PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Discover 125 ST Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29

rabbace
29 Mart 2016, 22:51
Kesinlikle Bajaj. Fiyatına göre çok iyi motor. Ybr, daha rahat ve titreşimsiz. Bajaj, daha seri ve ekonomik.

Teşekkürler üstat, bir deneme sürüşü yapmam lazım kullanımı konusunda

denizildir
30 Mart 2016, 10:32
Uzun süre birçok küçük cc commuter motorları inceledim. En son fiyat olarak da en uygun olan iki motora karar verdim. Honda CB125 ACE ve Bajaj Discover 125 ST. Kıyaslamalarımdan eninde sonunda iki fark eden noktaya vardım.

1) En bariz olanı Discover daki ön disk frenler. Tartışmaya lüzum yok.
2) Discover da var olan benzin göstergesi. Ama onun da çok etkin çalışmadığı ve bir anda dibe düştüğü söyleniyor. Yani bir benzin ikaz lambasından farkı yok.

Motor güçlerinin ve torklarının arasındaki farkı önemsemiyorum. Şunu düşünüyorum, sadece ön disk fren farkı için ACE yerinde Discover almaya değer mi? Yeteri kadar sıkılınca, atarlı kullanmazsanız da ACE de ön fren yeterli deniyor. Kaldı ki ACE kullandım ama Discover hiç kullanmadım. Siz olsanız ACE değil de Discover'ı başka konular sebebi ile seçer miydiniz? Yani ACE ile Discover arasındaki seçiminiz ne olurdu?

Sevgiler...

ANATOLİA
30 Mart 2016, 16:15
Uzun süre birçok küçük cc commuter motorları inceledim. En son fiyat olarak da en uygun olan iki motora karar verdim. Honda CB125 ACE ve Bajaj Discover 125 ST. Kıyaslamalarımdan eninde sonunda iki fark eden noktaya vardım.

1) En bariz olanı Discover daki ön disk frenler. Tartışmaya lüzum yok.
2) Discover da var olan benzin göstergesi. Ama onun da çok etkin çalışmadığı ve bir anda dibe düştüğü söyleniyor. Yani bir benzin ikaz lambasından farkı yok.

Motor güçlerinin ve torklarının arasındaki farkı önemsemiyorum. Şunu düşünüyorum, sadece ön disk fren farkı için ACE yerinde Discover almaya değer mi? Yeteri kadar sıkılınca, atarlı kullanmazsanız da ACE de ön fren yeterli deniyor. Kaldı ki ACE kullandım ama Discover hiç kullanmadım. Siz olsanız ACE değil de Discover'ı başka konular sebebi ile seçer miydiniz? Yani ACE ile Discover arasındaki seçiminiz ne olurdu?

Sevgiler...

Sevgili kardeşim; Ace 4 vites vede kullanım maliyeti açısından Discover'e kıyasla dezavantajlı. Gerek yakıt gerekse parça açısından Discover daha mantıklı bence. Discover yağı 5000 binde değişirken Ace yağı 2000 de değişiyor. Yakıt olarak çok büyük fark yok. Ama Discover'in selesi çok rahat(Keşke Pulsar'da da aynı sele olsa)Arka amortisör görevini mükemmel yerine getiriyor. İnan bana senin de farkına vardığın gibi ön frenleme dozajı diğer segmentinde ki motorlardan bir tık daha üst seviyede. Bu motor garip bir şekilde insanı kendisine bağlıyor. Zaten bu motoru kullananlarda tekrar bir üst seviye olan Pulsar'a yöneliyor. (Ama ben kesinlikle bu motordan sonra İnazumaya yöneleceğim) Bence düşün taşın git yakından gör. Sağlıcakla kal...

svsmrl
30 Mart 2016, 20:05
Uzun süre birçok küçük cc commuter motorları inceledim. En son fiyat olarak da en uygun olan iki motora karar verdim. Honda CB125 ACE ve Bajaj Discover 125 ST. Kıyaslamalarımdan eninde sonunda iki fark eden noktaya vardım.

1) En bariz olanı Discover daki ön disk frenler. Tartışmaya lüzum yok.
2) Discover da var olan benzin göstergesi. Ama onun da çok etkin çalışmadığı ve bir anda dibe düştüğü söyleniyor. Yani bir benzin ikaz lambasından farkı yok.

Motor güçlerinin ve torklarının arasındaki farkı önemsemiyorum. Şunu düşünüyorum, sadece ön disk fren farkı için ACE yerinde Discover almaya değer mi? Yeteri kadar sıkılınca, atarlı kullanmazsanız da ACE de ön fren yeterli deniyor. Kaldı ki ACE kullandım ama Discover hiç kullanmadım. Siz olsanız ACE değil de Discover'ı başka konular sebebi ile seçer miydiniz? Yani ACE ile Discover arasındaki seçiminiz ne olurdu?

Sevgiler...

Benzin göstergesi gayet sağlıklı çalışıyor sadece şamandıra biraz kısa kalmış oda belli bir seviyeye düşmeden seviyeyi göstermiyor yani benzin var gösterdiği halde benzin bitip seni yarı yolda bırakmaz yarım depoya geldikten sonra şamandıra devreye giriyor benzinin azaldığını ne kadar kaldığını görebiliyorsun birde sana tavsiyem eğer alırsan depoda yakıt musluğu var onu her zaman yedek depoda tutmalısın yoksa benzin biter kalırsın göstergede benzin var gösterir ama yedek depo kapalı olduğu için motor yakıt akmaz sende motorum niye çalışmıyor benzinde var halbuki diye uğraşır durursun :D başıma geldi çünkü ilk aldığımda :D

Onun dışında beni hep şaşırtan fiyatına göre çok kaliteli sağlam bir motor mesela yan ayaklık açıkken çalışmaz bu çoğu motorda yok vitesteyken debriyaja basmadan çalışmıyor akün bitse ayak marşı var ybr de bile yok diye biliyorum ayak marşı koruma demiri standart geliyor düşse yan yatsa kranaja en ufak darbe almıyor kaza yapsan parçası çok ucuz en önemliside bu motor yakmıyor arkadaş gidiyor ama neyle gidiyor belli değil

Velhasıl ben daha motorseverlerin ne istediğini daha anlayamadım 4 bin liraya şu kalite al bin git ben şahsen discoverden sonra gene bajaj alırım bajajdan şaşmam fiyat performans oranı en iyi olan marka bu herkese iyi akşamlar

guleyc
31 Mart 2016, 20:47
Alalı 2 hafta oldu bu motoru, motor sürmeyi de kendisini de sevdirdi bana. İlk motorum, 2 haftadan beri her gün sürüyorum çok şükür beni daha bir yamukla karşılaştırmadı. Dur dedim durdu, git dedim gitti. Sadece benzin göstergesi biraz delikanlıymış dediklerine göre, ben daha farkedemedim.

iletif
01 Nisan 2016, 16:38
Arkadaşlar devir kesici nasıl iptal edecez.etme falan gibi cevap yazmayın lütfen.nasıl olur onu yazın

Melih Çağın
03 Nisan 2016, 08:44
Arkadaşlar yeni yasaya göre 125 cc 11.5 kw ı gecemiyorum a1 ile peki bu motorun kw değeri nedir a1 ile kullanabilirmiyim

ekrem ata
03 Nisan 2016, 11:09
Değerli Melih; DİSCOVER 125ST A1 için uygundur. Zira 13 ps gücü (9,70 kw) ile yönetmeliğin belirttiği sınırın altındadır.

Discover 125ST modelimizin halen devam eden 4.200 tl parekende fiyatı ile çok iyi bir başlangıç motosikleti olduğunu kesinlikle ifade edebilirim.

selamlar...


Arkadaşlar yeni yasaya göre 125 cc 11.5 kw ı gecemiyorum a1 ile peki bu motorun kw değeri nedir a1 ile kullanabilirmiyim

Deryali
03 Nisan 2016, 19:49
Merhabalar

Bajaj Discover 150s aldım bir kaç izlenim paylaşayım burada..

Öncelikle tecrübeli bir motosiklet kullanıcısı olduğumu belirteyim geçen ay Mt09'umu sattıktan sonra motorsuz kalmamak ve işe gidip gelmek adına ( günde 50km ) uygun fiyatlı bir motosiklet almam gerekiyordu.

Fiyatların Bajaj'da uygun olduğunu biliyordum hiç araştırmadan Bajaj bayisine girdim ve 10dk içinde Yeşil Renk Discover 150s e 4200tl ödeyere alıp çıktım :D ( 2015 model olduğu için bu fiyat )

http://i.hizliresim.com/nM9ggM.jpg

Oradaki arkadaşlar Neden Pulsar200 almıyorsun MT'den sonra kesmez dediler haliyle ancak gel görki zaten amaç kesip kesmemesi değil Metro'dan otobüsten kurtulmak ve fiyatının uygun olması.

Her neyse eve gelir gelmez neredeyse bu forumda yazan tüm yazıları okudum. İçime bir fenalık geldi.
Çoğunluk motora yeni başlamış arkadaşlar ve motordan titreşim yönünden şikayetçi... Bende tedirgin oldum ve nerdeyse daha sürmeden aldığıma pişman oldum...

Bugün 50km kadar motoru test ettim. Ve izlenimlerim şu şekilde.
Not: Bu izlenimler elbette kriter olmayacaktır çünkü daha yolun çok başı. Lakin bu 15.motorum ve her segmentte motor kullanmış test etmiş biri olarak yorumlarımı ciddiyete almanız ve tarafsız yargısız dinlemenizi rica ederim.

Kısa Kısa değiiniyorum yakın zamanda detaylı bir inceleme yazacağım ( Rodaj bitince )

Tasarım:
Güzel tatlı bir tasarımı var, Selenin uzunluğunu beğenmedim belki o kısım biraz modifiye edebilirim.
Yeşil rengi hakikaten tatlı. Ben naked sevdiğimde F modeline göre S'i daha çok beğendim. Herşey yerli yerinde malzeme gerçekten beni şaşırtacak derecede kaliteli. Göstergeler de fena değil. Motor genel anlamda tasarım açısından fiyatına göre çok iyi.

Genel İzlenimler
Motorun Sesi tahmin ettiğimden çok daha güzel tır tır tok bir sesi var. Bir şekilde sesi bana mutluluk verdi.
Oturuş posizyonu rahat Gidon açısı vb tam yerinde. ( Boy 1.74) Motora oturup yola doğru baktığımda gösterge gidon falan rahatsız etmiyor herşey iyi ayarlanmış. Ayak pegi ve vites biraz önde gibi geldi bana ama commuter tarzında belkide doğrusu böyle olmalı.

Viteslerin en altta boş sonra 1,2,3,4,5 diye gidiyor olmasını beğenmedim. Klasik sistem olsaydı çok daha iyiydi. Boş vites en altta olmasının sakıncalarını sonra yazacağım. Yinede çok önemsemiyorum.
Her seferinde tek marşta güzelce çalışıyor. Asla yolda kalacağım gibi bir endişe verdirtmiyor sesi. Yani motor üzerindeykende bu motor yolda kalmaz güvenle binebilirsin havasını sezimledim.

Depo'yu fulledim ve biraz yola koyuldum beni en çok endişelendiren yere geldim TİTREŞİM...
Acaba titreşim varmıydı yokmuydu veya ne kadardı bu kısım önemliydi işte bu konudaki görüşüm..

Motor kesinlikle TVS Apache kadar titreşimli değil, Alttan alttan tatlı bir titreşim var kabul. Ben titreşimli motoru hafiften severim bana motor üzerinde olduğumu hatırlatır. Rahatsız etmesin elleri uyuşturmasın aynaları sallayıp görüşümü bozmasın kabülümdür.

Şimdi Discover 150s titreşimsiz bir motor değil lakin, aynaları çok titretim görüntüyü bozacak kadar ya da üzerinde durulmayacak kadar değil. 50km sonrasında ellerim uyuşmadı. Bacaklarımla depoyu kıstıtır ve öyle durursam evet rahatsız etti. O yüzden depoyu bacaklarımla çok fazla kıstırmamaya karar verdim. Keşke bu kadar olmasa... Ammmaa kardeşim bu motor titreşimli alınmaz denemez asla.. Motorun gidişi rahatı konforu tatlı titreşimi bence güzel Ama dediğim gibi kime göre güzel? Bana göre güzel çünkü bir günde taş çatlasın 100km kullanacağım uzun yol yapmayacağım.
Daha farklı beklentileri olanlar elbette tercih etmeyebilirler.
Dolayısıla bu motor titreşimli Alınmaz veya titreşimsiz alınır gibi genel yorumlar içersine girilmemesi gerektiğini düşünüyorum
4200TL'ye bu motor bence hakkını veriyor diye düşünüyorum.

Bunun dışında torkıda güzel 5.viteste 30-40 la falan gidebiliyorsun motor kesilmiyor.
Arka fren müthiş tutuyor ama ön fren daha zayıf.

Titreşim yönünden umarım cevap arayan arkadaşlara biraz olsun yardımcı olmuştur bu yazım.

Gelelim bana göre beğenmediğim yönlerine.
-Göstergede Saat yok. Buna şahsen çok üzüldüm.
-Göstergede vites yok, Motor hangi vitese atarsan at gidiyor ama hep 60dan sonra bir vites daha artırmaya çalışıyorum ama bakmışım zaten 5.vitesteyim. Olsa iyi olurdu. Devir saatide olsa tadından yenmezdim ama ne yapalım bu paraya malzeme bu.
-Rodajda olduğum için çok basamadım ama 80'den sonra motor zorlanacak ve zor gidecek gibi. 60'da falan motor sakin beni hep bu hızda sürersen sorun çıkarmam diyor. Ama 100km hızda falan uzun süre herhalde kalmak zor olur zaman gösterecek bunu.
-Lastikler.. Berbat ötesi inanılmaz kayıyor. yol tutuşu çok kötü. En kısa zamanda değiştirilmesi gerekli

Genel olarak bu paraya umduğumdan daha kaliteli bir motor. Eskilerde kullandığım Apache'ye göre Egsoz sesi, torku, gidişi oturuş pozisyonu kıyaslanamayacak kadar kaliteli. Ayrıca yedek parça fiyatlarına baktım şaka gibi. Gerçekten bedevaya yakın herşeyi.
Gerçi MT09'dan sonra sadece yağ değişimine 300lira vermiş biri olarak bu motorun arka dişslinin 30tl olduğunu fren balatasının 19 lira olduğunu görünce şaşırmamak elde olmuyor tabi.

Dediğim gibi daha sadece 50km kullandım ve ilk izlenimler böyle. Biraz yol alıp daha fazla bilgi ile bir yazı daha yazarım.

Herkese keyifli sürüşler

Hoşça Dostça


Not: Mesajı yanlış yere yazmışım Discover 150F sayfasına yazacaktım :))
Neyse burada da kalsın ne yapalım.

iletif
04 Nisan 2016, 14:21
arkdaşlar yokmu devir kesici iptali için bişiler bilen

whitedeamon
05 Nisan 2016, 01:26
Arkadaşlar daha önce belirtilen şu akü değişikliği olayını garantiden yakın zamanda yaptıran var mı

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------

7 amper jel aküyke mi değiştiriyorlardı ne kadar sürüyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------

Devir kesici iptali diye birşey olmaz discoverlarda elektrik kesen birşey varmış galiba onu iptal edebilirsiniz ama devir kesici iptali diye birşey yok

yigitozdemir
05 Nisan 2016, 11:47
Ben de ehliyet konusunda aynı sıkıntıyı yaşadığım için Discover 125 alıyorum, (yoksa Boxer alacaktım çok şık bir makina) dün faturası, uygunluk belgesi gibi gerekli evrakları Motoser'den aldım, ruhsat işlemlerinin ardından aranıza katılacağım.

Kısaca neden aynı segmentteki diğer motorlar değil de bununla başlama kararı aldın derseniz:

-Motordan anlamıyorum, o nedenli 2. el almak bir süre daha bana göre değil.
-Fiyatı uygun, belki 1 sene sonra daha büyük hacimli bir motor almak isteyeceğim, fiyatı bu nedenle iyi geldi.
-İlk motorum olacağı için elbette bir yerler çizilecek, bir şeyler bozulacak, yedek parça fiyatı avantajlı.
-Az yakıyor.
-Bir de Ekrem Ata Bey'in sorular bu denli aktif cevaplar vermesi motorla ilgili bir sorunum olduğunda firmanın sessizliğe gömülmeyeceğini hissettirdi.
-Son olarak Motoser'deki Doğan Usta ve Kardeşi çok ilgilendiler, açıklamalarını çok güzel yaptılar.




Değerli Melih; DİSCOVER 125ST A1 için uygundur. Zira 13 ps gücü (9,70 kw) ile yönetmeliğin belirttiği sınırın altındadır.

Discover 125ST modelimizin halen devam eden 4.200 tl parekende fiyatı ile çok iyi bir başlangıç motosikleti olduğunu kesinlikle ifade edebilirim.

selamlar...

denizildir
05 Nisan 2016, 11:47
Merhabalar

Bajaj Discover 150s aldım bir kaç izlenim paylaşayım burada..

Öncelikle tecrübeli bir motosiklet kullanıcısı olduğumu belirteyim geçen ay Mt09'umu sattıktan sonra motorsuz kalmamak ve işe gidip gelmek adına ( günde 50km ) uygun fiyatlı bir motosiklet almam gerekiyordu.

Fiyatların Bajaj'da uygun olduğunu biliyordum hiç araştırmadan Bajaj bayisine girdim ve 10dk içinde Yeşil Renk Discover 150s e 4200tl ödeyere alıp çıktım :D ( 2015 model olduğu için bu fiyat )

http://i.hizliresim.com/nM9ggM.jpg

Oradaki arkadaşlar Neden Pulsar200 almıyorsun MT'den sonra kesmez dediler haliyle ancak gel görki zaten amaç kesip kesmemesi değil Metro'dan otobüsten kurtulmak ve fiyatının uygun olması.

Her neyse eve gelir gelmez neredeyse bu forumda yazan tüm yazıları okudum. İçime bir fenalık geldi.
Çoğunluk motora yeni başlamış arkadaşlar ve motordan titreşim yönünden şikayetçi... Bende tedirgin oldum ve nerdeyse daha sürmeden aldığıma pişman oldum...

Bugün 50km kadar motoru test ettim. Ve izlenimlerim şu şekilde.
Not: Bu izlenimler elbette kriter olmayacaktır çünkü daha yolun çok başı. Lakin bu 15.motorum ve her segmentte motor kullanmış test etmiş biri olarak yorumlarımı ciddiyete almanız ve tarafsız yargısız dinlemenizi rica ederim.

Kısa Kısa değiiniyorum yakın zamanda detaylı bir inceleme yazacağım ( Rodaj bitince )

Tasarım:
Güzel tatlı bir tasarımı var, Selenin uzunluğunu beğenmedim belki o kısım biraz modifiye edebilirim.
Yeşil rengi hakikaten tatlı. Ben naked sevdiğimde F modeline göre S'i daha çok beğendim. Herşey yerli yerinde malzeme gerçekten beni şaşırtacak derecede kaliteli. Göstergeler de fena değil. Motor genel anlamda tasarım açısından fiyatına göre çok iyi.

Genel İzlenimler
Motorun Sesi tahmin ettiğimden çok daha güzel tır tır tok bir sesi var. Bir şekilde sesi bana mutluluk verdi.
Oturuş posizyonu rahat Gidon açısı vb tam yerinde. ( Boy 1.74) Motora oturup yola doğru baktığımda gösterge gidon falan rahatsız etmiyor herşey iyi ayarlanmış. Ayak pegi ve vites biraz önde gibi geldi bana ama commuter tarzında belkide doğrusu böyle olmalı.

Viteslerin en altta boş sonra 1,2,3,4,5 diye gidiyor olmasını beğenmedim. Klasik sistem olsaydı çok daha iyiydi. Boş vites en altta olmasının sakıncalarını sonra yazacağım. Yinede çok önemsemiyorum.
Her seferinde tek marşta güzelce çalışıyor. Asla yolda kalacağım gibi bir endişe verdirtmiyor sesi. Yani motor üzerindeykende bu motor yolda kalmaz güvenle binebilirsin havasını sezimledim.

Depo'yu fulledim ve biraz yola koyuldum beni en çok endişelendiren yere geldim TİTREŞİM...
Acaba titreşim varmıydı yokmuydu veya ne kadardı bu kısım önemliydi işte bu konudaki görüşüm..

Motor kesinlikle TVS Apache kadar titreşimli değil, Alttan alttan tatlı bir titreşim var kabul. Ben titreşimli motoru hafiften severim bana motor üzerinde olduğumu hatırlatır. Rahatsız etmesin elleri uyuşturmasın aynaları sallayıp görüşümü bozmasın kabülümdür.

Şimdi Discover 150s titreşimsiz bir motor değil lakin, aynaları çok titretim görüntüyü bozacak kadar ya da üzerinde durulmayacak kadar değil. 50km sonrasında ellerim uyuşmadı. Bacaklarımla depoyu kıstıtır ve öyle durursam evet rahatsız etti. O yüzden depoyu bacaklarımla çok fazla kıstırmamaya karar verdim. Keşke bu kadar olmasa... Ammmaa kardeşim bu motor titreşimli alınmaz denemez asla.. Motorun gidişi rahatı konforu tatlı titreşimi bence güzel Ama dediğim gibi kime göre güzel? Bana göre güzel çünkü bir günde taş çatlasın 100km kullanacağım uzun yol yapmayacağım.
Daha farklı beklentileri olanlar elbette tercih etmeyebilirler.
Dolayısıla bu motor titreşimli Alınmaz veya titreşimsiz alınır gibi genel yorumlar içersine girilmemesi gerektiğini düşünüyorum
4200TL'ye bu motor bence hakkını veriyor diye düşünüyorum.

Bunun dışında torkıda güzel 5.viteste 30-40 la falan gidebiliyorsun motor kesilmiyor.
Arka fren müthiş tutuyor ama ön fren daha zayıf.

Titreşim yönünden umarım cevap arayan arkadaşlara biraz olsun yardımcı olmuştur bu yazım.

Gelelim bana göre beğenmediğim yönlerine.
-Göstergede Saat yok. Buna şahsen çok üzüldüm.
-Göstergede vites yok, Motor hangi vitese atarsan at gidiyor ama hep 60dan sonra bir vites daha artırmaya çalışıyorum ama bakmışım zaten 5.vitesteyim. Olsa iyi olurdu. Devir saatide olsa tadından yenmezdim ama ne yapalım bu paraya malzeme bu.
-Rodajda olduğum için çok basamadım ama 80'den sonra motor zorlanacak ve zor gidecek gibi. 60'da falan motor sakin beni hep bu hızda sürersen sorun çıkarmam diyor. Ama 100km hızda falan uzun süre herhalde kalmak zor olur zaman gösterecek bunu.
-Lastikler.. Berbat ötesi inanılmaz kayıyor. yol tutuşu çok kötü. En kısa zamanda değiştirilmesi gerekli

Genel olarak bu paraya umduğumdan daha kaliteli bir motor. Eskilerde kullandığım Apache'ye göre Egsoz sesi, torku, gidişi oturuş pozisyonu kıyaslanamayacak kadar kaliteli. Ayrıca yedek parça fiyatlarına baktım şaka gibi. Gerçekten bedevaya yakın herşeyi.
Gerçi MT09'dan sonra sadece yağ değişimine 300lira vermiş biri olarak bu motorun arka dişslinin 30tl olduğunu fren balatasının 19 lira olduğunu görünce şaşırmamak elde olmuyor tabi.

Dediğim gibi daha sadece 50km kullandım ve ilk izlenimler böyle. Biraz yol alıp daha fazla bilgi ile bir yazı daha yazarım.

Herkese keyifli sürüşler

Hoşça Dostça


Not: Mesajı yanlış yere yazmışım Discover 150F sayfasına yazacaktım :))
Neyse burada da kalsın ne yapalım.

Hangi Bajaj bayisine gittiniz? Eğer 150'lik 2015 model bu kadar ucuz ise 125lik olanından 2015 model var mıdır acaba?

Deryali
07 Nisan 2016, 10:23
Hangi Bajaj bayisine gittiniz? Eğer 150'lik 2015 model bu kadar ucuz ise 125lik olanından 2015 model var mıdır acaba?

Yeşilyurt Motor / kartal
125st 3900 tl den satılmış sanırım ama kalmamış. Sadece 1 adet daha Bajaj 150s var ellerinde.

svsmrl
08 Nisan 2016, 20:25
http://i.hizliresim.com/E8MRZA.jpg

Kryatabay
10 Nisan 2016, 20:14
Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar iki hafta önce aldığım bajaj 125 st motorsikletim hakkında bilgi vermek istiyorum
Teknik özelliklerini zaten biliyorsunuz
İlk hafta rodajını tamamladım ve 500 km de servise götürüp yağını değiştirdim genel bakımlarını yaptılar
bakımdan sonra motor yağı alışsın diye 150 km yol yaptım Alanyada oturmaktayım manavgata gidip geldim
Motor 650 km civarlarındaydı ertesi gün yani dün sabah 10 da alanyadan ankara istikametine doğru yola çıktım tek kişi bir adet sırt çantası ve orta boy spor çantamla yola çıktım 100 km sonra benzin doldurdum 35 tl benzin aldı motor dünle birlikte 250 km de 35 tl yakmış bence kötü bir rakam değil. motor dağa tırmanırken tek kişi fazla zorlanmadı 80 90 km sabit hızlarda tırmandım tırmanırken genellikle 4. vitesi kullandım 5. vites biraz boğuk kalıyordu seydişehirde 10 dakika mola verdim sigara filan içtim biraz dinlendim. 2 gibi konyadaydım 350 km yol yapmıştım bir arkadaşıma uğradım yaklaşık yarım saat durdum biraz konya içersinde gezindim. 3 gibi yola çıktım konyadan cihanbeyliye geldiğimde benzinim bitti yedek depoyla cihanbeyliye ulaştım 40 tl lik benzin aldı motor. yağış vardı 30 dakika kadar. daha sonra yola koyuldum ankaraya vardığımda saat 19.00 dı yaklaşık 9 saat sürdü 650 km yol yaptım benzin göstergem hala full dü yaklaşık 60 tl lik bir yakıt yaktığını düşünüyorum.motor 125 lik hava soğutmalı diye gidemezsin işte 100 km de bir 1 saat dinlendirmen gerekir motoru dediler falan filan ustam rahat gidersin demişti gerçektende motorda en ufak boğulma olmadı aksine kendine geldi rahatladı üstünde orjinal lastikleri vardı biraz kötü ama dünyanın en kötü lastikleri değil sonuçta yol tutuşu kuru zeminde çok ta kötü diyemem ama daha iyi olabilirdi dublex lastik tercih etmekte fayda var konyadan ankaraya 100 120 arası geldim ancak bu hızlarda iken seledeki titreşim biraz artıyor kıç ağrısı yapıyor bunun için arada sırada dinlenmekte fayda var motorun yakıtı çok iyi süspansiyonlar beni hiç tedirgin etmedi gayet tatminkar frenlere gelince önde çift sıkıştırmalı disk mevcut pek anlamam ama kombine bir frende rahat duruyorsunuz trafikte falan rahat aklıma gelenleri yazdım motor şu an 1200 km lerde sanırsam bir hafta kadar ankaradayım ondan sonra tekrar alanyaya dönücem uzun yol yapıcam görüşleriniz önerileriniz sormak istediğiniz herşeyi yazazbiirsiniz seve seve cevaplarım öğrenciyim okula gidip gelmek için almıştım motoru memleketime giderken kullanacağımı düşünmemiştim bi cesaret çıktım yola hiçte pişman değilim tek sıkıntısı biraz kıç ağrısı :) Sorularınızı cevaplamaktan keyif duyarım

MeNGuC
10 Nisan 2016, 22:37
Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar iki hafta önce aldığım bajaj 125 st motorsikletim hakkında bilgi vermek istiyorum
Teknik özelliklerini zaten biliyorsunuz
İlk hafta rodajını tamamladım ve 500 km de servise götürüp yağını değiştirdim genel bakımlarını yaptılar
bakımdan sonra motor yağı alışsın diye 150 km yol yaptım Alanyada oturmaktayım manavgata gidip geldim
Motor 650 km civarlarındaydı ertesi gün yani dün sabah 10 da alanyadan ankara istikametine doğru yola çıktım tek kişi bir adet sırt çantası ve orta boy spor çantamla yola çıktım 100 km sonra benzin doldurdum 35 tl benzin aldı motor dünle birlikte 250 km de 35 tl yakmış bence kötü bir rakam değil. motor dağa tırmanırken tek kişi fazla zorlanmadı 80 90 km sabit hızlarda tırmandım tırmanırken genellikle 4. vitesi kullandım 5. vites biraz boğuk kalıyordu seydişehirde 10 dakika mola verdim sigara filan içtim biraz dinlendim. 2 gibi konyadaydım 350 km yol yapmıştım bir arkadaşıma uğradım yaklaşık yarım saat durdum biraz konya içersinde gezindim. 3 gibi yola çıktım konyadan cihanbeyliye geldiğimde benzinim bitti yedek depoyla cihanbeyliye ulaştım 40 tl lik benzin aldı motor. yağış vardı 30 dakika kadar. daha sonra yola koyuldum ankaraya vardığımda saat 19.00 dı yaklaşık 9 saat sürdü 650 km yol yaptım benzin göstergem hala full dü yaklaşık 60 tl lik bir yakıt yaktığını düşünüyorum.motor 125 lik hava soğutmalı diye gidemezsin işte 100 km de bir 1 saat dinlendirmen gerekir motoru dediler falan filan ustam rahat gidersin demişti gerçektende motorda en ufak boğulma olmadı aksine kendine geldi rahatladı üstünde orjinal lastikleri vardı biraz kötü ama dünyanın en kötü lastikleri değil sonuçta yol tutuşu kuru zeminde çok ta kötü diyemem ama daha iyi olabilirdi dublex lastik tercih etmekte fayda var konyadan ankaraya 100 120 arası geldim ancak bu hızlarda iken seledeki titreşim biraz artıyor kıç ağrısı yapıyor bunun için arada sırada dinlenmekte fayda var motorun yakıtı çok iyi süspansiyonlar beni hiç tedirgin etmedi gayet tatminkar frenlere gelince önde çift sıkıştırmalı disk mevcut pek anlamam ama kombine bir frende rahat duruyorsunuz trafikte falan rahat aklıma gelenleri yazdım motor şu an 1200 km lerde sanırsam bir hafta kadar ankaradayım ondan sonra tekrar alanyaya dönücem uzun yol yapıcam görüşleriniz önerileriniz sormak istediğiniz herşeyi yazazbiirsiniz seve seve cevaplarım öğrenciyim okula gidip gelmek için almıştım motoru memleketime giderken kullanacağımı düşünmemiştim bi cesaret çıktım yola hiçte pişman değilim tek sıkıntısı biraz kıç ağrısı :) Sorularınızı cevaplamaktan keyif duyarım

O kadar yolu hangi makineyle yapsan büyük ihtimale o ağrı olurdu popya özel bi takviye yaptın miss:thumleft:

Kryatabay
11 Nisan 2016, 22:43
bende öyle düşünüyorum kıç ağrısı olmaması için biraz üst segment motor gerekiyor sanırsam birazda titreşimden dolayı olduğunu düşünüyorum dönerken kıç ağrısı ile başa çıkabilmem için öneriniz varmı ?

ANATOLİA
14 Nisan 2016, 12:43
Formda ki arkadaşlara saygılar. Discover imle Ankara dan, 07.04.216 tarihinde, 1478 Km de depoyu fulleyerek Çayyolu Shell den aldığım 95 oktan Nitro benzinle, SABAH SAAT 9.30 DA Yalova ya hareket ettim. Planım yolda 3-4 defa mola vererek hem motoru hem de kendimi dinlendirmek ve resimler çekmekti. Ama plan bir türlü tutmadı. Neden mi: İşte şurada durayım işte burada durayım derken motorumla soluğu İnegöl de aldım. İnegöl de 5 dakika kadar bir poğaça ve meyve suyu ile açlığımı bastırdıktan sonra Bursa, Balıkesir yol ayrımında ki PO istasyonunda resim çekmek için 3 dakika kadar durdum. 1837 Km. Gösterge hala full gösteriyordu. Bu şekilde Yalova Çınarcığa kadar da hiç durmadan devam ettim. Çınarcığa gelmeden Koruköy Elit sitesinin önünde dikkatsiz bir köpek sahibinin köpeğini bırakması vede köpeğin karşı istikamette gelen bir araca saldırması ve hemen akabinde beni farketmeyerek önümde dona kalması ile köpeğe çarptım. Allahtan süratim çok azdı. Ama motorda ki ağırlıklıklar yüzünden frenleme son derece zayıftı. Çok kısa mesafede ve yerleşim birimindeki bir viraj çıkışında gerçekleşen bu olayda çok hafif hasar ile olayı atlattım. Köpek; kendisine zarar vermemek için motoru bırakmama ve de üzerine yatmamak için ağırlığım dengeleyip başka tarafa doğru hamle yapmama rağmen beni ıssırmaya çalıştı. Fakat koruma elbisesi yüzünden sadece pantolonu parçaladı. Pantolon köpeğin dişlerinden dolayı bir jilet gibi kesildi. Köpek motorun altından kalkarak bana bir süre baltı sonra kaçıp sitenin içinde kayboldu. Burada hata kesinlikle o köpeği başıboş bırakan site sakinlerinde. Site sakinlerinden bir tanesi bunu sürekli yaptığını ve yoldan geçen arabalara saldırdığını söyledi. Bende neden bağlamıyorsunuz bu çok tehlikeli süratli olsam ölebilirdim demem üzerine, bağladığımız zaman çok havlıyo ve bizi rahatsız ediyor yanıtı oldu :). Şaşırdım.. Yaptıkları bu davranış suç teşkil ediyordu çünkü. Neyse motoru ayağa kaldırdım ve ileriye doğru itmeye çalıştım. Motor ilerlemiyordu. Sonra kontrol ettiğimde amortisörlerin yamulduğunu gördüm. O kadar yavaş olmama rağmen motordaki ağırlıkların etkisi ve de ön freni panikleyerek sıkmamdan olsa gerek. Ne yapacağımı düşünürken bir motor tamircisi gelerek yardım edebileceğini söyledi. Anlaşarak motoru gönderdim. Burada garip olan motorda hiç bir hasar oluşmamasıydı. Amortisör dışında :). Motorumu ertesi gün aldım. Motorum şu an rodajı bitmiş vaziyette ve zevk bana gerçekten veriyor. Motoruma yapmış olduğum yolculuk ve bu olay sonrası yaşadığım travmadan sonra daha çok bağlandım.

Ankara-Yalova arası motorun olumlu yanları:
1. Yakıt mükemmel. 468 Km de, 43 lira benzin yakmış. O kadar yüke ve 80-100 aralığında kullanmama rağmen.
2. Selesinde en ufak bir ağrı hissi yaşamadım. Honda CBF rahatlığında diyebilirim.
3. Motorun sesi çok güzel. Önceleri bunu fark etmemiştim.
4. Ara hızlanmaları çok iyi. Sollamalarda beni asla beni mahcup etmedi.
5. Süspansiyon çok başarılı.
6. Vites geçişleri yumuşak ve iyi huylu.
7. 468 Km boyunca toplam 20 dakika durmuşumdur. Hiç yorgunluğum yoktu. Sadece biraz kulaklarım çınladı.
8. Uzun yolda kullanılabilecek bir motor. Keşke Pulsar daki motoru Discoverin üzerine koyup biraz daha motoru kalıp irileştirseler.

Olumsuz yönleri:
1. Motor 80 Km sonrası titremeye başlıyor. Ama o Km ye kadar çok iyi. Ondan sonra titreşim, gidonda hissedilmeye başlıyor. Ama klasik olarak abartılmayacak derecede.
2. 90-100 Km arası gaza yüklendiğim de teklemeler ile karşılaştım. Motor kesik kesik tekliyordu. Bu geçmedi ve hala devam ediyor.
3. Lastikler gerçekten uzun yol için çok kötü. Şambrelli olmasından dolayımı bilmem ama hep yol çizgileri beni sağa sola attı. Islaklık gördüğünde ise dehşet verici derecede kayıyor. Bunun için çok dikkatli olun.

Genel olarak motor fiyatını gerçekten hak ediyor. Resimleri yakında atacağım. Arkadaşlar lütfen ama lütfen koruma elbiselerinizi giyin. Kaza esnasında koruma ekipmanının ne kadar önemli olduğunu anladım. Eldivenlerimin avuç içleri parçalanmış, dirsek kısmının korumasının kumaş kısmı soyulmuştu. En önemlisi ise kaskımın yere düştüğü andaki darbeyi ve köpeğin kaskımı ısırmaya çalışmasıydı. Canının yanmasından dolayı iç güdüsel olarak boynuma saldırdı. Ama şükürler olsun bu kazaya rağmen ne köpeğe ne de bana bir şey oldu. Dikkatli olmalı ve kurallara uymayı bir kez daha acı tecrübeyle öğrenmiş oldum. Sağlıcakla ve hep iki teker üzerinde kalın.

tr100a
16 Nisan 2016, 20:51
St 125 yakıt sarfiyatı

Yaklaşık 40 gün önce aldığımda depoyu doldurdum ve bugün 7 lt. Alıp full yaptım 323 km yol yapmışım malesef uzun yola gidemedim %80şehir içi ve 100km.2.16 lt dehşet bir rakkam benim 100cc cub tan daha düşük

rabbace
17 Nisan 2016, 09:31
Günaydın arkadaşlar,

Motoru alalı 18 gün oldu, 850 km de şu an. 2 defa karşılaştığım bir sorunum var. Depoda yakıt olduğu halde sanki yakıt yok gibi tekleme yaptı. Yakıt yok diye yedeğe aldım fakat devam etti. Yavaşlayınca stop etti. Defalarca marşa basmama rağmen çalışmadı. 3~4 dakika bekledikten sonra çalıştı. Bunun sebebi ne olabilir? Nasıl giderebilirim?

fabialife
17 Nisan 2016, 10:51
Günaydın arkadaşlar,

Motoru alalı 18 gün oldu, 850 km de şu an. 2 defa karşılaştığım bir sorunum var. Depoda yakıt olduğu halde sanki yakıt yok gibi tekleme yaptı. Yakıt yok diye yedeğe aldım fakat devam etti. Yavaşlayınca stop etti. Defalarca marşa basmama rağmen çalışmadı. 3~4 dakika bekledikten sonra çalıştı. Bunun sebebi ne olabilir? Nasıl giderebilirim?

benzin depo kapağındaki kilit mekanizmasının içerisinde 2 tane klindirik conta var oların çıkarılıp alınması lazım. bu contalar havalandırma deliğini kapattığı için depo içerisinde hava almadığından dolayı vakum etkisi oluşuyor ve karbüratöre benzin gitmiyor. servise uğrarsan 2 dakikada hallederler. vaya kendim yaparım dersen depo kapağını aç 2 adet yıldız vidayı sök, bir altta bir de üstte 2 adet pembe renkli klindirik contayı alıp vidalarını tak, bir daha sıkıntı olmaz.

xterkan
17 Nisan 2016, 18:20
fiyatına göre iyi motordur

tr100a
17 Nisan 2016, 21:34
benzin depo kapağındaki kilit mekanizmasının içerisinde 2 tane klindirik conta var oların çıkarılıp alınması lazım. bu contalar havalandırma deliğini kapattığı için depo içerisinde hava almadığından dolayı vakum etkisi oluşuyor ve karbüratöre benzin gitmiyor. servise uğrarsan 2 dakikada hallederler. vaya kendim yaparım dersen depo kapağını aç 2 adet yıldız vidayı sök, bir altta bir de üstte 2 adet pembe renkli klindirik contayı alıp vidalarını tak, bir daha sıkıntı olmaz.

evet çok büyük bir ihtimal sorun bu

fabialife
18 Nisan 2016, 11:49
15 gün kadar önce motorun ilk yağ değişimini ve bakımını yaptırdım. sonrasında km. göstergesinin 60 km. den sonra nazlı yükseldiğini ve 80 km. yi geçince tekrar geriye düştüğünü fark ettim.
servise gidip durumu söylediğimde usta hemen motorla test sürüşü yaptı. sıkıntı yok beyefendi hemen parçayı isteriz ve bir kaç gün içerisinde komple km.tablası gelir ve değiştiririz dedi. araya hafta sonu girmesine rağmen 5-6 gün sonra servis beni aradı ve beyefendi parça geldi ne zaman uygun olursanız gelin hemen değiştirelim dedi.
aynı gün servise gittim, km tablası komple sökülüp yenisi ile değiştirildi. zincir yağlandı, boşluğuna bakıldı. sağı solu kontrol edildikten sonra motor teslim edildi.
toplam süre yarım saat.
ben bu motoru alırken Kanuni hakkında hiç bir fikrim yoktu, forumda başlarda çokta olumsuz yorumlar yapılmıştı. başta Ekrem Ata beyin samimiyeti ve dürüstlüğüne sonra da Bajaj markasına güvenip motoru bırakın test etmeyi yazın başka şehirde olduğum için motoru görmeden bayisi tanıdığım ve güvendiğim insan olduğu olduğu için telefonla işi bitirip kredi kartına mail order yaptırarak almıştım.
mevcut bir motorum daha olduğu için discoveri bir kaç ay bayide ve depoda yattıktan sonra havalar düzelince kullanmaya başladım.
bu süre içerisinde ciddi bir sıkıntı ile karşılaşmadım, oldukça memnunum.
biliyorum reklam vs. diyecek arkadaşlar çıkacak ama reklam değil. nasıl şikayetçi olduğumuz zaman şikayetimizi paylaşıyorsak memnun olduğumuz zaman da memnuniyetimizi paylaşalım ve hakkını teslim edelim.
bu satırları sadece km. tablası değiştiği için yazmadım, daha öncesinde akü teklediği için garantiden hemen akü değiştirildi, forumda arada bir depo kapağındaki contadan dolayı stop etme problemlerini okuduğum için servise uğradım ve depo kapağındaki contalar alındı.
aklıma takılan şeyleri sormak için servise uğradığım zamanlarda hep ilgilendiler, gerektiğinde test sürüşü yaptılar, sorularımı cevaplayıp bilgilendirdiler.
üstelik Alanya gibi motosiklet sayısı çok fazla olan bir yerde yoğun çalışan bir servis olmasına rağmen hiç bir zaman bugün git yarın gel demediler, her gittiğimde memnun döndüm.
bu sebeple gösterdikleri ilgi ve müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımlarından dolayı; başta Ekrem Ata bey'e, Alanya bayisi Mega Motor Ümit bey'e ve Alanya servisi Ahmet ustaya teşekkür ederim.

Necip0101
18 Nisan 2016, 20:00
Bu gün motorumu alıp bende size katıldım 4 aylık bir araştırma sonucu motoru aldım ilk izlenimlerime göre motorun gidişi güzel 80km ye çok rahat hic kasmadan ulaşabilirsiniz ama belirli bi devirden sonra devir kesici giriyor devreye o biraz sıkıntı olabiliyor lastikleri gayet başarılı buldum forumda kötü diyorlardı şimdilik güzel bir başlangıç yaptım hayırlısı artık şimdilik bu kadar ara sıra yazmaya devam ederim bu arada fiyatına gore çok güzel bir motor sigorta fiyatı da çok iyi çıktı bence alınır almayı düşünen arkadaşlara da burdan gönderme yapalım çünkü ben baya okumuştum forumu tavsiyeler iyi oluyor tekeriniz düz bassın

FalconX
18 Nisan 2016, 22:01
Arkadaşlar selamlar tekrardan,
Motor yağını kontrol ettiğimiz şeffaf yerin çevresinde yağ kaçağı olduğunu gördüm bugün. Normalde üst çizgide idi fakat şuan tam iki çizgi arasına düşmüş. Bu yerden yağ kaçırmasının nedeni ne olabilir ? Başka bu sorunu yaşayan oldu mu aramızda ?

svsmrl
19 Nisan 2016, 20:43
Arkadaşlar selamlar tekrardan,
Motor yağını kontrol ettiğimiz şeffaf yerin çevresinde yağ kaçağı olduğunu gördüm bugün. Normalde üst çizgide idi fakat şuan tam iki çizgi arasına düşmüş. Bu yerden yağ kaçırmasının nedeni ne olabilir ? Başka bu sorunu yaşayan oldu mu aramızda ?

Ordan yağ sızıyor mu yoksa sen ordan yağ sızdığını mı düşünüyorsun yağ seviyesi her zaman aynı gözükmez motor soğukken eksik gibi görünür sıcakken fazla görünür en sağlıklı ölçüm motoru rolantide çalıştırıp ısıttıktan sonra stop edip orta sehpaya alacaksın birkaç dakika yağın süzülmesini bekleyip öyle ölçeceksin

FalconX
21 Nisan 2016, 23:03
O şeffaf şeyin dışında yağ birikintisi var çember şeklinde. Dışardan sildim ama sonra bir daha olmadı.

iletif
28 Nisan 2016, 17:29
devir kesiciyi nasıl iptal edebiliriz.farklı bir yere konuda açtım 1 tane cevap veren olmadı

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------


benzin depo kapağındaki kilit mekanizmasının içerisinde 2 tane klindirik conta var oların çıkarılıp alınması lazım. bu contalar havalandırma deliğini kapattığı için depo içerisinde hava almadığından dolayı vakum etkisi oluşuyor ve karbüratöre benzin gitmiyor. servise uğrarsan 2 dakikada hallederler. vaya kendim yaparım dersen depo kapağını aç 2 adet yıldız vidayı sök, bir altta bir de üstte 2 adet pembe renkli klindirik contayı alıp vidalarını tak, bir daha sıkıntı olmaz.

bu dediğinizin benzin göstergesinin birden düşmesi ile alakası olabilirmi?birde contayı sökersek yağmurda bi sorun olmaz değil mi?

BajajcıFARUK
28 Nisan 2016, 20:54
Olmaz bence cunku bunu ustalar yapiyor bi sıkınti olsa devamli yapmazlardi heralde

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------

Arkadaslar motorun silindirin oralardan sogukken gaz verdikce takirti sesi geliyor giderkende kalkislarda falan tirrrr sesi geliyor ama sogukken neden dir acaba

mrt0661
08 Mayıs 2016, 08:03
Arkadaslar motorunuza hangj marka ve kac numara yag kullaniyosunuz

gargi amca
08 Mayıs 2016, 09:40
Olmaz bence cunku bunu ustalar yapiyor bi sıkınti olsa devamli yapmazlardi heralde

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------

Arkadaslar motorun silindirin oralardan sogukken gaz verdikce takirti sesi geliyor giderkende kalkislarda falan tirrrr sesi geliyor ama sogukken neden dir acaba

sübaplardan geliyordur. motor soğuk olduğunda gelmesi bence olağandır. ısınınca kesiliyorsa sorun yok. sübap kapağı motor ısınınca metalin genlişmesi nedeniyle yerine tam oturmaya başlar ve sesi kesilir.

stevejones
16 Mayıs 2016, 11:01
Merhaba arkadaslar ; 2 gun once sınavı verdım ehlıyetı gectım cok sukur tecrubem sıfır,halıyle motor bakıyorum en oncelıklı krıterım A1 ıle kullanbılıyor olmam ve tecrubesız oldugum yakıt degerı,son suratı zerre umrumda degıl konfor ve kolay surus oncelıklerım ,heroda glamour ve hunk modelını begenıyorum.Bajaj cephesınde sıze nacızane sorularım oalcak cevaplarsanız sevınrım..

1 . A1 ıle bajaj dıscover serısınden hangılerını kullanabılırım ?

2. ev ve ıs arası gunluk total 10-15 km cıvarı kullanacagım.

3. Hero ıle bajaj yaklasık aynı segment markalar ve modeller , dedıgım gıbı surucu tecrubem 0 ve arızadan motordan anlamıyorum , hero servısı ıse tam arka sokagımda bunuda avantaj goruyorum,bunuda goz onunde bulundurarak.

bana ne onerırsınız ve daha onemlısı neden onerırsınız,farklar nedır modeller arasındakı ?

usenmeyıp yazan bılgısını paylasan arkadaslara tesekkurlerımı sunuyorum.

BajajcıFARUK
16 Mayıs 2016, 19:49
Arkadaşlar motorun aküsu bitti yolda kaldım sizce akumu sarj almiyordur yoksa akuyu sarj eden dalgami arizalanmistir varmi boyle sorun yasayan daha once acil yardim edin

Necip0101
18 Mayıs 2016, 15:56
Yakıt adına soylediklerine inanmayın arkadaşlar 1300 km ye geldim depoyu fulledim 370 im yol gittim yedeğe düştü nerde kaldı 1 lt 72 km?

numangokce
18 Mayıs 2016, 17:19
Yakıt adına soylediklerine inanmayın arkadaşlar 1300 km ye geldim depoyu fulledim 370 im yol gittim yedeğe düştü nerde kaldı 1 lt 72 km?

1lt/72 km iddiasi, ruzgarsiz egimsiz duzgun zeminde 5. viteste 45kms hizla gittiginde gecerli. Dislilerle oynarsan, torktan feragat ederek yakin degerleri daha hizli giderken alabilirsin. Aldim da...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:15 ----------


Arkadaşlar motorun aküsu bitti yolda kaldım sizce akumu sarj almiyordur yoksa akuyu sarj eden dalgami arizalanmistir varmi boyle sorun yasayan daha once acil yardim edin
Dalga bozulmustur dalga...motor calisirken akuye ihtiyac duymaz. Aku bitip motor durduysa motosikletin dalgasi bozulmustur.

ANATOLİA
20 Mayıs 2016, 15:07
Arkadaslar motorunuza hangj marka ve kac numara yag kullaniyosunuz

Motul 5100 15.50 Güzel yağ. Tavsiye ederim.

egemen0zturk
04 Haziran 2016, 18:46
Bu gün motorumun 4500-5000 km arası bakımına götürdüm. Arkadaşlar motor akıyor resmen çok güzel oldu vitesler 10 numara hızlanma performansı sanki daha iyi,motorun sesi kaliteli yağ koyduğumuzdan dolayı sanırım daha tok çıkıyor. Motorumu daha da sevmeye başladım. Şu ana kadar bir şikayetim olmadı. Ama motor uzun yolda 6. vites istiyor gaz açınca gidiyor ama kesici 105 de devreye giriyor. yokuş aşağı 105 düz yolda da aynı demek ki 6. vites fena olmazdı :cat:

cyberdanger
04 Haziran 2016, 21:37
her gün 20 km şehir içi kullanıyorum sabah işe giderken stop etti yedeğe çevirdim.
530km yol yapmış. çok sakin kullanmıyorum ama çok da sert değil genel olarak 60kmde gidiyorum. motor 9000 km de

cakuge
05 Haziran 2016, 02:26
bajaj 125 st discover i yaklaşık 2,3 hafta önce aldım 1,000 km deyim ( daha servise götürmedim zamanım pek olmadı pazartesi gününe randevuluyum )

+ motor fazla yakmıyor ama benzin göstergesi yanlış benzin attırırken çok önceden açıyorsanız depoyu hava girdiği için full gösterebiliyor şahsen 30 liralık benzin attığımda nasıl full gösterdiğini anlamamıştım yakıt tankı 13,5 litre olmasına rağmen
- motor 105 te kesiciye giriyor maximum hızı 105 ama hava vs. gibi değişik etmenlerden 125 i gördüm
+ seri bir motor yolların tofaşı olan 135 cc mondial drift i ilk 3 vites e kadar tokatlıyor
+ sürüş keyifli artçılar genelde biraz titreşimden ellerinin uyuştuğunu söylüyorlar ama siz bir şey hissetmiyorsunuz
- motor ara sıra kendini boş'a atabiliyor ( artık servise götürmediğimden midir başka bir şeyden midir ayağımmı değiyodur çözemedim )
+ motorda devir göstergesi olmamasına rağmen motorun verdiği tepkilerden vites istediğini/istemediğini rahatlıkla anlayabiliyorsunuz

kısacası başarılı ve başlangıç için iyi bir motor olabilir :)

egemen0zturk
05 Haziran 2016, 13:37
bajaj 125 st discover i yaklaşık 2,3 hafta önce aldım 1,000 km deyim ( daha servise götürmedim zamanım pek olmadı pazartesi gününe randevuluyum )

+ motor fazla yakmıyor ama benzin göstergesi yanlış benzin attırırken çok önceden açıyorsanız depoyu hava girdiği için full gösterebiliyor şahsen 30 liralık benzin attığımda nasıl full gösterdiğini anlamamıştım yakıt tankı 13,5 litre olmasına rağmen
- motor 105 te kesiciye giriyor maximum hızı 105 ama hava vs. gibi değişik etmenlerden 125 i gördüm
+ seri bir motor yolların tofaşı olan 135 cc mondial drift i ilk 3 vites e kadar tokatlıyor
+ sürüş keyifli artçılar genelde biraz titreşimden ellerinin uyuştuğunu söylüyorlar ama siz bir şey hissetmiyorsunuz
- motor ara sıra kendini boş'a atabiliyor ( artık servise götürmediğimden midir başka bir şeyden midir ayağımmı değiyodur çözemedim )
+ motorda devir göstergesi olmamasına rağmen motorun verdiği tepkilerden vites istediğini/istemediğini rahatlıkla anlayabiliyorsunuz

kısacası başarılı ve başlangıç için iyi bir motor olabilir :)

Ben servise götürmeden önce 2. vitesten boşa atma vardı (son zamanlarda olmaya başlamıştı) ama şimdi yok. Ekstra bir şey yapmadılar. Yağ değişince motor kendine geldi. :cherry:

32osman32
11 Haziran 2016, 16:30
hidrolik fren seviyesine baktığımda boş gözüküyor servise sordum orjinalinde yağ olur falan dedi,sizde nasıl?

cyberdanger
11 Haziran 2016, 20:03
göstergedeki zırıltı nereden geliyor bilen var mı?

svsmrl
12 Haziran 2016, 02:28
hidrolik fren seviyesine baktığımda boş gözüküyor servise sordum orjinalinde yağ olur falan dedi,sizde nasıl?

Boş değildir. Boş olsa duramazsın.

nasah128
12 Haziran 2016, 23:04
türk motorsikleti olsun 3 litre yaksın 4 litre yaksın da tek yüzde yüz yerli olsun . hemen satın alırım yerli olsun çamurdan olsun .

BajajcıFARUK
13 Haziran 2016, 20:51
Hic kimse gostergeden zirilti geldigini sikayet etmedi kimsede yok o sikinti acaba anahtardan gelmesin anahtarlik falan varsa

cyberdanger
14 Haziran 2016, 23:04
Hic kimse gostergeden zirilti geldigini sikayet etmedi kimsede yok o sikinti acaba anahtardan gelmesin anahtarlik falan varsa

ben de öyle şüphelendim ama değil belli bir devirdeyken zırıltı yapıyo elimle sağına soluna bastırıyorum ama bir türlü kesilmiyo. göstergenin arkasında falan bir şey var sanki. gösterge panelinin olduğu bölümden geldiğine eminim. neyse söküp bakayım bari cevabınız için teşekkürler

rabbace
17 Haziran 2016, 09:12
Merhaba arkadaşlar,

3 aydır Bajaj Discover 125 ST kullanıyorum. Motosikletimin direksiyon kilidi kırılıp çalınmıştı şükür ki bulundu. Tamir için servise götürdüm yeni kontak takmadı basitçe tamir etti. Dün bir anda kontak çalışmamaya başladı. Anahtar takılı iken marşa basıyorum almıyor. Dahası anahtarı çevirince hiç bir ışık bile yanmıyor. Ayak marşı ile çalıştırarak kullanıyorum. Sorun kontakta mı diye kontrol etmek için anahtarı kapatınca motosiklet stop ediyor. Yani kontak çalıştırmıyor fakat susturmaya yarıyor. Sebebi ve çözümü ne olabilir?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

egemen0zturk
22 Haziran 2016, 22:19
Merhaba arkadaşlar,

3 aydır Bajaj Discover 125 ST kullanıyorum. Motosikletimin direksiyon kilidi kırılıp çalınmıştı şükür ki bulundu. Tamir için servise götürdüm yeni kontak takmadı basitçe tamir etti. Dün bir anda kontak çalışmamaya başladı. Anahtar takılı iken marşa basıyorum almıyor. Dahası anahtarı çevirince hiç bir ışık bile yanmıyor. Ayak marşı ile çalıştırarak kullanıyorum. Sorun kontakta mı diye kontrol etmek için anahtarı kapatınca motosiklet stop ediyor. Yani kontak çalıştırmıyor fakat susturmaya yarıyor. Sebebi ve çözümü ne olabilir?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

hayırlı olsun motorunuz bulunmuş.

zaten çok uyduruk bişey o direksyon kilidi güven vermiyor. ama caydırıcı olabilir.

bence kontak mekanizmasını komple değişmesi lazım