Orijinalini görmek için tıklayınız : Üstadlardan Cross motor Tavsiyesi istiyorum
FİRADİ
20 Şubat 2014, 17:50
Selamu aleyküm bir arkadaşımın telkinleriyle cross motora resmen sevdalandım. Apachi xz250 modeli acayip hoşuma gitmişti ki plaka ve ruhsat çıkartılamayacağını öğrenene kadar. On road modelide 8 milyar kadar onada bütçem yetmez. 3 arkadaş aynı zamanlarda cross almak istiyoruz. İstanbulda oturduğum için ancak hafta sonları yer mekan buldukça adrenalin yaşayacaz inşaAllah. 125 lik bir motor bana haz verir mi bilmiyorum. İlerde satıp model yükseltme gibi bir niyetim şimdilik yok. O yüzden 250lik birşey düşünmüştüm. Ama sizin öneri ve yorumlarınıza görede fikrim değişebilir.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-cook-uyguna-xl-200-150186346/detay
Mesela şuan bu motoru inceliyorum. Tavsiye ve önerilerinizin başımın üstünde yeri var vesselam.
kuroscu
21 Şubat 2014, 00:27
honda xl200 güzel motosiklettir fakat sizin baktıgınız ekmegini yemiş o paralara alınmaz zaten .temizi o paralarda bulunursa alınır derim .bide fuara bakın öyle karar verin
ucanteneke5
21 Şubat 2014, 00:37
XL200 ler artık biti bütçeyi yazmamışsın ama durum varsa CRF250L derim hem şehir içi hem krosta baya tatmin eder sizleri hemde parçası ucuz..
cenkito
21 Şubat 2014, 00:56
arkadas 8000 liralık apachiye butcem elvermiyor demiş siz 11500 liralık crf önermişsiniz.
xl 200ler zamanında cok iyi makinalar olabilir ama bence bu zamanda döküntü bir xl alıp onla ugrasacagıma
sıfır bir çinli alıp keyfini sürmek daha makul geliyor.
sıfırı 3500-4000 arasında baslayan modeller var mesela mondial max.
iki senedir kahrımı cekiyor bir defa bile beni üzmedi.
o modelede bakmanızı öneririm
tabi ki arazide bir apachi performansı yada special tadı veremez, gücü yetmez.
FİRADİ
21 Şubat 2014, 15:21
Sifir makine almak istetsem çin malindan baska alternatif yok gibi duruyor ama Benim önceliğim cross yaparken beni üzmemesi yari yolda birakmamasi 3 ile 5 bin liraya kadar bütce belirledik kafamizda . Amac cross yapmak ama istanbulda yasadigin icin illa yoldada kullanacam bu sebeble cok guclu olamasada crossun hazzini almak isterim. Ve forum okuduklarimdan anladigim kadariyla cin mallariyla cross cok tehlikeli ve elinde kalabilir makine diyorlar...
okan4037
21 Şubat 2014, 15:53
sıfır bir xtreme max ve artan paraya koruma ekipmanları kesinlikle
Ahmanamra
21 Şubat 2014, 15:58
VAlla kardeşim şimdi cross yapıcam deyince işler değişir. Cross var cross var. İlk motorun olacak sanırım. Bu yüzden bütçen el verdiğince ikinci el bir çinli al. vur kır parçala dağat topla hem motoru öğrenirsin hem pilotajın gelişir. Mesela ramzey qm 200 gy bakabilirsin hiç yoktan bir çoğuna göre iyi ve yeterlidir gücü. PArçalarıda ucuzdur. DAğat dağat topla . Yolda kalma işine gelirsen bakımlarına üşenirsen sıfır motorlada kalırsın yolda. Arazide gezip tozuam yardırıcam diyosan bakımını eksik etmicen. Japonda alsan kalırsın çinde alsan kalırsın. Onun için benim nacizane tavsiyem 2. el bir çinli bol bol düş kalk dağat topla baktın bu işten zevk alıyorsun ozaman yeni hedeflere dikersin gözünü. Ama ben arızalarla uraşmayı sevmem yarı yolda bıraktımı motordan soğurum falan diyosan zaten arazide gezme.Nacizane fikrim affola .
cenkito
21 Şubat 2014, 16:50
Sifir makine almak istetsem çin malindan baska alternatif yok gibi duruyor ama Benim önceliğim cross yaparken beni üzmemesi yari yolda birakmamasi 3 ile 5 bin liraya kadar bütce belirledik kafamizda . Amac cross yapmak ama istanbulda yasadigin icin illa yoldada kullanacam bu sebeble cok guclu olamasada crossun hazzini almak isterim. Ve forum okuduklarimdan anladigim kadariyla cin mallariyla cross cok tehlikeli ve elinde kalabilir makine diyorlar...
valla iki yıldır cinli kullanıyorum bir kere bile beni yolda koymadı, üzmedi,
ama tercih sizin
FİRADİ
21 Şubat 2014, 17:28
Dediğiniz gibi ilk defa bir motorum olacak cross haricinde günlük kısa mesafe gitgellerimdede kullanırım. Birde cross konusunda bir abi özellikle cross alacaksan 4 zamanlı bir motor almalısın demişti. Motor tavsiyeleriyle beraber bunuda değerlendirebilir misiniz ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-yamaha-xt-600-137444343/detay
sizce bu motor nasıl ?
Carbondioxid
21 Şubat 2014, 17:45
4 zamanlı tavsiyesini neye göre yaptı bilinmez, ancak kros dedinizmi 2 zamanlı olacak(tam kros aşkından bahs ediyorum), gerisi belki benzin sarfı, motor ömrü şusu busu içinse evet 4 zamanlı öne çıkar.
Siz iyisimi bir sıfır max alıp, modifiye ederek tadını çıkarın, malesef başka seçenekler hele ikinci el bir cross almak demek, büyük riske girmek demek, apachi'ye gelirsek arazide cross tecrübesi etmedim, daha çok hafif koşullarda birkaç defa girip çıkmışlığım oldu, sanırım amortisör ayarlarından genel şikayet var fazlaca sert.
Güç derseniz, japon döven çinli olur kendileri.
Ahmanamra
21 Şubat 2014, 17:46
600 değil mi o ? düş kalk dediysekte bi taraflarını kır parçala demedik kardeşim :) Ne gerek var 600 cc motora arazide. bakımı, sarfiyatı e bide eski. Tamam güzel motor olabilir ama sen daha ilk motorunu alıcaksın. Bi kere hiç tecrüben yok 125 crossa bile binsen ilk düşüşte bi yusuflucaksın ki buna daha almak için gittiğinde üstüne oturduğunda yusuflucaksın. Bana öyle olmuştu affola :D 5000 tlye bu motordan denk geldi 98 modeldi sanırım. Üstüne oturup doğrulttuğumda yemedi vazgeçtim. Yani küçükten alıştıra alıştıra gir sen araziye. Asfaltta kullanmaya benzemiyor çünkü arazide motor kullanmak. Ayaklara kollara çok iş düşüyor yani. ZAtpedemezsin düşürsen kaldıramazsın ağardır. Gerek yok böyle motorlara yani kardeşim. ZAten 2 zamanlı alma şansın bile olsa profesyonel bir eğitmenin yoksa bu işle uğraşan arkana bakmadan kaç . TAbi bu söylediklerim benim fikrim yanlış anlama. Yoksa daha bisiklete binmeyen adamlar arazide efsaneler yaratabiliyorlar kocaman motorları alıp.
Sen 4 zamanlı çinli yahut temiz bulursan japon araştir.
mondial xtreme
ramzey qm 200
hyousung rx125 (yanlış model olabilir)
honda xl 200
yamaha xt 125 r
klr 250
falan bu modeller zamanlarının iyi modelleridir. temizi denk gelirmi bilmem ama banada bu modelleri sunmuşlardı bu siteye ilk girdiğim zaman senin gibi başlık açtığımda.
FİRADİ
21 Şubat 2014, 17:54
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-yamaha-xt-125-r-eksiksiz-cok-temiz-extrali-153968394/detay Alternatif olarak mesela böyle birşey hakkında ne düşünürsünüz ? İlk motorum olacağı için karmaşa yaşıyorum beni anlayacağınızı zannediyorum =)
Ahmanamra
21 Şubat 2014, 18:00
O xt arka kuyruk kesilmiş. ön çamurluk değiştirilmiş egsoz değişmiş. O para etmez bence. o paraya çok daha temizleri var. esktrası olandansa oynanmamış bir makina almaya bak.diğer arkadaşlarında önerdiği motorları araştır önce. sadece fiyatlara bakma :) aç forumda başlıkları vardır çoğunun . kullanıcı yorumları candır. acele etme
Carbondioxid
21 Şubat 2014, 18:00
Siz kararlı kesin motor almak isteyen bir durumdasınız, nerede yaşıyorsanız, "rica minnet" edip evet edip, motorları tecrübe edin, kullanın kararınızı sonra verin, anlık heves ile bir bütçeyi kanalize ederseniz uzun vadede üzülmenize sebeb olur
Acele etmeyin ve motorları tecrübe ettikten sonra alım aşamsına geçin, naçizane tavsiyem.
kuroscu
21 Şubat 2014, 23:53
baştanda dedigim gibi fuara bakacaksın ve yeni gelen modeller olacaktır sizin bütcenize uygun 5000 tl ye illaki 200 yada 250 çinli iyisinden denk düşer en azından sıfır olur kafan rahat olur .
forzaBJK
22 Şubat 2014, 00:52
bütçe 5000 tl?
cross mu?
haftasonları orman yolları filan?
hafta içi şehir içi ufak geziler?
kızlara hava atma filan mı?
evet mi?
o zaman enduro diyelim mi senin aradığın motora?
motosiklet ehliyetin de var?
cevabın halen evet mi?
o zaman hiç düşünme onu bunu, sar hemen bir sıfır mondial xtreme max ve bak keyfine..
4000 tl filan motosiklete yatırım
1000 tl kendine yatırım - bot, eldiven, kask, koruma..
hadi hayırlı olsun! yazın senle bi sultanbeyli yaparız ;)
ferad
22 Şubat 2014, 11:08
Öncelikle belirtmek isterim ki Xt600 le öyle cross yapacağım uçup atlayacağım dersen abes olur çünkü motor 180 kilo daha önce cross deneyiminde olmadığına göre 250cc ve üzeri bir motorla kesinlikle arazide düşer biryerlerini kırarsın ayıplanacak birşey yok en iyi cross cular bile düşüyor düşmeyen cross cu olmaz ama arkadaşların dediklerine katılıyorum önce fiyat performans oranı iyi bir çinli al ki bence bu da 150 Extereme Max dan başkası değildir gir araziye bakımlarını yapmak kaydıyla limitlerinde kullan ve zevkini çıkar ve tecrübe kazan.Büyük bir problem açacağını da sanmıyorum çünkü forumda birçok kullanıcısı mevcut ve halen daha takır takır çalışıyor o kadar zorlamalarına rağmen.Bir süre sonra yetmedi demeye başlarsan ya motoru büyütme imkanın var olmadı satar safkan 1 cross alırsın
FİRADİ
23 Şubat 2014, 02:01
Öncelikle tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Peki bu tavsiye ettiğiniz mondial markada ikinci el piyasasına girişsek bize artı ve eksileri ne olur ? Ayrıca ikinci el motorda aradığınız özellikler nelerdir? Örneğin kilometresi ne kadar olmalı ve ikinci el bi çinli alsak bize aylık ne kadar masraf çıkarır?
Ayrıca ilk etapta 3000 ile 5000 bin demiştim. Ancak bu sporun arka planını şuan yeni yeni kavramaya başladım. Biraz maliyetli bir spor ancak bu konudada tecrübelerinize başvurmak istiyorum. Haftada birgün araziye çıkma niyetimiz var hafta arasıda şehir içinde kısa mesafeli kullanımlarımız illa ki olacaktır. Bunun bize takriben aylık masrafı ne olur? Yane kısacası bu spor bize neye maal olacak ? =)
Bu arada Cenkito abi aracınla araziye sık çıkıyormusun ? Karşılaştığın sık problemler ne oldu ?
cenkito
23 Şubat 2014, 02:12
ikinci elde bence km nin önemi yok temiz kullanılmıs olması önemli.
dipgaz canı alınmıs her yerinden ayrı ses gelen olmamalı.
ben iki defa manet bir defa ayna ve birde orjınal gidonu yamulttum.
cross gidon 50 civarı
manet kütükle birlikte 15 civarı
ayna takımı da 10 lira
gerisi yaktıgınız benzin,
diyelimki balata sıyırdınız piyasada ASK marka balata takımı 10-15 lira
silindir piston 75 lira civarı
geri kalan parcaların fiyatlara buradan da bakabilirsiniz
http://www.mondialyp.com/?part=yedekparcalar
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
belimden rahatsızlanmadan önce baya sık cıkar sayılırdım , her hafta sonu arazideydim
hiçbir sorun yasatmadı desem yalan olmaz. hiç yolda bırakmadı.
8100 km de, modifye olmasına ragmen (+güç oldugundan) hiç sorun yasamadım
her turlu paylasımımız bu sayfada mevcut.ilk kullanıcı yorumu da bendendir :queen:
belki TR de ilk alan da benimdir.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html
FİRADİ
23 Şubat 2014, 02:17
Pekala genellikle tavsiyeleri okuduğumda motorun bakımından bahsediliyor. Ne kadar zamanda bakım yapılır ve herhalde sizin bu yaptıgınız harcamalar ara sıra olan şeyler. teknik arızalarına ne kadar gider.
cenkito
23 Şubat 2014, 02:32
cross motorun zencir temizliğine ve yaklasık 1000 km de yag değişimine dikkat etmelisiniz.
tabi ara ara da yag kontrol camından yag seviyesine bakarsanız daha iyi olur, eksikse tamamlamak için.
bende daha eksilme hiç olmadı ama olursa sonucları kötu olur
birde ilk zamanlarda gevseyen yeri varmı diye kontrol etmekde fayda var
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------
unutmadan alt motor kısmı piyasadaki cg tip köylü modellerle %90 aynıdır. yedek parca sıkıntısı yok :cat:
forzaBJK
23 Şubat 2014, 02:39
cenkito'nun dediği cross olayı - anladığım kadarıyla senin yapacağın şey değil :)
motor düşecek, manet kıracak, gidon yamultacak, fren vites pedalı yamulacak, karenaj kırılacak, ayna kopacak.. fakat bunun dışında bir sorun çıkaracağını sanmiyorum. çıkarmayacağı garantisini veremem fakat pek olası değil.
bu esnada motorun sağı solu kırılırken sana birşey olmaması için tedbirini almalısın - ihmal etme bunu! yeni başlarken kaza yapıp, akabinde yemin edip bu zevkli şeyden olma derim!
FİRADİ
23 Şubat 2014, 02:46
Abi şaun deli gibi matematik yapıyoruz. Anladım ki 5 binlira motora veremiceğim. Çünkü bunların extra masrafı çok fazla. Bu yüzden 3 Bin liralık bir motor aldığımızı varsay, yani ikinci el motor alırsam. Anahtarı elime aldığımda hali hazırda kaç paramın olmasıörneğin ekipmanları felan.. Ve sıfır motor alsak ruhsat ve daha bilmediğim masrafları ne kadar gidiyor. Extra masrafların fiyatını belirleyebilirsem. Ona göre motor için daha net bir fiyat koyacam Yane ya sıfır mondiala yönelecem yada ikinci el bi motora yönelecem.
cenkito
23 Şubat 2014, 02:51
bir mondial bayisinden fiyat alsan cok daha kesin olur.
suan 3850+ plaka ruhsat ve trfk sigortası masrafı olur sıfırın
ama bayının elinde 2013 model yada stok varsa fiyat degişir kampanyalı satan yerde bulabilirsin.
kask ,eldiven, mont, bot , dizlik vs de ekipman ihtiyacın olacak
FİRADİ
23 Şubat 2014, 03:08
cenkito'nun dediği cross olayı - anladığım kadarıyla senin yapacağın şey değil :)
motor düşecek, manet kıracak, gidon yamultacak, fren vites pedalı yamulacak, karenaj kırılacak, ayna kopacak.. fakat bunun dışında bir sorun çıkaracağını sanmiyorum. çıkarmayacağı garantisini veremem fakat pek olası değil.
bu esnada motorun sağı solu kırılırken sana birşey olmaması için tedbirini almalısın - ihmal etme bunu! yeni başlarken kaza yapıp, akabinde yemin edip bu zevkli şeyden olma derim!
Benim yapabileceğim şey değil derken ne demek istedin hacı tam anlayamadım?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
bir mondial bayisinden fiyat alsan cok daha kesin olur.
suan 3850+ plaka ruhsat ve trfk sigortası masrafı olur sıfırın
ama bayının elinde 2013 model yada stok varsa fiyat degişir kampanyalı satan yerde bulabilirsin.
kask ,eldiven, mont, bot , dizlik vs de ekipman ihtiyacın olacak
Abi peki ikinci elde trafik sigortası ruhsat masrafı olur mu ?
cenkito
23 Şubat 2014, 03:11
devir ve sigorta gene olacak ama sıfır kadar fazla olmaz.
yakında deneyebilecegin ikinci el varsa önce ona bak, kasa 135kg 150 cc ye biraz agır gelebilir.
önce bir deneyin sonra kesin kararınızı verin, bence bölesi cok daha saglıklı olur.
bu arada trafik sigortası sıfırdada ikinci elde de değişmez sabittir.
değişirse ötekiler değişir
forzaBJK
23 Şubat 2014, 13:59
yapabileceğin şey değil demedim - senin yapacağın şey cross olmadığını daha önce yazdıklarından çıkarıyorum, onu ifade ettim.
bildiğimiz cross bunun gibi şeyler, motorda ağırlık yapacak en ufak parçasına kadar düşünülmüştür - genelde iki zamanlı, 100 kilo cıvarında makineler..
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e5/Motocross_in_Yyteri_2010_-_57.jpg
senin yapacağın şey enduro - trafiğe çıkma izini alabilmek için hertürlü aksesuarına sahip olan, araziden kaçmayan ve bakımı kolay olan 4 zamanlı makinedir..
tolga canın katkılarıyla:
http://e1301.hizliresim.com/15/q/j74uz.jpg
cenkito
23 Şubat 2014, 14:06
ama arada bir atlama zıplamayıda max kaldırır. tabi alıskanlık haline getirmemek kosuluyla :)
nacizane çekirge ben
http://imageshack.com/a/img541/2270/bscap0014b.jpg
buda ucan max, büyük üstad hakan :)
http://imageshack.com/a/img401/6225/10mart17.jpg
tabiki her ucusun birde inişi vardır.
ucmak sorun değildir.
sag salim inmekdir asıl buyuk sorun :)
http://imageshack.com/a/img254/2897/10mart18.jpg
forzaBJK
24 Şubat 2014, 02:37
naptın sen cenkito..
elinde kalacak motoru, böyle şeyler sokmayın adamın aklına :D
son fotoyu görünce içim cızlıyor :D
FİRADİ
24 Şubat 2014, 12:53
Hmm biraz kafamı karıştırdı şu fotoğraf paylaşımları. Aslında bu fikir kafama ilk girdiğinde Apachi xz250r modeli acayip hoşuma gitmişti. Ancak bu motorlara plaka çıkmaması benim için büyük sorun. Fatihte yaşadığım için illaki birilerinin gözüne batacaktır plakanın olmaması bu sebeble öteki modellere yöneldim. Ancak ForzaBJK'nin şu elinde kalacak yorumu beni düşündürdü. Ben almak istediğim motorla sadece düz çamurlu yollarda gitmek istemiyorum. Kendimi geliştirdikce küçük rampalardan zıplamakta isterim. Şimdi bi resimde bunu yapabilirsin mesajı varken öteki yandan yorumlarda bunu tekzip eden bi tutum var =)
cenkito
24 Şubat 2014, 15:38
ilk mesajlarda da dediğim gibi bu atlayısları alıskanlık haline getirmezsen sorun olmaz.
max gördüğün yükseklikte atlar, saglamda iner ama sürücüden sürücüye değişir. ben yapamam.
yere inme acısı, agırlık transferi vs cok değiştirir.
tabi burada japonlar sürücü hatalarını affedecek saglamlıga sahipken çinlilere o kadar da yuklenmemek lazım
amortisör patlaması masa kırması da olabilir.
bu da baska bir çinliden örnek, yani işin bu boyutuda var
http://i.hizliresim.com/e5Xdz5.jpg
forzaBJK
24 Şubat 2014, 16:07
offf çok sert!
firadi - atlicam zıplicam diyorsan mondial MAX uygun değil, her ne kadar cenkito foto paylaşımlarını ile aksini ifade ettiyse de o riske sağlığın açısından girmemeni tavsiye ederim. atlamak için biraz hız gerekecek ve o hızda ikiye ayrılan motorun üstünde olmak istemezsin..
ya bütçeyi arttırıp harbi cross motoru alacaksın - ki genelde plaka çıkaramazsın (plakası çıkarılımışını sahibinden.com da görmüştüm) veya sherco markasını türkiyeye getiren ekstremmotors.com ile irtibata geçip kiralama/eğitim alma ile bu işe başlayacaksın - kıralama ücreti dışında sıfır masrafsız bu işi yaptıklarını anlatmıştı barkın bir videosunda..
FİRADİ
26 Şubat 2014, 15:17
Önerilerinizi tekrar tekrar okudum. Ve bütçemi arttırıp ondan sonra tekrar bu konuyu gündemime almaya karar verdim. Eğer aksi bir durum olursa tekrar size danışacağım. Bana gösterdiğiniz alakadan ötürü hepinize teşekkür ederim.
FİRADİ
07 Mart 2014, 14:04
Selamu aleykum abi ve arkadaşlar . Hangi motora yönelsem herkez olumsuzluklarıyla beraber olumlu yönlerini söylüyor ve fiyat performans açısından en iyisinin kendi motoru olduğunu söylüyor. Sizinle yaptığımız konuşmadan sonra Kuba STR ye yöneldim görüntüsü ilk etapta hoşuma gitti. Yorumları okuduğumdada aynı şekilde fiyatına göre en iyi motor deniliyor. İlk defa motor alacağım için biraz kafam karıştı. Şuan 1. Sırada Kuba STR 250 2.Sırada Mondial xtreme max var. Tavsiyelerinizi bekliyorum..
babaAkar
07 Mart 2014, 14:56
Çok güzel bilgiler vermiş arkadaşlar sen onları dinle gerisi bi şekilde olur gider..
Bende bişeyler söylemek istiyorum cross motor diğer motorlara benzemez bir naked motoru yada geçiş motorunun 250 cc si ile başlarsın ama cross motorun 250 cc si ile baslayamazsın dağ bayır çamur bu zor şartlar altında heleki tecrüben de yoksa en küçük cc ve en kolay surebılecegın modelı almak senın ıcın daha ıyı olur ayrıca cross motorun 2. Eli de diğer tarz motorların 2. Eline benzemez yıpranmış olur ne kadar dikkat edılsede sonuçta daga tasa vuruyoruz ee yıpranıyo alet bulabılırsen temizliğine cok güvendiğin bir xt125r almanı öneririm sonra sonra buyutursun
Ha bide 2 zamanlı 4 zamanlı muhabbeti olmuş cross dedıgın 2 zamanlı olur..kendimden ornek verıyım benım alet 2 zamanlı 56 beygır arazı daglık taslık alanda performansı ktm lerle es deger eski model olmasına rağmen
FİRADİ
11 Mart 2014, 14:32
Yamaha xt125 R ile Xt125 x arasında bi fark var mı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
Birde wr Modelleri var sanki aynı makinelermiş gibi geliyor aradaki farka değinebilir misiniz ?
selcukcoban
25 Şubat 2015, 19:03
Konuyu canlandırsakmı ? bu olaya merak salan ben gibi hem tecrübe hemde zevk almak isteyen arkadaşlara tavsiye olsun diye bilgi verseniz:)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------
Benim merak ettiğim ise 5 bin tl gibi bir bütçe ile bir motor almak istiyorum ama son sahibide ben olucam. Yani plakasız olması dert değil dağlık ve arazisi bol biyerde evimiz var ve orada kalacak yani trafiğe çıkarmıcam. Plakasızda olsa bana altından kalkabileceğim bir motor önerirmisiniz? vitesli tecrübem çok olmasada var
Ahmanamra
25 Şubat 2015, 19:10
Valla az çok tecrübe demek başta oldukça zorlanacağın anlamına geliyor demek bence :) Plakasız motorları genelde düşük modellerinden ucuza bulabilirsin ama o bütçelerle olmaz o iş. plakasızlar genelde 2 zamanlı yahut 4 zamanlı sipesyal makinalardır ki bakım aralıkları kısa ve maliyetlidirler. 4000 tl ye kadar 125-200 cc arası japon çin fark etmez temiz bir cross sana fazlasıyla yetecektir geri kalanlada ekipman düzmen gerek. Hiç yoksa bir cross botu 500 tl şu an . Eğer plakalı başlangıç için ideal bişey düşünürsün başlıktakileri okursan az çok fikir edinebilirsin. ZAten belli başlı modeller arasında dönüyor piyasa.
cenkito
25 Şubat 2015, 19:33
Konuyu canlandırsakmı ? bu olaya merak salan ben gibi hem tecrübe hemde zevk almak isteyen arkadaşlara tavsiye olsun diye bilgi verseniz:)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------
Benim merak ettiğim ise 5 bin tl gibi bir bütçe ile bir motor almak istiyorum ama son sahibide ben olucam. Yani plakasız olması dert değil dağlık ve arazisi bol biyerde evimiz var ve orada kalacak yani trafiğe çıkarmıcam. Plakasızda olsa bana altından kalkabileceğim bir motor önerirmisiniz? vitesli tecrübem çok olmasada var
mondial x-treme max 150 önerebilirim, ancak sasesi biraz agır ve 150 cc oldugundan sert arazide asırı zevk vermeyebilir.
aynı katagoride lifan xplore 200 de var, ona da iyi deniliyor
yada apachi 250 cross da cok iyi bir secenek, onlara da bakabilirsiniz.
apachiler plakasız , lifan ve mondial ise plakalı modeldir
selcukcoban
25 Şubat 2015, 19:41
Ben 5000tl civarı derken ekipmansız bütçeden bahsediyorum yani ekipmanı filan ayrı olarak halledicem zaten :) ramzeyi araştırıyorum istediğim fiyatlara baktımda bu motorun bakımları nasıl oluyor saatlik filan değildir demi 2 zamanlıların saatlik diye biliyorum :)
Ahmanamra
25 Şubat 2015, 19:59
Cenkito Lifan modelini bende çok beğendim . İkinci bir motor olarak aslında alınabilir gibi duruyor . Kullanıcı yorumları takibimde. Arkadaş içinde iyi bir seçenek olabilir.
Dostum Ramzeye gelince onun bakımları normal motorlar gibidir. çok dert yaratmaz . Ramzeylerde genelde kronik olarak bi sorun yok. Elektirik tesisatı sıkıntı yaratuırsa yaratır . Benim arkadaşım 2 yıldır kırbacı vura vura kullanıyor en büyük sıkıntıları elektirikle alakalı oldu ama onlarda kolay çözülen şeyler. Gücü dersen hayli hayli yetecektir. Lakin temiz bir ramzey bulabilirsen al derim aksi taktırde elinde anahtar tutmuyorsa başta iyi bir bakım canını sıkabilir. He motoru ölse bile 1000 tl ye sıfır motor toplar gezersin.Bende xt den sonra büyük motora geçme niyetlerim var xtyi elden çıakrtırsam kıyıp ramzey falan düşünüyorum araziden geri kalmamak için. Mondiali Cenkito arkadaş sana artısı eksisi anlatacaktır zaten . Yada hiç uraşma 1000 daha arttır bütçeni git wr 125 al son kullanıcısıda olursun . 6000 tl ye gayet alınası wr 125r modelleri var.
hercul3367
25 Şubat 2015, 20:21
rks 200 r,bu motorada bakın derim.ramzeyle aynı motora sahip.
Selçuk Keleş
26 Şubat 2015, 11:36
Konuyu canlandırsakmı ? bu olaya merak salan ben gibi hem tecrübe hemde zevk almak isteyen arkadaşlara tavsiye olsun diye bilgi verseniz:)Benim merak ettiğim ise 5 bin tl gibi bir bütçe ile bir motor almak istiyorum ama son sahibide ben olucam. Yani plakasız olması dert değil dağlık ve arazisi bol biyerde evimiz var ve orada kalacak yani trafiğe çıkarmıcam. Plakasızda olsa bana altından kalkabileceğim bir motor önerirmisiniz? vitesli tecrübem çok olmasada var
Başlangıç için plakasız motor almanı pek öneremiycem. İlla ki trafiğe çıkman gerekecek ve o gerginlikle rahat kullanamayacaksın.
sami_3356
28 Mart 2015, 18:56
merhaba arkadaşlar bende başlangıç krosu alacam ama daha çok şehirde kullanacam ve internette bir ilan gördüm , sizce nasıl ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-ihtiyac-fazlasi-oldugu-icin-satiyoruz-205436781/detay/
Yamaha 2005 model xt 125 r 40.000 km
akalican34
21 Nisan 2015, 22:45
elektromer (http://merkezmotor.com.tr/elektromer/) deaylı bilgiyi merkez motordan sayfasından detaylı bilgi alabilirsiniz.
mavipanda
13 Ağustos 2015, 16:38
Merhaba arkadaşlar. Daha önce motor tecrüben yok. Ehliyete yazıldım bu ay içinde direksiyon sınavına gireceğim. Yamaha xt 125 ya da asya rx 250 düşünüyorum. yamaha ankarada bulamadım şehir dışından nasıl kontrol edip alacağım onu nasıl ankaraya getireceğim hiç bir fikrim yok. O yüzden rx 250 daha ağır basıyor. Daha çok şehir içi hafta sonu ise köy yolları gibi yerlerde kullanmak istiyorum. Öyle dağa bayıra sürmicem. Sizce uygunmudur bu model benim için. Teşekkür ediyorum.
Boyum 1.70 kilom : 65
dundanbiri
13 Ağustos 2015, 22:55
7/8 yaşında ufaklıkları iki zamanlı mini canavarlar ile parkurda görünce spor olarak cross' un öncelikle sağlam ekip ve bütçe işi olduğunu anladım.
Ben de bir kaç ay evvel bir heves ile kuba black cat ile aldım, hafif, belki biraz orta halli arazide oldukça keyifli, fakat yorucu ayrıca bol düşmeli, gidon yamultmalı :)
2500km oldu, uzun yol da yaptık o biraz çile hem kullanıcı için hemde yol arkadaşları için :) malum hız ve küçük depo tabi tecrübede etken.
Ekipman zaten şart o malum, bot, body armor,kask, eldiven, dizlik en ucuz haliyle 1000+ tl bunlar
Sigorta/ruhsat 100tl ile 300+ ortalama ki bu iş çok karışık :(
İkinci elin alım satımı 100tl
Nispeten temiz 3000 civarı ikinci el makul görünüyor, tabi şehir içi kullanacaksak bir de ona mont lazım 200tl civarı yazlığı, kışın da kullanılacak ise 200/300 tl de kışlık.
Eldiven ve dizlik nispeten hızlı yıpranıyor yedek lazım,
Lastik meselesi var, ne kadar arazi ne kadar asfalt kullanılacak?
Ben bu çinli motoru oldukça yordum düştüm zorladım öyle aman aman bir sıkıntı yaratmadı, hafif olması iyi bir şey fakat çabuk alışırsan yetmeme gibi bir durum da olacak, bence 250cc fena değil, daha uzun gider gibi eğer tarzını değiştirmeyeceksen, arazide daha yavaş temkinli gidersen olabilir.
130 gören ve en az 10lt deposu olan bir cross motor ihtiyacı duyuyorum şu an, bir de her ne kadar alışmış olsamda gösterge panelinde hızını devrini vitesi benzini ve saati doğru gösteren bir model olsa hatta sıvı soğutmalı olsa şahane olurdu, bir de ucuz olsun :) :) :)
Sanırım bir onluk olsa nakit daha uzun vadeli ve daha konforlu işler çıkardı.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO