Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Discover 125 ST Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
numangokce
13 Eylül 2015, 16:30
ikinci motor olarak discover 125 aldım. bu ve diğer bajaj konularını daha önce çok defa okumuştum ama çanta demiri konusunun üzerinden bir yıl geçti.
motora çanta demiri, topcase, eğer bulabilirsem koruma demiri almak istiyorum.
bu konuda tecrübe ve bilgilerini paylaşacak, mümkünse link verebilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.
bir de dişli değiştiren arkadaşlar sonucu paylaşırsa sevinirm.
en verimli ve sıkıntısız ön, arka hangi dişliyi kaç numara ile değiştirmek gerekiyor? bu arada zincirde kısaltma gibi bir işleme gerek oluyormu?
Arka canta demirini 2 hafta once 70 liraya montaj dahil aldim yetkili servis ve satici 4.44 motorsdan. Yiba carsisinda 75 liraydi.. Arkadaki gri parcayi sokup yerine canta demirini takiyosunuz. Siz takmayacaksaniz gri parcayi unutmayin. Disli konusunda 14-38 di yanlis hatirlamiyosam facebook grubunda takip video ceken biri var. Ama videonun cekildigi yol egimli olsa gerek.
Motosiklet ara hizlanmalar sakin son hiz 70-80 arasinda 1 litre ile 41 km yol yapti. Yani 41. Kmde teklemeye basladi.
Mengu16
13 Eylül 2015, 17:43
Arka canta demirini 2 hafta once 70 liraya montaj dahil aldim yetkili servis ve satici 4.44 motorsdan. Yiba carsisinda 75 liraydi.. Arkadaki gri parcayi sokup yerine canta demirini takiyosunuz. Siz takmayacaksaniz gri parcayi unutmayin. Disli konusunda 14-38 di yanlis hatirlamiyosam facebook grubunda takip video ceken biri var. Ama videonun cekildigi yol egimli olsa gerek.
Motosiklet ara hizlanmalar sakin son hiz 70-80 arasinda 1 litre ile 41 km yol yapti. Yani 41. Kmde teklemeye basladi.
4.44 motorda masanın üzerinde discovery'den sökülmüş arka tutamak görmüştüm 2 hafta önce. O sizinmiydi ?
numangokce
14 Eylül 2015, 15:32
4.44 motorda masanın üzerinde discovery'den sökülmüş arka tutamak görmüştüm 2 hafta önce. O sizinmiydi ?
Sanirim. Firsat bulup gidip alamadim bi turlum kaybolmasa bari :))
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
Bugun bizim dukkanin (!) onundeki pulsara bakarken "acaba gosterge paneli discover'a uydurulamazmi?" Diye dusundum. Ne guzel olurdu...
fabialife
14 Eylül 2015, 16:28
arkadaşlar bu ürünü kullanan, bilen var mı? yorumlarınızı bekliyorum.
http://www.kalyoncumotor.com/bajaj-discover-125-st-canta-tasima-demiri
numangokce
14 Eylül 2015, 16:39
arkadaşlar bu ürünü kullanan, bilen var mı? yorumlarınızı bekliyorum.
http://www.kalyoncumotor.com/bajaj-discover-125-st-canta-tasima-demiri
Benim taktirip kulandigim tasima demiri bu iste.
fabialife
14 Eylül 2015, 17:06
[/COLOR][/COLOR]numangokçe demirin malzeme kalitesinden ve kullanışından memnunmusun?
bundan çok daha kaliteli IRF nin yaptığı çanta demirini almak amacıyla yapan arkadaşla görüştüm, discover 125 lerin başka markalarda da görüldüğü gibi demirin bağlandığı yerlerin zayıf olduğunu, 3-4 kg.dan daha ağır yük taşıyacaksan alttan destek olmadığı için ileride sıkıntı yaratır senin için dedi.
ben de bu nedenle çok hoş görünmemesine rağmen alttan destekli bu veya benzeri modele yöneldim. çünkü 45 lt.civarında çanta takıp çarşı pazar işlerinde de kullanmak istiyorum. zaten bu motoru da ikinci motor olarak şehir merkezinde park sıkıntısı ve trafik yoğunluğundan dolayı çarşı pazar vs. işler için aldım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------
[/COLOR]numangokçe demirin malzeme kalitesinden ve kullanışından memnunmusun?
bundan çok daha kaliteli IRF nin yaptığı çanta demirini almak amacıyla yapan arkadaşla görüştüm, discover 125 lerin başka markalarda da görüldüğü gibi demirin bağlandığı yerlerin zayıf olduğunu, 3-4 kg.dan daha ağır yük taşıyacaksan alttan destek olmadığı için ileride sıkıntı yaratır senin için dedi.
ben de bu nedenle çok hoş görünmemesine rağmen alttan destekli bu veya benzeri modele yöneldim. çünkü 45 lt.civarında çanta takıp çarşı pazar işlerinde de kullanmak istiyorum. zaten bu motoru da ikinci motor olarak şehir merkezinde park sıkıntısı ve trafik yoğunluğundan dolayı çarşı pazar vs. işler için aldım.
Mengu16
14 Eylül 2015, 17:34
Kalyoncu motordaki demir alttan destekli zaten, yolcu ayaklıklarına bağlanarak destek oluyor.
fabialife
14 Eylül 2015, 18:21
Kalyoncu motordaki demir alttan destekli zaten, yolcu ayaklıklarına bağlanarak destek oluyor.
zaten destekli olduğu için kullanan varmı? sağlamlığı kullanışı nasıldır diye sormuştum.
borudan bükme ürün olduğu için işçiliği, boyası, sağlamlığı vs. resimde pek belli olmuyor üstadım.
numangokce
14 Eylül 2015, 18:50
zaten destekli olduğu için kullanan varmı? sağlamlığı kullanışı nasıldır diye sormuştum.
borudan bükme ürün olduğu için işçiliği, boyası, sağlamlığı vs. resimde pek belli olmuyor üstadım.
Ben simdilik memnunum. Saglamligi konusunda da destek Demirleri takilmadan once yokladim, motosikletin arka tekeri yerden kesildi, bukulecek gibi de bi hali yoktu. Hele ki destek demirlerini de taktiktan sonra "ben bununla adam tasirim" dedim ve gulumsedim. Markasini bilmiyorum ama zor begenen bana guven verdi.
muratenis67
14 Eylül 2015, 23:32
slm arkadaşlar discovery 125 lik motoru almak niyetim var tavsiye ediyormusunuz.
FalconX
15 Eylül 2015, 00:06
slm arkadaşlar discovery 125 lik motoru almak niyetim var tavsiye ediyormusunuz.
Ettim gitti.
numangokce
15 Eylül 2015, 08:26
Ettim gitti.
+1 (10karakter)
svsmrl
15 Eylül 2015, 21:03
Ederim.....
numangokce
15 Eylül 2015, 22:47
Bugun arka dişliyi 38 ile degiştirdim. Niyetim 40 takmaktı ama bulamadım. İlk izlenimlerim ise şu şekilde:
Vitesler tam istediğim gibi uzun oldu.
4. Vitese kadar ara hızlanmalar önceki dişlideki gibi. 4. Viteste 110a rahat ulaşabiliyor. Ancak 5. Viteste hızlanamıyor.
yapracıktan yokuş aşağı hız denemesinde artçı ile 135 civarı hıza ulaştı. 5. Viteste kesiciye girmedi. (Çok dik 3 yokuş peşpeşe)
asıl amacım olan yakıt tasarrufu konusunda da depodaki benzinin bitmesini bekliyorum.
Arka tekeri zncir gerilmesi için geri aldığımdan arka fren de sıkı oldu. Yarın onu da yapıp bir hız denemesi daha yapacam.
izlenimleri buradan paylaşırım.
Mengu16
15 Eylül 2015, 22:59
Bugun arka dişliyi 38 ile degiştirdim. Niyetim 40 takmaktı ama bulamadım. İlk izlenimlerim ise şu şekilde:
Vitesler tam istediğim gibi uzun oldu.
4. Vitese kadar ara hızlanmalar önceki dişlideki gibi. 4. Viteste 110a rahat ulaşabiliyor. Ancak 5. Viteste hızlanamıyor.
yapracıktan yokuş aşağı hız denemesinde artçı ile 135 civarı hıza ulaştı. 5. Viteste kesiciye girmedi. (Çok dik 3 yokuş peşpeşe)
asıl amacım olan yakıt tasarrufu konusunda da depodaki benzinin bitmesini bekliyorum.
Arka tekeri zncir gerilmesi için geri aldığımdan arka fren de sıkı oldu. Yarın onu da yapıp bir hız denemesi daha yapacam.
izlenimleri buradan paylaşırım.
Oha ne yaptın 135, benim 150'lik çinli bile 128'i geçememişti. Heralde bu motor üstten egzantrik ve 4 valf olduğundan yüksek devirlerde daha fazla tork verebiliyo. Yapracık dediğin yer ankarada neresi, ben de orda hız denemesi yapayım motorlarımla :cherry:
numangokce
16 Eylül 2015, 09:02
Oha ne yaptın 135, benim 150'lik çinli bile 128'i geçememişti. Heralde bu motor üstten egzantrik ve 4 valf olduğundan yüksek devirlerde daha fazla tork verebiliyo. Yapracık dediğin yer ankarada neresi, ben de orda hız denemesi yapayım motorlarımla :cherry:
Kampana sıkıyo biraz. Onu gevşetip tekrar deneyecem.
storm_shadow
16 Eylül 2015, 17:44
Bugun arka dişliyi 38 ile degiştirdim. Niyetim 40 takmaktı ama bulamadım. İlk izlenimlerim ise şu şekilde:
Vitesler tam istediğim gibi uzun oldu.
4. Vitese kadar ara hızlanmalar önceki dişlideki gibi. 4. Viteste 110a rahat ulaşabiliyor. Ancak 5. Viteste hızlanamıyor.
yapracıktan yokuş aşağı hız denemesinde artçı ile 135 civarı hıza ulaştı. 5. Viteste kesiciye girmedi. (Çok dik 3 yokuş peşpeşe)
asıl amacım olan yakıt tasarrufu konusunda da depodaki benzinin bitmesini bekliyorum.
Arka tekeri zncir gerilmesi için geri aldığımdan arka fren de sıkı oldu. Yarın onu da yapıp bir hız denemesi daha yapacam.
izlenimleri buradan paylaşırım.
motorun ırzına geçmişsin resmen :D
numangokce
16 Eylül 2015, 21:04
motorun ırzına geçmişsin resmen :D
Teveccühünüz :)
acemi27
16 Eylül 2015, 22:12
kararsızım.
numangokce
16 Eylül 2015, 22:18
kararsızım.
Hangi konuda?
burak44
18 Eylül 2015, 12:38
awdawdawdw
jemalizm
18 Eylül 2015, 14:25
fabialife,
bende de 45lt çanta var 1,5 senedir o zayıf denilen yerlere bağlı bir çanta demiri kullanıyorum. bende çarşıya pazara gidiyorum topcase sürekli dolu hatta alttaki resimde yaklaşık 1230 km yol yaptım, 10/15kg lık valiz,ve topcase full dolu olarak.
herhangi bir alt bağlantı filan yok, kuyruklara sabitli
daha sıkıntı yaşamadım.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t1.0-9/11800368_757182631071777_7664132563514905124_n.jpg ?oh=a8771e7dbdb9c42bd9e5440781f2dee4&oe=566A1D3B&__gda__=1453634623_82a2ed976302c5c65d1703df5f24ef7 1
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11181221_761144277342279_3526618952338040299_n.jpg ?oh=1499c7d513d15be868ae795733033c6f&oe=56989FBA
EfeXTR
18 Eylül 2015, 14:44
Merhabalar arkadaşlar ben Ybr ile bu motorun arasında kalmış durumdayım da bu motorun Ybr'ye göre artıları ve eksileri nelerdir ?
burak44
18 Eylül 2015, 17:02
merhaba arkadaşlar
İşim gereği sokak arasında arabanın hantallığından kurtulmak için bir motosiklet almaya karar verdim. Öyle aylarca falanda araştırmadım dükkanıma en yakın motor satıcısı bajaj'dı gittim aldım aldığım yer küçükçekmece motoline ancak motoru adamdan saymadığımdam dolayı böyle yapmakla hata etmiş olduğumu gördüm. Motorum şu anda 500 km civarında dediğim gibi 1 otomobilim ve birde hafif ticari aracım olduğundan sadece bulunduğum mahalle ve çevresine giderken kullanıyorum. Daha öncesinde 1,5 - 2 sene motor kullanmış biri olarak izlenimlerim şöyle:
1)Motorun lastikleri çok kötü hayatımda bu kadar kötü lastik malzemesinden yapılmış lastik görmedim inanılmaz bişey anlatmak yetmez yaşamak lazım 2 tekerli bi vasıtaya neden bu kadar kötü lastik kullanmışlar anlayabilmiş değilim. Düşünün yağmurdan felan bahsetmiyorum yola bi kova su dökülmüş olsun yavaşlayıp ayaklarımı yere değdirerek gidiyorum o derece.
sonuç değişmesi gerek , metzeller marka ön-arka toplam : 300 tl
2)Arka fren durmak için değil ön frene yardımcı olması için yapılmış.
sonuç: yapacak bişey yok mecbur kullanacaksın.
3)Akü çin malının ötesinde diyebilirim.
sonuç değişmesi gerek BOSCH marka ortalama 120 tl
4)Aynalar kesinlikle değişmesi gerekiyor hayatınız için o denli yani
sonuç değişmesi gerek: ortalama 100 tl
5)Birkaç kullanıcının daha yazdığını gördüm yakıt göstergesinde sıkıntı var. Bendede öyle boş depoya 10 tl benzin attırdım full göstermeye başladı. ona yapacak bişey yok sorun kronik gibi görünüyor.
6)Motorun titreşimine gelince yumurtalık uyuşmasını yaşatacak kabiliyette bir titreşimden bahsediyorum.Başkada bişey demiyorum.
7)Benzini gerçekten az yakıyor.
8) Vites geçişleri ilk aldığımda geçmiyordu . topuk tarafına gelen bi pedal daha var mühendisler burda dahiyane'ce bir plan yapıp topuk pedalı koymuşlar. vites düşürürken sıkıntı yok da yükseltirken baktın geçmiyor. Birinden kaçarken merdivende ayağınıza yapıştığını düşün onu nasıl tepiklerseniz topuk pedalınıda o şekil tepiyorsunuz. vites geçiyor.
9)Motor şekil yönünden bu fiyattaki bütün motorlardan daha güzel. yani 4600 tl ye aldım deyince herkez ucuzmuş felan diyor 125 lik motora göre biraz heybetli yani. gidicekmiş gibi duruyor.
10)Motor 125 lik en kuvvetli motor bende daha önceden kanuni seyhan 150 vardı inannın bununla aynı performans idi.
Diyeceklerim kesinlikle motoru övme yada sövme amaçlı değildir. Sonuçta motorlu bir taşıt benzini olduğu sürece bir noktadan başka bir noktaya sizi götürüyor. benim istediğimde bu artıları yada eksilerini tabiki olacak.önemli olan eksilerin sizi ne kadar etkileyeceğidir. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
acemi27
18 Eylül 2015, 17:06
Hangi konuda?
muratenis67 isimli bir arkadaş tavsiye eder misiniz demiş de, o konuda kararsızım. peki siz samimi olarak tavsiye eder misiniz?
numangokce
18 Eylül 2015, 21:27
Tavsiye ederim :)
Titresim takintiniz yoksa, yeni baslayansaniz, ticari amacla kullanacaksaniz, ulasim araci olarak kullanacaksaniz tavsiye ederim.
Arka zincir dislisini degistirdikten sonra yakit tuketimi ile ilgili denemelerim bittikten sonra detaylariyla paylasacam sizinle. Simdi su kadarini soyleyebilirim yakit ekonomisi konusunda muazzam sonuclar kapida.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------
merhaba arkadaşlar
İşim gereği sokak arasında arabanın hantallığından kurtulmak için bir motosiklet almaya karar verdim. Öyle aylarca falanda araştırmadım dükkanıma en yakın motor satıcısı bajaj'dı gittim aldım aldığım yer küçükçekmece motoline ancak motoru adamdan saymadığımdam dolayı böyle yapmakla hata etmiş olduğumu gördüm. Motorum şu anda 500 km civarında dediğim gibi 1 otomobilim ve birde hafif ticari aracım olduğundan sadece bulunduğum mahalle ve çevresine giderken kullanıyorum. Daha öncesinde 1,5 - 2 sene motor kullanmış biri olarak izlenimlerim şöyle:
1)Motorun lastikleri çok kötü hayatımda bu kadar kötü lastik malzemesinden yapılmış lastik görmedim inanılmaz bişey anlatmak yetmez yaşamak lazım 2 tekerli bi vasıtaya neden bu kadar kötü lastik kullanmışlar anlayabilmiş değilim. Düşünün yağmurdan felan bahsetmiyorum yola bi kova su dökülmüş olsun yavaşlayıp ayaklarımı yere değdirerek gidiyorum o derece.
sonuç değişmesi gerek , metzeller marka ön-arka toplam : 300 tl
2)Arka fren durmak için değil ön frene yardımcı olması için yapılmış.
sonuç: yapacak bişey yok mecbur kullanacaksın.
3)Akü çin malının ötesinde diyebilirim.
sonuç değişmesi gerek BOSCH marka ortalama 120 tl
4)Aynalar kesinlikle değişmesi gerekiyor hayatınız için o denli yani
sonuç değişmesi gerek: ortalama 100 tl
5)Birkaç kullanıcının daha yazdığını gördüm yakıt göstergesinde sıkıntı var. Bendede öyle boş depoya 10 tl benzin attırdım full göstermeye başladı. ona yapacak bişey yok sorun kronik gibi görünüyor.
6)Motorun titreşimine gelince yumurtalık uyuşmasını yaşatacak kabiliyette bir titreşimden bahsediyorum.Başkada bişey demiyorum.
7)Benzini gerçekten az yakıyor.
8) Vites geçişleri ilk aldığımda geçmiyordu . topuk tarafına gelen bi pedal daha var mühendisler burda dahiyane'ce bir plan yapıp topuk pedalı koymuşlar. vites düşürürken sıkıntı yok da yükseltirken baktın geçmiyor. Birinden kaçarken merdivende ayağınıza yapıştığını düşün onu nasıl tepiklerseniz topuk pedalınıda o şekil tepiyorsunuz. vites geçiyor.
9)Motor şekil yönünden bu fiyattaki bütün motorlardan daha güzel. yani 4600 tl ye aldım deyince herkez ucuzmuş felan diyor 125 lik motora göre biraz heybetli yani. gidicekmiş gibi duruyor.
10)Motor 125 lik en kuvvetli motor bende daha önceden kanuni seyhan 150 vardı inannın bununla aynı performans idi.
Diyeceklerim kesinlikle motoru övme yada sövme amaçlı değildir. Sonuçta motorlu bir taşıt benzini olduğu sürece bir noktadan başka bir noktaya sizi götürüyor. benim istediğimde bu artıları yada eksilerini tabiki olacak.önemli olan eksilerin sizi ne kadar etkileyeceğidir. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Lastikler konusunda sahsen soyleyecegim yok ancak yetkili servis calisani lastiklerin yeterli sayilabilecegini soyledi. Kullanma sekline gore degisir dedi ki ayni fikirdeyim.
Arka fren zaten yavaslama icin kullanilir. Vites dusurme ile yeterli geldi bana (en azinsan ben bu sekilde kullaniyorum.)
Aku konusunda ayni fikirdeyiz.
Benzin gostergesinde dediginiz gibi bir sikinti mevcut ama biraz kullaninca grcek seviyeyi gosteriyo.
Titresim cok var evet. Ama bahsettiginiz uyusma selenin sertliginden de kaynaklaniyo gibi dusunuyorum.
Yakit tuketimi konusundaki calismam bitince paylasirim.
Viteslerde nasil bir sikinti yssadiniz bilmiyorum ama rodaj ile ilgili olsa gerek. Vites gecisleri o kadar sert degil.
Anlayan anlamayan herkesten begeni toplayan bi tasarimi var sizin de dediginiz gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------
Yakit konusunda denemeler yaptigimi yazmistim. Test nihayet bulmadi ama simdiden etkileyici sonuclar elde ettim.
Arka zincir dislisini degistirmeden once 1litre ile 41 km menzil oldugunu yazmistim.
Arka zincir dislisini 38t ile degistirdikten sonra denemelerde bulundum ancak istedigim sartlari saglayamadigimdan degisik sartlarda denemeler yapma firsatim oldu. Bu denemelerimi 4.35 lira litre fiyatindan 4 lira ederi benzin ile (0,92lt) elde ettim.
90 kilo ben 35 kilo yuk ile 70 - 90 km/s arasi hizla ara hizlanmalar sert 48 km menzil elde ettim.
90 kilo ben 80 kilo arci ile 4/3 gaz ile ara hizlanmalar sakin 60 - 90 km/s arasi hizla 39 km menzil elde ettim. artciyla giderken 100km/s ustune cikamadim.
Tek basina ara hizlanmalar sakin 70 -80 km/s hizla 68 km menzil elde ettim.
Disli degistirdikten ve kampana ayarini yaptiktan sonra karsidan ruzgar almazsa agir agir da olsa 120km/s hiza ulasip o hizi koruyabiliyo alet.
Motosikletin ustunde performans ile ilgili olarak disli disinda degisiklik yapmadigimi belirtmek isterim.
Bu konudaki izlenimlerim simdilik bunlardan ibaret.
olcayakgn
21 Eylül 2015, 22:26
Ben de cuma günü aldım motorun eksisinden çok artısı var ben genel olarak sevdim. Henüz 77 km'de daha taze ilerledikçe başıma gelenleri yazacağım buraya.
Genel olarak bahsetmek gerekirse çok sevdim motorumu aşağıda + ve eksilerinden bahsediyorum.
Eksileri
1- Tekerler panik frenlerde kayma yapıyor ayrıca azıcık toprakta bir böyle garip kaymalar falan yapıyor.
2- Devir saati keşke olsaydı ama o kadar önemli bir mesele değil.
3-Yan taraftaki grenaj çıkartıldığı zaman takması epey bir beceri istiyor. Aynı şekilde sele de.
4-Akü iyi bir marka ile değiştirilmesi gerekiyor.
5-Ben boşa bir türlü rast getiremiyorum çok hassas basmak gerekiyor boşa almak için.
Bunlar dışında be çok beğendim motor kıvrak manevra kabiliyeti çok yüksek.
Torku iyi yokuşlarda vs zorlamıyor.
Yakıt olarak daha kesin bir kanıda bulunamam ama 72 km gittim gösterge f'den aşağı inmedi.
Sele rahat.
Vites geçişleri çok rahat ve kesin.
Yan demirine sırt çantamı bağlıyorum kullanışlı ve pratik.
Amortisörler iyi sayılır bence.
İyi hızlanıyor.
Aklıma geldikçe yazarım şimdilik bu kadar.
numangokce
22 Eylül 2015, 10:44
Ben de cuma günü aldım motorun eksisinden çok artısı var ben genel olarak sevdim. Henüz 77 km'de daha taze ilerledikçe başıma gelenleri yazacağım buraya.
Genel olarak bahsetmek gerekirse çok sevdim motorumu aşağıda + ve eksilerinden bahsediyorum.
Eksileri
1- Tekerler panik frenlerde kayma yapıyor ayrıca azıcık toprakta bir böyle garip kaymalar falan yapıyor.
2- Devir saati keşke olsaydı ama o kadar önemli bir mesele değil.
3-Yan taraftaki grenaj çıkartıldığı zaman takması epey bir beceri istiyor. Aynı şekilde sele de.
4-Akü iyi bir marka ile değiştirilmesi gerekiyor.
5-Ben boşa bir türlü rast getiremiyorum çok hassas basmak gerekiyor boşa almak için.
Bunlar dışında be çok beğendim motor kıvrak manevra kabiliyeti çok yüksek.
Torku iyi yokuşlarda vs zorlamıyor.
Yakıt olarak daha kesin bir kanıda bulunamam ama 72 km gittim gösterge f'den aşağı inmedi.
Sele rahat.
Vites geçişleri çok rahat ve kesin.
Yan demirine sırt çantamı bağlıyorum kullanışlı ve pratik.
Amortisörler iyi sayılır bence.
İyi hızlanıyor.
Aklıma geldikçe yazarım şimdilik bu kadar.
Sele ve yan kapaklari takip cikarmak dediginiz gibi zor degil aslindasadece egilip denk getirmek icin bakmaniz lazim.
Bosa da zamanla motora alistiginizda daha kolay atabilirsiniz.
oburak90
24 Eylül 2015, 09:30
Birkac gun once metzeler me22 ile lastiklerimi degistirdim. Yorum yapmak icin lastik rodaji denilen olayin tamamlanmasini ve lastik hakkinda daha cok fikir edinmeyi bekliyorum. Ama ilk izlenim olarak tunel icerisindeki kabarik yol seritlerinde eurogrip lastikler dok feci kayarken (cizgi uzerinde hicbir sekilde durmuyorlar) metzelerde boyle bir durum yok seride tutunuyor. Daha lastikler 30 lu kmlerdeyken islak bir yerde 2. Vitesde basip kacayim dedigimde biraz yolu tutamadi ama eurogrip gibi hemen yana atmadi motor cizgisinde kaldi.. su an 60li kmlerinde.. Bayram nedeniyle binemiyorum. Biraz km yaptikdan sonra me22 ile ilgili tecrubelerimi paylasacagim. Hepimizin Kurban Bayrami mubarek olsun..
svsmrl
25 Eylül 2015, 09:12
http://i.hizliresim.com/rVWRr3.jpg
Dün yaptığım gidiş dönüş toplam 120 km'lik geziden 60 km'lik dönüş kısmında topladığım GPS verileri...
http://i.hizliresim.com/7b9PzN.jpg
Maximum 99 km hız yapmışım oysaki kadranda 105-110 görmüştüm demek ki hız göstergesi 5-10 km fazla gösteriyor.
1084 mt iniş 676 mt tırmanış yapmışım. inişlerde motor gayet hızlanıyor bassam demek rahat 110-115 yaparmış ama ben basmadım.havada baya rüzgarlıydı. Motorum 1600 km de ve giderek titreşim azalıyor dünkü gezim gayet konforlu ve rahat geçti titreşim rahatsız edici boyutta değil zaten sadece çok yüksek devirlerde hissediliyor oda konforu etkilemiyor motor zorlanmadan ve bağırmadan gidiyor. rodaj dönemindeki tekleme öksürme problemleri de km ilerledikçe azalıyor 2000 km den sonra kalmaz diye düşünüyorum rodajda ki gibi öksürme yapmıyor.
Motorumu seviyorum alacak herkese de öneriyorum herkese iyi bayramlar :)
numangokce
25 Eylül 2015, 13:50
http://i.hizliresim.com/rVWRr3.jpg
Dün yaptığım gidiş dönüş toplam 120 km'lik geziden 60 km'lik dönüş kısmında topladığım GPS verileri...
http://i.hizliresim.com/7b9PzN.jpg
Maximum 99 km hız yapmışım oysaki kadranda 105-110 görmüştüm demek ki hız göstergesi 5-10 km fazla gösteriyor.
1084 mt iniş 676 mt tırmanış yapmışım. inişlerde motor gayet hızlanıyor bassam demek rahat 110-115 yaparmış ama ben basmadım.havada baya rüzgarlıydı. Motorum 1600 km de ve giderek titreşim azalıyor dünkü gezim gayet konforlu ve rahat geçti titreşim rahatsız edici boyutta değil zaten sadece çok yüksek devirlerde hissediliyor oda konforu etkilemiyor motor zorlanmadan ve bağırmadan gidiyor. rodaj dönemindeki tekleme öksürme problemleri de km ilerledikçe azalıyor 2000 km den sonra kalmaz diye düşünüyorum rodajda ki gibi öksürme yapmıyor.
Motorumu seviyorum alacak herkese de öneriyorum herkese iyi bayramlar :)
Ankaradasiniz:)) bir gun bi organizasyon yapsak da turlasak...
rıdvan1995
25 Eylül 2015, 22:45
s.a abilerim benim motosikletimin silindirinden yağ kaçırıyodu.Silindir Garantiden değişti tabi içindeki parçalarda segman piston vs. yeniden rodaj gerekir mi? ve 500 km de yağ değiştirmem gerekir mi ?
svsmrl
26 Eylül 2015, 14:50
Ankaradasiniz:)) bir gun bi organizasyon yapsak da turlasak...
Olur bana uyar üç beş kişi olursak güzel olur
http://i.hizliresim.com/ngz4dR.jpg
http://i.hizliresim.com/VLojOP.jpg
http://i.hizliresim.com/lyJAXE.jpg
http://i.hizliresim.com/oZGJ57.jpg
http://i.hizliresim.com/B0JjnD.jpg
fabialife
26 Eylül 2015, 21:31
fabialife,
bende de 45lt çanta var 1,5 senedir o zayıf denilen yerlere bağlı bir çanta demiri kullanıyorum. bende çarşıya pazara gidiyorum topcase sürekli dolu hatta alttaki resimde yaklaşık 1230 km yol yaptım, 10/15kg lık valiz,ve topcase full dolu olarak.
herhangi bir alt bağlantı filan yok, kuyruklara sabitli
daha sıkıntı yaşamadım.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t1.0-9/11800368_757182631071777_7664132563514905124_n.jpg ?oh=a8771e7dbdb9c42bd9e5440781f2dee4&oe=566A1D3B&__gda__=1453634623_82a2ed976302c5c65d1703df5f24ef7 1
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11181221_761144277342279_3526618952338040299_n.jpg ?oh=1499c7d513d15be868ae795733033c6f&oe=56989FBA
ben firma sahibi ile telefonda 10 dakika sohbet ettim, kendisinin söylediği aynen böyle. ben bu ürünü ilavelerle sağlamlaştırırım ama sürümü yok fiyat yükselince hiç gitmez dedi.
pulsar için istediğin garantiyi veririm ama 125 için 3-4 kg.mı geçen ağırlıklar için tavsiye etmem dedi.
geçen hafta İzmitte idim kafam yatsa alacaktım.
hatta arkadaşta motorcu imiş.
sende problem olmamış senin adına sevindim ama bem işimi garantiye alayım dedim.
numangokce
27 Eylül 2015, 00:20
ben firma sahibi ile telefonda 10 dakika sohbet ettim, kendisinin söylediği aynen böyle. ben bu ürünü ilavelerle sağlamlaştırırım ama sürümü yok fiyat yükselince hiç gitmez dedi.
pulsar için istediğin garantiyi veririm ama 125 için 3-4 kg.mı geçen ağırlıklar için tavsiye etmem dedi.
geçen hafta İzmitte idim kafam yatsa alacaktım.
hatta arkadaşta motorcu imiş.
sende problem olmamış senin adına sevindim ama bem işimi garantiye alayım dedim.
Malzeme kalitesi bizim kullandıklarımızla aynı olmasa gerek. Daha bugün maxem çantanın içine tıkabasa kurban eti koyup (45kg kadar) 60km gittim. Yada satıcı olası sıkıntıda kendini muaf tutma çabası içinde olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:16 ----------
s.a abilerim benim motosikletimin silindirinden yağ kaçırıyodu.Silindir Garantiden değişti tabi içindeki parçalarda segman piston vs. yeniden rodaj gerekir mi? ve 500 km de yağ değiştirmem gerekir mi ?
Yağ değişimi konusunda servisten bilgi alın. Motoru yeni almış gibi kullanmalısınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------
Olur bana uyar üç beş kişi olursak güzel olur
http://i.hizliresim.com/ngz4dR.jpg
http://i.hizliresim.com/VLojOP.jpg
http://i.hizliresim.com/lyJAXE.jpg
http://i.hizliresim.com/oZGJ57.jpg
http://i.hizliresim.com/B0JjnD.jpg
Yılan bu yılan...
Çok isterim.
rıdvan1995
27 Eylül 2015, 13:47
Servis 1500 km sonra yağını değiştirirsek olur dedi. Ama ben 1000 km de değiştirmeyi düşünüyorum.
numangokce
28 Eylül 2015, 10:49
Servis 1500 km sonra yağını değiştirirsek olur dedi. Ama ben 1000 km de değiştirmeyi düşünüyorum.
Siz bilirsiniz ama ben servisin tavsiyelerine uymanizi oneririm.
rıdvan1995
28 Eylül 2015, 11:02
Siz bilirsiniz ama ben servisin tavsiyelerine uymanizi oneririm.
Sağolun teşekkür ederim. Servis şanzıman dişlileri artık rodajlı olduğu için dişliler talaş yapmaz dedi ve piston silindirden bir zarar gelmez yağını normal km sinde değişelim dedi Öyleyse bende 5000 bakımına götürdüğümde değiştiririm. İyi günler :)
numangokce
29 Eylül 2015, 10:24
Sağolun teşekkür ederim. Servis şanzıman dişlileri artık rodajlı olduğu için dişliler talaş yapmaz dedi ve piston silindirden bir zarar gelmez yağını normal km sinde değişelim dedi Öyleyse bende 5000 bakımına götürdüğümde değiştiririm. İyi günler :)
Şanzıman nasıl talaş yapmaz o da sorulması gereken ayrı bir soru. Siz silindir piston değişmiş. Yani rodaj sürceci baştan başlamış. Piston ve silindirden çıkan talaş ne olacak? Önce 1500km demişler sonra normal bakım kmsi demişler?
Bana sorarsanız 1000-1500kmde ilk yağ değişimini yapın. Servis görevlisi ne dediğinin farkında değil sanırım.
sonra conta yandığında yada yatak sardığında kullanıcı hatası diyecekler...
rıdvan1995
29 Eylül 2015, 12:25
Şanzıman nasıl talaş yapmaz o da sorulması gereken ayrı bir soru. Siz silindir piston değişmiş. Yani rodaj sürceci baştan başlamış. Piston ve silindirden çıkan talaş ne olacak? Önce 1500km demişler sonra normal bakım kmsi demişler?
Bana sorarsanız 1000-1500kmde ilk yağ değişimini yapın. Servis görevlisi ne dediğinin farkında değil sanırım.
sonra conta yandığında yada yatak sardığında kullanıcı hatası diyecekler...
Şuan 3960 km de 4500-5000 bakımına 4500 km civarında götüreyim garanti olsun. Servisin dediği şey
yağım yeni değişmişti ve ben 1900 kmde bir değiştiriyorum.Serviste dedi ki 5500 km civarında gelirsin bakım yaparız dedi. Silindiri Değiştirirken Yağı değiştirmemiş.
svsmrl
01 Ekim 2015, 22:52
Discover kullanan kurye giderek yaygınlaşıyor motor...
http://i.hizliresim.com/0LjPM9.jpg
Mengu16
01 Ekim 2015, 23:01
Kuryeler Salcano'nun Kuba'nın sıfır titreşimli YBR çakmalarını alır ama bunu almaz çünkü titreşim var. Bütün gün motor üzerinde oturan insanlar için titreşim hiç sağlıklı değil. Eklemlere ve erkeklerde testislere zarar veriyor.
svsmrl
04 Ekim 2015, 11:32
Malzeme kalitesi bizim kullandıklarımızla aynı olmasa gerek. Daha bugün maxem çantanın içine tıkabasa kurban eti koyup (45kg kadar) 60km gittim. Yada satıcı olası sıkıntıda kendini muaf tutma çabası içinde olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:16 ----------
Yağ değişimi konusunda servisten bilgi alın. Motoru yeni almış gibi kullanmalısınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------
Yılan bu yılan...
Çok isterim.
Sincandayim 15:00 a kadar gel :)
flecher35
07 Ekim 2015, 01:20
Güneşte bekleyince çalışmama sorunu yaşayan var mı? Depo kapağını açıp kapatınca düzeliyor ama kalıcı bir çözüm lazım. Bizim buradaki servis aşırı ilgisiz götürmek istemiyorum.
fabialife
07 Ekim 2015, 01:35
15 gün kadar önce yazlıkta kullanmak için ikinci motor olarak discover 125 almıştım.
çanta demirini, halat kilidini, arka çantayı aldım. kask ve mont bakıyorum.
motoru şimdi kullanmayacağım için teslim almadım hala bayide duruyor, 1-2 güne teslim alıp bir yere kilitleyeceğim ve muhtemelen mayısa kadar yatacak. faturayı da yılbaşından sonra kestirip plakayı 2016 da çıkartacağım.
sizlerden ricam motoru teslim alırken nelere dikkat etmem lazım, ne gibi avadanlıklar vs veriliyor?
eğer aku şarj olmadıysa olduğu gibi kalsın diyorum. kısa mesafa çalışarak geleceğinden ayak marşı ile sıkıntısız çalışıyormu?
motor servise gitmediyse ki muhtemelen gitmemiştir servise götürüp debriyaj vs. ayarı yaptırmak sağına soluna baktırmak gerekiyormu?
depoyu tam doldurup öylemi bırakayım?
fikirlerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.
numangokce
08 Ekim 2015, 01:05
Sincandayim 15:00 a kadar gel :)
Şimdi gördüm desem? Neyse telafi ederiz.
BajajcıFARUK
18 Ekim 2015, 09:35
Merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katılmış bulunmaktayım bendede bajaj discover 125 st var üzerinde biraz oynama yapmayı düşünüyorum çünki 120 yi geçmiyor sizce arka dişliyi 42 yapıp önüde 15 yapsam nasıl olur yada dişli tavsiyesi verirseniz güzel olur
şimdiden teşekkürler :flower:
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------
bune ya aktif olan kimse yokmu bi önceki soruma cevap veren yok lütfen yardımcı olun biraz. :silent:
numangokce
18 Ekim 2015, 10:00
Merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katılmış bulunmaktayım bendede bajaj discover 125 st var üzerinde biraz oynama yapmayı düşünüyorum çünki 120 yi geçmiyor sizce arka dişliyi 42 yapıp önüde 15 yapsam nasıl olur yada dişli tavsiyesi verirseniz güzel olur
şimdiden teşekkürler :flower:
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------
bune ya aktif olan kimse yokmu bi önceki soruma cevap veren yok lütfen yardımcı olun biraz. :silent:
"Armut pis agzima dus" yok burda
Daha 2-3 sayfa once disli degistirme konusuyla ilgili paylasimim oldu. Okuyun.
Ayrica, Amaciniz hizli gitmekse buyuk motorlu bir motosiklet edinin.
svsmrl
18 Ekim 2015, 10:55
Orjinalini bozma sürat motoru değil alt tarafı 125 lik bir commuter adamlar ona göre tasarlamış yapmış bajajın mühendislerinden iyi bilemeyiz heralde gidişi duruşu torku yerli yerinde bir motor keyfini sür tadını çıkar kafana takma böyle şeyleri
BajajcıFARUK
20 Ekim 2015, 20:34
sağ bujinin ordan yağ atıyor birde aşşagıda bi yerden akıtıyor neden yapıyor bunu arkadaşlar başına gelen varmı
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO