Orijinalini görmek için tıklayınız : YBR 125 ESD Enjeksyondan KARBÜRATÖR e çevirme ?
Chikoo
23 Aralık 2013, 02:58
Merhaba arkadaşlar
son günlerde boyle birşeyler duymuşdum
daha fazla açmak gerekirse YBR ESD ye 2009 (eski kasa) karbüratörüyle Enjeksyonu değiştiriyorlarmiş
yapanlarda var gördüm, merak ettiğim ;
Performans Artışı varmı ?
Ne gibi zararlari , ne gibi faydaları olur ?
Motora uzun vadede sıkıntı cıkarırmı ?
Yakıtı ne gibi etkiler ?
bu aşşağı yukarı ne kadara mâl olur ?
yorumlariniz icin simdiden teşekkürler.
cenkito
23 Aralık 2013, 03:00
bence o motorda enjeksiyon arızalandıgı için ve yenisi cok pahalıya geleceginden karburatore cevirmişlerdir.
Chikoo
23 Aralık 2013, 03:04
bence o motorda enjeksiyon arızalandıgı için ve yenisi cok pahalıya geleceginden karburatore cevirmişlerdir.
hocam yorum için cok teşekkürler. öyle oldugunu sanmiyorum sorduğum kişilerin verdiği cevap ;
dik yokuşta 2 kişi cıkarken motor boğulmuyormuş ve ses performansı süpermiş eğer aslı varsa bende yapmak istiyorum
buda sahibindeki ilan TIKLA (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-2011-enjeksiyondan-karburotorluye-donme-ybr-146829806/detay)
cenkito
23 Aralık 2013, 03:16
hocam yorum için cok teşekkürler. öyle oldugunu sanmiyorum sorduğum kişilerin verdiği cevap ;
dik yokuşta 2 kişi cıkarken motor boğulmuyormuş ve ses performansı süpermiş eğer aslı varsa bende yapmak istiyorum
buda sahibindeki ilan TIKLA (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-2011-enjeksiyondan-karburotorluye-donme-ybr-146829806/detay)
ybr ekonomik olarak tasarlanmıs motordur, enjeksiyonda hava yakıt ayarını beyin yapar müdahele yapılamaz
ama karburatörde yakıt ve hava girişine müdahele etmek cok daha kolaydır. çekişi arttırmak için böle bir yol secildi ise haliyle yakıt sarfiyatına enjeksiyona göre artmıstır
crxforever
23 Aralık 2013, 03:23
esd de enjeksiyon yok ki vakumlu karbüratör var.
bir dönem de 2006 sonrası ybr lerin 2004 performansında olması için denemeler yapılıyordu ama sonucun pek değişmediği yazılıyordu forumlarda.
cenkito
23 Aralık 2013, 03:27
vakumlu karburatör dediğiniz seyin normal karburatörden farkı nedir?
normal karburatörde silindirin vakumuyla calısmıyor mu :silent:
Chikoo
23 Aralık 2013, 03:34
yorumlar icin tesekkurler konuyu saptırmayalım lutfen ybr de diğerlerinden farklı olsada enjeksiyon var daha once milyonlarca kez tartısıldı..peki sizce kendi tercübelerinizce eski ybr nın karbüratoru ile değiştirmek zararlımıdır
Tsubasa
23 Aralık 2013, 03:37
mikuni karbüratör var, enjeksiyonlu gibidir ondan mı acaba :D
apache de de var mikuni karbüratör bu kadar az nasıl az yakıyor diye düşünmeden edemiyor insan
60 geçmeden binsem 2 litre filan yakıyor.
ben tapagaz 2 kişi arkamda canta ile 3 litreden fazla yakamadım.
ama mikuniyi kaldırıp başka bi karbüratör koysak ne yakar bende merak ediyorum
cenkito
23 Aralık 2013, 03:39
http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/roadster/ybr125.aspx?view=featurestechspecs
iyide teknik özelliklerinde Mikuni BS25 Karbüratör yazıyor
Chikoo
23 Aralık 2013, 03:42
mikuni karbüratör var, enjeksiyonlu gibidir ondan mı acaba :D
apache de de var mikuni karbüratör bu kadar az nasıl az yakıyor diye düşünmeden edemiyor insan
60 geçmeden binsem 2 litre filan yakıyor.
ben tapagaz 2 kişi arkamda canta ile 3 litreden fazla yakamadım.
ama mikuniyi kaldırıp başka bi karbüratör koysak ne yakar bende merak ediyorum
evet benzini koklamıyor depoda olsun yeter diyor motor :D
ama takacagımız karbüratörde 2009(eski kasa) ybr karbüratörü eski kasa ybr de yakmıyor zaten merak ettiğim asıl şey motora zarari varmi varsa ve yakıt 100 km ye 1 lt max yükselse bile onemli değil
satoyama
23 Aralık 2013, 03:42
enjeksiyonlu ybr mi varmış :silent:
Chikoo
23 Aralık 2013, 03:51
http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/roadster/ybr125.aspx?view=featurestechspecs
iyide teknik özelliklerinde Mikuni BS25 Karbüratör yazıyor
bende yeni gördüm :) teşekkür ederim
ama bu enjeksyon mu karbüraötlümü diye google yazarsak milyon tane tartışma konusu cıkıyor hepsininde sonucunda enjeksyon cıkmış biraz araşdırabilirsiniz zamanınız bolsa ve meraklıysanız sırf bu konu icin motorunu söken var :D
---------- Post added at 01:51 ---------- Previous post was at 01:48 ----------
enjeksiyonlu ybr mi varmış :silent:
konumuz bu değil başlığı değiştiricem galiba :) anlatamadım kimseye
YBR ESD karbüratöründen YBR karbüratörüne çevirme olacakdı sanırım başlık
UqUR_
23 Aralık 2013, 03:52
Türkiyeye gelen ybr enjeksiyonlu değilki. 3 sene kullandım alırkende enjeksiyon yok denmişti.yarı enjeksiyonlu diyenlerde var ama.
Chikoo
23 Aralık 2013, 03:55
Türkiyeye gelen ybr enjeksiyonlu değilki. 3 sene kullandım alırkende enjeksiyon yok denmişti.yarı enjeksiyonlu diyenlerde var ama.
kimi yarı enjeksyon der kimi mukuni karbrotor kimiside kafanızdan uydurmayın diyip enjeksyon der bu konunun sonu yok :) daha onceden de cok tartışılmış konu oldugundan tekrar ateşlemeyelim lütfen :)
Tsubasa
23 Aralık 2013, 03:55
emin olun mikuni karbüratör ve enjeksiyon olayında kendini aştı :D
ybr esd 1 eski versiyon karbüratör var tvs deki daha yeni diye biliyorum
enjeksiyon filan yok ybrlerde.
ama enjeksiyon kadar iyi bi karbüratör var
resmen benzini kokluyor :D
Chikoo
23 Aralık 2013, 04:08
konuyla alakalı yorumlari bekliyorum...
flame
23 Aralık 2013, 04:26
konuyla alakalı yorumlari bekliyorum...
Aynı arkadaşların söylediği gibi,Esd olanlar da enjeksiyon yok...Yani öyle bir teknolojisi olan Ybr125 yok.Sıradan vakumlu karbüratör.Yeni bir teknoloji de değil.Honda 1 2 küçük cc cup-scooter'ında kullanıyordu zaten bunu.Enjeksiyon denmesinin sebebi kontağı açınca çıkardığı tıkırtı...Koskoca Yamaha çamura yatıp kandırıyormu bizi dersiniz yoksa başka bir şey mi bilemem.
Sorunuzun cevabına gelince;
Performans istiyorsanız komple kit kullanın...Hindistan,İtalyan ve Çin malı olaraktan E-Bay'de bolcana bulunuyor.Bu şekilde farkedilir bir güç artışı olur...Yoksa yakıt sarfiyatını arttırmaktan başka bir anlamı olmaz...
İşin kökeninde Ybr gitsin diye dizayn edilmiş motosiklet değil...Amaçları basit,fiyatına göre gayette kaliteli yeterli motosiklet...Eziyet etmeye gerek yok O'na :)
Tsubasa
23 Aralık 2013, 04:29
konuyla alakalı yorumlari bekliyorum...
yok kanka öyle bişi benim yuvarlak farlı ybr vardı onda da mikuni vardı.
düz mikuni karbüratör var
elantronikçi
23 Aralık 2013, 04:32
Karbüratörde; pistonların vakum gücüyle emilen karışım yanma odasına giderek, yanmayı ya da patlamayı sağlar.
Enjeksiyonda; yakıt direk olarak yanma odasına enjektör yardımı ile püskürtülür.
Uzun yolda, soğuk havalarda enjeksiyon, az yaktırır kolay çalıştırır. Buna karşılık çalışırken benzin sarfiyatı karbüratöre göre fazladır. Motorun çalışma ve gaz açma şekline göre, yanma odasına optimum karışım yollayarak yüksek verimli çalışır.
Kısa mesafelerde karbüratör daha iyidir. Çalışırken daha az benzin kullanır. Soğuk havalarda jikleye mecbur bırakır.
Sonuç olarak bana sorarsan karbüratör bizim için daha iyidir. Tek piston ve hacim düşünüldüğünde, ayrıca pratiklik açısından çalıştır, stop et moduna daha uygundur.
(Bakıldığında görülen, enjeksiyon dahilinde yanma odasına giden bir enjektör var mı? Ben hiç bir YBR de görmedim daha doğrusu tek silindirli hiç bir araçta görmedim.)
Chikoo
23 Aralık 2013, 04:41
Aynı arkadaşların söylediği gibi,Esd olanlar da enjeksiyon yok...Yani öyle bir teknolojisi olan Ybr125 yok.Sıradan vakumlu karbüratör.Yeni bir teknoloji de değil.Honda 1 2 küçük cc cup-scooter'ında kullanıyordu zaten bunu.Enjeksiyon denmesinin sebebi kontağı açınca çıkardığı tıkırtı...Koskoca Yamaha çamura yatıp kandırıyormu bizi dersiniz yoksa başka bir şey mi bilemem.
Sorunuzun cevabına gelince;
Performans istiyorsanız komple kit kullanın...Hindistan,İtalyan ve Çin malı olaraktan E-Bay'de bolcana bulunuyor.Bu şekilde farkedilir bir güç artışı olur...Yoksa yakıt sarfiyatını arttırmaktan başka bir anlamı olmaz...
İşin kökeninde Ybr gitsin diye dizayn edilmiş motosiklet değil...Amaçları basit,fiyatına göre gayette kaliteli yeterli motosiklet...Eziyet etmeye gerek yok O'na :)
bilgiler icin ve yorumunuz ıcın cok tesekurler.. benim esas istediğim performansta değil
bazı arkadaşlar kızacak ama ben eski kasa ybr nın hava filtresiz verdiği sese aşığım bu yeni esdlerde hava filtresını cıkardıgın zaman birşey olmuyor ve motor 4000 devirin ustune ckmıyormuş ama tesadüf eseri yolda gördüm esd ye o sesi vermiş hemen arabayla onunu kestim ve nasıl yaptıgını sordum . karbüratör değiştirdim dedi bende araştırdım kesin cevap bulamadım işte kesin cevapları inş sayenizde burada bulacağıma inanıyorum teşekkürler...
---------- Post added at 02:39 ---------- Previous post was at 02:33 ----------
Karbüratörde; pistonların vakum gücüyle emilen karışım yanma odasına giderek, yanmayı ya da patlamayı sağlar.
Enjeksiyonda; yakıt direk olarak yanma odasına enjektör yardımı ile püskürtülür.
Uzun yolda, soğuk havalarda enjeksiyon, az yaktırır kolay çalıştırır. Buna karşılık çalışırken benzin sarfiyatı karbüratöre göre fazladır. Motorun çalışma ve gaz açma şekline göre, yanma odasına optimum karışım yollayarak yüksek verimli çalışır.
Kısa mesafelerde karbüratör daha iyidir. Çalışırken daha az benzin kullanır. Soğuk havalarda jikleye mecbur bırakır.
Sonuç olarak bana sorarsan karbüratör bizim için daha iyidir. Tek piston ve hacim düşünüldüğünde, ayrıca pratiklik açısından çalıştır, stop et moduna daha uygundur.
(Bakıldığında görülen, enjeksiyon dahilinde yanma odasına giden bir enjektör var mı? Ben hiç bir YBR de görmedim daha doğrusu tek silindirli hiç bir araçta görmedim.)
motoru kısa mesafelerde kullanıcam ve antalyada oturuyorum havanın en soğuk olduğu derece 10 dur ve kışın fazla binmeyi düşünmüyorum yazın kullanıcamda peki bu eski kasa ybr nın karbüratörünü esd le değiştirmenın bir zararı olabilirmi sonuçda orjinalliği bozuluyor iyi veya kötü olur mu ?
kötüde olsa yapmayı dusunuyorum ama mesela 0 motorda ilk 1000 km den once bole birşey yapma tarzı aydınlanmak istiyorum inşallah acık olabildim teşekkürler
---------- Post added at 02:41 ---------- Previous post was at 02:39 ----------
yok kanka öyle bişi benim yuvarlak farlı ybr vardı onda da mikuni vardı.
düz mikuni karbüratör var
kankam mevzu karbürator enjeksyon deil hala anlamamıssın :D eski kasa ybr nin esd ye takılırsa zararı olurmu olmazmı mevzu bu..
burda birisi yapmış nasıl yaptıgını soylemiyor
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-2011-enjeksiyondan-karburotorluye-donme-ybr-146829806/detay
elantronikçi
23 Aralık 2013, 04:49
Motorun gücünü değiştirmeyeceksin, cc yükseltmeyeceksin ya da her hangi zorlayıcı bir hareket yapmayacaksın, o zaman ne gibi bir zararı olabilir ki? Motor yanmak istiyor sende doğru karışımı vererek onu doğru bir şekilde yakabilirsin. Hiç korkacağın ya da orjinalliğini bozacağın bir durum yok ortada. Sadece karbüratörü düzgüncene montajlamalısın, civataları sıkarken sun-fix civata sabitleyici kullan, çünkü fabrikada öyle yapıyorlar ki takır tukur edip gevşemesin. Civatayı sıkmadan boşluktan azcık sık içeri. Bir de taktıktan sonra iyi bir hava ve rölanti ayarı yapmalısın. Rölanti tamam ama hava ayarını olmazsa bir ustaya yaptırabilirsin. Karbüratörüde kullanılmamış alacaksın tabi dimi :)
Chikoo
23 Aralık 2013, 04:57
Motorun gücünü değiştirmeyeceksin, cc yükseltmeyeceksin ya da her hangi zorlayıcı bir hareket yapmayacaksın, o zaman ne gibi bir zararı olabilir ki? Motor yanmak istiyor sende doğru karışımı vererek onu doğru bir şekilde yakabilirsin. Hiç korkacağın ya da orjinalliğini bozacağın bir durum yok ortada. Sadece karbüratörü düzgüncene montajlamalısın, civataları sıkarken sun-fix civata sabitleyici kullan, çünkü fabrikada öyle yapıyorlar ki takır tukur edip gevşemesin. Civatayı sıkmadan boşluktan azcık sık içeri. Bir de taktıktan sonra iyi bir hava ve rölanti ayarı yapmalısın. Rölanti tamam ama hava ayarını olmazsa bir ustaya yaptırabilirsin. Karbüratörüde kullanılmamış alacaksın tabi dimi :)
cok teşekkür ederim beklediğim yorumda buydu ..
motor 0 yılbaşından sonra alacağım değişimi komple bilindik bir ustaya yaptırmayı düşünüyorum. sonra sıkıntı cıkmasın. yağmurdan kaçarken dolu gibi :)
Peki size göre kaç km den sonra yapılması sağlıklı olur bu işlemin acelemiz yok :) motorada alışmak lazım :)
karbüratörü nasıl alıcagım konusunda fikrim yok daha once bu işlemi yapmış birisi fikir verecek yada yapan usta :)
elantronikçi
23 Aralık 2013, 05:00
Ya rodajı geçirmelisin, daha sonra yaptırmalısın ya da direk yaptırmalısın rodajdan önce çünkü rodaj denilen aslında parçaların birbirine uyum sağlamasıdır. İşte onuda yeni karbüratörle neden yapmasın? Fakat ben olsam rodajı geçirirdim birazcıkta terletirdim sonra yapardım dilediğimi.
Chikoo
23 Aralık 2013, 05:02
Ya rodajı geçirmelisin, daha sonra yaptırmalısın ya da direk yaptırmalısın rodajdan önce çünkü rodaj denilen aslında parçaların birbirine uyum sağlamasıdır. İşte onuda yeni karbüratörle neden yapmasın? Fakat ben olsam rodajı geçirirdim birazcıkta terletirdim sonra yapardım dilediğimi.
bencede amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok
crxforever
23 Aralık 2013, 05:10
vakumlu karburatör dediğiniz seyin normal karburatörden farkı nedir?
normal karburatörde silindirin vakumuyla calısmıyor mu :silent:
esd ilk çıktığında yamahanın satıcısın dediği bir şey idi . aslında haklısınız. belki de sadece pazarlama stratejisi.
gursus
23 Aralık 2013, 05:25
bu antalya nın havasındanmıdır suyundanmıdır anlamadım arkadaşş...başka bişey yazmıcam.
Chikoo
23 Aralık 2013, 05:36
bu antalya nın havasındanmıdır suyundanmıdır anlamadım arkadaşş...başka bişey yazmıcam.
ne demek istediğinizi tamamen anlıyorum emin olun ama buda farklı bir tutku işte gençlikten sanırım :)
Chikoo
23 Aralık 2013, 15:56
varmı başka düşüncesi olan konu hakkında ?
cenkito
23 Aralık 2013, 16:20
Karbüratörde; pistonların vakum gücüyle emilen karışım yanma odasına giderek, yanmayı ya da patlamayı sağlar.
Enjeksiyonda; yakıt direk olarak yanma odasına enjektör yardımı ile püskürtülür.
Uzun yolda, soğuk havalarda enjeksiyon, az yaktırır kolay çalıştırır. Buna karşılık çalışırken benzin sarfiyatı karbüratöre göre fazladır. Motorun çalışma ve gaz açma şekline göre, yanma odasına optimum karışım yollayarak yüksek verimli çalışır.
Kısa mesafelerde karbüratör daha iyidir. Çalışırken daha az benzin kullanır. Soğuk havalarda jikleye mecbur bırakır.
Sonuç olarak bana sorarsan karbüratör bizim için daha iyidir. Tek piston ve hacim düşünüldüğünde, ayrıca pratiklik açısından çalıştır, stop et moduna daha uygundur.
(Bakıldığında görülen, enjeksiyon dahilinde yanma odasına giden bir enjektör var mı? Ben hiç bir YBR de görmedim daha doğrusu tek silindirli hiç bir araçta görmedim.)
yamaha xt 660 r, crf 250 L yamaha wr250R, honda ps150 i vs vs.. hepside tek silindir ve enjeksiyonludur.
gelelim konuya:
siz motorun sesinden bahsetmişsiniz, bu sese en buyuk etkende egzos dur bunu da dikkate almanızı öneririm.
onun haricinde eger ki silindir kapagı, farkı yoksa cok kolay olarak aynı manifoltla yeni karburatörü baglarsınız.
üretilen ürünlerde belli bir güvenlik katsayısı vardır,
farzı misal, olusabilecek fazla güç bile olsa bu güvenlik üst sınırının bir hayli altında kalacaktır.
dengeli bir rodajla istersen alır almaz değişim yapabilir ve öle kullanmaya da devam edebilirsin.
Chikoo
23 Aralık 2013, 18:08
yamaha xt 660 r, crf 250 L yamaha wr250R, honda ps150 i vs vs.. hepside tek silindir ve enjeksiyonludur.
gelelim konuya:
siz motorun sesinden bahsetmişsiniz, bu sese en buyuk etkende egzos dur bunu da dikkate almanızı öneririm.
onun haricinde eger ki silindir kapagı, farkı yoksa cok kolay olarak aynı manifoltla yeni karburatörü baglarsınız.
üretilen ürünlerde belli bir güvenlik katsayısı vardır,
farzı misal, olusabilecek fazla güç bile olsa bu güvenlik üst sınırının bir hayli altında kalacaktır.
dengeli bir rodajla istersen alır almaz değişim yapabilir ve öle kullanmaya da devam edebilirsin.
bilgilendirme icin tşkler, başka düşüncesi olan konu hakkında ?
motorcu48
23 Aralık 2013, 20:01
biz ona çakma enjecsiyon diyoruz normal bildiğimizden farklı
Chikoo
23 Aralık 2013, 23:08
başka düşüncesi olan konu hakkında ?
Lucas
24 Aralık 2013, 01:48
Ses için karbüratör değiştirilmez. Hava filtresini çıkardığında istediğin sese kavuştuğunu söylemişsin. Hava filtresini çıkarıp karbüratör hava ayarlarını tekrar yaparsın olur biter.
Lakin hava filtresini çıkarmak da, motorunun ömrünü kısaltır.
En iyisi orjinalini bozmamak, en kötü ihtimalle güzel bir egzos almak.
Chikoo
24 Aralık 2013, 02:01
Ses için karbüratör değiştirilmez. Hava filtresini çıkardığında istediğin sese kavuştuğunu söylemişsin. Hava filtresini çıkarıp karbüratör hava ayarlarını tekrar yaparsın olur biter.
Lakin hava filtresini çıkarmak da, motorunun ömrünü kısaltır.
En iyisi orjinalini bozmamak, en kötü ihtimalle güzel bir egzos almak.
hayir demek istediğimi anlamamışsınız
ben eski ybr sesi seviyorum , o sesi sağlamak için eski ybr de hava filtresini cıkartıp geri dönüşümü iptal ediyorlar..
ama ESD de aynı işlemi yapınca motor 4 bin deviri geçmiyormuş aynı şekilde performans egsoz alıncada durum aynı
ama yapanı gördüm karbüratörü eski ybr karbüratörüyle değiştirdiğini soyledi.
ve diğer soylediğiniz bilgileride zaten biliyorum ama bilmediğim bilgileri ariyorum mesela birisi cıkıp esd nin alt motoru 2009 (eski kasa ybr) le cok farklı motor max 5000 km sonra sibop kesebilir GIBI örnek verdim boyle bilgileri arıyorum :)
Chikoo
24 Aralık 2013, 17:13
Güncelldrr
Chikoo
24 Aralık 2013, 23:41
gülceldir hala profesyonel yorumlari bekliyorumm.
Chikoo
30 Aralık 2013, 20:58
konu tekrar günceldir 2014 model gelmeden yeni yorumları bekliyorum :D
rebel_punto
30 Aralık 2013, 22:00
Enjeksiyon sistemi karbüratör e dönüşebilir. zaten şekil olarak farkta yok enjeksiyon neresinde anlamadım.
2006 model ybrem vardı performansı iyiydi sanki, 2013 model var arkadaşın birinde; deneme amaçlı 15 dakika kadar kullandım, aman Allahım dedim. Motor gitmiyor. Yeni kasa ybr gördüğüme soruyorum performansı nasıl diye. Performansından memnun olan yok. Zaten alan adam da performansından ziyade sağlamlığı ve yakıtı için alıyor.
Karbüratör e dönerse iyi olur.
boora
30 Aralık 2013, 22:27
ybr de ne enjeksiyonu geliştirilmiş karbüratör var. bir kaç kablo felan giriyor karburatore isiticisi felan var diye biliyorum ben. ayrıca iki kişi 125 felan yaptırıyorlar videolarda performansı iyi gibi geldi bana. bence hiç elleme ses için degmez.
Chikoo
01 Ocak 2014, 19:22
ybr de ne enjeksiyonu geliştirilmiş karbüratör var. bir kaç kablo felan giriyor karburatore isiticisi felan var diye biliyorum ben. ayrıca iki kişi 125 felan yaptırıyorlar videolarda performansı iyi gibi geldi bana. bence hiç elleme ses için degmez.
sesine hastayım zaten konu güncel
Chikoo
06 Ocak 2014, 00:12
yokmu bilen yapan biri
Chikoo
20 Ocak 2014, 22:44
konuyu hortlatıyorum bilgi sahibi olanlar bekleniyor :D
Arkadaşlar konuya açıklık getireyim
Ybrdeki karbüratördür. Fakat püskürtmeli karbüratör, yakıtı daha az püskürterek tasaruf sağlıyor. Halk dilinde yarı enjeksiyonlu oluyor ;)
Mesela tvs apache 150 deki tam enjeksiyonludur. Çünkü elektronik olarak benzin ve hava oranlarına müdahale ediliyor.
Zaten ybr karbüratörü tekleme sıkıntıları çıkarıyor.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO