuni belki daha uygun ve ucuzları vardır ama pek fazla marka bilmiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.
gupilya
03 Mayıs 2006, 18:07
gabriel;
3000 ytl civarında kanuni'nin bir benzeri olan truva var. hemen hemen aynı global motor satıyor.
alonewolf
03 Mayıs 2006, 18:21
slm arkadaşlar subay arkadaş aldı 3000 km de inanın 100 üzerine çıkmıyor 4 biraz atak gözüküyor ama 100 titreşim başlıyor junlin 150 lik geçiyor yolda karalamak gibi degil benim virago var motor eski 1957 model beşik amortisör BMW ler gibi kafa sallıyor özentimi dersiniz gerçi kullanıcı arkadaş kızacak ama yoruma açık arkadaşım
desertnight
03 Mayıs 2006, 18:28
abi bir insan neden başka başka isimler alıp da aynı mevzuda insanları etkilemeye çalışır adamların ilk mesajı 160 basıyo falan filan bizde yedik.
alpero
03 Mayıs 2006, 22:25
desertnight delikanlı ol kardeşim söylenenler inandırıcı gelmiyosa okuma bu konuyu başkalarına gir..Başka başka isimler alıyomuşuz yahu sen nereden biliyonda konuşuyon böyle 160 yapıyor diyenlerin 3 üde ayrı kişiler için rahat olsun sana bi video çekecem 160 bastığını gösteren o zaman napıcan söyle bana?Adam gibi konuşulsun milletin yazdıklarına yedik üfürdük gibi kelimeler kullanma forum adabını öğren...
danger0
03 Mayıs 2006, 22:41
*************************************************
»»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
http://www.motosiklet.net\modules\Forums\images\smiles\ic on_arrow1.gif Forumda açılan başlığa atılan mesajlarda başlık konusunun dışına çıkılmamalıdır. Konunun Devamında Yine Konu Dışına Çıkılıyorsa Konunun Akibeti Doğrultusunda : Konunun Kilitleniş Nedeni Açıklanarak Kilitlenecek yada Silinecek!Forum ortamına kişisel problemler, anlaşmazlıklar taşınamaz. Konu dışı yazışmalarınızı forumun özel mesaj özelliğni kullanarak yapabilirsiniz. Tüm yazılar, yazan kişinin sorumluluğundadır ! Doğabilecek herhangi bir problemden www.motosiklet.net sorumlu tutulamaz!
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını (http://www.motosiklet.net/forum/announcement.php?f=14) kabul etmiş sayılır.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Şikâyetler için... info@motosiklet.net
************** Site Yöneticisi: danger0 (http://www.motosiklet.net/forum/member.php?u=500) **************
alpero
03 Mayıs 2006, 22:53
danger0 tamamda arkadaşlar böyle demiş bizde yedik falan gibi sözler yakışıyormu da benim msjıma uyarı yolluyorsun?
banro
03 Mayıs 2006, 23:09
Otobanda rüzgarsız havada en fazla 140 yapan benim twister'ı kapıştığım hiçbir çinli geçemedi.Yorum yapmıyorum.:queen:
goktug_vet
04 Mayıs 2006, 19:40
Arkadaşım senin motoruda biliyorum gerçekten güzel ve seri ama twisterların daha fazla yaptığını biliyodum.Ben bu hıza ulaştım ve bugün çok ters bir rüzgara rağmen video çekimimizi yaptık alpero yakın zamanda yolluycak buarada Aydında oturuyorum benle de kapışmak istersen beklerim
zeda3000
04 Mayıs 2006, 20:07
Motor gusel dizayni da gayet hos bence alani uzmiyecek bir motor. Gule gule kullan.
Kapsimaya gelince cok komik olur twister in zaten kalkisi cok daha fazla hizlidir. Hic karsilastirma derim. Son hizda onu belki gecebilirsin ama kalkista atacagi fark yuzunden bu ancak 1 km filan sonra hisedilir.
goktug_vet
04 Mayıs 2006, 22:20
Haklısın ama kapışcak sürücüde fark eder.Motor artık bir parçam gibi hangi viteste ye hangi debriyaj aralığında neler yapabileceğini biliyorum.Tabi sonuçta benimkide bir chopper model.Ama daha önce bir twisterla(onda iki kişi vardı)aynı anda kalkış yapmıştık.Kalkıştada biraz fark açabildim.
alpero
04 Mayıs 2006, 22:22
Bugün hava ne kadar kötü olsada oldukça rüzgarda hafifte yağmur çiseliyordu çıktık otobana bu kaydı yaptık..Cep telofonumla çektim görüntü kalitesi çok şahane değil ama yinede ibrenin sona vurduğunu görebilirsiniz..Video mp4 uzantılı media player 10 yoksa real playerle izleyebilirsini..İyi bir video kamerayla daha güzel bi video çekip en kısa zamanda tine yollarız söylediklerimize saygı gösterenlere teşekkürler.
Buyrun link:
http://www.hemenpaylas.com/download/647150/Goktug-_lpero_160km.mp4.html
insominci
05 Mayıs 2006, 01:16
alpero videonun görüntüsü güzel ellerine sağlık ama bişey dikkatimi çekti motor devrini almış ve seste hiçbir değişiklik yokken ibre birden 120 den 145 km ye çok hızlı kayıyo ibre arızalı olabilirmi bilmiyorum belki ses kayıt yüzünden de öyle gelmiş olabilir bana ama okadar hızlı artıyorki ve yol çizgilerinde farklılık hissedilmiyor :silent: malum kanunilerde devir saati hız göstergesi benzin göstergesi arızalarını çok duydum
shadowofspirit
05 Mayıs 2006, 02:40
Bu bence kesinlikle 160 kmh olamazzzz çizgilerin geçiş hızına bakın çok yavaşlar 160 la giden bi arabada nedereyse düz çigi oluyor
cgl125
05 Mayıs 2006, 03:54
dostum yanlış anlama ama bana da kilometre saatinde bi kalibrasyon hatası var gibi geldi inşallah ben yanılıyorumdur kanuni bu hıza erişiyodur ve biz de 160 km yapabilen bi cruiser yada chopper her ne sınıfa giriyosa farketmez uzun seyahatler için oldukça rahat bi oturma pozisyonu olan bu motorlarla bol bol gezeriz fakat bana dediğim gibi kalibrasyonda bi hata var gibi geldi dıştan takma bi takometre veya aynı anda bi arba ile yan yana giderek test edilebilir motor nerdeyse durmak üzereyken bile km 20 den fazlayı gösteriyo bilmiyorum vdyo formatından veya vidyodan mı inşallah yanılıyoruzdurda kanuni böyle motorlar yapmıştır
Ertuğrul_Öz
05 Mayıs 2006, 11:42
İbrede hata var.
Yada çinliler 18 bg motora o aerodinamiyle 160 km yaptıracak yeni bir teknoloji buldular.
Benim motor 30 bg ve racing aerodinamisiyle 170 yapıyor. Buna inanmamı beklemeyin.
alpero
05 Mayıs 2006, 16:58
Yol çizgileri hızlı değil diyorsunuz ama benim görüşüm cep teli ile çektim videonun formatından kaynaklanıyor..Motor sesi konusunda da hava oldukça rüzgarlıydı rüzgar sesi video kaydında motorun sesini bastırıyor olabilir..Daha iyi bir video kamerayla ve imkan olursa bi arabayla yan yana yapmayı düşünüyoruz en kısa zaman da ulaştırırız inşallah yorumlarınız için teşekkürler..
goktug_vet
05 Mayıs 2006, 20:23
Otobanda gidiyorduk ve otoban yol çizgileri şehirler arası yol çizgilerine göre daha geniş aralıklı bu sebeble yol çizgilerinin yavaş geçtiğini düşünebilirsiniz sese gelince motor zaten 4.viteste zorlandığı için yüksek devirde gidiyordu bu sebeble seste anormal bir artış olmadı.Rüzgarda sesin duyulamamasına neden olan diğer faktör.İbreyi daha önce 120 km ye kadar yanımda giden tdm 900 bizzat görerek test etmiştim ama fırsatımız olursa videoya çekerek 160 ıda test ederiz.Ama o rüzgarı hisseden bilir bana göre ibrede bir hata yok.İyi yada kötü her türlü yorumunuz için teşekkürler...
HAYALBUYSA
05 Mayıs 2006, 20:59
kanuni ve 160 km he......:cyclopsan :cyclopsan :cyclopsan
Hocam bu imkansız gibi bi şey....
Akira nın dediği gibi hyo gtr 250 bile 170-180 anca yaparken ve senin motor kabak gibi rüzgar alırken o hızları yapması çoook zor......
Demek senin motoru racer şasisine koysalar rahat 180-190 yapacak ( rüzgar direnci choper a göre az olacak )
Sende kalibrasyon hatası var gibime geliyor.....:pale:
veteriner doktor
07 Mayıs 2006, 12:13
slm arkadaslar nedır bu böle hala inanmıyorsunuz video çekin dediniz yapıyoruz şimdide yok motorun şu hatası bu hatası var diyip duruyorsunuz ne yapalım yanı yalan mı söleyelim size iste açık açık 160 ı göruyor ibre neyse yaa inanmayanlar kandileri bilir ortada kabak gibi 160 yapan bir motor var işte
Ertuğrul_Öz
07 Mayıs 2006, 12:19
Bu siteden bir arkadaşta kuba motor 150 cc racing var 120 ile giderken ibresi 190 gösteriyor.
Bunun videosunu çeksek, Buraya koysak sen 190 yaptığına inanacak mısın ?
alpero
07 Mayıs 2006, 14:45
Akira haklısın o konuyu bende okumuştum biliyorum çin motorlarda kalibrasyon hatası oluyor ama kanuni seyhan bizim bu 160 gördüğümüz motorda olup olmadığı konusunda emin değiliz arabayla veya daha büyük kalite bi motorla deneyip bir video daha çekeriz o zaman bizde anlıyacaz....
Ertuğrul_Öz
07 Mayıs 2006, 14:58
Sonucu merakla bekliyoruz:rendeer:
UCANLAZ
10 Mayıs 2006, 13:35
Bunun ikinci silindiri nerde arkadaslar?ben farkında olmadan çift silindirli kanuniye binmişim demekki :)))))))
Bu motor daha çok yeniyken ön balata pat diye düştü sonrada motor üstüme düştü ve hemen sattım.Üzgünüm ama gerisi size kalmış...
makine_muhendisi
10 Mayıs 2006, 20:49
Bunun ikinci silindiri nerde arkadaslar?ben farkında olmadan çift silindirli kanuniye binmişim demekki :)))))))
Bu motor daha çok yeniyken ön balata pat diye düştü sonrada motor üstüme düştü ve hemen sattım.Üzgünüm ama gerisi size kalmış...
Arkadaşım çift silindir olduğuna inanmıyor musun? Sen de bilip bilmeden karalama motoru. Tigerla karıştırma bunu. İki tane silindir yanyana paralel çalışıyor. Virago gibi V motor değil yani.
Benim motorun 3. senesi daha bir yeri dökülmedi.
alpero
10 Mayıs 2006, 20:59
UCANLAZ valla benim gördüğüm kanunilerin bi yeri düşmüyo sana üzüldüm ben şimdi kanuni diye başka bişey mi sattılar acaba?Hani çift silindir nerde diyon ya acaba üzerindeki marka yazısından da mı farkında değil motoruna binerken:queen: :queen:
viper_1
10 Mayıs 2006, 21:26
Ewet arkadaşlar.Ben de defalarca SEYHAN kullanma fırsatı buldum...
makine_muhendisi ; motorun hayırlı olsun.hevesini kırmak istemem ama bahsettiğin özellikler bütün seyhanlarda maalesef var.
1.Vibrasyon (TİTREŞİM) = motorda çok yüksek bir titreşim var.Belki yeni motorda pek fazla yoktur ama , ilerleyen km lerde ve bakımdan sonra yani , bazı parçalar sökülüp tekrar takıldıktan sonra bile inanılmaz bir titreme oluyor.
2.Hız , bahsettiğiniz gibi 4. vites en iyi hızlanmayı sağlayan vitesdir. 5. vitese geçince büyük bir düşüş olduğuna birkaç defa tanık oldum.
3.Doğrudur vites konusunda ben de anlaşamıyorum.
1 deyken boşa alacam diye 2
2 deyken boşa alacam diye 1 e geçti.Birçok defa ...:cyclopsan
Ama merak etme bu motorların , modifiyesi mümkündür.Yani motorda şase ile motor bloğu arasına koyulan , egsoz ile şase arasına konulan ve bazı parçalara takılan vibrasyon contaları ile titremeyi kesebilirsin.
Görünüş zaten ortalığı yakıyo...:mrgreen:
makine_muhendisi
11 Mayıs 2006, 19:48
Viper sağolasın. Titreşim sorununu çözdüm. Lastik havaları aşırı fazlaymış. Azaltınca düzeldi.170 km yol gittim şehirler arası bana mısın demedi. Eski titreşimli hali olsaydı kemiklerim sızlardı heralde.
Dediğin gibi boşa atmak zor bu motorda. Yarım santim fazla basarsan 1'e geçiyor vites. Zaten benim de boşa attığım nadir. Eve gelip garajın kapısını açmadan önce lazım oluyor boş vites sadece. Bir de kaskı yamuk taktıysan düzeltirken. :)
skyline
19 Mayıs 2006, 22:59
Öncelikle herkese merhaba..Arkadaşlar bu konu sadece hız testi için açılmadı sanırım..Ben bilgi almak ve kullananların deneyimini gözlemek için girmiştim ama olmadı maalesef..Bende Seyhan 250 cc nin görüntüsüne hastayım,fakat teknik konular hakkında pek bir bilgim yok:pale: Gecen günde 2. elini buldum uygun fiyata fakat bu ara finallerim olduğu için ilgilenemedim..Ayrıca yakıt sarfiyatı hakkındaki bilgiyi görünce moralim bozuldu.km başına 170-200..Günde 50 km yapacak bir öğrenci için fazla tuzlu olur..Başka arkadaşlar da yakıt sarfiyatı hakkında bilgi verirse çok memnun olurum..Ayrıca ben 1.68 boyundayım,sizce motor altımda fazla mı büyük kalır:pr:
Herkese teşekkürler:)
polo34
19 Mayıs 2006, 23:21
böyle benzini çok yakan başka hangi motorlar sıralarmısınız? yarın bir gün alacağız hata yapmayalım :)
araba gibi benzin yaktığı için araba gibi hızlı gitmesi de normal ama çok yakıyor yaaww
masai de tip olarak çok benziyor, aynı kasa, acaba aynı motor mu :) jinlunda öyle...
haftasonu gördüm, benim Masai Grand Eagle ile birebir aynı, fiyatı 4.600 yazıyor cok yuksek geldi bana. Grand'ı 3300 ruhsat dahil'e edindim ben. bir tek far'lar farklı onun dışında kullanım da aynı sanırım.
tercih meselesi ama "para konuşur" diyorsanız Masai'yi önerebilirim. aynı motoru 1-1.5 milyar ucuza almış olursunuz.
ve ne yazık ki
Dediğin gibi boşa atmak zor bu motorda. Yarım santim fazla basarsan 1'e geçiyor vites. Zaten benim de boşa attığım nadir. Eve gelip garajın kapısını açmadan önce lazım oluyor boş vites sadece. Bir de kaskı yamuk taktıysan düzeltirken. aynı sorun Grand'da da var. cihaz tamamen aynıymış :))
logaritma
22 Mayıs 2006, 01:59
zaten bu çinliler dedinmi ben hepsine bakdım ence görüntü olarak en iyisi bir seyhan birde jinlun gerisi cılız çelimsiz duruyor ama sağlamlıık dedinmide rreptor ben bunu bile bile jinlun aldım seyhan alıcakdım banada çok yakıyor dediler ama jinlundan daha sağlammış gerçi ben jinlununda henüz bir şeyini görmedim ama :D
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO